abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202538317
Plaatje zoeken is mijn fort niet. 😢

Als weer: sterkte allemaal, die huishoudens en kinders moeten fiksen met positieve testen alom.
pi_202538336
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is dat dan een soort hard plastic? En isoleer je daar dan nog tussen voor je de definitieve vloer er op legt?
Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.

@Goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Spoilers!
pi_202538359
Ik zit de programma's rond Amalia's verjaardag te kijken. Wat ontzettend leuk allemaal. Maxima was gewoon luizenmoeder, WA draait bardiensten bij de hockey.
Spoilers!
pi_202538365
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat is kunststof inderdaad. In elk vak komt een vierkant isolatie inderdaad. Daar over plastic, dan houten platen, een ondervloer en de definitieve vloer.

@:goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollen *)

De hulp van mijn moeder is vandaag al 3 weken ziek (covid dus). heb haar net gevraagd wanneer ze weer kan werken en ze denkt vólgende week. Pffff, een maand ziek. Hoop dat iedereen hier in ieder geval minder lang ziek is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202538375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:goitske, jullie kunnen er maar vanaf zijn denk ik. Je kunt die kleintjes inderdaad niet zo lang opsluiten. Er is niemand ziek toch?
Mijn man is zieker dan ik, ik ben zelf wel wat ziek en de kinderen willen vooral uit quarantaine
pi_202538383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Woah, nog een heleboel te doen dus. Maar goed, dan kan je eindelijk wel knikkeren zonder dat de knikkers weg rollen *)

De hulp van mijn moeder is vandaag al 3 weken ziek (covid dus). heb haar net gevraagd wanneer ze weer kan werken en ze denkt vólgende week. Pffff, een maand ziek. Hoop dat iedereen hier in ieder geval minder lang ziek is.
Wat lang :o Is dat die ene gekke die vast niet gevaccineerd is?
Spoilers!
pi_202538388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit de programma's rond Amalia's verjaardag te kijken. Wat ontzettend leuk allemaal. Maxima was gewoon luizenmoeder, WA draait bardiensten bij de hockey.
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koningin O+ O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202538390
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Goitske het volgende:

[..]
Mijn man is zieker dan ik, ik ben zelf wel wat ziek en de kinderen willen vooral uit quarantaine
Dat klinkt wel zwaar. Sterkte.
Spoilers!
pi_202538391
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heb je die over de top trotse koppies gezien toen Amalia gisteren haar toespraak deed? Ik zag daar idd de luizenmoeder en de vrijwillige barpapa staan stralen en niet de koning en koningin O+ O+
Ja! O+ O+

Zo mooi. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202538398
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, zo ver ben ik nog niet. Ik heb net de Net5 docu gekeken en nu die van de NPO.
Spoilers!
pi_202538409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wat lang :o Is dat die ene gekke die vast niet gevaccineerd is?
Yup! Niet gevaccineerd. Want heul goed immunsysteem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202538439
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Yup! Niet gevaccineerd. Want heul goed immunsysteem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X :X :X :X
Spoilers!
  donderdag 9 december 2021 @ 14:10:58 #13
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202538487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn hulp heeft COPD en had eerst een prednison kuur omdat ze heel slecht ging rondom die COPD en toen ze weer opgeknapt was meteen corona, en daarvan ook echt 3 weken flink ziek.
Ze komt als het goed is morgen weer O+ O+ O+
Nu wil ze ook meer letten op afstand houden enzo, ze is er flink van geschrokken.
pi_202538495
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef Lonaa het volgende:

Ja! O+ O+

Zo mooi. :Y
Ja hoi!
Vraag aan jou ivm desemstarter, ik ben nu een brood aan het bakken (staat op 1e rijs), heb overgebleven moedertjesdeeg (Omacron genaamd bij mij) nu in een plastic bakkie overgedaan met deksel in de koelkast, omdat ik haar nu ff niet meer ga voeden.
Maar mét deksel is dat verstandig? Of liever ook een magnetronfolietje als afdekker?
pi_202538502
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik hoor net dat Hans gevlogen heeft vanochtend. Ze stond aan de hele kant van zo'n losse plaat en J stapte op de andere kant _O-
Allereerst wat een werk _O_ snap ook goed dat het raar en voorzichtig loopt.
En ik moest schriklachen om Hans!
Vond het ook al zo leuk om steeds die kattenbak op die foto's te zien staan.
Goed bezig ^O^
pi_202538526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hoi!
Vraag aan jou ivm desemstarter, ik ben nu een brood aan het bakken (staat op 1e rijs), heb overgebleven moedertjesdeeg (Omacron genaamd bij mij) nu in een plastic bakkie overgedaan met deksel in de koelkast, omdat ik haar nu ff niet meer ga voeden.
Maar mét deksel is dat verstandig? Of liever ook een magnetronfolietje als afdekker?
Ik ben geen Lonaa, maar deksel is prima. Kan zijn dat er een alcohol laagje bovenop vormt, kan je er gewoon weer doorroeren, en dan is omacron good to go.
pi_202538532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:15 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik ben geen Lonaa, maar deksel is prima. Kan zijn dat er een alcohol laagje bovenop vormt, kan je er gewoon weer doorroeren, en dan is omacron good to go.
Ah ja, jij bent ook ervaringsdeskundige :*
Dank!
pi_202538538
@Blues wat is eigenlijk het idee achter de naam?

Ode aan de Franse president?

Oma en de naam van de nieuwe coronavariant?
pi_202538543
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ah ja, jij bent ook ervaringsdeskundige :*
Dank!
doe je straks een foto van je brood?
pi_202538569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues wat is eigenlijk het idee achter de naam?

Ode aan de Franse president?

Oma en de naam van de nieuwe coronavariant?
Spontane opwelling van mijn brein: een moederdeeg, door associëren met dat ik moeder maar ook oma ben, icm de term omicron (variant) dat toen all over the place was (en is).

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 09-12-2021 15:21:51 ]
pi_202538685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef Jagärtrut het volgende:

doe je straks een foto van je brood?
Ja was al de hele week bezig op fb met updates met het voeden van Omacron.
Nu een reportage van de voortgang van het maken van het brood.
#project O+
pi_202538703
nm

[ Bericht 27% gewijzigd door Blues op 09-12-2021 17:18:03 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 december 2021 @ 14:54:14 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202538859
Eerste collega nu ook positief. Via haar kind. Nou die was al een week niet op kantoor vanwege haar kind. Dus die werkt nu wat langer thuis. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202538987
We ontkomen niet meer aan besmetting, bij jezelf of directe omgeving, hopelijk blijft t verloop bij iedereen redelijk mild.
pi_202539030
Ik moet hierbij aan @sigme denken
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 9 december 2021 @ 15:13:10 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202539057
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet hierbij aan @:sigme denken
[ afbeelding ]
Bij ons liggen de schapen in de woonkamer
> Maar die stank dan?
Ach, daar wennen ze wel aan...
pi_202539305
Ik ben nu netjes klachtenvrij maar nog niet echt mezelf merk ik. Door volle holtes is de (spannings)hoofdpijn die ik ook aan het begin van de pandemie had weer terug en ik ben zo snel moe :@ Kan ook best de (in)spanning van afgelopen week zijn. Gelukkig lukt het deze week nog aardig om een beetje rustig aan te doen op mijn werk en ik doe ook de sinterklaasviering maar een tandje lager (bij de andere meevierende partij zijn er waterpokken, middenoorontsteking en een slecht slapende baby, dus die zitten ook goed in de lappenmand :X ) en dan moeten we nog maar even drie weken door tot vakantie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202539320
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten _O-
pi_202539369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hoi!
Ik heb geloof ik gelezen dat het desem ook in rust moet kunnen ademen anders stikt ie. Dus of deksel niet dichtdraaien of iid folie.

Oh spuit11. Kan blijkbaar wel. :Y
pi_202539472
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb geloof ik gelezen dat het desem ook in rust moet kunnen ademen anders stikt ie. Dus of deksel niet dichtdraaien of iid folie.

Oh spuit11. Kan blijkbaar wel. :Y
Ik heb mijn starter in een soort beugelglas, met het glazen deksel erop, zonder de beugel helemaal te sluiten (if you get what I mean...). Doet het prima!
  donderdag 9 december 2021 @ 16:00:33 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202539620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @:Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten _O-
Hitchcock scène? :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202539636
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Hitchcock scène? :9~
Dan mogen ze zelf de rommel weer opruimen :D
pi_202539832
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wahhh. Een van mijn kennissen (Amir, @:Isabeau jij hebt hem een keer ontmoet) is bezig met zijn eindexamen film voor de filmacademie. Heeft een badkamer nodig en nu komen ze zondag in mijn badkamer filmen. Morgen maar even extra poesten _O-
Ik zie ook een bloederige moordscene en ik hoor die muziek! Ie ie ie ie :D
pi_202539843
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben nu netjes klachtenvrij maar nog niet echt mezelf merk ik. Door volle holtes is de (spannings)hoofdpijn die ik ook aan het begin van de pandemie had weer terug en ik ben zo snel moe :@ Kan ook best de (in)spanning van afgelopen week zijn. Gelukkig lukt het deze week nog aardig om een beetje rustig aan te doen op mijn werk en ik doe ook de sinterklaasviering maar een tandje lager (bij de andere meevierende partij zijn er waterpokken, middenoorontsteking en een slecht slapende baby, dus die zitten ook goed in de lappenmand :X ) en dan moeten we nog maar even drie weken door tot vakantie.
Op lagere versnelling in een soort dieselmodus dan maar ^O^
pi_202539998
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan mogen ze zelf de rommel weer opruimen :D
:D

Wel aardig dat ze jouw badkamer mogen gebruiken
pi_202540109
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
:D

Wel aardig dat ze jouw badkamer mogen gebruiken
Amir is een fijn mens en heel hard bezig met zijn opleiding. Heeft het niet echt makkelijk, komt mede door zijn karakter. Maar het is iemand die in 2015 via een hulpverlener een mobiel kreeg en daarmee voor het eerst foto's en filmpjes maakte en toen hoorde dat er een filmacademie bestond en meteen dacht, daar wil ik heen. Via de gemeente heeft hij een half jaar gewerkt bij een bedrijf die bedrijfsfilms maakt, maar ook de film over de aankomst van Sinterklaas, en de films rondom "bridge to liberation". Die hebben hem ook geholpen, en daar mag hij ook apparatuur gebruiken. Met zijn eerste filmpje is hij meteen doorgegaan naar de volgende ronde van aanmelding en daarna aangenomen (geloof in zijn richting 5 per jaar)
Hij heeft vast heel veel talent (ik vind het mooi wat hij maakt, maar heb geen verstand ervan) anders hadden ze 'm niet aangenomen. Dus als ik kan helpen, graag!
pi_202540209
Ik zou als het mijn badkamer was ook gewoon trots zijn als ie dan op film zou verschijnen. Ik bedoel, heb je straks ineens een badkamer die in een film meegespeeld heeft _O_

ik doe het 'm niet na.
pi_202540219
En beterschap nog steeds dan @Clubsoda *;
dat die kerstvakantie maar gauw mag komen. O+
pi_202540252
Ik ben al de hele middag bezig om een document af te maken op basis van een A4 aan gekladderde aantekeningen van mondelinge feedback, en dan nog wat commentaar in een wordbestand. Ben ik net klaar om het op te sturen, zie ik dat onderaan m'n kladderbende staat dat ze ook een versie wilden in een exceltabel, dus nou moet ik ook nog de boel in een tabel zien te stoppen ;(
maar dan is het ook echt af! en kan ik weer met "normaal" studiegedoe bezig. Gisteren was ik ook al de halve dag kwijt aan een "kun je dit misschien even doen?" klusje }:|
pi_202540431
Klinkt als gedoe Tele.
Is dit de sollicitatie-opdracht ?
pi_202540456
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:20 schreef Blues het volgende:
Klinkt als gedoe Tele.
Is dit de sollicitatie-opdracht ?
Nee, dit is voor een opdracht die ik als studentassistent had aangenomen een paar maanden geleden. Het was een baantje voor in juli en augustus, maar de opdrachtgevers waren eeeeeerg langzaam met feedback geven op het eindproduct. Ik ben eigenlijk verbaasd dat ze er nog voor mijn afstuderen toe zijn gekomen :')
  donderdag 9 december 2021 @ 17:56:54 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202540935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet hierbij aan @:sigme denken
[ afbeelding ]
Maar die eet ze op :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202540987
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar die eet ze op :P
Als ze zo klein nog niet hoor!
En ik eet er maar een paar - jullie helpen een handje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202541006
Vandaag aten we lever, van eigen vark. Met siepels, en raasdonders, en kool-met-karwij-in-room.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 9 december 2021 @ 18:08:02 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202541102
quote:
3s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Als ze zo klein nog niet hoor!
En ik eet er maar een paar - jullie helpen een handje.
Niet genoeg vlees, dus ze moeten eerst groter groeien? :P

Maar was niet serieus bedoeld he? (en bovenstaande ook niet).

Ik ben ook muy hypocrito: ik vind lam (en ander vlees) heerlijk en eet het dus ook. Maar ik zou nooit zelf een dier kunnen slachten of naar de slager/slachter brengen. Dus ik zou waarschijnlijk geen vlees eten als ik zelfvoorzienend zou moeten zijn :@
  donderdag 9 december 2021 @ 18:09:25 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202541122
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:00 schreef sigme het volgende:
Vandaag aten we lever, van eigen vark. Met siepels, en raasdonders, en kool-met-karwij-in-room.
Uwhm, ik zou je graag feliciteren met je heerlijke maaltijd, maar ik vind gebakken lever met uien niet lekker en karwijzaad ook niet :@
pi_202541642
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet genoeg vlees, dus ze moeten eerst groter groeien? :P

Maar was niet serieus bedoeld he? (en bovenstaande ook niet).

Ik ben ook muy hypocrito: ik vind lam (en ander vlees) heerlijk en eet het dus ook. Maar ik zou nooit zelf een dier kunnen slachten of naar de slager/slachter brengen. Dus ik zou waarschijnlijk geen vlees eten als ik zelfvoorzienend zou moeten zijn :@
Is dat al hypocriet? Het is sentimenteel, maar niet hypocriet, in mijn ogen.

Hypocriet is Tinkebell doodsbedreigingen sturen vanwege hamstermartelingen en zelf vlees eten uit de supermarkt. Dat is hypocriet.
pi_202541951
Project met een, gedurende de hele week zelfgekweekte, zuurdesemstarter een zuurdesembrood maken.
2 kritiekpuntjes: moet luchtiger en wat meer zout. Verder tevreden en erg leuk om te doen *G*

SPOILER
  donderdag 9 december 2021 @ 19:01:53 #49
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202542047
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:57 schreef Blues het volgende:
Project met een, gedurende de hele week zelfgekweekte, zuurdesemstarter een zuurdesembrood maken.
2 kritiekpuntjes: moet luchtiger en wat meer zout. Verder tevreden en erg leuk om te doen *G*

SPOILER
Ziet er mooi gelukt uit!

Wil het eigenlijk ook nog eens doen.
  donderdag 9 december 2021 @ 19:04:05 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202542112
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Is dat al hypocriet? Het is sentimenteel, maar niet hypocriet, in mijn ogen.

Hypocriet is Tinkebell doodsbedreigingen sturen vanwege hamstermartelingen en zelf vlees eten uit de supermarkt. Dat is hypocriet.
Ik vind zelf van wel: ik eet het wel als het me in lam-onherkenbare bijna hapklare brokken word aangeboden, maar ik zou het niet eten als ik het (herkenbare en mij bekende) lam zou moeten (lqten) slachten.

Sentimenteel is het uiteraard óók. Ik ben een watje als het iets met dieren te maken heeft. Zal ook nooit met opzet op een mier stappen of een spin doodmeppen oid :@
pi_202542247
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zal ook nooit met opzet op een mier stappen of een spin doodmeppen oid
Da's toch geen " :@ "?
Ik draag ook alle beestjes netjes naar buiten en ik stap er omheen en als ik per ongeluk op een slak stap voel ik me vreselijk. Ik vind dat vrij normaal, zeker in onze luxe zachte wereld.
En dieren naar de slacht brengen is ook vreselijk. Ik doe het, want anders kan ik geen levende dieren houden, en dat wil ik wel. En dan kan ik ze ook net zo goed opeten ook - al ken ik er genoeg die wel vlees eten maar niet hun eigen dieren en daar zal je mij niet iets lelijks over horen zeggen. Of denken.

En (laten) slachten wordt niet makkelijker als je het vaker doet. Bijna integendeel zou ik zeggen.
pi_202542520
Lever _O_
pi_202542532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Amir is een fijn mens en heel hard bezig met zijn opleiding. Heeft het niet echt makkelijk, komt mede door zijn karakter. Maar het is iemand die in 2015 via een hulpverlener een mobiel kreeg en daarmee voor het eerst foto's en filmpjes maakte en toen hoorde dat er een filmacademie bestond en meteen dacht, daar wil ik heen. Via de gemeente heeft hij een half jaar gewerkt bij een bedrijf die bedrijfsfilms maakt, maar ook de film over de aankomst van Sinterklaas, en de films rondom "bridge to liberation". Die hebben hem ook geholpen, en daar mag hij ook apparatuur gebruiken. Met zijn eerste filmpje is hij meteen doorgegaan naar de volgende ronde van aanmelding en daarna aangenomen (geloof in zijn richting 5 per jaar)
Hij heeft vast heel veel talent (ik vind het mooi wat hij maakt, maar heb geen verstand ervan) anders hadden ze 'm niet aangenomen. Dus als ik kan helpen, graag!
Heel begrijpelijk dat je helpt waar kan :Y
Hopelijk komt ie nog ver O+
pi_202542558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Heel begrijpelijk dat je helpt waar kan :Y
Hopelijk komt ie nog ver O+
Ik heb de tekst van zijn aanmeldingsfilm geschreven. Wil genoemd worden wanneer hij een Oscar krijgt _O-
pi_202542979
Lever :{w

Beter eet je tong }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202543092
Kippenlever met spek :9
pi_202543330
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:42 schreef Vanyel het volgende:

pi_202543337
quote:

Iemand heeft al mijn tongetjes weggelikt.
pi_202543343
Lever vind ik echt absoluut een van de meest smerige dingen die eetbaar genoemd wordt..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202543390
Ik vind lever ook heel moeilijk. De meeste pate en leverworst krijg ik ook echt niet weg, en dan bedoel ik niet dat ik het niet lekker vind, maar dat werkelijk alles in opstand komt.

Maar zelf gebakken lever is nooit zo raar, en de leverworst van mij eigen slachterij ook niet.
Het steekt nauw.
pi_202543403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:58 schreef fietsie het volgende:
Lever vind ik echt absoluut een van de meest smerige dingen die eetbaar genoemd wordt..
Dat dus. Maar ik ben dan weer wel dol op paté. Snap daar niets van
pi_202543459
Twentse baklever :9
Leverworst :9
Pate :9
pi_202543602
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:05 schreef Lonaa het volgende:
^)
pi_202543710
quote:
Die baklever niet, maar de rest wel.
Bedenk me nu wel, vroeger vond ik paté, leverworst etc heel smerig en nu niet meer. Zou ik dan nu ook balkenbrij lusten? Toch eens proberen
pi_202544013
quote:
3s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Iemand heeft al mijn tongetjes weggelikt.
Wat een schandaal
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 20:24:34 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202544036
Doe mij maar tong van de visboer :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202544134
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die baklever niet, maar de rest wel.
Bedenk me nu wel, vroeger vond ik paté, leverworst etc heel smerig en nu niet meer. Zou ik dan nu ook balkenbrij lusten? Toch eens proberen
Balkenbrij is wel een ander product dan baklever :Y Ik denk dat als je leverworst en pate wel lekker vind je baklever wel lust. Balkenbrij is wel echt anders qua smaak.
pi_202544220
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een schandaal
Volgende keer reken ik gewoon goud geld :7
pi_202544227
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Balkenbrij is wel een ander product dan baklever :Y Ik denk dat als je leverworst en pate wel lekker vind je baklever wel lust. Balkenbrij is wel echt anders qua smaak.
Ik ga eens zien of ik het ergens tegenkom
pi_202544393
Ik heb nog nooit balkenbrij op, geloof ik. Wel Limburgse bloedworst en volgens Wikipedia lijkt Limburgse balkenbrij erg op bloedworst dus nu weet ik het niet meer.

Een jaar of 5 geleden hebben we bij m'n vrijwilligerswerk een Scandinavisch menu gekookt omdat de internationale uitwisseling in die hoek zou zijn. Onderdeel van het menu was "rendierbiefstuk" dus we hadden wat hertenbiefstuk besteld bij de plaatselijke slager. Dat kon qua budget wel uit, want de rest van het menu was aardappelen en uien ongeveer :+
De onderste 1/3 van de schaal met hertenbiefstukjes bleek hertenlevers te zijn. 8)7 Inmiddels was het te laat om er nog wat aan te doen. De kinders kregen hun hertenbiefstukjes en wij als leiding hebben allemaal hertenlever zitten eten. Was interessant spul. _O-
pi_202544462
quote:
Vockingworss uit Utreg :9
pi_202544504
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Vockingworss uit Utreg :9
Die bestel ik af en toe bij AH. En tegenwoordig hebben ze die ook als plakjes voor op brood.
Lekker inderdaad
pi_202544559
Ik weet nog niet wat ik maandag kook voor de VerbouwVrienden. Het moet of van te voren klaar te maken zijn en dan nog op te warmen, of met een uur van A tot Z klaar. Ik moet om half 5 naar de fysio namelijk. :') Het moet makkelijk vervoerbaar zijn en voedzaam.

Zelf zat ik te denken aan een iets met kip (heb nog geen kip gebruik of in de planning), of misschien een quiche.
pi_202544607
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog niet wat ik maandag kook voor de VerbouwVrienden. Het moet of van te voren klaar te maken zijn en dan nog op te warmen, of met een uur van A tot Z klaar. Ik moet om half 5 naar de fysio namelijk. :') Het moet makkelijk vervoerbaar zijn en voedzaam.

Zelf zat ik te denken aan een iets met kip (heb nog geen kip gebruik of in de planning), of misschien een quiche.
Erwtensoep?
pi_202544608
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:41 schreef Lonaa het volgende:

JAAAA TAART
pi_202544662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Erwtensoep?
Vind ik zelf niet lekker en ik gaf ze maandag al awesome zoete aardappelsoep :9
pi_202544668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
JAAAA TAART
:D :')

Goede quiche lorraine. Of met zalm. Of uh...
pi_202544789
Er wordt hier Chene D'Argent Camembert van de Lidl gegeten.

Het ruikt naar meerdere rottende kadavers die een beetje worden uitgeperst om het vocht en gas eruit te krijgen, in de container van de kadaver verwerker....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202544823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:48 schreef fietsie het volgende:

Het ruikt naar meerdere rottende kadavers die een beetje worden uitgeperst om het vocht en gas eruit te krijgen, in de container van de kadaver verwerker....
Goeie sterke kaas dus _O_
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 20:56:20 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202545001
quote:

Fromage du Rendac :D
pi_202545139
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Fromage du Rendac :D
_O- _O_
pi_202545175
quote:

Ja, lever trek ik wel, maar camembert ouder dan 1 dag.. :N
pi_202545240
Then again, ik had eens een paar weken een handvol dode schapen op de dam een endje verderop liggen - niet van mij, ik had toen nog geen schapen! Dat stinkt niet per se viezer dan camembert, maar wel in veel bredere omgeving.

De eigenaar van de schapen was ze wat vergeten. Het kostte nog best moeite om hem te pakken te krijgen - ik had geen adres, wel een naam. Eerst heb ik de moeder van een basisschoolleerling lastig gevallen met dooie rottende schapen, maar dat jongetje was een toevallige naamgenoot.
pi_202545269
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:06 schreef sigme het volgende:
Then again, ik had eens een paar weken een handvol dode schapen op de dam een endje verderop liggen - niet van mij, ik had toen nog geen schapen! Dat stinkt niet per se viezer dan camembert, maar wel in veel bredere omgeving.

De eigenaar van de schapen was ze wat vergeten. Het kostte nog best moeite om hem te pakken te krijgen - ik had geen adres, wel een naam. Eerst heb ik de moeder van een basisschoolleerling lastig gevallen met dooie rottende schapen, maar dat jongetje was een toevallige naamgenoot.
Oh :X

Hoe kun je schapen een tijdje vergeten? ;(
En waaraan gaan ze dan dood als dat gebeurt?
  donderdag 9 december 2021 @ 21:11:02 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202545322
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Da's toch geen " :@ "?
Ik draag ook alle beestjes netjes naar buiten en ik stap er omheen en als ik per ongeluk op een slak stap voel ik me vreselijk. Ik vind dat vrij normaal, zeker in onze luxe zachte wereld.
En dieren naar de slacht brengen is ook vreselijk. Ik doe het, want anders kan ik geen levende dieren houden, en dat wil ik wel. En dan kan ik ze ook net zo goed opeten ook - al ken ik er genoeg die wel vlees eten maar niet hun eigen dieren en daar zal je mij niet iets lelijks over horen zeggen. Of denken.

En (laten) slachten wordt niet makkelijker als je het vaker doet. Bijna integendeel zou ik zeggen.
  donderdag 9 december 2021 @ 21:11:24 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202545331
quote:

Rundertong O+
pi_202545348
In Tanzania de kadavers van gnoes “mogen” ruiken die de oversteek van de grote trek niet gehaald hadden :r die lucht vergeet je nooit meer
pi_202545360
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Oh :X

Hoe kun je schapen een tijdje vergeten? ;(
En waaraan gaan ze dan dood als dat gebeurt?
Die "boer" was een handelaar in wrakvee. Dus hij kocht partijen halfdode schapen op, liet die een tijdje op z'n land lopen, en wat dan herstelde was een paar maanden later flink meer geld waard. Maar hij dus ook heel vaak dode schapen. Voor hem was dat dan ook niks opmerkelijks. En in dit geval had hij net de rest van de kudde weggebracht, dus hij (en z'n knecht) kwamen er niet. Dus dan wil dat vergeten blijkbaar makkelijk.
Die 'boer' woonde dus niet hier bij dit stuk land.
  donderdag 9 december 2021 @ 21:13:44 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202545381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
In Tanzania de kadavers van gnoes “mogen” ruiken die de oversteek van de grote trek niet gehaald hadden :r die lucht vergeet je nooit meer
Dood en verrottend is een afschuwelijke stank. En na 1x geroken herken je het altijd en overal :Y
pi_202545413
Nou ja, aardgas ruikt naar kadaver, kunstmatig toegevoegde geurstof, in het idee dat dat mensen instinctief schrik zou aanjagen. Dat blijkt dus niet het geval. Hooguit vinden mensen dat dode beesten raar naar aardgas ruiken.
pi_202545426
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:15 schreef sigme het volgende:
Nou ja, aardgas ruikt naar kadaver, kunstmatig toegevoegde geurstof, in het idee dat dat mensen instinctief schrik zou aanjagen. Dat blijkt dus niet het geval. Hooguit vinden mensen dat dode beesten raar naar aardgas ruiken.
Echt?! :D Wat een grappig weetje.
pi_202545489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Echt?! :D Wat een grappig weetje.
Ik verzin nooit wat, Isa. Hooguit overdrijf ik soms, of ik vergis me ;)

Het is wel een geur die je goed kan ruiken.
Paar jaar geleden sloeg er in Alblasserdam een vrachtwagen lek met die geurstof aan boord.
Ik kon het bij ons ruiken. Da's 230km!

quote:
De lekkage van één tankwagen uit Alblasserdam zorgde zaterdag voor stank in een groot deel van Nederland. Zelfs in Duitsland kwamen klachten binnen van de hevige geur. Hoe kon dat? Zeven vragen over het petrolad-lek.

Wat gebeurde er precies?
De brandweer rukte gisterochtend massaal uit naar een tanktransportbedrijf in Alblasserdam na een lekkage in een tankwagen. Al snel bleek de gasachtige lucht uit te waaien over een groot deel van Nederland. Er werd een NL Alert verstuurd om mensen te alarmeren. Het advies: bij overlast ramen en deuren dicht.

Wat zat er in de tank?
Het gaat om petrolad, een verzamelnaam van oliën die bijvoorbeeld worden gebruikt in de versnellingsbak. Een schadelijke stof en daarom werd direct alarm geslagen. Later op de middag bleek dat alleen op het bedrijventerrein zelf een meetbare hoeveelheid van de stof is gevonden.

10-2-2019 https://www.ad.nl/dordrec(...)en-stinken~ae42efc5/
pi_202545624
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Die "boer" was een handelaar in wrakvee. Dus hij kocht partijen halfdode schapen op, liet die een tijdje op z'n land lopen, en wat dan herstelde was een paar maanden later flink meer geld waard. Maar hij dus ook heel vaak dode schapen. Voor hem was dat dan ook niks opmerkelijks. En in dit geval had hij net de rest van de kudde weggebracht, dus hij (en z'n knecht) kwamen er niet. Dus dan wil dat vergeten blijkbaar makkelijk.
Die 'boer' woonde dus niet hier bij dit stuk land.
Waar komen partijen halfdode schapen vandaan?

Het zou niet mijn favoriete baan zijn denk ik.
  donderdag 9 december 2021 @ 21:33:03 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202545794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waar komen partijen halfdode schapen vandaan?

Schapenhouders.
Schapen kunnen nogal gevoelig zijn voor allerlei ziektes.
pi_202545915
Schapen en slootjes met hele zachte kanten zijn ook geen vrienden.
  donderdag 9 december 2021 @ 21:50:24 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_202546218
Ik ga de dansende letters inruilen voor schaapjes tellen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202547628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
JAAAA TAART
^O^
1 progrestaart. Krijgen ze nooit op.
  vrijdag 10 december 2021 @ 06:32:46 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202549026
Morguh.. :O

Gister nuttige teambuilding dag..
Beetje met lego gespeeld en daarna gezamenlijk wat documenten en procedures onder handen genomen..

Na het eten met de taxi naar huis :+ gelukkig is vrijdag een korte dag hier :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 december 2021 @ 06:56:15 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202549056
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rundertong O+
:9~
Wellicht met kerst als oom er zin in heeft...
pi_202549224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Schapenhouders.
Schapen kunnen nogal gevoelig zijn voor allerlei ziektes.
Slacht ze dan zou ik zeggen ipv half dood elders nog ff te laten lopen.
Maar ja.. alles draait om geld *O* -O-
pi_202549291
Goedemorgen! Drukke maar constructieve week op het werk gehad. Nu nog even een half dagje mail en dan weekend! Ik las dat we veel positivelingen hebben hier. Sterkte allemaal!
pi_202549604
Joe!

Drukke dag vandaag, leuke dingen maar wel hele dag druk. *O*
pi_202549630
Goedemorgen :W

Onrustig geslapen. Spierpijn in m'n bovenbenen.

Zometeen een rondje hardlopen in het bos met vriendin :')

ach ja. Ik ga de rest van de dag wel op m'n kont zitten.

@Lonaa wat zijn de plannen? *G*
@Tuindier fijn, bijna weekend *G*
pi_202549638
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Zoiets wilde ik ook zeggen. Ik had niet bedacht dat als een schapenhouder een half zieke kudde had, de oplossing zou zijn om de kudde in die staat te verkopen.
pi_202549648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 06:32 schreef Barreltje het volgende:
Morguh.. :O

Gister nuttige teambuilding dag..
Beetje met lego gespeeld en daarna gezamenlijk wat documenten en procedures onder handen genomen..

Na het eten met de taxi naar huis :+ gelukkig is vrijdag een korte dag hier :@
Lego O+

Is de vrijdag bij jullie formeel een korte dag? toen ik in jouw land stageliep, was officieel iedereen 8:00-16:00 op het werk maar op vrijdagmiddag waren ze meestal na de lunch al verdwenen :')
pi_202549721
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen :W

Onrustig geslapen. Spierpijn in m'n bovenbenen.

Zometeen een rondje hardlopen in het bos met vriendin :')

ach ja. Ik ga de rest van de dag wel op m'n kont zitten.

@:Lonaa wat zijn de plannen? *G*
@:Tuindier fijn, bijna weekend *G*
Ik ga dus niet trainen vandaag. :7 Heb er ook al 3x opzitten + druk + morgen nog uur liften en uur yoga :')

Vandaag doe ik klein rondje boodschappen zo+afwas ophalen, uur met hond, vrienden oppikken en half uur rijden naar bierwinkel, bier uitzoeken, iedereen weer thuisbrengen (exclusief snoepzakjes), eten afmaken, eten brengen naar de VerbouwVrienden en daar eten en daarna nog een verjaardag/spelletjesavond.

*hijg.
pi_202549864
Mogguh!

Best lekkere werkweek gehad, maar gisteren was een halve buttdag*. 's Avonds was het gelukkig wel gezellig :)
SPOILER
Maar goed, nu 5 (VIJF!) dagen vrij O+ Gewoon zo ingeroosterd. Luxe! Ik ga er maar eens van genieten en mijn gedachten even een andere kant op proberen te zetten.

Vanmiddag nog even koffie drinken met mijn eigen dierenarts :D even bijkletsen.
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:33:17 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202549962
Lekker @Candaasje , ffies paar dagen niet met werk bezig hoeven.
pi_202549979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zoiets wilde ik ook zeggen. Ik had niet bedacht dat als een schapenhouder een half zieke kudde had, de oplossing zou zijn om de kudde in die staat te verkopen.
Op de UA kregen wij wrakvee van handelaren. Althans, ze hadden een handelaar die koeien regelden, hoefden geen dure exemplaren te zijn want ze gingen toch naar een jaar naar de slacht. Maar 9 van de 10 keer waren die dieren dus ernstig kreupel. En dan kon de UA ze eerst weer eens een oplappen (en dit moet dus door een externe dierenarts gedaan worden hè, dat mogen ze niet zelf als eigenaar! Dus kost weer geld.) . Heb er mijn prof wel eens echt kwaad om gezien.

Maar goed, ik snap sowieso niet dat je zo met je dieren om gaat natuurlijk. Doe dat met een hond of paard, en je krijgt de dierenbescherming op je dak (en terecht).

EDIT: overigens mag je (te) kreupele of zieke dieren niet naar een slachterij transporteren. (Dat wordt vaak genoeg wel gedaan, maar er zijn wel richtlijnen voor). In dat soort gevallen moet je als houder een noodslacht laten uitvoeren op eigen terrein, als je het dier niet kan of wil behandelen. (Indien de aandoening het toelaat kan het dier nog wel eindigen in de winkel). Maar ja.... gedoe, geld.... etc.
pi_202549999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:33 schreef fietsie het volgende:
Lekker @:Candaasje , ffies paar dagen niet met werk bezig hoeven.
Ja, enerzijds wel. Anderzijds vind ik het werk verder leuk dus ik vind het dan weer zo zonde dat mijn hoofd met vooral de negatieve dingen aan de haal gaat. En ik krijgt het niet gestopt }:| .

Ik ga eens kijken of de Hema nog appeltaart heeft. Zelf bakken kost me wat teveel tijd, maar wat lekkers voor bij de koffie is wel zo...lekker :D
pi_202550045
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, enerzijds wel. Anderzijds vind ik het werk verder leuk dus ik vind het dan weer zo zonde dat mijn hoofd met vooral de negatieve dingen aan de haal gaat. En ik krijgt het niet gestopt }:| .

Dat is wel jammer -O- geen idee hoe je dat zou kunnen aanpakken, ik ben ook niet zo van de confrontatie.

Goedemorgen trouwens c_/
Veelste laat gaan slapen dus we liggen nog in bed. Zo eens beslissen of we een lange wandeling gaan maken. Eerst maar eens op buienradar kijken.
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:53:41 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202550166
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Lego O+

Is de vrijdag bij jullie formeel een korte dag? toen ik in jouw land stageliep, was officieel iedereen 8:00-16:00 op het werk maar op vrijdagmiddag waren ze meestal na de lunch al verdwenen :')
Niet officieel nee.. B-)
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:57:36 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202550211
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:24 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Best lekkere werkweek gehad, maar gisteren was een halve buttdag*. 's Avonds was het gelukkig wel gezellig :)
SPOILER
Maar goed, nu 5 (VIJF!) dagen vrij O+ Gewoon zo ingeroosterd. Luxe! Ik ga er maar eens van genieten en mijn gedachten even een andere kant op proberen te zetten.

Vanmiddag nog even koffie drinken met mijn eigen dierenarts :D even bijkletsen.
Ik deed van de week even een bakkie koffie met mn collega waar ik ook jeuk van krijg.. even wat dingen uitgesproken.. en elkaar gezegd wat we vervelend vinden en dat we elkaar daar op mogen aanspreken..

Mooi ook dat collega meteen zegt dst ie dat hinderlijke gedrag helemaal niet doet.. en vervolgens 5 minuten later het gedrag precies doet.. dus ik:" ehm... zie je het?" Dst hielp wel..

Bij mij werkte het dus vooral om het informeel bij een bakkie koffie even te bespreken (nadat het vorige week wel een beetje botste en we gezegd hebben dat we het er maar eens over moesten hebben)
pi_202550419
Lastige situatie, @Candaasje! En vervelend dat het wel zo'n impact op je werkplezier heeft.

Ik sliep vreselijk slecht, had gezelschap naast me liggen, daar moet ik nog wel even aan wennen blijkbaar. Was verder wel leuk gisteravond :9
pi_202550466
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik deed van de week even een bakkie koffie met mn collega waar ik ook jeuk van krijg.. even wat dingen uitgesproken.. en elkaar gezegd wat we vervelend vinden en dat we elkaar daar op mogen aanspreken..

Mooi ook dat collega meteen zegt dst ie dat hinderlijke gedrag helemaal niet doet.. en vervolgens 5 minuten later het gedrag precies doet.. dus ik:" ehm... zie je het?" Dst hielp wel..

Bij mij werkte het dus vooral om het informeel bij een bakkie koffie even te bespreken (nadat het vorige week wel een beetje botste en we gezegd hebben dat we het er maar eens over moesten hebben)
Ik doe het even zo, want geen idee wie er meeleest:

SPOILER
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:24:29 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_202550501
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat Candaasje ook al schreef.
Ziek en zwak en kreupel vee mag niet geslacht worden. Daar het vee in een "goede" omgeving te zetten en wat zorg te geven knapt een deel weer op. Dat deel gaat de verkoop in. Als levend vee of naar de slacht. Een deel zal op natuurlijke wijze overlijden. En dient door de veehouder opgeruimd te worden. En een deel zal alsnog een noodslacht ondergaan.

Ja het gaat om geld. Maar aan de andere kant staat noodslacht van al het vee, dus ook dat wat nog redelijk gezond is en met wat zorg we weer bovenop kom, op de plek waar het op dat moment leeft. En gaat dit vlees de kliko in.

Aan de ene kant erg dat dit gebeurd. Aan de andere kant is het beter voor mens en dier.
Vroeger bleef dit vee ergens in een donkere schuur of modderpoel als de eigenaar er niets meer mee kon om wat voor een reden dan ook. Gezondheid en geld problemen waren de grootste. En schaamte om dit naar buiten te brengen hield de veehouder tegen om hulp te zoeken.
pi_202550608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:24 schreef z80 het volgende:

[..]
Wat Candaasje ook al schreef.
Ziek en zwak en kreupel vee mag niet geslacht worden. Daar het vee in een "goede" omgeving te zetten en wat zorg te geven knapt een deel weer op. Dat deel gaat de verkoop in. Als levend vee of naar de slacht. Een deel zal op natuurlijke wijze overlijden. En dient door de veehouder opgeruimd te worden. En een deel zal alsnog een noodslacht ondergaan.

Ja het gaat om geld. Maar aan de andere kant staat noodslacht van al het vee, dus ook dat wat nog redelijk gezond is en met wat zorg we weer bovenop kom, op de plek waar het op dat moment leeft. En gaat dit vlees de kliko in.

Aan de ene kant erg dat dit gebeurd. Aan de andere kant is het beter voor mens en dier.
Vroeger bleef dit vee ergens in een donkere schuur of modderpoel als de eigenaar er niets meer mee kon om wat voor een reden dan ook. Gezondheid en geld problemen waren de grootste. En schaamte om dit naar buiten te brengen hield de veehouder tegen om hulp te zoeken.
Nouja, als er dus een kudde halfdood ligt en geen (medische) zorg krijgt, dan is dat wel de situatie die je als laatste schetst. En daar is weinigs goeds aan natuurlijk. Los ze dan gewoon gelijk uit hun lijden. En ja, dan krijg je er minder tot geen geld voor. (Vlees van noodslacht gaat niet per se de kliko in, dit hangt van de aandoening af. )

En het is niet dat dit nooit meer gebeurt, ik ken genoeg opvangen die er hun handen vol aan hebben. Alleen al de Ark van Pollare heeft afgelopen jaar honderden dieren opgevangen van veehouders die hun dieren in een schuurtje of modderpoel lieten creperen en uiteindelijk, keer op keer in beslag genomen werden op last van de politie.
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:08 #118
63722 z80
I fink you freaky
pi_202550611
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik doe het even zo, want geen idee wie er meeleest:

SPOILER
SPOILER
pi_202550657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:33 schreef z80 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:40:38 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_202550714
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nouja, als er dus een kudde halfdood ligt en geen (medische) zorg krijgt, dan is dat wel de situatie die je als laatste schetst. En daar is weinigs goeds aan natuurlijk. Los ze dan gewoon gelijk uit hun lijden. En ja, dan krijg je er minder tot geen geld voor. (Vlees van noodslacht gaat niet per se de kliko in, dit hangt van de aandoening af. )

En het is niet dat dit nooit meer gebeurt, ik ken genoeg opvangen die er hun handen vol aan hebben. Alleen al de Ark van Pollare heeft afgelopen jaar honderden dieren opgevangen van veehouders die hun dieren in een schuurtje of modderpoel lieten creperen en uiteindelijk, keer op keer in beslag genomen werden op last van de politie.
Maar dit wat toch niet het geval dat sigme beschreef. Daar waren de kadavers achtergebleven. Mag niet gebeuren. Maar aan de andere kant is het wel weer voer voor de rest van wat er in de vrije natuur leeft.

En ja het gebeurd helaas nog steeds. Gelukkig wel minder als ik het zo in mijn omgeving hoor en zie.
De veehouders die bewust de fout in gaan, daar doe je helaas weinig aan. De veehouder naar de slacht brengen mag niet. Een gepeperde rekening zal misschien iets doen, waarschijnlijk niet veel.
pi_202550737
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
SPOILER
Dat klinkt als een wijs besluit.

SPOILER
Spoilers!
pi_202550766
Ondertussen ben ik bij de overgang van keel naar neusverkoudheid aangekomen. Droge keel en niet adem kunnen halen door mijn neus zorgden voor een nacht naar adem happen }:|
Spoilers!
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:45:59 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202550785
1969: Het zal je kind maar wezen... (Liedje uit Schaap met de 5 poten)
2021: Het zal je ma maar wezen, Fleur en haar esoterische moeder
pi_202551283
Dat je rustig aan het werk bent en dan opeens overstroomd wordt met mails omdat ze met een project vergeten zijn dat als je een systeem vervangt, ook alle bovenliggende rapportages aangepast moeten worden :') :{ -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202551390
Mogge (nog net)

SPOILER
Net weer een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben positief, wanneer ze me willen wil ik ook wel (duimen dus maar). Iets minder uren dan ik wil, maar zo'n leuke sfeer, deels iets opbouwen deels breed ondersteunend.

Daarna even naar de markt en net ook maar even de kerstspullen mee naar boven genomen. Nu wat anders aantrekken en met de kerstboom aan de gang.
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:35:16 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202551469
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge (nog net)

SPOILER
Net weer een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben positief, wanneer ze me willen wil ik ook wel (duimen dus maar). Iets minder uren dan ik wil, maar zo'n leuke sfeer, deels iets opbouwen deels breed ondersteunend.

Daarna even naar de markt en net ook maar even de kerstspullen mee naar boven genomen. Nu wat anders aantrekken en met de kerstboom aan de gang.
🤞🤞🤞
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:10 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202551510
quote:
Mogge (nog net)

SPOILER

Als je minder uren doet krijg je toch nog ww aanvulling zolang je daar recht op hebt?
pi_202551511
quote:
Mogge (nog net)

SPOILER

Je gaat lekker met de sollicitaties :)

Het lijkt er op dat we maandag kunnen bottelen, willen jullie allemaal duimen?
We hebben dan alleen een probleem met het vervoer van het bier maar dat zal ook wel weer goed komen.
pi_202551525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Als je minder uren doet krijg je toch nog ww aanvulling zolang je daar recht op hebt?
Ja, maar dan moet je ook nog solliciteren (voor 6 uur per week), da's weer wat minder
pi_202551769
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet je ook nog solliciteren (voor 6 uur per week), da's weer wat minder
Neeeheee, 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken voor doen :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202551789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Neeeheee, 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken voor doen :(
Oh ja, dat is ook zo.

Zou wel lekker zijn, 28 uur werken.
pi_202551887
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Op de UA kregen wij wrakvee van handelaren. Althans, ze hadden een handelaar die koeien regelden, hoefden geen dure exemplaren te zijn want ze gingen toch naar een jaar naar de slacht. Maar 9 van de 10 keer waren die dieren dus ernstig kreupel. En dan kon de UA ze eerst weer eens een oplappen (en dit moet dus door een externe dierenarts gedaan worden hè, dat mogen ze niet zelf als eigenaar! Dus kost weer geld.) . Heb er mijn prof wel eens echt kwaad om gezien.

Maar goed, ik snap sowieso niet dat je zo met je dieren om gaat natuurlijk. Doe dat met een hond of paard, en je krijgt de dierenbescherming op je dak (en terecht).

EDIT: overigens mag je (te) kreupele of zieke dieren niet naar een slachterij transporteren. (Dat wordt vaak genoeg wel gedaan, maar er zijn wel richtlijnen voor). In dat soort gevallen moet je als houder een noodslacht laten uitvoeren op eigen terrein, als je het dier niet kan of wil behandelen. (Indien de aandoening het toelaat kan het dier nog wel eindigen in de winkel). Maar ja.... gedoe, geld.... etc.
Waarom moet dat door een externe dierenarts?

Ik vind het ook raar dat iemand dat kan doen met dieren. Zou mooi zijn als dat tegengehouden kon worden.
pi_202551931
Succes Kaatje, duimen draaien! ^O^

@Lucky_Strike
SPOILER
pi_202551948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waarom moet dat door een externe dierenarts?

Ik vind het ook raar dat iemand dat kan doen met dieren. Zou mooi zijn als dat tegengehouden kon worden.
Je mag zover ik weet ik officieel als dierenarts niet je eigen dieren behandelen. Want dan ben je niet objectief genoeg.

Nu gebeurt dat heus wel hoor, (hoewel er ook genoeg zijn die het juist liever door een collega laten doen, want het is anders vaak moeilijker) maar een uni kan dat natuurlijk niet maken :D .
pi_202551957
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je mag zover ik weet ik officieel als dierenarts niet je eigen dieren behandelen. Want dan ben je niet objectief genoeg.

Nu gebeurt dat heus wel hoor, (hoewel er ook genoeg zijn die het juist liever door een collega laten doen, want het is anders vaak moeilijker) maar een uni kan dat natuurlijk niet maken :D .
Op zich ook wel logisch. Een dokter kan ook beter z'n familie niet behandelen. :Y
pi_202551974
Wat enorm jammer van die collega @Candaasje . Het klinkt allemaal pijnlijk en ik snap ook wel dat je het moeilijk vindt om er op een assertieve maar professionele manier mee om te gaan.
pi_202552323
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_202552389
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_202552412
Maar goed, nu tijd voor taart! 8-)

Na net nog een bord vol 'Vlammetjes' te hebben gegeten. Vriend vond ze wat te pittig, dus ik kreeg ze bijna allemaal :D .
pi_202552605
Ik probeer onze zorgverzekeringen uit te kiezen. Ik snap er geen hol van vandaag. Mijn hersenmassa bestaat voor de helft uit snot en volgens mij is het de belangrijkste helft.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 13:33:12 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202552747
Ik ga niet overstappen. Had ik alleen gedaan als ik bij Achmea had gezeten.

Zekur zit nog altijd aan de onderkant qua prijs dacht ik
Dikke prima. ^O^
pi_202552765
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer onze zorgverzekeringen uit te kiezen. Ik snap er geen hol van vandaag. Mijn hersenmassa bestaat voor de helft uit snot en volgens mij is het de belangrijkste helft.
Je kan het toch nog even uitstellen? Is een snothoofd het enige nu?

Kerstboom is binnen, nu nog "even" de lampjes en versieringen erin.
De diva's drinken altijd van het water en da's niet goed. Dus nu kijken er 2 heel boos naar mij want ik heb er alufolie over gedaan. En da's enger dan de wens om te drinken. _O-
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 13:39:48 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202552831
Het is heerlijk weer in Bremen. Erg rustig op de kerstmarkt trouwens.
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:47:32 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202552924
:{
Oma aan de morfine, aan komende week wsl de begrafenis

SPOILER
pi_202552925
Kut...afgebeld -O-
Konden niet aangeven waarom niet, met alle vier was er een klik, ze hebben min of meer geloot. -O-
pi_202552952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Kut...afgebeld -O-
Konden niet aangeven waarom niet, met alle vier was er een klik, ze hebben min of meer geloot. -O-
Shit zeg. Zonde joh.

De zorgverzekering was het simpelste klusje dat ik voor vandaag kon verzinnen. Ik ben een heel eind gekomen maar hou het voor gezien vandaag.
Spoilers!
pi_202552953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:47 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
:*
Spoilers!
pi_202552996
quote:
Kut...afgebeld -O-
Wat jammer, Kaatje. Het klonk wel als een fijne baan. Hopelijk fleurt de kerstboom je weer wat op O+

Candaasje, het is een ingewikkelde situatie en ik lees dat je op je tenen loopt omdat je nog nieuw bent. Ik hoop dat je er snel een gesprek over kan hebben met je begeleider, want dit gaat zo op de lange termijn nooit werken.
SPOILER
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:57:08 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202553030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap werkelijk die drang tot overstappen he-le-maal niet. Gewoon totaal niet.
Het is gewoon belasting die geheven wordt door meerdere partijen ipv de belastingdienst.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 13:57:31 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202553036
quote:

SPOILER
Ach ja, zonder (al te veel) lijden dus. Desalniettemin kut. Sterkte.
pi_202553047
twitter

tis niet alleen vrijdag, maar ook een week vrij voor mij *G* *G* *G* *G* *G* *G* P+ P+
pi_202553116
quote:

SPOILER
Ja, zonder grootouders zijn je ouders plots de oude generatie :{ Ga je nog op bezoek of kan dat niet meer? Sterkte de komende weken.
pi_202553150
quote:

SPOILER
Oh bah, het blijft altijd toch verdrietig. Sterkte de komende tijd. Ga je er nog naar toe?
pi_202553236
quote:

SPOILER
Och, Barrel :*
pi_202553242
quote:
Kut...afgebeld -O-
Jasses…Kaat! Je blijft verwachtingen houden, hè.
Dan maar onder de boom en in januari weer eens beginnen.

En Candaasje…over iedere sneer heen een grapje maken?
Over het zg. wegdrukken van de spoedtel. Zoals de waard is…
Sterkte ondertussen.

En Barrel …dat kan snel gaan met morfine. Ook sterkte.
pi_202553250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:

Ja, zonder grootouders zijn je ouders plots de oude generatie :{ Ga je nog op bezoek of kan dat niet meer? Sterkte de komende weken.
Ik vond het zo raar aanvoelen in 2011 dat wij toen zelf ineens 'oudste generatie' waren :D
pi_202553381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 14:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vond het zo raar aanvoelen in 2011 dat wij toen zelf ineens 'oudste generatie' waren :D
En ook geen generatie na ons. -O-
Jankend aan NichtjeX - toen 30 - gevraagd om te komen. ( en na jaren haar grootouders / mijn schoonouders ) weer eens te spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 10-12-2021 15:22:46 ]
pi_202553389
@Candaasje
Lastig hoor met die coll !

Ik zit nu volop in die assertiviteitstraining en ik begin steeds meer dit formuletje te leren.
(met vallen en opstaan :P )
Daarom even een kijkje in mijn teletubbiedorp: kom op voor jezelf! *insert vuistje omhoog :D Wie weet heb je er iets aan :*
SPOILER
  vrijdag 10 december 2021 @ 14:23:58 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202553439
Kerstboom opgezet en lampjes buiten gehangen *O*
Kerstliedjes erbij aan O+

@Candaasje sterkte, zou er ook niet goed in zijn.
Heb nu een collega die de kantjes eraf loopt maar ben nu zelf senior en weet een beetje de juiste lijntjes te vinden waardoor ik de dingen nu wel makkelijker kan melden.
pi_202553447
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 14:20 schreef AnneX het volgende:

En ook geen generatie na ons. -O-
Jankend NichtjeX - toen 30 - gevraagd om te komen. ( en na jaren haar grootouders / mijn schoonouders ) weer eens te spreken.
:* Snapte ze het?
  vrijdag 10 december 2021 @ 14:29:52 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202553515
Ik ga niet meer langs.. ik heb haar al 2 jaar niet gezien en het is goed zo.. maar het huis van mn ouders is nu wel en beetje crisis centrum, dus moet daar even gaan helpen.. op verzoek van mn zusje..
Dus morgen naar huis..
pi_202553532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:57 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk die drang tot overstappen he-le-maal niet. Gewoon totaal niet.
Het is gewoon belasting die geheven wordt door meerdere partijen ipv de belastingdienst.
Makkelijk praten als je een ver boven modaal inkomen hebt :{w
Spoilers!
pi_202553548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 14:21 schreef Blues het volgende:
@:Candaasje
Lastig hoor met die coll !

Ik zit nu volop in die assertiviteitstraining en ik begin steeds meer dit formuletje te leren.
(met vallen en opstaan :P )
Daarom even een kijkje in mijn teletubbiedorp: kom op voor jezelf! *insert vuistje omhoog :D Wie weet heb je er iets aan :*
SPOILER
O+ O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 14:29 schreef Barreltje het volgende:
Ik ga niet meer langs.. ik heb haar al 2 jaar niet gezien en het is goed zo.. maar het huis van mn ouders is nu wel en beetje crisis centrum, dus moet daar even gaan helpen.. op verzoek van mn zusje..
Dus morgen naar huis..
Tot steun van anderen zijn is heel waardevol. Vergeet je zelf ook niet :*
pi_202553798
quote:
Kut...afgebeld -O-
Oh gemist. Nou zeg -O-
pi_202554222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 14:24 schreef Blues het volgende:

[..]
:* Snapte ze het?
Helemaal! Het petekind! O+
pi_202554279
Dank voor de tips! :*

@Isabeau : ik denk dat het best eens ten grondslag kan liggen aan het gedrag hoor.
SPOILER
@AnneX : :D wel goede comeback ja, haha

Zo, ik heb lekker taart gegeten en gekletst met met eigen DA/oude stageplek. Was gezellig en fijn O+

@Lucky_Strike : ik ben vorig jaar overgestapt naar een verzekering van de A.S.R. groep (Ditzo) omdat die op het gebied van dierenwelzijn beter uit de verf kwam (qua investeringen). Qua prijzen maakte het voor mij niet zoveel verschil, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou anders ligt.
Maar als dat niet veel uitmaakt, kun je kijken welke maatschappij iets milieuvriendelijkere investeringen doet? Gezien je daar wel mee bezig bent :)
pi_202554294
Sterkte Barrel :*

Het is inderdaad toch weer een hoofdstuk dat afgesloten wordt.
pi_202554340
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 15:26 schreef Candaasje het volgende:

@:Lucky_Strike : ik ben vorig jaar overgestapt naar een verzekering van de A.S.R. groep (Ditzo) omdat die op het gebied van dierenwelzijn beter uit de verf kwam (qua investeringen). Qua prijzen maakte het voor mij niet zoveel verschil, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou anders ligt.
Maar als dat niet veel uitmaakt, kun je kijken welke maatschappij iets milieuvriendelijkere investeringen doet? Gezien je daar wel mee bezig bent :)
Dat neem ik inderdaad mee in de overwegingen :Y
Ditzo is momenteel mijn eerste keuze. DeFriesland is eerste keuze voor J. Allebei doen ze het wel goed wat betreft hun investeringen.
Spoilers!
pi_202554630
Live vanuit de nazorg na de booster. Ben nu een Pfizermeisje *O*

Minilot nu stoppen met lezen...

Er was bloed en de mevrouw verontschuldigde zich voor de blauwe plek die ze al zag ontstaan :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202554637
Nazorg... Ik heb de EHBO meneer nog geen keer van zijn krant zien opkijken.
Nu zitten we hier ook maar met 5 dames, kon zo doorlopen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202554672
@Molo ik kon zo binnen lopen via werkgever, en heb in de tien minuten na registratie een herinnering sms en een mail gehad over mijn 'afspraak'. Die dus tien minuten geleden was. Systemen *O*

Wel vergeten mijn gele boekje mee te nemen ;(
pi_202554701
@Barreltje sterkte :*

@Kaatje1 wat jammer!
pi_202555134
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:molo ik kon zo binnen lopen via werkgever, en heb in de tien minuten na registratie een herinnering sms en een mail gehad over mijn 'afspraak'. Die dus tien minuten geleden was. Systemen *O*

Wel vergeten mijn gele boekje mee te nemen ;(
Ik kan stempelen *) Maar moet je wel even met je vaccinatie-briefje langs komen :+
pi_202555231
Zo. Crematie gehad. Het was prima, maar het is wel armoe om niet gewoon te mogen rondlopen en mensen aanraken en omhelzen. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik de weduwe, plus nog een nabije oom en tante toch heb aangeraakt. Beter besmet dan liefdeloos.

En nu heb ik Danny Vera in m'n hoofd. Met z'n rollercoaster. Typisch geschikt voor begrafenissen en crematiepartijen.
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:02 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202555278
Over werk gesproken, ik had enige tijd terug een blog geschreven over iets specifiek technisch over mijn vakgebied. Wat doet er niet toe, maar het is niet iets wat veel mensen op dit niveau kunnen er over schrijven. Doe dit gewoon voor de lol. Nu kreeg ik een mail van een Duits vaktijdschrift, of ik interesse heb voor hun te schrijven.
Leuk, een lekkere veer in mijn reet, hoe stellen jullie je dat voor?
Direct antwoord. Je moet dan een of meer thema's aan de redactie voorstellen, en dan bij interesse dan details en een exposé, is dat okay, dan volgt de opdracht, artikel aanleveren, dat wordt dan geredigeerd, aanpassingen maken waar nodig en dan na publicatie: 34 Euro per 1000 tekens (van het gepubliceerde artikel) en 20 Euro voor een foto. Alle rechten worden dan natuurlijk aan de uitgever overgedragen en het artikel is exclusief...
Als ik dat omreken zit je onder het minimumloon. En we hebben het niet over een stukje over de nieuwe bloembollenwinkel in het huis aan huis blad, nee, over een vaktijdschrift en over specifieke kennis.
Ik wist dat journalist een slecht betaald vak is, maar dan kan je nog beter bij McDonald's werken.
pi_202555295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kan stempelen *) Maar moet je wel even met je vaccinatie-briefje langs komen :+
Of ik fiets morgen die vijf minuten even op en neer met boekje en vaccinatiebewijs :P

Niet dat ik niet wil meeten, maar dit is wel zo praktisch :+
pi_202555298
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:53 schreef sigme het volgende:
Zo. Crematie gehad. Het was prima, maar het is wel armoe om niet gewoon te mogen rondlopen en mensen aanraken en omhelzen. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik de weduwe, plus nog een nabije oom en tante toch heb aangeraakt. Beter besmet dan liefdeloos.

En nu heb ik Danny Vera in m'n hoofd. Met z'n rollercoaster. Typisch geschikt voor begrafenissen en crematiepartijen.
Buh, ja dan voel je de gedwongen afstand echt -O-
pi_202555304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Over werk gesproken, ik had enige tijd terug een blog geschreven over iets specifiek technisch over mijn vakgebied. Wat doet er niet toe, maar het is niet iets wat veel mensen op dit niveau kunnen er over schrijven. Doe dit gewoon voor de lol. Nu kreeg ik een mail van een Duits vaktijdschrift, of ik interesse heb voor hun te schrijven.
Direct antwoord. Je moet dan een of meer thema's aan de redactie voorstellen, en dan bij interesse dan details en een exposé, is dat okay, dan volgt de opdracht, artikel aanleveren, dat wordt dan geredigeerd, aanpassingen maken waar nodig en dan na publicatie: 34 Euro per 1000 tekens (van het gepubliceerde artikel) en 20 Euro voor een foto. Alle rechten worden dan natuurlijk aan de uitgever overgedragen en het artikel is exclusief...
Als ik dat omreken zit je onder het minimumloon. En we hebben het niet over een stukje over de nieuwe bloembollenwinkel in het huis aan huis blad, nee, over een vaktijdschrift en over specifieke kennis.
Ik wist dat journalist een slecht betaald vak is, maar dan kan je nog beter bij McDonald's werken.
Dat hoor je vaker van journalisten. Het is nog net niet dat ze moeten betalen om stukken geplaatst te krijgen.
pi_202555353
quote:
Als hullie kunnen redigeren, dan ‘mogen’ hullie ook schrijven.

Het compliment blijft, Jan 👍🏼
pi_202555395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat hoor je vaker van journalisten. Het is nog net niet dat ze moeten betalen om stukken geplaatst te krijgen.
Wetenschappers moeten betalen om artikelen te laten publiceren, en ze moeten gratis andermans artikelen reviewen, en ondertussen kost het ook nog bakken met geld om artikelen te kunnen lezen ;(
Ik vraag me nu af, waar blijft al dat geld? Misschien moet ik maar proberen om editor te worden bij een wetenschappelijk tijdschrift en dan rijk worden.
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:12:59 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202555404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het is nog erger dan Politie of de zorg.
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:14:04 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202555408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wetenschappers moeten betalen om artikelen te laten publiceren, en ze moeten gratis andermans artikelen reviewen, en ondertussen kost het ook nog bakken met geld om artikelen te kunnen lezen ;(
Ik vraag me nu af, waar blijft al dat geld? Misschien moet ik maar proberen om editor te worden bij een wetenschappelijk tijdschrift en dan rijk worden.
Tja, aan de Uni heb je dan ook nog publicatiedwang. Publish or perish.
pi_202555424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, en liefst ook nog publiceren bij een "high impact" tijdschrift, d.w.z. extra duur. :X
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 17:15:32 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202555428
Zo, ook even weer wat geld uitgegeven. Opzich is het ook wel gewoon goed om aan het werk te zijn, heb je ook geen tijd om geld uit te geven :+

Kaartlezer, nieuwe kabel voor m'n telefoon en oordopjes. Van dat laatste zag ik bij de kassa pas dat ze een rose-goud randje hebben. Geen zin om anderen te pakken dus nu heb ik roze oordoppen. Best veel lege schappen in de Saturn trouwens, geen idee of er veel verkocht is of dat het puur door schaarste.

Oh en de nieuwste uitgave van Photoklasik ook bemachtigd. Heb ik wat te lezen vanavond.
pi_202555437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dit wilde ik ook al noemen. Als ze überhaupt je stukken al willen publiceren (mijn record staat op 9 afwijzingen *O* :') )
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 17:17:23 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202555444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niemand die je dwingt te promoveren ;)
pi_202555446
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:15 schreef derLudolf het volgende:
Zo, ook even weer wat geld uitgegeven. Opzich is het ook wel gewoon goed om aan het werk te zijn, heb je ook geen tijd om geld uit te geven :+

Kaartlezer, nieuwe kabel voor m'n telefoon en oordopjes. Van dat laatste zag ik bij de kassa pas dat ze een rose-goud randje hebben. Geen zin om anderen te pakken dus nu heb ik roze oordoppen. Best veel lege schappen in de Saturn trouwens, geen idee of er veel verkocht is of dat het puur door schaarste.

Oh en de nieuwste uitgave van Photoklasik ook bemachtigd. Heb ik wat te lezen vanavond.
Een echte vent (wat dat ook moge zijn) kan ook roze prima hebben 8-)

(Je wil niet weten hoeveel mensen lachend "aaaaaaaahw wat zielig!' uitbrengen als hun geliefde Max of Boy een roze verbandje (met paarse hartjes) van ons om z'n poot krijgt. Ja sorry mensen, de paarse met stippen waren even op :D )
pi_202555447
Ik heb even een schop onder mijn kont richting de keuken nodig }:|
pi_202555452
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Niemand die je dwingt te promoveren ;)
Natuurlijk wel. Hoe kun je je anders van het plebs onderscheiden?
pi_202555455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ook, maar vooral om de apfelstrudel uit te oven te vissen.

We eten vanavond friet. Dus dat halen we :P
(Hoewel ik nog wel even de kroketten moet frituren in de keuken)
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 17:19:09 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202555461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hoe kun je je anders van het plebs onderscheiden?
Door daden en gedrag. Niet door een handjevol letters voor of achter je naam.
pi_202555464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit wilde ik ook al noemen. Als ze überhaupt je stukken al willen publiceren (mijn record staat op 9 afwijzingen *O* :') )
*O*

Prof bij wie ik m'n bachelor thesis deed, wilde het proberen te publiceren bij Nature en toen dat niet lukte Cell en zo de hele sliert aan tijdschriften af op volgorde van impact. Ik ben vrij snel gestopt met afwijzingen tellen. Die prof was een beetje raar. Uiteindelijk kwamen we helemaal onderaan z'n lijstje terecht :') maar het is wel gepubliceerd *G*
pi_202555471
quote:
* schop *
wat ga je maken?
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:21:12 #194
63722 z80
I fink you freaky
pi_202555480
quote:
Duitsland. Het blijft een raar land mbt wat je met werk verdient. Tijdje terug ook een uitzending over mensen in het oosten van Duitsland. Die hadden 2 banen waarvan er 1 fulltime was om rond te komen op minimum niveau. Werken loont hier niet.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 17:22:01 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202555491
quote:
Ga naar je plaats vrouwmensch

SPOILER
SPOILER
pi_202555503
@Candaasje qua moeilijkheden met een collega: mijn advies is open en bloot hulp te vragen aan andere collega's. Niet met de vraag je te helpen verdedigen tegen dat bemoeizuchtige kreng, dat is onverstandig (en het werkt niet).

Maar zeg dat je moeite hebt met je eigen reactie op haar manier van werken, en vraag mensen om te beobachten. Wat zien zij gebeuren, hoe lezen zij jouw reactie, wat kunnen ze je voor tips geven om het goed en professioneel op te pakken?

In mijn ervaring werkt dat driedubbel:
• ten eerste leg je *jouw* probleem bij jezelf, wat een stuk effectiever is dan een ander proberen te verbeteren
• ten tweede vraag je hulp aan collega's (die waarderen het meestal om op die manier op waarde geschat te worden)
• ten derde wordt er dan ook naar het gedrag van die ander gekeken. Het is mogelijk dat het probleem niet geheel aan jou ligt, maar dat jij nu wel de enige bent die haar gedrag opmerkt
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:24:14 #197
63722 z80
I fink you freaky
pi_202555525
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:15 schreef derLudolf het volgende:

Schaarste in aanvoer en schaarste in de schappen creëren. Waarbij dat laatste waar is om extra omzet te genereren. Stel je voor dat je mis grijpt als je het nodig hebt. En korting geven is dan helemaal niet meer nodig.
pi_202555538
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:22 schreef sigme het volgende:
@:candaasje qua moeilijkheden met een collega: mijn advies is open en bloot hulp te vragen aan andere collega's. Niet met de vraag je te helpen verdedigen tegen dat bemoeizuchtige kreng, dat is onverstandig (en het werkt niet).

Maar zeg dat je moeite hebt met je eigen reactie op haar manier van werken, en vraag mensen om te beobachten. Wat zien zij gebeuren, hoe lezen zij jouw reactie, wat kunnen ze je voor tips geven om het goed en professioneel op te pakken?

• ten eerste leg je *jouw* probleem bij jezelf, wat een stuk effectiever is dan een ander proberen te verbeteren
• ten tweede vraag je hulp aan collega's (die waarderen het meestal om op die manier op waarde geschat te worden)
• ten derde wordt er dan ook naar het gedrag van die ander gekeken. Het is mogelijk dat het probleem niet geheel aan jou ligt, maar dat jij nu wel de enige bent die haar gedrag opmerkt
Ik vind dit een bijzonder slim advies :Y
pi_202555577
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:22 schreef sigme het volgende:
@:candaasje qua moeilijkheden met een collega: mijn advies is open en bloot hulp te vragen aan andere collega's. Niet met de vraag je te helpen verdedigen tegen dat bemoeizuchtige kreng, dat is onverstandig (en het werkt niet).

Goede, dankjewel!
Ik wilde inderdaad vanuit de insteek 'hoe ga ik er professioneel mee om zonder mezelf continu in de vingers te snijden...' starten, want een ander veranderen...dat zie ik niet echt gebeuren en dat zorgt vooral voor veel wrijving. En dan gaat het 2 weken goed, en daarna zitten we weer met hetzelfde probleem.

EDIT: ho wacht, dit verwoord ik verkeerd.

Ik ga denk ik als eerste eens praten met betreffende dierenarts die erbij was, hoe zij het ervaarde.
(Zij is tevens een van mijn directie managers)

[ Bericht 13% gewijzigd door Candaasje op 10-12-2021 17:37:21 ]
pi_202555619
Om 16:58 op haar níet werkdag
SPOILER
# moest even spuien.

Candaasjes collega is vervelender gezien werkplek en toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 10-12-2021 17:39:26 ]
pi_202555870
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat neem ik inderdaad mee in de overwegingen :Y
Ditzo is momenteel mijn eerste keuze. DeFriesland is eerste keuze voor J. Allebei doen ze het wel goed wat betreft hun investeringen.
Wij zitten bij meer dingen bij Ditzo. Daaromzo *O*
pi_202555907
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
# moest even spuien.

Dit klinkt naar de ervaring van g met zijn vrijwilligersbaan. Frustraties en gevoel van niet gewaardeerd worden om wat je doet, geen begrip en kennis van werkzaamheden. :(
pi_202555993
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
* schop *
wat ga je maken?
Okonomiyaki O+
pi_202555997
quote:
SPOILER
# moest even spuien.

SPOILER
Zo, boom is klaar, nu nog her en der wat dingen ophangen/neerleggen. Elin had zich in de tas met spullen "verstopt" en had paniek, want ze kon er niet uitkomen (pootje zat in een hengsel).
En ik trakteer mezelf op friet en een kroket, @Candaasje bracht me op een idee

En op insta komen steeds nieuwe filmpjes langs van de Streamers, het leek er de afgelopen dagen al op dat ze toch nog een keer optreden. Volgende week vrijdag komt datum en locatie. Hopelijk op oudejaarsavond.
pi_202555998
quote:
SPOILER
# moest even spuien.

Hey joh, het is geen wedstrijd :*
En het zijn vaak juist dit soort kleine dingen bij elkaar opgeteld die het vervelend maken.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 18:03:05 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202556072
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Een echte vent (wat dat ook moge zijn) kan ook roze prima hebben 8-)

(Je wil niet weten hoeveel mensen lachend "aaaaaaaahw wat zielig!' uitbrengen als hun geliefde Max of Boy een roze verbandje (met paarse hartjes) van ons om z'n poot krijgt. Ja sorry mensen, de paarse met stippen waren even op :D )
Ja joh, kan ik lekker zeggen dat ik tolerant en inclusief ben enzo :+

Ik had ook bijna een roze USB kabel gekocht. Maar toen vond ik een zwarte die goedkoper en langer was. Tot zo verre mijn tolerantie, het mag niks kosten hè :P
pi_202556172
Ik verveel me. Ik ben de tv zat. Iemand moet er iets aan doen vind ik.
Spoilers!
pi_202556361
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wil je mijn laatste suprise afknutselen? O-)
pi_202556371
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk naar superdikke Amerikanen die een gastric bypass krijgen.
Terwijl ik bonbons eet :Y)
pi_202556404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Okonomiyaki O+
:W

De post waarvan je wist dat ie komen zou :'(
pi_202556428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wil je mijn laatste suprise afknutselen? O-)
Nee dank je. Dat zal ik de ontvanger niet aan doen. En bij elke activiteit hap ik naar adem momenteel, vandaar dat ik alleen maar op de bank lig.

Heb je er nog veel werk aan?
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik kijk naar superdikke Amerikanen die een gastric bypass krijgen.
Terwijl ik bonbons eet :Y)
Ik ga toch het laatste seizoen van The Killing maar afkijken dan.
Spoilers!
pi_202556434
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:W

De post waarvan je wist dat ie komen zou :'(
pi_202556457
Bij het advies van sigme voor candaasje bekruipt me een 'hetze gathering' gevoel t.a.v. die coll.
Pas daar wel mee op. :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Blues op 10-12-2021 18:40:10 ]
pi_202556466
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee dank je. Dat zal ik de ontvanger niet aan doen. En bij elke activiteit hap ik naar adem momenteel, vandaar dat ik alleen maar op de bank lig.

Het is denk ik onmogelijk om een slechtere knutselaar te zijn dan ik. Dus de lat ligt laag ^O^ Valt mee, ik moet nog wat briefjes met aanwijzingen schrijven en dat is een doos doen. En dan alle geprinte gedichten op de bijbehorende cadeaus plakken. Wat naar dat je zo benauwd bent zeg -O-
pi_202556503
quote:

[..]

[..]
Oh wat vervelend dat je zo benauwd bent -O-
pi_202556594
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wist je dat ik die nog noooooooit heb gehad?
pi_202556638
quote:

[..]

[..]
Misschien wel beter voor je benauwdheid :Y
pi_202556647
Lol, tweede uitnodiging voor booster in de bus. Via mijn vrijwilligerswerk dit keer. Spaar ze allemaal *O*
  vrijdag 10 december 2021 @ 18:49:04 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202556742
quote:
SPOILER
# moest even spuien.

Ze kreeg van mij een vriendelijke mail terug met een mooi woord ter afscheid.
pi_202557043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:49 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ze kreeg van mij een vriendelijke mail terug met een mooi woord ter afscheid.
Jaja, al ga ik het zo ontzettend missen dan.
SPOILER
  vrijdag 10 december 2021 @ 19:14:42 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202557079
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
SPOILER
Als het hele team zo reageert zal in de organiserende club vast iemand met de wenkbrauwen fronsen dat het wellicht op 1 persoon neerkomt, zo;n vertrek.
pi_202557147
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
SPOILER
Hebben jullie al met haar besproken wat jullie dwars zit?
Hoe jullie vroeger je werk inrichtten, hoe dat werkte en waar zij blijkbaar zorgen ziet?
  vrijdag 10 december 2021 @ 19:50:36 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202557553
Meh, weer een week wachten voor een nieuwe WOT
pi_202557603
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hebben jullie al met haar besproken wat jullie dwars zit?
Hoe jullie vroeger je werk inrichtten, hoe dat werkte en waar zij blijkbaar zorgen ziet?
Ja, dat was toen! is het antwoord dan, de organisatie kijkt naar de toekomst.
SPOILER
pi_202557764
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja, dat was toen! is het antwoord dan, de organisatie kijkt naar de toekomst.
SPOILER
Ik snap je post niet zo goed. Die gaat over iets wat je vijf jaar geleden in gang hebt gezet?

Wat ik wilde weten is of je/jullie recent met de micromanager hebt/hebben gepraat. Want die mail over de inplanning was niet het eerste incident, toch? Weet zij hoe vervelend jullie haar werkwijze ervaren?

Kan ook zijn dat je er klaar mee bent hoor, er geen energie meer in wil steken. Dan kost een gesprek meer energie dan het oplevert. En kun je beter stoppen.

Edit: nog een keer gelezen, blijkbaar vinden jullie nu weinig gehoor. Jammer -O-
pi_202557927
Er was een werkoverleg twee weken geleden. Dit was het antwoord.
Niét terugkijken. Zó gaan wij (=ik) het doen.
Affijn, dan sudder ik nog even door.
Bedankt voor jullie luisterend oor. 💐
pi_202558149
Omdat het zo grappig is :D

twitter

Intussen heb ik echt een leuke twitterfeed opgebouwd waar ik vrolijk van word.
Alle vreselijke ruis is er uitgefilterd nu. Nóg leuker dan helemaal stoppen :+
pi_202558204
Die kip is best snel _O-
pi_202558593
quote:

[..]

[..]
Oei, dat valt tegen.
Als dat zo blijft, kun je toch overleggen met de hap over luchtverwijderaars?
En kun je zuurstof % meten? Hier in huis zo’n polsmeetding op vingertop ( wel 2 ook), die ook O2% meet. Vorig jaar zat ik dichter bij de 80 -O- en das niet best.
pi_202559066
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 20:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oei, dat valt tegen.
Als dat zo blijft, kun je toch overleggen met de hap over luchtverwijderaars?
En kun je zuurstof % meten? Hier in huis zo’n polsmeetding op vingertop ( wel 2 ook), die ook O2% meet. Vorig jaar zat ik dichter bij de 80 -O- en das niet best.
Ik denk niet dat ze teveel lucht heeft :o

SPOILER
pi_202559165
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:32 schreef Blues het volgende:
Bij het advies van sigme voor candaasje bekruipt me een 'hetze gathering' gevoel t.a.v. die coll.
Pas daar wel mee op. :)
Candaasje lijkt me daar niet het type voor.
pi_202559282
Ik heb m'n kinnebak gepekeld. Droog. Dus die moet nu een week elke dag gemasseerd en gedraaid worden.
Daarna 2 weken hangen in een ruimte van 15o. Ik ben bang dat onze wc daar dan het meest voor geschikt is :')

En ik heb de olijven ook in droge pekel gedaan, 4 bakken van elk ongeveer 1kg olijven. Die moeten eens per week gehusseld worden.
pi_202559592
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze teveel lucht heeft :o

SPOILER
I know. Je hebt gelijk.
Het verhaal van mij van vorig jaar eens teruggelezen: ik leefde op pufjes, sprays en ontstekingsremmers.

En ik maak mij ongerust over Lucky (en het lopende project).
pi_202559629
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n kinnebak gepekeld. Droog. Dus die moet nu een week elke dag gemasseerd en gedraaid worden.
Daarna 2 weken hangen in een ruimte van 15o. Ik ben bang dat onze wc daar dan het meest voor geschikt is :')

En ik heb de olijven ook in droge pekel gedaan, 4 bakken van elk ongeveer 1kg olijven. Die moeten eens per week gehusseld worden.
Toffe projecten O+

Was de overledene een naaste trouwens?
Spoilers!
pi_202559635
Ik ben benieuwd naar de olijven, sigme! Ik vind dat een fascinerend iets, olijven. Niet te (vr)eten als je ze van een boom haalt en o zo lekker na een tijd in een pekelbad :9

@AnneX wat kan je werk/vrijwilligerswerk toch onaangenaam worden gemaakt door andere mensen. En die beseffen dat vaak niet eens dat ze dat effect hebben. Dus ja, helaas, praten is wel het eerste wat je moet doen om ze daar van te doordringen. Zo te lezen is dat of niet over gekomen of het kan die persoon niets schelen. In dat laatste geval is er geen redden aan en wordt het niet meer wat. Als het niet goed is over gekomen dan zou ik er sowieso nog een gesprek aan wagen voor je de boeken in de ring gooit. Want zowel bij jou als bij Candaasje zie ik gevoelens om dan maar te stoppen op die plek. Zou zo jammer zijn.

Ik heb gelukkig nooit zoiets meegemaakt op een werkplek. Wel tijdens mijn coschappen. Daar zaten soms ook echt super onaangename figuren tussen (incl het (expres?) verkeerd instrueren...). Maar ja, zo'n coschap duurt 2-4 weken en dan ga je weer weg. Dus dan heb je dat om naar uit te kijken. Ik herinner me nog een coschap cardiologie dat ik samen met een echt leuke, slimme meid deed. Die wist absoluut meer dan ik van cardiologie en zat continu alle besprekingen heel goed voor te bereiden etc. Op de dag dat we een beoordeling zouden krijgen van best wel een kreng van een arts assistent kreeg zij een 6. Zij een 6! Dat sloeg echt nergens op. Vervolgens ben ik met mijn beoordelingsboekje naar de cardioloog gegaan die zei dat X, de arts assistent de beoordelingen deed. Ik loog dat zij veel te druk was op het moment. Ik kreeg een 8 van hem :@

Maar goed, ook een coschap gedaan met een heel strenge orthopeed. We lagen elkaar helemaal niet. Ze gaf ook steeds af op te dikke mensen, want die vernielden hun gewrichten zelf. En ze moest overal de hele tijd rondbazuinen dat 'insert naam beroemde voetballer' weer had gebeld. Ze zei ook steeds dat ze eigenlijk geen tijd voor me had, maar ja, het zkh moest zo nodig geld verdienen met co-assistenten.

Mijn theorie op dat moment was al dat ik op dag 1 mijn cijfer kon voorspellen. De voornaamste factor was namelijk 'klikt het goed met de arts/assistent die de beoordeling doet?'. Dat onderzoek had ik gewoon aan het begin moeten starten, was interessant geweest :+ Maar hier had ik het juist helemaal mis. Ze gaf me een heel hoge beoordeling omdat ik zoveel wist en alles zo snel oppakte. Dat kwam misschien ook wel omdat ik een beetje bang voor haar was :D
  vrijdag 10 december 2021 @ 21:34:43 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202559639
quote:

Ik heb de eerste zin drie keer gelezen tot ik er van overtuigd was dat dit niet een of ander antiallergene gezichtsbehandeling was oid..
pi_202559658
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:11 schreef sigme het volgende:

Candaasje lijkt me daar niet het type voor.
Nee mss was mijn reactie wat te ook.
Maar ik had een dejavu..
Paar jaar geleden is bij ons een coll op een soortgelijke manier die jij beschreef eruit 'gewerkt'. Ik heb er nog een beetje een rotgevoel over en dat kwam ff omhoog.
pi_202559678
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:34 schreef fietsie het volgende:

Ik heb de eerste zin drie keer gelezen tot ik er van overtuigd was dat dit niet een of ander antiallergene gezichtsbehandeling was oid..
Is kinnebak iets drents dan? :o
  vrijdag 10 december 2021 @ 21:37:22 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202559690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is kinnebak iets drents dan? :o
Mijn oma gebruikte het altijd, en die was van Haulerwijk / Norg.
pi_202559714
quote:

Die olijven! Wanneer in het proces doen ze er in de fabriek eigenlijk smaakjes bij. Nu heb ik met basilicum in de koelkast staan.
En die 4 kilo verdeel je dan in porties van 250 gram of zo?
pi_202559731
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
I know. Je hebt gelijk.
Het verhaal van mij van vorig jaar eens teruggelezen: ik leefde op pufjes, sprays en ontstekingsremmers.

En ik maak mij ongerust over Lucky (en het lopende project).
Nah, dat hoeft niet hoor.'Naar adem happen' klinkt erger dan het is in mijn geval.

Ik adem wel zwaar en wat versneld doordat mijn neus verstopt zit. Alles behalve liggen kost veel moeite. Ik moet een half uurtje bijkomen van het avondeten bijvoorbeeld.
Maar het voel niet als daadwerkelijk ademtekort. Ik voel ook geen druk op mijn borst. Ik klink alleen als Darth Vader en dat ben ik meer dan zat.
Spoilers!
pi_202559774
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nah, dat hoeft niet hoor.'Naar adem happen' klinkt erger dan het is in mijn geval.

Ik adem wel zwaar en wat versneld doordat mijn neus verstopt zit. Alles behalve liggen kost veel moeite. Ik moet een half uurtje bijkomen van het avondeten bijvoorbeeld.
Maar het voel niet als daadwerkelijk ademtekort. Ik voel ook geen druk op mijn borst. Ik klink alleen als Darth Vader en dat ben ik meer dan zat.
Oh gelukkig. Geniet dan verder van het schaatsen. :*
pi_202559780
Balen Lucky, pas goed op jezelf. Trek je wel op tijd aan de bel :*
pi_202559810
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:43 schreef Blues het volgende:
Balen Lucky, pas goed op jezelf. Trek je wel op tijd aan de bel :*
Ik had net even een kleine paniek. Want stel nou dat ik zo iemand ben die te laat aan de bel trek? Dat 'op tijd' is lastig in te schatten.

Hoe minder ik er aan denk, hoe beter het gaat.
Spoilers!
pi_202559813
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh gelukkig. Geniet dan verder van het schaatsen. :*
Komt goed O+
Spoilers!
pi_202559819
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat super moe zijn past wel bij een stevige virale infectie en covid schijnt dat sowieso heel vaak te veroorzaken. Hoop dat het niet heel lang gaat duren :* En eigenlijk wil ik je stem nu horen :') Maar dat doen we je maar niet aan. Als je het niet vertrouwt allemaal gewoon met je huisarts bellen hoor. Gelukkig ben je niet alleen en is er nog iemand die je een beetje in de gaten kan houden. Knuffel :*
pi_202559836
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee mss was mijn reactie wat te ook.
Maar ik had een dejavu..
Paar jaar geleden is bij ons een coll op een soortgelijke manier die jij beschreef eruit 'gewerkt'. Ik heb er nog een beetje een rotgevoel over en dat kwam ff omhoog.
Oh, maar je hebt wel een serieus goed punt hoor!
Mijn tip werkt alleen maar goed & professioneel & waardevol als je het voldoende méént. Als het een slinkse manier is om een ander een mes in de rug te steken werkt het vast ook wel, maar word je er zelf niet wijzer van ;).
pi_202559897
quote:

vorig keer was er toch ook zo’n flinke oogst van olijven?
Heb je ze toen ook gepekeld?

Zojuist eens gegoocheld en er worden veel verschillende verhoudingen water, zout en olijven genoemd zeg.
Hopelijk heb je een beproefd recept inmiddels.
pi_202559907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat super moe zijn past wel bij een stevige virale infectie en covid schijnt dat sowieso heel vaak te veroorzaken. Hoop dat het niet heel lang gaat duren :* En eigenlijk wil ik je stem nu horen :') Maar dat doen we je maar niet aan. Als je het niet vertrouwt allemaal gewoon met je huisarts bellen hoor. Gelukkig ben je niet alleen en is er nog iemand die je een beetje in de gaten kan houden. Knuffel :*
Ik kan wel praten. Ik klink alleen als een hijger :D

J is al heel snel van het 'je bent gewoon verkouden, doe niet zo moeilijk'. Maar hij heeft net even gegoogled en houdt het in de gaten.
Spoilers!
pi_202559918
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Toffe projecten O+

Was de overledene een naaste trouwens?
Een oom van mijn liefste, aangetrouwd. Dus zijn vrouw is een zus van mijn schoonmoeder. Ik ben op haar tamelijk gesteld, en op hun kinderen ook behoorlijk. Wat niet betekent dat we dik met elkaar zijn, maar bij oom &b tante kwamen we wel eens per jaar op bezoek. Ik zit natuurlijk ook al 28 jaar in die familie, en mijn familie is klein en gaan nooit dood en trouwen zelden en doen niet aan bijeenkomsten etc. Dus vrijwel al mijn 'familieleven' zit aan die kant.
pi_202559935
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik kan wel praten. Ik klink alleen als een hijger :D

J is al heel snel van het 'je bent gewoon verkouden, doe niet zo moeilijk'. Maar hij heeft net even gegoogled en houdt het in de gaten.
Heeft gadgetman geen O2%metertje in de buurt?
pi_202559959
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
vorig keer was er toch ook zo’n flinke oogst van olijven?
Heb je ze toen ook gepekeld?

Zojuist eens gegoocheld en er worden veel verschillende verhoudingen water, zout en olijven genoemd zeg.
Hopelijk heb je een beproefd recept inmiddels.
We hebben wel eens eerder olijven geoogst, maar hiervoor toch ook twee of drie jaar niet door misoogst, niet op het juiste moment daar zijn en corona.

De bereiding die ik nu doe is heel eenvoudig. In veel zout, elke week husselen, na 5 weken voorzichtig eens proeven. Het moet zeker 2 op 1 olijf : zout zijn, maar meer zout doet geen kwaad.
pi_202559985
Nog beterschap voor alle zieken en voor alle sollicitatie- en werk-sores. Ik kom niet toe aan overal op reageren en moet nu ook nodig naar bed :D.
'truste allemaal :z :Z
pi_202560056
Ik had eens een collega waarmee het totaal niet boterde. Zij moest mij niet en zat de rest op te stoken. We waren allebei een jaar of 20, op kantoor tussen 20 andere vrouwen tussen de 20 en 35.
Halverwege mijn jaarcontract ging ik grotendeels de ziektewet in en omdat de dotcom bubble barstte werd mijn en haar contract niet verlengd.

Ik had nul mensenkennis destijds. Het heeft een jaar of 10 geduurd voor ik begreep wat er nou eigenlijk allemaal voorgevallen was. Toen ik daar kwam werken, deed ik een hbo opleiding in de avonden bij Schoevers. Zij zei dat ze daar ook studeerde maar dan een dag per week.
Na jaren viel bij mij het kwartje dat de opleiding die ze zei te doen helemaal niet bestond _O- Ondertussen kreeg ze wel heel vaak betaald vrij en lekker veel aandacht ivm haar tentamens en opdrachten. En belangrijker, je moest echt hbo hebben of doen voor die functie. Ze loog de boel dus bij elkaar en ik was de enige die haar kon ontmaskeren.

Ze vertelde altijd gekke verhalen. Zo was ze overvallen en had straatvrees (wat haar dagelijks 2 uur later beginnen opleverde), ze waste kleren nooit maar kocht altijd nieuwe, zij en haar vriend vonden onveilige seks spannend dus ze had dat jaar al drie abortussen avhter de rug, etc.
Inmiddels kan ik me niet voorstellen dat de rest van de groep er in trapte. Maar ik voelde me wel flink buitengesloten en begreep er allemaal weinig van.
Spoilers!
pi_202560078
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Een oom van mijn liefste, aangetrouwd. Dus zijn vrouw is een zus van mijn schoonmoeder. Ik ben op haar tamelijk gesteld, en op hun kinderen ook behoorlijk. Wat niet betekent dat we dik met elkaar zijn, maar bij oom &b tante kwamen we wel eens per jaar op bezoek. Ik zit natuurlijk ook al 28 jaar in die familie, en mijn familie is klein en gaan nooit dood en trouwen zelden en doen niet aan bijeenkomsten etc. Dus vrijwel al mijn 'familieleven' zit aan die kant.
Dat telt hartstikke als dichtbij :Y Sterkte, alsnog.
Spoilers!
pi_202560198
Wat een fantaste. Lucky.
En dat niemand het doorhad.
pi_202560298
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had eens een collega waarmee het totaal niet boterde. Zij moest mij niet en zat de rest op te stoken. We waren allebei een jaar of 20, op kantoor tussen 20 andere vrouwen tussen de 20 en 35.
Halverwege mijn jaarcontract ging ik grotendeels de ziektewet in en omdat de dotcom bubble barstte werd mijn en haar contract niet verlengd.

Ik had nul mensenkennis destijds. Het heeft een jaar of 10 geduurd voor ik begreep wat er nou eigenlijk allemaal voorgevallen was. Toen ik daar kwam werken, deed ik een hbo opleiding in de avonden bij Schoevers. Zij zei dat ze daar ook studeerde maar dan een dag per week.
Na jaren viel bij mij het kwartje dat de opleiding die ze zei te doen helemaal niet bestond _O- Ondertussen kreeg ze wel heel vaak betaald vrij en lekker veel aandacht ivm haar tentamens en opdrachten. En belangrijker, je moest echt hbo hebben of doen voor die functie. Ze loog de boel dus bij elkaar en ik was de enige die haar kon ontmaskeren.

Ze vertelde altijd gekke verhalen. Zo was ze overvallen en had straatvrees (wat haar dagelijks 2 uur later beginnen opleverde), ze waste kleren nooit maar kocht altijd nieuwe, zij en haar vriend vonden onveilige seks spannend dus ze had dat jaar al drie abortussen avhter de rug, etc.
Inmiddels kan ik me niet voorstellen dat de rest van de groep er in trapte. Maar ik voelde me wel flink buitengesloten en begreep er allemaal weinig van.
Qua leeftijd kan het niet, maar zoeen heb ik ook als collega gehad. Zie haar nu regelmatig want haar moeders woont in dit gebouw, als blikken konden doden was ik al 100 keer dood neergevallen
pi_202560393
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:09 schreef AnneX het volgende:
Wat een fantaste. Lucky.
En dat niemand het doorhad.
Ja he? Ik vind het wel jammer dat ik het toen zelf niet door had en dus niet kon checken bij de rest.

Naast het ontbreken van people skills, had ik ook helemaal geen tijd voor haar fratsen. Ik werkte meer dan 40 uur per week en ging daarnaast nog 9 uur naar school, plus al het thuis leren.
Mijn baan was ook dermate druk dat het gewoon tussen 8.30 en 17.30 keihard buffelen was. De rest had tijd om de halve dag op elkaars bureau te hangen en vrouwendingen te bespreken, mijn afdeling echt niet.
In mijn exitgesprek op het hoofdkantoor kwam ik er achter dat ik twee keer per dag een kwartier pauze had. Nooit geweten.

Maar moraal van het verhaal is dus dat @Candaasje het niet per definitie bij zichzelf moet zoeken. Wie weet denkt de collega dat er een strijd om een nieuw contract is, speelt er iets thuis, heeft ze gewoon enorme geldingsdrang door onzekerheid, etc.
Spoilers!
pi_202560453
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Qua leeftijd kan het niet, maar zoeen heb ik ook als collega gehad. Zie haar nu regelmatig want haar moeders woont in dit gebouw, als blikken konden doden was ik al 100 keer dood neergevallen
Wat zijn sommige mensen sneu he _O-
Spoilers!
pi_202560521
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat zijn sommige mensen sneu he _O-
Deze dame ging heel veel om met gullit, rijkaard en marco? Druk feesten. En had verkering met thom hofman. Zw was woest toen ik de telegraaf op haar bureau legde waarin stond dat hij een relatie had met candy dulfer 😂
Dit is wat ik heb onthouden (heb hooguit 6 weken met haar gewerkt)
pi_202560583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Deze dame ging heel veel om met gullit, rijkaard en marco? Druk feesten. En had verkering met thom hofman. Zw was woest toen ik de telegraaf op haar bureau legde waarin stond dat hij een relatie had met candy dulfer 😂
Dit is wat ik heb onthouden (heb hooguit 6 weken met haar gewerkt)
Catfight *O*
Spoilers!
pi_202560621
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Catfight *O*
Nee joh…ik liep langs, zei “kijk eens” en liep door naar mijn eigen kamer >:)
pi_202560714
Wij hadden mensen in de vriendengroep die niet lekker meer lagen en erg op zoeken waren naar een paar extra stapjes op de sociale ladder. Ze waren bevriend geraakt met de dochter van zo'n rondborstige platina blonde bimbo met een hitje in de jaren 80 (ofzo). Elke 5 minuten werd die nieuwe vriendin benoemd als zijnde de dochter van die blondine. Niemand van ons had ooit enige interesse. Het was mooi om te zien.

Dit zijn dezelfde mensen die trots verkondigden dat ze 1200 vierkante meter grond hadden gekocht en nijdig keken toen J nietsvermoedend zei dat wij meer hebben. Ze stampvoette weg, serieus _O-

Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijk. Al had ik destijds liever op een volwassen manier afscheid genomen. J had het daar moeilijk mee dus we hebben ons gewoon jaren geërgerd aan dat stel.

Ach ja. Vroeger O+
Spoilers!
pi_202560812
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden mensen in de vriendengroep die niet lekker meer lagen en erg op zoeken waren naar een paar extra stapjes op de sociale ladder. Ze waren bevriend geraakt met de dochter van zo'n rondborstige platina blonde bimbo met een hitje in de jaren 80 (ofzo). Elke 5 minuten werd die nieuwe vriendin benoemd als zijnde de dochter van die blondine. Niemand van ons had ooit enige interesse. Het was mooi om te zien.

Dit zijn dezelfde mensen die trots verkondigden dat ze 1200 vierkante meter grond hadden gekocht en nijdig keken toen J nietsvermoedend zei dat wij meer hebben. Ze stampvoette weg, serieus _O-

Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijk. Al had ik destijds liever op een volwassen manier afscheid genomen. J had het daar moeilijk mee dus we hebben ons gewoon jaren geërgerd aan dat stel.

Ach ja. Vroeger O+
Tja, door mijn vorige baan heb ik best veel (internationale) hotemetoten ontmoet. Maar ik zal nooit zeggen dat ik ze ken, want ze weten echt niet (meer) wie ik ben.
Maar het zijn allemaal mensen en iedereen poept bruin
pi_202561104
Vervelend lucky dat je je zo ziek voelt.

Hier gaat t echt goed, alleen als ik me te druk maak (te enthousiast praat of te snel de trap op ren oid) moet ik n paar keer kuchen en het prikt soms nog n beetje bovenin mijn neus maar zelfs m'n geur en smaak komen alweer wat terug _O_
pi_202561130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tja, door mijn vorige baan heb ik best veel (internationale) hotemetoten ontmoet. Maar ik zal nooit zeggen dat ik ze ken, want ze weten echt niet (meer) wie ik ben.
Maar het zijn allemaal mensen en iedereen poept bruin
Ik heb een biertje getapt voor Frank Rijkaard *O*

Die vroegere vriend heeft me destijds nog toevertrouwd dat hun rijkere vrienden toch ook nadelen hadden. Hij voelde zich constant minder dan hen, zijn dochter klaagde dat het huis van vriendinnetjes nog groter was, zijn vrouw moest om het jaar een nieuwe BMW.

Ik denk nog wel eens aan hem. Ik ben bezig te leren beleggen en zou best advies van hem kunnen gebruiken. Jammer dat het zo'n sukkel is.
Spoilers!
pi_202561145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Vervelend lucky dat je je zo ziek voelt.

Hier gaat t echt goed, alleen als ik me te druk maak (te enthousiast praat of te snel de trap op ren oid) moet ik n paar keer kuchen en het prikt soms nog n beetje bovenin mijn neus maar zelfs m'n geur en smaak komen alweer wat terug _O_
Dat klinkt goed zeg!

Bij mij gaat het met ups en downs. Begin van de avond dus even matig maar nu gaat het weer prima. Er zijn de hele week al grote ups en downs, fascinerend wel.
Spoilers!
pi_202561308
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

Sommige mensen zijn bizarder dan fictie :X En als je zelf totaal niet zo in elkaar zit, dan kan het wel even duren voor je de situatie begrijpt :D (iets met 'zoals de waard is...')

Zo had mijn ex-schzus een hekel aan mij en ik begreep helemaal niet waarom. Ik kwam er later pas achter dat dat waarschijnlijk was omdat ze zoveel loog en ik de enige was die dat door had. Had ook diverse thuisstudies bij de Open Universiteit gedaan die helemaal niet bestaan en die je domweg ook niet thuis kan doen. Heeft ook nooit gewerkt toen ik haar kende, ondanks de twee afgeronde universitaire studies voor haar 22e.

Fijn dat je reuk en smaak terug komen, MeMo! *O*
pi_202561319
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt goed zeg!

Bij mij gaat het met ups en downs. Begin van de avond dus even matig maar nu gaat het weer prima. Er zijn de hele week al grote ups en downs, fascinerend wel.
Ja dat hoor je vaker, dus ik was eerst wat huiverig maar so far, is het hier echt n stijgende lijn. Maar goed ik moet sowieso nog tm maandag thuisblijven dus verwacht dan ook wel klachtenvrij te zijn.
pi_202561516
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Sommige mensen zijn bizarder dan fictie :X En als je zelf totaal niet zo in elkaar zit, dan kan het wel even duren voor je de situatie begrijpt :D (iets met 'zoals de waard is...')

Zo had mijn ex-schzus een hekel aan mij en ik begreep helemaal niet waarom. Ik kwam er later pas achter dat dat waarschijnlijk was omdat ze zoveel loog en ik de enige was die dat door had. Had ook diverse thuisstudies bij de Open Universiteit gedaan die helemaal niet bestaan en die je domweg ook niet thuis kan doen. Heeft ook nooit gewerkt toen ik haar kende, ondanks de twee afgeronde universitaire studies voor haar 22e.

Fijn dat je reuk en smaak terug komen, MeMo! *O*
Wat een maf mens ook _O- Inderdaad wat je zegt, je hebt dat soms niet door als je zelf niet zo in elkaar steekt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Ja dat hoor je vaker, dus ik was eerst wat huiverig maar so far, is het hier echt n stijgende lijn. Maar goed ik moet sowieso nog tm maandag thuisblijven dus verwacht dan ook wel klachtenvrij te zijn.
Fijn hoor, die stijgende lijn. Als dat zo blijft mag je dinsdag de deur weer uit.

Vandaag was het slechtste tot nu toe voor mij. Morgen is het vast beter en daarna is het over :Y
Spoilers!
pi_202561771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

Vandaag was het slechtste tot nu toe voor mij. Morgen is het vast beter en daarna is het over :Y
Daar gaan we voor :Y Zou mooi zijn.

Hier hoor ik net dat een collega vanavond met de ambulance naar het zkh is gegaan ivm problemen met de ademhaling. Pas vanmorgen ziek geworden. Ze denken hier ook aan covid. Ik vind dat wel heel snel gegaan dan.

En ik lees dat we nu een 'light ic' hebben in het ziekenhuis. Dan had je eigenlijk op de ic moeten liggen, maar krijg je op de covidafdeling zuurstof onder druk en continu bewaking van de vitale functies. Wat dus normaal op de ic gebeurt, maar nu ook op de verpleegafdeling. Inventieve manier om je ic-bedden uit te breiden. Net zoals er heel veel mensen nu thuis ziek zijn met zuurstof, die normaal in het ziekenhuis hadden gelegen. Ik hoop dat dat ook allemaal zorgvuldig gaat.
pi_202561823
Overigens kan ik totaal niet geloven dat iemand geen kleren wast, maar altijd nieuwe koopt. Dan eh heb je 3 sets kleding per week nodig? Like whut?! Zelfs bij heel goedkope kleren heel bizar. Was dat ook een leugen of was dat iets wat ze echt deed, @Lucky_Strike

Ik ken wel iemand die nooit kleren waste, maar die stuurde echt alles naar de stomerij 8)7
pi_202561837
Ik breek weer even in.

Mijn moeder is zojuist weer opgehaald met de ambulance. Hevig verward en kon haar arm niet bewegen. In het ziekenhuis dacht ze nog steeds dat ze onderweg was naar de camping. Heel vreemd allemaal. Onderzoeken lopen. Mijn vader is daar. Wij kunnen er niet naartoe dus zijn gewoon thuis.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202561894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik breek weer even in.

Mijn moeder is zojuist weer opgehaald met de ambulance. Hevig verward en kon haar arm niet bewegen. In het ziekenhuis dacht ze nog steeds dat ze onderweg was naar de camping. Heel vreemd allemaal. Onderzoeken lopen. Mijn vader is daar. Wij kunnen er niet naartoe dus zijn gewoon thuis.
Och, wat zal je je machteloos voelen. Je kan niets doen en moet maar afwachten wat er nu gebeurt. Ook moeilijk voor je vader om daar zo alleen bij te zijn. Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt en je gerustgesteld kan worden. Zo kan je niet slapen natuurlijk.
pi_202561960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Och, wat zal je je machteloos voelen. Je kan niets doen en moet maar afwachten wat er nu gebeurt. Ook moeilijk voor je vader om daar zo alleen bij te zijn. Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt en je gerustgesteld kan worden. Zo kan je niet slapen natuurlijk.
Mijn vader stuurde net een berichtje met dat ze hele sterke bloed verdunners moet hebben. Maar dat dat gevaarlijk is mocht er een bloeding in het hoofd zitten. Maar ik neem aan dat ze dat toch op een ct scan kunnen zien dus ik snap er niks meer van nu.
pi_202561962
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik breek weer even in.

Oh bah. En zo ellendig dat je er niet bij kunt zijn. Hopelijk horen jullie snel iets. Heel veel sterkte
pi_202561975
Sterkte TP :*
Spoilers!
pi_202562010
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vader stuurde net een berichtje met dat ze hele sterke bloed verdunners moet hebben. Maar dat dat gevaarlijk is mocht er een bloeding in het hoofd zitten. Maar ik neem aan dat ze dat toch op een ct scan kunnen zien dus ik snap er niks meer van nu.
Hebben ze die scan al gemaakt? Want ja, je kan niet zomaar bloedverdunners geven bij het vermoeden van een cva. Dat kan een bloeding zijn en dan maak je het alleen maar erger. Misschien moet er nog overlegd worden met de radioloog?

En het duurt altijd zó lang op de spoedhulp -O- Frustrerend als je het gevoel hebt dat elke secondde telt.
pi_202562046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hebben ze die scan al gemaakt? Want ja, je kan niet zomaar bloedverdunners geven bij het vermoeden van een cva. Dat kan een bloeding zijn en dan maak je het alleen maar erger. Misschien moet er nog overlegd worden met de radioloog?

En het duurt altijd zó lang op de spoedhulp -O- Frustrerend als je het gevoel hebt dat elke secondde telt.
Mijn vader had het over foto’s. Dat zal een ct scan geweest zijn dan denk ik? Tenminste dat lijkt mij het meest logische. Ik zit tweedelijns en ik denk niet dat mijn vader nu alles even helder mee krijgt. Dus ik ben de draad nu goed kwijt.
pi_202562097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 00:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Mijn vader had het over foto’s. Dat zal een ct scan geweest zijn dan denk ik? Tenminste dat lijkt mij het meest logische. Ik zit tweedelijns en ik denk niet dat mijn vader nu alles even helder mee krijgt. Dus ik ben de draad nu goed kwijt.
Lastig dat je er dan niet bij kan zijn, want kan best zijn dat hij het zelf niet goed begrijpt door alle stress. Het wordt straks vast wat duidelijker wat er aan de hand is en wat ze gedaan hebben. Enige dat je kan doen is afwachten. En contact met je vader houden. Is het ver rijden eigenlijk?
pi_202562142
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 00:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lastig dat je er dan niet bij kan zijn, want kan best zijn dat hij het zelf niet goed begrijpt door alle stress. Het wordt straks vast wat duidelijker wat er aan de hand is en wat ze gedaan hebben. Enige dat je kan doen is afwachten. En contact met je vader houden. Is het ver rijden eigenlijk?
Ja dat is ook hoor. Ik hoop ook dat we snel duidelijkheid hebben. Als het weer een bloeding is zie ik het somber in eigenlijk ;( het is 135 kan enkele reis. Ze ligt in Bergen op Zoon. Vermoed dat het Bravis in Roosendaal dan vol ligt.
pi_202562191
Sterkte T-P! Wat naar. -O-
pi_202562235
Nu vermoed ik zelf dat ze idd die bloedverdunners nodig heeft omdat ze een propje ofzo vermoeden ? Maa dat ze eerst zeker moeten weten dat er geen bloeding zit ofzo voor ze die geven. Want dat is natuurlijk hartstikke gevaarlijk.
pi_202562400
Ze gaan nog een scan maken.
pi_202562563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 00:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze gaan nog een scan maken.
Hopelijk wordt het hierdoor wel duidelijk. Is je moeder verder aanspreekbaar op dit moment, ondanks dat ze verward is?

135 km enkele reis stap je niet zo snel in de auto als je er hoogstwaarschijnlijk toch niet bij mag zijn. Hier max 1 begeleider op de seh op het moment.
pi_202562645
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 00:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hopelijk wordt het hierdoor wel duidelijk. Is je moeder verder aanspreekbaar op dit moment, ondanks dat ze verward is?

135 km enkele reis stap je niet zo snel in de auto als je er hoogstwaarschijnlijk toch niet bij mag zijn. Hier max 1 begeleider op de seh op het moment.
Klopt bij het Bravis is het ook 1 begeleider. Daarom is het ook totaal niet nuttig. Kan in het huis van mijn ouders gaan zitten. Maar wat schiet ik daar mee op.

Ik weet niet of ze perse aanspreekbaar is. Ze denkt dat ze op vakantie naar de camping gaat. Had ze de vorige keer toen ze een delier had ook. Weet niet of dat nu ook weer is.
pi_202562733
Ze heeft een bloeding (gehad?) lijkt mij niet dat dat vanzelf stopt.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Dacht dat ze de zwakke plekken de vorige keer al geclipt of gecoilt hadden.
pi_202563050
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 01:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze heeft een bloeding (gehad?) lijkt mij niet dat dat vanzelf stopt.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Dacht dat ze de zwakke plekken de vorige keer al geclipt of gecoilt hadden.
Wat een akelige nacht met zorgen hebben jullie gehad!
En dat blijft het dan ook nog even!
Veel sterkte in onzekere tijden. 💐
p.s. ben jij de enige dochter?
pi_202563062
Sterkte TP met je mam :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 07:28:04 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202563160
Geen leuke avond/nacht voor TP. Sterkte.
pi_202563168
Sterkte TP ;( Hopelijk inmiddels wat meer duidelijkheid?
pi_202563175
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 05:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een akelige nacht met zorgen hebben jullie gehad!
En dat blijft het dan ook nog even!
Veel sterkte in onzekere tijden. 💐
p.s. ben jij de enige dochter?
De enige dochter wel. Heb nog wel een jonger broertje.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 05:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Sterkte TP met je mam :{
Dankjewel

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 07:28 schreef derLudolf het volgende:
Geen leuke avond/nacht voor TP. Sterkte.
Ik heb ze weleens beter en leuker gehad ja. En bedankt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 07:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte TP ;( Hopelijk inmiddels wat meer duidelijkheid?
Behalve dat het weer een bloeding is weet ik niks meer. Mijn vader is op een gegeven moment naar huis gegaan. Of gestuurd?
pi_202563184
TP :*
  zaterdag 11 december 2021 @ 07:50:22 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202563202
Stekte, Thinkk-Pinkk.

En beterschap voor alle sc’ers in de lappenmand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202563263
Och T-P, wat een afschuwelijke nacht :*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 december 2021 @ 08:29:25 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202563322
Sterkte TP ;(
  zaterdag 11 december 2021 @ 08:49:07 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202563416
Sterkte TP!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 december 2021 @ 09:02:42 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202563480
Aan de wandel. Te beginnen Amsterdam CS achterkant. Via de Eilanden (IJburg) van Amsterdam naar Waterland :)
pi_202563510
Sterkte @Thinkk-Pinkk
pi_202563518
Heel veel sterkte TP :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')