Scherpquote:Op zondag 19 december 2021 16:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een tijd terug zei je een keer dat je je afvroeg of poilitici hun verworven macht wel wilden teruggeven. zie je dat nu anders of bedoelde je het in een andere context?
Denemarken: 10K -11K - 8.5K - 8.2K vandaag. Ook daar dalingquote:Op zondag 19 december 2021 17:44 schreef kibo het volgende:
UK today 83K (worldometer, as we speak).
Gisteren 90K, eergisteren 92K.
Voorlopig nog geen sprake van een Omicron boost dus.....
Als dit de komende dagen doorzet, mag Jaap wel een goed verhaal klaar hebben ...quote:Op zondag 19 december 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
UK weer lager vandaag, 82k! En in Amsterdam, waar Omikron inmiddels dominant zou moeten zijn, is ook nog geen stijging in besmettingen te zien.
Gelukkig maar. Heel belangrijke onderwerpen wat mij betreft. Een jaar of dertig (uit mijn hoofd) geleden schreef Francis Fukuyama het boek The End of History And The Last Man. Daarin stelt hij - in de kern - dat de democratie het eindpunt was van de geschiedenis. Zo denken volgens mij veel mensen over onze maatschappij: het is af, het is klaar en we hoeven niet meer na te denken over zaken als abortus, euthanasie, etc.quote:Op zondag 19 december 2021 12:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daaruit volgend zouden wij dus onze benaderinge aan moeten passen. Onderkennen dat het niet kunnen verslaan, maar er mee leren leven. Die benadering en visie ontbreekt op dit moment. Het is in dit topic al heel vaak voorbij gekomen: Mensen willen duidelijkheid voor langere tijd. Er is een volledig nieuwe ziekte bijgekomen die af en toe een flinke extra druk op de zorg legt, dan moet het zorgstelsel dus op aangepast worden (als je die ziekte niet kunt verslaan). Maar wat doet men? Ze willen 4,5 miljard minder uitgeven aan zorg, maar lopen wel moeilijk te doen over wetten over eindig leven en abortus.
Liever een compleet andere aanpak van het zorgstelsel. Laat mensen eten en drinken wat ze willen, maar zorg dat ze er ook financieel last van hebben en dat ze niet voor slechts 385 euro per jaar zo onverantwoord kunnen leven als ze zelf willen.quote:En oorzaken waardoor heel veel extra zorg nodig is, worden niet aangepast. Minder suiker, meer bewegen, gezonder eten, etc. Belast ongezonde producten flink extra, stimuleer extra bewegen. Meer sporten op scholen, subsidies voor lidmaatschappen van een sportclub, een euro extra belasting op elke maaltijd van een fastfoodketen, een extra hoge BTW categorie voor producten die teveel suiker (en bijv zout en vet) bevatten, geen BTW op verse groente en fruit. En een gedegen plan om de zorg duurzaam op te schalen, en beter geschikt maken om golven waarin extra zorg voor een bepaalde groep of aandoening, op te vangen.
[...]
https://m.faz.net/aktuell(...)kungen-17692763.htmlquote:Der neue Corona-Expertenrat der Bundesregierung sieht wegen der Ausbreitung der Omikron-Variante „Handlungsbedarf“ bereits für die kommenden Tage. „Wirksame bundesweit abgestimmte Gegenmaßnahmen zur Kontrolle des Infektionsgeschehens sind vorzubereiten, insbesondere gut geplante und gut kommunizierte Kontaktbeschränkungen“, heißt es in einer am Sonntag in Berlin veröffentlichten Stellungnahme. Zuvor hatte das ARD-Hauptstadtstudio darüber berichtet. Einen harten Lockdown vor Weihnachten schloss Bundesgesundheitsminister Karl Lauterbach (SPD) am Sonntag aus. Aber es mehren sich Forderungen nach baldigen Beratungen von Bund und Ländern.
Ik niet net als veel mensen denk ik dat het beter kan maar zodra wij daar staan komen die idioten en denken ze dat wij bij hun horen. Als je verandering in beleid wil moeten we een manier verzinnen omdat gedaan te krijgen zonder op een plein te staan.quote:Op zondag 19 december 2021 10:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als de demonstraties niet gekaapt zouden worden door anti vax wappies zou ik nu ook de straten op gaan.
Nou de gele hesjes in Frankrijk hebben volgens mij wel wat succes gehad. Demonstraties kunnen erg effectief zijn. We kunnen moeilijk allemaal de politiek in gaan.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik niet net als veel mensen denk ik dat het beter kan maar zodra wij daar staan komen die idioten en denken ze dat wij bij hun horen. Als je verandering in beleid wil moeten we een manier verzinnen omdat gedaan te krijgen zonder op een plein te staan.
Dat is al 300 jaar niet geluktquote:Op zondag 19 december 2021 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Duits OMT wil ook "contacten verminderen".
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)kungen-17692763.html
Zijn we ook eens schneller en tüchtiger dan die Duitse softies.
In het artikel waarnaar ik net linkte staat:quote:Op zondag 19 december 2021 19:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zoals onze godfather hier, @:GereDathan, al schreef: Het kan eigenlijk alleen maar goed uitpakken. Als Omikron niet milder is, dan hebben we vroeg ingegrepen. Is het niet problematisch, dan lopen de ziekenhuizen sneller leeg, en dat is ook mooi.
Het is nog te vroeg om te weten of Omikron problematisch zal worden of niet. Maar de voortekenen uit de ziekenhuizen in Londen laten vooralsnog zien dat het goed is dat er ingegrepen is.
quote:In ziekenhuizen zou er medio januari geen sprake meer zijn van 1.714 opnames, maar van tien- tot bijna twintigduizend. Die aantallen zouden daarna verder blijven oplopen.
Daarom had ik voor corona al een pesthekel aan antivaxxers ze wilen zelf niet maar verwachten het wel van anderen zodat zij een free ride hebben. Want zodra al die antivaxxers met elkaar op een eiland zitten en een paar besmette personen zoden ze elkaar doodslaan als er maar 1 dosis voorhanden was.quote:Op zondag 19 december 2021 16:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Deze vond ik wel mooi: https://www.theguardian.com/us-news/2021/dec/18/robert-f-kennedy-jr-cheryl-hines-party-vaccinated-guests?
Gasten op een feest van de bekende anti-vaxxer Robert F Kennedy jr werden gevraagd om gevaccineerd te zijn
Maar nu het gewoon gratis beschikbaar is, willen ze het niet, omdat ze zo bang zijn voor corona? Zoiets?quote:Op zondag 19 december 2021 19:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom had ik voor corona al een pesthekel aan antivaxxers ze wilen zelf niet maar verwachten het wel van anderen zodat zij een free ride hebben. Want zodra al die antivaxxers met elkaar op een eiland zitten en een paar besmette personen zoden ze elkaar doodslaan als er maar 1 dosis voorhanden was.
Omdat ze helaas in de fabeltjesfuik op Feesboek zijn beland en bewust alle cijfers en feiten negeren.quote:Op zondag 19 december 2021 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar nu het gewoon gratis beschikbaar is, willen ze het niet, omdat ze zo bang zijn voor corona? Zoiets?
Ik vraag mij serieus af of dit sowieso wel zou kunnen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef Federer-fan het volgende:
Dat is dan wel uitgaande met een met de deltavariant vergelijkbare ziekmakendheid, lijkt me.
Misschien iets minder generaliseren. Er zitten heel veel weldenkende mensen tussen. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is gek, al snap de verleiding om het zo zwart-wit te bekijken.quote:Op zondag 19 december 2021 20:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Omdat ze helaas in de fabeltjesfuik op Feesboek zijn beland en bewust alle cijfers en feiten negeren.
Zelf schermen ze wel graag met miljoenen (!) vaccinatiedoden als cijfer/feit. Als je deze mensen moet geloven liggen de straten vol met mensen die overleden zijn aan de vaccinaties.
[...]
Je hebt dan een eeuwige lockdown nodig want zodra je die los laat heb je weer direct dezelfde noodsituatiequote:Op zondag 19 december 2021 20:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het resultaat van een dergelijke situatie zal zijn dat zo ongeveer heel Nederland zich opsluit voor enkele weken. Zeg maar een lockdown++++++. En daarmee draait de situatie vanzelf weer om.
Zelfs al is het net zo ziekmakend als Delta, dan nog zou dat aantal niet gehaald worden lijkt me. Er zijn nu veel meer mensen met immuniteit. En dat is het zwartste scenario, wat je natuurlijk moet proberen te vermijden, maar dat is niet het meest realistische scenario. Maar dat er uberhaupt een dergelijk zwart scenario is, geeft wel aan dat er een goede reden is om in te grijpen. Het is niet zo dat ze denkeh: "Laten we een scenario maken wat zo zwart mogelijk is". Ze kijken naar de groei en de R in de UK, Denemarken en Amsterdam (laatste belangrijk want zelfde maatregelen en vergelijkebare vaccinatie-regime). En dan kijken ze naar percentage opnames met Delta in verschillende leeftijdsgroepen en verschillende immuniteits-status, en het aantal doorbraak besmettingen (weer naar buitenland kijken), data over besmettelijkheid (UK en Denemarken), aantal contacten op basis van maatregelen, en nog een stel parameters, en dan rekent men verschillende scenario's door:quote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
In het artikel waarnaar ik net linkte staat:
[..]![]()
Dat is dan wel uitgaande met een met de deltavariant vergelijkbare ziekmakendheid, lijkt me.
Helaas heb ik na 12 maanden slechts 1 keer iemand gehoord met een reden die je weldenkend kan noemen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Misschien iets minder generaliseren. Er zitten heel veel weldenkende mensen tussen. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is gek, al snap de verleiding om het zo zwart-wit te bekijken.
Ik denk dat het goed is om - zeker in dit topic - respectvol met elkaar om te gaan en respectvol te praten over mensen met een andere mening.
Dat verbaast me niet echt, want jij gaat meteen in de weerspreekmodus als iemand een andere mening heeft. Maar goed, gelukkig zijn ze je geen verantwoording schuldig. Probeer gewoon om respect op te brengen voor mensen die het anders zien. Dat past beter in dit topic. Anders wordt het ook een beetje ongemakkelijk voor de mensen hier die het anders zien.quote:Op zondag 19 december 2021 21:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Helaas heb ik na 12 maanden slechts 1 keer iemand gehoord met een reden die je weldenkend kan noemen.
Als iemand zich niet laat vaccineren (zonder dat er een medische beperking speelt) is het helaas lastig om deze persoon 'weldenkend' te noemen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Misschien iets minder generaliseren. Er zitten heel veel weldenkende mensen tussen. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is gek, al snap de verleiding om het zo zwart-wit te bekijken.
Ik denk dat het goed is om - zeker in dit topic - respectvol met elkaar om te gaan en respectvol te praten over mensen met een andere mening.
in zuid afrika is de piek ook al geweest....het RIVM weet het heus wel....quote:Op zondag 19 december 2021 18:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
UK weer lager vandaag, 82k! En in Amsterdam, waar Omikron inmiddels dominant zou moeten zijn, is ook nog geen stijging in besmettingen te zien.
Misschien kunnen jij en GereDathan een topic openen om af te geven op ongevaccineerden en dan gaan we het hier gewoon over positief coronanieuws hebben. Is dat een idee?quote:Op zondag 19 december 2021 21:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als iemand zich niet laat vaccineren (zonder dat er een medische beperking speelt) is het helaas lastig om deze persoon 'weldenkend' te noemen.
Afgeven is niet wat er gebeurd. Maar je hebt gelijk dat het offtopic isquote:Op zondag 19 december 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Misschien kunnen jij en GereDathan een topic openen om af te geven op ongevaccineerden en dan gaan we het hier gewoon over positief coronanieuws hebben. Is dat een idee?
Zelfs als de overheid dan niet in zou grijpen, dan doen mensen het zelf wel. Als er echt 10.000 opnames op een dag zijn in Nederland, dan denk ik dat veel mensen een tijdje vrijwillig hun deur niet uitkomen, alleen voor het echt noodzakelijke.quote:Op zondag 19 december 2021 20:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of dit sowieso wel zou kunnen.
Als er werkelijk zoveel opnames zouden zijn, dan kunnen we beter Borsele laten ontploffen. Dan is er toch niets meer over van ons land. We kunnen kortstondig zo’n 500 opnames per dag aan, maar dat houden we geen 2 weken vol.
Het resultaat van een dergelijke situatie zal zijn dat zo ongeveer heel Nederland zich opsluit voor enkele weken. Zeg maar een lockdown++++++. En daarmee draait de situatie vanzelf weer om.
Exponentiële groei wordt vaak aangehaald als een situatie waardoor we allemaal ten onder zouden gaan. Dat is echter kletspraat, ook exponentiële groei heeft grenzen.
Alleen het eerste deel van de groei is volgens mij exponentieel. Zoals bij een sigmoidefunctie / S-kromme. Uiteindelijk remt het totaal aantal mensen en de groepimmuniteit de besmettingen weer af. kan wel rijkelijk laat zijn natuurlijk.quote:Op zondag 19 december 2021 20:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
opsluit voor enkele weken. Zeg maar een lockdown++++++. En daarmee draait de situatie vanzelf weer om.
Exponentiële groei wordt vaak aangehaald als een situatie waardoor we allemaal ten onder zouden gaan. Dat is echter kletspraat, ook exponentiële groei heeft grenzen.
Ben ik gek, of is dat echt 3 keer niks wat er met Omikron in het ziekenhuis komt daar?quote:Op zondag 19 december 2021 22:45 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
@:George_of_the_Jungle
Zoals je vanmiddag al zei, 82.000 besmettingen vandaag. Wel ruim 8.000 minder als gisteren. Is dit een weekendeffect, of gewoon de eerste tekenen van een daling?
Het een sluit het ander niet uitquote:Op zondag 19 december 2021 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik gek, of is dat echt 3 keer niks wat er met Omikron in het ziekenhuis komt daar?
Dat is wel waar maar waar ga je dan voor staan ik geloof niet dat minder maatregelen of meer zorg de oplossing biedt. En zoals GereDathan als schrijft over ongezond eten en meer bewegen hoor je niets. Ik denk dat een demonstratie zoals op het Malieveld in dit geval meer schade oplevert dan goed doet van de lavendelnazi's zijn er dan als de kippen bij om de boel te kapen voor eigen gewin.quote:Op zondag 19 december 2021 19:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou de gele hesjes in Frankrijk hebben volgens mij wel wat succes gehad. Demonstraties kunnen erg effectief zijn. We kunnen moeilijk allemaal de politiek in gaan.
Weekend-effect denk ik, mogelijk gecombineerd met de schrik van mensen op de recente explosieve stijging. Er was een opmerkelijke jump van dinsdag op woensdag, en in mindere mate van woensdag op donderdag, maar sinds donderdag valt het mee eigenlijk. Ik denk echter niet dat er echt al sprake is van een daling. Kerst vakantie op scholen begint hier vandaag (zoals gepland), hopelijk scheelt dat ook weer een hoop besmettingen aan het einde van komende week.quote:Op zondag 19 december 2021 22:45 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
@:George_of_the_Jungle
Zoals je vanmiddag al zei, 82.000 besmettingen vandaag. Wel ruim 8.000 minder als gisteren. Is dit een weekendeffect, of gewoon de eerste tekenen van een daling?
Er zit een lag van een dag of 6-8 tussen besmettingen en opnames. Omikron is pas sinds een paar dagen dominant in de meeste regio's (en nog niet in het Noord-Oosten). In Londen lopen de opnames al wel flink op, laatste data is van 17 december, maar er zou vanmiddag recentere data moeten komen.quote:Op zondag 19 december 2021 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik gek, of is dat echt 3 keer niks wat er met Omikron in het ziekenhuis komt daar?
quote:Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Hoopvolle/Geruststellende cijfers uit Zuid-Afrika.
Hoeveel Delta is er nog in Denemarken? Of is dit allemaal Omicron?quote:Op maandag 20 december 2021 12:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En de verse cijfertjes uit Denemarken
Neemt de groei af in Denemarken?quote:Op maandag 20 december 2021 12:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En de verse cijfertjes uit Denemarken
Achter de exacte gegevens kan ik nog niet komen. Maar niet allemaal Omikronquote:Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoeveel Delta is er nog in Denemarken? Of is dit allemaal Omicron?
hmm waar komt die stijging ineens vandaan... in ieder geval daling op de ICquote:Op maandag 20 december 2021 14:40 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 88 (relatieve stijging 3,8%). Het zijn daarmee 2.411 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 2.400.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 20 december: 596 (absolute daling 13; relatieve daling 2,1%);
- zondag 19 december: 609 (absolute daling 8; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 18 december: 617 (absolute daling 5; relatieve daling 0,8%);
- vrijdag 17 december: 622 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 16 december: 623 (absolute daling 3; relatieve daling 0,5%);
- woensdag 15 december: 626 (absolute daling 8; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 14 december: 634 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,6%);
- maandag 13 december: 630 (absolute daling 12; relatieve daling 1,9%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 20 december: 1.815 (absolute stijging 101; relatieve stijging 5,9%);
- zondag 19 december: 1.714 (absolute daling 20; relatieve daling 1,2%);
- zaterdag 18 december: 1.734 (absolute daling 100; relatieve daling 5,5%);
- vrijdag 17 december: 1.834 (absolute daling 89; relatieve daling 4,6%);
- donderdag 16 december: 1.932 (absolute daling 73; relatieve daling 3,7%);
- woensdag 15 december: 1.996 (absolute daling 114; relatieve daling 5,4%);
- dinsdag 14 december: 2.110 (absolute daling 8; relatieve daling 0,4%);
- maandag 13 december: 2.118 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Lage uitstroom.quote:Op maandag 20 december 2021 14:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
hmm waar komt die stijging ineens vandaan... in ieder geval daling op de IC
Die stijging op de verpleeg zag ik niet aankomen, ondanks de maandagquote:Op maandag 20 december 2021 14:40 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 88 (relatieve stijging 3,8%). Het zijn daarmee 2.411 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 2.400.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 20 december: 596 (absolute daling 13; relatieve daling 2,1%);
- zondag 19 december: 609 (absolute daling 8; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 18 december: 617 (absolute daling 5; relatieve daling 0,8%);
- vrijdag 17 december: 622 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 16 december: 623 (absolute daling 3; relatieve daling 0,5%);
- woensdag 15 december: 626 (absolute daling 8; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 14 december: 634 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,6%);
- maandag 13 december: 630 (absolute daling 12; relatieve daling 1,9%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 20 december: 1.815 (absolute stijging 101; relatieve stijging 5,9%);
- zondag 19 december: 1.714 (absolute daling 20; relatieve daling 1,2%);
- zaterdag 18 december: 1.734 (absolute daling 100; relatieve daling 5,5%);
- vrijdag 17 december: 1.834 (absolute daling 89; relatieve daling 4,6%);
- donderdag 16 december: 1.932 (absolute daling 73; relatieve daling 3,7%);
- woensdag 15 december: 1.996 (absolute daling 114; relatieve daling 5,4%);
- dinsdag 14 december: 2.110 (absolute daling 8; relatieve daling 0,4%);
- maandag 13 december: 2.118 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
quote:Op maandag 20 december 2021 15:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die stijging op de verpleeg zag ik niet aankomen, ondanks de maandag
quote:
De instroom is wel lager dan vorige week maandag. Een lage uitstroom op maandag is niet ongebruikelijk.quote:Op maandag 20 december 2021 15:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die stijging op de verpleeg zag ik niet aankomen, ondanks de maandag
quote:
Een hele lage uitstroom van slechts 48 personen inderdaad.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%
dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711
totaal: 16.753
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%
dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354
totaal: 24.663
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%
dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296
totaal: 36.791
Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 35,6%
dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694
totaal: 49.887
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%
dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804
totaal: 73.065
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 38,8%
dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag: 12.024
maandag: 19.097
totaal: 101.390
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%
dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002
totaal: 150.984
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%
dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443
totaal: 155.737
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%
dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965
totaal: 151.897
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%
dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783
totaal: 121.290
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%
dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154
totaal: 97.948 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Lage uitstroom en hoge instroom is op maandag vrij gebruikelijk inderdaad. Mensen die tijdens het weekend ziek geworden zijn maar het even aan wilden kijken worden op maandag pas door de huisarts ingestuurd. Veel verpleeghuizen en revalidatieklinieken draaien in het weekend een weekenddienst dus doen bijna geen opnames, waardoor mensen in het ziekenhuis blijven (omdat er geen plek is waar ze heen kunnen).quote:Op maandag 20 december 2021 15:13 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De instroom is wel lager dan vorige week maandag. Een lage uitstroom op maandag is niet ongebruikelijk.
Mooie versnellende daling hoor. Zo’n 22% per week, dus een Reff van ongeveer 0,85. Hopelijk daalt het nog een tijdje zo door.quote:Op maandag 20 december 2021 15:37 schreef simonblue het volgende:
Mijn grafieken van vandaag:
[ afbeelding ]
De cijfers lijken compleet tot en met 12 december. Ik denk dat ook maandag 13 december al behoorlijk compleet is. Wel weer een maandagpiek zichtbaar op 13 december, er zijn dan iets minder dan 14000 registraties. De zondag ervoor waren dat er 1100 minder, maar op maandag 6 december waren er nog ruim 18000 registraties. Dus in een week ruim 4000 registraties per dag minder. .
Kijk hier even.quote:Op zondag 19 december 2021 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
uhm jij zegt 55k, maar heel zuid-Afrika zit zo rond de 20K toch? bedoel jij 5.5K?quote:Op maandag 20 december 2021 20:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Gauteng province vandaag 55k besmettingen, vorige week maandag 88k, een flinke daling dus!
Opnames vorige week 2177 ook een stuk lager dan de week ervoor (3161). Het zal nog iets hoger uitvallen, door nameldingen, maar niet veel.
Sommigen suggereren dat Gauteng afneemt omdat men ivm de vakantie naar andere provincies vertrekt.
Limpopo en Mpumalanga lijken ook al te dalen in besmettingen, en North-West lijkt op een plateau te zitten.
De opnames afgelopen week waren eigenlijk alleen in de Free State en Eastern Cape echt hoger dan de week ervoor. De andere ongeveer gelijk of iets lager zelfs, en Gauteng dus flink lager.
Dit zijn de besmettingen, neem ik aan?quote:Op maandag 20 december 2021 20:51 schreef Za het volgende:
Ook maar even hier, de curve in ZA in een paar dagen tijd:
[ afbeelding ]
Ik ben op dat gebied nog steeds optimistisch. Alleen bang dat het tot volgend jaar juni duurt voor de overheid dat ook snapt. En dat ze vervolgens 'uit voorzorg' nog regelmatig met lockdowns komen in de toekomst.quote:Op maandag 20 december 2021 20:52 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Op Londen na zijn alle Omikron-cijfers tot nu toe vrij positief.
Laten we hopen dat Omikron een "redding" is. Hoofdzakelijk alleen besmettingen, ziekenhuizen die op termijn leeg stromen, en dat covid uiteindelijk op een nog langere termijn afroomt tot een endemie...
Correctie, 'active cases'.quote:Op maandag 20 december 2021 20:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
uhm jij zegt 55k, maar heel zuid-Afrika zit zo rond de 20K toch? bedoel jij 5.5K?
Daar maak ik mij grote zorgen over en het maakt mij mentaal kutquote:Op maandag 20 december 2021 21:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben op dat gebied nog steeds optimistisch. Alleen bang dat het tot volgend jaar juni duurt voor de overheid dat ook snapt. En dat ze vervolgens 'uit voorzorg' nog regelmatig met lockdowns komen in de toekomst.
Juni gaat dat denk ik niet worden. Hou maar rekening met 2 weken na de boostercampagne. Zo halverwege februari dus. Is ook niet ideaal, maar wat mij betreft wel te behappen.quote:Op maandag 20 december 2021 23:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daar maak ik mij grote zorgen over en het maakt mij mentaal kut
Weer geen carnaval dus, zo zal t nog wel een paar winters doorgaan ben ik bang.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:23 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Juni gaat dat denk ik niet worden. Hou maar rekening met 2 weken na de boostercampagne. Zo halverwege februari dus. Is ook niet ideaal, maar wat mij betreft wel te behappen.
Ik ben bang dat ze nu snel met een plan voor de lange termijn komen. Als dat dan mislukt, of ze passen het aan, schuiven ze het af op De Jonge (die niet meer in het nieuwe kabinet zal zitten) of het demissionaire kabinet. Zodat ze hun handen er vanaf kunnen trekken. En ik vrees ook dat, zodra de Omikron golf over is, de lente komt, de anti-virale middelen werken, corona, en de langetermijn visie, naar de achtergrond verdwijnen, en in november volgend jaar weer blijkt dat de zorg er niet op voorbereid is, en de boostercampagne weer te laat is begonnen, of er te weinig animo voor was. Maar volgend jaar wordt wel een mooi voorjaar en zomerquote:Op dinsdag 21 december 2021 09:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik vind dat we wel mogen verwachten dat we vanaf 9 januari perspectief krijgen op de heropening.
En uiterlijk Q1 een langdurig plan hoe we met dit virus gaan leven.
Verder: hoe gaan de antivirale middelen nu worden ingezet?
Zo is dat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar volgend jaar wordt wel een mooi voorjaar en zomer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |