abonnement Unibet Coolblue
pi_201887265
Ik denk ergens tussen 1-5 jaar dat we wel n beurskrachje krijgen als er nog steeds tekorten in materiaal aanvoer voor bijv chips en elektronica blijven. Huizen markt zal ook gaan instorten dan.
pi_201937770
De beurs gemeten in Bitcoin is al sinds 2009 aan het crashen.
De beurs gemeten in M2 dan is de beurs nu op hetzelfde niveau als 2008.

[ Bericht 19% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 29-10-2021 00:28:17 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_201967281
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geld blijft allemaal in de financiële sector hangen hier. Lagere rentes.. Lagere verdisconteringsvoeten.. Meer inleg in aandelen... Meer schulden geïnvesteerd.

Stuk voor stuk zaken die uitkomen en nu in de markt zitten. Als die schuldenberg langzaam wordt leeggetrokken komt er desondanks verkoopdruk en met wat margin calls eroverheen kan de vlam zo in de pan.

Ja als je het traag as fuck doet kan je Japan style de beurs op hetzelfde niveau houden 30 jaar. Maar of je dan praat over een goede risk / reward op dit moment met aandelen... Denkt niet.
Maar wat dan wel? Euro's op de bank hebben ook niet echt een lekkere risk/reward.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2021 10:34:29 ]
pi_201967311
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:53 schreef LXIV het volgende:
Het beste advies wat ik geven kan is short te gaan in euro’s
Hoe doe je dat?

En wat kies je dan als tegenvaluta? Of werkt dat zo niet?
pi_201969129
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Maar wat dan wel? Euro's op de bank hebben ook niet echt een lekkere risk/reward.
Isolatie zonnepanelen auto.... Goederen.. Huis. Investeringen in fysieke assets waar je wat aan hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:35:09 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201969804
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe doe je dat?

En wat kies je dan als tegenvaluta? Of werkt dat zo niet?
Heel simpel. Een hypotheekschuld is al short zitten in Euro’s. Of anders door het schrijven van puts op de index bijv.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201970076
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heel simpel. Een hypotheekschuld is al short zitten in Euro’s. Of anders door het schrijven van puts op de index bijv.
True maar hogere verdiscontering etc... Margin calls..

Ik was het met je eens geweest als de overige figuren in de markt minder schulden gefinancierd waren.

Hypotheekschuld zeker wel mee eens. Lekker maximaliseren..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201970238
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heel simpel. Een hypotheekschuld is al short zitten in Euro’s. Of anders door het schrijven van puts op de index bijv.
Aah zo, ik zat helemaal moeilijk te denken aan valutamarkten en euro/dollar-koersen.

Flinke schuld maken is wel verstandig als je flinke inflatie verwacht ja. Ziek eigenlijk :{
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:36:19 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201974496
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Aah zo, ik zat helemaal moeilijk te denken aan valutamarkten en euro/dollar-koersen.

Flinke schuld maken is wel verstandig als je flinke inflatie verwacht ja. Ziek eigenlijk :{
Sparen kost geld, schulden maken levert geld op.
Je moet van dat geld natuurlijk wel assets kopen en het niet consumeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202100915
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Sparen kost geld, schulden maken levert geld op.
Je moet van dat geld natuurlijk wel assets kopen en het niet consumeren.
Of consumeren in goederen die waarde vast zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202413822
Hardop denkend;
in 2008 is toch wel het een en ander opgeruimd.
De beurspaniek in maart vorig jaar was een uiting van angstige korte termijners, waar de lange termijners garen bij hebben gesponnen.
Geld (virtueel) klots nu tegen de plinten.
De loon en prijsspiraal is nu niet lekker voor de ECB; echter geld blijven bijdrukken kan veel opleveren; de V.S. doet al eeuwen niks anders.
Denk dat er ergens in China een flinke tik zal worden uitgedeeld in de komende 5 á 10 jaar, waar het westen dan weer beter van wordt.

Zelf denk ik dat het met die bubbel daarom wel los zal lopen op korte termijn.

De onberekenbare factor voor de EU is Poetin met z'n Wit-Rusland en de Baltische landen en Oekraïne Wat doet hij!?
pi_202413841
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:42 schreef gepromoveerT het volgende:
Hardop denkend;
in 2008 is toch wel het een en ander opgeruimd.
De beurspaniek in maart vorig jaar was een uiting van angstige korte termijners, waar de lange termijners garen bij hebben gesponnen.
Geld (virtueel) klots nu tegen de plinten.
De loon en prijsspiraal is nu niet lekker voor de ECB; echter geld blijven bijdrukken kan veel opleveren; de V.S. doet al eeuwen niks anders.
Denk dat er ergens in China een flinke tik zal worden uitgedeeld in de komende 5 á 10 jaar, waar het westen dan weer beter van wordt.

Zelf denk ik dat het met die bubbel daarom wel los zal lopen op korte termijn.

De onberekenbare factor voor de EU is Poetin met z'n Wit-Rusland en de Baltische landen en Oekraïne Wat doet hij!?
De krankzinnige mate van denken dat alles alleen maar kan stijgen. Bitcoin. Kw verhoudingen van 150,zeggen mij dat we in een dikke bubbel zitten en er naar te toekomst toe een instapmoment zal zijn die 50% lager ligt dan de huidige.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202413892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
De krankzinnige mate van denken dat alles alleen maar kan stijgen. Bitcoin. Kw verhoudingen van 150,zeggen mij dat we in een dikke bubbel zitten en er naar te toekomst toe een instapmoment zal zijn die 50% lager ligt dan de huidige.
Yep, dat hebben we in maart vorig jaar al meegemaakt. Gaat ook wel weer komen. Dan instappen/bijkopen en een rendement van pakweg 50% ligt in het verschiet.
Zo niet; vasthouden die hap.

En dat het eens goed fout zal gaan met die eeuwig durende groei is ook wel duidelijk, want waar komt die groei uiteindelijk vandaan; van de uitputting van de aarde..
pi_202414020
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
De krankzinnige mate van denken dat alles alleen maar kan stijgen. Bitcoin. Kw verhoudingen van 150,zeggen mij dat we in een dikke bubbel zitten en er naar te toekomst toe een instapmoment zal zijn die 50% lager ligt dan de huidige.
https://www.wsj.com/market-data/stocks/peyields
pi_202414281
quote:
Mooie website. Valt me nog mee. Maar tis wel booming tijd voor veel van die partijen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202414951
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
De krankzinnige mate van denken dat alles alleen maar kan stijgen. Bitcoin. Kw verhoudingen van 150,zeggen mij dat we in een dikke bubbel zitten en er naar te toekomst toe een instapmoment zal zijn die 50% lager ligt dan de huidige.
Wachten op een crash om dan in te stappen is historisch gezien een vrij beroerde beleggingsstrategie gebleken.
pi_202416136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 07:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wachten op een crash om dan in te stappen is historisch gezien een vrij beroerde beleggingsstrategie gebleken.
Neehoor, na 2003 en na 2010 instappen is historisch gezien een hele goede beleggingsstrategie gebleken.

Je risk / reward moet in verhouding staan. De risico's zijn op dit moment relatief hoog en de rewards relatief laag.
Veiligste is nu beleggen in verduurzaming van je woning als je het mij vraagt. Als dat kan. Hoewel die bouwmaterialen zomaar ook wat goedkoper kunnen worden over x jaar, van de zonnepanelen verwacht ik niet meer dat ze veel goedkoper gaan worden.

Dan verdubbeld toch maar 50% van mijn geld zich in 10 jaar, ipv 100. (ik geloof hier overigens niet in met huidige K/W verhoudingen, de rendementen voor de komende 10 jaar verwacht ik lager).
Of over 3 jaar zijn de koersen /2, en over 13 jaar sta je quitte.

Of als het /2 gaat, en ik leg bij over 3 jaar.. En over 13 heeft je geld zich verdubbeld.

Ik kan beter leven met over 13 jaar ofwel verdubbelen ofwel 50% inleg verdubbelen dan 13 jaar op verlies staan.

Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij alleen maar lekker voelt dat mijn verlies van maart 2020 omgedraaid is in een portefeuille die én groter is dan mijn belegde vermogen toen, én volledig uit winst is gefinancieerd.

Je moet ook maar structureel bij kunnen/willen kopen terwijl de aandelen zakken. Die 50% die ik verloor met het corona dipje was zwaar genoeg.

[ Bericht 14% gewijzigd door ludovico op 01-12-2021 10:22:00 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202440601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 01:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mooie website. Valt me nog mee. Maar tis wel booming tijd voor veel van die partijen.
https://www.multpl.com/shiller-pe

Dit is minder hoopvol (pe ratio obv gemiddelde jaarwinst van afgelopen 10 jaar gecorrigeerd voor inflatie)

Is blijkbaar een tool om overwaardering vast te stellen :?
pi_202441190
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:55 schreef SOG het volgende:

[..]
https://www.multpl.com/shiller-pe

Dit is minder hoopvol (pe ratio obv gemiddelde jaarwinst van afgelopen 10 jaar gecorrigeerd voor inflatie)

Is blijkbaar een tool om overwaardering vast te stellen :?
Wat mijn grootste angst zou zijn is of ze wel negatieve winsten meenemen... Bedoel. K/W's gaan een beetje gek doen bij winsten rond of onder het nul punt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202441205
Je hebt dan nog de Warren Buffet indicator.. En de totale market cap van sp500 en alle winsten opgeteld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202441286
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:55 schreef SOG het volgende:

[..]
https://www.multpl.com/shiller-pe

Dit is minder hoopvol (pe ratio obv gemiddelde jaarwinst van afgelopen 10 jaar gecorrigeerd voor inflatie)

Is blijkbaar een tool om overwaardering vast te stellen :?
Vrij fors ook dus maar minder erg dan 2000.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202455978
Er zijn al aardig wat klappen gevallen. Voorbeelden van top dit kalenderjaar naar vandaag:
Peloton minus 75 procent
Zoom minus 58 procent
Docusign minus 58 procent
Paysafe minus 80 procent
Quantumscape minus 62 procent
3d minus 55 procent
Robinhood minus 62 procent
Didi minus 66 procent
Affirm minus 35 procent
Plug power minus 50 procent
Nikola minus 61 procent (oke da was een oplichter)
Lordstowne minus 85 procent (oke was een gare liegende CEO)
Sofi minus 40 procent
Uber minus 42 procent
Lyft minus 41 procent
Splunk minus 35 procent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')