abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202696787

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-12-2021 07:41:47 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202696788
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Welnee :P . Maatwerk valt ook niet altijd te realiseren dat besef ik me terdege. Al zorgt het soms in de praktijk wel voor markante excessen.
Een substantiële groep mensen is van de bibliotheek afhankelijk om digitale zaken af te handelen. Er is niemand die afhankelijk is van de sportschool om te kunnen sporten/bewegen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202696811
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een substantiële groep mensen is van de bibliotheek afhankelijk om digitale zaken af te handelen. Er is niemand die afhankelijk is van de sportschool om te kunnen sporten/bewegen.
Iedereen heeft toch een mobiel, vanwege de QR. En anders kunnen ze de telefoon van een vriend/familie gebruiken. Zelfs asielzoekers hebben een smartphone.
  zondag 19 december 2021 @ 01:35:39 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202696813
Ik neem aan dat een coronabesmetting ook gewoon als booster geldt? Dan hoop ik daar maar op de komende periode (wel graag na oud & nieuw *O* B:)B )
pi_202696916
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 01:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen heeft toch een mobiel, vanwege de QR. En anders kunnen ze de telefoon van een vriend/familie gebruiken. Zelfs asielzoekers hebben een smartphone.
Nee, niet iedereen heeft een smartphone. En iemand anders zijn telefoon gebruiken voor je DigiD en Corona app lijkt mij niet erg verstandig of handig.
  zondag 19 december 2021 @ 02:02:10 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202696952
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, niet iedereen heeft een smartphone. En iemand anders zijn telefoon gebruiken voor je DigiD en Corona app lijkt mij niet erg verstandig of handig.
Nee inderdaad, verwacht niet dat iemand normaal zonder mobiel opeens die app aangeslingerd krijgt :P
pi_202697075
quote:
Mijn moeder heeft geen smartphone. Omdat ze die niet kan bedienen wegens handicap. Ze vroeg mij vanavond een afspraak te maken voor de booster met haar dig-id. Daarvoor had ik nodig: een controle middels een app, of een controle middels sms of een id-kaart. Ze heeft geen app, geen sms-mogelijkheid en ze heeft een paspoort. Geen id-kaart. Dus online kan ik geen afspraak maken. Maar via de telefoon ook niet, want ze heeft nog steeds geen brief en die heb je nodig om telefonisch een afspraak te maken. Geboren in 1947 en kan nog steeds geen afspraak maken :')

Ik begrijp sowieso niet waarom je per se op een brief tijdens kerstdrukte voor de post moet wachten voor je een afspraak kan maken. Het is toch duidelijk dat haar jaartal al lang aan de beurt is? Wat is het probleem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202697079
twitter

Toch nog ff z’n geld goed uitgegeven…..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202697157
quote:

[..]
Die mensen gaan naar de bieb om hun zaken te doen nu.
pi_202697178

Waarom staat deze niet meer in de OP?
  zondag 19 december 2021 @ 06:10:52 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697182
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 06:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Waarom staat deze niet meer in de OP?
Wie is hier nou de mod, gij of ik?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 december 2021 @ 06:18:45 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697196
Laat je vaccineren. Je laten prikken is altijd de beste optie:

zondag 19 december 2021 @ 06:28:37 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202697214
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 03:32 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Toch nog ff z’n geld goed uitgegeven…..
52 jaar.
are we infinite or am I alone
pi_202697235
Nou daar zit je dan weer in een compleet uitzichtloze situatie.
2 jaar thuiswerken op zolder en in de weekenden alles dicht.

Geen wedstrijd vandaag, kinderen weer weken thuis zonder enige vorm van entertainment, vriendin in tranen en de verantwoordelijken blijven gewoon zitten.

Ben er goed ziek van.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kickinalfa op 19-12-2021 07:03:17 ]
pi_202697243
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 06:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Nou daar zit je dan weer in een compleet uitzichtloze situatie.

Geen wedstrijd vandaag, kinderen weer weken thuis zonder enige vorm van entertainment, vriendin in tranen en de verantwoordelijken blijven gewoon zitten.

Ben er goed ziek van.
Same. Kerstlessen voorbereid, playlists gemaakt, zin in want de decembermaand is voor mij al niet de makkelijkste.. en nu dringt het langzaam door dat ik weer minstens een maand in mijn uppie naar mijn pc zit te staren zonder werk en afleiding. Voor iedereen die nu roept ja maar je kunt nog vulmaarin, nee, ik kan niet zo veel verder. Sterkte voor jou, en iedereen die er ook flink door geraakt wordt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202697246
Soms vraag ik me af of ik van nature te onverschillig ben. De lockdown ervaar is al vervelend maar dat is het dan ook wel.
pi_202697268
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:04 schreef Questular het volgende:
Soms vraag ik me af of ik van nature te onverschillig ben. De lockdown ervaar is al vervelend maar dat is het dan ook wel.
De lockdown an sich overleven we wel. Het is meer de compleet uitzichtloze situatie en het gebrek aan perspectief op beter wat het tot een bak ellende maakt.
pi_202697275
quote:
Ligt toch compleet aan je situatie? Heb je 3 kinderen of niet? Baan in de horeca of niet? Kwetsbare mensen om je heen of niet? Single of niet? Ging je veel uit of niet? Etc
pi_202697299
quote:

[..]
Om precies te zijn: volgens het CBS had in 2019 92,1% van alle Nederlanders van 12 jaar of ouder een mobiele telefoon of smartphone. Er is dus een aanzienlijke groep die er geen heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202697306
quote:
Ligt aan de last die je opeens op je schoot krijgt. De onverschilligheid houdt al snel op wanneer je inkomsten stoppen of wanneer je jouw leven compleet anders in moet richten.

Mijn leven is nu heel anders dan 2 golven geleden dus nu raakt het me niet maar kan me zo indenken dat deze 3e keer er nog harder inhakt. Na de vorige golf zei ik al dat ik nooit meer in een lockdown zou gaan met de zaak want dan zou ik 'em vanzelf voorgoed sluiten. Het lot besliste anders en eerder maar anders had ik er nu heel anders bijgezeten.

Ik verwacht dat we half januari weer opengaan met een 2G beleid en niemand zeikt dan meer want whooptiedoo, we mogen weer open en de kindjes weer naar school. *O*
Go hard or go home
pi_202697309
quote:
:D!

Ach, wij constateerden gisteren ook dat de meeste mensen waarschijnlijk grote moeite hebben met de lockdown maar dat wij zulk nieuws blijmoedig ontvangen. We hebben het gezellig samen. En heus, ik heb alle begrip voor mensen die het zwaar hebben, ook mensen die niet in de zorg werken of geen zelfstandig ondernemer zijn, maar ik kan niet ontkennen dat een teruggetrokken leven ons uitstekend bevalt.
  zondag 19 december 2021 @ 07:51:23 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697323
Drie van de restaurants waar ik graag kwam gaan niet meer open, er gaat een hoop zichtbaar kapot, laat staan onzichtbaar :{
pi_202697327
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 07:51 schreef Molo het volgende:
Drie van de restaurants waar ik graag kwam gaan niet meer open, er gaat een hoop zichtbaar kapot, laat staan onzichtbaar :{
:{
pi_202697336
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 07:51 schreef Molo het volgende:
Ja, zag gisteravond ook een post van een allerliefst eettentje. Zij heeft gewoon geen geld meer en afhalen gaat haar niet redden dus dat dit het einde is.
Fijn dat de Mc functie blijft bestaan zodat mensen de grootste crap nog kunnen afhalen. Super triest maar ja mensen zetten haar ook zo hier neer als uitvreter pf als gejengel en weet ik veel wat om daarna langs de Mc Drive te gaan.
*rilt
Go hard or go home
pi_202697347
https://www.telegraaf.nl/(...)et-meer-van-de-tafel
Horecaondernemer stopt er ook mee door deze lockdown. Mensen hebben er allemaal geen zin in.
pi_202697351
quote:
Ik werk rustig door deze dagen en ik ervaar de gevolgen voor mijzelf op de korte termijn ook hoogstens als vervelend. Waar ik ziedend over ben is de tempo waarin de staatsschuld door het plafond schiet en het mkb wordt gesloopt. Bedrijven van gewone gezinnen zoals jij en ik. Die rekening komt later.
  zondag 19 december 2021 @ 07:59:07 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697354
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:55 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja, zag gisteravond ook een post van een allerliefst eettentje. Zij heeft gewoon geen geld meer en afhalen gaat haar niet redden dus dat dit het einde is.
Fijn dat de Mc functie blijft bestaan zodat mensen de grootste crap nog kunnen afhalen. Super triest maar ja mensen zetten haar ook zo hier neer als uitvreter en weet ik veel wat om daarna langs de Mc Drive te gaan.
*rilt
Dit zijn idd niet de McVreet of Turkse pizzatenten nee
Soort tenten wat ik wel ga missen

Een van de eigenaren ken ik, die gaat de IT maar in, want alle spaargeld is foetsie en ze hopen het pand nog te kunnen verkopen want derde kind op komst in mini bovenwoning.
Wat een shitzooi joh, vakmensen die je dus niet meer terug gaat zien

Ik vind het kut voor mezelf hoor, opgehokt tegen een scherm discussiërend de hele dag voor werk. Zou het morgen inruilen.
Maar denkend aan al die andere mensen en situaties, en dat terwijl dit ditmaal echt compleet niet nodig was geweest. Meh :N
pi_202697355
Oh en deze mensen zie je waarschijnlijk niet terug in de cijfers voor werkloosheid ed.
Die kunnen wel werken en zullen dus wat anders gaan doen. Nu vinden veel mensen hier dat prima want niet hun zorgen, niet hun dromen maar ik vind het intens sneu.
Go hard or go home
pi_202697356
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:58 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik werk rustig door deze dagen en ik ervaar de gevolgen voor mijzelf op de korte termijn ook hoogstens als vervelend. Waar ik ziedend over ben is de tempo waarin de staatsschuld door het plafond schiet en het mkb wordt gesloopt. Bedrijven van gewone gezinnen zoals jij en ik. Die rekening komt later.
Ja, daar snap ik ook weinig van. Gratis kinderopvang, maar m'n kapper krijgt op geen enkele manier compensatie. Moeilijk te verkroppen.
  zondag 19 december 2021 @ 08:02:38 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697362
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:59 schreef Noek het volgende:
Oh en deze mensen zie je waarschijnlijk niet terug in de cijfers voor werkeloosheid ed.
Die kunnen wel werken en zullen dus wat anders gaan doen. Nu vinden veel mensen hier dat prima want niet hun zorgen, niet hun dromen maar ik vind het intens sneu.
Ja dat creatief met cijfers omgaan, walgelijk

Tijd dat systeem flipt en we naar een daadwerkelijke samenleving gaan

Dat 'het gaat goed met mij maar niet met ons' moet echt zsm afgelopen zijn
pi_202697384
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, daar snap ik ook weinig van. Gratis kinderopvang, maar m'n kapper krijgt op geen enkele manier compensatie. Moeilijk te verkroppen.
Denk je nu serieus dat die kappers niet gewoon volle bak thuis aan het knippen zijn?
pi_202697388
Ben benieuwd wanneer ze nou eens komen met een andere oplossing dan een lockdown.

Er is miljarden uitgegeven, hiervan had je allang een corona ziekenhuis kunnen inrichten. En na 2 jaar had je al een hoop mensen een opleiding kunnen aanbieden om (tijdelijk) voor het ziekenhuis te werken.
pi_202697393
quote:

[..]
Absoluut, wij hebben het geluk gewoon werk te hebben en te houden. Een kind van bijna 5 die makkelijk wat school kan missen en geen financiële gevolgen van deze pandemie. Daarom maak ik me ook nauwelijks zorgen op persoonlijk vlak tijdens de lockdown. Neemt niet weg dat ik wel mee leef met alle mensen die het wel zwaar hebben nu. En juist de ellende van anderen zorgt ervoor dat ik besef dat ik me zelf niet druk moet maken op mijn persoonlijke omstandigheden aangezien die zo veel beter zijn dan die van een hoop andere mensen.
pi_202697396
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Denk je nu serieus dat die kappers niet gewoon volle bak thuis aan het knippen zijn?
Een kennis kapster kreeg gewoon controle thuis nadat een buurvrouw had gebeld dat ze mensen ontving thuis.
Niet iedereen trekt dat gevoel om in een gecontroleerde omgeving te zitten.
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:08:50 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202697400
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denken at ze er uiteindelijk nog gewoon netto dík extra aan verdienen ja
Van ons belastinggeld!!!

SPOILER
pi_202697402
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, en daar valt nog van alles voor te zeggen. Dat toeslagencircus kost ook bakken met geld, dus het is maar de vraag wat het onder de streep meer gaat kosten. Maar dat wij bedragen die wij tijdens de crisis hebben uitgegeven aan het overeind houden van de economie, gaan uitgegeven aan een onzichtbare vijand als stikstof en daar het milieu en asielzoekers nog eens bijkomen, baart mij meer zorgen. De rekening komt later en dan zijn deze dames en heren weg, dus zij geven rijkelijk uit.
  zondag 19 december 2021 @ 08:11:29 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202697406
quote:

[..]
Niet alle kappers vinden het oké om zwart te werken en niet alle klanten weten de weg naar hun huis te vinden. Ik ken eigenlijk niemand die zich tijdens de vorige lockdown clandestien heeft laten knippen. Je wacht gewoon wat langer of je rommelt zelf maar een beetje aan als het nodig is.
pi_202697408
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:08 schreef Noek het volgende:

[..]
Een kennis kapster kreeg gewoon controle thuis nadat een buurvrouw had gebeld dat ze mensen ontving thuis.
Niet iedereen trekt dat gevoel om in een gecontroleerde omgeving te zitten.
Dan is die kapster wat dommig. Je gaat naar de mensen toe, in plaats van ze thuis ontvangen.
pi_202697411
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan is die kapster wat dommig. Je gaat naar de mensen toe, in plaats van ze thuis ontvangen.
Nee, die is niet dommig. Ze voelt zich daar niet prettig bij.
Go hard or go home
pi_202697413
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En het lokale restaurant moet maar bij je thuis komen koken?
pi_202697414
En je verdient geen kont als je steeds naar mensen moet terwijl je huur doorloopt. Reistijd, meer tijd met het opzetten van al je materiaal. Doe zelf niet zo godvergeten dom.
Go hard or go home
pi_202697418
Je kan ervan vinden wat je wil maar dat zoveel ondernemers nu zelf het bijltje erbij neergooien is gewoon een teken aan de wand. De koek is op.
pi_202697424
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan ervan vinden wat je wil maar dat zoveel ondernemers nu zelf het bijltje erbij neergooien is gewoon een teken aan de wand. De koek is op.
Maar dan wordt er hier weer vanaf vele hoge paarden geroepen dat er amper bedrijven op de fles gaan en de werkloosheid is laag. Like duh, mensen maken andere keuzes. Net zoals ik heb gedaan. Zie je idd niet terug in geen enkele cijfer maar uiteindelijk hebben de lockdowns je wel de nek omgedraaid.
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:17:20 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202697426
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan zoeken ze maar een baan in plaats van uit de staatsruif te vreten!!1!1!!!1!!1!

SPOILER
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202697427
Sommigen zijn net zo wereldvreemd als het volk in het kabinet want leiden toch lekker hun eigen gekozen teruggetrokken bestaan dus all good.
Go hard or go home
  zondag 19 december 2021 @ 08:19:49 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202697435
quote:

[..]
Dat valt reuze mee met die staatsschuld. We hebben mazzel dat er er economisch supergoed voorstonden voor corona. Vergelijk die staatsschuld bijvoorbeeld maar eens met andere landen. Daarnaast is het geld dat we nu lenen praktisch gratis. Scheelt ook weer. :)
pi_202697436
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]
Maar dan wordt er hier weer vanaf vele hoge paarden geroepen dat er amper bedrijven op de fles gaan en de werkloosheid is laag. Like duh, mensen maken andere keuzes. Net zoals ik heb gedaan. Zie je idd niet terug in geen enkele cijfer maar uiteindelijk hebben de lockdowns je wel de nek omgedraaid.
Maar als jij een bedrijf zonder rechtspersoonlijkheid hebt, zoals een eenmanszaak, dan ga je bij een faillissement van de zaak ook persoonlijk failliet. Dat is een ellende waar je met wat pech in geen jaren uit komt of je draait de WSNP in. Moet je ook maar zin in hebben. Dus die schrijven zich gewoon zelf uit. Gaat het niet de boeken in als faillissement maar het resultaat is hetzelfde.

Maar ik begrijp dat je gestopt bent met je sportschool? Had ik gemist. Heftig.
pi_202697442
https://nos.nl/artikel/24(...)-niet-schengenlanden

Hugo had het over een quarantaine met dubbele testplicht maar het lijkt toch “mee te vallen”, alleen PCR of antigeen.
pi_202697446
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee met die staatsschuld. We hebben mazzel dat er er economisch supergoed voorstonden voor corona. Vergelijk die staatsschuld bijvoorbeeld maar eens met andere landen. Daarnaast is het geld dat we nu lenen praktisch gratis. Scheelt ook weer. :)
Dat is een beetje als zeggen: het is niet erg dat ik een beetje dikker wordt, kijk eens naar Bruls. Geld is goedkoop tot de rente stijgt en iedere euro moet uit terugbetaald worden.
pi_202697464
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef Spablauw214 het volgende:

Maar ik begrijp dat je gestopt bent met je sportschool? Had ik gemist. Heftig.
Ja, eind nov. Veel dingen die samenkwamen maar kon me na de 2e golf niet meer lekker herstellen. De lol was er wel af. Alle plannen die ik voor die tijd had, kon ik geen vuur meer voor opbrengen dus stekker eruit getrokken. Doe nu hele andere dingen, leuke dingen die me wel energie geven en ik kan weer slapen.
Alsnog ondernemer trouwens. :P
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')