abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202696787

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-12-2021 07:41:47 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202696788
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Welnee :P . Maatwerk valt ook niet altijd te realiseren dat besef ik me terdege. Al zorgt het soms in de praktijk wel voor markante excessen.
Een substantiële groep mensen is van de bibliotheek afhankelijk om digitale zaken af te handelen. Er is niemand die afhankelijk is van de sportschool om te kunnen sporten/bewegen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202696811
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een substantiële groep mensen is van de bibliotheek afhankelijk om digitale zaken af te handelen. Er is niemand die afhankelijk is van de sportschool om te kunnen sporten/bewegen.
Iedereen heeft toch een mobiel, vanwege de QR. En anders kunnen ze de telefoon van een vriend/familie gebruiken. Zelfs asielzoekers hebben een smartphone.
  zondag 19 december 2021 @ 01:35:39 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202696813
Ik neem aan dat een coronabesmetting ook gewoon als booster geldt? Dan hoop ik daar maar op de komende periode (wel graag na oud & nieuw *O* B:)B )
pi_202696916
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 01:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen heeft toch een mobiel, vanwege de QR. En anders kunnen ze de telefoon van een vriend/familie gebruiken. Zelfs asielzoekers hebben een smartphone.
Nee, niet iedereen heeft een smartphone. En iemand anders zijn telefoon gebruiken voor je DigiD en Corona app lijkt mij niet erg verstandig of handig.
  zondag 19 december 2021 @ 02:02:10 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202696952
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, niet iedereen heeft een smartphone. En iemand anders zijn telefoon gebruiken voor je DigiD en Corona app lijkt mij niet erg verstandig of handig.
Nee inderdaad, verwacht niet dat iemand normaal zonder mobiel opeens die app aangeslingerd krijgt :P
pi_202697075
quote:
Mijn moeder heeft geen smartphone. Omdat ze die niet kan bedienen wegens handicap. Ze vroeg mij vanavond een afspraak te maken voor de booster met haar dig-id. Daarvoor had ik nodig: een controle middels een app, of een controle middels sms of een id-kaart. Ze heeft geen app, geen sms-mogelijkheid en ze heeft een paspoort. Geen id-kaart. Dus online kan ik geen afspraak maken. Maar via de telefoon ook niet, want ze heeft nog steeds geen brief en die heb je nodig om telefonisch een afspraak te maken. Geboren in 1947 en kan nog steeds geen afspraak maken :')

Ik begrijp sowieso niet waarom je per se op een brief tijdens kerstdrukte voor de post moet wachten voor je een afspraak kan maken. Het is toch duidelijk dat haar jaartal al lang aan de beurt is? Wat is het probleem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202697079
twitter

Toch nog ff z’n geld goed uitgegeven…..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202697157
quote:

[..]
Die mensen gaan naar de bieb om hun zaken te doen nu.
pi_202697178

Waarom staat deze niet meer in de OP?
  zondag 19 december 2021 @ 06:10:52 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697182
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 06:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Waarom staat deze niet meer in de OP?
Wie is hier nou de mod, gij of ik?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 december 2021 @ 06:18:45 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697196
Laat je vaccineren. Je laten prikken is altijd de beste optie:

zondag 19 december 2021 @ 06:28:37 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202697214
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 03:32 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

52 jaar.
are we infinite or am I alone
pi_202697235
Nou daar zit je dan weer in een compleet uitzichtloze situatie.
2 jaar thuiswerken op zolder en in de weekenden alles dicht.

Geen wedstrijd vandaag, kinderen weer weken thuis zonder enige vorm van entertainment, vriendin in tranen en de verantwoordelijken blijven gewoon zitten.

Ben er goed ziek van.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kickinalfa op 19-12-2021 07:03:17 ]
pi_202697243
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 06:55 schreef Kickinalfa het volgende:

Geen wedstrijd vandaag, kinderen weer weken thuis zonder enige vorm van entertainment, vriendin in tranen en de verantwoordelijken blijven gewoon zitten.

Ben er goed ziek van.
Same. Kerstlessen voorbereid, playlists gemaakt, zin in want de decembermaand is voor mij al niet de makkelijkste.. en nu dringt het langzaam door dat ik weer minstens een maand in mijn uppie naar mijn pc zit te staren zonder werk en afleiding. Voor iedereen die nu roept ja maar je kunt nog vulmaarin, nee, ik kan niet zo veel verder. Sterkte voor jou, en iedereen die er ook flink door geraakt wordt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202697246
Soms vraag ik me af of ik van nature te onverschillig ben. De lockdown ervaar is al vervelend maar dat is het dan ook wel.
pi_202697268
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:04 schreef Questular het volgende:
Soms vraag ik me af of ik van nature te onverschillig ben. De lockdown ervaar is al vervelend maar dat is het dan ook wel.
De lockdown an sich overleven we wel. Het is meer de compleet uitzichtloze situatie en het gebrek aan perspectief op beter wat het tot een bak ellende maakt.
pi_202697275
quote:
Ligt toch compleet aan je situatie? Heb je 3 kinderen of niet? Baan in de horeca of niet? Kwetsbare mensen om je heen of niet? Single of niet? Ging je veel uit of niet? Etc
pi_202697299
quote:

[..]
Om precies te zijn: volgens het CBS had in 2019 92,1% van alle Nederlanders van 12 jaar of ouder een mobiele telefoon of smartphone. Er is dus een aanzienlijke groep die er geen heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202697306
quote:
Ligt aan de last die je opeens op je schoot krijgt. De onverschilligheid houdt al snel op wanneer je inkomsten stoppen of wanneer je jouw leven compleet anders in moet richten.

Mijn leven is nu heel anders dan 2 golven geleden dus nu raakt het me niet maar kan me zo indenken dat deze 3e keer er nog harder inhakt. Na de vorige golf zei ik al dat ik nooit meer in een lockdown zou gaan met de zaak want dan zou ik 'em vanzelf voorgoed sluiten. Het lot besliste anders en eerder maar anders had ik er nu heel anders bijgezeten.

Ik verwacht dat we half januari weer opengaan met een 2G beleid en niemand zeikt dan meer want whooptiedoo, we mogen weer open en de kindjes weer naar school. *O*
Go hard or go home
pi_202697309
quote:
:D!

Ach, wij constateerden gisteren ook dat de meeste mensen waarschijnlijk grote moeite hebben met de lockdown maar dat wij zulk nieuws blijmoedig ontvangen. We hebben het gezellig samen. En heus, ik heb alle begrip voor mensen die het zwaar hebben, ook mensen die niet in de zorg werken of geen zelfstandig ondernemer zijn, maar ik kan niet ontkennen dat een teruggetrokken leven ons uitstekend bevalt.
  zondag 19 december 2021 @ 07:51:23 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697323
Drie van de restaurants waar ik graag kwam gaan niet meer open, er gaat een hoop zichtbaar kapot, laat staan onzichtbaar :{
pi_202697327
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 07:51 schreef Molo het volgende:
Drie van de restaurants waar ik graag kwam gaan niet meer open, er gaat een hoop zichtbaar kapot, laat staan onzichtbaar :{
:{
pi_202697336
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 07:51 schreef Molo het volgende:
Ja, zag gisteravond ook een post van een allerliefst eettentje. Zij heeft gewoon geen geld meer en afhalen gaat haar niet redden dus dat dit het einde is.
Fijn dat de Mc functie blijft bestaan zodat mensen de grootste crap nog kunnen afhalen. Super triest maar ja mensen zetten haar ook zo hier neer als uitvreter pf als gejengel en weet ik veel wat om daarna langs de Mc Drive te gaan.
*rilt
Go hard or go home
pi_202697347
https://www.telegraaf.nl/(...)et-meer-van-de-tafel
Horecaondernemer stopt er ook mee door deze lockdown. Mensen hebben er allemaal geen zin in.
pi_202697351
quote:
Ik werk rustig door deze dagen en ik ervaar de gevolgen voor mijzelf op de korte termijn ook hoogstens als vervelend. Waar ik ziedend over ben is de tempo waarin de staatsschuld door het plafond schiet en het mkb wordt gesloopt. Bedrijven van gewone gezinnen zoals jij en ik. Die rekening komt later.
  zondag 19 december 2021 @ 07:59:07 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697354
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:55 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja, zag gisteravond ook een post van een allerliefst eettentje. Zij heeft gewoon geen geld meer en afhalen gaat haar niet redden dus dat dit het einde is.
Fijn dat de Mc functie blijft bestaan zodat mensen de grootste crap nog kunnen afhalen. Super triest maar ja mensen zetten haar ook zo hier neer als uitvreter en weet ik veel wat om daarna langs de Mc Drive te gaan.
*rilt
Dit zijn idd niet de McVreet of Turkse pizzatenten nee
Soort tenten wat ik wel ga missen

Een van de eigenaren ken ik, die gaat de IT maar in, want alle spaargeld is foetsie en ze hopen het pand nog te kunnen verkopen want derde kind op komst in mini bovenwoning.
Wat een shitzooi joh, vakmensen die je dus niet meer terug gaat zien

Ik vind het kut voor mezelf hoor, opgehokt tegen een scherm discussiërend de hele dag voor werk. Zou het morgen inruilen.
Maar denkend aan al die andere mensen en situaties, en dat terwijl dit ditmaal echt compleet niet nodig was geweest. Meh :N
pi_202697355
Oh en deze mensen zie je waarschijnlijk niet terug in de cijfers voor werkloosheid ed.
Die kunnen wel werken en zullen dus wat anders gaan doen. Nu vinden veel mensen hier dat prima want niet hun zorgen, niet hun dromen maar ik vind het intens sneu.
Go hard or go home
pi_202697356
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:58 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik werk rustig door deze dagen en ik ervaar de gevolgen voor mijzelf op de korte termijn ook hoogstens als vervelend. Waar ik ziedend over ben is de tempo waarin de staatsschuld door het plafond schiet en het mkb wordt gesloopt. Bedrijven van gewone gezinnen zoals jij en ik. Die rekening komt later.
Ja, daar snap ik ook weinig van. Gratis kinderopvang, maar m'n kapper krijgt op geen enkele manier compensatie. Moeilijk te verkroppen.
  zondag 19 december 2021 @ 08:02:38 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697362
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:59 schreef Noek het volgende:
Oh en deze mensen zie je waarschijnlijk niet terug in de cijfers voor werkeloosheid ed.
Die kunnen wel werken en zullen dus wat anders gaan doen. Nu vinden veel mensen hier dat prima want niet hun zorgen, niet hun dromen maar ik vind het intens sneu.
Ja dat creatief met cijfers omgaan, walgelijk

Tijd dat systeem flipt en we naar een daadwerkelijke samenleving gaan

Dat 'het gaat goed met mij maar niet met ons' moet echt zsm afgelopen zijn
pi_202697384
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, daar snap ik ook weinig van. Gratis kinderopvang, maar m'n kapper krijgt op geen enkele manier compensatie. Moeilijk te verkroppen.
Denk je nu serieus dat die kappers niet gewoon volle bak thuis aan het knippen zijn?
pi_202697388
Ben benieuwd wanneer ze nou eens komen met een andere oplossing dan een lockdown.

Er is miljarden uitgegeven, hiervan had je allang een corona ziekenhuis kunnen inrichten. En na 2 jaar had je al een hoop mensen een opleiding kunnen aanbieden om (tijdelijk) voor het ziekenhuis te werken.
pi_202697393
quote:

[..]
Absoluut, wij hebben het geluk gewoon werk te hebben en te houden. Een kind van bijna 5 die makkelijk wat school kan missen en geen financiële gevolgen van deze pandemie. Daarom maak ik me ook nauwelijks zorgen op persoonlijk vlak tijdens de lockdown. Neemt niet weg dat ik wel mee leef met alle mensen die het wel zwaar hebben nu. En juist de ellende van anderen zorgt ervoor dat ik besef dat ik me zelf niet druk moet maken op mijn persoonlijke omstandigheden aangezien die zo veel beter zijn dan die van een hoop andere mensen.
pi_202697396
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Denk je nu serieus dat die kappers niet gewoon volle bak thuis aan het knippen zijn?
Een kennis kapster kreeg gewoon controle thuis nadat een buurvrouw had gebeld dat ze mensen ontving thuis.
Niet iedereen trekt dat gevoel om in een gecontroleerde omgeving te zitten.
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:08:50 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697400
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denken at ze er uiteindelijk nog gewoon netto dík extra aan verdienen ja
Van ons belastinggeld!!!

SPOILER
pi_202697402
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, en daar valt nog van alles voor te zeggen. Dat toeslagencircus kost ook bakken met geld, dus het is maar de vraag wat het onder de streep meer gaat kosten. Maar dat wij bedragen die wij tijdens de crisis hebben uitgegeven aan het overeind houden van de economie, gaan uitgegeven aan een onzichtbare vijand als stikstof en daar het milieu en asielzoekers nog eens bijkomen, baart mij meer zorgen. De rekening komt later en dan zijn deze dames en heren weg, dus zij geven rijkelijk uit.
  zondag 19 december 2021 @ 08:11:29 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202697406
quote:

[..]
Niet alle kappers vinden het oké om zwart te werken en niet alle klanten weten de weg naar hun huis te vinden. Ik ken eigenlijk niemand die zich tijdens de vorige lockdown clandestien heeft laten knippen. Je wacht gewoon wat langer of je rommelt zelf maar een beetje aan als het nodig is.
pi_202697408
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:08 schreef Noek het volgende:

[..]
Een kennis kapster kreeg gewoon controle thuis nadat een buurvrouw had gebeld dat ze mensen ontving thuis.
Niet iedereen trekt dat gevoel om in een gecontroleerde omgeving te zitten.
Dan is die kapster wat dommig. Je gaat naar de mensen toe, in plaats van ze thuis ontvangen.
pi_202697411
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan is die kapster wat dommig. Je gaat naar de mensen toe, in plaats van ze thuis ontvangen.
Nee, die is niet dommig. Ze voelt zich daar niet prettig bij.
Go hard or go home
pi_202697413
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En het lokale restaurant moet maar bij je thuis komen koken?
pi_202697414
En je verdient geen kont als je steeds naar mensen moet terwijl je huur doorloopt. Reistijd, meer tijd met het opzetten van al je materiaal. Doe zelf niet zo godvergeten dom.
Go hard or go home
pi_202697418
Je kan ervan vinden wat je wil maar dat zoveel ondernemers nu zelf het bijltje erbij neergooien is gewoon een teken aan de wand. De koek is op.
pi_202697424
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan ervan vinden wat je wil maar dat zoveel ondernemers nu zelf het bijltje erbij neergooien is gewoon een teken aan de wand. De koek is op.
Maar dan wordt er hier weer vanaf vele hoge paarden geroepen dat er amper bedrijven op de fles gaan en de werkloosheid is laag. Like duh, mensen maken andere keuzes. Net zoals ik heb gedaan. Zie je idd niet terug in geen enkele cijfer maar uiteindelijk hebben de lockdowns je wel de nek omgedraaid.
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:17:20 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202697426
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan zoeken ze maar een baan in plaats van uit de staatsruif te vreten!!1!1!!!1!!1!

SPOILER
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202697427
Sommigen zijn net zo wereldvreemd als het volk in het kabinet want leiden toch lekker hun eigen gekozen teruggetrokken bestaan dus all good.
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:19:49 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202697435
quote:

[..]
Dat valt reuze mee met die staatsschuld. We hebben mazzel dat er er economisch supergoed voorstonden voor corona. Vergelijk die staatsschuld bijvoorbeeld maar eens met andere landen. Daarnaast is het geld dat we nu lenen praktisch gratis. Scheelt ook weer. :)
pi_202697436
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]
Maar dan wordt er hier weer vanaf vele hoge paarden geroepen dat er amper bedrijven op de fles gaan en de werkloosheid is laag. Like duh, mensen maken andere keuzes. Net zoals ik heb gedaan. Zie je idd niet terug in geen enkele cijfer maar uiteindelijk hebben de lockdowns je wel de nek omgedraaid.
Maar als jij een bedrijf zonder rechtspersoonlijkheid hebt, zoals een eenmanszaak, dan ga je bij een faillissement van de zaak ook persoonlijk failliet. Dat is een ellende waar je met wat pech in geen jaren uit komt of je draait de WSNP in. Moet je ook maar zin in hebben. Dus die schrijven zich gewoon zelf uit. Gaat het niet de boeken in als faillissement maar het resultaat is hetzelfde.

Maar ik begrijp dat je gestopt bent met je sportschool? Had ik gemist. Heftig.
pi_202697442
https://nos.nl/artikel/24(...)-niet-schengenlanden

Hugo had het over een quarantaine met dubbele testplicht maar het lijkt toch “mee te vallen”, alleen PCR of antigeen.
pi_202697446
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee met die staatsschuld. We hebben mazzel dat er er economisch supergoed voorstonden voor corona. Vergelijk die staatsschuld bijvoorbeeld maar eens met andere landen. Daarnaast is het geld dat we nu lenen praktisch gratis. Scheelt ook weer. :)
Dat is een beetje als zeggen: het is niet erg dat ik een beetje dikker wordt, kijk eens naar Bruls. Geld is goedkoop tot de rente stijgt en iedere euro moet uit terugbetaald worden.
pi_202697464
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef Spablauw214 het volgende:

Maar ik begrijp dat je gestopt bent met je sportschool? Had ik gemist. Heftig.
Ja, eind nov. Veel dingen die samenkwamen maar kon me na de 2e golf niet meer lekker herstellen. De lol was er wel af. Alle plannen die ik voor die tijd had, kon ik geen vuur meer voor opbrengen dus stekker eruit getrokken. Doe nu hele andere dingen, leuke dingen die me wel energie geven en ik kan weer slapen.
Alsnog ondernemer trouwens. :P
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:26:24 #51
68638 Zwansen
pi_202697469
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:22 schreef maan_man het volgende:

[..]
Dat is een beetje als zeggen: het is niet erg dat ik een beetje dikker wordt, kijk eens naar Bruls. Geld is goedkoop tot de rente stijgt en iedere euro moet uit terugbetaald worden.
De obligaties die de afgelopen tijd uitgegeven zijn hebben vooral een vaste rente lijkt me. Dan maakt het dus niks uit of de rente stijgt.

Misschien ook eens dit lezen: https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dat~b0adec16/
pi_202697481
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De obligaties die de afgelopen tijd uitgegeven zijn hebben vooral een vaste rente lijkt me. Dan maakt het dus niks uit of de rente stijgt.
Ook die moet je ooit terugbetalen. Waarschijnlijk door het afsluiten van een nieuwe obligatie. Als de rente dan gestegen is,....
  zondag 19 december 2021 @ 08:29:36 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697486
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:18 schreef Noek het volgende:
Sommigen zijn net zo wereldvreemd als het volk in het kabinet want leiden toch lekker hun eigen gekozen teruggetrokken bestaan dus all good.
Ik vond het altijd moeilijk om mijn baas te zeggen dat ik geen drie zoenen en hand wilde geven met de nieuwjaarsreceptie dus fijn dat we in lockdown zitten en blijven thuiswerken.
Hoef ik dat gesprek niet aan te gaan. Mag eigenlijk altijd wel zo blijven O+
  zondag 19 december 2021 @ 08:30:09 #54
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202697488
Nieuwe vrijheid: de onaantastbaarheid van het eigen huis. Het is jammer dat alles nu een paar weken naar achter voordeuren verplaatst moet worden, maar gelukkig wel rekening mee gehouden. Opvallend dat samen buiten weer niet mag. Maar goed, er is over nagedacht, dan maar samen binnen.

Ik haal wel een booster als mijn QR is uitwerkt en ik daardoor niet op cruciale locaties kan komen.
Gelukkig heb ik recent nog corona gehad, dus herkent mijn immuunsysteem het virus nog wel aan de broek, ook als het een andere jas draagt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 19 december 2021 @ 08:31:44 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697495
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:25 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja, eind nov. Veel dingen die samenkwamen maar kon me na de 2e golf niet meer lekker herstellen. De lol was er wel af. Alle plannen die ik voor die tijd had, kon ik geen vuur meer voor opbrengen dus stekker eruit getrokken. Doe nu hele andere dingen, leuke dingen die me wel energie geven en ik kan weer slapen.
Alsnog ondernemer trouwens. :P
Vind dat zo kut qua redenen... Wel onwijs knap dat je je zo herpakt na alles

Als je maar niet in de online escape rooms zit want heb ik zo'n grafhekel aan :'(
pi_202697533
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:26 schreef Zwansen het volgende:
Misschien ook eens dit lezen: https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dat~b0adec16/
Een jubelverhaal uit juni. Gevolgen minder erg dan gedacht, gelukkig vaccins sneller ontwikkeld dan gedacht en economie heeft zicht sneller hersteld. Inmiddels hebben kunnen wij vraagtekens zetten bij de werking van de vaccins, zijn wij een avondlockdown verder en zitten wij in een harde lockdown.

Om het even in perspectief te plaatsen: twee dagen voordat dit artikel uitkwam, lag Erikson met een hartstilstand roerloos op het veld. Dat lijkt en is, zeker in een crisis, een eeuwigheid geleden.
pi_202697549
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:31 schreef Molo het volgende:
online escape rooms
No worries. Ik ben te mbo om überhaupt uit zo'n escape room te komen, laat staan dat ik die op poten kan zetten.
Go hard or go home
pi_202697556
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:39 schreef maan_man het volgende:

[..]
Een jubelverhaal uit juni. Gevolgen minder erg dan gedacht, gelukkig vaccins sneller ontwikkeld dan gedacht en economie heeft zicht sneller hersteld. Inmiddels hebben kunnen wij vraagtekens zetten bij de werking van de vaccins, zijn wij een avondlockdown verder en zitten wij in een harde lockdown.

Om het even in perspectief te plaatsen: twee dagen voordat dit artikel uitkwam, lag Erikson met een hartstilstand roerloos op het veld. Dat lijkt en is, zeker in een crisis, een eeuwigheid geleden.
Wanneer was zijn begrafenis?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 19 december 2021 @ 08:48:29 #59
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202697569
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 03:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft geen smartphone. Omdat ze die niet kan bedienen wegens handicap. Ze vroeg mij vanavond een afspraak te maken voor de booster met haar dig-id. Daarvoor had ik nodig: een controle middels een app, of een controle middels sms of een id-kaart. Ze heeft geen app, geen sms-mogelijkheid en ze heeft een paspoort. Geen id-kaart. Dus online kan ik geen afspraak maken. Maar via de telefoon ook niet, want ze heeft nog steeds geen brief en die heb je nodig om telefonisch een afspraak te maken. Geboren in 1947 en kan nog steeds geen afspraak maken :')

Ik begrijp sowieso niet waarom je per se op een brief tijdens kerstdrukte voor de post moet wachten voor je een afspraak kan maken. Het is toch duidelijk dat haar jaartal al lang aan de beurt is? Wat is het probleem.
Je kunt gewoon bellen zonder brief, ze vragen er niets eens om aan de telefoon :@
Hopelijk heb je snel een afspraak voor je moeder!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 19 december 2021 @ 08:53:27 #60
68638 Zwansen
pi_202697595
quote:

[..]

Nog steeds is onze staatsschuld enorm laag in vergelijking met andere landen. Ook EU-landen. Helemaal geen reden om ‘ziedend’ over te worden. :P
  zondag 19 december 2021 @ 08:56:17 #61
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202697605
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wanneer was zijn begrafenis?
Eriksen is niet gestorven dankzij adequaat handelen.
pi_202697616
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 03:32 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Eentje voor de Herman Cain Award.
pi_202697618
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:56 schreef tja77 het volgende:

[..]
Eriksen is niet gestorven dankzij adequaat handelen.
Waarom moeten we hem dan herdenken?
  zondag 19 december 2021 @ 09:01:56 #64
342627 tja77
pi_202697625
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom moeten we hem dan herdenken?
Waar staat dat hij herdacht moet worden?
  zondag 19 december 2021 @ 09:07:53 #65
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202697651
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 06:18 schreef Molo het volgende:
Laat je vaccineren. Je laten prikken is altijd de beste optie:

Nee.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 19 december 2021 @ 09:13:54 #66
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202697668
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eentje voor de Herman Cain Award.
Tja, dat gedoe met "awards"... Misschien was hij laconiek en beschouwde hij Covid als "een griepje", misschien nam hij bewust het risico en had hij daar vrede mee. Ik weet het niet, maar dat gedans op andermans graf is sowieso niet erg sjiek.
pi_202697674
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waar staat dat hij herdacht moet worden?
Om het even in perspectief te plaatsen: twee dagen voordat dit artikel uitkwam, lag Erikson met een hartstilstand roerloos op het veld. Dat lijkt en is, zeker in een crisis, een eeuwigheid geleden
pi_202697699
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:13 schreef Noek het volgende:
En je verdient geen kont als je steeds naar mensen moet terwijl je huur doorloopt. Reistijd, meer tijd met het opzetten van al je materiaal. Doe zelf niet zo godvergeten dom.
Ah, want je kan natuurlijk niet even de prijs tijdelijk verhogen vanwege reistijd en het opzetten van je materiaal.

:+
  zondag 19 december 2021 @ 09:21:05 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202697703
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Om het even in perspectief te plaatsen: twee dagen voordat dit artikel uitkwam, lag Erikson met een hartstilstand roerloos op het veld. Dat lijkt en is, zeker in een crisis, een eeuwigheid geleden
Terugdenken aan een nieuwsfeit is niet hetzelfde als het herdenken van een persoon.
pi_202697711
Welkom in de lockdown! Welkom in de allerleukste lockdown van het dorp mensen welkom in de lockdown!
  zondag 19 december 2021 @ 09:24:14 #71
342627 tja77
pi_202697721
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee wat je wilt aantonen maar de hele wereld die ook maar iets om voetbal geeft zat geschokt naar de tv te kijken op dat moment. Toch niet vreemd dat iemand daar aan terugdenkt?
pi_202697724
Happy Lockdown day *O*
  zondag 19 december 2021 @ 09:25:46 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202697735
Serieuze vraag trouwens; zijn slijterijen wel open? :P :)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202697737
Kinderen heel de week door het dolle heen want een week extra vakantie. Zouden we vandaag naar de efteling gaan. Nu zitten we met twee boze kinderen thuis een lijkt een boswandeling een van de weinige opties.

Eigenlijk heb ik daar ook helemaal geen zin meer in. Gelukkig mag ik maandag weer werken. Een heerlijk gevoel dat ik de afgelopen 2 jaar nog niet heb gehad.
pi_202697740
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Tja, dat gedoe met "awards"... Misschien was hij laconiek en beschouwde hij Covid als "een griepje", misschien nam hij bewust het risico en had hij daar vrede mee. Ik weet het niet, maar dat gedans op andermans graf is sowieso niet erg sjiek.
Herman Cain Award is voor mensen die zich actief verzetten tegen maatregelen om verspreiding van Covid te voorkomen, waaronder vaccinatie.

Ik vind dat van een andere orde dan voor jezelf besluiten om bijvoorbeeld geen vaccin te nemen.
pi_202697742
quote:

[..]

Wat heeft Eriksen hier mee te maken?
pi_202697746
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2021 09:25 schreef Gunner het volgende:
Serieuze vraag trouwens; zijn slijterijen wel open? :P :)
Ja, alcohol is essentieel.
pi_202697747
Deze week voelt als een slechte aflevering van Black Mirror
pi_202697752
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:22 schreef Nielsch het volgende:
Welkom in de lockdown! Welkom in de allerleukste lockdown van het dorp mensen welkom in de lockdown!
Waar is de kassa en kan ik muntjes halen om een rondje in de leukste lockdown van het dorp mee te rijden. :P
pi_202697755
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Benadrukken hoe vreselijk gevaarlijk het vaccin is
pi_202697766
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ow, ik heb even gemist dat er een relatie is tussen wat Eriksen is overkomen en het vaccin.
  zondag 19 december 2021 @ 09:29:09 #82
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202697769
Tuurlijk joh, gooi dat kwartiertje wachten er maar af. Zorgvuldigheid voorop.
Op 't randje en erover.
pi_202697806
DE vaccins helpen niet tegen besmetting, hoe zit het met zkh opname? ivm met omikron
pi_202697818
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb het daar helemaal niet over. Maar over de andere niet of veel minder essentiële diensten die ze nog steeds Op vrij grote schaal aanbieden..
blablablabla
  Redactie Frontpage zondag 19 december 2021 @ 09:35:24 #85
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202697823
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ow, ik heb even gemist dat er een relatie is tussen wat Eriksen is overkomen en het vaccin.
Gok dat het gaat om een andere Eriksen dan die voetballert :+
quote:
Washington state Sen. Doug Ericksen dies at 52 after Covid-19 battle
SEATTLE — Washington state Sen. Doug Ericksen, a staunch conservative, has died at age 52.

Ericksen’s death Friday came weeks after he said he had tested positive for the coronavirus while in El Salvador, though his cause of death wasn’t immediately released. The state Senate Republican Caucus confirmed his passing Saturday.

Ericksen, a Ferndale Republican, reached out to Republican colleagues last month saying he had taken a trip to El Salvador and tested positive for COVID-19 shortly after he arrived. Reasons for his visit were unclear.

In a message to state House and Senate members, Ericksen asked for advice on how to receive monoclonal antibodies, which were not available in the Latin American nation.

He soon arranged a medevac flight from El Salvador, former state Rep. Luanne Van Werven said. Van Werven said the next week that the senator was recovering at a Florida hospital. No further information about his location or condition had been released.

Ericksen represented the 42nd District in Whatcom County and had been in the Legislature since 1998, the Seattle Times reported. He served six terms in the state House before being elected to the Senate in 2010.

Ericksen was a former leader of Donald Trump’s campaign in Washington. He also was an outspoken critic of Democratic Gov. Jay Inslee’s COVID-19 emergency orders, and had introduced legislation aimed at protecting the rights of people who do not wish to get vaccinated.

It was unclear if Ericksen had been inoculated against the coronavirus. The U.S. Centers for Disease Control and Prevention says people should be fully vaccinated before visiting El Salvador, where current levels of COVID-19 are “high.”

https://www.nbcnews.com/n(...)d-19-battle-rcna9278
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 19 december 2021 @ 09:35:48 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202697826
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Herman Cain Award is voor mensen die zich actief verzetten tegen maatregelen om verspreiding van Covid te voorkomen, waaronder vaccinatie.

Ik vind dat van een andere orde dan voor jezelf besluiten om bijvoorbeeld geen vaccin te nemen.
Tegen verplichte vaccinatie, volgens mij. Wellicht dat ik me kapot zou hebben geërgerd aan deze persoon als hij in de Nederlandse politiek had gezeten. Maar dan nog.
pi_202697858
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Gok dat het gaat om een andere Eriksen dan die voetballert :+
[..]

Lag die ook roerloos op het veld dan, na een hartstilstand?
pi_202697863
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:29 schreef PzKpfw het volgende:
Tuurlijk joh, gooi dat kwartiertje wachten er maar af. Zorgvuldigheid voorop.
Dat kwartiertje wachten kan niet de beperkende factor bij vaccineren zijn. :') Dan zet je er een tent naast met wat extra stoelen. Genoeg stoelen die ze van restaurants kunnen huren en tenten van evenement organisaties, daarmee even de wacht capaciteit uitbreiden zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn. ^O^
pi_202697873
Mensen die na een prikje een kwartier moeten gaan zitten. :')
pi_202697878
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mensen die een prikje nodig hebben :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 19 december 2021 @ 09:42:24 #91
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202697879
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar die was niet gevaccineerd.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Frontpage zondag 19 december 2021 @ 09:43:49 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202697888
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Lag die ook roerloos op het veld dan, na een hartstilstand?
Snap ook niet waarom die voetballer erbij wordt gehaald, buiten de naam om is dat helemaal niet relevant voor dit topic volgens mij.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202697894
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat kwartiertje wachten kan niet de beperkende factor bij vaccineren zijn. :') Dan zet je er een tent naast met wat extra stoelen. Genoeg stoelen die ze van restaurants kunnen huren en tenten van evenement organisaties, daarmee even de wacht capaciteit uitbreiden zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn. ^O^
Of laat mensen zelf kiezen. Ik ging de vorige keer zowat van m'n stokje, doe dat liever op een stoel dan buiten op de fiets.
Tap tap tap
pi_202697899
Al vallen struiken wel zachter dan een harde vloer.
Tap tap tap
pi_202697922
quote:

[..]

Ik zie het verband tussen beide niet. Eriksen was niet gevaccineerd en inmiddels is duidelijk dat hij een aangeboren hartafwijking had en een tikkende tijdbom was.
pi_202697933
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-nederland

'OMT wil onderzoek naar verplichte wachttijd na vaccinatie.'

Ik weet echt niet of dit al besproken is.

(ik zie nu van wel, sorry)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202697946
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:49 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-nederland

'OMT wil onderzoek naar verplichte wachttijd na vaccinatie.'

Ik weet echt niet of dit al besproken is.
Paar posts boven je.
Tap tap tap
  zondag 19 december 2021 @ 09:50:16 #98
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202697949
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:45 schreef CherryLips het volgende:
Al vallen struiken wel zachter dan een harde vloer.
Heb jij zo'n struikfiets met kapmessen aan de wielen? Die dingen zijn heel handig om de route naar huis wat te verkorten.
pi_202697958
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Of laat mensen zelf kiezen. Ik ging de vorige keer zowat van m'n stokje, doe dat liever op een stoel dan buiten op de fiets.
Ik moest naar de tweede prik mee naar de EHBO.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202697961
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Desperate times need desperate measures.
pi_202697980
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Snap ook niet waarom die voetballer erbij wordt gehaald, buiten de naam om is dat helemaal niet relevant voor dit topic volgens mij.
Er was toen een dansleraar die een verband legde, dus dan moet het wel zo zijn natuurlijk.
pi_202697988
Ik weet nog wel dat ik begin dit jaar postte over het onzichtbare leed van MKB.

Maar toen moest ik niet zo raar lullen. Immers de faillissementscijfers waren lager als ooit!!

Het meerendeel van MKB NL is geen rechtspersoon. Die ga je inderdaad niet terug zien in die o zo geweldige cijfers.

Dan moeten de mensen het maar in dd praktijk gaan coelen. Dat bedrijven plotseling opgedoekt zijn of dat je aan een gesloten deur komt omdat ze niet meer open gaan.

Gevalletje told you so.

Maar hee ... ik ben de snappie. Al ik weet niet hoe veel maanden een roepende in de woestijn.

Wie niet horen wil, zal het gaan voelen.

En we zjjn nog lang niet aan het einde.
pi_202698014
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:

Maar toen moest ik niet zo raar lullen. Immers de faillissementscijfers waren lager als ooit!!

Het meerendeel van MKB NL is geen rechtspersoon. Die ga je inderdaad niet terug zien in die o zo geweldige cijfers.

Dan moeten de mensen het maar in dd praktijk gaan coelen. Dat bedrijven plotseling opgedoekt zijn of dat je aan een gesloten deur komt omdat ze niet meer open gaan.

Gevalletje told you so.

Maar hee ... ik ben de snappie. Al ik weet niet hoe veel maanden een roepende in de woestijn.

Ok. En nu?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 19 december 2021 @ 09:57:23 #104
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202698026
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mensen die moeilijk doen over kleine dingen :O
(Un)masking for the greater good.
pi_202698063
quote:
Ik moet zeggen dat ik eerder naar werd van dat zitten daar en als een hypochonder op mijn lichaam moeten letten. Ben na 5 minuten ook gewoon naar buiten gegaan.
pi_202698075
Er verdwijnen hier posts.
pi_202698077
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Terugdenken aan een nieuwsfeit is niet hetzelfde als het herdenken van een persoon.
Wat is volgens jou het nieuwsfeit, met betrekking tot Covid?
  zondag 19 december 2021 @ 10:03:28 #108
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202698101
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Er verdwijnen hier posts.
Klopt. Waarnatoe, dat is vooralsnog onduidelijk.
pi_202698105
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik eerder naar werd van dat zitten daar en als een hypochonder op mijn lichaam moeten letten. Ben na 5 minuten ook gewoon naar buiten gegaan.
Ik ben van mijn racefiets afgesprongen, prikje gehaald en weer op mijn racefiets gesprongen.

Flauw gedoe allemaal.
  zondag 19 december 2021 @ 10:03:58 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202698106
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk in een zwart gat?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202698113
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk dat er een soort Hall of Fame is, waar alle goede posts na toe gaan.
pi_202698179
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:

Gevalletje told you so.

Ook de eenmanszaken worden gewoon geregistreerd. En ook daar is het aantal faillisementen gewoon uitgesproken laag.

Zie deze link voor de meest recente cijfers:
https://opendata.cbs.nl/s(...)522NED/line?dl=5F0E0

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 10:10:41 ]
  zondag 19 december 2021 @ 10:10:09 #113
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202698182
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is volgens jou het nieuwsfeit, met betrekking tot Covid?
Dat is er niet, daarom is het ook een random nieuwsfeit. Een verband met Covid wordt onbedoeld gesuggereerd omdat in dit soort discussies vallende (sport)sterren en vaccinatiestatus vaak met elkaar in verband worden gebracht, en daarom is het voorbeeld ook wat ongelukkig gekozen, want in dit geval wordt die relatie niet door de user verondersteld. Denk ik. Maar ik kan er ook naast zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 19-12-2021 10:22:06 ]
  zondag 19 december 2021 @ 10:11:00 #114
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_202698191
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:03 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk in een zwart gat?
Goedemorgen vriend, heb je dat biertje al weer kunnen doen in je stamkroeg? Moest gisteren nog beetje aan je denken toen hier gister doodleuk werd geopperd dat kroegen in hun oude vorm niet zo lang meer zouden bestaan :'(
  zondag 19 december 2021 @ 10:11:48 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202698202
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, alcohol is essentieel.
Hoop het. Zonder alcohol blijft er helemaal niets meer te genieten over.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 19 december 2021 @ 10:12:51 #116
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202698213
Rutte: "Sporten is gezond en zo belangrijk"

Also Rutte: "We verbieden zo'n beetje alles wat met sporten te maken heeft"

:')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202698215
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Haha ik had dat precies zo.
  zondag 19 december 2021 @ 10:13:10 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_202698218
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:25 schreef Vliegbaard het volgende:
Kinderen heel de week door het dolle heen want een week extra vakantie. Zouden we vandaag naar de efteling gaan. Nu zitten we met twee boze kinderen thuis een lijkt een boswandeling een van de weinige opties.

Ja, dat is klote. Moet ook klote zijn voor al die mensen die een week centerparcs hebben geboekt n.a.v. de persco van vorige week. Zaten wij ook aan te denken om dat te doen maar blij toe dat we dat niet hebben gedaan
pi_202698223
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:12 schreef DonDruiper het volgende:

In veel landen heb je geen luxe zaken als sportclubs. Daar gaan ze gewoon buiten of thuis sporten. Kan prima.
  zondag 19 december 2021 @ 10:16:23 #120
445514 DonDruiper
pi_202698265
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:13 schreef Confetti het volgende:

[..]
In veel landen heb je geen luxe zaken als sportclubs. Daar gaan ze gewoon buiten of thuis sporten. Kan prima.
Och deze dooddoener weer.. meh.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202698266
quote:

[..]
Kun je eens stoppen met deze nutteloze vergelijkingen?
pi_202698270
quote:

[..]
Typisch een opmerking van iemand die zelf niet sport. Of aan wat gewichtjes trekt op de bank. Sporten gaat om meer dan dat. Het is een uitlaatklep. Een samenzijn. Het behalen van doelen. Ik heb al twee jaar geen wedstrijd gehad. Ik train alleen maar zonder enig doel.
pi_202698285
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 06:55 schreef Kickinalfa het volgende:
2 jaar thuiswerken op zolder en in de weekenden alles dicht.

Ben er goed ziek van.
Beetje flexibel zijn, in Afrika is het pas erg 👍
  zondag 19 december 2021 @ 10:19:01 #124
22565 asco
Los in deze tent
pi_202698288
En de ziekenhuizen in België blijven maar leegstromen maar het heeft toch allemaal geen zin om te vermelden.

Ik ga straks naar Hasselt. 😎🍺

https://www.winterland.be/nl
pi_202698293
quote:

[..]
Als je inderdaad in een samenleving wilt leven waar geen plezier of vertier meer is, is dat inderdaad prima. Kijk eens naar de landen in Afrika, die hebben het veel erger! Het is alleen maar luxe, stel je niet aan. |:( |:( -O-
pi_202698308
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:19 schreef asco het volgende:
En de ziekenhuizen in België blijven maar leegstromen maar het heeft toch allemaal geen zin om te vermelden.

Veel plezier daar. Ik keek wel elke dag naar je post hoor want het is best goede informatie ^O^
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202698322
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik zie het verband tussen beide niet. Eriksen was niet gevaccineerd en inmiddels is duidelijk dat hij een aangeboren hartafwijking had en een tikkende tijdbom was.
Volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld. Erikson heeft er in beginsel niks mee te maken. Met een gebeurtenis probeer ik gewoon een nieuwsartikel dat wordt aangehaald wat duidelijker in een bepaalde tijd te plaatsen om aan te tonen dat het al enige tijd geleden was. 14 juni zegt misschien niet zoveel, maar als je denkt toen gebeurde dat. Ow, dan gebeurde daarna nog dit, dat en dit, daarom zijn de stellingen die worden gedeponeerd in het artikel niet meer zo relevant.

Is gewoon een beproefde methode zie je bij bijvoorbeeld Opsporing verzocht ook vaker als ze een ouder feit behandelen. Als ze iets vragen over 11 mei 2014 heeft niemand meer een idee. Zeg je de dag ervoor namen The Common Linnets deel aan de finale van het Eurovisiesongfestival, dan gaan mensen verbanden leggen. Ow ja, de dag daarna gingen wij met de fiets naar oma en heb ik inderdaad dit of dat gezien. En de The Common Linnets hebben dan ook niks te maken met bijvoorbeeld de moord die dan behandeld wordt.
pi_202698323
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ook de eenmanszaken worden gewoon geregistreerd. En ook daar is het aantal faillisementen gewoon uitgesproken laag.

Zie deze link voor de meest recente cijfers:
https://opendata.cbs.nl/s(...)522NED/line?dl=5F0E0
Al eerder gepost vanochtend. Als je eenmanszaak (of VOF, of insert rechtsvorm zonder rechtspersoonlijkheid) failliet gaat, komen de schuldeisers gewoon je huis leeghalen, want je bent hoofdelijk aansprakelijk. De meeste ondernemers willen dat het liefst voorkomen en schrijven hun bedrijf zelf uit. Dus gaat het niet als faillissement de boeken in.

Die cijfers geven een enorm vertekend beeld.
pi_202698356
quote:

Pak je fiets, stap er op en trappen maar.

Opgelost!
  zondag 19 december 2021 @ 10:26:37 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202698366
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Opgelost!
Haha.

Nee.
pi_202698370
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Typisch een opmerking van iemand die zelf niet sport. Of aan wat gewichtjes trekt op de bank. Sporten gaat om meer dan dat. Het is een uitlaatklep. Een samenzijn. Het behalen van doelen. Ik heb al twee jaar geen wedstrijd gehad. Ik train alleen maar zonder enig doel.
Jo lekker laten lullen sommige mensen houden nou eenmaal van zelfkastijding. Waarschijnlijk voor corona al een kut leven en nu moet iedereen maar een kutleven hebben.
  zondag 19 december 2021 @ 10:27:25 #132
445514 DonDruiper
pi_202698372
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Opgelost!
Hoeveel van de 100% sporters gaat de komende 4 weken iets voor zichzelf doen? Ik denk dat ik met 5% nog hoog zit.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 19 december 2021 @ 10:28:11 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202698378
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Hoeveel van de 100% sporters gaat de komende 4 weken iets voor zichzelf doen? Ik denk dat ik met 5% nog hoog zit.
Hopelijk kunnen we weer eens goed schaatsen deze winter.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 19 december 2021 @ 10:28:53 #134
22565 asco
Los in deze tent
pi_202698384
quote:
11s.gif Op zondag 19 december 2021 10:20 schreef pullup het volgende:

[..]
Veel plezier daar. Ik keek wel elke dag naar je post hoor want het is best goede informatie ^O^
2834 >> 2651.

Vorige week zaterdag lagen er nog 3364 mensen in de ziekenhuizen.
  zondag 19 december 2021 @ 10:29:02 #135
68638 Zwansen
pi_202698386
quote:

Alles verbieden wat met sport te maken heeft? _O-
pi_202698392
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:28 schreef asco het volgende:

[..]
2834 >> 2651.

Vorige week zaterdag lagen er nog 3364 mensen in de ziekenhuizen.
Thnx, en dat lijkt me inderdaad wederom een forse daling
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 10:29:47 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202698393
quote:

[..]
:W

Naja ik deed mijn workouts sowieso altijd al in mijn eigen home gym.
Alleen heb ik die hier in Spanje niet. Dus ik heb bij de decathlon twee van die resistance bands en een kettlebell gekocht waarmee ik hier in mijn huisje nog aardig wat krachtoefeningen kan doen.

Verder heb ik een mountainbike en aangezien je hier daadwerkelijk mountains hebt, is een fietstocht al gauw een behoorlijke work-out.

Dusss ja, I guess that'll do for now. :Y)
pi_202698394
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2021 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Legt een te grote druk op de zorg. Uit voorzorg zal de lokale boa het ijs onklaar maken.
pi_202698396
quote:

[..]
Hoop het niet met de huidige gasprijzen.
pi_202698399
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:19 schreef asco het volgende:

België heeft twee keer zoveel IC bedden en drie keer zoveel boosters gezet, we zijn hier gewoon het lachertje van Europa.
blablablabla
  zondag 19 december 2021 @ 10:30:23 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202698401
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:30 schreef maan_man het volgende:

[..]
Hoop het niet met de huidige gasprijzen.
Moest ik NET aan denken nadat ik het typte :D

Aan de andere kant is het gelukkig niet iets wat we kunnen beinvloeden dus als het flink koud wordt met veel ijs ga ik daar gewoon lekker van genieten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 19 december 2021 @ 10:30:35 #142
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202698402
Besmetting en Ziekenhuiscijfers vandaag in Zuid-Afrika

twitter
pi_202698411
quote:

[..]
Ach, als de ijsbanen te vol raken krijgen we daar weer verontwaardige artikelen over en paniekerige burgemeesters.
pi_202698417
Het kabinet Rutte 4 heeft het over nieuw elan, dat is nou precies wat het coronabeleid nodig heeft.

Je zag gisteren drie totaal murw geslagen beleidsmakers die dood vermoeid zijn. Met Hugo voorop. Die man begint er nu echt steeds ongezonder uit te zien.

Wat we nodig hebben zijn nieuwe frisse mensen die scherp zijn en weer nieuwe energie en geloofwaardigheid van het beleid kunnen terugbrengen.

Wat zou het voor het draagvlak een verschil zijn geweest als een Marcel Levi daar bijvoorbeeld gisteren had gestaan.
pi_202698425
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:32 schreef Breekfast het volgende:
Het kabinet Rutte 4 heeft het over nieuw elan, dat is nou precies wat het coronabeleid nodig heeft.

Je zag gisteren drie totaal murw geslagen beleidsmakers die dood vermoeid zijn. Met Hugo voorop. Die man begint er nu echt steeds ongezonder uit te zien.

Wat we nodig hebben zijn nieuwe frisse mensen die scherp zijn en weer nieuwe energie en geloofwaardigheid van het beleid kunnen terugbrengen.

Wat zou het voor het draagvlak een verschil zijn geweest als een Marcel Levi daar bijvoorbeeld gisteren had gestaan.
Laat mij er buiten. Wil hier NIETS mee te maken hebben.
blablablabla
pi_202698437
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Jo lekker laten lullen sommige mensen houden nou eenmaal van zelfkastijding. Waarschijnlijk voor corona al een kut leven en nu moet iedereen maar een kutleven hebben.
Waar komt dat toch vandaan ja, wat je hier af en toe leest als mensen over hun problemen post een...

- sportschool dicht - in het bos gaan hardlopen
- kinderen thuis door gesloten school - had je er maar niet aan moeten beginnen als je er niet voor kan zorgen
- eettent failliet- moet je maar python code gaan kloppen
- winkels/horeca dicht - wat een kutleven moet je hebben als je daar je levensgeluk van af laat hangen
pi_202698438
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Laat mij er buiten. Wil hier NIETS mee te maken hebben.
Ik wil alleen maar even aangeven dat het kabinet jou goed kan gebruiken in deze crisis.
pi_202698461
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Waar komt dat toch vandaan ja, wat je hier af en toe leest als mensen over hun problemen post een...

- kinderen thuis door gesloten school - had je er maar niet aan moeten beginnen als je er niet voor kan zorgen
- winkels/horeca dicht - wat een kutleven moet je hebben als je daar je levensgeluk van af laat hangen
Zoals een vriendin van me vorig jaar zei tegen mij toen ik als zzp'er geen opdrachten meer had: "Risico van het vak, had je maar geen ondernemer moeten worden."
Tap tap tap
  zondag 19 december 2021 @ 10:38:02 #149
22565 asco
Los in deze tent
pi_202698464
  zondag 19 december 2021 @ 10:38:06 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202698465
quote:
gisteren misschien nog wel maar van impopulaire maatregelen worden populaire mensen een stuk minder populair
pi_202698467
quote:

[..]

Gewoon aanpassen aan de nieuwe realiteit. We doen het samen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 december 2021 @ 10:38:48 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202698469
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:38 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ik leuk
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202698479
quote:

Volgens Rutte was er in zijn persoonlijke omgeving zeer veel draagvlak, dus dan heeft heel Nederland dat.
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 10:40:38 #154
Dick Laurent Is Dead
pi_202698481
Ik las gisteren even uit puur leedvermaak wat nu.nl reacties door n.a.v. de persco. Daar zaten er inderdaad behoorlijk wat tussen die reageerden in de trant van "MeNsUh mOeTeN gEwOoN LuIsTerEn!!!!! :')

Jaja, de brave Nederlander, die met alle liefde zijn landgenoot zal verraden als die niet braaf luistert naar het regime. Ordnung muss sein! ;)
  zondag 19 december 2021 @ 10:41:04 #155
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_202698483
quote:

[..]
Welke landen zijn dat?

Als het armere landen zijn, heeft men wel andere zaken aan het hoofd. Wel is arbeid lichamelijk vaak zwaarder dus komen ze wel aan hun lichaamsbeweging.
Een kromme vergelijking dus.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_202698489
quote:

[..]

Sommige hebben hier ook een verborgen agenda die niets met covid te maken heeft maar die wel als katalysator gebruikt kan worden om die nu eindelijk misschien tot stand te laten komen. Daarom zie je bij sommige ook echt de arrogantie van hun post afdruipen.
  zondag 19 december 2021 @ 10:42:05 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202698492
quote:
[ afbeelding ]
rutteV verliest record aan zetels
pi_202698498
quote:
11s.gif Op zondag 19 december 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Ik las gisteren even uit puur leedvermaak wat nu.nl reacties door n.a.v. de persco. Daar zaten er inderdaad behoorlijk wat tussen die reageerden in de trant van "MeNsUh mOeTeN gEwOoN LuIsTerEn!!!!! :')

Jaja, de brave Nederlander, die met alle liefde zijn landgenoot zal verraden als die niet braaf luistert naar het regime. Ordnung muss sein! ;)
:d we doen het allemaal zelf mensen! Gisteren op de markt ook heel druk.
Gelukkig hebben we de regering die ons tegen onszelf in bescherming neemt!
pi_202698499
quote:

Dat is hetzelfde volk dat tijdens de avondklokrellen riep dat er maar gewoon door het leger met scherp geschoten moest worden.

Enkeltje Pyongyang graag voor deze mensen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 december 2021 @ 10:43:20 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202698505
quote:
[ afbeelding ]
BoerenBurgerdinges, Ja21 en de dierenpartij in de plus :')

Ach, als er daadwerkelijk verkiezingen zijn valt dat wel weer een beetje mee en krijg je toch weer meer normale resultaten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202698509
quote:
[ afbeelding ]
Dit heeft natuurlijk niks met de lockdown te maken, aangezien dit onderzoek daarvoor heeft plaatsgevonden. Dit is waarschijnlijk op basis van het regeerakkoord.
pi_202698518
quote:

[..]

Kan niet/mag geldt zeker alleen als het Hugo en Mark betreft?
In Southern Sun
  zondag 19 december 2021 @ 10:46:02 #163
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202698526
Straks maar even uit eten, naar de bios en daarna naar de kroeg in gidsland België :Y)
Tics van je petten.
  zondag 19 december 2021 @ 10:47:54 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202698541
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:46 schreef nattermann het volgende:
Straks maar even uit eten, naar de bios en daarna naar de kroeg in gidsland België :Y)
B:)B <O) ~:)
pi_202698544
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is hetzelfde volk dat tijdens de avondklokrellen riep dat er maar gewoon door het leger met scherp geschoten moest worden.

net als de relschoppers bedoel je?
pi_202698553
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, als er daadwerkelijk verkiezingen zijn valt dat wel weer een beetje mee en krijg je toch weer meer normale resultaten :+
En waarom is dat :') Omdat je alleen op de gevestigde orde zou mogen stemmen? Dit soort reacties slaan nergens op.
pi_202698561
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
net als de relschoppers bedoel je?
De relschoppers kunnen wat mij betreft gewoon volgens het rechtssysteem veroordeeld worden als daar bewijs voor is. Ik zie niet zoveel in standrechtelijke executies. Want dat is waar deze lui toe oproepen, en die gedachte vind ik eerlijk gezegd enger dan een paar reltokkies.

De rechtsstaat is niet onderhandelbaar. In geen enkel geval.
pi_202698571
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De relschoppers kunnen wat mij betreft gewoon volgens het rechtssysteem veroordeeld worden als daar bewijs voor is. Ik zie niet zoveel in standrechtelijke executies. Want dat is waar deze lui toe oproepen, en die gedachte vind ik eerlijk gezegd enger dan een paar reltokkies.

De rechtsstaat is niet onderhandelbaar. In geen enkel geval.
Eens, helaas denken anderen hier anders over.
pi_202698572
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Kan niet/mag geldt zeker alleen als het Hugo en Mark betreft?
Heeft niks met kan niet te maken ouwe reus.
pi_202698573
Kneiterharde koppijn na het laatste middagje zuipen gisteren *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202698583
quote:

Dat is een stukje volkscultuur. We hebben verhoudingsgewijs ook de meeste kliklijnen/klikwebsites van heel de westerse wereld. Lekker je buurman aangeven omdat hij een feestje geeft :')
blablablabla
pi_202698589
quote:

[..]
Moeten zij weten. Ik stel alleen dat het sluiten van de sportscholen geen relatie houdt met de mogelijkheid om gezond te blijven.

Ik kom al 20 jaar niet in een sportschool en heb een goed fit en gezond lichaam. Je kunt heel veel oefeningen gewoon thuis doen met je eigen lichaamsgewicht of simpele hulpmiddelen.

Sportscholen zijn voor, vanuit gezondheidsperspectief, onnodige spierbundels of mensen zonder zelfdiscipline en creativiteit.
  zondag 19 december 2021 @ 10:54:55 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202698592
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Kneiterharde koppijn na het laatste middagje zuipen gisteren *O*
Lekker man. Althans, het zuipen dan ^O^

Mocht het nog een beetje open blijven bij de buren dan rijden wij binnenkort ook maar eens een dagje naar Duitsland of België voor wat vertier.
  zondag 19 december 2021 @ 10:55:14 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202698595
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De avondklokrellen? Zoals die in Eindhoven waarbij het meer om slopen en plunderen ging dan om het instellen vd avondklok?

En nee, ik ben niet voor met scherp schieten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202698599
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar de normale partijen zijn allemaal klote. Eurofielen d66, vvd voor de multinationals na jaren vol schandalen, pvv one issue racisten, naïeve wegmetons geldstrooiers die heel het midden oosten hier willen terwijl er geen huizen zijn als groen links, pvda, sp.
Populistische wapies als fvd.

Blijft niet veel over om op te stemmen. Niet raar dat je ja21 of partij vd dieren dan maar ziet stijgen.
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 10:55:48 #176
Dick Laurent Is Dead
pi_202698601
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is een stukje volkscultuur. We hebben verhoudingsgewijs ook de meeste kliklijnen/klikwebsites van heel de westerse wereld. Lekker je buurman aangeven omdat hij een feestje geeft :')
Vind ik echt walgelijk. Dat doet mij echt oprecht schamen om Nederlander te zijn. :N
pi_202698607
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:46 schreef nattermann het volgende:
Jelly
Dacht even een midweek Landal boeken aan de grens en daar thuiswerken, maar werkelijk alles is zoals verwacht volgeboekt tot half januari.
blablablabla
pi_202698610
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef Zwansen het volgende:
Daarnaast is het geld dat we nu lenen praktisch gratis. Scheelt ook weer. :)
Totdat je die moet gaan doorrollen in wat meer barre tijden hè. De gemiddelde duration van wat de overheid heeft uitgezet is zes jaar en willen ze nu naar acht gaan tillen voor alle investeringsfondsen die uit de koker van het regeerakkoord zijn gerold. Nú zit inderdaad alles nog mee, maar het plaatje kan vrij snel volledig omslaan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202698613
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat diverse uitkeringsinstanties helemaal niet zelf actief onderzoek doen, maar (bijna) volledig draaien op tips. Dus als je uit de staatsruif vreet en je krijgt problemen, dan kan je er vergif op innemen dat je erbij bent genaaid.
pi_202698616
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
En waarom is dat :') Omdat je alleen op de gevestigde orde zou mogen stemmen? Dit soort reacties slaan nergens op.
Omdat die eerste twee walgelijke partijen zijn
pi_202698636
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:22 schreef Nielsch het volgende:
Hartelijk lockdown allemaal! B:)B
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202698645
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat diverse uitkeringsinstanties helemaal niet zelf actief onderzoek doen, maar (bijna) volledig draaien op tips. Dus als je uit de staatsruif vreet en je krijgt problemen, dan kan je er vergif op innemen dat je erbij bent genaaid.
Als voormalig medewerker van diverse uitkeringsinstanties kan ik je verzekeren dat dat totale flauwekul is.
pi_202698670
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Moeten zij weten. Ik stel alleen dat het sluiten van de sportscholen geen relatie houdt met de mogelijkheid om gezond te blijven.

Ik kom al 20 jaar niet in een sportschool en heb een goed fit en gezond lichaam. Je kunt heel veel oefeningen gewoon thuis doen met je eigen lichaamsgewicht of simpele hulpmiddelen.

Sportscholen zijn voor, vanuit gezondheidsperspectief, onnodige spierbundels of mensen zonder zelfdiscipline en creativiteit.
Leuk voor jou maar je mag wel behoorlijk kritisch naar je reactie kijken. Voor veel mensen is het een enorme stok achter de deur om fit en gezond te blijven, als uitlaatklep of om zich goed te voelen.
Daarom is het doodzonde dat sportscholen dicht zijn maar gekdt ook voor veel amateursporten (vooral voor kinderen) waarbij ook het sociale aspect ook nog eens belangrijk is.

Vind niet dat we dat moeten bagatelliseren of er lichtzinnig over moeten denken.
pi_202698681
quote:

[..]
Dat zal best, al zijn we qua coronahandhaving nog wel redelijk mild vergeleken met andere landen. In België werden tijdens de vorige lockdown mensen uit de auto gehaald om te vragen wat ze wel niet gingen doen.

Al zag ik laatst in de stad hier drie van die handhavers een boete uitschrijven omdat twee jonge mensen (waarschijnlijk niet uit hetzelfde huishouden) gemoedelijk naast elkaar zaten op een bankje. Even binnensmonds gekotst toen.
blablablabla
pi_202698682
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als voormalig medewerker van diverse uitkeringsinstanties kan ik je verzekeren dat dat totale flauwekul is.
Ik heb wel een bron maar die kan ik niet prijsgeven. Verder N=1.
pi_202698702
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ok. En nu?
Nu hebben we gelukkig de nodige hoogbejaarden een paar maanden langer laten "leven" en kunnen obese boomervrouwen na een wekenlang logeerpartijtje in het ziekenhuis hun taart weer proeven. ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202698703
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Leuk voor jou maar je mag wel behoorlijk kritisch naar je reactie kijken. Voor veel mensen is het een enorme stok achter de deur om fit en gezond te blijven, als uitlaatklep of om zich goed te voelen.
Daarom is het doodzonde dat sportscholen dicht zijn maar gekdt ook voor veel amateursporten (vooral voor kinderen) waarbij ook het sociale aspect ook nog eens belangrijk is.

Vind niet dat we dat moeten bagatelliseren of er lichtzinnig over moeten denken.
Nee, maar er wordt door sommige net gedaan alsof het sluiten van sportscholen contra-productief is omdat een gezond lichaam geen ernstige corona zou kunnen krijgen. Ten eerste is dat gewoon niet waar en daar ben ik het levende bewijs van.

Ten tweede heeft niemand een sportschool nodig om gezond te zijn. Je kunt genoeg doen om zonder sportschool op gewicht te blijven en conditie vast te houden.

Het sociale aspect van sporten is uiteraard een ding en voor mijn kinderen vind ik het ook heel erg dat ze niet kunnen. Mijn zoon had allang zijn C diploma gehad zonder al die lockdowns.
pi_202698704
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zal best, al zijn we qua coronahandhaving nog wel redelijk mild vergeleken met andere landen. In België werden tijdens de vorige lockdown mensen uit de auto gehaald om te vragen wat ze wel niet gingen doen.

Al zag ik laatst in de stad hier drie van die handhavers een boete uitschrijven omdat twee jonge mensen (waarschijnlijk niet uit hetzelfde huishouden) gemoedelijk naast elkaar zaten op een bankje. Even binnensmonds gekotst toen.
De handhaving was in het begin vrij streng, zoals met die 4 mensen die buiten in een parkje taart aten en ¤400 de kop kregen aangenaaid. Toen kwam Ferd met z’n bruiloft en was het definitief over met het draagvlak voor strenge handhaving.

Sowieso is Nederland van oudsher al geen land van strenge handhaving. Politie en leger in de straten zoals in Spanje hebben wij inderdaad nooit gehad.
pi_202698709
quote:

[..]

Ik vraag me dan altijd af met wat voor gevoel dat soort handhavers dan 's avonds thuiskomen en in de spiegel kijken. Zouden die echt zo simpel en gezagsgetrouw zijn dat ze met een tevreden gevoel terugkijken op alle coronaboetes die ze hebben uitgedeeld die dag?
  zondag 19 december 2021 @ 11:08:08 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_202698715
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:49 schreef alpeko het volgende:
Mensen zouden inderdaad wat meer op de gevestigde orde moeten stemmen, deze protestpartijtjes hebben niet de infrastructuur of zelfs maar wens om een constructieve bijdrage te leveren, en zo hebben we al dertig jaar een VVD kabinet. Je protest is dus een stem voor de status quo. tl;dr stemmers zijn mokerdom.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202698727
quote:

[..]
omdat twee jonge mensen (waarschijnlijk niet uit hetzelfde huishouden) gemoedelijk naast elkaar zaten op een bankje. Even binnensmonds gekotst toen.
Ja, dat is ook dom van ze. Als ze er met nog twintig andere jonge mensen hadden gezeten en zich een beetje intimiderend hadden opgesteld hadden de handhavers wel een blokje omgelopen.
pi_202698743
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Beetje flexibel zijn, in Afrika is het pas erg 👍
In zuid-Afrika valt het door het gebrek aan Hubert Bruls-achtigen en hoogbejaarden in verzorgingshuizen juist reuze mee met de omicrons.
pi_202698748
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geen N=1 want ik heb bij minstens 35 verschillende uitkeringsinstanties gewerkt. Bijzonder genoeg vaak juist voor fraudeonderzoek.

N=35. Daarbij heb ik jarenlang deel uitgemaakt van een landelijk netwerk gericht op fraudebestrijding in de sociale sector. Het is echt kul dat het draait op NSB-ers die de buurman verraden. Dat gebeurt ook best veel hoor, wat alleen maar aangeeft dat mensen schijtziek worden van mensen die het systeem, wat gebaseerd is op solidariteit, misbruiken.
pi_202698750
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:08 schreef speknek het volgende:

[..]
Mensen zouden inderdaad wat meer op de gevestigde orde moeten stemmen, deze protestpartijtjes hebben niet de infrastructuur of zelfs maar wens om een constructieve bijdrage te leveren, en zo hebben we al dertig jaar een VVD kabinet. Je protest is dus een stem voor de status quo. tl;dr stemmers zijn mokerdom.
De PVV wordt al 10 jaar op basis van vage argumentatie geweerd van de onderhandelingstafel en FvD is vervallen tot een treurige bruinhemdenclub.

Waarom de rest van de partijen geen regeringsmateriaal zouden kunnen zijn, snap ik eigenlijk niet?
pi_202698751
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, maar er wordt door sommige net gedaan alsof het sluiten van sportscholen contra-productief is omdat een gezond lichaam geen ernstige corona zou kunnen krijgen. Ten eerste is dat gewoon niet waar en daar ben ik het levende bewijs van.

Ten tweede heeft niemand een sportschool nodig om gezond te zijn. Je kunt genoeg doen om zonder sportschool op gewicht te blijven en conditie vast te houden.

Het sociale aspect van sporten is uiteraard een ding en voor mijn kinderen vind ik het ook heel erg dat ze niet kunnen. Mijn zoon had allang zijn C diploma gehad zonder al die lockdowns.
In vrijwel al je posts die je hier de afgelopen tijd hebt gedaan lees ik alleen maar 'ikke, ikke, ikke' en een schrijnend gebrek aan inlevingsvermogen. Dit is er ook weer zo een.

Hartstikke fijn voor je dat jij geen sportschool nodig hebt om fit te blijven, voor heel veel andere mensen was de sportschool wel hun manier om fit te blijven. Om dan te verwachten dat al die mensen maar lekker flexibel moeten zijn en iets anders moeten gaan doen om fit te blijven is lachwekkend.
pi_202698757
quote:

[..]
Ik heb bij een sociale dienst gewerkt. De meeste onderzoeken komen voort uit rechtmatigheidscontroles waarbij stortingen zonder goede verklaring te zien zijn op de bankafschriften of een uitgavenpatroon dat niet klopt met iemand met een inkomen op bijstandsniveau.
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:11:51 #197
Dick Laurent Is Dead
pi_202698774
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Geen N=1 want ik heb bij minstens 35 verschillende uitkeringsinstanties gewerkt. Bijzonder genoeg vaak juist voor fraudeonderzoek.

Waarom ben je zo gigantisch vaak geswitched van instantie? :wtf: Was je zo slecht in je werk dat ze je om de paar weken op een andere afdeling plaatsten? :D
pi_202698782
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:10 schreef Pistolero het volgende:

[..]
In vrijwel al je posts die je hier de afgelopen tijd hebt gedaan lees ik alleen maar 'ikke, ikke, ikke' en een schrijnend gebrek aan inlevingsvermogen. Dit is er ook weer zo een.

Hartstikke fijn voor je dat jij geen sportschool nodig hebt om fit te blijven, voor heel veel andere mensen was de sportschool wel hun manier om fit te blijven. Om dan te verwachten dat al die mensen maar lekker flexibel moeten zijn en iets anders moeten gaan doen om fit te blijven is lachwekkend.
Dat is hun eigen keuze om dat wel of niet te doen. Maar als ze het niet doen, heeft dat gevolgen voor ze.
pi_202698786
quote:

[..]
Dan verschijnen er weer huilende burgemeesters in de media omdat de omicrons zich ook schaatsen onder gebonden hebben. :'(
pi_202698791
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Waarom ben je zo gigantisch vaak geswitched van instantie? :wtf: Was je zo slecht in je werk dat ze je om de paar weken op een andere afdeling plaatsten? :D
Ik werkte op detacheringsbasis en vaak meerdere opdrachtgevers tegelijk.
pi_202698800
Over inlevingsvermogen gesproken, ik hoop dat de restauranthouders die we gisteren in Eenvandaag zagen, die geen vergoeding krijgen, dat wel krijgen dit keer, ook al zaten ze de eerste keer in een verbouwing. Het is zo triest al die horeca die zich ingesteld had op kerst, dat ze alles wéér moeten weggooien, wéér alles afzeggen.
pi_202698802
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Jelly
Dacht even een midweek Landal boeken aan de grens en daar thuiswerken, maar werkelijk alles is zoals verwacht volgeboekt tot half januari.
Ik heb een midweek Hof van Saksen voor je in de aanbieding, half januari. 2k, koopje toch? :P
pi_202698827
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik vraag me dan altijd af met wat voor gevoel dat soort handhavers dan 's avonds thuiskomen en in de spiegel kijken. Zouden die echt zo simpel en gezagsgetrouw zijn dat ze met een tevreden gevoel terugkijken op alle coronaboetes die ze hebben uitgedeeld die dag?
Zullen ze wel voor zichzelf rechtvaardigen door te zeggen dat het absoluut noodzakelijk is om de pandemie te bestrijden :') . Walgelijke mindset maar je wordt natuurlijk ook alleen handhaver als je verder totaal gefaald hebt in het leven .
blablablabla
  zondag 19 december 2021 @ 11:16:16 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202698831
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is hun eigen keuze om dat wel of niet te doen. Maar als ze het niet doen, heeft dat gevolgen voor ze.
dit vind ik wel wat te simpel, als je op een bepaalde manier sport beoefent en dat kan (tijdelijk) door omstandigheden niet moet je maar aan het hardhollen van Jaap want dat is ook sport.
pi_202698833
Verder heb ik te doen met Mark en Hugo die met al die instanties moeten dealen en overal de schuld van krijgen. Ik wens ze heel prettige kerstdagen en ik hoop dat ze alle haat van zich af kunnen laten glijden. Er zijn altijd meer goede mensen dan slechte.
pi_202698835
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb een midweek Hof van Saksen voor je in de aanbieding, half januari. 2k, koopje toch? :P
Dan rij ik wel door naar Barcelona :p
blablablabla
pi_202698836
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Heerlijk, zo'n repressieve overheid die de keuzes tot een kaal minimum beperkt, of praktisch uitsluit, en dan mensen die roepen dat de gevolgen van die beperkte keuzes voor jou zijn, want hé: jíj kiest.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:16:48 #208
Dick Laurent Is Dead
pi_202698838
quote:

[..]
Ik kan uit persoonlijke bron melden dat je een maand een huisje aan de de Spaanse costa del sol kan huren voor minder dan de helft van dat bedrag, met uitzicht op de oceaan.

Tis maar een tip :D
pi_202698840
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
nee dat gevoel hebben ze wel omdat ze niet zo simpel en gezagsgetrouw zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202698848
quote:
12s.gif Op zondag 19 december 2021 11:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik kan uit persoonlijke bron melden dat je een maand een huisje aan de de Spaanse costa del sol kan huren voor minder dan de helft van dat bedrag, met uitzicht op de oceaan.

Ja hallo, laat mij ff lekker hosselen :P
pi_202698855
quote:
12s.gif Op zondag 19 december 2021 11:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe is het weer daar?
Denk dat ik morgen ook weg ga, die twee prikken zijn voldoende toch?
blablablabla
pi_202698856
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
dit vind ik wel wat te simpel, als je op een bepaalde manier sport beoefent en dat kan (tijdelijk) door omstandigheden niet moet je maar aan het hardhollen van Jaap want dat is ook sport.
Er zijn veel meer dingen mogelijk dan hardlopen. Ook als jij graag aan de ijzers hangt kun je gewoon tijdens een paar weken lockdown fit blijven.

Ja, je verliest waarschijnlijk wat spiermassa en dat is kut, maar je kunt gewoon actief blijven al dan niet met minimale investering.
pi_202698861
quote:
9s.gif Op zondag 19 december 2021 11:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Heerlijk, zo'n repressieve overheid die de keuzes tot een kaal minimum beperkt, of praktisch uitsluit, en dan mensen die roepen dat de gevolgen van die beperkte keuzes voor jou zijn, want hé: jíj kiest.
de waarheid is soms vervelend.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202698865
RIVM: zonder maatregelen mogelijk duizenden IC-bedden nodig
Als er geen extra maatregelen waren genomen zouden er, door de opmars van de omikronvariant, begin februari naar verwachting ruim 4000 coronapatiënten op de intensive care liggen. Dat blijkt althans uit modellen die Jaap van Dissel gisteren in het overleg met de ministers heeft getoond, en door het kabinet nu online zijn gezet. Op dit moment liggen er ruim 600 coronapatiënten op de IC. Op het hoogtepunt van de eerste golf waren dat er zo'n 1400.

De modellen kennen een grote onzekerheidsmarge, omdat over omikron nog veel onduidelijk is. Maar zelfs in een gunstig scenario zouden er zonder extra maatregelen zo'n 3000 mensen met corona op de IC komen te liggen. Ook in dat geval zouden ziekenhuizen maandenlang in fase code zwart belanden.

Van Dissel benadrukte in zijn presentatie ook dat er nog zeer veel onzekerheden zijn. De grootste onzekerheid is hoe ziekmakend de omikronvariant is. Een andere vraag is hoe goed de vaccins nog beschermen. In de berekeningen gaat het RIVM ervan uit dat gevaccineerde mensen na twee prikken 50 procent minder goed beschermen tegen ziekenhuisopname, en 75 procent minder tegen een infectie in vergelijking met de deltavariant. De boostercampagne is bedoeld om de bescherming weer op peil te krijgen.

Het RIVM heeft ook berekend wat er zou gebeuren als er maatregelen worden genomen. Als de huidige lockdown pas in de kerstvakantie zou ingaan, zou de piek alsnog richting 2000 bedden eind januari gaan. Er is niet gemodelleerd wat er gebeurt als de lockdown vandaag ingaat, zoals nu het geval is.

Bron: NOS

Eens kijken of ze het eens goed kunnen voorspellen.
pi_202698870
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Heeft niks met kan niet te maken ouwe reus.
Heeft er alles mee te maken. Kan genoeg als je maar wil.
In Southern Sun
pi_202698872
Jullie kunnen je altijd nog aansluiten bij de jongerenafdeling van BIJ1, die wil de politie afschaffen.
  zondag 19 december 2021 @ 11:19:56 #217
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202698874
Drempel om te sporten is zonder sportschool beslist hoger, dus sluiting van de sportscholen heeft netto een negatief effect op de volksgezondheid. Hopelijk duurt het ditmaal 'maar' een maand en niet een ruime 5 maanden zoals de vorige keer. Heb zelf gisteravond nog een dip-station in elkaar geschroefd zodat ik dat ook heb naast een pull-up bar aan de muur.
pi_202698881
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:19 schreef mir1986 het volgende:
Eens kijken of ze het eens goed kunnen voorspellen.
dat kan niet meer want er zijn nu maatregelen
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:20:50 #219
Dick Laurent Is Dead
pi_202698884
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe is het weer daar?
Denk dat ik morgen ook weg ga, die twee prikken zijn voldoende toch?
Ik zal eerlijk zijn. Sinds gister vrij bewolkt en vanaf as maandag vrijwel zeker 3 a 4 dagen achter elkaar regen :P

Daarbij blijven de temps wel rond een graad of 15 en ziet het er naar uit dat eind volgende week het weer opklaart en richting de 18 a 19 gaat :)

En ja, vooralsnog kom je gewoon zonder testen met je 2 prikjes het land in!
pi_202698892
quote:
12s.gif Op zondag 19 december 2021 10:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Totdat je die moet gaan doorrollen in wat meer barre tijden hè. De gemiddelde duration van wat de overheid heeft uitgezet is zes jaar en willen ze nu naar acht gaan tillen voor alle investeringsfondsen die uit de koker van het regeerakkoord zijn gerold. Nú zit inderdaad alles nog mee, maar het plaatje kan vrij snel volledig omslaan.
Letterlijk élke Westerse overheid denkt ook hetzelfde. De rente is laag dus we kunnen ongelimiteerd lenen en investeren.

Dat drijft de internationale prijzen voor alles van waarde enorm op. Zelfs Griekenland betaalt 1,17% rente voor een 10-jaars lening, terwijl de staatsschuld boven de 200% zit!!

We gaan een crisis tegemoet van minimaal een decenium binnenkort.
pi_202698896
Waarom wordt hier niet voor gewaarschuwd?

De zelftests waarnemen geen positief resultaat als je Omikron hebt?!!

https://twitter.com/sabinedewitte/status/1472502926597840898?s=21
pi_202698898
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je hem niet geloofd dan kun je zoeken op rechtspraak.nl. Fraudezaken in sociaal zekerheidsrecht worden bijna altijd uitgevochten in beroep en hoger beroep. Dan kun je in de beslissing lezen wat de aanleiding is geweest en zul je zelf zien dat het merendeel niet het gevolg is van een melding.
pi_202698906
quote:

[..]
Nee dank je, 3 dorpen verder op en ik zit in België. 20 minuten rijden en ik zit bij het café van Westmalle. Dus als ze in België niet gek doen met maatregelen kom ik de kerstperiode wel door.
pi_202698909
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2021 11:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik zal eerlijk zijn. Sinds gister vrij bewolkt en vanaf as maandag vrijwel zeker 3 a 4 dagen achter elkaar regen :P

Daarbij blijven de temps wel rond een graad of 15 en ziet het er naar uit dat eind volgende week het weer opklaart en richting de 18 a 19 gaat :)

En ja, vooralsnog kom je gewoon zonder testen met je 2 prikjes het land in!
Hmm
Maar eens kijken naar alternatieven wat dichter bij huis dan.

Zal je zien dat België en Duitsland maandag ook op slot gaan _O-
blablablabla
pi_202698917
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat kan niet meer want er zijn nu maatregelen
Je kan natuurlijk wel straks vergelijken met landen die weinig maatregelen getroffen hebben.
pi_202698918
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:21 schreef Johannes788 het volgende:

Ik heb juist gelezen dat uit onderzoek van het VK blijkt dat het wel werkt.
pi_202698922
quote:

Eerst zei men van wel.
pi_202698928
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:21 schreef Confetti het volgende:
Letterlijk élke Westerse overheid denkt ook hetzelfde. De rente is laag dus we kunnen ongelimiteerd lenen en investeren.
Dat klopt, daar hebben we het eerder over gehad, maar gaat wel wat off-topic. Hoe dat precies uiteindelijk uit gaat pakken weet ik niet; weet niemand in zekere zin. Wat dat betreft is het objectief bezien reuze interessant, ik voel me er alleen niet echt senang bij dat ik daar nu onderdeel van moet zijn. ;)
Friedman on Donahue
pi_202698929
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:23 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk wel straks vergelijken met landen die weinig maatregelen getroffen hebben.
nee want daar heeft het rivm niks voor uitgerekend. Maar als jij het rivm wil bashen dan kan je dat gewoon doen hoor, want dat is toch hetgeen je naar uit bent.
pi_202698932
quote:

Omdat iemand op Twitter het roept is het waar!
  zondag 19 december 2021 @ 11:24:16 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202698934
quote:

kom even met een echte bron
pi_202698937
Weetje wie trouwens het best goed voor elkaar hebben tijdens dit alles? De kappers!
Altijd druk, knippen zwart volop door als alles dicht is, pakken dat tegemoetkomings geld en verhogen de prijzen vanwege corona.
Die fietsen er echt heel rustig doorheen :)
pi_202698942
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:23 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Eerst zei men van wel.
Zou wel het zoveelste fail zijn als dit het geval is….
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:24:43 #234
Dick Laurent Is Dead
pi_202698944
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Hmm
Maar eens kijken naar alternatieven wat dichter bij huis dan.

Zal je zien dat België en Duitsland maandag ook op slot gaan _O-
Overigens, dit is hoe "vrij bewolkt" er hier uitziet. Nog altijd 3X lichter dan Nederland geloof ik :P

pi_202698946
Stel ik wil op vakantie maar wil niet voor een pcr test betalen. Werkt het testen met klachten bij de GGD niet gewoon hetzelfde en zou ik met die uitslag op reis kunnen aangezien die ook in je app verschijnt?
pi_202698948
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik heb juist gelezen dat uit onderzoek van het VK blijkt dat het wel werkt.
Ik zie op die link ook 3 antigeentests die (voor zover ik weet) hier helemaal niet gebruikt worden.
pi_202698951
quote:

omdat het niet nodig is
pi_202698954
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee want daar heeft het rivm niks voor uitgerekend. Maar als jij het rivm wil bashen dan kan je dat gewoon doen hoor, want dat is toch hetgeen je naar uit bent.
Als je mij van bashen beschuldigt ben je wel ver heen.
Ik denk dat de maatregelen overdreven zijn, als ik het fout heb, zal ik het meteen toegeven. Dat heb ik gezegd.
pi_202698958
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Overigens, dit is hoe "vrij bewolkt" er hier uitziet. Nog altijd 3X lichter dan Nederland geloof ik :P

[ afbeelding ]
Lekker waar zit je in Spanje?
  zondag 19 december 2021 @ 11:25:58 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202698964
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:24 schreef kurk_droog het volgende:
Stel ik wil op vakantie maar wil niet voor een pcr test betalen. Werkt het testen met klachten bij de GGD niet gewoon hetzelfde en zou ik met die uitslag op reis kunnen aangezien die ook in je app verschijnt?
nee mag je daar niet voor gebruiken
pi_202698966
quote:

Lijkt me dat daar eerst eens onderzoek naar gedaan wordt en er geen grote koppen verschijnen op basis van wat uitspraken die studenten die bij commerciële testers werken zouden hebben gedaan tegen Sabine die op zaterdagmiddag langsreed in haar Up.
Friedman on Donahue
pi_202698969
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:25 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als je mij van bashen beschuldigt ben je wel ver heen.
oh wacht, je bent niet mir1986... my bad :@
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:26:50 #243
Dick Laurent Is Dead
pi_202698974
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lekker waar zit je in Spanje?
Vlak onder Fuengirola.
pi_202698982
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:16 schreef Mondkapje het volgende:
Verder heb ik te doen met Mark en Hugo die met al die instanties moeten dealen en overal de schuld van krijgen. Ik wens ze heel prettige kerstdagen en ik hoop dat ze alle haat van zich af kunnen laten glijden. Er zijn altijd meer goede mensen dan slechte.
Het zijn zelf slechte mensen met bloed aan hun handen.
Vooral Rutte met al zijn schandalen en selectief geheugen.
Dat ze het wellicht niet altijd zo bedoelen pleit ze niet vrij van alle schade die ze aangericht hebben.
pi_202698988
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weetje wie trouwens het best goed voor elkaar hebben tijdens dit alles? De kappers!
Altijd druk, knippen zwart volop door als alles dicht is, pakken dat tegemoetkomings geld en verhogen de prijzen vanwege corona.
Alsof alle kappers zwart door knippen..
pi_202698992
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh wacht, je bent niet mir1986... my bad :@
Geef niet.
pi_202698999
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heerlijk toch!
Alles gewoon open zeker?
blablablabla
pi_202699010
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alsof alle kappers zwart door knippen..
Niet allemaal nee. Maar ik durf het percentage wel ver boven de 80 te schatten.
pi_202699012
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2021 11:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vlak onder Fuengirola.
Lekker in de zomer is die omgeving standje cremeren.
pi_202699014
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Dat ze het wellicht niet altijd zo bedoelen pleit ze niet vrij van alle schade die ze aangericht hebben.
Laten we het dan eens over goed en slecht hebben. Als je deze mensen 'slecht' acht, dan ben je heel ver heen.
pi_202699017
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Praat jij wel eens met je kapper als je er bent?
Friedman on Donahue
pi_202699036
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
We hebben een mooi land. Als je denkt dat je het beter kunt, mag je je verkiesbaar stellen. Kun je al je mooie plannen bekend maken en dan weet ik zeker dat iedereen op je stemt omdat jij de oplossingen hebt.

Je bent alleen wel een beetje te laat, maar over drie jaar kun je weer.
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:30:46 #253
Dick Laurent Is Dead
pi_202699037
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Heerlijk toch!
Alles gewoon open zeker?
Yep! Al kan ik natuurlijk niet er vanuit gaan dat dat zo blijft de komende weken. Ook hier lopen de besmettingen op.... Maar voorlopig, voor zover ik uit lokale nieuwsbronnen heb vernomen, ligt er nog geen totale lockdown op tafel.
pi_202699055
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Heeft er alles mee te maken. Kan genoeg als je maar wil.
Helaas, niks... Maar als jij dat graag denkt om vliegen af te vangen, be my guest.
pi_202699097
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als Mark dat allemaal overleeft.
Friedman on Donahue
  zondag 19 december 2021 @ 11:34:01 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699106
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
We hebben een mooi land. Als je denkt dat je het beter kunt, mag je je verkiesbaar stellen. Kun je al je mooie plannen bekend maken en dan weet ik zeker dat iedereen op je stemt omdat jij de oplossingen hebt.

we hebben het inderdaad niet zo slecht hier, neemt niet weg dat de regering deze crisis toch wel veel steken heeft laten vallen, de voornaamste naar mijn mening is het vanaf mei 2020 zo'n beetje niet meer als een crisis beschouwen, door het gepolder sindsdien gaat er veel onnodig fout en zijn we altijd te laat.
  zondag 19 december 2021 @ 11:34:35 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202699114
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee mag je daar niet voor gebruiken
Jawel, inmiddels kan dat wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 19 december 2021 @ 11:35:46 #258
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_202699130
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2021 11:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij laat zich waarschijnlijk zwart knippen :+
pi_202699142
Mijn QR-voorstander-(ex-)kapper mag wel even bloeden wat mij betreft.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 19 december 2021 @ 11:38:37 #260
22565 asco
Los in deze tent
pi_202699165
6000 doden per dag?
Die noteer ik even.

https://www.hln.be/dossie(...)or-omikron~a9d31564/
  zondag 19 december 2021 @ 11:38:40 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699166
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jawel, inmiddels kan dat wel.
dat wist ik niet
pi_202699168
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
we hebben het inderdaad niet zo slecht hier, neemt niet weg dat de regering deze crisis toch wel veel steken heeft laten vallen, de voornaamste naar mijn mening is het vanaf mei 2020 zo'n beetje niet meer als een crisis beschouwen, door het gepolder sindsdien gaat er veel onnodig fout en zijn we altijd te laat.
Ja, ze hebben de teugels iets te ver laten vieren hier en daar. Ben ik het wel mee eens, maar ik vind de kritiek gewoon veel te makkelijk. We hebben te maken met een pandemie die in de moderne tijd zijn gelijke niet kent. Sterker, er is niets wat er maar in de buurt komt.

Dan maak je fouten en loop je achter de feiten aan. Dat was met een andere premier en minister niet anders geweest. Ik weet vanuit een aantal oppositieleden dat ze hardop hebben uitgesproken dat ze zielsgelukkig zijn dat zij niet aan de macht zijn in deze periode.

Voor mij is het simpel, kritiek hebben mag, maar vraag je altijd af of je het zelf beter had gedaan. En ik weet zeker dat de hardste schreeuwers hier en op de sociale media binnen een maand huilend in een hoek hadden gezeten in de functies van Rutte en de Jonge.
pi_202699178
Ik zag dit voor de eerste keer voorbij komen:
twitter

Ik zou het niet weten, vat wel een beetje ons coronabeleid samen.
pi_202699218
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:38 schreef asco het volgende:
6000 doden per dag?
Die noteer ik even.

Waarom zitten die Britten nog niet in lockdown? :o
  zondag 19 december 2021 @ 11:42:58 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699219
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, ze hebben de teugels iets te ver laten vieren hier en daar. Ben ik het wel mee eens, maar ik vind de kritiek gewoon veel te makkelijk. We hebben te maken met een pandemie die in de moderne tijd zijn gelijke niet kent. Sterker, er is niets wat er maar in de buurt komt.

Dan maak je fouten en loop je achter de feiten aan. Dat was met een andere premier en minister niet anders geweest. Ik weet vanuit een aantal oppositieleden dat ze hardop hebben uitgesproken dat ze zielsgelukkig zijn dat zij niet aan de macht zijn in deze periode.

Voor mij is het simpel, kritiek hebben mag, maar vraag je altijd af of je het zelf beter had gedaan. En ik weet zeker dat de hardste schreeuwers hier en op de sociale media binnen een maand huilend in een hoek hadden gezeten in de functies van Rutte en de Jonge.
Eens hoor, ik ben ook niet zo van dat koppen rollen gewoonweg omdat de nieuwe kop weer andere fouten gaat maken, maar crisismanagement vereist gewoon een andere aanpak en dat kan gewoon niet altijd op een democratische manier.
pi_202699238
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waarom zitten die Britten nog niet in lockdown? :o
Geef het een paar dagen
  zondag 19 december 2021 @ 11:45:19 #267
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202699248
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:39 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
M.a.w. we doen zomaar wat.
Op 't randje en erover.
pi_202699251
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2021 11:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Mag niet, krijg je Omicron van :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202699263
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:39 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
"Ik zou het niet weten"...

_O-
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 11:50:06 #270
5428 crew  miss_sly
pi_202699289
Gedoe weg, zonder gezanik verder O+

Game on!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 december 2021 @ 11:50:27 #271
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202699296
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:
Gedoe weg, zonder gezanik verder O+

Game on!
Zie FB topic, graag uitleg.
pi_202699301
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Precies, critici moet de mond gesnoerd worden. Kom nou zeg, het is hier toch zeker niet zo'n decadente democratie!
Waar zeg ik dat? Ik vraag alleen om wat meer dan alleen kritiek. Als je vindt dat iets niet goed gaat, mag ik toch wel vragen om uit te leggen hoe het dan zou moeten?

Dat is toch niet zo ingewikkeld?
pi_202699302
Ik was gisteren bij het Kruidvat, en het lijkt me dat de ventilatie daar wel wat beter kan. Veel Kruidvats hebben nogal laag plafond, diepe winkels, achterin hebben de aerosolen vrij spel.
Maar ik begrijp dat ze niet overal goede ventilatie kunnen regelen.
Kreeg wel last van een enorme kriebel in de keel.
pi_202699305
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Niet allemaal nee. Maar ik durf het percentage wel ver boven de 80 te schatten.
Plus ze werken massaal met zwart geld.
pi_202699312
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zie FB topic, graag uitleg.
Sla eens niet zo'n eisende toon aan!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 19 december 2021 @ 11:51:55 #276
14505 OProg
A Life in Music
pi_202699315
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:38 schreef asco het volgende:
6000 doden per dag?
Die noteer ik even.

Dit soort marges allemaal met die voorspellingen. :')

Ik doe ook mee. Ik denk dat er in de klassieker vanmiddag tussen de 0 en 12 goals gaan vallen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202699316
https://nos.nl/artikel/24(...)ci-met-dood-bedreigd

quote:
Duits coronaverzet radicaliseert: 'Politici met dood bedreigd'
Ook in Duitsland worden protesten kennelijk vooral gekaapt (of aandacht gegeven) aan de echt doorgedraaide gekkies van divers allooi. Jammer is dat.
pi_202699325
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ci-met-dood-bedreigd
[..]
Ook in Duitsland worden protesten kennelijk vooral gekaapt (of aandacht gegeven) aan de echt doorgedraaide gekkies van divers allooi. Jammer is dat.
De haatwappies komen massaal uit de kast. Triest, maar het is vaak triest gesteld met de mens. Wel een bewijs dat je altijd op je qui vive moet zijn, ook in vredestijd.
pi_202699354
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Helaas, niks... Maar als jij dat graag denkt om vliegen af te vangen, be my guest.
Precies die kan niet, mag niet mentaliteit dus.
In Southern Sun
pi_202699356
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die hebben op beide flanken natuurlijk ook daadwerkelijk praktische ervaring, waardoor het debat snel die hoek in geduwd wordt helaas.
Friedman on Donahue
pi_202699357
quote:
4s.gif Op zondag 19 december 2021 11:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Drempel om te sporten is zonder sportschool beslist hoger, dus sluiting van de sportscholen heeft netto een negatief effect op de volksgezondheid. Hopelijk duurt het ditmaal 'maar' een maand en niet een ruime 5 maanden zoals de vorige keer. Heb zelf gisteravond nog een dip-station in elkaar geschroefd zodat ik dat ook heb naast een pull-up bar aan de muur.
En ook alsof de sportschool de enige plek is waar mensen sporten.
Voetbal (1,2 miljoen leden),tennis 600k), hockey, gymnastiek allemaal onmogelijk.

https://www.alletop10lijs(...)porten-in-nederland/
  zondag 19 december 2021 @ 11:55:42 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699363
twitter
  zondag 19 december 2021 @ 11:57:11 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699384
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En ook alsof de sportschool de enige plek is waar mensen sporten.
Voetbal (1,2 miljoen leden),tennis 600k), hockey, gymnastiek allemaal onmogelijk.

https://www.alletop10lijs(...)porten-in-nederland/
ik denk dat de gezondheidsklap in de lagere regionen van het amateurvoetbal groter is inderdaad, die bierbuiken doen nu helemaal niets meer aan bewegen
pi_202699389
Het is wel lekker rustig op straat zo te zien, het lijkt wel een autoloze zondag :+
pi_202699397
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk dat de gezondheidsklap in de lagere regionen van het amateurvoetbal groter is inderdaad, die bierbuiken doen nu helemaal niets meer aan bewegen
Alsof het bij amateurvoetbal om sporten gaat :') dat is een half uurtje over het veld sjokken en dan zuipen in de kantine
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202699404
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
Het is wel lekker rustig op straat zo te zien, het lijkt wel een autoloze zondag :+
Wel goed voor het milieu, elk nadeel heeft zijn voordeel.
pi_202699406
Kan morgen eindelijk eens in een rustige bus naar het werk. :D
Alle scholieren met halve mondkapjes thuis
  zondag 19 december 2021 @ 11:59:26 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699409
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Alsof het bij amateurvoetbal om sporten gaat :') dat is een half uurtje over het veld sjokken en dan zuipen in de kantine
zeker maar nu doen ze dat sjokken niet eens meer
  zondag 19 december 2021 @ 11:59:29 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202699410
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Ik was gisteren bij het Kruidvat, en het lijkt me dat de ventilatie daar wel wat beter kan. Veel Kruidvats hebben nogal laag plafond, diepe winkels, achterin hebben de aerosolen vrij spel.
Maar ik begrijp dat ze niet overal goede ventilatie kunnen regelen.
Kreeg wel last van een enorme kriebel in de keel.
Goed verhaal.
pi_202699414
De vaccinaties werken niet dus een booster is noodzakelijk. Als je nog niet gevaccineerd bent dan werken de vaccinaties wel.

Volgens Jaap van Dissel
pi_202699417
quote:
9s.gif Op zondag 19 december 2021 11:51 schreef OProg het volgende:

[..]
Dit soort marges allemaal met die voorspellingen. :')

Ik doe ook mee. Ik denk dat er in de klassieker vanmiddag tussen de 0 en 12 goals gaan vallen.
Gebaseerd op de Noorse glazen bol gaan we in Nederland dagelijks meer dan een miljoen omicronbesmettingen meemaken. Met andere woorden minder dan drie weken en we zijn van de pandemie af. 8-)
pi_202699418
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
zeker maar nu doen ze dat sjokken niet eens meer
Maar ze zuipen 10 bier minder. Kun je tegen elkaar wegstrepen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202699420
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Goed verhaal.
Maar kan wel korter!
pi_202699430
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies die kan niet, mag niet mentaliteit dus.
Je slaat de plank mis, maar dank je voor de bijdrage 👍
  zondag 19 december 2021 @ 12:00:45 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202699433
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Maar ze zuipen 10 bier minder. Kun je tegen elkaar wegstrepen.
denk je? ik ga er vanuit dat het zuipen eerder meer wordt
pi_202699435
twitter

Er komt waarschijnlijk een vaccinatieplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')