abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202979745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 16:54 schreef DIJK het volgende:
De verzekeraars ogen inderdaad allemaal aantrekkelijk. Maar de balans en met name waardering van bezittingen en verplichtingen is voor mij altijd een beetje ondoorzichtig.
Jaarverslagje rekenen en in je achterhoofd houden dat het risico wat hoger is qua waarderingen omdat een hoop gebaseerd is op een onzekere toekomst... en dan niet eens zozeer qua uitkeringen maar meer qua financiële toekomst waardoor de toekomstige verplichtingen meer waarde gaan krijgen in het heden (gebeurt eigenlijk alleen met dalende rentes).

Kzou accepteren dat het boekhoudkundig allemaal minder inzichtelijk is en eenduidig of er gewoon vanaf blijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202989420
Huidige portefeuille

ABN AMRO GROUP 4,34%
AEGON 3,76%
AHOLD DELHAIZE 7,09%
AMERICAN EAGLE OUTFITT 1,87%
AMERICAN EXPRESS COMPA 4,35%
ASML HOLDING N.V. - AD 4,70%
BANK OF AMERICA CORPOR 1,71%
BEST BUY CO. INC. COM 1,50%
CATERPILLAR INC. COMM 1,83%
CHEVRON CORPORATION CO 3,47%
CITIGROUP INC. COMMON 1,78%
HONEYWELL INTERNATIONA 2,46%
ING GROEP N.V. 5,14%
INTEL CORPORATION - CO 1,67%
JP MORGAN CHASE & CO. 3,27%
META PLATFORMS INC 3,98%
METLIFE INC. COMMON S 1,85%
MORGAN STANLEY COMMON 1,74%
NUCOR CORPORATION COMM 2,70%
ORACLE CORPORATION COM 3,35%
ROYAL DUTCH SHELLA 8,11%
WELLS FARGO & COMPANY 1,70%
WILLIAMS-SONOMA INC. 2,50%

ISHARES NASDAQ US BIOTECHNOLOGY... 3,53%
SPDR S&P 500 $ 12,68%
SPDR S&P EURO DIVIDEND ARISTOCR... 3,53%
VANGUARD S&P500 5,38%

Intel had ik nog vanaf april. Rest aangekocht vanaf black friday. Rendement aandelen 1.77%, ETFs 4.03%. Incl kosten.

Geinvesteerd ca 37,5% cash 62,5%
pi_202990289
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 16:44 schreef DIJK het volgende:
Wat maakt ASR aantrekkelijk? Is dat een overnamekandidaat? Of alleen het hoge dividendrendement. Op het eerste gezicht lijkt NN mij beter gewaardeerd.
ASR levert je naar het schijnt, bij een gelijkblijvende koers, 8% rendement per jaar op: dividend + aandeleninkoop. Het dividend wordt komend jaar 20% verhoogd. Ik heb het fonds sinds IPO. Maar NN heb ik ook in portefeuille. JPMorgen gaf in juli 2021 overigens voor beide verzekeraars het advies 'overwegen'. Beide verzekeraars hebben een stabiele groei van de winst of kapitaalaanwas in combinatie met een sterke balans.

[ Bericht 11% gewijzigd door Groepfunder op 02-01-2022 09:42:07 ]
pi_202991384
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 02:30 schreef SOG het volgende:
Intel had ik nog vanaf april. Rest aangekocht vanaf black friday. Rendement aandelen 1.77%, ETFs 4.03%. Incl kosten.

Black Friday is de dag na Thanksgiving... hoe is dat relevant voor aandelen aankopen?

Groot deel nog in cash. Ben je van plan in je bestaande portfolio bij te kopen of heb je nog meer aandelen op het oog? Je diversificatie is al goed in orde!
pi_202991416
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:22 schreef jaco het volgende:

[..]
Black Friday is de dag na Thanksgiving... hoe is dat relevant voor aandelen aankopen?

Groot deel nog in cash. Ben je van plan in je bestaande portfolio bij te kopen of heb je nog meer aandelen op het oog? Je diversificatie is al goed in orde!
Ik zou met zulke diversificatie gewoon een ETFje kopen. Tenzij je bepaalde aandelen niet wilt en echt lang in de aandelen wilt blijven zitten. En dan praat ik wel minimaal over 10 jaar. Al die transactiekosten is het anders ook niet waard. En dat uitzoekwerk stelt ook weinig voor als het teveel aandelen worden.

Kan je beter je geld in Berkshire stoppen ofzo en zelf 3 posities oid aanhouden waar je wat gevoel bij hebt.

Voor mij geldt Postnl en Gazprom. Verder zie ik weinig uitspringers.

Ja, Tesla, overgewaardeerd. En al het overige in lichte mate.. Maar dat kan iets van deze tijd blijken als er inflatie komt of de rente niet stijgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202991655
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heb hier ook al even naar gekeken en pas bij 15 euro heb je het voor een koopje, bij 20 prima deal, bij 25 aan de hoge kant, maar de markt an sich is aan de hoge kant... Dusseh, doe wat je wilt.
Heb je een dcf analyse uitgevoerd? Ik vond het moeilijk om grip te krijgen op de financien. Het bedrijf bestaat nog niet zo lang (in deze vorm) en het is niet duidelijk in hoeverre de lockdowns de omzet hebben gedrukt: ik meen dat vooral Peet's veel fysieke coffee shops heeft.

Gevoelsmatig zou je zeggen dat er veel waarde is in de vorm van bekende merken in een consumenten markt waar de vraag stabiel is. Er zijn weinig media/bloggers/analisten die er aandacht aan besteden. Wordt het aandeel over het hoofd gezien?
pi_202991730
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:44 schreef jaco het volgende:
Heb je een dcf analyse uitgevoerd? Ik vond het moeilijk om grip te krijgen op de financien. Het bedrijf bestaat nog niet zo lang (in deze vorm) en het is niet duidelijk in hoeverre de lockdowns de omzet hebben gedrukt: ik meen dat vooral Peet's veel fysieke coffee shops heeft.
DCF zou ik geen eens zin in hebben.... Beetje verdisconteren met welke rentes? Ik durf eigenlijk ook wel de stelling aan dat het met de DCF methode prima gewaardeerd is ondertussen.

Maar de invloed van de rentestand wordt nogal exorbitant bij lage rentes (en veel groei) op waarderingen volgens DCF. Laat ik het daar even bij laten.

Finance onderzoek toont ook aan overigens dat de markt rentestijgingen en dalingen niet anticipeert (ergens logisch....(?)) growth stock outperformen als de rente daalt en value stock outperformen als de rente stijgt.

Dat is in lijn met DCF methods waarbij de gebruikte rente de marktrente volgt.

Als je de marktrentes gebruikt bij lage rentestanden... Besef je ook het volgende.... De invloed van de rente op de waarderingen is véél hoger dan bij hogere rentestanden, dat maakt het risico van de financiële markten erg hoog voor rentewijzigingen. (dikke aanjager voor exorbitante waarderingen voor Tesla bijv).

En de ECB / FED drukken daar allemaal hun stempel op ook, ik zou me enigszins overgeleverd voelen aan de grillen van het rentebeleid.

Één ding ben ik wel van overtuigd, veel lager kan de rente niet en lonen zullen ook niet dalen en derhalve gaan we ook geen extreme deflatie zien, de kans op extremere inflatie is veel hoger... Maar de rente volgt in dat laatste geval wel.

Gezien de dynamiek dat je wel moet aflossen bij schulden neemt bij hogere nominale rente maar gelijke reële rente de bestedingsruimte af.

Dus ik ben benieuwd hoe dit zich allemaal gaat uitspelen... Denk niet dat centrale banken het zooitje gaan laten kelderen maar ik zie genoeg ruimte dat beurskoersen gedrukt zullen worden komende jaren... Minder rendement.

En misschien wel een crashje ondertussen, als dat gebeurt lijkt me dat een goed instapmoment.

Ingaande op je comment verder trouwens:
Kan prima dat beleggers het enigszins over het hoofd zien, in bepaalde mate. Ik vind de winsten erg stabiel en de merken sterk... Het heeft wel enige Warren Buffet potentie in die zin.

Het is een beetje uit de lucht gegrepen van mij maar ik denk dat het effect van de lockdowns etc meevalt, maar misschien dat er interessante dingen in het jaarverslag staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 02-01-2022 12:04:54 ]
pi_202991836
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou met zulke diversificatie gewoon een ETFje kopen. Tenzij je bepaalde aandelen niet wilt en echt lang in de aandelen wilt blijven zitten. En dan praat ik wel minimaal over 10 jaar. Al die transactiekosten is het anders ook niet waard. En dat uitzoekwerk stelt ook weinig voor als het teveel aandelen worden.
Hij heeft er al ETF's bij zitten. Daardoor kreeg ik het idee dat de aandelen na wat uitzoekwerk zijn geselecteerd. De transactiekosten zijn een percentage van de waarde die je belegt, dus zouden hetzelfde moeten zijn voor ETF dan wel een pakket aandelen. Tenzij je met heel kleine bedragen instapt, dan heb je mogelijk de minimale kosten per transactie als nadeel bij het aankopen van de aandelen en waarschijnlijk niet als je het bij 1 ETF houdt. Maar in het geval van de aandelen, bespaar je weer 0.4% oid aan ETF beheerkosten.
pi_202991991
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:06 schreef jaco het volgende:

[..]
Hij heeft er al ETF's bij zitten. Daardoor kreeg ik het idee dat de aandelen na wat uitzoekwerk zijn geselecteerd. De transactiekosten zijn een percentage van de waarde die je belegt, dus zouden hetzelfde moeten zijn voor ETF dan wel een pakket aandelen. Tenzij je met heel kleine bedragen instapt, dan heb je mogelijk de minimale kosten per transactie als nadeel bij het aankopen van de aandelen en waarschijnlijk niet als je het bij 1 ETF houdt. Maar in het geval van de aandelen, bespaar je weer 0.4% oid aan ETF beheerkosten.
Allemaal waar hoor, je kan ook een aapje laten dartpijltjes gooien, opzicht... Misschien outperformed die wel een ETF on average vanwege die beheerskosten waar je het over hebt.

Maar het is allemaal qua gemak / baten / kosten een tikje afhankelijk van je horizon, in de zin van dat moeite doen voor een korte horizon geen reet uitmaakt.
pi_202992002
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
DCF zou ik geen eens zin in hebben.... Beetje verdisconteren met welke rentes? Ik durf eigenlijk ook wel de stelling aan dat het met de DCF methode prima gewaardeerd is ondertussen.
Je kunt een discount rate kiezen waar je jezelf prettig bij voelt in dit specifieke geval los van de huidige rente ?

Morningstar werkt met 6,8% en komt op een waarde van 36,50 per aandeel. Dus je stelling lijkt correct. Dikke buy dus, maar helaas geven ze niet de exacte DCF berekening vrij. Het kan zijn dat ze met het schatten van de winst marges veel te optimistisch zijn. Ik heb begrepen dat de prijs van koffiebonen historisch hoog staat.

Ik ga er verder naar kijken. Dit is misschien ook een leuk aandeel om een OTM put op te schrijven.
pi_202992114
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:21 schreef jaco het volgende:

[..]
Je kunt een discount rate kiezen waar je jezelf prettig bij voelt in dit specifieke geval los van de huidige rente ?

Morningstar werkt met 6,8% en komt op een waarde van 36,50 per aandeel. Dus je stelling lijkt correct. Dikke buy dus, maar helaas geven ze niet de exacte DCF berekening vrij. Het kan zijn dat ze met het schatten van de winst marges veel te optimistisch zijn. Ik heb begrepen dat de prijs van koffiebonen historisch hoog staat.

Ik ga er verder naar kijken. Dit is misschien ook een leuk aandeel om een OTM put op te schrijven.
Je bedoelt de WACC?
Ja naja, die berekenmethode geeft in ieder geval zeker geen red flag ;). Ik vind het geen slecht aandeel, zoals ik het zie, lijkt me ook reuze stabiel.

Maar zoals met alle aandelen zou ik de optie aanwezig achten dat je het voor 40% goedkoper kunt oppikken later.
pi_202992127
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 02:30 schreef SOG het volgende:
Huidige portefeuille

ABN AMRO GROUP 4,34%
AEGON 3,76%
AHOLD DELHAIZE 7,09%
AMERICAN EAGLE OUTFITT 1,87%
AMERICAN EXPRESS COMPA 4,35%
ASML HOLDING N.V. - AD 4,70%
BANK OF AMERICA CORPOR 1,71%
BEST BUY CO. INC. COM 1,50%
CATERPILLAR INC. COMM 1,83%
CHEVRON CORPORATION CO 3,47%
CITIGROUP INC. COMMON 1,78%
HONEYWELL INTERNATIONA 2,46%
ING GROEP N.V. 5,14%
INTEL CORPORATION - CO 1,67%
JP MORGAN CHASE & CO. 3,27%
META PLATFORMS INC 3,98%
METLIFE INC. COMMON S 1,85%
MORGAN STANLEY COMMON 1,74%
NUCOR CORPORATION COMM 2,70%
ORACLE CORPORATION COM 3,35%
ROYAL DUTCH SHELLA 8,11%
WELLS FARGO & COMPANY 1,70%
WILLIAMS-SONOMA INC. 2,50%

ISHARES NASDAQ US BIOTECHNOLOGY... 3,53%
SPDR S&P 500 $ 12,68%
SPDR S&P EURO DIVIDEND ARISTOCR... 3,53%
VANGUARD S&P500 5,38%

is dit niet een beetje teveel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_202993952
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:22 schreef jaco het volgende:

[..]

In november het geld ontvangen. Black friday was het eerste dipje, toen ingestapt. Niet echt iets specifieks op het oog. Denk wel dat we eenzelfde momentum gaan krijgen als vorig jaar: draai van groei/tech naar value. Corona vlakt af ivm afloop winterseizoen. Inflatie hoog, rente hoger.

@ludovico US deel zit op 0,1 procent kosten ongeveer, maar degiro heeft de feestructuur veranderd nu. Nu is het 0 fee + 0,25% fx fee lees ik. Rest is niet transparant. Nederlandse deel 0,2% procent ongeveer.

Laat dit idd een hele tijd staan denk ik. Moet wel meer etf's bij. Zit ook te veel in financials.

Maar goed, hoeveel aandelen hebben jullie dan? D8 dat 20-25 aandelen wel standaard was.
pi_202994074
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:37 schreef SOG het volgende:

[..]
In november het geld ontvangen. Black friday was het eerste dipje, toen ingestapt. Niet echt iets specifieks op het oog. Denk wel dat we eenzelfde momentum gaan krijgen als vorig jaar: draai van groei/tech naar value. Corona vlakt af ivm afloop winterseizoen. Inflatie hoog, rente hoger.

@:ludovico US deel zit op 0,1 procent kosten ongeveer, maar degiro heeft de feestructuur veranderd nu. Nu is het 0 fee + 0,25% fx fee lees ik. Rest is niet transparant. Nederlandse deel 0,2% procent ongeveer.

Laat dit idd een hele tijd staan denk ik. Moet wel meer etf's bij. Zit ook te veel in financials.

Maar goed, hoeveel aandelen hebben jullie dan? D8 dat 20-25 aandelen wel standaard was.
Als je al een groot deel in ETF's hebt, dan kan je er prima 1 of 2 aandelen bij hebben, diversificatie genoeg.
Ik zit zelf in 3 ETF's en 13 aandelen. Doel is wel om dat terug te brengen naar zo'n 8 tot 10 aandelen, dus dit jaar gaan er enkele uit.

Warren Buffett zei ooit "Diversification is a protection against ignorance" :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202994590
quote:
Dat laatste klopt. Ik ben het ook niet eens met @klaasweetalles dat jij te veel posities zou hebben. Het dempt je risico per positie. Als jij alles wilt volgen dat elk individueel aandeel in jouw portefeuille raakt en zelf beperkt de tijd hebt, dan is een portefeuille van 30 aandelen zeer omvangrijk en misschien moeilijk bij te houden. Maar de vraag is: wil je dat? Ik zie nog al wat grote bekende namen in jouw portfolio. Daar kun je ook prima in beleggen zonder elk persbericht te spellen. En ben je aandeelhouder of speculant/handelaar? Ook dat maakt verschil. Maar je gaf al aan LT aandelen te willen houden.

Jouw vraag heb ik al eerder in dit topic beantwoord. Ik heb 43 posities, waarvan 6 ETFs.
pi_202994677
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 15:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. Ik ben het ook niet eens met @:klaasweetalles dat jij te veel posities zou hebben. Het dempt je risico per positie. Als jij alles wilt volgen dat elk individueel aandeel in jouw portefeuille raakt en zelf beperkt de tijd hebt, dan is een portefeuille van 30 aandelen zeer omvangrijk en misschien moeilijk bij te houden. Maar de vraag is: wil je dat? Ik zie nog al wat grote bekende namen in jouw portfolio. Daar kun je ook prima in beleggen zonder elk persbericht te spellen. En ben je aandeelhouder of speculant/handelaar? Ook dat maakt verschil. Maar je gaf al aan LT aandelen te willen houden.

Jouw vraag heb ik al eerder in dit topic beantwoord. Ik heb 43 posities, waarvan 6 ETFs.
Je moet gewoon afvragen

De AEX staat bijna weer op de recordhoogte

Hoeveel rek zit er nog in die aandelen en hoeveel kan het nog omhoog?

Als Corona helemaal onder controle zou zijn dan zou ik nog een stap naar hoog kunnen zien

Maar dan hoeveel kan het nog hoger

Hoeveel winst kan je nog maken in die giga portefuille van hem

Ik denk dat risico van het verliest maken 75 procent hoger is
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_202994846
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 15:31 schreef klaasweetalles het volgende:
(...)
Hoeveel winst kan je nog maken in die giga portefuille van hem

Ik denk dat risico van het verliest maken 75 procent hoger is
Dan probeer je de markt te timen. Als KT-trader is dat belangrijk, als LT-belegger een stuk minder. Als je op de top van de markt in 2000 was ingestapt in een AEX ETF, dan had je een paar heel pijnlijke jaren gekend. Maar ook alweer een paar jaar op winst gestaan. @SOG heeft nog iets meer dan 6/10 van zijn vermogen in kas. Als er een (flinke) koersdip komt, dan kan hij dus bijkopen. Ik verwacht voor dit jaar niet eenzelfde stijging als vorig jaar, maar vorig jaar verwachtte ik hem ook niet. Full disclaimer: vol belegd.
pi_202994928
Er zit geen maximum aan koersen, ze kunnen natuurlijk wel toppen en vervolgens afvlakken of dalen maar je kan niet stellen dat er geen groei meer mogelijk is.

Als de economie nu op z'n gat zou liggen en er geen goede vooruitzichten waren dan kan het inderdaad weer 5 tot 10 jaar "uitzitten" worden.

Maar historisch is een piek nooit de laatste piek geweest; tijd en geduld zijn je vriend.
pi_202994983
quote:
20% in PostNL 60% in Gazprom en overige 20% intel wereldhave en wat put opties.

Nauwelijks diversificatie hier. Ik ga pas geld in een index stoppen als ik denk dat de index redelijk gewaardeerd is. Dat komt pas in zicht bij 40% daling van de beurskoersen oid.
pi_202995023
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Warren Buffett zei ooit "Diversification is a protection against ignorance"
Weetje wat zijn rechterhand zegt, kort door de bocht "fuck diversification" :p

Je hebt niet genoeg kennis om veel aandelen bij te houden en er voordeel op te hebben t.o.v. gemiddelde markt participant.

Index funds make a lot of sense for your average investor, want ze hebben geen comparative advantage in stock picking. Kijk er dan zo min mogelijk naar en doe alleen index fund....

Ik heb wel een idee, maar het zijn maar een paar aandelen, tech vind ik nu echt fors te riskant, ik verwacht ergens gewoon een beurscrash eigenlijk...

Value is prima, die indices raap ik later wel op.

Charlie MUnger is 97, en Warren Buffet is volgens mij ook ergens in de 90... Berkshire gaat misschien een kleine dip krijgen vanwege precies dat.

Maar lijkt mij eigenlijk wel een prima belegging...
pi_202995253
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:03 schreef ludovico het volgende:
Ik heb wel een idee, maar het zijn maar een paar aandelen, tech vind ik nu echt fors te riskant, ik verwacht ergens gewoon een beurscrash eigenlijk

Value is prima, die indices raap ik later wel op.

Charlie MUnger is 97, en Warren Buffet is volgens mij ook ergens in de 90... Berkshire gaat misschien een kleine dip krijgen vanwege precies dat.

Maar lijkt mij eigenlijk wel een prima belegging...
Iets van een kwart van Berkshire is de stake in Apple. Zij zijn dus ook afhankelijk van tech.
pi_202995399
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
tech vind ik nu echt fors te riskant,

EV's, autonome voertuigen (van auto tot bezorgkar, boot en drone), robots, AI / machine learning, solar, battery storage, etc. Allemaal zwaar afhankelijk van semiconductors in de ruimste zin van het woord.

Tech staat juist aan de vooravond van een prachtige groei, de vraag naar halfgeleiders kan de komende tien jaar meer dan verdubbelen.

Een dip / crash is nooit uit te sluiten maar puur op basis van de ontwikkelingen die nu gaande zijn, zie ik tech als een veilige haven.
pi_202995514
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:21 schreef DIJK het volgende:

[..]
Iets van een kwart van Berkshire is de stake in Apple. Zij zijn dus ook afhankelijk van tech.
Behoorlijke Cash Cow ondertussen of niet? Tis wel tech maar misschien bedoel ik het met iets meer focus op growth stock... Hoe het zich gaat uitspelen met growth stock is altijd nog maar de vraag.
Hoger risico, maar in the end allicht ook hoger reward.

Maar het instapmoment is dan wat belangrijker, en de lengte van je horizon ook.
Daarnaast is het bij een cash cow, die laag is gewaardeerd, ook nooit zweten, het bedrijf haalt toch wel zijn winsten binnen.
pi_202995551
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
EV's, autonome voertuigen (van auto tot bezorgkar, boot en drone), robots, AI / machine learning, solar, battery storage, etc. Allemaal zwaar afhankelijk van semiconductors in de ruimste zin van het woord.

Tech staat juist aan de vooravond van een prachtige groei, de vraag naar halfgeleiders kan de komende tien jaar meer dan verdubbelen.

Een dip / crash is nooit uit te sluiten maar puur op basis van de ontwikkelingen die nu gaande zijn, zie ik tech als een veilige haven.
De bedrijven die gaan ook zeker niet vallen en zeker meer omzetten en winsten draaien, maar ze concurreren ook met elkaar en ze kunnen ook opschalen... En als er een crash komt of de rentes stijgen gaan de waarderingen daar harder naar beneden.

Risk is gewoon hoger, en voor veel van die partijen allicht ook reward, maar dat stempel geef ik aan de ASML's en NVIDIA's van deze wereld, niet aan Tesla.

En ik heb niet zoveel zin in risico op -70%.
pi_202995622
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:41 schreef ludovico het volgende:
Behoorlijke Cash Cow ondertussen of niet? Tis wel tech maar misschien bedoel ik het met iets meer focus op growth stock... Hoe het zich gaat uitspelen met growth stock is altijd nog maar de vraag.
Hoger risico, maar in the end allicht ook hoger reward.

Die hebben op zich al een forse correctie gemaakt hè. Dat zie je niet terug in de indices, omdat die gestuwd worden door (profitable) largecap tech, maar de Palantirs, Peletons, c3AI's, Anaplans etc etc zijn aardig getrimd. Kan nog een berg af, natuurlijk, alles kan. :)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')