abonnement bol.com Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 13:35:56 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202510099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap de hier geposte telemetriegegevens ook niet helemaal. Vraag me ook af waar het vandaan komt en in hoeverre het betrouwbaar is. Zelf heb ik het idee dat de ingetekende lijn (het punt waarop ze elkaar raken) verkeerd is ingetekend. Uit de discussie hier merk je dat het sowieso lastig is om zulke grafieken goed te 'lezen'.

Aan de andere kant ga ik ervan uit dat de FIA ook de beschikking heeft over alle telemetriegegevens en daar niet over liegt. Het gaat immers om harde, verifieerbare feiten. Het zou de betrokken teams direct opvallen als de FIA daarover zou liegen. Dus als de FIA uit de telemetrie concludeert dat Verstappen 'sudden and significantly' remde, dan ben ik geneigd dat te geloven. Zeker als ze daar zelfs waardes aan koppelen (65 bar, 2,4 G).
De botsing is waar Verstappen plots afwijkt van de trend. Vlak daarvoor gaat Hamilton iets harder, terwijl ie daarvoor precies op de lijn zat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:34:25 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_202510803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap de hier geposte telemetriegegevens ook niet helemaal. Vraag me ook af waar het vandaan komt en in hoeverre het betrouwbaar is. Zelf heb ik het idee dat de ingetekende lijn (het punt waarop ze elkaar raken) verkeerd is ingetekend. Uit de discussie hier merk je dat het sowieso lastig is om zulke grafieken goed te 'lezen'.

Aan de andere kant ga ik ervan uit dat de FIA ook de beschikking heeft over alle telemetriegegevens en daar niet over liegt. Het gaat immers om harde, verifieerbare feiten. Het zou de betrokken teams direct opvallen als de FIA daarover zou liegen. Dus als de FIA uit de telemetrie concludeert dat Verstappen 'sudden and significantly' remde, dan ben ik geneigd dat te geloven. Zeker als ze daar zelfs waardes aan koppelen (65 bar, 2,4 G).
Alleen remt Hamilton een fractie later zelf ook, geeft daarna nog 2 keer gas.
In de data is te zien dat Max niet harder remde dan Hamilton, alleen Max gaf er ook geen gas bij, Hamilton wel.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:37:06 #153
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202510850
Tot wanneer heeft Red Bull om bezwaar aan te tekenen en wordt dat dan volledig openbaar gemaakt? Marko had wel gezegd dat ze het zouden doen, maar heb er verder niets meer over gehoord?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 14:37:46 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202510858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef nixxx het volgende:
Tot wanneer heeft Red Bull om bezwaar aan te tekenen en wordt dat dan volledig openbaar gemaakt? Marko had wel gezegd dat ze het zouden doen, maar heb er verder niets meer over gehoord?
Het maakt toch geen verschil. Geef die 10s aan Hamilton en hij wint nog steeds.

Maak je liever druk om gratis DRS na een VSC zou ik zeggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202510896
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:42:38 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202510908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het maakt toch geen verschil. Geef die 10s aan Hamilton en hij wint nog steeds.

Maak je liever druk om gratis DRS na een VSC zou ik zeggen.
Mwah, een reprimande zou 10 gridplekken zijn. Geeft toch wat meer ruimte om weg te rijden.

Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 14:43:05 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:44:04 #158
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202510925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het maakt toch geen verschil. Geef die 10s aan Hamilton en hij wint nog steeds.

Maak je liever druk om gratis DRS na een VSC zou ik zeggen.
Die 10 s straf voor Hamilton gooit zijn reprimande telling toch op 10 wat hem 10 gridplaatsen voor de volgende race kost? Veel tienen zeg ..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 14:47:52 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202510965
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die 10 s straf voor Hamilton gooit zijn reprimande telling toch op 10 wat hem 10 gridplaatsen voor de volgende race kost? Veel tienen zeg ..
Je snapt niet helemaal hoe strafpunten werken volgens mij :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202510986
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
En daarmee bepaalt de FIA, weer eens, een race uitslag.
Ja, dat is nou eenmaal zo bij sport. Bij zo ongeveer elke sport heeft de scheidsrechter grote invloed op de uitslag.

Een penalty of rode kaart bij voetbal kunnen ook sterk bepalend voor de uitslag zijn.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:51:04 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202510998
Mooiste zou zijn als ze volgende race allebei ergens in de achterhoede starten. Krijg je een mooi gevecht om zo snel mogelijk naar voren te komen en de ander voor te blijven O+ .
Zal wel niet gebeuren helaas -O- .
pi_202511017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:51 schreef bleiblei het volgende:
Mooiste zou zijn als ze volgende race allebei ergens in de achterhoede starten. Krijg je een mooi gevecht om zo snel mogelijk naar voren te komen en de ander voor te blijven O+ .
Zal wel niet gebeuren helaas -O- .
Mooi moment om volgende week een reverse grid te testen. Met de uitslag van vorige week als basis.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:54:57 #163
131800 Tarado
cap˘ de fusca
pi_202511030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef nixxx het volgende:
Tot wanneer heeft Red Bull om bezwaar aan te tekenen en wordt dat dan volledig openbaar gemaakt? Marko had wel gezegd dat ze het zouden doen, maar heb er verder niets meer over gehoord?
dat zegt Marko wel vaker maar dan moeten ze met nieuw bewijs komen, die kans is gewoon 0
pi_202511042
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap de hier geposte telemetriegegevens ook niet helemaal. Vraag me ook af waar het vandaan komt en in hoeverre het betrouwbaar is. Zelf heb ik het idee dat de ingetekende lijn (het punt waarop ze elkaar raken) verkeerd is ingetekend. Uit de discussie hier merk je dat het sowieso lastig is om zulke grafieken goed te 'lezen'.

Aan de andere kant ga ik ervan uit dat de FIA ook de beschikking heeft over alle telemetriegegevens en daar niet over liegt. Het gaat immers om harde, verifieerbare feiten. Het zou de betrokken teams direct opvallen als de FIA daarover zou liegen. Dus als de FIA uit de telemetrie concludeert dat Verstappen 'sudden and significantly' remde, dan ben ik geneigd dat te geloven. Zeker als ze daar zelfs waardes aan koppelen (65 bar, 2,4 G).
Dit dus. Sommigen hier zijn zo overtuigd van een complot dat ze vermoeden dat de FIA liegt (terwijl alles natuurlijk te controleren is door RB, dus zelfs als waren ze volstrekt partijdig, dan nog is dat een onzinnige gedachte), maar onder de streep staat gewoon dat de FIA gewoon alle feiten heeft en op basis daarvan oordeelt.
pi_202511092
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit dus. Sommigen hier zijn zo overtuigd van een complot dat ze vermoeden dat de FIA liegt (terwijl alles natuurlijk te controleren is door RB, dus zelfs als waren ze volstrekt partijdig, dan nog is dat een onzinnige gedachte), maar onder de streep staat gewoon dat de FIA gewoon alle feiten heeft en op basis daarvan oordeelt.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de data omdat de beschikbare gegevens die we nu hebben eigenlijk alleen het tegenovergestelde laten zien. Ben benieuwd hoe die andere data er uit ziet, om te begrijpen hoe we de data die wel beschikbaar hebben beter kunnen interpreteren.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:00:05 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202511094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je snapt niet helemaal hoe strafpunten werken volgens mij :P
Ik en @Drekkoning samen dan..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202511099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens mij moet je daar de uitzondering maken. Als je eraf gecrasht wordt buiten je schuld dan moet er natuurlijk een andere regel gelden. Vind ook dat er vaste vergoedingen opgenomen moeten worden per onderdeel tussen de teams als je elkaar materiaal verkloot. Zo'n budgetcap werkt natuurlijk ook niet als je teams hebt die steeds botsautotje spelen.
Lastig punt hoor. Je ziet nu dat er zoveel mogelijk gewerkt wordt met standaard straffen, maar dat die in een specifieke situatie disproportioneel kunnen voelen. Dat geldt voor de motoren, maar ook voor de tijdsstraffen. Een straf van 10 seconden voelt anders wanneer je strijdt om plaats 14, dan wanneer je strijdt om het WDC. Een straf voor een extra motorwissel voelt anders wanneer die het gevolg is van een crash die niet jouw schuld was.

Er valt wel iets voor te zeggen om de straf dan toch maar te baseren op de actie en niet op het gevolg. Anders krijg je nog veel meer differentiatie in straffen en bijgevolg navenant meer discussie over de vraag welke situatie van toepassing is. Het zou dan bijv. verleidelijk kunnen worden voor 'het slachtoffer' om de schade te overdrijven en zodoende bijv. 'gratis' een nieuwe motor te kunnen nemen. Dan zou de FIA wellicht eerst een contra-inspectie uit moeten voeren, maar hoeveel tijd kost dat? En red je het dan nog om die motor er bij de volgende sessie in te hebben liggen? Zo niet, dan schiet je er als slachtoffer nog steeds bij in.
pi_202511128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:34 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Alleen remt Hamilton een fractie later zelf ook, geeft daarna nog 2 keer gas.
In de data is te zien dat Max niet harder remde dan Hamilton, alleen Max gaf er ook geen gas bij, Hamilton wel.
Je kunt uit die grafiek niet aflezen hoe hard er geremd wordt. Het is binair.
pi_202511131
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat is nou eenmaal zo bij sport. Bij zo ongeveer elke sport heeft de scheidsrechter grote invloed op de uitslag.

Een penalty of rode kaart bij voetbal kunnen ook sterk bepalend voor de uitslag zijn.
De eerste taak van een scheidsrechter is om juist niet bepalend te zijn voor de uitslag. Slechts hoeder van de regels en handhaver van de orde, zo onzichtbaar mogelijk. Voetbalscheidsrechters bijvoorbeeld krijgen negatieve beoordelingen als ze de wedstrijd beinvloeden. Plus een kans dat de volgende ronde geen of slechts een marginale wedstrijd wordt.

De rol die de stewards in SA ook hadden kunnen kiezen was die op de achtergrond. Dus geen onderhandelingen over gridpositie of swaps, consequente toepassing van 'leaving the track' en al helemaal onthouden van een oordeel over dat incident in lap 37. Men koos helaas voor een heel bepalende rol en maakte daarmee duidelijk de orde niet te kunnen handhaven en niet in staat te zijn de regels te hoeden. oO<
pi_202511133
quote:
Gewoon 100% mee eens. Maar dat is ook niet zo gek, want een man met verstand van zaken die neutraal is.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:04:47 #171
131800 Tarado
cap˘ de fusca
pi_202511140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit dus. Sommigen hier zijn zo overtuigd van een complot dat ze vermoeden dat de FIA liegt (terwijl alles natuurlijk te controleren is door RB, dus zelfs als waren ze volstrekt partijdig, dan nog is dat een onzinnige gedachte), maar onder de streep staat gewoon dat de FIA gewoon alle feiten heeft en op basis daarvan oordeelt.
het maakt ook verder niet zoveel uit, ze hebben het nu zoals ze willen, ben er van overtuigd dat als Verstappen op 1 was geŰindigd de tijdstraf dusdanig aangepast zou worden dat het P2 zou worden, een echte breaktest moet je natuurlijk veel zwaarder bestraffen dan dit.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:05:55 #172
325304 DombohetOlifantje1
Grazianooooo PellÚ!
pi_202511151
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
het maakt ook verder niet zoveel uit, ze hebben het nu zoals ze willen, ben er van overtuigd dat als Verstappen op 1 was geŰindigd de tijdstraf dusdanig aangepast zou worden dat het P2 zou worden, een echte breaktest moet je natuurlijk veel zwaarder bestraffen dan dit.
Het was geen braketest. Zelfs de FIA zegt dat niet.
pi_202511158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gewoon 100% mee eens. Maar dat is ook niet zo gek, want een man met verstand van zaken die neutraal is.
Ik had ook niks anders verwacht van jou. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202511161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de data omdat de beschikbare gegevens die we nu hebben eigenlijk alleen het tegenovergestelde laten zien. Ben benieuwd hoe die andere data er uit ziet, om te begrijpen hoe we de data die wel beschikbaar hebben beter kunnen interpreteren.
Ik snap dat je al die data wil, maar volgens mij is dat nog nooit geopenbaard.

Je kan het aan RB vragen. ;)
pi_202511168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef nixxx het volgende:
Tot wanneer heeft Red Bull om bezwaar aan te tekenen en wordt dat dan volledig openbaar gemaakt? Marko had wel gezegd dat ze het zouden doen, maar heb er verder niets meer over gehoord?
Misschien doen ze het wel, maar het lijkt me nutteloos.

Ten eerste verandert het niks aan de uitslag. Ten tweede zul je met nieuw bewijs moeten komen, anders wordt je bezwaar niet in behandeling genomen. Wat zou dat nieuwe bewijs kunnen zijn? De stewards hebben immers al de beschikking over alle telemetrie, camerabeelden en radiocommunicatie.
pi_202511170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap de hier geposte telemetriegegevens ook niet helemaal. Vraag me ook af waar het vandaan komt en in hoeverre het betrouwbaar is. Zelf heb ik het idee dat de ingetekende lijn (het punt waarop ze elkaar raken) verkeerd is ingetekend. Uit de discussie hier merk je dat het sowieso lastig is om zulke grafieken goed te 'lezen'.

Aan de andere kant ga ik ervan uit dat de FIA ook de beschikking heeft over alle telemetriegegevens en daar niet over liegt. Het gaat immers om harde, verifieerbare feiten. Het zou de betrokken teams direct opvallen als de FIA daarover zou liegen. Dus als de FIA uit de telemetrie concludeert dat Verstappen 'sudden and significantly' remde, dan ben ik geneigd dat te geloven. Zeker als ze daar zelfs waardes aan koppelen (65 bar, 2,4 G).
Volgens mij is deze telemetrie beperkt. De brake trace wordt weergegeven als binair (of wel op de rem, of niet, hoe heftig op de rem wordt er niet vermeld). Daarnaast wordt er een hoop arm chair expertise toepast op de 2.4 G maar eigenlijk is dit voor leken een nummer waar ze in feiten niets mee kunnen. Max doet veel meer moeite om constant te vertragen (eerst van het gas en terugschakelen, en vervolgens ook de rem toepassen) dan Lulu doet om op een voorspelbare manier het gat te dichten (hij remt en geeft dotjes gas), waarbij het een absurde tactiek blijft om zo achter Max te gaan rijden. Maarja als de stewards het eenmaal in hun hoofd hebben dat Max schuldig moet zijn dan kom je dus hierop uit. Lulu roept brakecheck en de media en het twittervolk slikt het voor zoete koek.
Waar eerst er nogal consensus was dat de stewards er vaak naast zaten zijn ze nu plosteling een autoriteit waar niet meer over te twisten valt wanneer het in het nadeel van Max is (die heel gevaarlijk rijdt!)
pi_202511180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap de hier geposte telemetriegegevens ook niet helemaal. Vraag me ook af waar het vandaan komt en in hoeverre het betrouwbaar is. Zelf heb ik het idee dat de ingetekende lijn (het punt waarop ze elkaar raken) verkeerd is ingetekend. Uit de discussie hier merk je dat het sowieso lastig is om zulke grafieken goed te 'lezen'.

Aan de andere kant ga ik ervan uit dat de FIA ook de beschikking heeft over alle telemetriegegevens en daar niet over liegt. Het gaat immers om harde, verifieerbare feiten. Het zou de betrokken teams direct opvallen als de FIA daarover zou liegen. Dus als de FIA uit de telemetrie concludeert dat Verstappen 'sudden and significantly' remde, dan ben ik geneigd dat te geloven. Zeker als ze daar zelfs waardes aan koppelen (65 bar, 2,4 G).
Ik denk inderdaad dat we er genoegzaam vanuit mogen gaan dat de FIA hier over de juiste (telemetrie-)gegevens beschikt. En anders is het uitblijvende protest van RBR daar een impliciete bevestiging van.
pi_202511186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:04 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
De eerste taak van een scheidsrechter is om juist niet bepalend te zijn voor de uitslag. Slechts hoeder van de regels en handhaver van de orde, zo onzichtbaar mogelijk. Voetbalscheidsrechters bijvoorbeeld krijgen negatieve beoordelingen als ze de wedstrijd beinvloeden. Plus een kans dat de volgende ronde geen of slechts een marginale wedstrijd wordt.

De rol die de stewards in SA ook hadden kunnen kiezen was die op de achtergrond. Dus geen onderhandelingen over gridpositie of swaps, consequente toepassing van 'leaving the track' en al helemaal onthouden van een oordeel over dat incident in lap 37. Men koos helaas voor een heel bepalende rol en maakte daarmee duidelijk de orde niet te kunnen handhaven en niet in staat te zijn de regels te hoeden. oO<
Het vragen om een positie teruggeven is doodnormaal en nu ineens heel bijzonder?
pi_202511197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het vragen om een positie teruggeven is doodnormaal en nu ineens heel bijzonder?
Onderhandelen over plaats terug geven is bijzonder ja.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202511204
https://www.f1maximaal.nl(...)rstappen-en-hamilton

Geen protest dus, en Helmut geeft aan dat Verstappen geremd heeft:
quote:
Update 13.55u (07/12) | Marko geeft foute inschatting toe bij remincident Verstappen en Hamilton
Helmut Marko heeft zich verontschuldigd voor de misinformatie die hij verspreidde vlak na het incident tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton in Saoedi-ArabiŰ. Hij suggereerde op televisie dat de Nederlander in het incident niet fout zat en dat de remdruk gedurende het hele proces gelijk bleef. Inmiddels is duidelijk dat Verstappen wel degelijk schuld droeg. Marko excuseert zich voor de foute informatie die hij bood.

'Toen ik dat interview gaf op televisie heb ik de informatie doorgespeeld die ik destijds tot mijn beschikking had en de ingenieurs voor mij hadden', zo beargumenteert de Oostenrijker waarom hij gezegd heeft dat de Red Bull-coureur vrijuit zou moeten gaan. 'Ze hadden het duidelijk bij het verkeerde eind', voegt hij daaraan toe. 'Daar bied ik mijn excuses voor aan.' Inmiddels denkt ook Marko dat Verstappen fout zat, zoals eerder al bevestigd werd door de tijdstraf die de FIA uitdeelde.
pi_202511208
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
het maakt ook verder niet zoveel uit, ze hebben het nu zoals ze willen, ben er van overtuigd dat als Verstappen op 1 was geŰindigd de tijdstraf dusdanig aangepast zou worden dat het P2 zou worden, een echte breaktest moet je natuurlijk veel zwaarder bestraffen dan dit.
Eens. Het commerciŰle aspect lijkt vaak te worden meegewogen en dat is niet ok.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:11:08 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202511215
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:10 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)rstappen-en-hamilton

Geen protest dus, en Helmut geeft aan dat Verstappen geremd heeft:
[..]

Nou, hopelijk kunnen we deze discussie dan nu afsluiten :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:11:36 #183
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202511223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kunt uit die grafiek niet aflezen hoe hard er geremd wordt. Het is binair.
Als je beter detail had kon je de remvertraging aflezen door de helling van de snelheidsgrafiek te bepalen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202511229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik had ook niks anders verwacht van jou. :)
Fijn dat jij mij zo hoog hebt zitten. Doet mij deugd.
pi_202511236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:04 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
De eerste taak van een scheidsrechter is om juist niet bepalend te zijn voor de uitslag. Slechts hoeder van de regels en handhaver van de orde, zo onzichtbaar mogelijk. Voetbalscheidsrechters bijvoorbeeld krijgen negatieve beoordelingen als ze de wedstrijd beinvloeden. Plus een kans dat de volgende ronde geen of slechts een marginale wedstrijd wordt.

De rol die de stewards in SA ook hadden kunnen kiezen was die op de achtergrond. Dus geen onderhandelingen over gridpositie of swaps, consequente toepassing van 'leaving the track' en al helemaal onthouden van een oordeel over dat incident in lap 37. Men koos helaas voor een heel bepalende rol en maakte daarmee duidelijk de orde niet te kunnen handhaven en niet in staat te zijn de regels te hoeden. oO<
Kletskoek natuurlijk. Scheidsrechters delen straffen uit. Straffen be´nvloeden de uitslag.

De stewards hebben overigens niet onderhandeld. Dat was Masi.
pi_202511237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Fijn dat jij mij zo hoog hebt zitten. Doet mij deugd.
En dat is een gigantische aanname. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:13:24 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202511252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nou, hopelijk kunnen we deze discussie dan nu afsluiten :)
Afgesloten inderdaad , op naar Abu Dhabi!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202511255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het vragen om een positie teruggeven is doodnormaal en nu ineens heel bijzonder?
Context. In dit geval had de leiding beter niet over een swap kunnen beginnen. De uitkomst is namelijk dat de betrokkenen tot 3x toe een poging doen tot teruggeven, er een collision is veroorzaakt en vervolgens alsnog doodleuk een straf komt. Dat is een stempel drukken in optima forma en had simpel voorkomen kunnen worden door niet met die kletskoek van een swap te beginnen in eerste instantie.
pi_202511258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kletskoek natuurlijk. Scheidsrechters delen straffen uit. Straffen be´nvloeden de uitslag.

De stewards hebben overigens niet onderhandeld. Dat was Masi.
En er is nog genoeg controverse rondom de VAR in voetbal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:14:19 #190
131800 Tarado
cap˘ de fusca
pi_202511267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Het was geen braketest. Zelfs de FIA zegt dat niet.
maar het blijft marchanderen wat ze in zo'n weekend doen, Hamilton op vrijdag en zaterdag in de fout, geen consequenties, zondag Verstappen in fout wel consequenties maar ook weer niet teveel
pi_202511275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Onderhandelen over plaats terug geven is bijzonder ja.
Ik hoor daar nooit iemand over klagen. Waarom nu wel?
pi_202511283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kletskoek natuurlijk. Scheidsrechters delen straffen uit. Straffen be´nvloeden de uitslag.

De stewards hebben overigens niet onderhandeld. Dat was Masi.
Tja als je werkelijk denkt dat een scheidsrechter 'er natuurlijk is om uitslag te beinvloeden' dan heb je denk ik een misvatting over de rol van die mensen te pakken.
pi_202511288
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:10 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)rstappen-en-hamilton

Geen protest dus, en Helmut geeft aan dat Verstappen geremd heeft:
[..]

Duidelijk dus. FIA heeft goed gehandeld.
pi_202511296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Onderhandelen over plaats terug geven is bijzonder ja.
Het is bijzonder omdat de situatie bijzonder was.

In de normale situatie kun je als rijder twee dingen doen: ˇf zelf zo snel mogelijk de positie terug geven, ˇf het oordeel van de stewards afwachten - met mogelijk een straf tot gevolg.

Die eerste optie was nu niet mogelijk, omdat de race al was stil gelegd. Masi heeft dus een oplossing gezocht om RBR toch de optie te geven om de plaats vrijwillig terug te geven. RBR had dat ook kunnen weigeren en dan was het alsnog aan de stewards voorgelegd.
pi_202511297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoor daar nooit iemand over klagen. Waarom nu wel?
Omdat dat ook nooit gebeurd is. Tot afgelopen zondag.
Lijkt mij dat jij dat wel moet snappen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202511332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoor daar nooit iemand over klagen. Waarom nu wel?
Van het weekend was het voor het eerst en ik hoorde er genoeg klachten over.

Koehandel lijkt me niet wenselijk.
pi_202511356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Duidelijk dus. FIA heeft goed gehandeld.
Helmut moet denk ik nog even wat stroop smeren voor de laatste race.
pi_202511363
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is bijzonder omdat de situatie bijzonder was.

In de normale situatie kun je als rijder twee dingen doen: ˇf zelf zo snel mogelijk de positie terug geven, ˇf het oordeel van de stewards afwachten - met mogelijk een straf tot gevolg.

Die eerste optie was nu niet mogelijk, omdat de race al was stil gelegd. Masi heeft dus een oplossing gezocht om RBR toch de optie te geven om de plaats vrijwillig terug te geven. RBR had dat ook kunnen weigeren en dan was het alsnog aan de stewards voorgelegd.
Dat de race stil gelegd was, is natuurlijk een onzin reden tot handjeklap.
De stewards/Masi geeft altijd gewoon aan wat de penalty is. En dat is standaard plaats terug geven.
Er was geen enkele reden om te gaan onderhandelen. Als Masi gewoon had gezegd dat ze die plaats terug moesten geven aan ham, was ook gewoon gebeurd zonder protest.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202511402
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:10 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)rstappen-en-hamilton

Geen protest dus, en Helmut geeft aan dat Verstappen geremd heeft:
[..]

Nou, als zelfs Marko het toegeeft is de discussie echt wel klaar. Marko staat nou niet bepaald bekend om z'n genuanceerde uitspraken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 december 2021 @ 15:22:16 #200
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_202511424
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:10 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)rstappen-en-hamilton

Geen protest dus, en Helmut geeft aan dat Verstappen geremd heeft:
[..]

Mooi, kunnen we nu dan gewoon naar Abu Dhabi vooruit gaan kijken?
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')