https://www.kiwa.com/4abb(...)ragingsmetingen.pdf/quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan jij dan aangeven wat de remkrachten zijn bij een gewone auto op de weg?
Ik vind namelijk verschillende getallen. Van 0,8g tot 1,3/7g.
Imola, daarom hoefde Ham met zijn gerepareerde auto niet achteraan te starten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik hoor heel vaak van dat bij rode vlag de ronde er voor word gepakt, maar is daar een recent voorbeeld van? Want van wat ik me zo kan herinneren is dat de laatste rode vlag situaties nooit gebeurd.
Dat gaat over van x naar 0 vertragen, dus het gemiddelde.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.kiwa.com/4abb(...)ragingsmetingen.pdf/
Hier staat een grafiek van een noodstop in. Normaal rem je met veel lagere vertragingen.
Hij moest wel achteraan starten toch? Alleen haalde daarna bijna iedereen weer inquote:Op dinsdag 7 december 2021 16:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Imola, daarom hoefde Ham met zijn gerepareerde auto niet achteraan te starten.
Maar daar blijkt hij fel op tegen te zijn geweest, tegen dergelijke oneerlijkheid.
Ik zou het eerder een opgelegde correctie noemen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is een mogelijk om straf te ontlopen. Als je het tijdig doet komt er geen oordeel over. Daarom: geen straf.
Meer een maatregel, als je het dan toch een naam wil geven.
Kijk dan naar de grafiek, zoals ik nota bene post.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat over van x naar 0 vertragen, dus het gemiddelde.
Ik heb hier geen verstand van verder, maar ik heb het gevoel dat je deze discussie niet gaat winnenquote:Op dinsdag 7 december 2021 16:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat over van x naar 0 vertragen, dus het gemiddelde.
Ik ga niet in discussie verder hoorquote:Op dinsdag 7 december 2021 16:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik heb hier geen verstand van verder, maar ik heb het gevoel dat je deze discussie niet gaat winnen
Met een koude band, op een 15" velg. 195/65 R15quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.kiwa.com/4abb(...)ragingsmetingen.pdf/
Hier staat een grafiek van een noodstop in. Normaal rem je met veel lagere vertragingen.
Dat maakt die wijzigingen aan Abu Dhabi al helemaal godver. Die baan is echt goed verneukt in de context van dit jaar.quote:
ik weet dat ze wat bochten veranderd hebben, alleen niet hoequote:Op dinsdag 7 december 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat maakt die wijzigingen aan Abu Dhabi al helemaal godver. Die baan is echt goed verneukt in de context van dit jaar.
Ik kijk in principe ook liever Indycar. Veel minder regulering. Het is verbazingwekkend dat er nog steeds over Brazilië gesproken word, die actie zou bij Indycar niet eens worden besproken. Bij Indycar dat ik al sinds de jaren 90 volg met Villeneuve en Greg Moore(helaas verongelukt) en 4 maal een race live te hebben gezien valt mij die regulering erg tegen bij F1.quote:Op maandag 6 december 2021 21:21 schreef quo_ het volgende:
Ik kijk al ruim 45 jaar F1.
Lang gedacht dat ik het nooit zou mee maken dat een nederlander races zou kunnen winnen, laat staan in de laatste wedstrijd van een seizoen kans zou maken om wereldkampioen te worden.
Dolle pret in huize quo_ zou je denken.
Het tegenovergestelde is waar. De sport is volledig verneukt door geld en politieke correctheid.
Er wordt met 7 verschillende maten gemeten om ten koste van alles die BLM clown te laten winnen en er wordt gereden op achterlijke banen die uitsluitend op de kalender verschijnen omdat er fors met de buidel gerammeld wordt.
Ik snap ook niet dat RBR zich zo laat piepelen. Ga maar eens serieus een overstap naar de indycars overwegen zou ik zeggen. Daar rijden immers nog kerels. Dan kan de clown nog wel een decennium vooraan in de optocht rijden en halverwege het seizoen weer kampioen worden.
Chicane vlak voor de hairpin is rechtgetrokken (dus langzame bocht weg)quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet dat ze wat bochten veranderd hebben, alleen niet hoe
Oke als je het zo brengt dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, nu draai je het om. Dat de beslissingen van een scheidsrechter de uitslag beïnvloeden is heel wat anders dan zeggen dat de scheidsrechter er is om de uitslag te beïnvloeden. Dat verschil zie je zelf toch ook wel?
Een scheidsrechter die in het voetbal een penalty toekent, beïnvloedt daarmee de uitslag. Dat wil niet zeggen dat de rol van scheidsrechter is om penalties uit te delen. De rol is om te zorgen voor een eerlijk verloop van de wedstrijd, voor het handhaven van de regels. De penalty is een middel daartoe. Zou dat middel er niet zijn, dan zou men dus ongestraft overtredingen kunnen maken en zijn de facto de spelregels afgeschaft.
Nee, hij was 9e in de ronde voor de rode vlag kwam, dus mocht als 9e starten... Wat wel mocht is dat hij zijn verloren ronde terug kreeg.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij moest wel achteraan starten toch? Alleen haalde daarna bijna iedereen weer in
Oh, dat klopt ja, dacht dat hij verder weg moest starten, maar niet helemaal achteraan dus.. maar gelukkig kon Perez het hem moeilijk maken daarna!quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, hij was 9e in de ronde voor de rode vlag kwam, dus mocht als 9e starten... Wat wel mocht is dat hij zijn verloren ronde terug kreeg.
Daarbij was het in Imola geen rollende start, dus niet helemaal hetzelfde.
Nee, dat maakt voor de volgorde niet uit. Alleen omdat het een safety car start was kreeg hij volgens mij zijn ronde terug.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dat klopt ja, dacht dat hij verder weg moest starten, maar niet helemaal achteraan dus.. maar gelukkig kon Perez het hem moeilijk maken daarna!
Of toch niet..
Maar dat het geen rollende start was, maakte voor de volgorde niks uit toch?
Straatlegale slicks Zijn gewoon straatbanden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik rij op 17" met een 205 band. Straatlegale slicks. Toyo Proxes T1-R.
Als mijn banden op bedrijfstemperatuur zijn haal ik die 0,8g makkelijk.
Maar even toegeven dat je er naast zat zit er dus ook niet in?quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie verder hoor
Dat plezier gun ik je helemaal nietquote:Op dinsdag 7 december 2021 17:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar even toegeven dat je er naast zat zit er dus ook niet in?
Ik zie de meting - en daaruitvolgend mijn ongelijk - graag tegemoet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat plezier gun ik je helemaal niet
Gaan we doenquote:Op dinsdag 7 december 2021 17:10 schreef daNpy het volgende:
Ik zie de meting - en daaruitvolgend mijn ongelijk - graag tegemoet.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Huh? Dan zou Verstappen toch gewoon op 1 staan? Waar hij ook startte bij de 1e herstart?
Hangt erg van de auto af, maar op straatbanden kom je tot ongeveer 1,2 G en met R compound tot 1,5 G.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan jij dan aangeven wat de remkrachten zijn bij een gewone auto op de weg?
Ik vind namelijk verschillende getallen. Van 0,8g tot 1,3/7g.
Onzin dat banden nauwelijks warm worden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Straatlegale slicks Zijn gewoon straatbanden.
Zelfs met R888 haal je die 0,8g in straatgebruik niet zomaar, want je banden worden nauwelijks warm.
Dit is duidelijk een raketmotorcircuitquote:Op dinsdag 7 december 2021 17:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit alles wat gewijzigd is??/
pffff bijna niets dus
waarom zou deze baan nu ineens een mercedes baan moeten zijn
deze wijzigingen stellen echt geen klote voor
Mwoh, de twee langzaamste bochten zijn zo aangepast, zodat ze een stuk minder langzaam zijn. Eens even overpeinzen voor wie dat mogelijk voordelig kan zijn.....quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit alles wat gewijzigd is??/
pffff bijna niets dus
waarom zou deze baan nu ineens een mercedes baan moeten zijn
deze wijzigingen stellen echt geen klote voor
Abu Dhabi heeft maar twee high speed corners en Jeddah had er iets van 56quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat maakt die wijzigingen aan Abu Dhabi al helemaal godver. Die baan is echt goed verneukt in de context van dit jaar.
Het waren er 0.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Abu Dhabi heeft maar twee high speed corners en Jeddah had er iets van 56
T1-R is niet eens een R compound…quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met een koude band, op een 15" velg. 195/65 R15
Niet geheel representatief.
Ik rij op 17" met een 205 band. Straatlegale slicks. Toyo Proxes T1-R.
Als mijn banden op bedrijfstemperatuur zijn haal ik die 0,8g makkelijk.
Er is niet één high speed bocht bij gekomen lol.quote:
Een 'bocht' waar je met speels gemak volgas kan is geen bocht. Wat jij ziet als medium zijn de hoge snelheid bochten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er is niet één high speed bocht bij gekomen lol.
Die bochten 2-3 waren altijd al snel. Die lange doordraaier is eerder een medium tot high-speed schat ik in, en die hairpin is sowieso low speed.
En dan heb je nog 10-11 die ik vergat.
Dus eigenlijk zijn het er 4, waar het er vorig jaar ook 4 waren
Door die bocht 9 gaan ze niet volgas. Daar schakelen ze 1 of 2 keer terug. (denk ik) Exit speed schat ik dan wel weer hoog in, vandaar medium-high.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een 'bocht' waar je met speels gemak volgas kan is geen bocht. Wat jij ziet als medium zijn de hoge snelheid bochten.
Dit is niet anders dan dat de wedstrijdleiding zegt dat je de plek moet teruggeven tijdens een race. Dat gebeurt vaker. Doe je het niet, krijg je alsnog een tijdstraf.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat dat ook nooit gebeurd is. Tot afgelopen zondag.
Lijkt mij dat jij dat wel moet snappen.
Ik vind dat echt niet hetzelfde. Het wordt normaliter verordonneerd, niet aangeboden/als optie gegeven. Dit was echt heel raar, nooit eerder gezien.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit is niet anders dan dat de wedstrijdleiding zegt dat je de plek moet teruggeven tijdens een race. Dat gebeurt vaker. Doe je het niet, krijg je alsnog een tijdstraf.
Deze race gebeurde dat nog hij Verstappen en één van de vorige races gebeurde dat nog bij Sainz die ook twee plekken terug moest geven, meen ik.
Logisch dat je daar alleen op focust.quote:
Dat vond ik ook al zo vreemd inderdaad. Ze hadden dezelfde opstelling van de vorige herstart moeyen gebruiken (minus de uitgevallen coureurs).quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, het is geen straf, het is een manier om een straf te ontlopen.
De regel is dat je niet buiten de baan mag komen en daarmee een slepend voordeel behalen ("Leaving the track and gaining a lasting advantage").
Normaal gesproken krijg je dan een momentje de tijd om dat 'lasting advantage' terug te geven, meestal door de plek terug te geven. Dat gaat nogal lastig als de race stil ligt, dus vandaar deze optie... "Joh, we willen je de kans geven om het voordeel terug te geven, dus je mag achter Hamilton starten als je wil... Zo niet, gaat het naar de Stewards".
En dan kom ik op de volgende fuckup van de FIA, want die inhaalactie heeft officieel volgens de stand nooit plaatsgevonden. Bij een rode vlag worden de posities van een ronde eerder genomen, en toen was die actie nog helemaal niet geweest. De straf is dus niet juist, en de swap had dus nooit hoeven plaatsvinden. Er is namelijk geen sprake van 'lasting advantage'.
Nee het zijn straatlegale slicks. Wel goed lezen he.quote:
Dat is star vasthouden aan de richtlijn dat als je iemand met je voorband op zijn achterband raakt dat je de hoofdschuldige bent. Ongeacht of je er wat aan kan doen. De vorige keer was dat ook met Stroll, niet geheel toevallig ook een Aston Martin coureur.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Yuki een belachelijke straf geven staat gewoon in de FIA handleiding.
Ik tel 11 langzame bochten verwijderd of sneller gemaakt. Noem het maar niets.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit alles wat gewijzigd is??/
pffff bijna niets dus
waarom zou deze baan nu ineens een mercedes baan moeten zijn
deze wijzigingen stellen echt geen klote voor
De actie heeft nog steeds plaatsgevonden natuurlijkquote:Op dinsdag 7 december 2021 15:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, het is geen straf, het is een manier om een straf te ontlopen.
De regel is dat je niet buiten de baan mag komen en daarmee een slepend voordeel behalen ("Leaving the track and gaining a lasting advantage").
Normaal gesproken krijg je dan een momentje de tijd om dat 'lasting advantage' terug te geven, meestal door de plek terug te geven. Dat gaat nogal lastig als de race stil ligt, dus vandaar deze optie... "Joh, we willen je de kans geven om het voordeel terug te geven, dus je mag achter Hamilton starten als je wil... Zo niet, gaat het naar de Stewards".
En dan kom ik op de volgende fuckup van de FIA, want die inhaalactie heeft officieel volgens de stand nooit plaatsgevonden. Bij een rode vlag worden de posities van een ronde eerder genomen, en toen was die actie nog helemaal niet geweest. De straf is dus niet juist, en de swap had dus nooit hoeven plaatsvinden. Er is namelijk geen sprake van 'lasting advantage'.
Jup er zijn 58 acties voorgekomen die niet bestraft zijn, alleen al in de eerste race.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De actie heeft nog steeds plaatsgevonden natuurlijk
Oh we gaan het nog even over Bahrein hebben.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup er zijn 58 acties voorgekomen die niet bestraft zijn, alleen al in de eerste race.
Bij IndyCar mag je veel minder. Elke reactieve blokactie wordt al bestraft, i.t.t. in de F1. Daar mag je alleen pro-actief van je lijn om te verdedigen als de coureur erachter nog geen actie ingezet heeft.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik kijk in principe ook liever Indycar. Veel minder regulering. Het is verbazingwekkend dat er nog steeds over Brazilië gesproken word, die actie zou bij Indycar niet eens worden besproken. Bij Indycar dat ik al sinds de jaren 90 volg met Villeneuve en Greg Moore(helaas verongelukt) en 4 maal een race live te hebben gezien valt mij die regulering erg tegen bij F1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |