Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat dan een soort hard plastic? En isoleer je daar dan nog tussen voor je de definitieve vloer er op legt?
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.
@:goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Mijn man is zieker dan ik, ik ben zelf wel wat ziek en de kinderen willen vooral uit quarantainequote:Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.
@:goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Wat langquote:Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollen
De hulp van mijn moeder is vandaag al 3 weken ziek (covid dus). heb haar net gevraagd wanneer ze weer kan werken en ze denkt vólgende week. Pffff, een maand ziek. Hoop dat iedereen hier in ieder geval minder lang ziek is.
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koninginquote:Op donderdag 9 december 2021 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de programma's rond Amalia's verjaardag te kijken. Wat ontzettend leuk allemaal. Maxima was gewoon luizenmoeder, WA draait bardiensten bij de hockey.
Dat klinkt wel zwaar. Sterkte.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn man is zieker dan ik, ik ben zelf wel wat ziek en de kinderen willen vooral uit quarantaine
Ja!quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koningin![]()
Nee, zo ver ben ik nog niet. Ik heb net de Net5 docu gekeken en nu die van de NPO.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koningin![]()
Yup! Niet gevaccineerd. Want heul goed immunsysteem.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat langIs dat die ene gekke die vast niet gevaccineerd is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op donderdag 9 december 2021 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yup! Niet gevaccineerd. Want heul goed immunsysteem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Spoilers!
Mijn hulp heeft COPD en had eerst een prednison kuur omdat ze heel slecht ging rondom die COPD en toen ze weer opgeknapt was meteen corona, en daarvan ook echt 3 weken flink ziek.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollen
De hulp van mijn moeder is vandaag al 3 weken ziek (covid dus). heb haar net gevraagd wanneer ze weer kan werken en ze denkt vólgende week. Pffff, een maand ziek. Hoop dat iedereen hier in ieder geval minder lang ziek is.
Ja hoi!quote:
Allereerst wat een werkquote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik hoor net dat Hans gevlogen heeft vanochtend. Ze stond aan de hele kant van zo'n losse plaat en J stapte op de andere kant
Ik ben geen Lonaa, maar deksel is prima. Kan zijn dat er een alcohol laagje bovenop vormt, kan je er gewoon weer doorroeren, en dan is omacron good to go.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoi!
Vraag aan jou ivm desemstarter, ik ben nu een brood aan het bakken (staat op 1e rijs), heb overgebleven moedertjesdeeg (Omacron genaamd bij mij) nu in een plastic bakkie overgedaan met deksel in de koelkast, omdat ik haar nu ff niet meer ga voeden.
Maar mét deksel is dat verstandig? Of liever ook een magnetronfolietje als afdekker?
Ah ja, jij bent ook ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 9 december 2021 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben geen Lonaa, maar deksel is prima. Kan zijn dat er een alcohol laagje bovenop vormt, kan je er gewoon weer doorroeren, en dan is omacron good to go.
doe je straks een foto van je brood?quote:Op donderdag 9 december 2021 14:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja, jij bent ook ervaringsdeskundige
Dank!
Spontane opwelling van mijn brein: een moederdeeg, door associëren met dat ik moeder maar ook oma ben, icm de term omicron (variant) dat toen all over the place was (en is).quote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat is eigenlijk het idee achter de naam?
Ode aan de Franse president?
Oma en de naam van de nieuwe coronavariant?
Ja was al de hele week bezig op fb met updates met het voeden van Omacron.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Jagärtrut het volgende:
doe je straks een foto van je brood?
Bij ons liggen de schapen in de woonkamerquote:Op donderdag 9 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet hierbij aan @:sigme denken
[ afbeelding ]
Ik heb geloof ik gelezen dat het desem ook in rust moet kunnen ademen anders stikt ie. Dus of deksel niet dichtdraaien of iid folie.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoi!
Vraag aan jou ivm desemstarter, ik ben nu een brood aan het bakken (staat op 1e rijs), heb overgebleven moedertjesdeeg (Omacron genaamd bij mij) nu in een plastic bakkie overgedaan met deksel in de koelkast, omdat ik haar nu ff niet meer ga voeden.
Maar mét deksel is dat verstandig? Of liever ook een magnetronfolietje als afdekker?
Ik heb mijn starter in een soort beugelglas, met het glazen deksel erop, zonder de beugel helemaal te sluiten (if you get what I mean...). Doet het prima!quote:Op donderdag 9 december 2021 15:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik gelezen dat het desem ook in rust moet kunnen ademen anders stikt ie. Dus of deksel niet dichtdraaien of iid folie.
Oh spuit11. Kan blijkbaar wel.![]()
Hitchcock scène?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @:Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten
Dan mogen ze zelf de rommel weer opruimenquote:
Ik zie ook een bloederige moordscene en ik hoor die muziek! Ie ie ie iequote:Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @:Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten
Op lagere versnelling in een soort dieselmodus dan maarquote:Op donderdag 9 december 2021 15:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben nu netjes klachtenvrij maar nog niet echt mezelf merk ik. Door volle holtes is de (spannings)hoofdpijn die ik ook aan het begin van de pandemie had weer terug en ik ben zo snel moeKan ook best de (in)spanning van afgelopen week zijn. Gelukkig lukt het deze week nog aardig om een beetje rustig aan te doen op mijn werk en ik doe ook de sinterklaasviering maar een tandje lager (bij de andere meevierende partij zijn er waterpokken, middenoorontsteking en een slecht slapende baby, dus die zitten ook goed in de lappenmand
) en dan moeten we nog maar even drie weken door tot vakantie.
quote:Op donderdag 9 december 2021 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan mogen ze zelf de rommel weer opruimen
Amir is een fijn mens en heel hard bezig met zijn opleiding. Heeft het niet echt makkelijk, komt mede door zijn karakter. Maar het is iemand die in 2015 via een hulpverlener een mobiel kreeg en daarmee voor het eerst foto's en filmpjes maakte en toen hoorde dat er een filmacademie bestond en meteen dacht, daar wil ik heen. Via de gemeente heeft hij een half jaar gewerkt bij een bedrijf die bedrijfsfilms maakt, maar ook de film over de aankomst van Sinterklaas, en de films rondom "bridge to liberation". Die hebben hem ook geholpen, en daar mag hij ook apparatuur gebruiken. Met zijn eerste filmpje is hij meteen doorgegaan naar de volgende ronde van aanmelding en daarna aangenomen (geloof in zijn richting 5 per jaar)quote:Op donderdag 9 december 2021 16:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel aardig dat ze jouw badkamer mogen gebruiken
Nee, dit is voor een opdracht die ik als studentassistent had aangenomen een paar maanden geleden. Het was een baantje voor in juli en augustus, maar de opdrachtgevers waren eeeeeerg langzaam met feedback geven op het eindproduct. Ik ben eigenlijk verbaasd dat ze er nog voor mijn afstuderen toe zijn gekomenquote:Op donderdag 9 december 2021 17:20 schreef Blues het volgende:
Klinkt als gedoe Tele.
Is dit de sollicitatie-opdracht ?
Maar die eet ze opquote:Op donderdag 9 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet hierbij aan @:sigme denken
[ afbeelding ]
Als ze zo klein nog niet hoor!quote:
Niet genoeg vlees, dus ze moeten eerst groter groeien?quote:Op donderdag 9 december 2021 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ze zo klein nog niet hoor!
En ik eet er maar een paar - jullie helpen een handje.
Uwhm, ik zou je graag feliciteren met je heerlijke maaltijd, maar ik vind gebakken lever met uien niet lekker en karwijzaad ook nietquote:Op donderdag 9 december 2021 18:00 schreef sigme het volgende:
Vandaag aten we lever, van eigen vark. Met siepels, en raasdonders, en kool-met-karwij-in-room.
Is dat al hypocriet? Het is sentimenteel, maar niet hypocriet, in mijn ogen.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet genoeg vlees, dus ze moeten eerst groter groeien?![]()
Maar was niet serieus bedoeld he? (en bovenstaande ook niet).
Ik ben ook muy hypocrito: ik vind lam (en ander vlees) heerlijk en eet het dus ook. Maar ik zou nooit zelf een dier kunnen slachten of naar de slager/slachter brengen. Dus ik zou waarschijnlijk geen vlees eten als ik zelfvoorzienend zou moeten zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 december 2021 18:57 schreef Blues het volgende:
Project met een, gedurende de hele week zelfgekweekte, zuurdesemstarter een zuurdesembrood maken.
2 kritiekpuntjes: moet luchtiger en wat meer zout. Verder tevreden en erg leuk om te doenZiet er mooi gelukt uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil het eigenlijk ook nog eens doen.
Ik vind zelf van wel: ik eet het wel als het me in lam-onherkenbare bijna hapklare brokken word aangeboden, maar ik zou het niet eten als ik het (herkenbare en mij bekende) lam zou moeten (lqten) slachten.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dat al hypocriet? Het is sentimenteel, maar niet hypocriet, in mijn ogen.
Hypocriet is Tinkebell doodsbedreigingen sturen vanwege hamstermartelingen en zelf vlees eten uit de supermarkt. Dat is hypocriet.
Da's toch geen "quote:Op donderdag 9 december 2021 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zal ook nooit met opzet op een mier stappen of een spin doodmeppen oid
Heel begrijpelijk dat je helpt waar kanquote:Op donderdag 9 december 2021 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Amir is een fijn mens en heel hard bezig met zijn opleiding. Heeft het niet echt makkelijk, komt mede door zijn karakter. Maar het is iemand die in 2015 via een hulpverlener een mobiel kreeg en daarmee voor het eerst foto's en filmpjes maakte en toen hoorde dat er een filmacademie bestond en meteen dacht, daar wil ik heen. Via de gemeente heeft hij een half jaar gewerkt bij een bedrijf die bedrijfsfilms maakt, maar ook de film over de aankomst van Sinterklaas, en de films rondom "bridge to liberation". Die hebben hem ook geholpen, en daar mag hij ook apparatuur gebruiken. Met zijn eerste filmpje is hij meteen doorgegaan naar de volgende ronde van aanmelding en daarna aangenomen (geloof in zijn richting 5 per jaar)
Hij heeft vast heel veel talent (ik vind het mooi wat hij maakt, maar heb geen verstand ervan) anders hadden ze 'm niet aangenomen. Dus als ik kan helpen, graag!
Ik heb de tekst van zijn aanmeldingsfilm geschreven. Wil genoemd worden wanneer hij een Oscar krijgtquote:Op donderdag 9 december 2021 19:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat je helpt waar kan
Hopelijk komt ie nog ver
Iemand heeft al mijn tongetjes weggelikt.quote:
Dat dus. Maar ik ben dan weer wel dol op paté. Snap daar niets vanquote:Op donderdag 9 december 2021 19:58 schreef fietsie het volgende:
Lever vind ik echt absoluut een van de meest smerige dingen die eetbaar genoemd wordt..
quote:
Die baklever niet, maar de rest wel.quote:
Wat een schandaalquote:Op donderdag 9 december 2021 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Iemand heeft al mijn tongetjes weggelikt.
Balkenbrij is wel een ander product dan bakleverquote:Op donderdag 9 december 2021 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die baklever niet, maar de rest wel.
Bedenk me nu wel, vroeger vond ik paté, leverworst etc heel smerig en nu niet meer. Zou ik dan nu ook balkenbrij lusten? Toch eens proberen
Volgende keer reken ik gewoon goud geldquote:
Ik ga eens zien of ik het ergens tegenkomquote:Op donderdag 9 december 2021 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Balkenbrij is wel een ander product dan bakleverIk denk dat als je leverworst en pate wel lekker vind je baklever wel lust. Balkenbrij is wel echt anders qua smaak.
Die bestel ik af en toe bij AH. En tegenwoordig hebben ze die ook als plakjes voor op brood.quote:
Erwtensoep?quote:Op donderdag 9 december 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog niet wat ik maandag kook voor de VerbouwVrienden. Het moet of van te voren klaar te maken zijn en dan nog op te warmen, of met een uur van A tot Z klaar. Ik moet om half 5 naar de fysio namelijk.Het moet makkelijk vervoerbaar zijn en voedzaam.
Zelf zat ik te denken aan een iets met kip (heb nog geen kip gebruik of in de planning), of misschien een quiche.
JAAAA TAARTquote:Op donderdag 9 december 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog niet wat ik maandag kook voor de VerbouwVrienden. Het moet of van te voren klaar te maken zijn en dan nog op te warmen, of met een uur van A tot Z klaar. Ik moet om half 5 naar de fysio namelijk.Het moet makkelijk vervoerbaar zijn en voedzaam.
Zelf zat ik te denken aan een iets met kip (heb nog geen kip gebruik of in de planning), of misschien een quiche.
Vind ik zelf niet lekker en ik gaf ze maandag al awesome zoete aardappelsoepquote:
Goeie sterke kaas dusquote:Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:
Er wordt hier Chene D'Argent Camembert van de Lidl gegeten.
Het ruikt naar meerdere rottende kadavers die een beetje worden uitgeperst om het vocht en gas eruit te krijgen, in de container van de kadaver verwerker....
Fromage du Rendacquote:Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:
Het ruikt naar meerdere rottende kadavers die een beetje worden uitgeperst om het vocht en gas eruit te krijgen, in de container van de kadaver verwerker....
Ja, lever trek ik wel, maar camembert ouder dan 1 dag..quote:Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:
Ohquote:Op donderdag 9 december 2021 21:06 schreef sigme het volgende:
Then again, ik had eens een paar weken een handvol dode schapen op de dam een endje verderop liggen - niet van mij, ik had toen nog geen schapen! Dat stinkt niet per se viezer dan camembert, maar wel in veel bredere omgeving.
De eigenaar van de schapen was ze wat vergeten. Het kostte nog best moeite om hem te pakken te krijgen - ik had geen adres, wel een naam. Eerst heb ik de moeder van een basisschoolleerling lastig gevallen met dooie rottende schapen, maar dat jongetje was een toevallige naamgenoot.
Thanksquote:Op donderdag 9 december 2021 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's toch geen ""?
Ik draag ook alle beestjes netjes naar buiten en ik stap er omheen en als ik per ongeluk op een slak stap voel ik me vreselijk. Ik vind dat vrij normaal, zeker in onze luxe zachte wereld.
En dieren naar de slacht brengen is ook vreselijk. Ik doe het, want anders kan ik geen levende dieren houden, en dat wil ik wel. En dan kan ik ze ook net zo goed opeten ook - al ken ik er genoeg die wel vlees eten maar niet hun eigen dieren en daar zal je mij niet iets lelijks over horen zeggen. Of denken.
En (laten) slachten wordt niet makkelijker als je het vaker doet. Bijna integendeel zou ik zeggen.
Die "boer" was een handelaar in wrakvee. Dus hij kocht partijen halfdode schapen op, liet die een tijdje op z'n land lopen, en wat dan herstelde was een paar maanden later flink meer geld waard. Maar hij dus ook heel vaak dode schapen. Voor hem was dat dan ook niks opmerkelijks. En in dit geval had hij net de rest van de kudde weggebracht, dus hij (en z'n knecht) kwamen er niet. Dus dan wil dat vergeten blijkbaar makkelijk.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh
Hoe kun je schapen een tijdje vergeten?
En waaraan gaan ze dan dood als dat gebeurt?
Dood en verrottend is een afschuwelijke stank. En na 1x geroken herken je het altijd en overalquote:Op donderdag 9 december 2021 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
In Tanzania de kadavers van gnoes “mogen” ruiken die de oversteek van de grote trek niet gehaald haddendie lucht vergeet je nooit meer
Echt?!quote:Op donderdag 9 december 2021 21:15 schreef sigme het volgende:
Nou ja, aardgas ruikt naar kadaver, kunstmatig toegevoegde geurstof, in het idee dat dat mensen instinctief schrik zou aanjagen. Dat blijkt dus niet het geval. Hooguit vinden mensen dat dode beesten raar naar aardgas ruiken.
Ik verzin nooit wat, Isa. Hooguit overdrijf ik soms, of ik vergis mequote:
quote:De lekkage van één tankwagen uit Alblasserdam zorgde zaterdag voor stank in een groot deel van Nederland. Zelfs in Duitsland kwamen klachten binnen van de hevige geur. Hoe kon dat? Zeven vragen over het petrolad-lek.
Wat gebeurde er precies?
De brandweer rukte gisterochtend massaal uit naar een tanktransportbedrijf in Alblasserdam na een lekkage in een tankwagen. Al snel bleek de gasachtige lucht uit te waaien over een groot deel van Nederland. Er werd een NL Alert verstuurd om mensen te alarmeren. Het advies: bij overlast ramen en deuren dicht.
Wat zat er in de tank?
Het gaat om petrolad, een verzamelnaam van oliën die bijvoorbeeld worden gebruikt in de versnellingsbak. Een schadelijke stof en daarom werd direct alarm geslagen. Later op de middag bleek dat alleen op het bedrijventerrein zelf een meetbare hoeveelheid van de stof is gevonden.
10-2-2019 https://www.ad.nl/dordrec(...)en-stinken~ae42efc5/
Waar komen partijen halfdode schapen vandaan?quote:Op donderdag 9 december 2021 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Die "boer" was een handelaar in wrakvee. Dus hij kocht partijen halfdode schapen op, liet die een tijdje op z'n land lopen, en wat dan herstelde was een paar maanden later flink meer geld waard. Maar hij dus ook heel vaak dode schapen. Voor hem was dat dan ook niks opmerkelijks. En in dit geval had hij net de rest van de kudde weggebracht, dus hij (en z'n knecht) kwamen er niet. Dus dan wil dat vergeten blijkbaar makkelijk.
Die 'boer' woonde dus niet hier bij dit stuk land.
Schapenhouders.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar komen partijen halfdode schapen vandaan?
quote:
Slacht ze dan zou ik zeggen ipv half dood elders nog ff te laten lopen.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Schapenhouders.
Schapen kunnen nogal gevoelig zijn voor allerlei ziektes.
Zoiets wilde ik ook zeggen. Ik had niet bedacht dat als een schapenhouder een half zieke kudde had, de oplossing zou zijn om de kudde in die staat te verkopen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 07:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Slacht ze dan zou ik zeggen ipv half dood elders nog ff te laten lopen.
Maar ja.. alles draait om geld![]()
Legoquote:Op vrijdag 10 december 2021 06:32 schreef Barreltje het volgende:
Morguh..![]()
Gister nuttige teambuilding dag..
Beetje met lego gespeeld en daarna gezamenlijk wat documenten en procedures onder handen genomen..
Na het eten met de taxi naar huisgelukkig is vrijdag een korte dag hier
Ik ga dus niet trainen vandaag.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Onrustig geslapen. Spierpijn in m'n bovenbenen.
Zometeen een rondje hardlopen in het bos met vriendin![]()
ach ja. Ik ga de rest van de dag wel op m'n kont zitten.
@:Lonaa wat zijn de plannen?
@:Tuindier fijn, bijna weekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, nu 5 (VIJF!) dagen vrijGewoon zo ingeroosterd. Luxe! Ik ga er maar eens van genieten en mijn gedachten even een andere kant op proberen te zetten.
Vanmiddag nog even koffie drinken met mijn eigen dierenartseven bijkletsen.
Op de UA kregen wij wrakvee van handelaren. Althans, ze hadden een handelaar die koeien regelden, hoefden geen dure exemplaren te zijn want ze gingen toch naar een jaar naar de slacht. Maar 9 van de 10 keer waren die dieren dus ernstig kreupel. En dan kon de UA ze eerst weer eens een oplappen (en dit moet dus door een externe dierenarts gedaan worden hè, dat mogen ze niet zelf als eigenaar! Dus kost weer geld.) . Heb er mijn prof wel eens echt kwaad om gezien.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik ook zeggen. Ik had niet bedacht dat als een schapenhouder een half zieke kudde had, de oplossing zou zijn om de kudde in die staat te verkopen.
Ja, enerzijds wel. Anderzijds vind ik het werk verder leuk dus ik vind het dan weer zo zonde dat mijn hoofd met vooral de negatieve dingen aan de haal gaat. En ik krijgt het niet gestoptquote:Op vrijdag 10 december 2021 09:33 schreef fietsie het volgende:
Lekker @:Candaasje , ffies paar dagen niet met werk bezig hoeven.
Dat is wel jammerquote:Op vrijdag 10 december 2021 09:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, enerzijds wel. Anderzijds vind ik het werk verder leuk dus ik vind het dan weer zo zonde dat mijn hoofd met vooral de negatieve dingen aan de haal gaat. En ik krijgt het niet gestopt.
Niet officieel nee..quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lego![]()
Is de vrijdag bij jullie formeel een korte dag? toen ik in jouw land stageliep, was officieel iedereen 8:00-16:00 op het werk maar op vrijdagmiddag waren ze meestal na de lunch al verdwenen
quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:24 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Best lekkere werkweek gehad, maar gisteren was een halve buttdag*. 's Avonds was het gelukkig wel gezellig
Ik deed van de week even een bakkie koffie met mn collega waar ik ook jeuk van krijg.. even wat dingen uitgesproken.. en elkaar gezegd wat we vervelend vinden en dat we elkaar daar op mogen aanspreken..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, nu 5 (VIJF!) dagen vrijGewoon zo ingeroosterd. Luxe! Ik ga er maar eens van genieten en mijn gedachten even een andere kant op proberen te zetten.
Vanmiddag nog even koffie drinken met mijn eigen dierenartseven bijkletsen.
Mooi ook dat collega meteen zegt dst ie dat hinderlijke gedrag helemaal niet doet.. en vervolgens 5 minuten later het gedrag precies doet.. dus ik:" ehm... zie je het?" Dst hielp wel..
Bij mij werkte het dus vooral om het informeel bij een bakkie koffie even te bespreken (nadat het vorige week wel een beetje botste en we gezegd hebben dat we het er maar eens over moesten hebben)Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik doe het even zo, want geen idee wie er meeleest:quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik deed van de week even een bakkie koffie met mn collega waar ik ook jeuk van krijg.. even wat dingen uitgesproken.. en elkaar gezegd wat we vervelend vinden en dat we elkaar daar op mogen aanspreken..
Mooi ook dat collega meteen zegt dst ie dat hinderlijke gedrag helemaal niet doet.. en vervolgens 5 minuten later het gedrag precies doet.. dus ik:" ehm... zie je het?" Dst hielp wel..
Bij mij werkte het dus vooral om het informeel bij een bakkie koffie even te bespreken (nadat het vorige week wel een beetje botste en we gezegd hebben dat we het er maar eens over moesten hebben)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat Candaasje ook al schreef.quote:Op vrijdag 10 december 2021 07:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Slacht ze dan zou ik zeggen ipv half dood elders nog ff te laten lopen.
Maar ja.. alles draait om geld![]()
Nouja, als er dus een kudde halfdood ligt en geen (medische) zorg krijgt, dan is dat wel de situatie die je als laatste schetst. En daar is weinigs goeds aan natuurlijk. Los ze dan gewoon gelijk uit hun lijden. En ja, dan krijg je er minder tot geen geld voor. (Vlees van noodslacht gaat niet per se de kliko in, dit hangt van de aandoening af. )quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat Candaasje ook al schreef.
Ziek en zwak en kreupel vee mag niet geslacht worden. Daar het vee in een "goede" omgeving te zetten en wat zorg te geven knapt een deel weer op. Dat deel gaat de verkoop in. Als levend vee of naar de slacht. Een deel zal op natuurlijke wijze overlijden. En dient door de veehouder opgeruimd te worden. En een deel zal alsnog een noodslacht ondergaan.
Ja het gaat om geld. Maar aan de andere kant staat noodslacht van al het vee, dus ook dat wat nog redelijk gezond is en met wat zorg we weer bovenop kom, op de plek waar het op dat moment leeft. En gaat dit vlees de kliko in.
Aan de ene kant erg dat dit gebeurd. Aan de andere kant is het beter voor mens en dier.
Vroeger bleef dit vee ergens in een donkere schuur of modderpoel als de eigenaar er niets meer mee kon om wat voor een reden dan ook. Gezondheid en geld problemen waren de grootste. En schaamte om dit naar buiten te brengen hield de veehouder tegen om hulp te zoeken.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik doe het even zo, want geen idee wie er meeleest:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:33 schreef z80 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dit wat toch niet het geval dat sigme beschreef. Daar waren de kadavers achtergebleven. Mag niet gebeuren. Maar aan de andere kant is het wel weer voer voor de rest van wat er in de vrije natuur leeft.quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, als er dus een kudde halfdood ligt en geen (medische) zorg krijgt, dan is dat wel de situatie die je als laatste schetst. En daar is weinigs goeds aan natuurlijk. Los ze dan gewoon gelijk uit hun lijden. En ja, dan krijg je er minder tot geen geld voor. (Vlees van noodslacht gaat niet per se de kliko in, dit hangt van de aandoening af. )
En het is niet dat dit nooit meer gebeurt, ik ken genoeg opvangen die er hun handen vol aan hebben. Alleen al de Ark van Pollare heeft afgelopen jaar honderden dieren opgevangen van veehouders die hun dieren in een schuurtje of modderpoel lieten creperen en uiteindelijk, keer op keer in beslag genomen werden op last van de politie.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]Dat klinkt als een wijs besluit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net weer een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben positief, wanneer ze me willen wil ik ook wel (duimen dus maar). Iets minder uren dan ik wil, maar zo'n leuke sfeer, deels iets opbouwen deels breed ondersteunend.
Daarna even naar de markt en net ook maar even de kerstspullen mee naar boven genomen. Nu wat anders aantrekken en met de kerstboom aan de gang.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge (nog net)🤞🤞🤞SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net weer een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben positief, wanneer ze me willen wil ik ook wel (duimen dus maar). Iets minder uren dan ik wil, maar zo'n leuke sfeer, deels iets opbouwen deels breed ondersteunend.
Daarna even naar de markt en net ook maar even de kerstspullen mee naar boven genomen. Nu wat anders aantrekken en met de kerstboom aan de gang."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Mogge (nog net)Als je minder uren doet krijg je toch nog ww aanvulling zolang je daar recht op hebt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net weer een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben positief, wanneer ze me willen wil ik ook wel (duimen dus maar). Iets minder uren dan ik wil, maar zo'n leuke sfeer, deels iets opbouwen deels breed ondersteunend.
Daarna even naar de markt en net ook maar even de kerstspullen mee naar boven genomen. Nu wat anders aantrekken en met de kerstboom aan de gang.
Mogge (nog net)Je gaat lekker met de sollicitatiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net weer een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben positief, wanneer ze me willen wil ik ook wel (duimen dus maar). Iets minder uren dan ik wil, maar zo'n leuke sfeer, deels iets opbouwen deels breed ondersteunend.
Daarna even naar de markt en net ook maar even de kerstspullen mee naar boven genomen. Nu wat anders aantrekken en met de kerstboom aan de gang.
Het lijkt er op dat we maandag kunnen bottelen, willen jullie allemaal duimen?
We hebben dan alleen een probleem met het vervoer van het bier maar dat zal ook wel weer goed komen.
Ja, maar dan moet je ook nog solliciteren (voor 6 uur per week), da's weer wat minderquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als je minder uren doet krijg je toch nog ww aanvulling zolang je daar recht op hebt?
Neeeheee, 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken voor doenquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je ook nog solliciteren (voor 6 uur per week), da's weer wat minder
Oh ja, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Neeeheee, 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken voor doen
Waarom moet dat door een externe dierenarts?quote:Op vrijdag 10 december 2021 09:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Op de UA kregen wij wrakvee van handelaren. Althans, ze hadden een handelaar die koeien regelden, hoefden geen dure exemplaren te zijn want ze gingen toch naar een jaar naar de slacht. Maar 9 van de 10 keer waren die dieren dus ernstig kreupel. En dan kon de UA ze eerst weer eens een oplappen (en dit moet dus door een externe dierenarts gedaan worden hè, dat mogen ze niet zelf als eigenaar! Dus kost weer geld.) . Heb er mijn prof wel eens echt kwaad om gezien.
Maar goed, ik snap sowieso niet dat je zo met je dieren om gaat natuurlijk. Doe dat met een hond of paard, en je krijgt de dierenbescherming op je dak (en terecht).
EDIT: overigens mag je (te) kreupele of zieke dieren niet naar een slachterij transporteren. (Dat wordt vaak genoeg wel gedaan, maar er zijn wel richtlijnen voor). In dat soort gevallen moet je als houder een noodslacht laten uitvoeren op eigen terrein, als je het dier niet kan of wil behandelen. (Indien de aandoening het toelaat kan het dier nog wel eindigen in de winkel). Maar ja.... gedoe, geld.... etc.
Je mag zover ik weet ik officieel als dierenarts niet je eigen dieren behandelen. Want dan ben je niet objectief genoeg.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarom moet dat door een externe dierenarts?
Ik vind het ook raar dat iemand dat kan doen met dieren. Zou mooi zijn als dat tegengehouden kon worden.
Op zich ook wel logisch. Een dokter kan ook beter z'n familie niet behandelen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je mag zover ik weet ik officieel als dierenarts niet je eigen dieren behandelen. Want dan ben je niet objectief genoeg.
Nu gebeurt dat heus wel hoor, (hoewel er ook genoeg zijn die het juist liever door een collega laten doen, want het is anders vaak moeilijker) maar een uni kan dat natuurlijk niet maken.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan het toch nog even uitstellen? Is een snothoofd het enige nu?quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer onze zorgverzekeringen uit te kiezen. Ik snap er geen hol van vandaag. Mijn hersenmassa bestaat voor de helft uit snot en volgens mij is het de belangrijkste helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Shit zeg. Zonde joh.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Kut...afgebeld![]()
Konden niet aangeven waarom niet, met alle vier was er een klik, ze hebben min of meer geloot.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Oma aan de morfine, aan komende week wsl de begrafenisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Wat jammer, Kaatje. Het klonk wel als een fijne baan. Hopelijk fleurt de kerstboom je weer wat opquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Kut...afgebeld![]()
Konden niet aangeven waarom niet, met alle vier was er een klik, ze hebben min of meer geloot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik snap werkelijk die drang tot overstappen he-le-maal niet. Gewoon totaal niet.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer onze zorgverzekeringen uit te kiezen. Ik snap er geen hol van vandaag. Mijn hersenmassa bestaat voor de helft uit snot en volgens mij is het de belangrijkste helft.
![]()
Oma aan de morfine, aan komende week wsl de begrafenisAch ja, zonder (al te veel) lijden dus. Desalniettemin kut. Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
![]()
Oma aan de morfine, aan komende week wsl de begrafenisJa, zonder grootouders zijn je ouders plots de oude generatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga je nog op bezoek of kan dat niet meer? Sterkte de komende weken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
![]()
Oma aan de morfine, aan komende week wsl de begrafenisOh bah, het blijft altijd toch verdrietig. Sterkte de komende tijd. Ga je er nog naar toe?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
![]()
Oma aan de morfine, aan komende week wsl de begrafenisOch, BarrelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jasses…Kaat! Je blijft verwachtingen houden, hè.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Kut...afgebeld![]()
Ik vond het zo raar aanvoelen in 2011 dat wij toen zelf ineens 'oudste generatie' warenquote:Op vrijdag 10 december 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Ja, zonder grootouders zijn je ouders plots de oude generatieGa je nog op bezoek of kan dat niet meer? Sterkte de komende weken.
En ook geen generatie na ons.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vond het zo raar aanvoelen in 2011 dat wij toen zelf ineens 'oudste generatie' waren
quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:20 schreef AnneX het volgende:
En ook geen generatie na ons.![]()
Jankend NichtjeX - toen 30 - gevraagd om te komen. ( en na jaren haar grootouders / mijn schoonouders ) weer eens te spreken.
Makkelijk praten als je een ver boven modaal inkomen hebtquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk die drang tot overstappen he-le-maal niet. Gewoon totaal niet.
Het is gewoon belasting die geheven wordt door meerdere partijen ipv de belastingdienst.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:21 schreef Blues het volgende:
@:Candaasje
Lastig hoor met die coll !
Ik zit nu volop in die assertiviteitstraining en ik begin steeds meer dit formuletje te leren.
(met vallen en opstaan)
Daarom even een kijkje in mijn teletubbiedorp: kom op voor jezelf! *insert vuistje omhoogWie weet heb je er iets aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tot steun van anderen zijn is heel waardevol. Vergeet je zelf ook nietquote:Op vrijdag 10 december 2021 14:29 schreef Barreltje het volgende:
Ik ga niet meer langs.. ik heb haar al 2 jaar niet gezien en het is goed zo.. maar het huis van mn ouders is nu wel en beetje crisis centrum, dus moet daar even gaan helpen.. op verzoek van mn zusje..
Dus morgen naar huis..
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Oh gemist. Nou zegquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Kut...afgebeld![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@AnneX :wel goede comeback ja, haha
Zo, ik heb lekker taart gegeten en gekletst met met eigen DA/oude stageplek. Was gezellig en fijn![]()
@Lucky_Strike : ik ben vorig jaar overgestapt naar een verzekering van de A.S.R. groep (Ditzo) omdat die op het gebied van dierenwelzijn beter uit de verf kwam (qua investeringen). Qua prijzen maakte het voor mij niet zoveel verschil, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou anders ligt.
Maar als dat niet veel uitmaakt, kun je kijken welke maatschappij iets milieuvriendelijkere investeringen doet? Gezien je daar wel mee bezig bent![]()
Dat neem ik inderdaad mee in de overwegingenquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:26 schreef Candaasje het volgende:
@:Lucky_Strike : ik ben vorig jaar overgestapt naar een verzekering van de A.S.R. groep (Ditzo) omdat die op het gebied van dierenwelzijn beter uit de verf kwam (qua investeringen). Qua prijzen maakte het voor mij niet zoveel verschil, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou anders ligt.
Maar als dat niet veel uitmaakt, kun je kijken welke maatschappij iets milieuvriendelijkere investeringen doet? Gezien je daar wel mee bezig bent
Ik kan stempelenquote:Op vrijdag 10 december 2021 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:molo ik kon zo binnen lopen via werkgever, en heb in de tien minuten na registratie een herinnering sms en een mail gehad over mijn 'afspraak'. Die dus tien minuten geleden was. Systemen![]()
Wel vergeten mijn gele boekje mee te nemen
Of ik fiets morgen die vijf minuten even op en neer met boekje en vaccinatiebewijsquote:Op vrijdag 10 december 2021 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan stempelenMaar moet je wel even met je vaccinatie-briefje langs komen
Buh, ja dan voel je de gedwongen afstand echtquote:Op vrijdag 10 december 2021 16:53 schreef sigme het volgende:
Zo. Crematie gehad. Het was prima, maar het is wel armoe om niet gewoon te mogen rondlopen en mensen aanraken en omhelzen. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik de weduwe, plus nog een nabije oom en tante toch heb aangeraakt. Beter besmet dan liefdeloos.
En nu heb ik Danny Vera in m'n hoofd. Met z'n rollercoaster. Typisch geschikt voor begrafenissen en crematiepartijen.
Dat hoor je vaker van journalisten. Het is nog net niet dat ze moeten betalen om stukken geplaatst te krijgen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Over werk gesproken, ik had enige tijd terug een blog geschreven over iets specifiek technisch over mijn vakgebied. Wat doet er niet toe, maar het is niet iets wat veel mensen op dit niveau kunnen er over schrijven. Doe dit gewoon voor de lol. Nu kreeg ik een mail van een Duits vaktijdschrift, of ik interesse heb voor hun te schrijven.
Leuk, een lekkere veer in mijn reet, hoe stellen jullie je dat voor?
Direct antwoord. Je moet dan een of meer thema's aan de redactie voorstellen, en dan bij interesse dan details en een exposé, is dat okay, dan volgt de opdracht, artikel aanleveren, dat wordt dan geredigeerd, aanpassingen maken waar nodig en dan na publicatie: 34 Euro per 1000 tekens (van het gepubliceerde artikel) en 20 Euro voor een foto. Alle rechten worden dan natuurlijk aan de uitgever overgedragen en het artikel is exclusief...
Als ik dat omreken zit je onder het minimumloon. En we hebben het niet over een stukje over de nieuwe bloembollenwinkel in het huis aan huis blad, nee, over een vaktijdschrift en over specifieke kennis.
Ik wist dat journalist een slecht betaald vak is, maar dan kan je nog beter bij McDonald's werken.
Als hullie kunnen redigeren, dan ‘mogen’ hullie ook schrijven.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Over werk gesproken, ik had enige tijd terug een blog geschreven over iets specifiek technisch over mijn vakgebied. Wat doet er niet toe, maar het is niet iets wat veel mensen op dit niveau kunnen er over schrijven. Doe dit gewoon voor de lol. Nu kreeg ik een mail van een Duits vaktijdschrift, of ik interesse heb voor hun te schrijven.
Direct antwoord. Je moet dan een of meer thema's aan de redactie voorstellen, en dan bij interesse dan details en een exposé, is dat okay, dan volgt de opdracht, artikel aanleveren, dat wordt dan geredigeerd, aanpassingen maken waar nodig en dan na publicatie: 34 Euro per 1000 tekens (van het gepubliceerde artikel) en 20 Euro voor een foto. Alle rechten worden dan natuurlijk aan de uitgever overgedragen en het artikel is exclusief...
Als ik dat omreken zit je onder het minimumloon. En we hebben het niet over een stukje over de nieuwe bloembollenwinkel in het huis aan huis blad, nee, over een vaktijdschrift en over specifieke kennis.
Ik wist dat journalist een slecht betaald vak is, maar dan kan je nog beter bij McDonald's werken.
Wetenschappers moeten betalen om artikelen te laten publiceren, en ze moeten gratis andermans artikelen reviewen, en ondertussen kost het ook nog bakken met geld om artikelen te kunnen lezenquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoor je vaker van journalisten. Het is nog net niet dat ze moeten betalen om stukken geplaatst te krijgen.
Het is nog erger dan Politie of de zorg.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoor je vaker van journalisten. Het is nog net niet dat ze moeten betalen om stukken geplaatst te krijgen.
Tja, aan de Uni heb je dan ook nog publicatiedwang. Publish or perish.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wetenschappers moeten betalen om artikelen te laten publiceren, en ze moeten gratis andermans artikelen reviewen, en ondertussen kost het ook nog bakken met geld om artikelen te kunnen lezen
Ik vraag me nu af, waar blijft al dat geld? Misschien moet ik maar proberen om editor te worden bij een wetenschappelijk tijdschrift en dan rijk worden.
Ja, en liefst ook nog publiceren bij een "high impact" tijdschrift, d.w.z. extra duur.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, aan de Uni heb je dan ook nog publicatiedwang. Publish or perish.
Dit wilde ik ook al noemen. Als ze überhaupt je stukken al willen publiceren (mijn record staat op 9 afwijzingenquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wetenschappers moeten betalen om artikelen te laten publiceren, en ze moeten gratis andermans artikelen reviewen, en ondertussen kost het ook nog bakken met geld om artikelen te kunnen lezen
Ik vraag me nu af, waar blijft al dat geld? Misschien moet ik maar proberen om editor te worden bij een wetenschappelijk tijdschrift en dan rijk worden.
Niemand die je dwingt te promoverenquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, aan de Uni heb je dan ook nog publicatiedwang. Publish or perish.
Een echte vent (wat dat ook moge zijn) kan ook roze prima hebbenquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:15 schreef derLudolf het volgende:
Zo, ook even weer wat geld uitgegeven. Opzich is het ook wel gewoon goed om aan het werk te zijn, heb je ook geen tijd om geld uit te geven
Kaartlezer, nieuwe kabel voor m'n telefoon en oordopjes. Van dat laatste zag ik bij de kassa pas dat ze een rose-goud randje hebben. Geen zin om anderen te pakken dus nu heb ik roze oordoppen. Best veel lege schappen in de Saturn trouwens, geen idee of er veel verkocht is of dat het puur door schaarste.
Oh en de nieuwste uitgave van Photoklasik ook bemachtigd. Heb ik wat te lezen vanavond.
Natuurlijk wel. Hoe kun je je anders van het plebs onderscheiden?quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niemand die je dwingt te promoveren
Ik ook, maar vooral om de apfelstrudel uit te oven te vissen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb even een schop onder mijn kont richting de keuken nodig
Door daden en gedrag. Niet door een handjevol letters voor of achter je naam.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hoe kun je je anders van het plebs onderscheiden?
quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook al noemen. Als ze überhaupt je stukken al willen publiceren (mijn record staat op 9 afwijzingen![]()
)
* schop *quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef Clubsoda het volgende:
Duitsland. Het blijft een raar land mbt wat je met werk verdient. Tijdje terug ook een uitzending over mensen in het oosten van Duitsland. Die hadden 2 banen waarvan er 1 fulltime was om rond te komen op minimum niveau. Werken loont hier niet.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga naar je plaats vrouwmenschquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef Clubsoda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Schaarste in aanvoer en schaarste in de schappen creëren. Waarbij dat laatste waar is om extra omzet te genereren. Stel je voor dat je mis grijpt als je het nodig hebt. En korting geven is dan helemaal niet meer nodig.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:15 schreef derLudolf het volgende:
Zo, ook even weer wat geld uitgegeven. Opzich is het ook wel gewoon goed om aan het werk te zijn, heb je ook geen tijd om geld uit te geven
Kaartlezer, nieuwe kabel voor m'n telefoon en oordopjes. Van dat laatste zag ik bij de kassa pas dat ze een rose-goud randje hebben. Geen zin om anderen te pakken dus nu heb ik roze oordoppen. Best veel lege schappen in de Saturn trouwens, geen idee of er veel verkocht is of dat het puur door schaarste.
Oh en de nieuwste uitgave van Photoklasik ook bemachtigd. Heb ik wat te lezen vanavond.
Ik vind dit een bijzonder slim adviesquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:22 schreef sigme het volgende:
@:candaasje qua moeilijkheden met een collega: mijn advies is open en bloot hulp te vragen aan andere collega's. Niet met de vraag je te helpen verdedigen tegen dat bemoeizuchtige kreng, dat is onverstandig (en het werkt niet).
Maar zeg dat je moeite hebt met je eigen reactie op haar manier van werken, en vraag mensen om te beobachten. Wat zien zij gebeuren, hoe lezen zij jouw reactie, wat kunnen ze je voor tips geven om het goed en professioneel op te pakken?
In mijn ervaring werkt dat driedubbel:
• ten eerste leg je *jouw* probleem bij jezelf, wat een stuk effectiever is dan een ander proberen te verbeteren
• ten tweede vraag je hulp aan collega's (die waarderen het meestal om op die manier op waarde geschat te worden)
• ten derde wordt er dan ook naar het gedrag van die ander gekeken. Het is mogelijk dat het probleem niet geheel aan jou ligt, maar dat jij nu wel de enige bent die haar gedrag opmerkt
Goede, dankjewel!quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:22 schreef sigme het volgende:
@:candaasje qua moeilijkheden met een collega: mijn advies is open en bloot hulp te vragen aan andere collega's. Niet met de vraag je te helpen verdedigen tegen dat bemoeizuchtige kreng, dat is onverstandig (en het werkt niet).
Maar zeg dat je moeite hebt met je eigen reactie op haar manier van werken, en vraag mensen om te beobachten. Wat zien zij gebeuren, hoe lezen zij jouw reactie, wat kunnen ze je voor tips geven om het goed en professioneel op te pakken?
In mijn ervaring werkt dat driedubbel:
• ten eerste leg je *jouw* probleem bij jezelf, wat een stuk effectiever is dan een ander proberen te verbeteren
• ten tweede vraag je hulp aan collega's (die waarderen het meestal om op die manier op waarde geschat te worden)
• ten derde wordt er dan ook naar het gedrag van die ander gekeken. Het is mogelijk dat het probleem niet geheel aan jou ligt, maar dat jij nu wel de enige bent die haar gedrag opmerkt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# moest even spuien.
Candaasjes collega is vervelender gezien werkplek en toekomst.
[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 10-12-2021 17:39:26 ]
Wij zitten bij meer dingen bij Ditzo. Daaromzoquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat neem ik inderdaad mee in de overwegingen![]()
Ditzo is momenteel mijn eerste keuze. DeFriesland is eerste keuze voor J. Allebei doen ze het wel goed wat betreft hun investeringen.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef AnneX het volgende:
Om 16:58 op haar níet werkdagDit klinkt naar de ervaring van g met zijn vrijwilligersbaan. Frustraties en gevoel van niet gewaardeerd worden om wat je doet, geen begrip en kennis van werkzaamheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# moest even spuien.![]()
Om 16:58 op haar níet werkdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# moest even spuien.
Candaasjes collega is vervelender gezien werkplek en toekomst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, boom is klaar, nu nog her en der wat dingen ophangen/neerleggen. Elin had zich in de tas met spullen "verstopt" en had paniek, want ze kon er niet uitkomen (pootje zat in een hengsel).
En ik trakteer mezelf op friet en een kroket, @Candaasje bracht me op een idee
En op insta komen steeds nieuwe filmpjes langs van de Streamers, het leek er de afgelopen dagen al op dat ze toch nog een keer optreden. Volgende week vrijdag komt datum en locatie. Hopelijk op oudejaarsavond.We have far more in common than that which devides us..
Om 16:58 op haar níet werkdagHey joh, het is geen wedstrijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# moest even spuien.
Candaasjes collega is vervelender gezien werkplek en toekomst.
En het zijn vaak juist dit soort kleine dingen bij elkaar opgeteld die het vervelend maken.
Ja joh, kan ik lekker zeggen dat ik tolerant en inclusief ben enzoquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een echte vent (wat dat ook moge zijn) kan ook roze prima hebben![]()
(Je wil niet weten hoeveel mensen lachend "aaaaaaaahw wat zielig!' uitbrengen als hun geliefde Max of Boy een roze verbandje (met paarse hartjes) van ons om z'n poot krijgt. Ja sorry mensen, de paarse met stippen waren even op)
Wil je mijn laatste suprise afknutselen?quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik verveel me. Ik ben de tv zat. Iemand moet er iets aan doen vind ik.
Ik kijk naar superdikke Amerikanen die een gastric bypass krijgen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik verveel me. Ik ben de tv zat. Iemand moet er iets aan doen vind ik.
quote:
Nee dank je. Dat zal ik de ontvanger niet aan doen. En bij elke activiteit hap ik naar adem momenteel, vandaar dat ik alleen maar op de bank lig.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wil je mijn laatste suprise afknutselen?
Ik ga toch het laatste seizoen van The Killing maar afkijken dan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kijk naar superdikke Amerikanen die een gastric bypass krijgen.
Terwijl ik bonbons eet
quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De post waarvan je wist dat ie komen zou
Het is denk ik onmogelijk om een slechtere knutselaar te zijn dan ik. Dus de lat ligt laagquote:Op vrijdag 10 december 2021 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee dank je. Dat zal ik de ontvanger niet aan doen. En bij elke activiteit hap ik naar adem momenteel, vandaar dat ik alleen maar op de bank lig.
Heb je er nog veel werk aan?
Oh wat vervelend dat je zo benauwd bentquote:Op vrijdag 10 december 2021 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee dank je. Dat zal ik de ontvanger niet aan doen. En bij elke activiteit hap ik naar adem momenteel, vandaar dat ik alleen maar op de bank lig.
[..]
Ik ga toch het laatste seizoen van The Killing maar afkijken dan.
Wist je dat ik die nog noooooooit heb gehad?quote:
Misschien wel beter voor je benauwdheidquote:Op vrijdag 10 december 2021 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Om 16:58 op haar níet werkdagZe kreeg van mij een vriendelijke mail terug met een mooi woord ter afscheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# moest even spuien.
Candaasjes collega is vervelender gezien werkplek en toekomst.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Jaja, al ga ik het zo ontzettend missen dan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze kreeg van mij een vriendelijke mail terug met een mooi woord ter afscheid.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jaja, al ga ik het zo ontzettend missen dan.Als het hele team zo reageert zal in de organiserende club vast iemand met de wenkbrauwen fronsen dat het wellicht op 1 persoon neerkomt, zo;n vertrek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jaja, al ga ik het zo ontzettend missen dan.Hebben jullie al met haar besproken wat jullie dwars zit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe jullie vroeger je werk inrichtten, hoe dat werkte en waar zij blijkbaar zorgen ziet?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja, dat was toen! is het antwoord dan, de organisatie kijkt naar de toekomst.quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hebben jullie al met haar besproken wat jullie dwars zit?
Hoe jullie vroeger je werk inrichtten, hoe dat werkte en waar zij blijkbaar zorgen ziet?
quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, dat was toen! is het antwoord dan, de organisatie kijkt naar de toekomst.Ik snap je post niet zo goed. Die gaat over iets wat je vijf jaar geleden in gang hebt gezet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wilde weten is of je/jullie recent met de micromanager hebt/hebben gepraat. Want die mail over de inplanning was niet het eerste incident, toch? Weet zij hoe vervelend jullie haar werkwijze ervaren?
Kan ook zijn dat je er klaar mee bent hoor, er geen energie meer in wil steken. Dan kost een gesprek meer energie dan het oplevert. En kun je beter stoppen.
Edit: nog een keer gelezen, blijkbaar vinden jullie nu weinig gehoor. Jammer
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Oei, dat valt tegen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat ze teveel lucht heeftquote:Op vrijdag 10 december 2021 20:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei, dat valt tegen.
Als dat zo blijft, kun je toch overleggen met de hap over luchtverwijderaars?
En kun je zuurstof % meten? Hier in huis zo’n polsmeetding op vingertop ( wel 2 ook), die ook O2% meet. Vorig jaar zat ik dichter bij de 80en das niet best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Candaasje lijkt me daar niet het type voor.quote:Op vrijdag 10 december 2021 18:32 schreef Blues het volgende:
Bij het advies van sigme voor candaasje bekruipt me een 'hetze gathering' gevoel t.a.v. die coll.
Pas daar wel mee op.![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze teveel lucht heeftI know. Je hebt gelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verhaal van mij van vorig jaar eens teruggelezen: ik leefde op pufjes, sprays en ontstekingsremmers.
En ik maak mij ongerust over Lucky (en het lopende project).
Toffe projectenquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n kinnebak gepekeld. Droog. Dus die moet nu een week elke dag gemasseerd en gedraaid worden.
Daarna 2 weken hangen in een ruimte van 15o. Ik ben bang dat onze wc daar dan het meest voor geschikt is
En ik heb de olijven ook in droge pekel gedaan, 4 bakken van elk ongeveer 1kg olijven. Die moeten eens per week gehusseld worden.
Ik heb de eerste zin drie keer gelezen tot ik er van overtuigd was dat dit niet een of ander antiallergene gezichtsbehandeling was oid..quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n kinnebak gepekeld. Droog. Dus die moet nu een week elke dag gemasseerd en gedraaid worden.
Daarna 2 weken hangen in een ruimte van 15o. Ik ben bang dat onze wc daar dan het meest voor geschikt is
En ik heb de olijven ook in droge pekel gedaan, 4 bakken van elk ongeveer 1kg olijven. Die moeten eens per week gehusseld worden.
Nee mss was mijn reactie wat te ook.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:11 schreef sigme het volgende:
Candaasje lijkt me daar niet het type voor.
Is kinnebak iets drents dan?quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:34 schreef fietsie het volgende:
Ik heb de eerste zin drie keer gelezen tot ik er van overtuigd was dat dit niet een of ander antiallergene gezichtsbehandeling was oid..
Mijn oma gebruikte het altijd, en die was van Haulerwijk / Norg.quote:
Die olijven! Wanneer in het proces doen ze er in de fabriek eigenlijk smaakjes bij. Nu heb ik met basilicum in de koelkast staan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:16 schreef sigme het volgende:
Nah, dat hoeft niet hoor.'Naar adem happen' klinkt erger dan het is in mijn geval.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
I know. Je hebt gelijk.
Het verhaal van mij van vorig jaar eens teruggelezen: ik leefde op pufjes, sprays en ontstekingsremmers.
En ik maak mij ongerust over Lucky (en het lopende project).
Oh gelukkig. Geniet dan verder van het schaatsen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah, dat hoeft niet hoor.'Naar adem happen' klinkt erger dan het is in mijn geval.
Ik adem wel zwaar en wat versneld doordat mijn neus verstopt zit. Alles behalve liggen kost veel moeite. Ik moet een half uurtje bijkomen van het avondeten bijvoorbeeld.
Maar het voel niet als daadwerkelijk ademtekort. Ik voel ook geen druk op mijn borst. Ik klink alleen als Darth Vader en dat ben ik meer dan zat.
Ik had net even een kleine paniek. Want stel nou dat ik zo iemand ben die te laat aan de bel trek? Dat 'op tijd' is lastig in te schatten.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:43 schreef Blues het volgende:
Balen Lucky, pas goed op jezelf. Trek je wel op tijd aan de bel
Komt goedquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Geniet dan verder van het schaatsen.
Dat super moe zijn past wel bij een stevige virale infectie en covid schijnt dat sowieso heel vaak te veroorzaken. Hoop dat het niet heel lang gaat durenquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nah, dat hoeft niet hoor.'Naar adem happen' klinkt erger dan het is in mijn geval.
Ik adem wel zwaar en wat versneld doordat mijn neus verstopt zit. Alles behalve liggen kost veel moeite. Ik moet een half uurtje bijkomen van het avondeten bijvoorbeeld.
Maar het voel niet als daadwerkelijk ademtekort. Ik voel ook geen druk op mijn borst. Ik klink alleen als Darth Vader en dat ben ik meer dan zat.
Oh, maar je hebt wel een serieus goed punt hoor!quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee mss was mijn reactie wat te ook.
Maar ik had een dejavu..
Paar jaar geleden is bij ons een coll op een soortgelijke manier die jij beschreef eruit 'gewerkt'. Ik heb er nog een beetje een rotgevoel over en dat kwam ff omhoog.
vorig keer was er toch ook zo’n flinke oogst van olijven?quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:16 schreef sigme het volgende:
Ik kan wel praten. Ik klink alleen als een hijgerquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat super moe zijn past wel bij een stevige virale infectie en covid schijnt dat sowieso heel vaak te veroorzaken. Hoop dat het niet heel lang gaat durenEn eigenlijk wil ik je stem nu horen
Maar dat doen we je maar niet aan. Als je het niet vertrouwt allemaal gewoon met je huisarts bellen hoor. Gelukkig ben je niet alleen en is er nog iemand die je een beetje in de gaten kan houden. Knuffel
Een oom van mijn liefste, aangetrouwd. Dus zijn vrouw is een zus van mijn schoonmoeder. Ik ben op haar tamelijk gesteld, en op hun kinderen ook behoorlijk. Wat niet betekent dat we dik met elkaar zijn, maar bij oom &b tante kwamen we wel eens per jaar op bezoek. Ik zit natuurlijk ook al 28 jaar in die familie, en mijn familie is klein en gaan nooit dood en trouwen zelden en doen niet aan bijeenkomsten etc. Dus vrijwel al mijn 'familieleven' zit aan die kant.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Toffe projecten![]()
Was de overledene een naaste trouwens?
Heeft gadgetman geen O2%metertje in de buurt?quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan wel praten. Ik klink alleen als een hijger![]()
J is al heel snel van het 'je bent gewoon verkouden, doe niet zo moeilijk'. Maar hij heeft net even gegoogled en houdt het in de gaten.
We hebben wel eens eerder olijven geoogst, maar hiervoor toch ook twee of drie jaar niet door misoogst, niet op het juiste moment daar zijn en corona.quote:Op vrijdag 10 december 2021 21:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
vorig keer was er toch ook zo’n flinke oogst van olijven?
Heb je ze toen ook gepekeld?
Zojuist eens gegoocheld en er worden veel verschillende verhoudingen water, zout en olijven genoemd zeg.
Hopelijk heb je een beproefd recept inmiddels.
Dat telt hartstikke als dichtbijquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Een oom van mijn liefste, aangetrouwd. Dus zijn vrouw is een zus van mijn schoonmoeder. Ik ben op haar tamelijk gesteld, en op hun kinderen ook behoorlijk. Wat niet betekent dat we dik met elkaar zijn, maar bij oom &b tante kwamen we wel eens per jaar op bezoek. Ik zit natuurlijk ook al 28 jaar in die familie, en mijn familie is klein en gaan nooit dood en trouwen zelden en doen niet aan bijeenkomsten etc. Dus vrijwel al mijn 'familieleven' zit aan die kant.
Qua leeftijd kan het niet, maar zoeen heb ik ook als collega gehad. Zie haar nu regelmatig want haar moeders woont in dit gebouw, als blikken konden doden was ik al 100 keer dood neergevallenquote:Op vrijdag 10 december 2021 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had eens een collega waarmee het totaal niet boterde. Zij moest mij niet en zat de rest op te stoken. We waren allebei een jaar of 20, op kantoor tussen 20 andere vrouwen tussen de 20 en 35.
Halverwege mijn jaarcontract ging ik grotendeels de ziektewet in en omdat de dotcom bubble barstte werd mijn en haar contract niet verlengd.
Ik had nul mensenkennis destijds. Het heeft een jaar of 10 geduurd voor ik begreep wat er nou eigenlijk allemaal voorgevallen was. Toen ik daar kwam werken, deed ik een hbo opleiding in de avonden bij Schoevers. Zij zei dat ze daar ook studeerde maar dan een dag per week.
Na jaren viel bij mij het kwartje dat de opleiding die ze zei te doen helemaal niet bestondOndertussen kreeg ze wel heel vaak betaald vrij en lekker veel aandacht ivm haar tentamens en opdrachten. En belangrijker, je moest echt hbo hebben of doen voor die functie. Ze loog de boel dus bij elkaar en ik was de enige die haar kon ontmaskeren.
Ze vertelde altijd gekke verhalen. Zo was ze overvallen en had straatvrees (wat haar dagelijks 2 uur later beginnen opleverde), ze waste kleren nooit maar kocht altijd nieuwe, zij en haar vriend vonden onveilige seks spannend dus ze had dat jaar al drie abortussen avhter de rug, etc.
Inmiddels kan ik me niet voorstellen dat de rest van de groep er in trapte. Maar ik voelde me wel flink buitengesloten en begreep er allemaal weinig van.
Ja he? Ik vind het wel jammer dat ik het toen zelf niet door had en dus niet kon checken bij de rest.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:09 schreef AnneX het volgende:
Wat een fantaste. Lucky.
En dat niemand het doorhad.
Wat zijn sommige mensen sneu hequote:Op vrijdag 10 december 2021 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Qua leeftijd kan het niet, maar zoeen heb ik ook als collega gehad. Zie haar nu regelmatig want haar moeders woont in dit gebouw, als blikken konden doden was ik al 100 keer dood neergevallen
Deze dame ging heel veel om met gullit, rijkaard en marco? Druk feesten. En had verkering met thom hofman. Zw was woest toen ik de telegraaf op haar bureau legde waarin stond dat hij een relatie had met candy dulfer 😂quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zijn sommige mensen sneu he
Catfightquote:Op vrijdag 10 december 2021 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze dame ging heel veel om met gullit, rijkaard en marco? Druk feesten. En had verkering met thom hofman. Zw was woest toen ik de telegraaf op haar bureau legde waarin stond dat hij een relatie had met candy dulfer 😂
Dit is wat ik heb onthouden (heb hooguit 6 weken met haar gewerkt)
Nee joh…ik liep langs, zei “kijk eens” en liep door naar mijn eigen kamerquote:
Tja, door mijn vorige baan heb ik best veel (internationale) hotemetoten ontmoet. Maar ik zal nooit zeggen dat ik ze ken, want ze weten echt niet (meer) wie ik ben.quote:Op vrijdag 10 december 2021 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden mensen in de vriendengroep die niet lekker meer lagen en erg op zoeken waren naar een paar extra stapjes op de sociale ladder. Ze waren bevriend geraakt met de dochter van zo'n rondborstige platina blonde bimbo met een hitje in de jaren 80 (ofzo). Elke 5 minuten werd die nieuwe vriendin benoemd als zijnde de dochter van die blondine. Niemand van ons had ooit enige interesse. Het was mooi om te zien.
Dit zijn dezelfde mensen die trots verkondigden dat ze 1200 vierkante meter grond hadden gekocht en nijdig keken toen J nietsvermoedend zei dat wij meer hebben. Ze stampvoette weg, serieus
Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijk. Al had ik destijds liever op een volwassen manier afscheid genomen. J had het daar moeilijk mee dus we hebben ons gewoon jaren geërgerd aan dat stel.
Ach ja. Vroeger
Ik heb een biertje getapt voor Frank Rijkaardquote:Op vrijdag 10 december 2021 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tja, door mijn vorige baan heb ik best veel (internationale) hotemetoten ontmoet. Maar ik zal nooit zeggen dat ik ze ken, want ze weten echt niet (meer) wie ik ben.
Maar het zijn allemaal mensen en iedereen poept bruin
Dat klinkt goed zeg!quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Vervelend lucky dat je je zo ziek voelt.
Hier gaat t echt goed, alleen als ik me te druk maak (te enthousiast praat of te snel de trap op ren oid) moet ik n paar keer kuchen en het prikt soms nog n beetje bovenin mijn neus maar zelfs m'n geur en smaak komen alweer wat terug
Sommige mensen zijn bizarder dan fictiequote:Op vrijdag 10 december 2021 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had eens een collega waarmee het totaal niet boterde. Zij moest mij niet en zat de rest op te stoken. We waren allebei een jaar of 20, op kantoor tussen 20 andere vrouwen tussen de 20 en 35.
Halverwege mijn jaarcontract ging ik grotendeels de ziektewet in en omdat de dotcom bubble barstte werd mijn en haar contract niet verlengd.
Ik had nul mensenkennis destijds. Het heeft een jaar of 10 geduurd voor ik begreep wat er nou eigenlijk allemaal voorgevallen was. Toen ik daar kwam werken, deed ik een hbo opleiding in de avonden bij Schoevers. Zij zei dat ze daar ook studeerde maar dan een dag per week.
Na jaren viel bij mij het kwartje dat de opleiding die ze zei te doen helemaal niet bestondOndertussen kreeg ze wel heel vaak betaald vrij en lekker veel aandacht ivm haar tentamens en opdrachten. En belangrijker, je moest echt hbo hebben of doen voor die functie. Ze loog de boel dus bij elkaar en ik was de enige die haar kon ontmaskeren.
Ze vertelde altijd gekke verhalen. Zo was ze overvallen en had straatvrees (wat haar dagelijks 2 uur later beginnen opleverde), ze waste kleren nooit maar kocht altijd nieuwe, zij en haar vriend vonden onveilige seks spannend dus ze had dat jaar al drie abortussen avhter de rug, etc.
Inmiddels kan ik me niet voorstellen dat de rest van de groep er in trapte. Maar ik voelde me wel flink buitengesloten en begreep er allemaal weinig van.
Ja dat hoor je vaker, dus ik was eerst wat huiverig maar so far, is het hier echt n stijgende lijn. Maar goed ik moet sowieso nog tm maandag thuisblijven dus verwacht dan ook wel klachtenvrij te zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt goed zeg!
Bij mij gaat het met ups en downs. Begin van de avond dus even matig maar nu gaat het weer prima. Er zijn de hele week al grote ups en downs, fascinerend wel.
Wat een maf mens ookquote:Op vrijdag 10 december 2021 23:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn bizarder dan fictieEn als je zelf totaal niet zo in elkaar zit, dan kan het wel even duren voor je de situatie begrijpt
(iets met 'zoals de waard is...')
Zo had mijn ex-schzus een hekel aan mij en ik begreep helemaal niet waarom. Ik kwam er later pas achter dat dat waarschijnlijk was omdat ze zoveel loog en ik de enige was die dat door had. Had ook diverse thuisstudies bij de Open Universiteit gedaan die helemaal niet bestaan en die je domweg ook niet thuis kan doen. Heeft ook nooit gewerkt toen ik haar kende, ondanks de twee afgeronde universitaire studies voor haar 22e.
Fijn dat je reuk en smaak terug komen, MeMo!
Fijn hoor, die stijgende lijn. Als dat zo blijft mag je dinsdag de deur weer uit.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:17 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja dat hoor je vaker, dus ik was eerst wat huiverig maar so far, is het hier echt n stijgende lijn. Maar goed ik moet sowieso nog tm maandag thuisblijven dus verwacht dan ook wel klachtenvrij te zijn.
Daar gaan we voorquote:Op vrijdag 10 december 2021 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag was het slechtste tot nu toe voor mij. Morgen is het vast beter en daarna is het over
Och, wat zal je je machteloos voelen. Je kan niets doen en moet maar afwachten wat er nu gebeurt. Ook moeilijk voor je vader om daar zo alleen bij te zijn. Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt en je gerustgesteld kan worden. Zo kan je niet slapen natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik breek weer even in.
Mijn moeder is zojuist weer opgehaald met de ambulance. Hevig verward en kon haar arm niet bewegen. In het ziekenhuis dacht ze nog steeds dat ze onderweg was naar de camping. Heel vreemd allemaal. Onderzoeken lopen. Mijn vader is daar. Wij kunnen er niet naartoe dus zijn gewoon thuis.
Mijn vader stuurde net een berichtje met dat ze hele sterke bloed verdunners moet hebben. Maar dat dat gevaarlijk is mocht er een bloeding in het hoofd zitten. Maar ik neem aan dat ze dat toch op een ct scan kunnen zien dus ik snap er niks meer van nu.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, wat zal je je machteloos voelen. Je kan niets doen en moet maar afwachten wat er nu gebeurt. Ook moeilijk voor je vader om daar zo alleen bij te zijn. Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt en je gerustgesteld kan worden. Zo kan je niet slapen natuurlijk.
Oh bah. En zo ellendig dat je er niet bij kunt zijn. Hopelijk horen jullie snel iets. Heel veel sterktequote:Op vrijdag 10 december 2021 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik breek weer even in.
Mijn moeder is zojuist weer opgehaald met de ambulance. Hevig verward en kon haar arm niet bewegen. In het ziekenhuis dacht ze nog steeds dat ze onderweg was naar de camping. Heel vreemd allemaal. Onderzoeken lopen. Mijn vader is daar. Wij kunnen er niet naartoe dus zijn gewoon thuis.
Hebben ze die scan al gemaakt? Want ja, je kan niet zomaar bloedverdunners geven bij het vermoeden van een cva. Dat kan een bloeding zijn en dan maak je het alleen maar erger. Misschien moet er nog overlegd worden met de radioloog?quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vader stuurde net een berichtje met dat ze hele sterke bloed verdunners moet hebben. Maar dat dat gevaarlijk is mocht er een bloeding in het hoofd zitten. Maar ik neem aan dat ze dat toch op een ct scan kunnen zien dus ik snap er niks meer van nu.
Mijn vader had het over foto’s. Dat zal een ct scan geweest zijn dan denk ik? Tenminste dat lijkt mij het meest logische. Ik zit tweedelijns en ik denk niet dat mijn vader nu alles even helder mee krijgt. Dus ik ben de draad nu goed kwijt.quote:Op vrijdag 10 december 2021 23:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hebben ze die scan al gemaakt? Want ja, je kan niet zomaar bloedverdunners geven bij het vermoeden van een cva. Dat kan een bloeding zijn en dan maak je het alleen maar erger. Misschien moet er nog overlegd worden met de radioloog?
En het duurt altijd zó lang op de spoedhulpFrustrerend als je het gevoel hebt dat elke secondde telt.
Lastig dat je er dan niet bij kan zijn, want kan best zijn dat hij het zelf niet goed begrijpt door alle stress. Het wordt straks vast wat duidelijker wat er aan de hand is en wat ze gedaan hebben. Enige dat je kan doen is afwachten. En contact met je vader houden. Is het ver rijden eigenlijk?quote:Op zaterdag 11 december 2021 00:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vader had het over foto’s. Dat zal een ct scan geweest zijn dan denk ik? Tenminste dat lijkt mij het meest logische. Ik zit tweedelijns en ik denk niet dat mijn vader nu alles even helder mee krijgt. Dus ik ben de draad nu goed kwijt.
Ja dat is ook hoor. Ik hoop ook dat we snel duidelijkheid hebben. Als het weer een bloeding is zie ik het somber in eigenlijkquote:Op zaterdag 11 december 2021 00:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lastig dat je er dan niet bij kan zijn, want kan best zijn dat hij het zelf niet goed begrijpt door alle stress. Het wordt straks vast wat duidelijker wat er aan de hand is en wat ze gedaan hebben. Enige dat je kan doen is afwachten. En contact met je vader houden. Is het ver rijden eigenlijk?
Hopelijk wordt het hierdoor wel duidelijk. Is je moeder verder aanspreekbaar op dit moment, ondanks dat ze verward is?quote:
Klopt bij het Bravis is het ook 1 begeleider. Daarom is het ook totaal niet nuttig. Kan in het huis van mijn ouders gaan zitten. Maar wat schiet ik daar mee op.quote:Op zaterdag 11 december 2021 00:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het hierdoor wel duidelijk. Is je moeder verder aanspreekbaar op dit moment, ondanks dat ze verward is?
135 km enkele reis stap je niet zo snel in de auto als je er hoogstwaarschijnlijk toch niet bij mag zijn. Hier max 1 begeleider op de seh op het moment.
Wat een akelige nacht met zorgen hebben jullie gehad!quote:Op zaterdag 11 december 2021 01:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze heeft een bloeding (gehad?) lijkt mij niet dat dat vanzelf stopt.
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Dacht dat ze de zwakke plekken de vorige keer al geclipt of gecoilt hadden.
De enige dochter wel. Heb nog wel een jonger broertje.quote:Op zaterdag 11 december 2021 05:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een akelige nacht met zorgen hebben jullie gehad!
En dat blijft het dan ook nog even!
Veel sterkte in onzekere tijden. 💐
p.s. ben jij de enige dochter?
Dankjewelquote:
Ik heb ze weleens beter en leuker gehad ja. En bedankt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 07:28 schreef derLudolf het volgende:
Geen leuke avond/nacht voor TP. Sterkte.
Behalve dat het weer een bloeding is weet ik niks meer. Mijn vader is op een gegeven moment naar huis gegaan. Of gestuurd?quote:Op zaterdag 11 december 2021 07:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte TPHopelijk inmiddels wat meer duidelijkheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |