Daarbij nog Heiden Lake Placid 1980quote:Op maandag 13 december 2021 10:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Eric Heiden, WK Oslo 1979 (alle afstanden)
Van Bastens goal tegen Sovjet-Unie, München EK 1988
Ellen van Langen, 800 meter Barcelona OS 1992
Mika Häkkinen, inhaalactie Zonta/Schumi Spa 2000
Sudden death goal van Sidney Crosby tegen Team USA, Vancouver OS 2010
Volgorde maakt me niet uit.
Nee toch? Want ze waren al ingehaald door Lewis, dus die ronde achterstand hadden ze alquote:Op maandag 13 december 2021 11:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee, want dan liggen ze ineens een extra ronde achter omdat ze weer worden ingehaald.
Bottas is Bottasquote:Op maandag 13 december 2021 11:07 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom heeft Bottas nou eigenlijk zo slecht gekwalificeerd? Daardoor miste HAM ook zijn teamgenoot en kon VER steeds gratis stoppen.
Oude motorquote:Op maandag 13 december 2021 11:07 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom heeft Bottas nou eigenlijk zo slecht gekwalificeerd? Daardoor miste HAM ook zijn teamgenoot en kon VER steeds gratis stoppen.
Hij kan meestal wel goed kwalificeren, racen een stuk minder (zoals gisteren duidelijk wasquote:
Hmmm ok, ik was/ben onder de indruk dat dit de eerste keer was dat slechts een select groepje doorgelaten werd.quote:Op maandag 13 december 2021 11:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Iets wat overigens wel vaker gebeurd is. Ik kan even geen voorbeelden bedenken, maar ik heb wel vaker een rijtje met bepaalde nummers gezien die mochten inhalen en de rest van de gelapten niet.
Merc was geforceerd om zijn krachtbron te wisselen voorafgaand aan de kwalificatie.quote:Op maandag 13 december 2021 11:07 schreef Rianne84 het volgende:
Bottas is al een flink aantal races helemaal klaar met Mercedes, die rijdt gewoon zijn rondjes en doet niks extra.quote:Op maandag 13 december 2021 11:07 schreef Rianne84 het volgende:
quote:Op maandag 13 december 2021 11:06 schreef Rollo het volgende:
https://twitter.com/LIESEF1/status/1470044057254641666
I saved your record
Had Mercedes hem dan niet beter een nieuwe raket kunnen geven? Wellicht had hij dan nog wat kunnen inhalen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:07 schreef gbm het volgende:
[..]
Oude motor
[..]
Hij kan meestal wel goed kwalificeren, racen een stuk minder (zoals gisteren duidelijk was)
Over een maand duiken er foto's op van BOT bij de kampioenschapsparty van Red Bull gisteravond.quote:Op maandag 13 december 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bottas is al een flink aantal races helemaal klaar met Mercedes, die rijdt gewoon zijn rondjes en doet niks extra.
Dan was 'ie in Mexico ook niet voor FL gegaan.quote:Op maandag 13 december 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bottas is al een flink aantal races helemaal klaar met Mercedes, die rijdt gewoon zijn rondjes en doet niks extra.
Het is niet ongebruikelijk dat niet-Red Bull coureurs gespot worden bij de Red Bull afterparties door het seizoen heen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over een maand duiken er foto's op van BOT bij de kampioenschapsparty van Red Bull gisteravond.
Nee hoor, er zijn al filmpjes van een laveloze Bottas op de schouders van Toto bij de Mercedes partyquote:Op maandag 13 december 2021 11:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over een maand duiken er foto's op van BOT bij de kampioenschapsparty van Red Bull gisteravond.
Zo hebben ze Newey ook (mede) binnengehengeld, die kwam ff kijken waar al die herrie vandaan kwam in de paddockquote:Op maandag 13 december 2021 11:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is niet ongebruikelijk dat niet-Red Bull coureurs gespot worden bij de Red Bull afterparties door het seizoen heen.
Alleen zijn dat wel rijders van de 'mindere' teams.
kan gebeuren. Gister maakte hij er ook weer een potje van achter Tsunoda ondanks dat zijn motor echt niet zo slecht was.quote:
Zeker, ik heb er gewoon ff snel 5 ingeramd.quote:Op maandag 13 december 2021 11:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarbij nog Heiden Lake Placid 1980
Miracle on Ice, ook Lake Pacid 1980
Zoetemelk 1980 TdF
Zoetemelk WK 1985
Voetbal laat ik er maar uit, dat is toch clubvoorkeur.
Afscheidskus van Angela met tong. Voor HAM zat gister effe echt alles tegen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn al filmpjes van een laveloze Bottas op de schouders van Toto bij de Mercedes party
Dubieuze muzieksmaak welquote:Op maandag 13 december 2021 11:16 schreef kipknots het volgende:
Bottas gisteren![]()
https://streamable.com/h2hq7q
Finnen en drank...quote:Op maandag 13 december 2021 11:16 schreef kipknots het volgende:
Bottas gisteren![]()
https://streamable.com/h2hq7q
Kort gezegd? Bottas was die uitgave niet waard. Dat klinkt mischien hard maar Bottas kon niets meer winnen of verliezen, zijn 3e plaats stond vast, hem een motor geven die Hamilton kon bedreigen was contra productief geweest.quote:Op maandag 13 december 2021 11:09 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Had Mercedes hem dan niet beter een nieuwe raket kunnen geven? Wellicht had hij dan nog wat kunnen inhalen.
Zodat Lewis zeker ook gestopt zou zijn?quote:Op maandag 13 december 2021 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik moest net denken aan een scenario waarbij er iets eerder SC was die door Bottas veroorzaakt zou zijn. Dan had RB tegen alle verwachtingen in ook de WCC
Denk dat Lewis naar binnen was gegaan voor softs als de SC eerder was gekomen. De timing was nu perfect.quote:Op maandag 13 december 2021 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik moest net denken aan een scenario waarbij er iets eerder SC was die door Bottas veroorzaakt zou zijn. Dan had RB tegen alle verwachtingen in ook de WCC
Ik had het vooral wel geinig gevonden als de SC die Verstappen wereldkampioen maakte echt veroorzaakt was door het minderbedeelde zoontje van Schumi.quote:Op maandag 13 december 2021 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Dat was nooit gebeurd.quote:Op maandag 13 december 2021 11:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zodat Lewis zeker ook gestopt zou zijn?
Mja, Bottas had gisteren een cruciale rol kunnen spelen zodat Max niet "even" kon stoppenquote:Op maandag 13 december 2021 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kort gezegd? Bottas was die uitgave niet waard. Dat klinkt mischien hard maar Bottas kon niets meer winnen of verliezen, zijn 3e plaats stond vast, hem een motor geven die Hamilton kon bedreigen was contra productief geweest.
Nee, niet waar. Mercedes had nooit baanpositie opgegeven.quote:Op maandag 13 december 2021 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat Lewis naar binnen was gegaan voor softs als de SC eerder was gekomen. De timing was nu perfect.
Mercedes moest 17 punten halen voor WCC. Hamilton 2e is al 18 punten.quote:Op maandag 13 december 2021 11:20 schreef Nattekat het volgende:
daar ging het bij Merc al fout, RBR had zo iets van we hebben nu niets maar we kunnen wel alles krijgenquote:Op maandag 13 december 2021 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Mercedes had nooit baanpositie opgegeven.
Jij denkt dat Hamilton tweede was gebleven?quote:Op maandag 13 december 2021 11:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Mercedes moest 17 punten halen voor WCC. Hamilton 2e is al 18 punten.
Dat is nu toch ook gebeurd?quote:Op maandag 13 december 2021 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat Hamilton tweede was gebleven?
Daar ging Masi dan ook voor. 'If there is a slightest chance to race, I'll let it.'quote:Op maandag 13 december 2021 11:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja en toen mochten die vier auto’s er toch ook voorbij? Maar eerder kon dat niet. Daarom is er niet volledig geunlapped en gewacht tot ze weer achteraan aangesloten waren.
Prima pragmatische oplossing verder
Mercedes wist dat met de raket motor Hamilton van Verstappen weg kon rijden en nog een nieuwe motor voor Bottas was ook een gridstraf geweest en een flinke kostenpost.quote:Op maandag 13 december 2021 11:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, Bottas had gisteren een cruciale rol kunnen spelen zodat Max niet "even" kon stoppen
Nou, dat heeft ze wel wat opgeleverdquote:Op maandag 13 december 2021 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nop, dan op eens was het het niet waard om Perez preventief naar binnen te halen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is nu toch ook gebeurd?
En PErez had nog steeds uitgevallen
ze mogen niet los gelaten worden voordat de baan vrij is ....... dus daar was het wahcten op , maar ook de tijds druk die dus er ws minder dan 2 ronden ging ook mee spelen , en ook het was 2 a 3 rodnen voortijd nog niet zeker of alles op geruimt zou zijn van de crashquote:Op maandag 13 december 2021 11:25 schreef beantherio het volgende:
Hamilton-fans janken over het weghalen van coureurs tussen Max en Lewis maar dat is toch gebruikelijk bij een herstart? Wat ik wel opvallend vond was hoe traag de wedstrijdleiding daarmee was: even had ik het idee dat ze er op uit waren om de boel onder de safety car te laten finishen.
[ twitter ]
En die keuze kon Mercedes niet maken omdat die alles al hadden en enkel naar niets konden gaan.. In deze situatie kun je als nummer 2 altijd gokken (zeker met die ruimte naar nummer 3), terwijl de nummer 1 die situatie wel af moet wegenquote:Op maandag 13 december 2021 11:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar ging het bij Merc al fout, RBR had zo iets van we hebben nu niets maar we kunnen wel alles krijgen
Tuurlijk wel, want ze weten ook de VER op softs hem gewoon gaat pakken als er nog paar rondjes geraced gaat worden.quote:Op maandag 13 december 2021 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kostenpost boeit dan ook niet echt als dat uiteindelijk de titel had opgeleverdquote:Op maandag 13 december 2021 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mercedes wist dat met de raket motor Hamilton van Verstappen weg kon rijden en nog een nieuwe motor voor Bottas was ook een gridstraf geweest en een flinke kostenpost.
Mercedes is meestal vrij conservatief, dat zagen we eerder dit seizoen ook al, met zijn strategische keuzes mischien ook omdat ze al jarenlang niet onder een dergelijke druk hebben gestaan en nooit in de positie gezeten hebben waarin het alles of niets was. Ik denk dat dit best wel meespeelt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En die keuze kon Mercedes niet maken omdat die alles al hadden en enkel naar niets konden gaan.. In deze situatie kun je als nummer 2 altijd gokken (zeker met die ruimte naar nummer 3), terwijl de nummer 1 die situatie wel af moet wegen
Dat krijg je er van als je in 80 van je 100+ overwinningen gewoon naar het einde kan cruisen met superieur materiaalquote:Op maandag 13 december 2021 11:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Door de jarenlange dominantie van Mercedes is Hamilton gewoon het knokken en het racen verleerd. Elk duel is het janken.
Helemaal eensquote:Op maandag 13 december 2021 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar ging Masi dan ook voor. 'If there is a slightest chance to race, I'll let it.'
Daarbij was het de situatie ook voor, het voorziene tijdsbestek tot de racelijn, de baan was vrij en daarvoor bestaat de regel dat de raceleider ook de safety car procedure mag aanpassen als het nodig is.
Dat was het nu, anders was het titelgevecht onder safety car procedure afgevlagd. Anticlimax en dat wilde Masi vermijden.
Het was niet alleen Maleisië waar hij pech had dat jaar. En ook daar heeft hij zelf op momenten niet gemaximaliseerd/had hij de titel kunnen winnen. Maar dit jaar had hij hem wat mij betreft veel meer moeten winnen.quote:Op maandag 13 december 2021 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In 2016 ook wel, vind ik, dat lijkt me te makkelijk om dat af te schuiven op die ene keer pech die hij had dat seizoen
Dat lijkt mij ook, nu was de kans aanwezig dat ze niet meer zouden gaan racen, bij een eerdere SC niet.quote:Op maandag 13 december 2021 11:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, want ze weten ook de VER op softs hem gewoon gaat pakken als er nog paar rondjes geraced gaat worden.
klopt, maar dat is niets nieuws... het was zuur voor Hamilton dat het hem op dit moment overkwam, maar dat is nu eenmaal het risico van de regels zoals ze zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 11:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En die keuze kon Mercedes niet maken omdat die alles al hadden en enkel naar niets konden gaan.. In deze situatie kun je als nummer 2 altijd gokken (zeker met die ruimte naar nummer 3), terwijl de nummer 1 die situatie wel af moet wegen
Ik zie het als "Het hoofdstuk Bottas was klaar voor Mercedes"quote:Op maandag 13 december 2021 11:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die kostenpost boeit dan ook niet echt als dat uiteindelijk de titel had opgeleverd
En een gridstraf had dat wel opgeleverd, maar dan was hij waarschijnlijk van zowat dezelfde plek gestart als nu..
Absoluut dat Max meer verdiende om te winnen dan Lewis dit jaar.quote:Op maandag 13 december 2021 10:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je de statistieken bekijkt ook, max 3 keer niet gefinished en toch meer dan dubbel zoveel rondjes aan de leiding gereden, meer poles, meer race wins, het kampioenschap is volkomen terecht, valt niks aan af te dingen over heel het seizoen.
tevens had hij 3 tegenstanders, (behalve de laatste race), lewis die geen koekenbakker is, mercedes die buiten de baan spelletjes speelt en voor regelwijzigingen heeft gezorgt midden in het seizoen en de FIA.
Hm, ja, maar alleen rode vlag zwaaien omdat Mercedes niet verder denkt dan track positie is toch ridicuul als daar voor wat betreft de baan geen enkele reden toe is?quote:Op maandag 13 december 2021 11:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal eens. Misschien was een rode vlag eerlijker geweest. Maar dit was wmb ook prima.
Oh, zeker, maar ik vind het daarom te makkelijk om het een enorme blunder te noemen van Mercedes. Ze wilden in ieder geval voorkomen dat Lewis achter Max terecht zou komen en ze gokten erop dat dat de SC mogelijk lang genoeg zou duren dat Max helemaal geen kans meer zou krijgen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
klopt, maar dat is niets nieuws... het was zuur voor Hamilton dat het hem op dit moment overkwam, maar dat is nu eenmaal het risico van de regels zoals ze zijn.
In alle races waar het kon 1e of 2e geëindigdquote:Op maandag 13 december 2021 11:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Absoluut dat Max meer verdiende om te winnen dan Lewis dit jaar.
Blunder, nee, maar een tactische fout wel, denk ik. Met name omdat Bonno tijdens de race aan Hamilton vroeg welke nieuwe banden hij wilde bij een SC situatie. Dan denk ik dat het wel degelijk de bedoeling was om Hamilton binnen te brengen maar dat ze van gedachten zijn veranderd en dat blijkt dan achteraf verkeerd uit te pakken.quote:Op maandag 13 december 2021 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, zeker, maar ik vind het daarom te makkelijk om het een enorme blunder te noemen van Mercedes. Ze wilden in ieder geval voorkomen dat Lewis achter Max terecht zou komen en ze gokten erop dat dat de SC mogelijk lang genoeg zou duren dat Max helemaal geen kans meer zou krijgen.
En dat is volledig verkeerd uitgepakt
Klinkt niet als iemand die vind dat Masi hem genaaid heeft.quote:“Everything was clear, so why would you run another lap behind a safety car?” he said. “When everything is clear you have to release the track. I think that’s a fair point from the race direction.”
Ja het pakte verkeerd uit. Maar ik acht de kans ook groot dat Max buiten was gebleven als Lewis naar binnen was gegaan, er was een redelijke kans dat er niet meer geraced zou worden.quote:Op maandag 13 december 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blunder, nee, maar een tactische fout wel, denk ik. Met name omdat Bonno tijdens de race aan Hamilton vroeg welke nieuwe banden hij wilde bij een SC situatie. Dan denk ik dat het wel degelijk de bedoeling was om Hamilton binnen te brengen maar dat ze van gedachten zijn veranderd en dat blijkt dan achteraf verkeerd uit te pakken.
Ze hadden gehoopt op een eerdere. Waarbij hard of medium wel een positief effect had. Met 1 ronde te gaan ging het op 'track position'.quote:Op maandag 13 december 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
et name omdat Bonno tijdens de race aan Hamilton vroeg welke nieuwe banden hij wilde bij een SC situatie.
vindt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dit is wat Hamilton zelf heeft gezegd over het vrijgeven van de baan na de SC:
[..]
Klinkt niet als iemand die vind dat Masi hem genaaid heeft.
de frustratie ligt ook niet bij Ham dat is ook en racer , maar het ligt bij Totoquote:Op maandag 13 december 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dit is wat Hamilton zelf heeft gezegd over het vrijgeven van de baan na de SC:
[..]
Ik denk ook dat Hamilton niet blij is met hoe Mercedes dit nu aanpakt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het ging Mercedes ook niet om het vrijgeven van de track toch? Het ging erom dat na het unlappen normaal gesproken nog een ronde wordt gereden omdat je anders overal auto's op de baan hebt. En dat is nu niet gebeurd.quote:Op maandag 13 december 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch ook gewoon een vreemde keuze? Als ze de normale procedure hadden gevolgt dan moesten alle auto's unlappen en achteraan aansluiten. Lukte dat voor de laatste ronde, dan was er nog geraced, zo niet dan waren ze onder safety car gefinished. Bijna zeker zou het laatste zijn gebeurt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:25 schreef beantherio het volgende:
Hamilton-fans janken over het weghalen van coureurs tussen Max en Lewis maar dat is toch gebruikelijk bij een herstart? Wat ik wel opvallend vond was hoe traag de wedstrijdleiding daarmee was: even had ik het idee dat ze er op uit waren om de boel onder de safety car te laten finishen.
[ twitter ]
Klopt en dat is all in the game, soms pakt het wel goed uit, soms niet. Norris in Sochi is een voorbeeld van hoe fout het kan gaan, om eens wat te noemen. En soms ben je spekkoper bij een SC en soms ben je de lul, dat is voor mij allemaal onderdeel van het racen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja het pakte verkeerd uit. Maar ik acht de kans ook groot dat Max buiten was gebleven als Lewis naar binnen was gegaan, er was een redelijke kans dat er niet meer geraced zou worden.
Denk dat het echt een gok was voor Mercedes en die pakt nu helemaal verkeerd uit
Och, schei uit, Wolff's kapitaal wordt rond de 700 miljoen euro geschatquote:Op maandag 13 december 2021 11:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
de frustratie ligt ook niet bij Ham dat is ook en racer , maar het ligt bij Toto
die is denk ik gewoon een vakantie huisje mis gelopen .. en die zal de pee er in hebben
Klopt, dat hoor je ook wel op de teamradio. Ze gingen er niet vanuit dat ze op tijd iedereen zouden kunnen unlappen aan weer laten aansluiten wat meestal de procedure is. Daarom wilden ze Max niet track positie geven.quote:Op maandag 13 december 2021 11:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het ging Mercedes ook niet om het vrijgeven van de track toch? Het ging erom dat na het unlappen normaal gesproken nog een ronde wordt gereden omdat je anders overal auto's op de baan hebt. En dat is nu niet gebeurd.
Pin mij er niet op vast maar volgens mij heeft Mercedes dit seizoen wel vaker meerdere fouten gemaakt tijdens een SC, dus door niet te pitten en daarmee de winst weg te gooien.quote:Op maandag 13 december 2021 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt en dat is all in the game, soms pakt het wel goed uit, soms niet. Norris in Sochi is een voorbeeld van hoe fout het kan gaan, om eens wat te noemen. En soms ben je spekkoper bij een SC en soms ben je de lul, dat is voor mij allemaal onderdeel van het racen.
ik weet niet hoe ver Red Bull was gegaan als het andersom was geweestquote:Op maandag 13 december 2021 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Hamilton niet blij is met hoe Mercedes dit nu aanpakt.
Ben benieuwd, ze hebben 72 uur de tijdquote:Op maandag 13 december 2021 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, dat hoor je ook wel op de teamradio. Ze gingen er niet vanuit dat ze op tijd iedereen zouden kunnen unlappen aan weer laten aansluiten wat meestal de procedure is. Daarom wilden ze Max niet track positie geven.
Daarom zijn ze ook boos op de “creatieve” oplossing. Terwijl ze gewoon gegokt en verloren hebben en zich daarbij neer moeten leggen.
Hopelijk komen ze na een nachtje slapen ook tot die conclusie.
Ik hoop het dat ze zo verstandig zijn... Laat het zeuren maar lekker aan de 'fans' over...quote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)r#Echobox=1639389959
https://www.thetimes.co.u(...)r#Echobox=1639389959quote:Mercedes are considering aborting their plan to launch a further appeal against the controversial result of the Abu Dhabi Grand Prix.
Lewis Hamilton’s team are moving towards putting the reputation of the sport before their desire to see their driver crowned world champion for the eighth time.
Lees: Hamilton heeft ze tegengehoudenquote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Na het unlappen is het niet gebruikelijk dat de auto's die zichzelf hebben unlapped weer achteraan moeten sluiten alvorens de SC weggaat. Maar ze dienen een significante afstand the hebben van de SC. Het enige wat raar was, was dat de auto's achter Max niet toegelaten werden om voorbij te mogen. Maar zoals beslist is door de stewards, de racing director mag de regels buigen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:39 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch ook gewoon een vreemde keuze? Als ze de normale procedure hadden gevolgt dan moesten alle auto's unlappen en achteraan aansluiten. Lukte dat voor de laatste ronde, dan was er nog geraced, zo niet dan waren ze onder safety car gefinished. Bijna zeker zou het laatste zijn gebeurt.
Nu is er specifiek een keuze gemaakt om nog twee auto's te laten racen en een heel aantal anderen niet (want, nog wel achterblijvers er tussen of de auto's voor hun mochten wel unlappen. Waarbij het resultaat van de auto's die gingen racen eigenlijk al vast lag, aangezien Red Bull gepit had en Mercedes niet.
Alleen lullig voor Ricciardo.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Na het unlappen is het niet gebruikelijk dat de auto's die zichzelf hebben unlapped weer achteraan moeten sluiten alvorens de SC weggaat. Maar ze dienen een significante afstand the hebben van de SC. Het enige wat raar was, was dat de auto's achter Max niet toegelaten werden om voorbij te mogen. Maar zoals beslist is door de stewards, de racing director mag de regels buigen.
denk ook om zelf ook geen gezichtverlies te lijdenquote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Tactisch gezien veel fouten gemaakt inderdaad en ook regelmatig fouten waarbij hun coureurs doorhadden dat het de verkeerde tactiek wasquote:Op maandag 13 december 2021 11:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Pin mij er niet op vast maar volgens mij heeft Mercedes dit seizoen wel vaker meerdere fouten gemaakt tijdens een SC, dus door niet te pitten en daarmee de winst weg te gooien.
Waarbij ze daar in het verleden ook nooit over hoefden na te denken, terwijl SC-situaties voor RB regelmatig de enige kans waren op een overwinning en je dan automatisch wat creatiever na gaat denken hoe je dat op moet pakken.quote:Op maandag 13 december 2021 11:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Pin mij er niet op vast maar volgens mij heeft Mercedes dit seizoen wel vaker meerdere fouten gemaakt tijdens een SC, dus door niet te pitten en daarmee de winst weg te gooien.
Ik denk eerder dat er vanuit boven ingegrepen is. Brand damage control.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees: Hamilton heeft ze tegengehouden
Ja, klopt, men is dit seizoen vrij conservatief geweest en er zijn ook regelmatig twistgesprekken met Hamilton geweest over de tactiek mbt banden, soms had HAM gelijk, soms niet, overigens.quote:Op maandag 13 december 2021 11:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat is de grote vraag idd. Ik denk dat we erachter waren gekomen als Ham de pits in was gegaan.quote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet hoe ver Red Bull was gegaan als het andersom was geweest
Zo lang we er niks officieel over horen ga ik lekker naïef zijn en geloven dat Hamilton zelf meer een racehart heeft dan Toto Wolff en dus zijn verlies heeft genomenquote:Op maandag 13 december 2021 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er vanuit boven ingegrepen is. Brand damage control.
quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Toby56 het volgende:
Excuses als deze al eerder is gepost: Checo heeft fans in India.
Neuh, dat betwijfel ik ten sterkste. Ik denk eerder dat de bazen van Mercedes iedereen gemaand hebben om eens even goed na te denken en diep adem te halen omdat het nu alleen nog maar reputatie schade oplevert.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe het ook zij: het is lachen om te zien/horen. En gisteren waren sowieso alle Verstappen-fans ook Perez-fans, laten we wel wezen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon Verstappen fans in the end
Ik denk dat Ham vrij snel zijn verlies had genomen dan toto.quote:Op maandag 13 december 2021 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo lang we er niks officieel over horen ga ik lekker naïef zijn en geloven dat Hamilton zelf meer een racehart heeft dan Toto Wolff en dus zijn verlies heeft genomen
Nou vind ik echt niet.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat Ham vrij snel zijn verlies had genomen dan toto.
Die heeft echt serieus schade toegebracht aan het merk mercedes-amg. En ik denk dat dat 'm niet in dank is afgenomen.
zal mooi zijn als Merc dit zelf naar buiten brengt ...quote:Op maandag 13 december 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, dat betwijfel ik ten sterkste. Ik denk eerder dat de bazen van Mercedes iedereen gemaand hebben om eens even goed na te denken en diep adem te halen omdat het nu alleen nog maar reputatie schade oplevert.
quote:Op maandag 13 december 2021 11:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Denk het niet. Ze zijn gewoon vrij kansloos in een beroep, na een nachtje slapen is dat besef er meestal wat beter. Denk ik.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb wel een beetje medelijden met die arme pik.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deze is mooi, met een eenzame Hamiltonfan die zijn leven ziet instorten
Dat lijkt me sterk, Merc is een van de drie aandeelhouders van het F1 team, staat verder volledig los van het moederconcern.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
zal mooi zijn als Merc dit zelf naar buiten brengt ...
dus niet onder de F1 naam
Als je alles nog eens goed op een rijtje zet nu de emotie wat is afgenomen, dan kan je toch echt niets anders concluderen dan dat Verstappen de enige correcte winnaar is.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou vind ik echt niet.
De FIA is hier vooralsnog de grootste verliezer in mijn ogen.
Haha.quote:
Of, lees: Het telefoontje vanuit de directiekamer in Stuttgart heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ene gast die bijna zit te janken geeft me echt exact dezelfde vibe als die meisjes die een paar jaar geleden in janken uitbarstten toen Lucas Moura de winnende goal tegen ajax scoorde in de CLquote:Op maandag 13 december 2021 11:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb wel een beetje medelijden met die arme pik.
Alleen het punt waar ik mee zit is dat eigenlijk als je het gewoon rustig bekijkt alleen Sainz genaaid is.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou vind ik echt niet.
De FIA heeft dit seizoen veel gewonnen. Meer spanning is meer kijkers is meer geld (via o.a. duurdere tv-rechten, sponsordeals). Een nieuwe kampioen is ook goed voor de sport. FIA is hier maar wat blij mee.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou vind ik echt niet.
Sainz had nog P2 kunnen pakken bedoel je?quote:Op maandag 13 december 2021 11:53 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Alleen het punt waar ik mee zit is dat eigenlijk als je het gewoon rustig bekijkt alleen Sainz genaaid is.
Gelapte auto's wil je altijd weg hebben achter een safety car en met nog 1 lap te gaan lijkt het me ook duidelijk dat je niet lang hoeft te wachten nadat ze zijn weggereden (en die mogelijkheid bied de regels ook), daarnaast heeft Masi auto's laten inhalen op het eerste moment dat dat kon (nadat de marshals klaar waren).
Dus ja de regels zijn niet helemaal gevolgd, enkel heeft Mercedes daar geen nadeel van gehad, ze hebben nadeel gehad van de situatie, niet van het niet exact volgen van de regels.
Ze vangen hem wel goed op... uiteindelijk zullen ze toch wel gezamenlijk ladderzat zijn geworden, totdat die rustige dame ze naar bed heeft gestuurd.quote:Op maandag 13 december 2021 11:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb wel een beetje medelijden met die arme pik.
Absoluut, ik denk dat de F1 hier heel veel gewonnen heeft aan populariteit. Wat een seizoen, en wat een einde.quote:Op maandag 13 december 2021 11:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De FIA heeft dit seizoen veel gewonnen. Meer spanning is meer kijkers is meer geld (via o.a. duurdere tv-rechten, sponsordeals). Een nieuwe kampioen is ook goed voor de sport. FIA is hier maar wat blij mee.
Hello Toto, buy us out first.quote:Op maandag 13 december 2021 11:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Of, lees: Het telefoontje vanuit de directiekamer in Stuttgart heeft plaatsgevonden.
Klopt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je alles nog eens goed op een rijtje zet nu de emotie wat is afgenomen, dan kan je toch echt niets anders concluderen dan dat Verstappen de enige correcte winnaar is.
Nee, dat gaat Daimler inderdaad niet doen maar ik denk wel dat er telefoontjes zijn geweest vanuit Stuttgart. Het is hun naam die op de auto en het team staat.quote:Op maandag 13 december 2021 11:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, Merc is een van de drie aandeelhouders van het F1 team, staat verder volledig los van het moederconcern.
Dit is niet leukquote:Op maandag 13 december 2021 11:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Die ene gast die bijna zit te janken geeft me echt exact dezelfde vibe als die meisjes die een paar jaar geleden in janken uitbarstten toen Lucas Moura de winnende goal tegen ajax scoorde in de CL
Dat lijkt me ook over het hele seizoen genomen. Ik had hem liever gisteren ook gewoon vanaf start aan de kop zien gaan tot aan de finish, maar uiteindelijk is dit gewoon karma voor het hele seizoen en past het ook gewoon bij het soort seizoen dat het geweest is dat het zo op zijn plek valt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je alles nog eens goed op een rijtje zet nu de emotie wat is afgenomen, dan kan je toch echt niets anders concluderen dan dat Verstappen de enige correcte winnaar is.
Dit seizoen maar vooral ook deze race was een grote reclame voor de Formule 1.quote:Op maandag 13 december 2021 11:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar dat inhalen kon pas toen de track clear was en toen was er te weinig tijd om iedereen volledig te laten unlappen.quote:Op maandag 13 december 2021 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Noh filmpje van officiële F1 kanaal gekeken met alle boordradios na de finish.
Helaas iedereen alleen bezig met kort commentaar over hun eigen race en ingestudeerd bedankje voor het team dit jaar. Niemand die Max feliciteert..
Je hoort dan wel ook dat in middenveld toch ook aantal coureurs benadeeld waren door de keuze van Masi. En het allemaal wat vreemd en ongewoon vinden. Denk nogsteeds dat als Masi niet getwijfeld had en meteen iedereen liet inhalen dat het ook nog voor laatste ronde opgelost was. Hadden we het unfair gezeik ook niet. Maja doet niets af aan dat Max volledig verdiend WK is. Vooral als je Baku, Imola, Silverstone en Hongarije meeneemt. Dan mogen Abu Dhabi en wellicht Monza daar wel tegenover staan.
Zoals elk jaar iedereen doet. Vrijwel iedereen heeft Verstappen gewoon persoonlijk gefeliciteerd.quote:Op maandag 13 december 2021 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Helaas iedereen alleen bezig met kort commentaar over hun eigen race en ingestudeerd bedankje voor het team dit jaar. Niemand die Max feliciteert..
Zelfs de pro Hamilton sky commentator vond dat Hamilton de plek moest teruggevenquote:Op maandag 13 december 2021 11:55 schreef RAVW het volgende:
Dit is toch wel een hele mooie samenvatting van de race ..
Ook wel een terugkerend patroon bij hemquote:Op maandag 13 december 2021 11:58 schreef Rianne84 het volgende:
https://gp33.nl/helmut-ma(...)ng-uit-de-formule-1/
Marko is er klaar mee
Correct ja, maar wel met de nodige vraagtekens. Echter, die vraagtekens hebben enkel betrekking tot het middenveld.quote:Op maandag 13 december 2021 11:57 schreef Scrummie het volgende:
En ook dat het qua regelenten/artikelen gewoon correct gedaan is
Good.quote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Tja, het gelazer begon al in de eerste race van het jaar met het gedoe over de tracklimits en het is eigenlijk nooit opgehouden. De FIA moet hoognodig orde op zaken stellen en, wat mij betreft, een permanente professionele stewardsgroep inzetten die alle races doet, dan ben je af van de willekeur die je nu hebt.quote:Op maandag 13 december 2021 11:58 schreef Rianne84 het volgende:
Marko is er klaar mee
Totaal niks mis met die inhaalactie, dit willen we zien, van elke coureur, knokken, hard maar fair.quote:Op maandag 13 december 2021 11:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zelfs de pro Hamilton sky commentator vond dat Hamilton de plek moest teruggeven
Dit seizoen was wel echt schrijnend qua inconsistentie over wat wel en niet mag.quote:Op maandag 13 december 2021 11:58 schreef Rianne84 het volgende:
Marko is er klaar mee
Ja over het hele seizoen zeker.quote:Op maandag 13 december 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
maar ook op het einde gewoon eerlijk is dit is gewoon zo als het hele jaar is gegaan .....quote:Op maandag 13 december 2021 11:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zelfs de pro Hamilton sky commentator vond dat Hamilton de plek moest teruggeven
Brundle was de laatste races vrij neutraal en realistisch.quote:Op maandag 13 december 2021 11:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Masi is niet verantwoordelijk voor de beslissingen van de stewards, he.quote:Op maandag 13 december 2021 12:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit seizoen was wel echt schrijnend qua inconsistentie over wat wel en niet mag.
Brazilië mag Max inhalen zoals hij deed, Jeddah is het ineens een straf
Jeddah mag Max niet in T1 bij een start wijd gaan, in Abu Dhabi mag Hamilton en inhalen en gat trekken
En dan nog idd de vele besluiten over wel of niet penalty een etmaal na het incident.
Exit Masi
Tuurlijk was het geluk (al gooi ik het op karma voor al het andere dit seizoen), maar gezien de omstandigheden had Verstappen altijd moeten winnen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja over het hele seizoen zeker.
Maar gisteren gewoon tering veel geluk. Masi zat ook een keer mee.
Daar heeft Masi meestal niet zoveel mee te makenquote:Op maandag 13 december 2021 12:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit seizoen was wel echt schrijnend qua inconsistentie over wat wel en niet mag.
Jeddah mag Max niet in T1 bij een start wijd gaan, in Abu Dhabi mag Hamilton en inhalen en gat trekken
En dan nog idd de vele besluiten over wel of niet penalty een etmaal na het incident.
Exit Masi
standaard procedure idd.......maar lewis fans hebben allemaal een beetje last van dementie.quote:Op maandag 13 december 2021 11:25 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
Ja precies, en dan Masi die zegt tegen RB van he forced him wide dus wees blij..quote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Totaal niks mis met die inhaalactie, dit willen we zien, van elke coureur, knokken, hard maar fair.
Of Indiers hebben gewoonweg een hekel aan alles wat Brits is.quote:Op maandag 13 december 2021 11:43 schreef Toby56 het volgende:
Excuses als deze al eerder is gepost: Checo heeft fans in India.
Hele systeem moet op de schop dan.quote:Op maandag 13 december 2021 12:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar heeft Masi meestal niet zoveel mee te maken
Kampioenen maken hun eigen geluk zeggen ze weleens. Zie Max Verstappen in Abu Dhabiquote:Op maandag 13 december 2021 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
standaard procedure idd.......maar lewis fans hebben allemaal een beetje last van dementie.
weet je hoevaak lewis wel niet geluk heeft gehad met een gele/rode vlag precies op het juiste moment.
Ik wil niemand aanwijzen, maar je gaat alles weten als je gewoon even de topics terug kijkt.quote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef 3rr0r het volgende:
Wie is zo brutaal geweest m'n OP eruit te slopen?
[ afbeelding ]
Maar dat kan niet zolang er nog marshalls op de baan aan het werk zijn, hij heeft het moment dat die klaar waren die paar auto's eruit weg gehaald.quote:Op maandag 13 december 2021 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Noh filmpje van officiële F1 kanaal gekeken met alle boordradios na de finish.
Je hoort dan wel ook dat in middenveld toch ook aantal coureurs benadeeld waren door de keuze van Masi. En het allemaal wat vreemd en ongewoon vinden. Denk nogsteeds dat als Masi niet getwijfeld had en meteen iedereen liet inhalen dat het ook nog voor laatste ronde opgelost was. Hadden we het unfair gezeik ook niet. Maja doet niets af aan dat Max volledig verdiend WK is. Vooral als je Baku, Imola, Silverstone en Hongarije meeneemt. Dan mogen Abu Dhabi en wellicht Monza daar wel tegenover staan.
Ik ben het wel met hem eens, maar de manier waarop hij het brengt is altijd zo verrot. Dat dreigen is nergens voor nodig, net als het geschreeuw. Kom met een plan hoe er meer eenduidigheid kan komen in beslissingen van de raceleiding en probeer situaties die zich voor kunnen doen beter uit te schrijven zodat de willekeur er vanaf gaat en dingen minder afhankelijk zijn van welke steward er zit.quote:Op maandag 13 december 2021 11:58 schreef Rianne84 het volgende:
Marko is er klaar mee
Oei, deze man neemt zijn OPs zeer serieusquote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
sws zijn lewis EN mercedes het knokken op de baan verleerd.......maar buiten de baan met allerlei randzaken des te meerquote:Op maandag 13 december 2021 11:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Door de jarenlange dominantie van Mercedes is Hamilton gewoon het knokken en het racen verleerd. Elk duel is het janken.
Och arme!quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, ik zie het al: @klaasweetallesquote:Op maandag 13 december 2021 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik wil niemand aanwijzen, maar je gaat alles weten als je gewoon even de topics terug kijkt.
Gasly wel. "how did he managed that?!"quote:Op maandag 13 december 2021 12:05 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Maar dat kan niet zolang er nog marshalls op de baan aan het werk zijn, hij heeft het moment dat die klaar waren die paar auto's eruit weg gehaald.
Ook alleen al de opmerking: "Wie is zo brutaal geweest m'n OP eruit te slopen? ", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaan nogal veel mensen mee de mist in volgens mij dat ze ook denken dat Masi verantwoordelijk is voor alle straffen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Masi is niet verantwoordelijk voor de beslissingen van de stewards, he.
Maar Masi onder druk laat steekjes vallen en zijn communicatie, die wij horen, is ondermaats.
Hij heeft een moeilijk jaar gehad maar de afsluiter was toch wel geweldig. Hij krijgt volgend jaar nog een kans en ik hoop dat ie het waar gaat maken. Ik blijf het een bijzonder talent vinden.quote:Op maandag 13 december 2021 12:06 schreef Rianne84 het volgende:
Yuki![]()
Benieuwd wat hij volgend jaar laat zien.
Dit is hem niet echt Zippy, leuk geprobeerd.quote:Op maandag 13 december 2021 12:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Wie is zo brutaal geweest m'n OP eruit te slopen? ", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
@:Coco @:neef_wuppie @:de_boswachter @:Caland @:fetx
Eigenlijk ook idd maar drie momenten deze racequote:Op maandag 13 december 2021 11:55 schreef RAVW het volgende:
Mag alleen niet vlakbij een bocht.quote:Op maandag 13 december 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:
hoe zijn de regels voor het breken van de slipsstream zonder DRS trouwens ?
wat max deed in de laatste ronde, die week 2/3 keer van zijn lijn af maar lewis volgde wel gewoon.
mag dit zomaar ?
zijn er regels voor ?
hoeveel keer mag het ?
etc
Ik dacht dat het mocht. Het mag niet als je remt, maar dat was niet het geval.quote:Op maandag 13 december 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:
wat max deed in de laatste ronde, die week 2/3 keer van zijn lijn af maar lewis volgde wel gewoon.
mag dit zomaar ?
zijn er regels voor ?
hoeveel keer mag het ?
etc
De stewards hebben nog veel meer steekjes laten vallen......quote:Op maandag 13 december 2021 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Masi is niet verantwoordelijk voor de beslissingen van de stewards, he.
Maar Masi onder druk laat steekjes vallen en zijn communicatie, die wij horen, is ondermaats.
Hamilton zat er nog zo ver achter dat dat geen enkel probleem was. Het is een heel ander verhaal als hij er heel dicht achter zit.quote:Op maandag 13 december 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:
mag dit zomaar ?
zijn er regels voor ?
hoeveel keer mag het ?
etc
Buiten de baan is buiten de baan. Laat dat nou eens regel 1 zijn. Dat gaat ten kosten van de snelheid, maar het is wel duidelijk. Dan nog duidelijke regels over wanneer we vinden dat iemand buiten de baan wordt gedrukt en wanneer het gewoon een harde overtake is en we hebben 80% van de incidenten van dit jaar opgelost.quote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, het gelazer begon al in de eerste race van het jaar met het gedoe over de tracklimits en het is eigenlijk nooit opgehouden. De FIA moet hoognodig orde op zaken stellen en, wat mij betreft, een permanente professionele stewardsgroep inzetten die alle races doet, dan ben je af van de willekeur die je nu hebt.
En teams moeten zelf ook eens gaan nadenken, het ene moment roepen ze "Let them race!" en na de race roepen ze "Maar niet op DIE manier!". Ja, dag, kies er een van de twee.
het zou wel het minst verdiende kampioenschap voor lewis ooit zijn geweest......of misschien wel het minst verdiende kampioenschap van een coureur.quote:Op maandag 13 december 2021 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk was het geluk (al gooi ik het op karma voor al het andere dit seizoen), maar gezien de omstandigheden had Verstappen altijd moeten winnen.
Bijna hartaanval van die gast voorquote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tijdens het remmen mag dan niet. Dan mag je één verdedigende move maken, maar dan daar blijven.quote:Op maandag 13 december 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:
mag dit zomaar ?
zijn er regels voor ?
hoeveel keer mag het ?
etc
Geen issue met wat je stelt maar het gelazer begon omdat het in Bahrein 30 ronden lang mocht, toen ineens niet mocht, en na de race Masi stelde dat de track limits niet gehandhaaft werden. Ja, dan gaat er iets mis, vrienden.quote:Op maandag 13 december 2021 12:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Buiten de baan is buiten de baan. Laat dat nou eens regel 1 zijn. Dat gaat ten kosten van de snelheid, maar het is wel duidelijk. Dan nog duidelijke regels over wanneer we vinden dat iemand buiten de baan wordt gedrukt en wanneer het gewoon een harde overtake is en we hebben 80% van de incidenten van dit jaar opgelost.
Zure voetbalfanaat, ga lekker voor het lokale sufferdje columns schrijven.quote:Op maandag 13 december 2021 12:09 schreef golfer het volgende:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen was, maar dit is een column van Marcel van Roosmalen in de NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/13/privileges-a4068715
???????quote:Op maandag 13 december 2021 12:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mag alleen niet vlakbij een bocht.
Verstappen kreeg in Brazilië wel een zwart/witte vlag voor weaving, terwijl dat ook niet tijdens het remmen was, volgens mij.quote:Op maandag 13 december 2021 12:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tijdens het remmen mag dan niet. Dan mag je één verdedigende move maken, maar dan daar blijven.
Zijn gejank over het 'harde racen' dit seizoen is inderdaad totaal kampioen onwaardig. Of het nou Russel, Norris, Ricciardo, Alonso, Verstappen of Perez was. Elke keer als hij iemand voorbij moest komen die niet opzij ging naar de eerste bocht was het janken over dat er zo hard geracet werd. Echt, heeft iemand Verstappen 1x gehoord over dat een tegenstander anders dan HAM te hard racete? Nee, want VER rijdt er gewoon binnen 3 bochten voorbij als hij sneller is.quote:Op maandag 13 december 2021 12:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sws zijn lewis EN mercedes het knokken op de baan verleerd.......maar buiten de baan met allerlei randzaken des te meer
Sainz moet smakelijlk lachen om deze uitspraak.quote:Op maandag 13 december 2021 12:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nee, want VER rijdt er gewoon binnen 3 bochten voorbij als hij sneller is.
Ik heb een pittige mening over kneuzen die zichzelf filmen terwijl ze een sportwedstrijd aan het kijken zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens hoor. Tegelijkertijd zijn tracklimits natuurlijk pure onzin en dat is altijd zo geweest. Iemand heeft die baan getekend en vervolgens heeft die baan het keurmerk gekregen voor F1-races. Punt. Alles buiten de baan is buiten de baan. Als dat het uitgangspunt is vanaf volgend jaar, is het duidelijk.quote:Op maandag 13 december 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen issue met wat je stelt maar het gelazer begon omdat het in Bahrein 30 ronden lang mocht, toen ineens niet mocht, en na de race Masi stelde dat de track limits niet gehandhaaft werden. Ja, dan gaat er iets mis, vrienden.
En dat is eigenlijk een beetje doorgelopen tot de laatste race met, laat ik het netjes zeggen, discutabele beslissingen of juist geen beslissingen.
had van mij wel gemogen in 1988 halve finale ..quote:Op maandag 13 december 2021 12:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb een pittige mening over kneuzen die zichzelf filmen terwijl ze een sportwedstrijd aan het kijken zijn.
Na de cyclus Silversone (HAM/VER), Hongarije (BOT als baanveger) en Monza (VER/HAM) had ik, als FIA, de teams gewoon bij elkaar geroepen. Niet voor een gezellig gesprek, maar gewoon om duidelijk te maken: als dit geziek nog 1 keer gebeurt, dan nemen we jullie punten af. Zoals ze destijds (achteraf) ook met Schumi deden na de clash met Villeneuve (Jerez 1997).quote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, het gelazer begon al in de eerste race van het jaar met het gedoe over de tracklimits en het is eigenlijk nooit opgehouden. De FIA moet hoognodig orde op zaken stellen en, wat mij betreft, een permanente professionele stewardsgroep inzetten die alle races doet, dan ben je af van de willekeur die je nu hebt.
En teams moeten zelf ook eens gaan nadenken, het ene moment roepen ze "Let them race!" en na de race roepen ze "Maar niet op DIE manier!". Ja, dag, kies er een van de twee.
Hele lekkere samenvatting inderdaadquote:Op maandag 13 december 2021 11:55 schreef RAVW het volgende:
Ik mis even op welke situatie je nu doelt.quote:Op maandag 13 december 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sainz moet smakelijlk lachen om deze uitspraak.
Ja als het relatief spontaan is en er op een plein een TV ploeg staat ofzo prima, maar ik moet echt overgeven van die mensen die zichzelf zo speciaal vinden dat ze een filmpje online gooien terwijl ze aan het juichen zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 12:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
had van mij wel gemogen in 1988 halve finale ..
had wel eens willen zien hoe het er aan toe ging in diverse huiskamers ...
de penalty voor Duitsland en daarna de winst voor NL
denk dat er aardig wat piepjes te horen zijn geweest of tv gesneuveld zijn
Er zijn wel meer mensen die vinden dat Max te ver gaat. Silverstone is daar ook een voorbeeld van. Conform de regels mag Hamilton daar niet zitten, maar dat ze elkaar daar raken heeft alles te maken met de hardheid van Verstappen. Mag je mooi vinden van mij, maar je schiet er soms ook jezelf mee in de voet en je kan er straf voor krijgen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zijn gejank over het 'harde racen' dit seizoen is inderdaad totaal kampioen onwaardig. Of het nou Russel, Norris, Ricciardo, Alonso, Verstappen of Perez was. Elke keer als hij iemand voorbij moest komen die niet opzij ging naar de eerste bocht was het janken over dat er zo hard geracet werd. Echt, heeft iemand Verstappen 1x gehoord over dat een tegenstander anders dan HAM te hard racete? Nee, want VER rijdt er gewoon binnen 3 bochten voorbij als hij sneller is.
Verstappen zat 2 ronden vast achter Sainz na zijn pitstop. Heeft hem waarschijnlijk een aanval op Hamilton gekost.quote:Op maandag 13 december 2021 12:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Ik mis even op welke situatie je nu doelt.
Weaven zonder DRS op een recht stuk lijkt me ook een stuk minder nuttig.quote:Op maandag 13 december 2021 12:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Verstappen kreeg in Brazilië wel een zwart/witte vlag voor weaving, terwijl dat ook niet tijdens het remmen was, volgens mij.
Volkomen eens met jouw post.quote:Op maandag 13 december 2021 12:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Na de cyclus Silversone (HAM/VER), Hongarije (BOT als baanveger) en Monza (VER/HAM) had ik, als FIA, de teams gewoon bij elkaar geroepen. Niet voor een gezellig gesprek, maar gewoon om duidelijk te maken: als dit geziek nog 1 keer gebeurt, dan nemen we jullie punten af. Zoals ze destijds (achteraf) ook met Schumi deden na de clash met Villeneuve (Jerez 1997).
Het is waar, de FIA is niet consequent en vaak te lafhartig, maar de Toto's, Helmuts en welke coureur dan ook zijn veel te veel op de stoel van (eigen) rechter gaan zitten. Het gedrag van Wolff tijdens de races, de reactie van Marko na de laatste race: het geeft aan dat zij denken dat zij de sport en de regels hebben uitgevonden. Dat zelfingenomen gedrag moet afgelopen zijn.
Minder maar duidelijker regels; consequente handhaving; geen vrije interventies (gezeur) meer richting raceleiding van teammanagers tijdens de race, en een verplichte cursus "hoe gedraag ik me als een volwassene" voor zowel teamleiding als coureurs.
Jezelf filmen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wat moeten we hiermee @:zipportal ?
Ik vond niet dat hij echt vast zat, hij zat er een behoorlijk eind achter en moest er eerst naar toe rijden op koude banden. Volgens mij was zijn eerste of tweede overtake poging gewoon raak.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen zat 2 ronden vast achter Sainz na zijn pitstop. Heeft hem waarschijnlijk een aanval op Hamilton gekost.
Times bericht al dat ze willen terugtrekken.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er niemand bij het moederbedrijf van Mercedes die de manische gek Toto Wolff een keer tot de orde roept?
Mensen die zichzelf filmen tijdens zo'n moment mogen van mij een vervelende griep krijgen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Sainz is een betere rijder dan LeClerc imho bij Ferrari maar ik weet niet of Carlos een plek als 2e rijder wil accepteren, bij Ferrari staan ze op gelijke hoogte vziw, bij RedBull zou dat toch anders zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Over Sainz gesproken; ik denk oprecht dat hij een betere teamgenoot zou zijn dan Perez.
Al weet ik niet hoe de verhouding met Verstappen is sinds hun Toro Rosso tijd, toen waren ze niet de allerbeste vrienden geloof ik.
Nee,quote:Op maandag 13 december 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blunder, nee, maar een tactische fout wel, denk ik. Met name omdat Bonno tijdens de race aan Hamilton vroeg welke nieuwe banden hij wilde bij een SC situatie. Dan denk ik dat het wel degelijk de bedoeling was om Hamilton binnen te brengen maar dat ze van gedachten zijn veranderd en dat blijkt dan achteraf verkeerd uit te pakken.
Toto in een dwangbuis, slotje.quote:Op maandag 13 december 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Times bericht al dat ze willen terugtrekken.
Laat dat doorzetten.
Masi neemt gewoon teveel vrijheid. Dan denk ik ook aan die gekkigheid van Spa, waar we dan voor de vorm even achter een SC wat rondjes gaan draaien om punten uit te delen. Kun je niet racen, dan krijgt gewoon niemand punten, zo simpel is het.quote:Op maandag 13 december 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen issue met wat je stelt maar het gelazer begon omdat het in Bahrein 30 ronden lang mocht, toen ineens niet mocht, en na de race Masi stelde dat de track limits niet gehandhaaft werden. Ja, dan gaat er iets mis, vrienden.
En dat is eigenlijk een beetje doorgelopen tot de laatste race met, laat ik het netjes zeggen, discutabele beslissingen of juist geen beslissingen.
Zou zomaar eens kunnen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er niemand bij het moederbedrijf van Mercedes die de manische gek Toto Wolff een keer tot de orde roept?
Ah, nu zijn vaders opeens relevant.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die vinden dat Max te ver gaat. Silverstone is daar ook een voorbeeld van. Conform de regels mag Hamilton daar niet zitten, maar dat ze elkaar daar raken heeft alles te maken met de hardheid van Verstappen. Mag je mooi vinden van mij, maar je schiet er soms ook jezelf mee in de voet en je kan er straf voor krijgen.
Hamilton heeft ook zeer volwassen gereageerd op zijn verlies. Ik vraag mij oprecht af of Max en Jos op dezelfde manier gereageerd zouden hebben als Lewis en zijn vader.
Wat dat betreft, ook al vond ik dat Masi echt een blunder heeft gemaakt met zijn call (een van de velen), hoop ik dat Mercedes het beroep ook niet door zal zetten. Deze sport is te mooi om zo te worden verkloot door al dat gezeik, protesten, enz.
Onzin, dat die gewoon om wat meer druk erop te leggen dat de uitslag niet verandert. Als de FIA de uitslag verandert, en pas dan zal Marko mss RBR terugtrekken, of dreigen ermee. Dat kan F1 niet gebruiken, om de enige echte concurrent van Mercedes te zien vertrekken.quote:Op maandag 13 december 2021 11:58 schreef Rianne84 het volgende:
Marko is er klaar mee
quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
aan de andere kant is het wel een moment opnamen , die gasten zijn ook geen robots en het leverd ook nog eens vermakelijk TV op ...quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nu is Masi volgens mij "doorgeefluik" tussen de stewards en de teams.quote:Op maandag 13 december 2021 12:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja precies, en dan Masi die zegt tegen RB van he forced him wide dus wees blij..
Dacht toen echt van wat een farce, dat heet RACEN. Anders kunnen we het beter op papier gaan afhandelen.
Dus gelukkig later in race wel diezelfde Masi die Toto op z'n plek zette van Its called motorsport, maar had dat dan bij T1 ook bedacht, of vorige race.
Als Ferrari volgend jaar de boel op orde heeft, gaat Sainz laten zien dat hij de kopman van Ferrari is. Ik zie hem nog wel meedoen voor de titel volgend jaar. Misschien minder pure snelheid dan Leclerc, maar hij maakt minder fouten en is gewoon ook retesnel.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Over Sainz gesproken; ik denk oprecht dat hij een betere teamgenoot zou zijn dan Perez.
Al weet ik niet hoe de verhouding met Verstappen is sinds hun Toro Rosso tijd, toen waren ze niet de allerbeste vrienden geloof ik.
Hij zat er nog steeds 2 ronden achterquote:Op maandag 13 december 2021 12:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vond niet dat hij echt vast zat, hij zat er een behoorlijk eind achter en moest er eerst naar toe rijden op koude banden. Volgens mij was zijn eerste of tweede overtake poging gewoon raak.
Eens. En ik vind ook dat je niet meer mag appelleren. Wil Masi input, prima kan hij die vragen. Maar niet meer dat gezeik over de radio, waar dan weer de een, dan weer de ander ontevreden is.quote:Op maandag 13 december 2021 12:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Na de cyclus Silversone (HAM/VER), Hongarije (BOT als baanveger) en Monza (VER/HAM) had ik, als FIA, de teams gewoon bij elkaar geroepen. Niet voor een gezellig gesprek, maar gewoon om duidelijk te maken: als dit geziek nog 1 keer gebeurt, dan nemen we jullie punten af. Zoals ze destijds (achteraf) ook met Schumi deden na de clash met Villeneuve (Jerez 1997).
Het is waar, de FIA is niet consequent en vaak te lafhartig, maar de Toto's, Helmuts en welke coureur dan ook zijn veel te veel op de stoel van (eigen) rechter gaan zitten. Het gedrag van Wolff tijdens de races, de reactie van Marko na de laatste race: het geeft aan dat zij denken dat zij de sport en de regels hebben uitgevonden. Dat zelfingenomen gedrag moet afgelopen zijn.
Minder maar duidelijker regels; consequente handhaving; geen vrije interventies (gezeur) meer richting raceleiding van teammanagers tijdens de race, en een verplichte cursus "hoe gedraag ik me als een volwassene" voor zowel teamleiding als coureurs.
Ja, maar je snapt toch wel dat dat een heel ander verhaal is dan wat ik bedoel?quote:Op maandag 13 december 2021 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij zat er nog steeds 2 ronden achter
Ik hoop voor Yuki vooral meer consistentie.quote:Op maandag 13 december 2021 12:06 schreef Rianne84 het volgende:
Yuki![]()
Benieuwd wat hij volgend jaar laat zien.
Er wordt geracet, dat vinden alle Britten maar eng.quote:
Ik vind het min of meer gelijkwaardige duo bij Ferrari zo juist wel mooi. Sainz die ergens tweede viool moet gaan spelen zou zonde zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 12:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Ferrari volgend jaar de boel op orde heeft, gaat Sainz laten zien dat hij de kopman van Ferrari is. Ik zie hem nog wel meedoen voor de titel volgend jaar. Misschien minder pure snelheid dan Leclerc, maar hij maakt minder fouten en is gewoon ook retesnel.
Ik vind Sainz niet iemand voor de tweede viool achter VER, eerlijk gezegd. Ik zie daar liever Gasly, ik denk dat die zich wat makkelijker bescheiden op kan stellen.
Sainz en VER konden destijds vooral wat moeilijk samen omdat ze allebei kei hard aan het knokken waren voor hun toekomst in de F1. Ik denk dat voor beide nu geldt dat ze er wel zeker van kunnen zijn dat ze tot hun 40e welkom zijn in de sport.
Gewoon net als NASCAR doen ik wil actie op de baan wie er kampioen wordt zal mij dan verder een rotzorg zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is je probleem?quote:Op maandag 13 december 2021 12:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, nu zijn vaders opeens relevant.
Ja, maar wilde hem gewoon even makenquote:Op maandag 13 december 2021 12:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar je snapt toch wel dat dat een heel ander verhaal is dan wat ik bedoel?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die vinden dat Max te ver gaat. Silverstone is daar ook een voorbeeld van. Conform de regels mag Hamilton daar niet zitten, maar dat ze elkaar daar raken heeft alles te maken met de hardheid van Verstappen. Mag je mooi vinden van mij, maar je schiet er soms ook jezelf mee in de voet en je kan er straf voor krijgen.
Hamilton heeft ook zeer volwassen gereageerd op zijn verlies. Ik vraag mij oprecht af of Max en Jos op dezelfde manier gereageerd zouden hebben als Lewis en zijn vader.
Wat dat betreft, ook al vond ik dat Masi echt een blunder heeft gemaakt met zijn call (een van de velen), hoop ik dat Mercedes het beroep ook niet door zal zetten. Deze sport is te mooi om zo te worden verkloot door al dat gezeik, protesten, enz.
Dat lijkt me evident. Je sleurt Jos erbij omdat dat nogal een heethoofd is, maar Jos is in dezen natuurlijk totaal niet relevant. Je komt vooral nogal salty over.quote:
Volgens mij gaan die wel goed met elkaar om (inmiddels). Bij Toro Rosso waren ze allebei jong (zeker Max) en zal er vast wat frictie zijn geweest, maar ik dacht dat dat ook vooral de entourage was aan beide kanten die elkaar niet mochten en niet zozeer Sainz/Max onderling.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
wetcat who is that?quote:Op maandag 13 december 2021 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ehm, dat proberen we morgen maar weer
RBR kan je niet los zien van RedBull en dan staat er niet een team op klappen maar twee, ToroRosso is volledig eigendom van RedBull.quote:Op maandag 13 december 2021 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Onzin, dat die gewoon om wat meer druk erop te leggen dat de uitslag niet verandert. Als de FIA de uitslag verandert, en pas dan zal Marko mss RBR terugtrekken, of dreigen ermee. Dat kan F1 niet gebruiken, om de enige echte concurrent van Mercedes te zien vertrekken.
Zulke uitspraken zijn gewoon onderdeel van het spel.
waren er niet wat roddels naar buiten gebracht door Sainz zijn entourage?quote:Op maandag 13 december 2021 12:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens mij gaan die wel goed met elkaar om (inmiddels). Bij Toro Rosso waren ze allebei jong (zeker Max) en zal er vast wat frictie zijn geweest, maar ik dacht dat dat ook vooral de entourage was aan beide kanten die elkaar niet mochten en niet zozeer Sainz/Max onderling.
Gezonde rivaliteit tussen jonge honden. Saintz leek een beetje onder te sneeuwen door de aandacht en voorkeur voor Max. Achteraf terecht, want hij laat dit jaar zien wel op topniveau te zitten.quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Gasly? een Fransman? Haha, dát gaat juist niet goed als tweede viool als dat is wat je wilt. Schijnt juist dat Gasly z'n attitude er voor gezorgd heeft dat hij geen kandidaat was om terug te treden bij Red Bull.quote:Op maandag 13 december 2021 12:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Ferrari volgend jaar de boel op orde heeft, gaat Sainz laten zien dat hij de kopman van Ferrari is. Ik zie hem nog wel meedoen voor de titel volgend jaar. Misschien minder pure snelheid dan Leclerc, maar hij maakt minder fouten en is gewoon ook retesnel.
Ik vind Sainz niet iemand voor de tweede viool achter VER, eerlijk gezegd. Ik zie daar liever Gasly, ik denk dat die zich wat makkelijker bescheiden op kan stellen.
Sainz en VER konden destijds vooral wat moeilijk samen omdat ze allebei kei hard aan het knokken waren voor hun toekomst in de F1. Ik denk dat voor beide nu geldt dat ze er wel zeker van kunnen zijn dat ze tot hun 40e welkom zijn in de sport.
ach daar is tie weer hoor.....quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Denk dat bij RB beide coureurs ook gewoon een eerlijke kans krijgen, zoals Russell die volgend jaar ook krijgt. Dat 2e plan komt als het duidelijk is dat 1 van de 2 duidelijk sterker is, zoals dit seizoen bij zowel RB als Mercedes heel snel bleek.quote:Op maandag 13 december 2021 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het min of meer gelijkwaardige duo bij Ferrari zo juist wel mooi. Sainz die ergens tweede viool moet gaan spelen zou zonde zijn.
Yuki geeft zelf toe dat hij fysiek niet klaar was voor F1 en flink onderschat heeft hoeveel het van hem eiste en dat hij daar hard aan gaat werken, het talent is er denk ik wel.quote:Op maandag 13 december 2021 12:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik hoop voor Yuki vooral meer consistentie.
Zelfs voor een eerste seizoen was het vrij rommelig en onberekenbaar.
Is niet helemaal Masi. Het zijn vooral de stewards die de uitspraken doen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Exit Masi
Verhouding is prima:quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Die ging die RB wel even afstellen, stronteigenwijs.quote:Op maandag 13 december 2021 12:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Rosberg was ook fair. Ze gingen nog de "incidenten" tussen Max en Lewis bespreken en hij was daar heel uitgesproken over, soms in het voordeel van Max, soms in het voordeel van Lewis. Maar veel gebalanceerder dan de meeste Sky punditsquote:Op maandag 13 december 2021 12:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Brundle was de laatste races vrij neutraal en realistisch.
Zo ongeveer de enige by Sky...
Het blijft maar lastig voor mensen hier om om te gaan met meningen die niet 100% pro Max zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 12:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident. Je sleurt Jos erbij omdat dat nogal een heethoofd is, maar Jos is in dezen natuurlijk totaal niet relevant. Je komt vooral nogal salty over.
Wat vast geen probleem was geweest als hij daarna ook de tijden kon matchen van Verstappenquote:Op maandag 13 december 2021 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die ging die RB wel even afstellen, stronteigenwijs.
met een naam als ToroRosso leek me dat toch wel duidelijk (en wie het niet snapt, gooi het eens door Google Translate). Al heten ze dit hele seizoen al niet meer zo, maar hebben ze de naam van het kledingmerk van Red Bull...quote:Op maandag 13 december 2021 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
RBR kan je niet los zien van RedBull en dan staat er niet een team op klappen maar twee, ToroRosso is volledig eigendom van RedBull.
Van Max wel, maar als dit exact zo was gebeurd maar dan andersom dan geloof ik echt niet dat Jos naar HAM was gegaan om hem te feliciteren.quote:
Reddit is echt kansloos. Denk je dat Fok erg is, blijken engelse nerds nog erger.quote:Op maandag 13 december 2021 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Natuurlijk niet, maar vanaf dag 1 ging het fout. Diverse malen gelapt ook in de race, tja.quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat vast geen probleem was geweest als hij daarna ook de tijden kon matchen van Verstappen
Maar dit kampioenschap en de F1 legt RB geen windeieren, zeker niet met Max, dat geeft Helmut echt niet op omdat Mercedes protesteert. Dit is gewoon onderdeel van het politieke spelletje.quote:Op maandag 13 december 2021 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
RBR kan je niet los zien van RedBull en dan staat er niet een team op klappen maar twee, ToroRosso is volledig eigendom van RedBull.
Jos wordt ook een dagje ouder en wijzer.quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Van Max wel, maar als dit exact zo was gebeurd maar dan andersom dan geloof ik echt niet dat Jos naar HAM was gegaan om hem te feliciteren.
De hoogste beroepsorganisatie zal het jeuken wie er wel en niet in de F1 blijft, dus het is bovenal een domme opmerking die alleen maar aantoont dat ze er niet gerust op zijn dat de beslissing blijft staan. Waarmee je de eigenlijk zegt dat je het ook wel discutabel vond.quote:Op maandag 13 december 2021 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die Engelsen daar minnen alles wat ze niet aanstaat.quote:Op maandag 13 december 2021 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Toto: "We want to win it on the racetrack"
Also: "Let me get my lawyer and cry about a non-existing pass under the safety car"
Ik snap niet echt waarom je dat claimt over Jos zonder dat je weet of dat zo geweest zou zijn, ik denk namelijk dat Jos dat wel degelijk gedaan had. Jos weet namelijk wel wat het is om F1 coureur te zijn en weet ook donders goed dat zijn zoon beter is dan hij ooit geweest is of had kunnen zijn. En weet ook wat de reis is geweest voor hem en Max die niet zo veel verschilt van de reis die Pa Hamilton met zijn zoon heeft afgelegd.quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijft maar lastig voor mensen hier om om te gaan met meningen die niet 100% pro Max zijn.
Ik vond het gewoon een mooi moment dat ook de vader van Lewis, die toch een beetje in hetzelfde schuitje zit want ook de drijvende kracht in het begin met karten, de felicitaties kwam brengen.
Maar kennelijk mag je je niet meer afvragen of dat andersom ook zo was geweest.
Als alle auto’s eruit gehaald hadden moeten worden, dan was er geen mogelijkheid meer om te racen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach daar is tie weer hoor.....
op Silverstone mist lewis gewoon express de bocht/apex dat is zijn handelsmerk tijdens gevechten.
als je iemand op het achterwiel tikt met 300 kilometer per uur in een bocht is dat gewoon zeer gevaarlijk.....
verstappen lag voor het was zijn bocht, lewis steekt hem ertussen en laat hem naar buiten lopen
10 seconden was zeker te weinig straf.
later in de race zie je wel dat hij netjes de apex pakt binnendoor bij het inhalen.....beetje vreemd he.
en masi heeft geen blunder gemaakt, de lapped cars worden er altijd uitgehaald, je kan je idd afvragen waarom niet allemaal maar dat had weinig uitgemaakt voor de situatie !
Tevens hebben alle teams ermee ingestemt dat ze niet onder een SC willen finishen,ook MB.
de enige die een complete flater hebben gemaakt is MB zelf om track positie heilig te maken, die instelling komt nog uit hun dominante tijd en komt ze nu duur te staan, KARMA is a bitch.....
tevens nogmaals: als je naar alle statistieken kijkt is max de meer dan terechte WK.
en dit is wel een zielige aanname van je:
"Hamilton heeft ook zeer volwassen gereageerd op zijn verlies. Ik vraag mij oprecht af of Max en Jos op dezelfde manier gereageerd zouden hebben als Lewis en zijn vader."
Ouder wel, wijzer is wat discutabelerquote:Op maandag 13 december 2021 12:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jos wordt ook een dagje ouder en wijzer.
Alvast je eigen reactie filmen is wel echt het toppunt van aandachtsgeilerijquote:Op maandag 13 december 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Mischien moet jij niet pretenderen mijn motivatie of gedachten te kennen? Ik reageerde op een post, niet op de beroepsprocedure of de inhoud daarvan dus stop maar met dit soort posts.quote:Op maandag 13 december 2021 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De hoogste beroepsorganisatie zal het jeuken wie er wel en niet in de F1 blijft, dus het is bovenal een domme opmerking die alleen maar aantoont dat ze er niet gerust op zijn dat de beslissing blijft staan. Waarmee je de eigenlijk zegt dat je het ook wel discutabel vond.
In ieder geval roep je dat beeld op.
De FIA zal het echt wel jeuken, die hebben er ook gewoon baat bij dat er meer mensen kijken, en met RBR kijken er meer mensen. Dit is gewoon om even duidelijk te maken wat de eventuele gevolgen van een herziening van de uitslag zou kunnen zijn. Al ben ik ervan overtuigd dat Helmut RBR (en AT) nooit terug zou trekken als de uitslag herzien wordt. Hoe meer aandacht, hoe meer inkomsten.quote:Op maandag 13 december 2021 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De hoogste beroepsorganisatie zal het jeuken wie er wel en niet in de F1 blijft, dus het is bovenal een domme opmerking die alleen maar aantoont dat ze er niet gerust op zijn dat de beslissing blijft staan. Waarmee je de eigenlijk zegt dat je het ook wel discutabel vond.
Wel als dat besluit eerder was genomen. Wat Masi nu deed was eigenlijk zijn eigen fout zo herstellen dat er in ieder geval nog geracet kon worden.quote:Op maandag 13 december 2021 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als alle auto’s eruit gehaald hadden moeten worden, dan was er geen mogelijkheid meer om te racen.
Zolderkamertjes in Milton Keynes zijn dan ook zo mogelijk nog troostelozer dan in Meppel.quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Reddit is echt kansloos. Denk je dat Fok erg is, blijken engelse nerds nog erger.
Ik vraag het mij af. Dat stond er letterlijk.quote:Op maandag 13 december 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet echt waarom je dat claimt over Jos zonder dat je weet of dat zo geweest zou zijn, ik denk namelijk dat Jos dat wel degelijk gedaan had. Jos weet namelijk wel wat het is om F1 coureur te zijn en weet ook donders goed dat zijn zoon beter is dan hij ooit geweest is of had kunnen zijn. En weet ook wat de reis is geweest voor hem en Max die niet zo veel verschilt van de reis die Pa Hamilton met zijn zoon heeft afgelegd.
Dus waarom je daar een sneer richting Jos van maakt ontgaat mij geheel.
Ik vond het ook een mooi moment. Net als de felicitaties van Ham aan Max na de race.quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijft maar lastig voor mensen hier om om te gaan met meningen die niet 100% pro Max zijn.
Ik vond het gewoon een mooi moment dat ook de vader van Lewis, die toch een beetje in hetzelfde schuitje zit want ook de drijvende kracht in het begin met karten, de felicitaties kwam brengen.
als JIJ het je afvraagt......misschien komt dat wel ergens door ....quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de timestamp. Ik zie haar er nog toe in staat om het met een herhaling op TV op te nemen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alvast je eigen reactie filmen is wel echt het toppunt van aandachtsgeilerij
maar wij hebben @VEM2012 die in een andere realiteit leeft hahahaquote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Reddit is echt kansloos. Denk je dat Fok erg is, blijken engelse nerds nog erger.
iemand woorden in de mond leggen ook gewoonquote:Op maandag 13 december 2021 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het over de opmerking van Marko. Wat jij vindt is net zo relevant als iedere andere mening hier.quote:Op maandag 13 december 2021 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet jij niet pretenderen mijn motivatie of gedachten te kennen? Ik reageerde op een post, niet op de beroepsprocedure of de inhoud daarvan dus stop maar met dit soort posts.
Die van mij was echt doodsaai geweestquote:Op maandag 13 december 2021 12:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alvast je eigen reactie filmen is wel echt het toppunt van aandachtsgeilerij
Dat is een bericht van gisteren, hoor. Je bent wel lekker bij, he?quote:Op maandag 13 december 2021 12:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA MERRY CHRISTMAS
[ twitter ]
Lewis en z'n vader gaan er wel beter mee om dan jij, toch een inner jos die je nog niet had ontdekt?quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg maar er klopt geen reet van je verhaalquote:Op maandag 13 december 2021 10:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat max toevallig met nieuwe rode banden achter lewis komt is omdat RB wel de gok heeft gewaagt en MB track positie wilde behouden.
het unlappen is standaard bij elke SC, hier kan de FIA gewoon niks aan doen.
dit is gewoon een mega faal geweest van MB, lewis zat niet voor niks te vloeken toen hij het hoorde dat max wel had gepit.
en dat was wel fair geweest ? de teams willen dit zelf ook niet....quote:Op maandag 13 december 2021 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als alle auto’s eruit gehaald hadden moeten worden, dan was er geen mogelijkheid meer om te racen.
Hoezo??quote:Op maandag 13 december 2021 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
quote:Monaco: Overcuts Hamilton to 6th Place, Max wins
Baku: Doesnt alllow Hamilton to pass him all Race, and at the second start up, HAM goes long and ends 16th
France: Due to position makes Hamilton not go into pits, Max catches up, passes HAM and wins race
Silverstone: Took Fastest lap from HAM
Turkey: Perez defends and leaves HAM in 5th, Max gets 2nd
Austin: Makes HAM make a Pit Spot too soon to prevent undercut, Max wins
Brasil: Takes fastest lap from HAM
Abu Dhabi: Holds him up for 10 seconds making HAM skip Pit stops in order to not lose position.
Pure pornoquote:
Liefhebber van racen ipv idolaat van 1 coureur omdat hij toevallig Nederlander is? Mea culpa!quote:Op maandag 13 december 2021 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als JIJ het je afvraagt......misschien komt dat wel ergens door ....
jouw houding hier bijvoorbeeld
Dat weten we pas wanneer Max na zeven wereldtitels de achtste misloopt.quote:Op maandag 13 december 2021 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat over dat filmpje wijsneusquote:Op maandag 13 december 2021 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een bericht van gisteren, hoor. Je bent wel lekker bij, he?
Zijn de inhoudelijke argumenten weer op?quote:Op maandag 13 december 2021 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lewis en z'n vader gaan er wel beter mee om dan jij, toch een inner jos die je nog niet had ontdekt?
Ik was ook niet uitbundig (maar dat ben ik nooit), maar heb denk ik wel 10 keer gezegd dat we nog moesten wachten ivm mogelijke onderzoeken enzoquote:Op maandag 13 december 2021 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die van mij was echt doodsaai geweest
Ik was meer helemaal in shock dan wat dan ook.
Da's selectief gekozen natuurlijk. Al die keren dat hij Q3 niet haalde, laag in Q3 kwalificeerde, geen derde man kon spelen waar Bottas dat wel deed.quote:Op maandag 13 december 2021 12:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo??
Perez is echt de ideale teammaat gebleken dit seizoen:
Copy pasteje van reddit:
[..]
Maar wat als VER de hele race de snelste was geweest en HAM was er op deze manier mee vandoor gegaan? Ik weet het echt niet hoor, of Jos dan naar HAM was gegaan om hem te feliciteren. Of eigenlijk weet ik dat wel, dat was nooit gebeurd en ik twijfel zelfs of VER dan zo snel was geweest als HAM nu. Overigens speelt daar voor ook in mee dat HAM veel meer bezig is met de publieke opinie, want dat is natuurlijk ook een reden waarom hij dit zo snel na de race al doet. Hij wil graag als sportieve verliezer de boeken in, terwijl ik denk dat dat VER een stuk minder kan schelen. Dat zagen we ook in Jeddah al wel een beetje.quote:Op maandag 13 december 2021 12:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vond het ook een mooi moment. Net als de felicitaties van Ham aan Max na de race.
Ik denk dat het andersom ook zo zou zijn geweest. Ham was gedurende de race de snelste en had de race terecht gewonnen als er geen SC was geweest. Max kennende had daar wel vrede mee gehad.
Wat vreselijk tenenkrommendquote:
Lewis zou dan de positie terug hebben moeten geven.quote:Op maandag 13 december 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dat was wel fair geweest ? de teams willen dit zelf ook niet....
maar als ze echt correct waren geweest had lewis dan ook een 5 sec penalty moeten hebben voor "leaving the track and gaining an advantage"
zo ken ik er nog wel een paar....
viesmadquote:Op maandag 13 december 2021 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg maar er klopt geen reet van je verhaal
Heb je m'n post überhaupt wel gelezen?
Je kan wel nog steeds naar CAS of een civiele zaak starten. Maar dat zou dan meer gaan om een schadevergoeding, die gaan niet meer de uitslag aanpassen.quote:Op maandag 13 december 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
Verder protest is kansloos vanwege het volgende, de regels vereisen dat je nieuw bewijs aandraagt bij een beroep.
Dat is in dit geval vrijwel onmogelijk.
Waarom doen mensen dit?quote:
Als je al 7 titels hebt is het ook wat eenvoudiger sportief te zijn...quote:Op maandag 13 december 2021 12:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar wat als VER de hele race de snelste was geweest en HAM was er op deze manier mee vandoor gegaan? Ik weet het echt niet hoor, of Jos dan naar HAM was gegaan om hem te feliciteren. Of eigenlijk weet ik dat wel, dat was nooit gebeurd en ik twijfel zelfs of VER dan zo snel was geweest als HAM nu. Overigens speelt daar voor ook in mee dat HAM veel meer bezig is met de publieke opinie, want dat is natuurlijk ook een reden waarom hij dit zo snel na de race al doet. Hij wil graag als sportieve verliezer de boeken in, terwijl ik denk dat dat VER een stuk minder kan schelen. Dat zagen we ook in Jeddah al wel een beetje.
Ik vind dat overigens allebei prima. Iedereen gaat anders met verlies om en dat mag beide een plaats hebben zolang het maar oprecht is.
Ik zou wel rakenquote:Op maandag 13 december 2021 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat vreselijk tenenkrommend![]()
![]()
![]()
Au au au au
Geldquote:
Ik denk wel dat Sainz wat meer punten zou hebben gepakt voor de WCC.quote:Op maandag 13 december 2021 12:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo??
Perez is echt de ideale teammaat gebleken dit seizoen:
Copy pasteje van reddit:
[..]
Ik hoop het voor ze. Ze hebben gisteren het WK al twee keer verloren, een derde keer hetzelfde WK verliezen moet toch wel een beetje pijnlijk worden.quote:Op maandag 13 december 2021 12:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan wel nog steeds naar CAS of een civiele zaak starten. Maar dat zou dan meer gaan om een schadevergoeding, die gaan niet meer de uitslag aanpassen.
Denk dat Merc het erbij laat zitten als de eerste emotie eruit is.
Geen zin in na dit soort ongein hoorquote:
Zeker. En 12 jaar ouder zijn helpt ook mee. En weten dat je het hele seizoen schijt veel geluk hebt gehad en het eigenlijk niet verdient ook.quote:Op maandag 13 december 2021 12:49 schreef aesop het volgende:
[..]
Als je al 7 titels hebt is het ook wat eenvoudiger sportief te zijn...
Sloan pa. @Poepz0rquote:Op maandag 13 december 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
je bent liefhebber van racen .....maar het liefste had je gezien dat ze gister gefinshed waren onder de SC blijkt uit je woorden.quote:Op maandag 13 december 2021 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Liefhebber van racen ipv idolaat van 1 coureur omdat hij toevallig Nederlander is? Mea culpa!
Iemand die alleen zit en zichzelf zit te filmen gaat gigantisch fake overkomen, daarvoor hoef ik niet eens te klikken.quote:
Nee hoor, ik vond het ook klasse van zowel Hamilton als z'n vader maar jij draait het dan meteen om dat Verstappen dat niet gedaan had, dat is een beetje flauw.quote:Op maandag 13 december 2021 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn de inhoudelijke argumenten weer op?
er was al afgesproken dat er geen rode vlag zou komen als er daar een crash zou gebeuren.....quote:Op maandag 13 december 2021 12:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lewis zou dan de positie terug hebben moeten geven.
En nee, ik zou als ik Masi was geweest direct de rode vlag kiezen en ze laten racen.
Ze doet nog wel even een split aan het einde, sure dat je niet even wilt klikken?quote:Op maandag 13 december 2021 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die alleen zit en zichzelf zit te filmen gaat gigantisch fake overkomen, daarvoor hoef ik niet eens te klikken.
Geklikt en meteen naar het einde gegaanquote:Op maandag 13 december 2021 12:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze doet nog wel even een split aan het einde, sure dat je niet even wilt klikken?
De uitslag kan niet herzien worden. Als een orgaan al zou oordelen dat Masi zich niet aan de regels heeft gehouden dan nog kan je daar geen andere uitslag aan hangen. Je zou de race kunnen schrappen of overnieuw laten rijden. Bij het eerste is Max nog kampioen en tweede gaat nooit gebeuren.quote:Op maandag 13 december 2021 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De FIA zal het echt wel jeuken, die hebben er ook gewoon baat bij dat er meer mensen kijken, en met RBR kijken er meer mensen. Dit is gewoon om even duidelijk te maken wat de eventuele gevolgen van een herziening van de uitslag zou kunnen zijn. Al ben ik ervan overtuigd dat Helmut RBR (en AT) nooit terug zou trekken als de uitslag herzien wordt. Hoe meer aandacht, hoe meer inkomsten.
Dan zou je dus de regels omtrent een rode vlag negeren omdat het je beter uitkomt? Lijkt mij geen aanbeveling.quote:Op maandag 13 december 2021 12:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lewis zou dan de positie terug hebben moeten geven.
En nee, ik zou als ik Masi was geweest direct de rode vlag kiezen en ze laten racen.
Hier ook. Dacht misschien had Max nog een kans na de VSC op verse banden, maar helaas. Ging m nie worden.quote:Op maandag 13 december 2021 12:46 schreef Rianne84 het volgende:
https://sportnieuws.nl/fo(...)-gaat-m-niet-worden/
Jos had het al opgegeven (ik ook hoor).
Met dank aan de Oostenrijkse commentatorsquote:Op maandag 13 december 2021 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier ook. Dacht misschien had Max nog een kans na de VSC op verse banden, maar helaas. Ging m nie worden.
Tot Litifi hem in de muur parkeerde. 'HooOOW'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |