SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Dit ja, dit is nog altijd een beetje een taboe. Geen kwestie van schuld of wijzen, maar die groep zorgt voor de grootste druk op ziekenhuizen. Bij Gods gratie werd er op de afgelopen persconferenties een woordje aan gewijd, om contacten te verminderen maar verder gebeurt er niets met dit gegeven.quote:Op zondag 19 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende: Ik ben het er helemaal mee eens dat er gerichte maatregelen zouden moeten komen (denk vaccinatie plicht, ed) voor 50+'ers, gezien die groep er toch echt voor zorgt (en niet bewust) dat de zorg het zo zwaar heeft; samen met ongevaccineerden. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat alle ''boomers'' het nou zo leuk vinden om de rest van de bevolking op te zadelen met lockdowns. Dat is een politiek besluit; heeft maar weinig tot niets te maken met de wil van ouderen. De ouderen in mijn omgeving zien ook gewoon hoe zwaar andere generaties het hebben; zouden ook het liefst alle maatregelen opheffen omdat ze ze niet proportioneel vinden voor veel leeftijdsgroepen. Het is niet alsof de boomers massaal aan het smeken zijn om andere generaties even goed te verneuken.
![]()
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.Omnibus in omnibus.
Ja i know, mijn tab werkt af en toe niet mee... damn.quote:Op zondag 19 december 2021 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je gebruikt de verkeerde emoji.
Het is:![]()
Zal wel meevallen denk ik, ze zullen vooral de ouders van anderen willen aanpakken.quote:Op zondag 19 december 2021 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.![]()
Het geboortecijfer neemt dan ook gestaag af, logisch gevolg. Ook nu nog trouwens: families worden kleiner.quote:Op zondag 19 december 2021 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, dit is nog altijd een beetje een taboe. Geen kwestie van schuld of wijzen, maar die groep zorgt voor de grootste druk op ziekenhuizen. Bij Gods gratie werd er op de afgelopen persconferenties een woordje aan gewijd, om contacten te verminderen maar verder gebeurt er niets met dit gegeven.Omnibus in omnibus.
Precies goed, we zijn met veel te veel op deze aardekloot..quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het geboortecijfer neemt dan ook gestaag af, logisch gevolg. Ook nu nog trouwens: families worden kleiner.![]()
Ja, dat is altijd wel mooi.quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik, ze zullen vooral de ouders van anderen willen aanpakken.
De eigen ouders waren wel hardwerkende mensen die zuinig leefden, niet tachtig jaar gestudeerd hebben, geen huis cadeau kregen bij hun huwelijk en niet direct in schaal 12 begonnen in een vaste baan om vervolgens na 25 jaar 'werken' met de VUT te gaan.
Dat waren al die andere boomers.Omnibus in omnibus.
Tja wat heet aanpakken. Met een vaccinateplicht voor 50+ voorkom je juist een boel ellende.quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik, ze zullen vooral de ouders van anderen willen aanpakken.I'll give you something to do![]()
Met een vaccinatie die maar half werkt?quote:Op zondag 19 december 2021 15:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja wat heet aanpakken. Met een vaccinateplicht voor 50+ voorkom je juist een boel ellende.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Beter dan niets.quote:Op zondag 19 december 2021 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Met een vaccinatie die maar half werkt?I'll give you something to do![]()
Alle beetjes helpen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Met een vaccinatie die maar half werkt?![]()
veel frustratie. En ik snap de frustratie want ik loop ook op mijn tenen maar hou het bij feitenquote:Op zondag 19 december 2021 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.![]()
dat vaccin wordt gewoon aangepast. Als de verplichting is geregeld moet dat vast wel goedkomen tegen die tijd.quote:Op zondag 19 december 2021 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Met een vaccinatie die maar half werkt?![]()
Wat heet; die heb ik ook... maar die richt zich op waar het probleem daadwerkelijk ligt: een visieloos kabinet dat al anderhalf jaar aan het paniekvoetballen is en het voor iedereen, jong en oud, klote maakt.quote:Op zondag 19 december 2021 15:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
veel frustratie. En ik snap de frustratie want ik loop ook op mijn tenen maar hou het bij feitenOmnibus in omnibus.
Mail van de middelbare school van mijn dochter.
In hun leerlingenapp staat waaraan ze deze week zelfstandig moeten werken en per vak is er één online contactmoment deze week. Echt volwaardig onderwijs dus, maar niet heus
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Oh wat had ik dat heerlijk gevonden als leerling, ik kan gewoon al blij worden van het ideequote:Op zondag 19 december 2021 15:47 schreef Arizona het volgende:
Mail van de middelbare school van mijn dochter.
In hun leerlingenapp staat waaraan ze deze week zelfstandig moeten werken en per vak is er één online contactmoment deze week. Echt volwaardig onderwijs dus, maar niet heus![]()
![]()
Dat is zeker zo. Overigens heb ik geen hekel aan 50+ (ik val er bijna zelf in) maar wel aan het uitblijven van bijvoorbeeld een vaccinatieplicht voor die groep.quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het geboortecijfer neemt dan ook gestaag af, logisch gevolg. Ook nu nog trouwens: families worden kleiner.
En dat er wel werd gekozen om de basisscholen te sluiten om besmettingen van die groep tijdens het gourmetten te voorkomen.![]()
Weet niet of ie al gedeeld was maar hier een goed draadje over waarom ingrijpen noodzakelijk is, ook als Omikron minder ziekmakend blijkt te zijn:![]()
Mijn dochter is er deze keer voor het eerst niet blij mee, kun je nagaanquote:Op zondag 19 december 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh wat had ik dat heerlijk gevonden als leerling, ik kan gewoon al blij worden van het idee![]()
Zit in het eindexamenjaar en kan eigenlijk alle lessen wel gebruiken. En ze doet het gewoon beter tijdens fysieke lessen, de eerste paar maanden van dit schooljaar ging enorm veel beter dan het 1,5 schooljaar daarvoor...You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Alsof die paar miljoen zielen in Nederland veel toevoegen of afdoen aan het totaal van de aardkloot. Heel Europa is sowieso een krimpregio. De echte groei zit in Azië en Afrika.quote:Op zondag 19 december 2021 15:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Precies goed, we zijn met veel te veel op deze aardekloot..
Lokaal maken onze krimpende gezinnen ook al geen verschil, want het "tekort" wordt wel weer opgevuld door immigratie (aangezien de economie moet groeien).![]()
Dit is van school uit je er ook makkelijk vanaf maken. Eindexamenleerlingen mogen ook gewoon fysieke lessen volgen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is er deze keer voor het eerst niet blij mee, kun je nagaan![]()
Zit in het eindexamenjaar en kan eigenlijk alle lessen wel gebruiken. En ze doet het gewoon beter tijdens fysieke lessen, de eerste paar maanden van dit schooljaar ging enorm veel beter dan het 1,5 schooljaar daarvoor...
Werk zelf ook in het VO, maar hier nog geen duidelijkheid. Benieuwd wat het wordt.![]()
Yes, mijn vriend geeft ook gewoon fysieke lessen. Geeft ook les in het VO bovenbouw.quote:Op zondag 19 december 2021 15:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is van school uit je er ook makkelijk vanaf maken. Eindexamenleerlingen mogen ook gewoon fysieke lessen volgen.
Werk zelf ook in het VO, maar hier nog geen duidelijkheid. Benieuwd wat het wordt.![]()
Ah ja, dat snap ik op zich ook wel.quote:Op zondag 19 december 2021 15:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is er deze keer voor het eerst niet blij mee, kun je nagaan![]()
Zit in het eindexamenjaar en kan eigenlijk alle lessen wel gebruiken. En ze doet het gewoon beter tijdens fysieke lessen, de eerste paar maanden van dit schooljaar ging enorm veel beter dan het 1,5 schooljaar daarvoor...
Hoewel wij weinig echte lessen meer hadden in het laatste jaar eigenlijk. Ik kan me bijvoorbeeld een economieleraar herinneren die z'n lessen gebruikte om een beetje te kletsen over de nieuwe Playstation enzo. En toen iemand na een paar weken vroeg "wat moeten we eigenlijk weten voor het examen straks?" wees-ie naar alle boeken en zei-ie doodleuk "gewoon, alles wat we de afgelopen jaren gedaan hebben"![]()
![]()
Aannames, aannames, aannames.quote:Op zondag 19 december 2021 15:49 schreef Heph844 het volgende:
Weet niet of ie al gedeeld was maar hier een goed draadje over waarom ingrijpen noodzakelijk is, ook als Omikron minder ziekmakend blijkt te zijn:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wij hadden ook verwacht dat ze wel fysieke lessen zou krijgen inderdaad. Ik hoop dat dat in ieder geval voorbereid wordt voor na de kerstvakantie. Ze mag één uurtje naar school deze week voor een toets die meetelt voor het SEquote:Op zondag 19 december 2021 15:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is van school uit je er ook makkelijk vanaf maken. Eindexamenleerlingen mogen ook gewoon fysieke lessen volgen.
Werk zelf ook in het VO, maar hier nog geen duidelijkheid. Benieuwd wat het wordt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
De eerste keer vonden ze het ook dik feest hoorquote:Op zondag 19 december 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, dat snap ik op zich ook wel.
Hoewel wij weinig echte lessen meer hadden in het laatste jaar eigenlijk. Ik kan me bijvoorbeeld een economieleraar herinneren die z'n lessen gebruikte om een beetje te kletsen over de nieuwe Playstation enzo. En toen iemand na een paar weken vroeg "wat moeten we eigenlijk weten voor het examen straks?" wees-ie naar alle boeken en zei-ie doodleuk "gewoon, alles wat we de afgelopen jaren gedaan hebben"Maar de lol is er nu wel af.
Ja, bij gebrek aan zekerheden kom je niet verder dan educated guesses.quote:Op zondag 19 december 2021 15:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aannames, aannames, aannames.![]()
Ik wist niet dat alle cijfers al bekend waren incl ziekenhuisopnamesquote:Op zondag 19 december 2021 15:49 schreef Heph844 het volgende:
Weet niet of ie al gedeeld was maar hier een goed draadje over waarom ingrijpen noodzakelijk is, ook als Omikron minder ziekmakend blijkt te zijn:
[ twitter ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ach ja, de rollercoaster die wisselt van totale rust naar extreme stress is toch ook de echte examenjaar-experience?quote:Op zondag 19 december 2021 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
De eerste keer vonden ze het ook dik feest hoorMaar de lol is er nu wel af.
Zal je zien, die slaagt gewoon met twee vingers in de neus no problem. Uiteraard gevolgd door nog jaren van angstdromen over vergeten toetsen, gemiste lessen en kwijtgeraakte aantekeningen
![]()
![]()
Nee, het is dan ook een rekenvoorbeeld.quote:Op zondag 19 december 2021 15:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik wist niet dat alle cijfers al bekend waren incl ziekenhuisopnames
Dat Omikron besmettelijker is staat vast. Dat het minder ziek maakt lijkt ook wel vast te staan, maar nog niet hoeveel minder het ziek maakt. Dit rekenvoorbeeld laat dus zien dat het, ook als het tot veel minder ziekenhuisopnames leidt, alsnog goed kan zijn om op strengere maatregelen over te gaan.![]()
Ik hoop het ook voor je dochter. Kan me niet voorstellen dat ze na de vakantie ook online gaan. Eindexamenleerlingen konden afgelopen jaar ook de hele tijd fysieke lessen volgen. Rest van de jaarlagen ben ik bang voor. Gok sowieso (deels) online tot de voorjaarsvakantie.quote:Op zondag 19 december 2021 15:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hadden ook verwacht dat ze wel fysieke lessen zou krijgen inderdaad. Ik hoop dat dat in ieder geval voorbereid wordt voor na de kerstvakantie. Ze mag één uurtje naar school deze week voor een toets die meetelt voor het SE![]()
Hier ook hoor, eerste keer vorig jaar was genieten voor ze. Nu niet meer, helemaal niet toen ze beseften dat alles dicht is. Ik zou met de oudste naar de Matrix gaan... bummer dude...quote:Op zondag 19 december 2021 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
De eerste keer vonden ze het ook dik feest hoorMaar de lol is er nu wel af.
![]()
Alleen maar aannames. Geen enkel feit en dit soort tweets doen alleen maar mee aan de angst propaganda.quote:Op zondag 19 december 2021 15:49 schreef Heph844 het volgende:
Weet niet of ie al gedeeld was maar hier een goed draadje over waarom ingrijpen noodzakelijk is, ook als Omikron minder ziekmakend blijkt te zijn:
[ twitter ]![]()
Gelukkig heb je van beide kanten tweets die hier te pas en te onpas neergezet worden. Blijft het lekker in balans.quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Alleen maar aannames. Geen enkel feit en dit soort tweets doen alleen maar mee aan de angst propaganda.![]()
Familie van Willem deze Lonneke?quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ahh, handig, vaccineren voor een virus wat niet meer circuleert!
Het gaat om een veschil tussen 1e x prikken en boosteren he?![]()
Kun je dit niet gewoon lekker op Twitter laten?quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ahh, handig, vaccineren voor een virus wat niet meer circuleert!![]()
Ik heb geen hekel aan mijn ouders, maar hun argumenten over corona vind ik echt tenenkrommend. M'n ouders zijn van de generatie 60-65. Ze zitten veel te veel in een bubbel met hun broers en zussen, buren en vrienden van dezelfde leeftijd. Alles komt door de jeugd. De jeugd laat zich niet vaccineren, komen te veel samen, houden illegale feestjes etc. En dat waren ze aan het roepen met z'n allen onder andere tijdens de vorige lockdown in de winter, toen een max bezoekers aantal van 2 het advies was, terwijl ze daar met 8 mensen in de leeftijd van 60 - 75 in één woonkamer zaten.quote:Op zondag 19 december 2021 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.
M'n ouders hadden afgelopen week een begrafenis, een verjaardag van mijn tante, gisteren buren op bezoek, ondertussen nog aan het werk, gewoon op kantoor en niet thuis uiteraard. Ik vind dat je daar best kritiek op mag hebben.
Overigens gebeurt hetzelfde bij andere onderwerpen, als het op de woningmarkt gaat, pensioenen die niet of te weinig verhoogd worden. Pensioenleeftijd. Allemaal de schuld van de jongere generaties die alleen aan zichzelf denken. Ik ben een paar jaar terug een keer eerder weggegaan van de verjaardag van m'n ouders omdat ik het niet meer kon aanhoren. Zeker niet als je bedenkt dat de meesten al ruim voor hun 60e met pensioen waren.
Maakt niet dat ik een hekel heb aan m'n ouders, maar ik ben het wel oneens met hun wereldbeeld.![]()
het staat vol met feitenquote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Alleen maar aannames. Geen enkel feit en dit soort tweets doen alleen maar mee aan de angst propaganda.![]()
![]()
Stop nou eens met Twitter berichten te plaatsen waar dingen totaal uit z'n context worden gehaald.quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ahh, handig, vaccineren voor een virus wat niet meer circuleert!
Het continue neerplempen van fake news en vragen stellen wat je toch niet wilt weten en waar je toch niet op antwoordZuiger van het FOK!-OMT![]()
Blijf er lekker nog in geloven joh! Jaap van Dissel zegt gewoon dat vaccineren niet meer helpt, een nieuw vaccin gaat pas weer helpen. Al het andere is vooral geldverspilling.quote:Op zondag 19 december 2021 16:06 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Familie van Willem deze Lonneke?
Het gaat om een veschil tussen 1e x prikken en boosteren he?![]()
Meh, het is een zesjeskind dus er is meer stress dan rust bij haarquote:Op zondag 19 december 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach ja, de rollercoaster die wisselt van totale rust naar extreme stress is toch ook de echte examenjaar-experience?Zal je zien, die slaagt gewoon met twee vingers in de neus no problem. Uiteraard gevolgd door nog jaren van angstdromen over vergeten toetsen, gemiste lessen en kwijtgeraakte aantekeningen
Ik heb zojuist een mailtje naar school gestuurd met de vraag waarom ze geen fysiek onderwijs geven aan eindexamenleerlingen en wanneer ze dit wel weer gaan doen. Niet dat het iets verandertquote:Op zondag 19 december 2021 16:02 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je dochter. Kan me niet voorstellen dat ze na de vakantie ook online gaan. Eindexamenleerlingen konden afgelopen jaar ook de hele tijd fysieke lessen volgen. Rest van de jaarlagen ben ik bang voor. Gok sowieso (deels) online tot de voorjaarsvakantie.maar als meer ouders dat doen geven we in ieder geval een signaal af.
Vertel eens, hoe wordt het totaal uit zijn context gehaald?quote:Op zondag 19 december 2021 16:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stop nou eens met Twitter berichten te plaatsen waar dingen totaal uit z'n context worden gehaald.
Het continue neerplempen van fake news en vragen stellen wat je toch niet wilt weten en waar je toch niet op antwoord![]()
Oef das balen, je vertelde hier nog honderuit dat daaro geen geen gekke regels waren en je lekker handen kon schudden en naar werk kon.quote:Op zondag 19 december 2021 14:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Job is hem niet geworden helaas, lang verhaal. 1 maart weer ergens anders aan de slag ws. Daar geen thuiswerkregels: whatever floats your boat. 2 kilometertjes fietsen, lekker man."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Dat gold ook al voor Delta (dat tijdens de vaccinatiecampagne dominant werd), en toch bood het vaccin daar vrij goede bescherming tegen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ahh, handig, vaccineren voor een virus wat niet meer circuleert!![]()
lees je wel wat ik schrijf of ben je weer je frustratie aan het wegschrijven?quote:Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Blijf er lekker nog in geloven joh! Jaap van Dissel zegt gewoon dat vaccineren niet meer helpt, een nieuw vaccin gaat pas weer helpen. Al het andere is vooral geldverspilling.![]()
Omicron een synergie tussen corona en verkoudheidsvirus?
Indien Omicron een synergie betreft tussen de klassieke Covid-19 en HCoV-229E (dat is het verkoudheidsvirus waarvan het deeltje is aangetroffen in Omicron) zou dat veel verklaren.
Bv de besmettelijkheid; 229E geeft verkoudheidsklachten en loopneus (itt corona) en is overdraagbaar niet alleen via druppeltjes maar ook via fomites, net als verkoudheid, wat de bizar hoge verspreiding zou verklaren. Ook andere symptomen komen overeen.
Tot slot komt 229E voor bij 50% van de kinderen van 2-6 maanden, en bij 65% van de kinderen tussen de 2,5 en 3,5.
En wordt het vaak gezien bij 70-90 jarigen, meestal in milde vorm, ook bij de kinderen btw. YOP![]()
Dat zegt hij helemaal niet.quote:Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Blijf er lekker nog in geloven joh! Jaap van Dissel zegt gewoon dat vaccineren niet meer helpt, een nieuw vaccin gaat pas weer helpen. Al het andere is vooral geldverspilling.- verwijderd door admin -![]()
heb je hem in je slurf laten zetten voor wat extra powerrr?quote:Op zondag 19 december 2021 16:06 schreef DonDruiper het volgende:
Zo. Net boostertje gehaald voor.. ja voor wat eigenlijk
Een zere arm?![]()
Ja.quote:Op zondag 19 december 2021 16:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb je hem in je slurf laten zetten voor wat extra powerrr?
M'n vrouw gaat vanavond door het plafond heen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Heb je het draadje gelezen? Staat juist vol met feiten, en bovendien de onzekerheden daarbij. In het midden van het draadje staat een rekenvoorbeeld om te illustreren dat hoge besmettelijkheid + veel lagere ziekmakendheid, alsnog tot ingrijpen kan dwingen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Alleen maar aannames. Geen enkel feit en dit soort tweets doen alleen maar mee aan de angst propaganda.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 16:16:22 ]![]()
Een enorme paarsgepunte lansquote:Op zondag 19 december 2021 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja.
M'n vrouw gaat vanavond door het plafond heen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Idem.quote:Op zondag 19 december 2021 16:07 schreef Schuifpui het volgende:
Maakt niet dat ik een hekel heb aan m'n ouders, maar ik ben het wel oneens met hun wereldbeeld.
Het is een hoop gemekker over de jeugd (ze kunnen amper iets goed doen), en "het is zoals het is, ze hebben het maar te accepteren."
Maar m'n kijk op het leven verschilt sowieso best wel van m'n ouders; linkser, niet met 'de kerk' bezig, enzovoort.![]()
Een aantal weken geleden noemde ik al de optie dat Omicron wellicht een regulier verkoudheidscoronavirus is, die toevallig een mutatie heeft die onze PCR en antigeen testen laat aanslaan. Zou echt suf zijn als iets in die trant zou uitkomen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:10 schreef Za het volgende:
Omicron een synergie tussen corona en verkoudheidsvirus?
Indien Omicron een synergie betreft tussen de klassieke Covid-19 en HCoV-229E (dat is het verkoudheidsvirus waarvan het deeltje is aangetroffen in Omicron) zou dat veel verklaren.
Bv de besmettelijkheid; 229E geeft verkoudheidsklachten en loopneus (itt corona) en is overdraagbaar niet alleen via druppeltjes maar ook via fomites, net als verkoudheid, wat de bizar hoge verspreiding zou verklaren. Ook andere symptomen komen overeen.
Tot slot komt 229E voor bij 50% van de kinderen van 2-6 maanden, en bij 65% van de kinderen tussen de 2,5 en 3,5.
En wordt het vaak gezien bij 70-90 jarigen, meestal in milde vorm, ook bij de kinderen btw. YOP![]()
In Denemarken komt nu 0,6 procent van alle patiënten met een bevestigde omikronbesmetting in het ziekenhuis terecht. Van de delta-gevallen belandt nu 1,5 procent in het ziekenhuisquote:Op zondag 19 december 2021 16:02 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee, het is dan ook een rekenvoorbeeld.
Dat Omikron besmettelijker is staat vast. Dat het minder ziek maakt lijkt ook wel vast te staan, maar nog niet hoeveel minder het ziek maakt. Dit rekenvoorbeeld laat dus zien dat het, ook als het tot veel minder ziekenhuisopnames leidt, alsnog goed kan zijn om op strengere maatregelen over te gaan.
Aanvulling Afrika.
https://www.maurice.nl/20(...)afrika-update-18-12/Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Haha feest der herkenning.quote:Op zondag 19 december 2021 16:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan mijn ouders, maar hun argumenten over corona vind ik echt tenenkrommend. M'n ouders zijn van de generatie 60-65. Ze zitten veel te veel in een bubbel met hun broers en zussen, buren en vrienden van dezelfde leeftijd. Alles komt door de jeugd. De jeugd laat zich niet vaccineren, komen te veel samen, houden illegale feestjes etc. En dat waren ze aan het roepen met z'n allen onder andere tijdens de vorige lockdown in de winter, toen een max bezoekers aantal van 2 het advies was, terwijl ze daar met 8 mensen in de leeftijd van 60 - 75 in één woonkamer zaten.
M'n ouders hadden afgelopen week een begrafenis, een verjaardag van mijn tante, gisteren buren op bezoek, ondertussen nog aan het werk, gewoon op kantoor en niet thuis uiteraard. Ik vind dat je daar best kritiek op mag hebben.
Overigens gebeurt hetzelfde bij andere onderwerpen, als het op de woningmarkt gaat, pensioenen die niet of te weinig verhoogd worden. Pensioenleeftijd. Allemaal de schuld van de jongere generaties die alleen aan zichzelf denken. Ik ben een paar jaar terug een keer eerder weggegaan van de verjaardag van m'n ouders omdat ik het niet meer kon aanhoren. Zeker niet als je bedenkt dat de meesten al ruim voor hun 60e met pensioen waren.
Maakt niet dat ik een hekel heb aan m'n ouders, maar ik ben het wel oneens met hun wereldbeeld.
Corona raakt hen niet omdat die maatregelen minder bereik hebben op hen, en zijn beter in staat om te bypassen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Maar dan heb je toch een scenario dat mensen nog sneller besmet raken, maar verhoudingsgewijs minder snel naar het ziekenhuis moeten, maar omdat het snel verspreidt het nog wel kan leiden tot een piekdrukte.quote:Op zondag 19 december 2021 16:20 schreef halfway het volgende:
[..]
In Denemarken komt nu 0,6 procent van alle patiënten met een bevestigde omikronbesmetting in het ziekenhuis terecht. Van de delta-gevallen belandt nu 1,5 procent in het ziekenhuis
Aanvulling Afrika.
https://www.maurice.nl/20(...)afrika-update-18-12/
Maar op middellange termijn is dit toch gunstig?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Een opmerkelijke tamme pers en amper protesten op straat banen de weg wederom voor Rutte voor zijn bizarre machtsbeleid. Enkele kilometers verderop in België hebben ze een ander beleid. Alsof het virus daar anders is? Hun premier de Croo acteert duidelijk anders dan Rutte.![]()
Juist.quote:Op zondag 19 december 2021 16:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch een scenario dat mensen nog sneller besmet raken, maar verhoudingsgewijs minder snel naar het ziekenhuis moeten, maar omdat het snel verspreidt het nog wel kan leiden tot een piekdrukte.
Maar op middellange termijn is dit toch gunstig?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dat zou heel bijzonder zijn en een groot deel van de wetenschappelijke theorien ontkrachten.quote:Op zondag 19 december 2021 16:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een aantal weken geleden noemde ik al de optie dat Omicron wellicht een regulier verkoudheidscoronavirus is, die toevallig een mutatie heeft die onze PCR en antigeen testen laat aanslaan. Zou echt suf zijn als iets in die trant zou uitkomen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
In Denemarken gaat het nu ook voornamelijk om 20-29 jarigen die besmet raken met Omikron. Afwachten dus.quote:Op zondag 19 december 2021 16:20 schreef halfway het volgende:
[..]
In Denemarken komt nu 0,6 procent van alle patiënten met een bevestigde omikronbesmetting in het ziekenhuis terecht. Van de delta-gevallen belandt nu 1,5 procent in het ziekenhuis
Aanvulling Afrika.
https://www.maurice.nl/20(...)afrika-update-18-12/![]()
Wel hopen dat het waar is dat ie minder ziekmakend is, dat wordt nog niet bevestigd door Westerse waarnemingen.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Mensen en vooral ondernemers zijn lam geslagen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:26 schreef Homey het volgende:
Een opmerkelijke tamme pers en amper protesten op straat banen de weg wederom voor Rutte voor zijn bizarre machtsbeleid. Enkele kilometers verderop in België hebben ze een ander beleid. Alsof het virus daar anders is? Hun premier de Croo acteert duidelijk anders dan Rutte.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik merk dat ik er zelf echt helemaal klaar mee ben. Ik overweeg m'n baan op te zeggen en een aantal maanden of een jaar te gaan reizen in een land of regio waar covid minder merkbaar is. Klinkt rigureus, maar ik heb het vaker gedaan. Als alleenstaande met een een diploma in een makkelijke markt en maandlasten die laag genoeg zijn, is het niet een heel ingrijpende stap.
Eigenlijk is het stom, want zo gek veel invloed heeft Covid niet eens in m'n dagelijks leven, maar ik merk dat het me psychisch wel raakt. Ik ga niet vaak naar restaurants, cafés of de bioscoop. Sporten doe ik altijd al buiten en ik kan nog steeds op kantoor werken.
Toch kan ik slecht tegen zaken die m'n vrijheid beperken. Ik werk nog steeds op kantoor, maar door thuiswerkers zijn vrijwel alle meetings Teamsmeetings, waar ik zo nu en dan echt agressieve neigingen van krijg die ik moet inhouden. Ik ben niet zo van het plannen van m'n vrije tijd, maar daardoor loop ik weer snel tegen kleine dingen als winkelsluitingen aan of het feit dat ik eigenlijk al een week of 3 terug naar de kapper had gemoeten. Vorige week een lang stuk wezen fietsen en op een ritje van 140km loop je het risico dat je honger krijgt en toch wat extra eten moet kopen onderweg. Vroeger liep je gewoon een lunchcafetje in. Nu moet je aan een mondkapje hebben gedacht en een code hebben. Het zijn kleine dingen, maar ik erger me kapot daarom. Een tijdje terug moest ik een schoenenwinkel verlaten omdat ik de looproute niet had gevolgd, terwijl er geen klanten waren in het herendeel.
Ik ben al twee jaar niet op vakantie geweest, want een ticket kopen en ter plekke in hostels verblijven en mensen tegenkomen is een stuk lastiger geworden, dat ligt grotendeels op z'n gat. Het lijkt gewoon alsof er niets meer spontaan kan. Je kan er gewoon niet om heen. Al is het maar het feit dat hier al de hele dag een lange file is in de straat omdat twee mensen een drivethrough verjaardag hebben. Heb ik er nou echt last van? Niet echt, maar door dit soort dingen is Covid er altijd.![]()
Kap eens met je fake news, dat heeft hij helemaal niet gezegd.quote:Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Blijf er lekker nog in geloven joh! Jaap van Dissel zegt gewoon dat vaccineren niet meer helpt, een nieuw vaccin gaat pas weer helpen. Al het andere is vooral geldverspilling.![]()
Dat, maar vooral onjuist geïnformeerd door de media. De meeste denken nog serieus dat hier alles beter geregeld is dan in het buitenland. En als de media iets zegt over die trage boostercampagne wijten ze dat niet aan Rutte of de Jong. Eigenlijk bespeur ik dat vaker, als iets niet goed gaat wordt dat nooit direct gelinkt aan het falen van Rutte, maar wordt dat abstract gebracht. Als het gaat om het buitenland wordt dat altijd wel direct gelinkt aan leiders, zoals Boris Johnson of Putin. Dat wordt met naam en toenaam gespecificeerd. Zo wordt Rutte afgeschermd van schandalen, die eigenlijk op zijn naam staan.quote:Op zondag 19 december 2021 16:30 schreef halfway het volgende:
[..]
Mensen en vooral ondernemers zijn lam geslagen.![]()
Nee, maar eerlijk en openhartig is van Dissel ook niet. Amper zelfreflectie ook. Hoog tijd om die man te vervangen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Kap eens met je fake news, dat heeft hij helemaal niet gezegd.![]()
Als ik de persconferentie goed heb begrepen, dan maakt die trage boostercampagne niet uit. Ook met een snelle boostercampagne zou omikron niet te stoppen zijn. Maar vervolgens moeten we wel gaan boosteren om omikron te stoppen. Of zo.quote:Op zondag 19 december 2021 16:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat, maar vooral onjuist geïnformeerd door de media. De meeste denken nog serieus dat hier alles beter geregeld is dan in het buitenland. En als de media iets zegt over die trage boostercampagne wijten ze dat niet aan Rutte of de Jong. Eigenlijk bespeur ik dat vaker, als iets niet goed gaat wordt dat nooit direct gelinkt aan het falen van Rutte, maar wordt dat abstract gebracht. Als het gaat om het buitenland wordt dat altijd wel direct gelinkt aan leiders, zoals Boris Johnson of Putin. Dat wordt met naam en toenaam gespecificeerd. Zo wordt Rutte afgeschermd van schandalen, die eigenlijk op zijn naam staan.![]()
![]()
Van Dissel is de man die 2 jaar terug stelde dat cojona in West-Europa geen voet aan de grond zou krijgen. En die zit er nog steeds.quote:Op zondag 19 december 2021 16:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, maar eerlijk en openhartig is van Dissel ook niet. Amper zelfreflectie ook. Hoog tijd om die man te vervangen.![]()
![]()
Veel wel herkenbaar voor mij. Maar ik had al langer in mijn hoofd om langere tijd te gaan reizen. Alleen heb ik daar geen zin in met allerlei Covid restricties.quote:Op zondag 19 december 2021 16:32 schreef Schuifpui het volgende:
Ik merk dat ik er zelf echt helemaal klaar mee ben. Ik overweeg m'n baan op te zeggen en een aantal maanden of een jaar te gaan reizen in een land of regio waar covid minder merkbaar is.
Dus blijf ik nog maar hangen in een goed betaalde baan. Die overigens veel minder leuk is geworden door Covid.- verwijderd door admin -![]()
Naar welke media luister je?quote:Op zondag 19 december 2021 16:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat, maar vooral onjuist geïnformeerd door de media. De meeste denken nog serieus dat hier alles beter geregeld is dan in het buitenland. En als de media iets zegt over die trage boostercampagne wijten ze dat niet aan Rutte of de Jong. Eigenlijk bespeur ik dat vaker, als iets niet goed gaat wordt dat nooit direct gelinkt aan het falen van Rutte, maar wordt dat abstract gebracht. Als het gaat om het buitenland wordt dat altijd wel direct gelinkt aan leiders, zoals Boris Johnson of Putin. Dat wordt met naam en toenaam gespecificeerd. Zo wordt Rutte afgeschermd van schandalen, die eigenlijk op zijn naam staan.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Velen vluchten blijkbaar richting zuiden voor kerst shopping.
Burgemeester van Antwerpen over Nederlandse shoppers: wir schaffen das![]()
Had gehoopt dat de woede over de maatregelen deze keer zo groot zou zijn, dat winkels en horeca (en anderen) massaal hun middelvinger naar Rutte en Hugo zouden opsteken door open te blijven. In het kader van, we doen dit samen. Maar nee.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Volgens de school zijn fysieke lessen in zijn geheel verboten nu en mogen alleen examens en toetsen doorgaan.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik geef ze geen ongelijk België is voor mij ook om de hoek dus ik ben daar volgende week ook wel een paar keer te vinden.quote:Op zondag 19 december 2021 16:47 schreef zipcon het volgende:
Velen vluchten blijkbaar richting zuiden voor kerst shopping.
Burgemeester van Antwerpen over Nederlandse shoppers: wir schaffen das![]()
Nee.quote:Op zondag 19 december 2021 16:48 schreef 4-elements het volgende:
Had gehoopt dat de woede over de maatregelen deze keer zo groot zou zijn, dat winkels en horeca (en anderen) massaal hun middelvinger naar Rutte en Hugo zouden opsteken door open te blijven. In het kader van, we doen dit samen. Maar nee.
Ze krijgen steunpakketten, dus ze vinden het wel gescheten. En als ze al eens kritiek hebben, dan is het vaak van beter hadden ze mij open laten gaan en iemand anders dichtgegooid of opgescheept met 2g/3g.
Zonder die steunpakketten zou de sfeer echt heel snel omslaan, lijkt me.![]()
https://www.rijksoverheid(...)voortgezet-onderwijsquote:Op zondag 19 december 2021 16:49 schreef Arizona het volgende:
Volgens de school zijn fysieke lessen in zijn geheel verboten nu en mogen alleen examens en toetsen doorgaan.
Ik zou ze dit even toesturen als ik jou was.zie email 27 oktober![]()
Desondanks hoor ik juist veel verhalen over horecazaken die aan de rand van de afgrond staan. Ze hebben er afgelopen 2 jaar veel eigen vermogen in moeten stoppen om niet failliet te gaan.quote:Op zondag 19 december 2021 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee.
Ze krijgen steunpakketten, dus ze vinden het wel gescheten. En als ze al eens kritiek hebben, dan is het vaak van beter hadden ze mij open laten gaan en iemand anders dichtgegooid of opgescheept met 2g/3g.
Zonder die steunpakketten zou de sfeer echt heel snel omslaan, lijkt me.
En zzp'ers worden sowieso genegeerd door de regering. Die moeten zich maar even laten omscholen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Maar ondernemers krijgen toch steun en gaan helemaal niet kapot!!!quote:Op zondag 19 december 2021 16:52 schreef CherryLips het volgende:
Restaurant bij mij aan de overkant heeft al aangegeven niet meer open te gaanzie email 27 oktober![]()
Ik moet toegeven dat ik de woorden van Jaap ook wat apart vond hoor. Hij verwoordde dingen echt heel apart; en ik ben echt niet een of andere wappie die door twitter berichten gaat scrollen om een of ander bericht te zoeken dat uit context gehaald is.quote:Op zondag 19 december 2021 16:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stop nou eens met Twitter berichten te plaatsen waar dingen totaal uit z'n context worden gehaald.
Het continue neerplempen van fake news en vragen stellen wat je toch niet wilt weten en waar je toch niet op antwoord
''Van Dissel: "huidige vaccins zijn gericht op een virus dat eigenlijk al nergens meer is, alleen nog in wat laboratoria, maar niet meer circulerend" (video).''
Dat stukje is ook gewoon gezegd. Niks out of context. Hij bedoelde het niet zo gok ik, maar zo zei hij het wel. Om me heen heb ik ook best wat verwarring gehoord. Ook over zijn uitspraak over Omicron. Dat het een virus is met een ander jasje die dus niet reageert op het huidige vaccin; maar dat hij tegelijkertijd wel een booster aanraadde van hetzelfde vaccin.
Ik snap waarom hij er stond; om uit te stralen dat het écht heel slecht ging (want Jaap stond er bij!), maar hij maakte het voor veel mensen alleen maar verwarrender. Je moet ook niet vergeten dat we hier in deze reeks elke dag met de cijfers bezig zijn. Met de ontwikkelingen. Dat geldt voor veel mensen niet. Denk dat het niet heeft geholpen dat hij er bij stond eigenlijk.
Al maakte Hugo en Mark natuurlijk ook wat aparte woordkeuzes.![]()
Het hele land gaat naar de klote.quote:Op zondag 19 december 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Desondanks hoor ik juist veel verhalen over horecazaken die aan de rand van de afgrond staan. Ze hebben er afgelopen 2 jaar veel eigen vermogen in moeten stoppen om niet failliet te gaan.
En zzp'ers worden sowieso genegeerd door de regering. Die moeten zich maar even laten omscholen.zie email 27 oktober![]()
Gezien de gezapige reacties, gaat het toch nog best redelijk.quote:Op zondag 19 december 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Desondanks hoor ik juist veel verhalen over horecazaken die aan de rand van de afgrond staan. Ze hebben er afgelopen 2 jaar veel eigen vermogen in moeten stoppen om niet failliet te gaan.
En zzp'ers worden sowieso genegeerd door de regering. Die moeten zich maar even laten omscholen.![]()
Ik denk serieus dat het idee is: er zijn veel vacatures, dus keus genoeg, zoek maar wat anders.quote:Op zondag 19 december 2021 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ondernemers krijgen toch steun en gaan helemaal niet kapot!!!![]()
Allemaal grootspraak, maar al met al brave burgertjes die de gevolgen ervan te rigoureus vinden, terwijl in principe alles van ze en wat ze hebben opgebouwd naar de klote is.quote:Op zondag 19 december 2021 16:48 schreef 4-elements het volgende:
Had gehoopt dat de woede over de maatregelen deze keer zo groot zou zijn, dat winkels en horeca (en anderen) massaal hun middelvinger naar Rutte en Hugo zouden opsteken door open te blijven. In het kader van, we doen dit samen. Maar nee.![]()
En dan onderaan de ladder beginnen met een hypotheek of huur van 1500 euro? Ik wens je succes.quote:Op zondag 19 december 2021 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het idee is: er zijn veel vacatures, dus keus genoeg, zoek maar wat anders.![]()
Dat kan toch niet. Die mensen hebben vaak tientallen jaren wat opgebouwd. Nog los van personeel en andere economische impact. Als we nu het MKB kapotmaken lever je je uit aan de aholds en Amazons van deze wereld.quote:Op zondag 19 december 2021 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het idee is: er zijn veel vacatures, dus keus genoeg, zoek maar wat anders.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat je niet moet vergeten dat de grote klappen ook pas best over een tijdje zichtbaar worden wanneer bepaalde schulden toch echt afbetaald moeten worden (die nu nog flexibel zijn/vooruitgeschoven zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 16:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gezien de gezapige reacties, gaat het toch nog best redelijk.
Hier ook al twee restaurants die het gewoon totaal opgeven. Is gewoon niet meer te doen.![]()
Daar komen mensen later pas achter.quote:Op zondag 19 december 2021 16:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan onderaan de ladder beginnen met een hypotheek of huur van 1500 euro? Ik wens je succes.
Het duurt vaak even voor een crisis echt op gang komt en veel mensen er last van hebben.![]()
Ja, jammer dan. Dan verkoop je je huis maar, goed voor de huizenmarkt.quote:Op zondag 19 december 2021 16:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan onderaan de ladder beginnen met een hypotheek of huur van 1500 euro? Ik wens je succes.![]()
Denk dat een groot gedeelte inmiddels al lam geslagen is eigenlijk. Te murw om nog iets te doen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:48 schreef 4-elements het volgende:
Had gehoopt dat de woede over de maatregelen deze keer zo groot zou zijn, dat winkels en horeca (en anderen) massaal hun middelvinger naar Rutte en Hugo zouden opsteken door open te blijven. In het kader van, we doen dit samen. Maar nee.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
In de context van Covid is het dat wel, zeker aangezien het toen geframed werd als vaccinatieschade.quote:Op zondag 19 december 2021 09:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee wat je wilt aantonen maar de hele wereld die ook maar iets om voetbal geeft zat geschokt naar de tv te kijken op dat moment. Toch niet vreemd dat iemand daar aan terugdenkt?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Helaas is dat de bedoeling.quote:Op zondag 19 december 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan toch niet. Die mensen hebben vaak tientallen jaren wat opgebouwd. Nog los van personeel en andere economische impact. Als we nu het MKB kapotmaken lever je je uit aan de aholds en Amazons van deze wereld.![]()
Kheb niet het idee dat men daar in Den Haag bijzonder wakker van ligt.quote:Op zondag 19 december 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan toch niet. Die mensen hebben vaak tientallen jaren wat opgebouwd. Nog los van personeel en andere economische impact. Als we nu het MKB kapotmaken lever je je uit aan de aholds en Amazons van deze wereld.![]()
Wow wow wow, en waar moet je dan wonen? Onder een doos ofzo? Echt, ik begrijp niks van jou. Hele gezinnen worden gesloopt, maar je moet je huis maar verkopen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, jammer dan. Dan verkoop je je huis maar, goed voor de huizenmarkt.![]()
Het land kapotmaken noemen we dat.quote:Op zondag 19 december 2021 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb niet het idee dat men daar in Den Haag bijzonder wakker van ligt.zie email 27 oktober![]()
Zolang je geen adept bent van big-Tech mag je van sommige de tyfus krijgen in dit topic.quote:Op zondag 19 december 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op zondag 19 december 2021 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet vergeten dat de grote klappen ook pas best over een tijdje zichtbaar worden wanneer bepaalde schulden toch echt afbetaald moeten worden (die nu nog flexibel zijn/vooruitgeschoven zijn.
Hier ook al twee restaurants die het gewoon totaal opgeven. Is gewoon niet meer te doen.
Het duurt even voor mensen het echt merken. Nu krijgen ze geld van de overheid. Dat moet ooit terugbetaald worden. De vraag is ook nog maar wanneer ze weer volledig open kunnen. Dat kan zomaar nog best even duren.![]()
Arme mensen.quote:Op zondag 19 december 2021 16:52 schreef CherryLips het volgende:
Restaurant bij mij aan de overkant heeft al aangegeven niet meer open te gaan
Komen in geen enkele statistiek voor dus het gaat prima.Go hard or go home![]()
Toch wel.quote:Op zondag 19 december 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan toch niet. Die mensen hebben vaak tientallen jaren wat opgebouwd. Nog los van personeel en andere economische impact. Als we nu het MKB kapotmaken lever je je uit aan de aholds en Amazons van deze wereld.
Dat kan men eindelijk vaart maken met de binnensteden. Grotendeels autovrij, van lege winkelpanden appartementencomplexen maken, etc. Ook is de horeca een vervelende spelbreker als het gaat om het terugdringen van cash geld.![]()
Ik heb ze deze link inderdaad zojuist gestuurd, prutsersquote:Op zondag 19 december 2021 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)voortgezet-onderwijs
Ik zou ze dit even toesturen als ik jou was.
Prachtig om te zien dat er honderden zo niet duizenden reserveringen door Nederlanders worden gemaakt in België en Duitsland wat betreft de horeca en overige activiteiten.![]()
VVD66-liberalismeGenot.quote:Op zondag 19 december 2021 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het idee is: er zijn veel vacatures, dus keus genoeg, zoek maar wat anders.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Straks wordt alles gecontroleerd als er geen cash geld meer bestaat. Ik wens je succes in een big brother wereld. Verbonden aan je QR-code, geen vaccinatie? Geen geld, helaas, je wordt uit je huis gezet.quote:Op zondag 19 december 2021 17:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel.
Dat kan men eindelijk vaart maken met de binnensteden. Grotendeels autovrij, van lege winkelpanden appartementencomplexen maken, etc. Ook is de horeca een vervelende spelbreker als het gaat om het terugdringen van cash geld.![]()
Ja geweldig, je eigen land helemaal slopen!quote:Op zondag 19 december 2021 17:00 schreef HulkHeld het volgende:
Prachtig om te zien dat er honderden zo niet duizenden reserveringen door Nederlanders worden gemaakt in België en Duitsland wat betreft de horeca en overige activiteiten.![]()
Ook zoiets, ja.quote:Op zondag 19 december 2021 17:00 schreef HulkHeld het volgende:
Prachtig om te zien dat er honderden zo niet duizenden reserveringen door Nederlanders worden gemaakt in België en Duitsland wat betreft de horeca en overige activiteiten.
Wat een ongelofelijk kut beleid.
Go hard or go home![]()
Denk dat het OMT, Rutte en de Jonge weinig interesseert. Vooral extra pijnlijk voor Nederlandse ondernemers.quote:Op zondag 19 december 2021 17:00 schreef HulkHeld het volgende:
Prachtig om te zien dat er honderden zo niet duizenden reserveringen door Nederlanders worden gemaakt in België en Duitsland wat betreft de horeca en overige activiteiten.- verwijderd door admin -![]()
Volgens mij is Den Haag daar debet aan.quote:Op zondag 19 december 2021 17:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja geweldig, je eigen land helemaal slopen!![]()
![]()
Ja. Niet voor niets willen linkse partijen al een klimaat-OMT. Ze zien nu ook in dat je via zo'n OMT makkelijk vergaande maatregelen door de kamer kunt jassen.quote:Op zondag 19 december 2021 17:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks wordt alles gecontroleerd als er geen cash geld meer bestaat. Ik wens je succes in een big brother wereld. Verbonden aan je QR-code, geen vaccinatie? Geen geld, helaas, je wordt uit je huis gezet.
Een motie om te voorkomen dat dat QR-geneuzel voor andere doeleinden gebruikt gaat worden, is ook weggestemd.
Ik sluit het niet uit, een soort van CO2-pas met een CO2-kredietje. Vergezocht? Dat zei men meer dan 'n jaar geleden ook over een coronapaspoort.![]()
Symptomatisch of dmv routine tests?quote:Op zondag 19 december 2021 16:20 schreef halfway het volgende:
In Denemarken komt nu 0,6 procent van alle patiënten met een bevestigde omikronbesmetting in het ziekenhuis terecht.
Leeftijd, onderliggende aandoeningen?
IC of verpleegafdeling?![]()
Gooi dan de grenzen dicht incl. internationale vluchten. Of heb ik dat gemist en is dat gebeurd?quote:Op zondag 19 december 2021 17:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook zoiets, ja.
Wat een ongelofelijk kut beleid.![]()
Hier zadelt onze lakse regering dus onze buurlanden mee op.quote:Op zondag 19 december 2021 17:00 schreef HulkHeld het volgende:
Prachtig om te zien dat er honderden zo niet duizenden reserveringen door Nederlanders worden gemaakt in België en Duitsland wat betreft de horeca en overige activiteiten.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Hahahaha, de propaganda doet goed zijn werk.quote:Op zondag 19 december 2021 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier zadelt onze lakse regering dus onze buurlanden mee op.![]()
Onze buurlanden vinden het geen enkel probleem hoor, die zien het gewoon als extra geld dat binnenstroomt.quote:Op zondag 19 december 2021 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier zadelt onze lakse regering dus onze buurlanden mee op.![]()
ok dan ligt het blijkbaar aan mij, want ik hoor toch echt andere dingen.quote:Op zondag 19 december 2021 17:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik volg alles, van de NPO tot alternatieve media. Ook diverse buitenlandse media.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Gelijk effe tanken met zijn allen daar.quote:Op zondag 19 december 2021 17:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Onze buurlanden vinden het geen enkel probleem hoor, die zien het gewoon als extra geld dat binnenstroomt.![]()
![]()
Laten we eerlijk; hoe volgzaam ondernemers zijn. Horeca en andere MKB ondernemers worden volledig kapot gemaakt. Al twee jaar lang. En toch komen ze niet echt in opstand. Ze worden wat afgescheept met de NOW regeling, blijkbaar houdt dat hen voldoende tam? Wel opvallend. In andere landen met minder strenge lockdowns gaan ze wel massaal de straten op.![]()
De groten overwinnen dit altijd. De Basic Fits winnen het van echt sportliefhebbende coaches die zelf wat zijn gestart ed. De Mc Donalds wint het van een lieflijk restaurantje wat is ontstaan uit passie.Go hard or go home![]()
Vervolgens zeg je niet waar je wat precies hoort. Tja.quote:Op zondag 19 december 2021 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok dan ligt het blijkbaar aan mij, want ik hoor toch echt andere dingen.![]()
Als ze niet volgzaam zijn moeten ze hun grote bek houden en ophouden met jengelen. Misschien moeten ze vooral doen wat goed voelt voor hen.quote:Op zondag 19 december 2021 17:06 schreef Homey het volgende:
Laten we eerlijk; hoe volgzaam ondernemers zijn. Horeca en andere MKB ondernemers worden volledig kapot gemaakt. Al twee jaar lang. En toch komen ze niet echt in opstand. Ze worden wat afgescheept met de NOW regeling, blijkbaar houdt dat hen voldoende tam? Wel opvallend. In andere landen met minder strenge lockdowns gaan ze wel massaal de straten op.Go hard or go home![]()
Dit dus.quote:Op zondag 19 december 2021 17:06 schreef Homey het volgende:
Laten we eerlijk; hoe volgzaam ondernemers zijn. Horeca en andere MKB ondernemers worden volledig kapot gemaakt. Al twee jaar lang. En toch komen ze niet echt in opstand. Ze worden wat afgescheept met de NOW regeling, blijkbaar houdt dat hen voldoende tam? Wel opvallend. In andere landen met minder strenge lockdowns gaan ze wel massaal de straten op.
Slim bekeken die steunpakketten. Het stelt niks voor, moet terugbetaald worden, maar ondernemend Nederland volgt schaapachtig de meest krankzinnige maatregelen op.![]()
Die grens tussen BNW en COR wordt steeds dunner.quote:Op zondag 19 december 2021 17:06 schreef DonDruiper het volgende:
Hebben ze het BNW hek weer open gelaten?![]()
Dat ze dat in het begin doen kan ik nog wel in komen.. je ziet toch je eigen opgebouwde tokootje in vlammen opgaan en probeert dan door je hand op te houden e.e.a. in stand te houden/behouden. Als je dan, ondanks de steun, toch gaat omvallen (geen idee welk percentage dat zal zijn van het totaal) dan zou je zeggen: geef eens wat meer tegengas aan dat Den Haag.quote:Op zondag 19 december 2021 17:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit dus.
Slim bekeken die steunpakketten. Het stelt niks voor, moet terugbetaald worden, maar ondernemend Nederland volgt schaapachtig de meest krankzinnige maatregelen op.![]()
die komen na de crisis gewoon weer terugquote:Op zondag 19 december 2021 17:06 schreef Noek het volgende:
De groten overwinnen dit altijd. De Basic Fits winnen het van echt sportliefhebbende coaches die zelf wat zijn gestart ed. De Mc Donalds wint het van een lieflijk restaurantje wat is ontstaan uit passie.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Er komen hier helaas veel van die paniekzaaiers die beter naar BNW kunnen uitwijken ja.quote:Op zondag 19 december 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die grens tussen BNW en COR wordt steeds dunner.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Mwah.. je financiële huishouding koppelen aan je QR en huisuitzetting is nog een behoorlijk dikke lijnquote:Op zondag 19 december 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die grens tussen BNW en COR wordt steeds dunner.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nu nog wel, maar voor hoe lang? Je kent de ideeën van de EU?quote:Op zondag 19 december 2021 17:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mwah.. je financiële huishouding koppelen aan je QR en huisuitzetting is nog een behoorlijk dikke lijn![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die komen na de crisis gewoon weer terugDaarmee hebben mensen wel veel geld en hun dromen verloren.quote:Op zondag 19 december 2021 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die komen na de crisis gewoon weer terug
Dat er een nieuwe generatie opstaat straks staat los van de kleine drama's die nu plaatsvinden.
Na de crisis kunnen ze ook weer rustig werken op de IC. Ok, bedankt voor de info. Daar hebben ze nu geen ene kont aan.Go hard or go home![]()
Verdeling gevaccineerden en ongevaccineerden loopt verder uit:
Reeds herstelden niet meegenomen/gespecificeerd in dit overzicht.![]()
Ja, in het begin kun je nog wel geloven in "korte klap met de hamer", "dansen met Jansen" en "twee prikken voor je vrijheid" . Maar inmiddels zou toch wel duidelijk moeten zijn dat werkelijk alles wat Hugo belooft, niet uitkomt.quote:Op zondag 19 december 2021 17:09 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat ze dat in het begin doen kan ik nog wel in komen.. je ziet toch je eigen opgebouwde tokootje in vlammen opgaan en probeert dan door je hand op te houden e.e.a. in stand te houden/behouden. Als je dan, ondanks de steun, toch gaat omvallen (geen idee welk percentage dat zal zijn van het totaal) dan zou je zeggen: geef eens wat meer tegengas aan dat Den Haag.
Het ziet er ook niet naar uit dat dit op korte termijn stopt. Die steunpakketten worden niet eeuwig verlengd (hoop ik), het zal een keer terugbetaald moeten worden...
Ben benieuwd wanneer de geest eens uit de fles komt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-12-2021 17:19:53 ]![]()
vertel, welke "ideeën".quote:Op zondag 19 december 2021 17:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu nog wel, maar voor hoe lang? Je kent de ideeën van de EU?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het is makkelijk om mensen weg te zetten als BNW'ers, maar hoeveel zaken zijn er in de afgelopen twee jaar wel niet gebeurd die hier als BNW werden weggezet? Natuurlijk heb je van die extreme zaken als 5G e.d.; dat zijn nou niet bepaald de mensen over wie ik het heb. Het is nogal moeilijk voor velen in deze reeks om dan ook gewoon toe te geven dat ze iets als BNW hebben weggezet - wat toch uit kwam. Dat wordt vaak goed gepraat met ''ja, maar is toch logisch dat het er nu is''; even vergetende dat ze daar een paar maanden eerder compleet anders naar keken en mensen er op aan keken dat die het wel zagen gebeuren in de toekomst.quote:Op zondag 19 december 2021 17:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mwah.. je financiële huishouding koppelen aan je QR en huisuitzetting is nog een behoorlijk dikke lijn
Gaat beide kanten op natuurlijk; ook zat BNW zaken die gewoon niet uitgekomen zijn. Wat ook niet altijd toegegeven wordt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 17:15:59 ]![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)-een-zegen~a3b7a85d/
Interessant artikel. Ondanks de gemiddelde leeftijd veel jonger is in Zuid-Afrika lopen daar wel relatief veel mensen met een verzwakt immuunsysteem door de vele HIV besmettingen die er zijn. Tuurlijk is het afwachten.![]()
Neem nu alleen het coronapaspoort. Ja, dan was je echt een wappie als je dacht dat overheden daar mee bezig waren. Want zo ver zouden ze echt nooit gaan.quote:Op zondag 19 december 2021 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is makkelijk om mensen weg te zetten als BNW'ers, maar hoeveel zaken zijn er in de afgelopen twee jaar wel niet gebeurd die hier als BNW werden weggezet? Natuurlijk heb je van die extreme zaken als 5G e.d.; dat zijn nou niet bepaald de mensen over wie ik het heb. Het is nogal moeilijk voor velen in deze reeks om dan ook gewoon toe te geven dat ze iets als BNW hebben weggezet - wat toch uit kwam. Dat wordt vaak goed gepraat met ''ja, maar is toch logisch dat het er nu is''; even vergetende dat ze daar een paar maanden eerder compleet anders naar keken.![]()
Nooit meer?quote:Op zondag 19 december 2021 16:52 schreef CherryLips het volgende:
Restaurant bij mij aan de overkant heeft al aangegeven niet meer open te gaan![]()
Je bent je er van bewust dat de beste man ook niet in de toekomst kan kijken?quote:Op zondag 19 december 2021 17:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, in het begin kun je nog wel geloven in "korte klap met de hamer", "dansen met Jansen" en "twee prikken voor je vrijheid" . Maar inmiddels zou toch wel duidelijk moeten zijn dat werkelijk alles wat Hugo belooft, niet uitkomt.
Het ziet er ook niet naar uit dat dit op korte termijn stopt. Die steunpakketten worden niet eeuwig verlengd (hoop ik), het zal een keer terugbetaald moeten worden...
Ben benieuwd wanneer de geest eens uit de fles komt.
[ Bericht 22% gewijzigd door miss_sly op 19-12-2021 17:22:05 ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Een dikke anderhalf jaar geleden was er nog outrage in het Westen over China dat zo coronapatienten oppakte:quote:Op zondag 19 december 2021 17:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neem nu alleen het coronapaspoort. Ja, dan was je echt een wappie als je dacht dat overheden daar mee bezig waren. Want zo ver zouden ze echt nooit gaan.
Een jaar later staat de goegemeente hier erbij te juichen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
De man pretendeert dat wel. Door stellig te zeggen bijvoorbeeld "Dansen met Jansen", "Twee prikken voor je vrijheid", "Coronapaspoort gaan we niet doen" en weet ik wat al niet meer.quote:Op zondag 19 december 2021 17:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat de beste man ook niet in de toekomst kijken?
[ Bericht 14% gewijzigd door miss_sly op 19-12-2021 17:23:20 ]![]()
Om nog maar te zwijgen over gisteravond: 'Je moet'.quote:Op zondag 19 december 2021 17:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
De man pretendeert dat wel. Door stellig te zeggen bijvoorbeeld "Dansen met Jansen", "Twee prikken voor je vrijheid", "Coronapaspoort gaan we niet doen" en weet ik wat al niet meer.![]()
Ja. Ook dat.quote:Op zondag 19 december 2021 17:21 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over gisteravond: 'Je moet'.
Prima dat hij niet in de toekomst kan kijken, maar dan moet hij ook de manier waarop hij dingen zegt wat aanpassen. En eigenlijk ook al zijn adviezen.![]()
Dansen met Janssen was een zegen, een van Hugo's betere acties. Snap niet dat zoveel mensen daar nu zo boos over zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 17:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
De man pretendeert dat wel. Door stellig te zeggen bijvoorbeeld "Dansen met Jansen", "Twee prikken voor je vrijheid", "Coronapaspoort gaan we niet doen" en weet ik wat al niet meer.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Nog meer modellering vanuit het RIVM:
Als op 25 september niet was besloten de anderhalve meter los te laten, was er nooit zo'n krapte op de IC ontstaan.![]()
Serieus?quote:Op zondag 19 december 2021 17:22 schreef leolinedance het volgende:
Hondentrimsalons mogen wel openblijven![]()
Dat maak je er zelf van.quote:Allemaal op basis van de kennis die er toen was.quote:Door stellig te zeggen bijvoorbeeld "Dansen met Jansen", "Twee prikken voor je vrijheid", "Coronapaspoort gaan we niet doen" en weet ik wat al niet meer.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Als je iedereen opsluit in een kooitje valt er nooit meer een verkeersdode.quote:Op zondag 19 december 2021 17:23 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Als op 25 september niet was besloten de anderhalve meter los te laten, was er nooit zo'n krapte op de IC ontstaan.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
mmm, dat wordt een honden kapsel..quote:Op zondag 19 december 2021 17:22 schreef leolinedance het volgende:
Hij meldt het stellig, zonder enig voorbehoud.quote:Op zondag 19 december 2021 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van.
[..]
Allemaal op basis van de kennis die er toen was.![]()
Dansen met Janssen was prima; het heeft veel jongeren over de streep getrokken en liet corona gecontroleerd verspreiden over een vers ingeente bevolking. Het was niet Hugootjes idee om het zo te laten gaan maar achteraf gezien heeft het top uitgepakt.quote:Op zondag 19 december 2021 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van.
[..]
Allemaal op basis van de kennis die er toen was.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Anaalkliertjes meteen uitdrukken.quote:Op zondag 19 december 2021 17:25 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Het trimmen van honden heeft ook een medische reden voor die beesten zo raar is dat dus nietTap tap tap![]()
Is het OMT serieus nog in de veronderstelling dat de anderhalve meter op grote schaal wordt nageleefd?quote:Op zondag 19 december 2021 17:24 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
Als op 25 september niet was besloten de anderhalve meter los te laten, was er nooit zo'n krapte op de IC ontstaan.![]()
Mijn god, dit zegt meteen hoe serieus je al die modellen van hun moet nemen..![]()
Het was gewoon weer een leugen dan wel misrekening. Je kon helemaal niet dansen met Jansen. Paar weekendjes en daarna het slot er weer op.quote:Op zondag 19 december 2021 17:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dansen met Janssen was prima; het heeft veel jongeren over de streep getrokken en liet corona gecontroleerd verspreiden over een vers ingeente bevolking. Het was niet Hugootjes idee om het zo te laten gaan maar achteraf gezien heeft het top uitgepakt.![]()
Ja. In de modellen van het OMT wel. In de modellen van het OMT is het ook levensgevaarlijk als je je kinderen naar het voetbal brengt. Bewegingen.quote:Op zondag 19 december 2021 17:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is het OMT serieus nog in de veronderstelling dat de anderhalve meter op grote school wordt nageleefd?![]()
Mijn god, dit zegt meteen hoe serieus je al die modellen van hun moet nemen..![]()
En ze tellen weer niet mee in de cijfers van de faillissementen. Omdat ze gewoon opgehouden zijn en geen B.V. zullen hebben maar een eenmanszaak of een VOF.quote:Op zondag 19 december 2021 17:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, zaten al in zwaar weer maar hebben nu definitief de knoop doorgehakt.
"Zie je wel de coronacrisis leidt helemaal niet tot meer faillissementen" wordt er dan straks weer gezegd.![]()
Logisch toch. Is geen contactberoep. Want dat gaat tussen mensen. Net als dat de hoefsmid of de paardenostheopaat gewoon zijn werk mag doen. Is bij de vorige lockdowns ook steeds geweest.quote:Op zondag 19 december 2021 17:22 schreef leolinedance het volgende:
Yes! Slecht haar is al erg genoeg, godzijdank kan mijn kop wel strak blijvenquote:Op zondag 19 december 2021 17:26 schreef Noek het volgende:
Injectable klinieken mogen ook gewoon openblijven.![]()
Ergens slaat het nergens op natuurlijk, want volgens mij zijn er nou ook weer niet zo heel veel medische botox behandelingen. Migraine dacht ik?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Inderdaad, in de ogen van de wet is er niet echt een verschil tussen onderhoud aan je hond of onderhoud aan je gitaar of auto.quote:Op zondag 19 december 2021 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Logisch toch. Is geen contactberoep. Want dat gaat tussen mensen. Net als dat de hoefsmid of de paardenostheopaat gewoon zijn werk mag doen. Is bij de vorige lockdowns ook steeds geweest.![]()
En klotsende oksels.quote:Op zondag 19 december 2021 17:31 schreef josja het volgende:
[..]
Yes! Slecht haar is al erg genoeg, godzijdank kan mijn kop wel strak blijven![]()
Ergens slaat het nergens op natuurlijk, want volgens mij zijn er nou ook weer niet zo heel veel medische botox behandelingen. Migraine dacht ik?
Go hard or go home![]()
Spurs - Liverpool vol stadion genot
U weet wel, in Londen. Waar Omicron al dominant is.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee, was dat maar anders. Compleet debiel hoe dat geregeld is.quote:Op zondag 19 december 2021 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, in de ogen van de wet is er niet echt een verschil tussen onderhoud aan je hond of onderhoud aan je gitaar of auto.
Etto weer op scherp want diertjes.Go hard or go home![]()
Boris JohnsonGodquote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, in Londen. Waar Omicron al dominant is.![]()
En de Kuip was leeg. Maar niemand heeft er iets aan gemist, want het was een draak van een wedstrijdquote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, in Londen. Waar Omicron al dominant is.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
open lucht zegt: fuck you, tegen virussen!quote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
Beetje onzinnig dat bv. de Gamma wel dicht is. Als je ergens afstand kunt houden, is het wel in zo'n Megastore. In tegenstelling tot de Kruidvat met hun doolhof-inrichting, schappen die kort op elkaar staan en shitload een treuzelende bejaarden.quote:Op zondag 19 december 2021 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Logisch toch. Is geen contactberoep. Want dat gaat tussen mensen. Net als dat de hoefsmid of de paardenostheopaat gewoon zijn werk mag doen. Is bij de vorige lockdowns ook steeds geweest.![]()
Wat is het verschil met de groep die boomers overal de schuld van geeft?quote:Op zondag 19 december 2021 16:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan mijn ouders, maar hun argumenten over corona vind ik echt tenenkrommend. M'n ouders zijn van de generatie 60-65. Ze zitten veel te veel in een bubbel met hun broers en zussen, buren en vrienden van dezelfde leeftijd. Alles komt door de jeugd. De jeugd laat zich niet vaccineren, komen te veel samen, houden illegale feestjes etc. En dat waren ze aan het roepen met z'n allen onder andere tijdens de vorige lockdown in de winter, toen een max bezoekers aantal van 2 het advies was, terwijl ze daar met 8 mensen in de leeftijd van 60 - 75 in één woonkamer zaten.
Worden zelfs precies dezelfde argumenten aangehaald zie ik.Omnibus in omnibus.
Ja, en die supporters houden ook netjes afstand en hun mond dicht. Ze juichen met een ratel.quote:Op zondag 19 december 2021 17:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
open lucht zegt: fuck you, tegen virussen!![]()
Vertel ons anders nog een keer wat een zegen een echte knappe pandemie zou zijn voor de wereld.quote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, was dat maar anders. Compleet debiel hoe dat geregeld is.
Etto weer op scherp want diertjes.
Ik neem 'dierenliefhebbers' die voorts weinig tot geen empathie met andere levende wezens, waaronder mensen, kunnen opbrengen verder totaal niet serieus.Omnibus in omnibus.
Hoe heeft Cambuur t gedaan? Nog wat gemist dat je er niet bij kon zijn?quote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, in Londen. Waar Omicron al dominant is.zie email 27 oktober![]()
Is ook zeker waar. En bij zo'n hondentrimsalon of de hoefsmid of paardenostheopaat wordt de afstand ook niet gehouden omdat de eigenaren hun dier vast moeten houden tijdens de behandeling. Maar laten we geen slapende honden wakker maken, ben blij dat dat wel kan.quote:Op zondag 19 december 2021 17:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beetje onzinnig dat bv. de Gamma wel dicht is. Als je ergens afstand kunt houden, is het wel in zo'n Megastore. In tegenstelling tot de Kruidvat met hun doolhof-inrichting, schappen die kort op elkaar staan en shitload een treuzelende bejaarden.
En wat je zegt, geen drukkere winkels als Kruidvat e.d.![]()
Amazon en co lachen de ballen uit hun broek.quote:Op zondag 19 december 2021 17:06 schreef Noek het volgende:
De groten overwinnen dit altijd. De Basic Fits winnen het van echt sportliefhebbende coaches die zelf wat zijn gestart ed. De Mc Donalds wint het van een lieflijk restaurantje wat is ontstaan uit passie.![]()
Sowieso levenquote:Op zondag 19 december 2021 17:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel ons anders nog een keer wat een zegen een echte knappe pandemie zou zijn voor de wereld.
Ik neem 'dierenliefhebbers' die voorts weinig tot geen empathie met andere levende wezens, waaronder mensen, kunnen opbrengen verder totaal niet serieus.![]()
![]()
Een van de weinige wedstrijden in de PL die doorgaat omdat door Omikron heel wat teams veel besmettingen hebben.quote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
Dacht dat ze daar allemaal drie complete elftallen bij elkaar hadden gekocht.quote:Op zondag 19 december 2021 17:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een van de weinige wedstrijden in de PL die doorgaat omdat door Omikron heel wat teams veel besmettingen hebben.![]()
Is begrijpelijk, voor bepaalde rassen is het bijna mishandeling om ze niet op tijd te trimmen.quote:Op zondag 19 december 2021 17:22 schreef leolinedance het volgende:
Hondentrimsalons mogen wel openblijvenzeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Neem meteen ff vuurwerk mee bij de Aldi.quote:Op zondag 19 december 2021 17:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Gelijk effe tanken met zijn allen daar.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Nee hoor, als je gewoon normaal na blijft denken blijft BNW altijd heel ver weg.quote:Op zondag 19 december 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die grens tussen BNW en COR wordt steeds dunner.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Bij de trimster geef je je hond af en haal je die uur later of zo weer op...quote:Op zondag 19 december 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook zeker waar. En bij zo'n hondentrimsalon of de hoefsmid of paardenostheopaat wordt de afstand ook niet gehouden omdat de eigenaren hun dier vast moeten houden tijdens de behandeling. Maar laten we geen slapende honden wakker maken, ben blij dat dat wel kan.
En wat je zegt, geen drukkere winkels als Kruidvat e.d.
Geen contact noodzakelijk.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Gelukkig werkt mijn nagelmeisje dit keer wel door. Wel contant betalen nu voor de zekerheid. Tja, ze vragen er zelf om.![]()
Prima toch ? Dan kunnen we zien hoe dat uitpakt.quote:Op zondag 19 december 2021 17:34 schreef DonDruiper het volgende:
U weet wel, in Londen. Waar Omicron al dominant is.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Oh, ik hoorde gisteren wat anders van iemand die een hont heeft. Die moest hem zelf vasthouden. En bij paarden moet dat ook, weet ik dan weer wel uit eigen ervaring.quote:Op zondag 19 december 2021 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij de trimster geef je je hond af en haal je die uur later of zo weer op...
Geen contact noodzakelijk.![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 17:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel ons anders nog een keer wat een zegen een echte knappe pandemie zou zijn voor de wereld.
Ik neem 'dierenliefhebbers' die voorts weinig tot geen empathie met andere levende wezens, waaronder mensen, kunnen opbrengen verder totaal niet serieus.te makkelijk dit
Go hard or go home![]()
Sommige trimmers willen dat je opbokt en andere willen dat juist niet, volgens mij.quote:Op zondag 19 december 2021 17:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, ik hoorde gisteren wat anders van iemand die een hont heeft. Die moest hem zelf vasthouden. En bij paarden moet dat ook, weet ik dan weer wel uit eigen ervaring.Go hard or go home![]()
Dan zal diegene wel een enorme vervelende kuthont hebben. Meestal geef je 'm af, trimmen ze 'm en kun je 'm een uur later ophalen.quote:Op zondag 19 december 2021 17:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, ik hoorde gisteren wat anders van iemand die een hont heeft. Die moest hem zelf vasthouden. En bij paarden moet dat ook, weet ik dan weer wel uit eigen ervaring.![]()
Gelijk heeft zequote:Op zondag 19 december 2021 17:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Gelukkig werkt mijn nagelmeisje dit keer wel door. Wel contant betalen nu voor de zekerheid. Tja, ze vragen er zelf om.
Mensen die thuis hun studio hebben, kwamen sowieso al nergens voor in aanmerking, toch?Go hard or go home![]()
Kan zijn. Is nog geen jaar, misschien omdat het pas de tweede keer is.quote:Op zondag 19 december 2021 17:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zal diegene wel een enorme vervelende kuthont hebben. Meestal geef je 'm af, trimmen ze 'm en kun je 'm een uur later ophalen.
Maar who cares, gaan we op alle slakken zout leggen. Het gaat om het idee. Honden, paarden, schapen, alpaca's, dat gaat in ieder geval gewoon door.![]()
Nee precies. Vorig jaar was ze wel gesloten en heeft ze dus een paar maanden geen inkomen hiervan gehad.quote:Op zondag 19 december 2021 17:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Gelijk heeft ze
Mensen die thuis hun studio hebben, kwamen sowieso al nergens voor in aanmerking, toch?![]()
Boefje. Morgen kapsel beetje laten bijwerken.quote:Op zondag 19 december 2021 17:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Gelukkig werkt mijn nagelmeisje dit keer wel door. Wel contant betalen nu voor de zekerheid. Tja, ze vragen er zelf om.![]()
Waarom is dat erg?quote:
Voor mij voelt het inmiddels als klein bier.
We kunnen de schuld wel weer gaan leggen bij (marginale) groepen als de biblebelt, feestende jongeren over de grens, de wappies, niet thuiswerkende personen, QR fraudeurs, suggestieve media, Thierry Baudet of wie dan ook.
Uiteindelijk volgt de bulk van de bevolking min of meer braaf de regels en hebben we een regering en een hoogopgeleid adviesorgaan die ervoor zou moeten zorgen dat we niet in lockdown zouden hoeven te gaan.
En met de situatie die we nu hebben zijn zij de schuldigen in mijn ogen.![]()
Van mij mag er veel meer open.quote:Op zondag 19 december 2021 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kan zijn. Is nog geen jaar, misschien omdat het pas de tweede keer is.
Maar who cares, gaan we op alle slakken zout leggen. Het gaat om het idee. Honden, paarden, schapen, alpaca's, dat gaat in ieder geval gewoon door.![]()
Zo gaat dat toch al deze hele plandemie? Hugo voorop.quote:Op zondag 19 december 2021 17:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom is dat erg?
Voor mij voelt het inmiddels als klein bier.
We kunnen de schuld wel weer gaan leggen bij (marginale) groepen als de biblebelt, feestende jongeren over de grens, de wappies, niet thuiswerkende personen, QR fraudeurs, suggestieve media, Thierry Baudet of wie dan ook.
Uiteindelijk volgt de bulk van de bevolking min of meer braaf de regels en hebben we een regering en een hoogopgeleid adviesorgaan die ervoor zou moeten zorgen dat we niet in lockdown zouden hoeven te gaan.
En met de situatie die we nu hebben zijn zij de schuldigen in mijn ogen.
Beetje roepen van kijk, die (een of ander marginaal groepje) mag wel open. het is die z'n schuld (iemand met een hele beperkte invloed of voorkomen), etc.![]()
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.![]()
Laten we het hopen, en een normale kerst hebben.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.Omnibus in omnibus.
Ik hoop het ook.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.Tap tap tap![]()
Ze kunnen het risico niet nemen natuurlijk. Maar dit zou een uitstekende uitkomst zijn. Het enige wat het OMT dan jammer zal vinden is dat ze niet langer nodig zijnquote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.![]()
![]()
Je denkt dat ze binnen 6 dagen weten of het daalt en opgeheven wordt?quote:Op zondag 19 december 2021 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we het hopen, en een normale kerst hebben.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Die hebben 1-2 verloren van Makkelie.quote:Op zondag 19 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe heeft Cambuur t gedaan? Nog wat gemist dat je er niet bij kon zijn?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Die hebben zichzelf zo rulluhvant gelobbyed dat ze onophefbaar zijn, na de kerona gaan ze ons vast op allerlei andere vlakken dwingend advies opleggen.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Daling is al ingezet, beetje raar als die curve weer flink gaat stijgen met ziekenhuisopnames.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, dan ligt die daling en het niet leiden tot meer opnames helemaal aan de maatregelen van het kabinet. Alsof ze dat dan niet gaan claimen.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op zondag 19 december 2021 18:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben 1-2 verloren van Makkelie.
zie email 27 oktober![]()
Links wil al een klimaat-OMT.quote:Op zondag 19 december 2021 18:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die hebben zichzelf zo rulluhvant gelobbyed dat ze onophefbaar zijn, na de kerona gaan ze ons vast op allerlei andere vlakken dwingend advies opleggen.![]()
Daar sta je dan: dubbel-gevaccineerd, op anderhalve meter, met mondkapje, voor de zoveelste x lockdown, in de rij voor je 1e booster.. Hoe vind je zelf dat het gaat?![]()
Nou, die mag morgen ook op het matje komen bij het bestuur.quote:Op zondag 19 december 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
The voice of reason had arrived."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
‘Komt door de lockdown, dus die houden we voor de zekerheid nog wat langer vast, want er is nog steeds veel onzekerheid rondom Omicron’.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Niks mis mee. Stukken beter dan het rechtse ogen sluiten, vingers in je oren proppen en schreeuwen dat er niks aan de hand is.quote:ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ongetwijfeld... totdat de vakantiedagen die voor de meeste mensen gelden straks voorbij zijn natuurlijk... dan gaan we weer 'voorzichtig open'... aan het werk weer, plebs.quote:Op zondag 19 december 2021 18:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
‘Komt door de lockdown, dus die houden we voor de zekerheid nog wat langer vast, want er is nog steeds veel onzekerheid rondom Omicron’.Omnibus in omnibus.
Internetviroloog gespot.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Die gaan de boel ook wel weer dichtgooien. Flink wat horeca heeft in de uk hun deuren zelf al gesloten...quote:Op zondag 19 december 2021 17:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Boris was tijdens de eerste lockdown ook al het laatste jongetje van de klas.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Jammer alleen dat dan weer gewoon het zoveelste lobbyclubje wordt waar expertise ondergeschikt is aan de financiële belangen van de teamleden.quote:Op zondag 19 december 2021 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks mis mee. Stukken beter dan het rechtse ogen sluiten, vingers in je oren proppen en schreeuwen dat er niks aan de hand is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik volg ook een aantal Britse comedians en andere artiesten die nu zelf besluiten optredens te annuleren.quote:Op zondag 19 december 2021 18:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die gaan de boel ook wel weer dichtgooien. Flink wat horeca heeft in de uk hun deuren zelf al gesloten...![]()
Let wel: hij betoogt niet dat we zonder problemen alles los kunnen laten. Hij betoogt dat we meer durf moeten hebben in het laten sterven van covid-patiënten.quote:Op zondag 19 december 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
The voice of reason had arrived.![]()
Die man heeft zich al zovaak tegen het beleid uitgesproken!quote:Op zondag 19 december 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
The voice of reason had arrived.Een verademing.
![]()
Dat zal nooit gebeuren. Ouderen, hoe oud of zwak ook, mogen tegenwoordig niet meer doodquote:Op zondag 19 december 2021 18:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Let wel: hij betoogt niet dat we zonder problemen alles los kunnen laten. Hij betoogt dat we meer durf moeten hebben in het laten sterven van covid-patiënten.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
"Komt door de maatregelen"quote:Op zondag 19 december 2021 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daling is al ingezet, beetje raar als die curve weer flink gaat stijgen met ziekenhuisopnames.![]()
En als ze het anders gedaan hadden en de pleuris breekt uit sta jij als eerste te janken dat ze te laat waren...quote:Op zondag 19 december 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
The voice of reason had arrived.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ja, dat zal 100% zeker zo zijn gegaan inderdaad.quote:Op zondag 19 december 2021 18:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En als ze het anders gedaan hadden en de pleuris breekt uit sta jij als eerste te janken dat ze te laat waren...
Dit soort reacties op kritiekIk kan er niets mee.
![]()
ik hoop het ook omdat ik een normaal mens ben. Ik hoef er niet om te lachen dat ellende blijkbaar niet gebeurd.quote:Op zondag 19 december 2021 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lig wel helemaal in een deuk als de cijfers de komende weken blijven dalen en die Omikron helemaal niet tot meer opnames leidt. Dat dat OMT er weer compleet naast zit en per direct wordt opgeheven.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
daarom ook een internet viroloog gespot. Dit zijn geen deskundigenquote:Op zondag 19 december 2021 18:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ze doet zich helemaal niet voor als deskundige.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Daar waren we het al over eens. Nu nog het element "zich voordoen als".quote:Op zondag 19 december 2021 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom ook een internet viroloog gespot. Dit zijn geen deskundigen![]()
ik heb geen idee waarom jij dat als enige schrijft...quote:Op zondag 19 december 2021 18:35 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Daar waren we het al over eens. Nu nog het element "zich voordoen als".Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
tegen het beleid dingen uitspreken betekent nog niet gelijk hebben.quote:Op zondag 19 december 2021 18:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die man heeft zich al zovaak tegen het beleid uitgesproken!Een verademing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Daar sta je dan niet gevaccineerd met mondkapje nergens in de rij want alles is dicht... Hoe vind je zelf dat het gaat?quote:Op zondag 19 december 2021 18:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Daar sta je dan: dubbel-gevaccineerd, op anderhalve meter, met mondkapje, voor de zoveelste x lockdown, in de rij voor je 1e booster.. Hoe vind je zelf dat het gaat?![]()
Achteraf is het mooi wonen. Die basismaatregelen waren in september compleet onhoudbaar geworden en werden nog nauwelijks nageleefd. Verlengen was op dat moment op geen enkele manier uit te leggen geweest.quote:Op zondag 19 december 2021 17:23 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Jan Kluytmans komt vanavond bij OP1 vertellen dat we aan de vooravond staan van het dieptepunt in twee jaar crisis en dat nog erger gaat worden dan twee jaar terug.
Morgen WC papier halen en de deur barricaderen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Omdat een internetviroloog iemand is die zich op internet onterecht de rol van viroloog aanmeet?quote:Op zondag 19 december 2021 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb geen idee waarom jij dat als enige schrijft...![]()
oh echt, die betekenis had ik er niet aan gegeven...quote:Op zondag 19 december 2021 18:41 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Omdat een internetviroloog iemand is die zich op internet onterecht de rol van viroloog aanmeet?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
mooi dat hij dat vindt en denkt.quote:Op zondag 19 december 2021 18:40 schreef OProg het volgende:
Jan Kluytmans komt vanavond bij OP1 vertellen dat we aan de vooravond staan van het dieptepunt in twee jaar crisis en dat nog erger gaat worden dan twee jaar terug.
Morgen WC papier halen en de deur barricaderen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
O, zo heb ik het altijd geïnterpreteerd. Het kan zijn dat ik ernaast zit.quote:Op zondag 19 december 2021 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh echt, die betekenis had ik er niet aan gegeven...![]()
Ik heb het stuk gelezen.quote:Op zondag 19 december 2021 18:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Let wel: hij betoogt niet dat we zonder problemen alles los kunnen laten. Hij betoogt dat we meer durf moeten hebben in het laten sterven van covid-patiënten.zie email 27 oktober![]()
of ik kan er naast zitten....quote:Op zondag 19 december 2021 18:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
O, zo heb ik het altijd geïnterpreteerd. Het kan zijn dat ik ernaast zit.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Gaaaaapquote:Op zondag 19 december 2021 18:40 schreef OProg het volgende:
Morgen WC papier halen en de deur barricaderen.![]()
Stukje ook gelezen of alleen de kop?quote:Op zondag 19 december 2021 18:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En als ze het anders gedaan hadden en de pleuris breekt uit sta jij als eerste te janken dat ze te laat waren...zie email 27 oktober![]()
The fear must go on.quote:Op zondag 19 december 2021 18:40 schreef OProg het volgende:
Morgen WC papier halen en de deur barricaderen.
Overigens is dit dezelfde Jan Kluytmans die grof geld heeft verdiend aan die testerij?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
daar ben ik ook een voorstander van.quote:Op zondag 19 december 2021 18:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Let wel: hij betoogt niet dat we zonder problemen alles los kunnen laten. Hij betoogt dat we meer durf moeten hebben in het laten sterven van covid-patiënten.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
hoe meer angst, hoe meer testen....quote:Op zondag 19 december 2021 18:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
The fear must go on.
Overigens is dit dezelfde Jan Kluytmans die grof geld heeft verdiend aan die testerij?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Nee, dat denk ik ook. Maar het gaat ook niet alleen om ouderen natuurlijk. De IC's liggen vol met 55-70 jarigen. Da's niet echt bejaard.quote:Op zondag 19 december 2021 18:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren. Ouderen, hoe oud of zwak ook, mogen tegenwoordig niet meer dood
Ik ben er op zich wel voor om meer mensen dood te laten gaan, zodat we wat meer vrijheden kunnen krijgen. Maar de overgrote meerderheid van Nederland is dat nu eenmaal niet. Of durft het in ieder geval niet zo expliciet uit te spreken.
Veel meer los laten en dan maar selecteren op overlevingskans op de IC (zoals Armand Girbes wil) is prima, maar je kan nu al voorspellen dat de hardste schreeuwers nu dan ook weer staan te schreeuwen dat Hugo de Jonge bloed aan zijn handen heeft.![]()
Wat is dit nou weer. Een paar weken geleden zei hij nog dat we toe moesten naar acceptatiequote:Op zondag 19 december 2021 18:40 schreef OProg het volgende:
Morgen WC papier halen en de deur barricaderen.![]()
![]()
Hoe doe je dat precies? Is er een soort van ranglijst wie wel en niet mag sterven en wat is de durf dan?quote:Op zondag 19 december 2021 18:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Let wel: hij betoogt niet dat we zonder problemen alles los kunnen laten. Hij betoogt dat we meer durf moeten hebben in het laten sterven van covid-patiënten.![]()
hij ruikt geldquote:Op zondag 19 december 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer. Een paar weken geleden zei hij nog dat we toe moesten naar acceptatieReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Hij is vast bezig met een test die Omicron nauwkeurig kan vaststellen.quote:Op zondag 19 december 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer. Een paar weken geleden zei hij nog dat we toe moesten naar acceptatieZuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik kan niet met mensen die alleen maar kritiek geven. Het beleid is zeker niet foutloos, maar ik zie hier een paar lui alleen maar zeiken.quote:Op zondag 19 december 2021 18:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat zal 100% zeker zo zijn gegaan inderdaad.
Dit soort reacties op kritiekIk kan er niets mee.
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
De ouders en grootouders van de mensen die geen maatregelen meer willen hebben dan pech gok ik.quote:Op zondag 19 december 2021 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe doe je dat precies? Is er een soort van ranglijst wie wel en niet mag sterven en wat is de durf dan?![]()
Dat ligt ook aan de fase waarin we zitten. Als je al kritisch bent, en je krijgt een lockdown te verwerken, zal de kritiek ook even wat ongenuanceerder zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 18:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik kan niet met mensen die alleen maar kritiek geven. Het beleid is zeker niet foutloos, maar ik zie hier een paar lui alleen maar zeiken.
De persoon waar je op reageerde staat in elk geval niet bij mij bekend als ongenuanceerde zeiksnol (dat ben ik namelijk al).![]()
Die twee kunnen eigenlijk wel samengevoegd worden, BNW loopt enkel een beetje achter af en toe.quote:![]()
Ik heb maar een antwoord:
Leer ermee leven.
Dit gaat namelijk niet weg de komende jaren. Er zullen vaker lockdowns of maatregelen komen, ook in 2022 en daarna."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oke. Doen we.quote:Op zondag 19 december 2021 18:51 schreef capricia het volgende:
Leer ermee leven.
Dit gaat namelijk niet weg de komende jaren. Er zullen vaker lockdowns of maatregelen komen, ook in 2022 en daarna.
Sluit COR maar.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is nog steeds een tijdelijk forum. Totdat het nieuwe normaal er is.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is dit BNW?quote:Op zondag 19 december 2021 18:51 schreef capricia het volgende:
Leer ermee leven.
Dit gaat namelijk niet weg de komende jaren. Er zullen vaker lockdowns of maatregelen komen, ook in 2022 en daarna.![]()
BNW is de gedachte dat er een groot complot achter zit. Een evil genius en allerlei WEF achtige groepen die de macht hebben en waarbij Rutte naar de pijpen van die wereldregering danst.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Langste tijdelijke forum ooit?quote:Op zondag 19 december 2021 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nog steeds een tijdelijk forum. Totdat het nieuwe normaal er is.![]()
Het enige zinvolle criterium lijkt me overlevingskans.quote:Op zondag 19 december 2021 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe doe je dat precies? Is er een soort van ranglijst wie wel en niet mag sterven en wat is de durf dan?
Persoonlijk zou ik vaccinatiestatus ook een goed criterium vinden, maar dat is medisch-ethisch onhaalbaar.![]()
Tegen de tijd dat dit voorbij is, zeker wel.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Fuck het nieuwe normaalquote:Op zondag 19 december 2021 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nog steeds een tijdelijk forum. Totdat het nieuwe normaal er is.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat heb ik tijdens deze pandemie al een paar keer gedacht, maar de regering dacht er soms toch anders overquote:Op zondag 19 december 2021 18:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het enige zinvolle criterium lijkt me overlevingskans.
Persoonlijk zou ik vaccinatiestatus ook een goed criterium vinden, maar dat is medisch-ethisch onhaalbaar.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik kom hier niet dagelijks en zie de persoon altijd zeiken maar dat is dan misschien toeval LOL.quote:Op zondag 19 december 2021 18:49 schreef Scrummie het volgende:
F
[..]
Dat ligt ook aan de fase waarin we zitten. Als je al kritisch bent, en je krijgt een lockdown te verwerken, zal de kritiek ook even wat ongenuanceerder zijn.
De persoon waar je op reageerde staat in elk geval niet bij mij bekend als ongenuanceerde zeiksnol (dat ben ik namelijk al).
Maar ik denk dat je ook altijd moet denken alsof jezelf de leiding hebt. Zou jezelf het risico willen lopen dat omikron in je gezicht ontploft.. ik iig niet...The name is Putler, Vladimir Putler![]()
2G is voorlopig niet eens haalbaar qua meerderheid in beide kamers.quote:Op zondag 19 december 2021 18:58 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat heb ik tijdens deze pandemie al een paar keer gedacht, maar de regering dacht er soms toch anders over
Laat staan medische ongelijkheid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
“Een pandemie is niet te voorspellen” geldt evengoed de andere kant op, derhalve is dit voorbarig geneuzel. Maar goed deze discussie voeren we elke dag, agree to disagree.quote:Op zondag 19 december 2021 18:51 schreef capricia het volgende:
Leer ermee leven.
Dit gaat namelijk niet weg de komende jaren. Er zullen vaker lockdowns of maatregelen komen, ook in 2022 en daarna.![]()
2G is voorlopig niet eens haalbaar qua meerderheid in beide kamers.quote:Op zondag 19 december 2021 18:58 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat heb ik tijdens deze pandemie al een paar keer gedacht, maar de regering dacht er soms toch anders over
Laat staan medische ongelijkheid.Als je je niet aan kunt of wil passen, gaat dit voornamelijk voor jou een heel zware periode worden.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat noemen we code zwart. Triage dus, en daar is geen durf voor nodig maar wel een andere ethiek dan die wij nu hebben.quote:Op zondag 19 december 2021 18:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het enige zinvolle criterium lijkt me overlevingskans.
Persoonlijk zou ik vaccinatiestatus ook een goed criterium vinden, maar dat is medisch-ethisch onhaalbaar.![]()
Of je zegt gewoon, een gevaccineerde heeft een grotere overlevingskans....quote:Op zondag 19 december 2021 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
2G is voorlopig niet eens haalbaar qua meerderheid in beide kamers.
Laat staan medische ongelijkheid.
Maar ja dat gaat niet op als ongevacineerde 35 is en de gevaccineerde is 88...The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Triage vindt al plaats du moment dat jij 112 belt, dat is ook zo'n vervelend stopwoordje geworden in deze crisis.quote:Op zondag 19 december 2021 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat noemen we code zwart. Triage dus, en daar is geen durf voor nodig maar wel een andere ethiek dan die wij nu hebben.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als het snel over is, lijkt me geweldig.quote:Op zondag 19 december 2021 19:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Een pandemie is niet te voorspellen” geldt evengoed de andere kant op, derhalve is dit voorbarig geneuzel. Maar goed deze discussie voeren we elke dag, agree to disagree.
Maar voorlopig hebben we te dealen met de realiteit van de deze dag."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Haha, nee.quote:Op zondag 19 december 2021 18:51 schreef capricia het volgende:
Leer ermee leven.
Alleen de kop deze keer... maar begreep ook dat mijn beeld van jouw misschien wat gekleurd is...quote:Op zondag 19 december 2021 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stukje ook gelezen of alleen de kop?The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Zo lang de bestaande vaccins niet of zeer beperkt transmissie remmen, is 2G toch ook onverkoopbaar.quote:Op zondag 19 december 2021 19:01 schreef capricia het volgende:
[..]
2G is voorlopig niet eens haalbaar qua meerderheid in beide kamers.
Laat staan medische ongelijkheid.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: