Ohquote:
Lieve NailQueen, je kan heel veel hopen en verwachten maar dit is wel een hele bizarre wens.quote:Op zondag 19 december 2021 18:33 schreef NailQueen het volgende:
Laten ze deze tempo inhouden in Turijn.
Lief wat hij over Ayana zeiquote:
Ze doet zo nu en dan nog een pogingquote:
quote:Op zondag 19 december 2021 18:37 schreef Guanabana het volgende:
Nou mensen, vond het maar niks hoor.
Tot volgend jaar![]()
Vind ik haar wel het type voorquote:Op zondag 19 december 2021 18:37 schreef Perrin het volgende:
Deze zien we nog wel bij het Grote Songfestival terug.
Wel een geruststellende gedachte dat ik niet op Netta lijk.quote:Op zondag 19 december 2021 17:19 schreef NailQueen het volgende:
Bij Expeditie Robinson/The Masked Singer forum begin ik op Netta te lijken dus daarom zeg ik: Nederland komt niet in de top 10.
Tot volgend jaar, het was wel leuk om samen te kijkenquote:Op zondag 19 december 2021 18:37 schreef Guanabana het volgende:
Nou mensen, vond het maar niks hoor.
Tot volgend jaar![]()
Dat we niet eens aan jou hebben gedachtquote:Op zondag 19 december 2021 18:38 schreef Nexum het volgende:
JAAAAAAAAAAA ARMENIE WINT WEER MIJN FAVO ESC LAND WOEHOE
Maakt het uit?quote:Op zondag 19 december 2021 18:43 schreef Kreator het volgende:
Ik zag per ongeluk de laatste drie minuten.
Armenië, ligt dat niet ergens in Azië?
Kinderachtigquote:Op zondag 19 december 2021 18:50 schreef Lianaatje_xx het volgende:
De commentatoren van Azerbeidzjan lulden door Armenië heen en vanaf het moment dat bekend werd dat Armenië won beëindigen ze de show en gingen ze voetbal uitzenden
Armenië gaf helemaal geen commentaar op Azerbeidzjan zelfs niet bij postcard.
Jordanie 1978 taferelen dit.quote:Op zondag 19 december 2021 18:50 schreef Lianaatje_xx het volgende:
De commentatoren van Azerbeidzjan lulden door Armenië heen en vanaf het moment dat bekend werd dat Armenië won beëindigen ze de show en gingen ze voetbal uitzenden
Wauw, dat is zo onverwachtsquote:Op zondag 19 december 2021 19:00 schreef NailQueen het volgende:
Portugal was trouwens 3de in de televoting.
Het is al middernacht in Kazachstan, dus dit was de gulden middenweg denk ikquote:Op zondag 19 december 2021 18:58 schreef Meke het volgende:
Ik dacht dit zal wel op een kindertijd zijn, 19u ofzoMaar heb het nu compleet gemist
Was het een leuke show? Terechte winnaar?
De show was goed. Wij hadden toch liever Oekraïne, Italië of Noord-Macedonië als winnaar gezien (als ik de lijstjes zo bekijk). Maar Armenië is zeker niet slecht. Dat Polen zo hoog staat begrijpen we niet zo veel van.quote:Op zondag 19 december 2021 18:58 schreef Meke het volgende:
Ik dacht dit zal wel op een kindertijd zijn, 19u ofzoMaar heb het nu compleet gemist
Houdt het dan nooit eens op joh, jezusquote:Op zondag 19 december 2021 18:50 schreef Lianaatje_xx het volgende:
Leuke show inderdaadquote:Op zondag 19 december 2021 18:58 schreef Meke het volgende:
Kreaquote:
Vond Malta juist minder. Dat was categorie bonte avond.quote:Op zondag 19 december 2021 19:39 schreef Lianaatje_xx het volgende:
Ik vind Nederland terecht laatste geworden. Liedje viel totaal niet op.
Ja liedje en staging waren allebei helaas totaal vergeetbaar.quote:Op zondag 19 december 2021 20:00 schreef molloot200 het volgende:
Naawh die comments onder de laatste post op Instagram van Junior Songfestival (de Nederlandse pagina dus). Allemaal Nederlanders die verontwaardigd zijn over de vote en het niet snappenOostblokargument komt of course weer voorbij.
Meisje kon mooi zingen hoor, maar het was echt matig qua song en viel totaal niet op in de line up. Niet voor niets zijn de slechtste resultaten van Nederland op het Junior Songfestival áltijd met ballads. Werkt gewoon niet. Laat de AVROTROS daar nou maar van leren.
Armeense en Azerbeidzjaanse kandidaat gaven elkaar een knuffel na afloop van de showquote:Op zondag 19 december 2021 20:21 schreef Lianaatje_xx het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)esentatives_hugging/
Ik steel deze quote even.quote:Op zondag 19 december 2021 20:22 schreef Lianaatje_xx het volgende:
[..]
Armeense en Azerbeidzjaanse kandidaat gaven elkaar een knuffel na afloop van de show
Jammer dat die comments weer voorbijkomen. Tuurlijk waren er een aantal nummers tussen die ook net zo goed laatste hadden kúnnen worden en niet persé beter dan Nederland, maar over het algemeen was Nederland forgettable in de line-up.quote:Op zondag 19 december 2021 20:00 schreef molloot200 het volgende:
Naawh die comments onder de laatste post op Instagram van Junior Songfestival (de Nederlandse pagina dus). Allemaal Nederlanders die verontwaardigd zijn over de vote en het niet snappenOostblokargument komt of course weer voorbij.
Meisje kon mooi zingen hoor, maar het was echt matig qua song en viel totaal niet op in de line up. Niet voor niets zijn de slechtste resultaten van Nederland op het Junior Songfestival áltijd met ballads. Werkt gewoon niet. Laat de AVROTROS daar nou maar van leren.
Oh dat is wel heel mooiquote:Op zondag 19 december 2021 20:21 schreef Lianaatje_xx het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)esentatives_hugging/
Mooie analyse. Daar heb je wel gelijk in denk ikquote:Op zondag 19 december 2021 20:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jammer dat die comments weer voorbijkomen. Tuurlijk waren er een aantal nummers tussen die ook net zo goed laatste hadden kúnnen worden en niet persé beter dan Nederland, maar over het algemeen was Nederland forgettable in de line-up.
Niet helemaal mee eens dat ballads altijd standaard slecht scoren. Zie Azerbeidzjan. Zie Portugal met ook niet eens een heel doorsnee ballad. Ik denk vooral dat de ballads die Nederland tot op heden heeft gestuurd erg "veilig" zijn en niet onderscheidend qua melodie. Sturen wij een dijk van een zangeres met een powerballad of een écht heel klein speciaal liedje, dan scoort dat beter dan de vlees-noch-vis van dit jaar en de eerdere ballads die we stuurden.
Het liedje vond ik wel aandoenlijk, een soort theme song van een Studio Ghibli-film, maar qua productie en staging was het gewoon niks. Het was een schooloptreden tussen een aantal bijna professionals. Dit mag de Avrotros zich wel aanrekenen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:00 schreef molloot200 het volgende:
quote:
Dat was ook mijn gevoel in de zaal gisteren 🥺quote:Op zondag 19 december 2021 20:48 schreef molloot200 het volgende:
Overigens… hoe fijn dat er met alle COVID maatregelen en ook omikron die nu leeft geen delegatie is geweest met een coronabesmetting daar! Alle kinderen hebben daar nu, zoals ze verdiend hebben, daar live op het podium voor publiek mogen optreden.
Daar ben ik niet mee eens. Niks ten nadele van dit meisje want zingen ging wel, maar het lied was echt totaal zouteloos nietszeggend.quote:Op zondag 19 december 2021 19:34 schreef NailQueen het volgende:
Ayana verdiende niet de laatste plaats
Nu: https://www.nu.nl/media/6(...)enie.html?redirect=1quote:Op maandag 20 december 2021 12:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar ben ik niet mee eens. Niks ten nadele van dit meisje want zingen ging wel, maar het lied was echt totaal zouteloos nietszeggend.
Sowieso wel opvallend dat het nergens in de pers benoemd staat, althans heb er op de NOS, AD en Telegraaf weinig over gelezen dat ze laatste is geworden
Netjesquote:
Fijn voor die Elisabetta dat we hier op een random Nederlands forum dan nog wel van haar hebben genotenquote:
Dat was precies mijn feedback ook. Tijd voor frisse wind in het producers/songwriters team.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:30 schreef Mlita het volgende:
En vaak ook door dezelfde songwriters overigens.. er kan wel weer eens een frisse wind door het format
Dat is na eigen zeggen in de meeste landen zo en daarom wordt na eigen zeggen dit hier ook niet meer gedaan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:07 schreef molloot200 het volgende:
Ik mis trouwens voor de Nederlandse NF dat de kinderen zelf hun liedje schrijven/bedenkenDat vond ik altijd zo ontzettend leuk. Nu worden de liedjes voor ze geschreven, best jammer.
quote:Op zondag 19 december 2021 20:22 schreef Lianaatje_xx het volgende:
[..]
Armeense en Azerbeidzjaanse kandidaat gaven elkaar een knuffel na afloop van de show
Ja dat kan dus echt niet, in corona tijd!quote:Op zondag 19 december 2021 20:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik steel deze quote even.
"It's kind of saddening that two girls have more maturity than a bunch of adults"
Dat is gaaf zeg!quote:Op donderdag 23 december 2021 08:39 schreef Mandy040986 het volgende:
Even iets non related aan deze songfestival-editie, maar Ik heb dus voor het nationaal junior songfestival in 2005 (of 2004, ik weet het niet helemaal zeker meer) ooit eens een liedje geschreven en laten inzingen door mijn jongere zus en haar vriendinnen. Mijn vader is gek van muziek en apparatuur en speelt ook gitaar, dus hij had de instrumenten opgenomen en samen hadden we er wat leuks van gemaakt, vonden we zelf.
Het liedje was blijkbaar goed bevallen, want ze werden uitgenodigd om auditie te doen. Als ik het me goed herinner zat Angela Groothuizen toen ook in de jury. Uiteindelijk bleven ze in die ronde steken, maar het was toch leuk.
Het was best bijzonder ja. Vooral dat ze het goed genoeg vonden.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is gaaf zeg!Wat een geweldige ervaring moet dat voor jullie allemaal zijn geweest!
Kan ik me voorstellen! Maar jullie zullen ook vast wel trots zijn geweest!quote:Op donderdag 23 december 2021 10:04 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het was best bijzonder ja. Vooral dat ze het goed genoeg vonden.![]()
We kwamen niet meer bij toen we die envelop met de uitnodiging kregen, though.
Jaa.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen! Maar jullie zullen ook vast wel trots zijn geweest!![]()
Ik had een keer een liedje willen inzenden, maar durfde dat uiteindelijk niet op te sturen
Prima smaakquote:Op donderdag 23 december 2021 21:57 schreef Sableheart het volgende:
Ben aan het terugkijken, zit in de eerste recap. Mijn favorieten:
Portugal
Frankrijk
Oekraine
Italie
Servie
Armenie
Je hebt bijna de hele televote top 6 opgenoemd, alleen Italië stond daar niet in en Polen welquote:Op donderdag 23 december 2021 21:57 schreef Sableheart het volgende:
Ben aan het terugkijken, zit in de eerste recap. Mijn favorieten:
Portugal
Frankrijk
Oekraine
Italie
Servie
Armenie
Ja, dat ging op basis van stempercentage. Weet niet of daar zo'n fan van ben (je mag op je eigen land stemmen bijvoorbeeld, waar het Polen een ontzettend voordeel geeft vanwege miljoenen kijkers aldaar tegenover bijvoorbeeld een Macedonië). Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat er bij JESC nooit een "zero points" situatie is, iets wat toch best aardig is aangezien het toch een kindercompetitie is.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:36 schreef Sableheart het volgende:
De televote was sowieso erg gespreid. Ging die op basis van stempercentage ipv per land?
Portugal zo laag bij de jury maar hoog bij het publiek is erg verrassend. Misschien dat de jury toch meer gekeken heeft of het een lied voor Junior Eurovisie was, terwijl het publiek gewoon gaat voor wat ze goed vinden?
Nederland terecht laatste, Er was geen enkele reden waarom iemand het het beste van de avond zou vinden. Niet slecht, maar veel te onopvallend.
Prima winnaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |