abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202995636
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Die hebben op zich al een forse correctie gemaakt hè. Dat zie je niet terug in de indices, omdat die gestuwd worden door (profitable) largecap tech, maar de Palantirs, Peletons, c3AI's, Anaplans etc etc zijn aardig getrimd. Kan nog een berg af, natuurlijk, alles kan. :)
Iedere stock die ik zou picken moet me eerst wel opvallen, je noemt nu een hoop bedrijven waar ik nog nooit van gehoord heb.
ASML begrijp ik dat ze er warmpjes bij zitten, idem NVIDIA. Toch, als de rente stijgt krijgen die klappen. Je bent eigenlijk 5 jaar te laat met instappen bij die firms.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202995682
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:53 schreef ludovico het volgende:
Iedere stock die ik zou picken moet me eerst wel opvallen, je noemt nu een hoop bedrijven waar ik nog nooit van gehoord heb.
ASML begrijp ik dat ze er warmpjes bij zitten, idem NVIDIA. Toch, als de rente stijgt krijgen die klappen. Je bent eigenlijk 5 jaar te laat met instappen bij die firms.
ASML en nVidia zijn al gearriveerd en super winstgevend. Nog wel tegen mega multiples natuurlijk, maar er komt gewoon cash met kruiwagens binnen. Voor heel veel growth was dat niet het geval en daar is al fors uit geroteerd. Sure, als de rente stijgt (wat iedereen inmiddels al jaren roept), dan gaat growth omlaag, maar als die normaliseert rond de 2,5% vraag ik me af of dat zo fors zal zijn voor die grote mannen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 2 januari 2022 @ 17:01:29 #278
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202995737
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:21 schreef DIJK het volgende:

[..]
Iets van een kwart van Berkshire is de stake in Apple. Zij zijn dus ook afhankelijk van tech.
Ik dacht eerst dat dit onzin was, maar het klopt echt dat 25% Apple is. :o
pi_202995771
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:56 schreef nostra het volgende:
ASML en nVidia zijn al gearriveerd en super winstgevend. Nog wel tegen mega multiples natuurlijk
Laatste jaren schiet dat nog door hoor, ook ASML. growth rates zijn eerder verbeterd dan verslechterd laatste jaren voor zover ik weet.
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:56 schreef nostra het volgende:
maar er komt gewoon cash met kruiwagens binnen. Voor heel veel growth was dat niet het geval en daar is al fors uit geroteerd. Sure, als de rente stijgt (wat iedereen inmiddels al jaren roept), dan gaat growth omlaag, maar als die normaliseert rond de 2,5% vraag ik me af of dat zo fors zal zijn voor die grote mannen.
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel de centrale banken wel niet aan de touwtjes zitten te trekken middels dat geld dat ze de fin sector in hebben gepompt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 januari 2022 @ 17:09:59 #280
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202995839
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Die hebben op zich al een forse correctie gemaakt hè. Dat zie je niet terug in de indices, omdat die gestuwd worden door (profitable) largecap tech, maar de Palantirs, Peletons, c3AI's, Anaplans etc etc zijn aardig getrimd. Kan nog een berg af, natuurlijk, alles kan. :)
Palantir ken ik, maar de rest nog nooit van gehoord. Hoezo zijn die partijen zo hard gedaald dit jaar? Zowel Palantir als Anaplan staan op -50% van hun hoogste punt dit jaar.
pi_202995849
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat dit onzin was, maar het klopt echt dat 25% Apple is. :o
Klopt, ze waren er op tijd bij met investeren en dan wordt het al snel een groot deel van je portfolio ;)
pi_202995899
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Palantir ken ik, maar de rest nog nooit van gehoord. Hoezo zijn die partijen zo hard gedaald dit jaar? Zowel Palantir als Anaplan staan op -50% van hun hoogste punt dit jaar.
Peloton doet in thuisfitness, Anaplan "iets met de cloud", c3ai met AI. Allemaal tegen mega sales multiples, onderaan de streep alleen maar verliezen, terwijl dat soort bedrijven een groot deel van 2021 juist de lievelingetjes van de beurs waren. Je kan ook de hele porto van ARK pakken zo ongeveer, dit zijn wat random namen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202996729
Terwijl vrijwel alle automerken hun productie en verkopen zien dalen breekt Tesla ook dit kwartaal weer z'n eigen record.

En dat terwijl de 2 nieuwe Gigafactories in Austin en Berlijn nog niet eens produceren.

https://finance.yahoo.com/news/tesla-delivers-308-600-vehicles-161248680.html

quote:
Tesla, led by billionaire CEO Elon Musk, delivered 308,600 vehicles in the fourth quarter, far higher than analysts' forecasts of 263,026 vehicles.

Tesla's October-December deliveries were up about 70% from a year earlier and nearly 30% higher from record deliveries the preceding quarter.
pi_202997974
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]
SOG in AEX / Poll: wanneer burst de bubble?

Deel van de waslijst aan aandelen die zwaar gecrusht zijn dit jaar.

Ander deel:

https://twitter.com/TMFOtter/status/1468290113948033037

Edit: nu zie ik dat drone/helicopter/taxi/? bedrijf er ook tussenstaan: archer aviation
pi_202998893
Even dit topic terug gelezen en de aandelen van NN en ASR lijken qua dividend zeer interessant... Dus ik zit eraan te denken om volgende keer om wat NN bij te kopen :7
pi_202999287
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 02:30 schreef SOG het volgende:
Huidige portefeuille

ABN AMRO GROUP 4,34%
AEGON 3,76%
AHOLD DELHAIZE 7,09%
AMERICAN EAGLE OUTFITT 1,87%
AMERICAN EXPRESS COMPA 4,35%
ASML HOLDING N.V. - AD 4,70%
BANK OF AMERICA CORPOR 1,71%
BEST BUY CO. INC. COM 1,50%
CATERPILLAR INC. COMM 1,83%
CHEVRON CORPORATION CO 3,47%
CITIGROUP INC. COMMON 1,78%
HONEYWELL INTERNATIONA 2,46%
ING GROEP N.V. 5,14%
INTEL CORPORATION - CO 1,67%
JP MORGAN CHASE & CO. 3,27%
META PLATFORMS INC 3,98%
METLIFE INC. COMMON S 1,85%
MORGAN STANLEY COMMON 1,74%
NUCOR CORPORATION COMM 2,70%
ORACLE CORPORATION COM 3,35%
ROYAL DUTCH SHELLA 8,11%
WELLS FARGO & COMPANY 1,70%
WILLIAMS-SONOMA INC. 2,50%

ISHARES NASDAQ US BIOTECHNOLOGY... 3,53%
SPDR S&P 500 $ 12,68%
SPDR S&P EURO DIVIDEND ARISTOCR... 3,53%
VANGUARD S&P500 5,38%

Intel had ik nog vanaf april. Rest aangekocht vanaf black friday. Rendement aandelen 1.77%, ETFs 4.03%. Incl kosten.

Geinvesteerd ca 37,5% cash 62,5%
Waarom twee maal S&P500?
pi_202999429
Mijn portefeuille zonder percentages.

Alibaba
Alphabet
Amazon
Apple
Berkshire Hathaway
Biolase
Ideanomics
Meta
Microsoft
Nano Dimension
NIO
Oatly
Pershing Square Tontine Holdings

ETF:

S&P 500
FTSE 100
Nasdaq 100
Van Eck US Wide MOAT
Northern Trust World ESG
Northern Trust Emerging Markets ESG
pi_203000938
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn portefeuille zonder percentages.

Alibaba
Alphabet
Amazon
Apple
Berkshire Hathaway
Biolase
Ideanomics
Meta
Microsoft
Nano Dimension
NIO
Oatly
Pershing Square Tontine Holdings

ETF:

S&P 500
FTSE 100
Nasdaq 100
Van Eck US Wide MOAT
Northern Trust World ESG
Northern Trust Emerging Markets ESG
koop je periodiek bij? Of let je ergens anders op?
  maandag 3 januari 2022 @ 11:02:26 #289
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203006718
Spannend jaar voor Ahold Delhaize. Tweede helft van 2022 gaat Bol waarschijnlijk naar de beurs. Omzet van Bol wordt afgelopen jaar geschat op 5,5 miljard en moet in 2025 verdubbeld zijn.
Na de lockdown zal zullen de coronavoordelen wegvallen, wel begint Ahold vandaag met een aandeleninkoop van 1 miljard, op een market cap van ruim 30 miljard euro. De winst per aandeel zou in de periode 2023-2025 jaarlijks met 5-9% stijgen, voorspelt Ahold zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door BasEnAad op 03-01-2022 12:37:14 ]
pi_203007863
Als het goed is ben ik aan het eind van de dag terug van 13 naar 10 aandelen.
De 3 slechtst presterende aandelen gaan eruit en dat geld stop ik voorlopig eerst terug in m'n 3 ETF's.

Dus ook het "plukje" Tellurian gaat er (met 23,5% verlies) uit.
(Het verlies zal mss iets lager worden, de futures staan best positief).

Dat soort besluiten moet je niet met teveel emotie nemen denk ik, het verlies kan kleiner worden maar ook groter.
Besi en Adobe ruim ik ook op.
pi_203007922
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:02 schreef BasEnAad het volgende:
Spannend jaar voor Ahold Delhaize. Tweede helft van 2022 gaat Bol waarschijnlijk naar de beurs. Omzet van Bol wordt afgelopen jaar geschat op 5,5 miljard en moet in 2025 verdubbeld zijn.
Na de lockdown zal zullen de coronavoordelen wegvallen, wel begint Ahold vandaag met een aandeleninkoop van 1 miljard, op een market cap van ruim 30 miljard euro. De winst per aandeel zou in de periode 2023-2025 jaarlijks met 5-9% stijgen, voorspelt Ahold zelf.
Blijf voorlopig lekker zitten op het plukje dat ik heb. :)
pi_203007932
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als het goed is ben ik aan het eind van de dag terug van 13 naar 10 aandelen.
De 3 slechtst presterende aandelen gaan eruit en dat geld stop ik voorlopig eerst terug in m'n 3 ETF's.

Dus ook het "plukje" Tellurian gaat er (met 23,5% verlies) uit.
(Het verlies zal mss iets lager worden, de futures staan best positief).

Dat soort besluiten moet je niet met teveel emotie nemen denk ik, het verlies kan kleiner worden maar ook groter.
Besi en Adobe ruim ik ook op.
Waarom had je Tellurian überhaupt gekocht dan? Je was ervan op de hoogte dat dit project een meerjarenplan is, met FID gepland aan het eind van Q1 / begin van Q2?
pi_203007948
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Waarom had je Tellurian überhaupt gekocht dan? Je was ervan op de hoogte dat dit project een meerjarenplan is, met FID gepland aan het eind van Q1 / begin van Q2?
"Impulsaankoop" na alle enthousiaste reacties in deze topicreeks ;)

En ja, ik besef dat het een meerjarenplan is maar heb geen idee of dat positief of negatief uitpakt.
Het is minder dan 1% van m'n portfolio dus veel invloed heeft het niet.

En m'n plan is sowieso om terug te gaan van 13 naar 8 aandelen dit jaar.

Heb er nu 3 in de opruiming (dat ik terugstop in ETF's), rest van het jaar gaan er nog 2 uit.
De opbrengst van die laatste 2 stop ik in aandelen die ik al bezit en niet in ETF's.

3 ETF's (ruwweg 70% van portfolio) en 8 aandelen (ruwweg 30% van portfolio) lijkt me zat spreiding.

Ik hou dan over:

- S&P500 ETF
- Nasdaq ETF
- AEX ETF (on the beach natuurlijk)

- Tesla
- AMD
- Nvidia
- Microsoft
- Intel
- Apple
- Canoo
- ASML
- ASMI
- Alphabet (Google)

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-01-2022 12:50:44 ]
pi_203007957
Bij mij is Basic fit er vandaag uitgegaan (+- 2% winst) en evenveel aandelen van gekocht van ASR Nederland. Met mijn volgende salaris ga ik wat NN halen.
pi_203008028
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En ja, ik besef dat het een meerjarenplan is maar heb geen idee of dat positief of negatief uitpakt.

Heb er nu 3 in de opruiming (dat ik terugstop in ETF's), rest van het jaar gaan er nog 2 uit.
De opbrengst van die laatste 2 stop ik in aandelen die ik al bezit en niet in ETF's.

3 ETF's (ruwweg 70% van portfolio) en 8 aandelen (ruwweg 30% van portfolio) lijkt me zat spreiding.

Ik hou dan over:

- S&P500 ETF
- Nasdaq ETF

- Tesla
- AMD
- Nvidia
- Microsoft
- Intel
- Apple
- Canoo
- ASML
- ASMI
- Alphabet (Google)
Okay! Succes ^O^
  maandag 3 januari 2022 @ 12:53:49 #296
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203008054
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik hou dan over:

- S&P500 ETF
- Nasdaq ETF

- Tesla
- AMD
- Nvidia
- Microsoft
- Intel
- Apple
- Canoo
- ASML
- ASMI
- Alphabet (Google)
Je spreidt wel over verschillende aandelen, maar nauwelijks over sectoren. Ik zie vrijwel alleen maar tech, zelfs de AEX etf is grotendeels tech.
pi_203008057
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:51 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Okay! Succes ^O^
Bedankt :)

Jij nog stoute plannen dit jaar?
pi_203008082
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bedankt :)

Jij nog stoute plannen dit jaar?
Nope, all eggs in one basket. :)
pi_203008124
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Je spreidt wel over verschillende aandelen, maar nauwelijks over sectoren. Ik zie vrijwel alleen maar tech, zelfs de AEX etf is grotendeels tech.
Klopt.

Ik geloof zelf dat daar de komende 10 tot 20 jaar nog heel veel groei mogelijk is gezien de groei van machine learning, AI, EV's, autonoom (auto, drone, boot), robots, solar, energieopslag, etc. Had het hierboven ook al eens genoemd.

Of de bedrijven waar ik in aandelen van bezit daar ook allemaal van profiteren weet je niet natuurlijk.

Verder heb ik nog wat in fondsen bij NN en BrandNewDay en dat is ook spreiding.
pi_203008637
Ik heb een beginnersvraag. Hoe moet ik het zien dat een aandeel Toyota Motor Corp (willekeurig voorbeeld) ¤ 16,498 noteert aan de Borse Frankfurt en $185 aan de NSY? Als ik op de website van Toyota kijk dan geven ze aan listings te hebben op de beurzen van Tokyo, Nagoya, New York en London. Dus wat koop je nou eigenlijk als je een aandeel Toyota koopt op de beurs van Frankfurt? Voor een totaal andere prijs dan aan de NSY? Om de verwarring compleet te maken heeft de listing op de NSY bij de DeGiro een “Categorie - A” stempel en de Borse Fankfurt listing een “Categorie - C”.

Waarschijnlijk zie ik iets gigantisch over het hoofd maar ik weet niet wat op dit moment.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')