Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat dan een soort hard plastic? En isoleer je daar dan nog tussen voor je de definitieve vloer er op legt?
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollenquote:Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.
@:goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Mijn man is zieker dan ik, ik ben zelf wel wat ziek en de kinderen willen vooral uit quarantainequote:Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.
@:goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Wat langquote:Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollen
De hulp van mijn moeder is vandaag al 3 weken ziek (covid dus). heb haar net gevraagd wanneer ze weer kan werken en ze denkt vólgende week. Pffff, een maand ziek. Hoop dat iedereen hier in ieder geval minder lang ziek is.
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koninginquote:Op donderdag 9 december 2021 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de programma's rond Amalia's verjaardag te kijken. Wat ontzettend leuk allemaal. Maxima was gewoon luizenmoeder, WA draait bardiensten bij de hockey.
Dat klinkt wel zwaar. Sterkte.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn man is zieker dan ik, ik ben zelf wel wat ziek en de kinderen willen vooral uit quarantaine
Ja!quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koningin![]()
Nee, zo ver ben ik nog niet. Ik heb net de Net5 docu gekeken en nu die van de NPO.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koningin![]()
Yup! Niet gevaccineerd. Want heul goed immunsysteem.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat langIs dat die ene gekke die vast niet gevaccineerd is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op donderdag 9 december 2021 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yup! Niet gevaccineerd. Want heul goed immunsysteem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Spoilers!
Mijn hulp heeft COPD en had eerst een prednison kuur omdat ze heel slecht ging rondom die COPD en toen ze weer opgeknapt was meteen corona, en daarvan ook echt 3 weken flink ziek.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollen
De hulp van mijn moeder is vandaag al 3 weken ziek (covid dus). heb haar net gevraagd wanneer ze weer kan werken en ze denkt vólgende week. Pffff, een maand ziek. Hoop dat iedereen hier in ieder geval minder lang ziek is.
Ja hoi!quote:
Allereerst wat een werkquote:Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik hoor net dat Hans gevlogen heeft vanochtend. Ze stond aan de hele kant van zo'n losse plaat en J stapte op de andere kant
Ik ben geen Lonaa, maar deksel is prima. Kan zijn dat er een alcohol laagje bovenop vormt, kan je er gewoon weer doorroeren, en dan is omacron good to go.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoi!
Vraag aan jou ivm desemstarter, ik ben nu een brood aan het bakken (staat op 1e rijs), heb overgebleven moedertjesdeeg (Omacron genaamd bij mij) nu in een plastic bakkie overgedaan met deksel in de koelkast, omdat ik haar nu ff niet meer ga voeden.
Maar mét deksel is dat verstandig? Of liever ook een magnetronfolietje als afdekker?
Ah ja, jij bent ook ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 9 december 2021 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben geen Lonaa, maar deksel is prima. Kan zijn dat er een alcohol laagje bovenop vormt, kan je er gewoon weer doorroeren, en dan is omacron good to go.
doe je straks een foto van je brood?quote:Op donderdag 9 december 2021 14:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja, jij bent ook ervaringsdeskundige
Dank!
Spontane opwelling van mijn brein: een moederdeeg, door associëren met dat ik moeder maar ook oma ben, icm de term omicron (variant) dat toen all over the place was (en is).quote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat is eigenlijk het idee achter de naam?
Ode aan de Franse president?
Oma en de naam van de nieuwe coronavariant?
Ja was al de hele week bezig op fb met updates met het voeden van Omacron.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Jagärtrut het volgende:
doe je straks een foto van je brood?
Bij ons liggen de schapen in de woonkamerquote:Op donderdag 9 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet hierbij aan @:sigme denken
[ afbeelding ]
Ik heb geloof ik gelezen dat het desem ook in rust moet kunnen ademen anders stikt ie. Dus of deksel niet dichtdraaien of iid folie.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoi!
Vraag aan jou ivm desemstarter, ik ben nu een brood aan het bakken (staat op 1e rijs), heb overgebleven moedertjesdeeg (Omacron genaamd bij mij) nu in een plastic bakkie overgedaan met deksel in de koelkast, omdat ik haar nu ff niet meer ga voeden.
Maar mét deksel is dat verstandig? Of liever ook een magnetronfolietje als afdekker?
Ik heb mijn starter in een soort beugelglas, met het glazen deksel erop, zonder de beugel helemaal te sluiten (if you get what I mean...). Doet het prima!quote:Op donderdag 9 december 2021 15:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik gelezen dat het desem ook in rust moet kunnen ademen anders stikt ie. Dus of deksel niet dichtdraaien of iid folie.
Oh spuit11. Kan blijkbaar wel.![]()
Hitchcock scène?quote:Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @:Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten
Dan mogen ze zelf de rommel weer opruimenquote:
Ik zie ook een bloederige moordscene en ik hoor die muziek! Ie ie ie iequote:Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @:Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten
Op lagere versnelling in een soort dieselmodus dan maarquote:Op donderdag 9 december 2021 15:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben nu netjes klachtenvrij maar nog niet echt mezelf merk ik. Door volle holtes is de (spannings)hoofdpijn die ik ook aan het begin van de pandemie had weer terug en ik ben zo snel moeKan ook best de (in)spanning van afgelopen week zijn. Gelukkig lukt het deze week nog aardig om een beetje rustig aan te doen op mijn werk en ik doe ook de sinterklaasviering maar een tandje lager (bij de andere meevierende partij zijn er waterpokken, middenoorontsteking en een slecht slapende baby, dus die zitten ook goed in de lappenmand
) en dan moeten we nog maar even drie weken door tot vakantie.
quote:Op donderdag 9 december 2021 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan mogen ze zelf de rommel weer opruimen
Amir is een fijn mens en heel hard bezig met zijn opleiding. Heeft het niet echt makkelijk, komt mede door zijn karakter. Maar het is iemand die in 2015 via een hulpverlener een mobiel kreeg en daarmee voor het eerst foto's en filmpjes maakte en toen hoorde dat er een filmacademie bestond en meteen dacht, daar wil ik heen. Via de gemeente heeft hij een half jaar gewerkt bij een bedrijf die bedrijfsfilms maakt, maar ook de film over de aankomst van Sinterklaas, en de films rondom "bridge to liberation". Die hebben hem ook geholpen, en daar mag hij ook apparatuur gebruiken. Met zijn eerste filmpje is hij meteen doorgegaan naar de volgende ronde van aanmelding en daarna aangenomen (geloof in zijn richting 5 per jaar)quote:Op donderdag 9 december 2021 16:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel aardig dat ze jouw badkamer mogen gebruiken
Nee, dit is voor een opdracht die ik als studentassistent had aangenomen een paar maanden geleden. Het was een baantje voor in juli en augustus, maar de opdrachtgevers waren eeeeeerg langzaam met feedback geven op het eindproduct. Ik ben eigenlijk verbaasd dat ze er nog voor mijn afstuderen toe zijn gekomenquote:Op donderdag 9 december 2021 17:20 schreef Blues het volgende:
Klinkt als gedoe Tele.
Is dit de sollicitatie-opdracht ?
Maar die eet ze opquote:Op donderdag 9 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet hierbij aan @:sigme denken
[ afbeelding ]
Als ze zo klein nog niet hoor!quote:
Niet genoeg vlees, dus ze moeten eerst groter groeien?quote:Op donderdag 9 december 2021 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ze zo klein nog niet hoor!
En ik eet er maar een paar - jullie helpen een handje.
Uwhm, ik zou je graag feliciteren met je heerlijke maaltijd, maar ik vind gebakken lever met uien niet lekker en karwijzaad ook nietquote:Op donderdag 9 december 2021 18:00 schreef sigme het volgende:
Vandaag aten we lever, van eigen vark. Met siepels, en raasdonders, en kool-met-karwij-in-room.
Is dat al hypocriet? Het is sentimenteel, maar niet hypocriet, in mijn ogen.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet genoeg vlees, dus ze moeten eerst groter groeien?![]()
Maar was niet serieus bedoeld he? (en bovenstaande ook niet).
Ik ben ook muy hypocrito: ik vind lam (en ander vlees) heerlijk en eet het dus ook. Maar ik zou nooit zelf een dier kunnen slachten of naar de slager/slachter brengen. Dus ik zou waarschijnlijk geen vlees eten als ik zelfvoorzienend zou moeten zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 december 2021 18:57 schreef Blues het volgende:
Project met een, gedurende de hele week zelfgekweekte, zuurdesemstarter een zuurdesembrood maken.
2 kritiekpuntjes: moet luchtiger en wat meer zout. Verder tevreden en erg leuk om te doenZiet er mooi gelukt uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil het eigenlijk ook nog eens doen.
Ik vind zelf van wel: ik eet het wel als het me in lam-onherkenbare bijna hapklare brokken word aangeboden, maar ik zou het niet eten als ik het (herkenbare en mij bekende) lam zou moeten (lqten) slachten.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dat al hypocriet? Het is sentimenteel, maar niet hypocriet, in mijn ogen.
Hypocriet is Tinkebell doodsbedreigingen sturen vanwege hamstermartelingen en zelf vlees eten uit de supermarkt. Dat is hypocriet.
Da's toch geen "quote:Op donderdag 9 december 2021 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zal ook nooit met opzet op een mier stappen of een spin doodmeppen oid
Heel begrijpelijk dat je helpt waar kanquote:Op donderdag 9 december 2021 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Amir is een fijn mens en heel hard bezig met zijn opleiding. Heeft het niet echt makkelijk, komt mede door zijn karakter. Maar het is iemand die in 2015 via een hulpverlener een mobiel kreeg en daarmee voor het eerst foto's en filmpjes maakte en toen hoorde dat er een filmacademie bestond en meteen dacht, daar wil ik heen. Via de gemeente heeft hij een half jaar gewerkt bij een bedrijf die bedrijfsfilms maakt, maar ook de film over de aankomst van Sinterklaas, en de films rondom "bridge to liberation". Die hebben hem ook geholpen, en daar mag hij ook apparatuur gebruiken. Met zijn eerste filmpje is hij meteen doorgegaan naar de volgende ronde van aanmelding en daarna aangenomen (geloof in zijn richting 5 per jaar)
Hij heeft vast heel veel talent (ik vind het mooi wat hij maakt, maar heb geen verstand ervan) anders hadden ze 'm niet aangenomen. Dus als ik kan helpen, graag!
Ik heb de tekst van zijn aanmeldingsfilm geschreven. Wil genoemd worden wanneer hij een Oscar krijgtquote:Op donderdag 9 december 2021 19:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat je helpt waar kan
Hopelijk komt ie nog ver
Iemand heeft al mijn tongetjes weggelikt.quote:
Dat dus. Maar ik ben dan weer wel dol op paté. Snap daar niets vanquote:Op donderdag 9 december 2021 19:58 schreef fietsie het volgende:
Lever vind ik echt absoluut een van de meest smerige dingen die eetbaar genoemd wordt..
quote:
Die baklever niet, maar de rest wel.quote:
Wat een schandaalquote:Op donderdag 9 december 2021 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Iemand heeft al mijn tongetjes weggelikt.
Balkenbrij is wel een ander product dan bakleverquote:Op donderdag 9 december 2021 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die baklever niet, maar de rest wel.
Bedenk me nu wel, vroeger vond ik paté, leverworst etc heel smerig en nu niet meer. Zou ik dan nu ook balkenbrij lusten? Toch eens proberen
Volgende keer reken ik gewoon goud geldquote:
Ik ga eens zien of ik het ergens tegenkomquote:Op donderdag 9 december 2021 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Balkenbrij is wel een ander product dan bakleverIk denk dat als je leverworst en pate wel lekker vind je baklever wel lust. Balkenbrij is wel echt anders qua smaak.
Die bestel ik af en toe bij AH. En tegenwoordig hebben ze die ook als plakjes voor op brood.quote:
Erwtensoep?quote:Op donderdag 9 december 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog niet wat ik maandag kook voor de VerbouwVrienden. Het moet of van te voren klaar te maken zijn en dan nog op te warmen, of met een uur van A tot Z klaar. Ik moet om half 5 naar de fysio namelijk.Het moet makkelijk vervoerbaar zijn en voedzaam.
Zelf zat ik te denken aan een iets met kip (heb nog geen kip gebruik of in de planning), of misschien een quiche.
JAAAA TAARTquote:Op donderdag 9 december 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog niet wat ik maandag kook voor de VerbouwVrienden. Het moet of van te voren klaar te maken zijn en dan nog op te warmen, of met een uur van A tot Z klaar. Ik moet om half 5 naar de fysio namelijk.Het moet makkelijk vervoerbaar zijn en voedzaam.
Zelf zat ik te denken aan een iets met kip (heb nog geen kip gebruik of in de planning), of misschien een quiche.
Vind ik zelf niet lekker en ik gaf ze maandag al awesome zoete aardappelsoepquote:
Goeie sterke kaas dusquote:Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:
Er wordt hier Chene D'Argent Camembert van de Lidl gegeten.
Het ruikt naar meerdere rottende kadavers die een beetje worden uitgeperst om het vocht en gas eruit te krijgen, in de container van de kadaver verwerker....
Fromage du Rendacquote:Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:
Het ruikt naar meerdere rottende kadavers die een beetje worden uitgeperst om het vocht en gas eruit te krijgen, in de container van de kadaver verwerker....
Ja, lever trek ik wel, maar camembert ouder dan 1 dag..quote:Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:
Ohquote:Op donderdag 9 december 2021 21:06 schreef sigme het volgende:
Then again, ik had eens een paar weken een handvol dode schapen op de dam een endje verderop liggen - niet van mij, ik had toen nog geen schapen! Dat stinkt niet per se viezer dan camembert, maar wel in veel bredere omgeving.
De eigenaar van de schapen was ze wat vergeten. Het kostte nog best moeite om hem te pakken te krijgen - ik had geen adres, wel een naam. Eerst heb ik de moeder van een basisschoolleerling lastig gevallen met dooie rottende schapen, maar dat jongetje was een toevallige naamgenoot.
Thanksquote:Op donderdag 9 december 2021 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's toch geen ""?
Ik draag ook alle beestjes netjes naar buiten en ik stap er omheen en als ik per ongeluk op een slak stap voel ik me vreselijk. Ik vind dat vrij normaal, zeker in onze luxe zachte wereld.
En dieren naar de slacht brengen is ook vreselijk. Ik doe het, want anders kan ik geen levende dieren houden, en dat wil ik wel. En dan kan ik ze ook net zo goed opeten ook - al ken ik er genoeg die wel vlees eten maar niet hun eigen dieren en daar zal je mij niet iets lelijks over horen zeggen. Of denken.
En (laten) slachten wordt niet makkelijker als je het vaker doet. Bijna integendeel zou ik zeggen.
Die "boer" was een handelaar in wrakvee. Dus hij kocht partijen halfdode schapen op, liet die een tijdje op z'n land lopen, en wat dan herstelde was een paar maanden later flink meer geld waard. Maar hij dus ook heel vaak dode schapen. Voor hem was dat dan ook niks opmerkelijks. En in dit geval had hij net de rest van de kudde weggebracht, dus hij (en z'n knecht) kwamen er niet. Dus dan wil dat vergeten blijkbaar makkelijk.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh
Hoe kun je schapen een tijdje vergeten?
En waaraan gaan ze dan dood als dat gebeurt?
Dood en verrottend is een afschuwelijke stank. En na 1x geroken herken je het altijd en overalquote:Op donderdag 9 december 2021 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
In Tanzania de kadavers van gnoes “mogen” ruiken die de oversteek van de grote trek niet gehaald haddendie lucht vergeet je nooit meer
Echt?!quote:Op donderdag 9 december 2021 21:15 schreef sigme het volgende:
Nou ja, aardgas ruikt naar kadaver, kunstmatig toegevoegde geurstof, in het idee dat dat mensen instinctief schrik zou aanjagen. Dat blijkt dus niet het geval. Hooguit vinden mensen dat dode beesten raar naar aardgas ruiken.
Ik verzin nooit wat, Isa. Hooguit overdrijf ik soms, of ik vergis mequote:
quote:De lekkage van één tankwagen uit Alblasserdam zorgde zaterdag voor stank in een groot deel van Nederland. Zelfs in Duitsland kwamen klachten binnen van de hevige geur. Hoe kon dat? Zeven vragen over het petrolad-lek.
Wat gebeurde er precies?
De brandweer rukte gisterochtend massaal uit naar een tanktransportbedrijf in Alblasserdam na een lekkage in een tankwagen. Al snel bleek de gasachtige lucht uit te waaien over een groot deel van Nederland. Er werd een NL Alert verstuurd om mensen te alarmeren. Het advies: bij overlast ramen en deuren dicht.
Wat zat er in de tank?
Het gaat om petrolad, een verzamelnaam van oliën die bijvoorbeeld worden gebruikt in de versnellingsbak. Een schadelijke stof en daarom werd direct alarm geslagen. Later op de middag bleek dat alleen op het bedrijventerrein zelf een meetbare hoeveelheid van de stof is gevonden.
10-2-2019 https://www.ad.nl/dordrec(...)en-stinken~ae42efc5/
Waar komen partijen halfdode schapen vandaan?quote:Op donderdag 9 december 2021 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Die "boer" was een handelaar in wrakvee. Dus hij kocht partijen halfdode schapen op, liet die een tijdje op z'n land lopen, en wat dan herstelde was een paar maanden later flink meer geld waard. Maar hij dus ook heel vaak dode schapen. Voor hem was dat dan ook niks opmerkelijks. En in dit geval had hij net de rest van de kudde weggebracht, dus hij (en z'n knecht) kwamen er niet. Dus dan wil dat vergeten blijkbaar makkelijk.
Die 'boer' woonde dus niet hier bij dit stuk land.
Schapenhouders.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar komen partijen halfdode schapen vandaan?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |