Same here.quote:Op woensdag 22 december 2021 06:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Comfort is natuurlijk ook wel fijn.
Mijn auto is ook groter dan dat je (op basis van gezinssamenstelling) nodig zou achten, echter heb ik hobby’s waarbij ik blij ben dat ik alles in mijn auto kwijt kan. Een hogere instap is ook fijner dan dat je jezelf op moet vouwen om in te stappen. Daarnaast heeft een grotere auto, een grotere wielbasis wat dan weer comfortabeler rijdt, en een auto die hoger op de pootjes staat kan gebruik maken van een langere veerweg.
Deze auto is een stukje groter dan mijn vorige, en mijn volgende zal alleen maar groter/hoger/ruimer worden.
Dat zie je bijvoorbeeld ook met de Alfa Romeo 4C, 895 kilo maar uit mijn hoofd ontbreekt zelfs de stuurbekrachtiging om gewicht te besparen. Leuk speelgoed, maar qua opties is het vrij mager.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom is een koekblik als een Corsa dan al 1200+ kg?
Onder de 1000 kg komen is met huidige veiligheidseisen echt niet zo makkelijk als jij stelt.
En dan laten we de luxe die mensen voor de prijs van een Porsche verwachten nog achterwege. Een spartaanse auto als Lotus of de Opel Speedster is leuk voor de puristen.
De rest wil fatsoenlijke stoelen, elektrische bediening voor alles en nog wat, media centers en navigatie, etc.
En gaat die alle ENCAP sterren halen denk je?quote:Op woensdag 22 december 2021 08:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat zie je bijvoorbeeld ook met de Alfa Romeo 4C, 895 kilo maar uit mijn hoofd ontbreekt zelfs de stuurbekrachtiging om gewicht te besparen. Leuk speelgoed, maar qua opties is het vrij mager.
Het is ook maar net wat je belangrijk vindt. Bij mij moet de racefiets achterin kunnen, maar ik heb er geen problemen mee als de bank daarvoor plat moet want als de fiets mee gaat zijn de kinderen er toch niet bij.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here.
Wil je een degelijke aanhanger kunnen trekken, moet je niet met een Fiat 500 aankomen.
En een kinderstoel zet je makkelijker in een hoge SUV, dan in een VW Lupo.
Dat is weer zo typisch Nederlandsquote:Op woensdag 22 december 2021 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
. Ik werk bovendien als ZZP-er tegenwoordig vrijwel alleen nog in de maatschappelijke sector en daar willen ze niet dat ik in een dikke wagen kom aanrijden.
Ja, hier staan er vier en 3 motorenquote:Maar goed, ik heb dan wel de luxe van een zakelijke wagen en een plezier auto voor het weekend.
daarom ik heb ook een voorkeur voor V8, Formule 1 helaas niet meerquote:Op woensdag 22 december 2021 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Same here.
Wil je een degelijke aanhanger kunnen trekken, moet je niet met een Fiat 500 aankomen.
En een kinderstoel zet je makkelijker in een hoge SUV, dan in een VW Lupo.
Ik heb jarenlang deels maatschappelijk en deels zakenwereld gewerkt en dan pakte ik voor de maatschappelijke klussen mijn oude Saab cabrio uit de garage, want dan kon ik uitleggen dat ik een liefde had voor die wagen en dat hij op gas rijdt en blahblahblah en dat deed het dan goedquote:Op woensdag 22 december 2021 09:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is weer zo typisch Nederlands
Als je in Duitsland in een karige Dacia aan komt rijden nemen ze je niet serieus, want dan zal je zaak wel niet goed draaien, ergo je doet je werk niet goed of je functie is niet hoog genoeg.
Kom je in NL met een kale BMW aanzetten, dan "ben je te duur anders ken je toch noooooit zo'n dikke ooto rije!?!?!?!?!!?"
Wel top van Sainz. Deed hij dat wel een beetje 'smooth'? Ik heb het niet gezien helaas.quote:Op woensdag 22 december 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:
Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van Hamilton na de race, hij wilde niet naar het podium en werd door z'n vader en Sainz overgehaald wel te gaan, helaas verwijderd, heeft iemand anders dat toevallig ook gezien?
Oh ja, vrijwel alle auto's zijn te zwaar, te groot, en hebben teveel power.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar ergens is de indruk ontstaan dat een dure auto op alle vlakken 'premium' moet voelen. Als je alle 4-deurs Porsche (en andere merken) sport misbaksels buiten beschouwing laat, dan zijn ook de 911's van de wereld gericht op die pure luxe ervaring. Geen rijwind, geen bandengeluid. Je mag al blij zijn als je de motor nog kunt horen.
Maar niet alleen bij de Duitse merken. Zelfs een Honda S2000 weegt 1200+ kilo. En die beschouw ik dan nog als redelijk leuk om te rijden.
Er hoort gewoon maar één razendsnelle luxe wagen te zijn en dat is een Maserati Quattroporte. De rest moet daar ver vandaan blijven, of het moet een Aston Martin zijn.
Ja, het Murray idee, maar dan in een andere prijs categoriequote:Op dinsdag 21 december 2021 21:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gordon Murray is hier ook fervent voorstander van. Zijn wel toffe filmpjes van op Youtube dat ie langs z'n collectie gaat en z'n nieuwe auto uitlegt.
Helaas is de markt er niet echt voor om volume te maken.
Ja, ligt er aan wat je goedkoop vindt. In vergelijking met de auto's die je toch niet krijgen kan, of niet wil onderhouden (ferrari's en lambo's) is het een koopje.quote:Op woensdag 22 december 2021 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Alpine kost wel 80K, natuurlijk, waarmee ik alleen wil zeggen dat lichter maken niet gelijk staat aan goedkoper maken. Maar goed, dit is een niche markt waarin wat kleine fabrikanten actief zijn.
In theorie zou dat inderdaad zo zijn, maar met het grote gewicht, de grote wielen, low profile banden, valt het vies tegen qua comfort. Qua binnenruimte zijn de meest SUVs zo groot als een station of zelfs een hatchback of sedan, want vaak is het niet meer dan hetzelfde alleen hoger.quote:Op woensdag 22 december 2021 06:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Comfort is natuurlijk ook wel fijn.
Mijn auto is ook groter dan dat je (op basis van gezinssamenstelling) nodig zou achten, echter heb ik hobby’s waarbij ik blij ben dat ik alles in mijn auto kwijt kan. Een hogere instap is ook fijner dan dat je jezelf op moet vouwen om in te stappen. Daarnaast heeft een grotere auto, een grotere wielbasis wat dan weer comfortabeler rijdt, en een auto die hoger op de pootjes staat kan gebruik maken van een langere veerweg.
Deze auto is een stukje groter dan mijn vorige, en mijn volgende zal alleen maar groter/hoger/ruimer worden.
De luxe van een Porsche is modern, tot 1989 moest je blij zijn als je airco had.quote:Op woensdag 22 december 2021 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom is een koekblik als een Corsa dan al 1200+ kg?
Onder de 1000 kg komen is met huidige veiligheidseisen echt niet zo makkelijk als jij stelt.
En dan laten we de luxe die mensen voor de prijs van een Porsche verwachten nog achterwege. Een spartaanse auto als Lotus of de Opel Speedster is leuk voor de puristen.
De rest wil fatsoenlijke stoelen, elektrische bediening voor alles en nog wat, media centers en navigatie, etc.
En ik ga er ook vanuit dat als het zo is, teams dat wel binnenskamers houden en niet 1 of andere twitteraar dat opeens weet.quote:Op woensdag 22 december 2021 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig, dit soort geruchten doen altijd de ronde. We zien het volgend jaar wel en pas bij de eerste kwalificatie ga je het echte beeld zien.
Dit inderdaad en toen met Brawn blijf ik toch altijd dat gevoel houden dat als het een topteam was geweest dat daarmee was gekomen ze het illegaal hadden verklaard.quote:Op woensdag 22 december 2021 11:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ik ga er ook vanuit dat als het zo is, teams dat wel binnenskamers houden en niet 1 of andere twitteraar dat opeens weet.
Zoals Mercedes op eens met DAS aan kwam zitten bij de tests
Ik vond het vooral grappig dat Flaav Briatore toen openlijk Brawn uit stond te lachen voor het seizoen en na Australië schreeuwde hij moord en brand dat Brawn de zaak beduveld had. Karma?quote:Op woensdag 22 december 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit inderdaad en toen met Brawn blijf ik toch altijd dat gevoel houden dat als het een topteam was geweest dat daarmee was gekomen ze het illegaal hadden verklaard.
Valt wel mee, hij kreeg er gewoon niet meer uit.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Net nog even de laatste ronde teruggekeken en elke keer als ik dat doe krijg ik nog meer een hekel aan Mercedes, want door dat geëtter en van ze en het zeker weten aankomende protest zat Olav (begrijpelijk) de hele ronde lang en ook daarna gigantisch ingehouden commentaar te geven op wat ook als commentator toch één van zijn twee absolute hoogtepunten geweest moet zijn
Je hoort de shock in zijn stem inderdaad. Totaal flabbergasted.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Valt wel mee, hij kreeg er gewoon niet meer uit.
Luister na de finish naar de tweede "Hij heeft 'em"
Dat kwam er met heel veel moeite nog net uit.
Dit zegt mij niets zonder schaalverdeling.quote:Op woensdag 22 december 2021 13:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Max heeft
8759 iRating
4.99 Safety rating.
Hoe goed is dat? Echt tof om te zien hoe serieus hij dat i racing neemt
De man zit al 25 jaar in de F1 als commentator, dan neem ik zo'n gerucht toch iets serieuzer.quote:Op woensdag 22 december 2021 11:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ik ga er ook vanuit dat als het zo is, teams dat wel binnenskamers houden en niet 1 of andere twitteraar dat opeens weet.
Force wie?quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Alpha Taiuri-RB of Force India-Mercedes
Spanning EN sensatie
https://racingnews365.nl/(...)ste-coureur-van-2021quote:De kersvers wereldkampioen Max Verstappen wint niet alleen de titel, maar ook de harten van de Formule 1-fans. Eerder werd de Nederlander al verkozen tot favoriete coureur in de koningsklasse van de autosport, nu krijgt hij voor zijn rijkunsten van de fans het hoogste cijfer in de 'Aramco Fan Power Rankings' van 2021. Gemiddeld scoorde hij een 8,8. Verstappen is dus 'summa cum laude' geslaagd voor zijn kampioensjaar.
Op de tweede plaats stond, niet gehele verrassend, titelrivaal Lewis Hamilton. de Mercedes-coureur scoorde een 8,4 en is hiermee naast Verstappen de enige coureur die hoger scoort dan een 8. Op de derde plaats staat Ferrari-coureur Carlos Sainz na een sterk eerste seizoen bij de Scuderia. De Spanjaard scoorde een 7,8 en is hiermee volgens de fans best of the rest.
Mooie afsluiter van z'n carriere op TV.quote:Op woensdag 22 december 2021 14:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Valt wel mee, hij kreeg er gewoon niet meer uit.
Luister na de finish naar de tweede "Hij heeft 'em"
Dat kwam er met heel veel moeite nog net uit.
en de samenvattingen toch ook voor Ziggo?quote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooie afsluiter van z'n carriere op TV.
(Mol heeft de radio-rechten, blijft dus nog wel een podcast doen tijdens de races)
Ja, die ook.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de samenvattingen toch ook voor Ziggo?
Dan komt het linkje toch ook in de eerste post?! @Nattekatquote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooie afsluiter van z'n carriere op TV.
(Mol heeft de radio-rechten, blijft dus nog wel een podcast doen tijdens de races)
ik niet, maar hij is nog niet helemaal weg bedoel ik en hij heeft ook een lifetime accreditatie van F1quote:Op woensdag 22 december 2021 15:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, die ook.
Maar wie kijkt er nou samenvattingen? De race live zien is toch het leukst.
Tuurlijk. Ik ga zelf ook zo kijken.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan komt het linkje toch ook in de eerste post?! @:Nattekat
Dankjewel.
Er zijn mensen (ik noem geen namen, maar bijvoorbeeld @Nattekat) die zich wel eens vergissen in de begintijd van een racequote:Op woensdag 22 december 2021 15:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, die ook.
Maar wie kijkt er nou samenvattingen? De race live zien is toch het leukst.
Dat heb ik ook weleens maar dan kijk ik gewoon de hele race terug, in elk geval tot het moment waarop ik inschakelde.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zijn mensen (ik noem geen namen, maar bijvoorbeeld @:Nattekat) die zich wel eens vergissen in de begintijd van een race
Ik heb één keer de voorbeschouwing grotendeels gemist daardoor, dat is hetquote:Op woensdag 22 december 2021 15:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zijn mensen (ik noem geen namen, maar bijvoorbeeld @:Nattekat) die zich wel eens vergissen in de begintijd van een race
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |