De klad komt er wel in.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:19 schreef iemand het volgende:
Wel een mooi experiment of mensen daadwerkelijk de draad goed oppakken of weer in oude patronen vallen. Maar antwoord zal wel complexer liggen. Van deze 50 huishoudens zal een deel zijn die ook ongelooflijk veel pech hebben gehad in hun leven en kan dit echt een verschil maken. Er voor een deel ook kladlopers bij zitten die voldoen aan alle stereotypen met roken, impulsaankopen en 13 huisdieren. Maar als je dit leest:
[..]
Dan kan het misschien goed werken om soms mensen te helpen in plaats van een leven vol met schulden te laten zitten.
Al snap ik wel frustratie van mensen die netjes elke stuiver omdraaien om niet in de schulden te komen.
Waarom staat deze niet in het FOK! Woordenboek?quote:
Nou, bij een sexverhaaltje heb ik geen enkele behoefte aan een klimrek.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:48 schreef iemand het volgende:
vroeger ging ik seksverhaaltjes lezen en afrekken
Grappig, in het origineel, en dus ook in de quote, is de seks in seksverhaaltje juist gespeld, en toch doe je het dan in je eigen post onder de quote fout.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, bij een sexverhaaltje heb ik geen enkele behoefte aan een klimrek.
En de keukenvloer te plaveien?quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:50 schreef Iemand het volgende:
[..]
Zie hier de subtiele campagne om de weg te plavuizen voor de schoonzoon.
Zal lekker warm zijn onder zo'n quilt, zeker als het er 34 zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:11 schreef iemand het volgende:
34x quilty
ik doe nu even alsof ik niet juich.....
Drijven, drijfde, gedrijfd….quote:Op zondag 2 juni 2024 19:44 schreef iemand het volgende:
Tijdens de overstromingen in België drijfde hier ook van alles rond in het water.
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:45 schreef iemand het volgende:
[..]
Wat mij betreft een prima wet. Ik zie niet waarom dit direct met steniging of handen afhakken vergelijkt moet worden aangezien het een keuze is van de overtreder zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:36 schreef xzaz het volgende:
Ik op reddit er met iemand over:
Is het
De Keukenhof of
Het Keukenhof
Mijn snel onderzoekje:De Keukenhof is in in ieder geval de normSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De norm is ook om zowiezo te schrijven.quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De Keukenhof is in in ieder geval de norm
https://onzetaal.nl/taall(...)20en%20'gerechtshof'quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
De norm is ook om zowiezo te schrijven.
Grappige is juist dat hof in het geval van keukenhof niet verwijst naar een tuin maar naar een naam van een kasteel. Zal net zoals in jouw link gewoon beide correct zijn en dat iedereen tegenwoordig eigenlijk gewoon de keukenhof gebruikt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taall(...)20en%20'gerechtshof'
'De' Keukenhof lijkt mij correct, want de kern van de zaak is de tuin.
Ik twijfel nog een beetje omdat het een gevestigde naam betreft, denk bijvoorbeeld aan Ajax (beetje krom voorbeeld, maar meer voetbalclub dan God). Kan dat nog een overweging zijn waarom 'het' misschien niet kan?quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Grappige is juist dat hof in het geval van keukenhof niet verwijst naar een tuin maar naar een naam van een kasteel. Zal net zoals in jouw link gewoon beide correct zijn en dat iedereen tegenwoordig eigenlijk gewoon de keukenhof gebruikt.
Zou goed kunnen en ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Maar als dat 'het keukenhof' direct fout maakt weet ik niet.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje omdat het een gevestigde naam betreft, denk bijvoorbeeld aan Ajax (beetje krom voorbeeld, maar meer voetbalclub dan God). Kan dat nog een overweging zijn waarom 'het' misschien niet kan?
Ahhhhh, twijfels ook hier...quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zou goed kunnen en ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Maar als dat 'het keukenhof' direct fout maakt weet ik niet.
Kent u die uitdrukking? 🤔quote:Op vrijdag 14 juni 2024 07:53 schreef iemand het volgende:
[..]
toen kreeg de directeur het wel op zijn hielen. die is met de HR dame naar zijn huis adres gereden. lease maatschappij onderweg gebeld, reserve sleutel opgehaald van de auto en naar zijn huis. de een aanbellen en de ander op zoek naar die auto. paar blokken verderop stond de auto verstopt, die snel naar de zaak gereden, heel die auto (hij had hem dus echt pas een week of 2) helemaal vol met zooi, meuren naar drank en kots en rook, met alle ramen open terug naar het bedrijf gereden door de HR dame. die directeur aanbellen, ramen bonzen en na een half uur doet die kerel open. lag te tukken,. directeur naar binnen, laptop en telefoon ingenomen, en gemeld dat hij zich binnen een week moest melden op kantoor.
[..]
Het is geen spelfout, maar logisch dat Ajax niet als een god (zonder hoofdletter) wordt gezien, aangezien het een held is.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje omdat het een gevestigde naam betreft, denk bijvoorbeeld aan Ajax (beetje krom voorbeeld, maar meer voetbalclub dan God). Kan dat nog een overweging zijn waarom 'het' misschien niet kan?
quote:
😄👍quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:11 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Het is geen spelfout, maar logisch dat Ajax niet als een god (zonder hoofdletter) wordt gezien, aangezien het een held is.Alhoewel de fout je eigen punt juist versterkt, dus dat is weer wel mooi!
Een toch wel vaak gemaakte fout. Al zie ik niet in waarom je als en of zou verwisselen. Twee totaal verschillende betekenissen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:20 schreef Iemand het volgende:
Zou goed kunnen en ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Maar als dat 'het keukenhof' direct fout maakt weet ik niet.
Ik ken het van Surinaamse collega’s en van Friezen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een toch wel vaak gemaakte fout. Al zie ik niet in waarom je als en of zou verwisselen. Twee totaal verschillende betekenissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |