Hopelijk konden de kinderen zich vastklampen aan kratten bier.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
Hummm
Zal op letten misschien zie ik ze hier nog drijven.
Je weet maar nooit
Tijdens de overstromingen in België drijfde hier ook van alles rond in het water
Van speelgoed van kinderen tot aan kratten bier
Je leest zulke dingen vaker. Belgische wereldkampioen motorcross sprong zijn hond achterna.......quote:
Mooie vergelijking welquote:Op zondag 2 juni 2024 20:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je leest zulke dingen vaker. Belgische wereldkampioen motorcross sprong zijn hond achterna.......
Waarom kapot? Ligt er beetje aan welk model. Maar heel veel telefoons tegenwoordig gaan niet kapot van water.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou dit dus. Een kapotte telefoon zelfs.
Je verward water resistant met water proof. Ik denk dat bijna geen enkele commerciële mobiele telefoon langdurig geheel kopje onder kan blijven. Zeker niet op een diepte van meer dan een paar meterquote:Op zondag 2 juni 2024 20:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom kapot? Ligt er beetje aan welk model. Maar heel veel telefoons tegenwoordig gaan niet kapot van water.
Wel hoor. Zo ongeveer alle nieuwe modellen. Ik neem die van mij ook gewoon mee met snorkelenquote:Op zondag 2 juni 2024 20:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je verward water resistant met water proof. Ik denk dat bijna geen enkele commerciële mobiele telefoon langdurig geheel kopje onder kan blijven.
Welk model heb?quote:Op zondag 2 juni 2024 20:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wel hoor. Zo ongeveer alle nieuwe modellen. Ik neem die van mij ook gewoon mee met snorkelenGeen enkel probleem. Enige wat irritant is dat touch screen niet goed werkt onderwater
Je lult uit je nek.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wel hoor. Zo ongeveer alle nieuwe modellen.
Die drijven?quote:Op zondag 2 juni 2024 19:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
Hummm
Zal op letten misschien zie ik ze hier nog drijven.
Je weet maar nooit
Tijdens de overstromingen in België drijfde hier ook van alles rond in het water
Van speelgoed van kinderen tot aan kratten bier
s21quote:
Zelfs als je toestel IP68 is betekent dat iets van zes meter gedurende maximaal 30 minuten. Als je telefoon in de Maas ligt geef ik het dan ook weinig kansquote:Op zondag 2 juni 2024 20:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wel hoor. Zo ongeveer alle nieuwe modellen. Ik neem die van mij ook gewoon mee met snorkelenGeen enkel probleem. Enige wat irritant is dat touch screen niet goed werkt onderwater
en dat was nog 6 jaar geleden
Wauw 30 cm in een chloorbad voor een paar seconden. Ik ben geheel overtuigd. Ettelijke meters diep in troebel smerig maaswater is dan geen enkel probleem. Dat moge duidelijk zijn.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tuurlijk..
https://www.youtube.com/r(...)sons+underwater+test
Hopelijk heeft @suijkerbuijk ze uit het water gevist.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi toch, die wetten van Archimedes?
Zo te lezen wel.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:15 schreef maily het volgende:
[..]
Hopelijk heeft @:suijkerbuijk ze uit het water gevist.
watquote:Op zondag 2 juni 2024 20:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wauw 30 cm voor een paar seconden. Ik ben geheel overtuigd.
Je hebt gelijk. Beter zetten we fok gewoon op zwart bij dit soort berichten. Thoughts & prayers.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:18 schreef Ericr het volgende:
Wat een topic weer. Er zijn mensen mogelijk verdronken en we gaan het hebben over de water bestendigheid van een mobieltje.
Gezien het tijdstip vermoed ik dat deze mensen niet nuchter waren. Een nacht gaan stappen, en dan gebeurd zoiets.quote:
En dat beest klom gewoon op de kant, schudde zich uit en vroeg zich vervolgens af waar het baasje nu was... mensen onderschatten de zelfredzaamheid van dieren nog weleens.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:03 schreef tong80 het volgende:
Belgische wereldkampioen motorcross sprong zijn hond achterna
Ik help het je hopen.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:18 schreef Ericr het volgende:
Wat een topic weer. Er zijn mensen mogelijk verdronken en we gaan het hebben over de water bestendigheid van een mobieltje.
Met sonar en dreggen is in ieder weinig hoopgevend. Hopelijk zijn ze toch nog aan de kant gekomen, niet door hebbende wat er nu speelt.
Zijn telefoon valt in het water. En volgens Twiitch is die telefoon dan meteen kapot. Wat dus gewoon onzin is.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:14 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Zelfs als je toestel IP68 is betekent dat iets van zes meter gedurende maximaal 30 minuten. Als je telefoon in de Maas ligt geef ik het dan ook weinig kans
https://www.zdnet.com/art(...)says-its-waterproof/
Komt ook nog bij dat het niet echt schoon water is
Ziet er natuurlijk heel slecht uit. Rivier overleef je het niet lang en zeker niet bij sterke stroming.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:21 schreef maily het volgende:
[..]
Ik help het je hopen.
En nog meer dat ze het nieuws luisteren en/of hun vrienden vertellen van het ongeluk en zich melden.
Precies. Als ik terug denk over mijn domme dingen heb ik een paar keer puur geluk gehad. M'n beste vriend woonde vlak bij een brug. 's nachts wezen stappen en ipv met de brommer iets om te rijden stak ie voor de brug over. Andere dag op zondagochtend stonden andere vrienden voor m'n deur. Niet om te gaan stappen....quote:Op zondag 2 juni 2024 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien het tijdstip vermoed ik dat deze mensen niet nuchter waren. Een nacht gaan stappen, en dan gebeurd zoiets.
True. Anderzijds, als ik niet echt nuchter ben en het is vroeg en koud dan spring ik -juist- niet in het water om een telefoon te redden. Maar drank heeft verschillende effecten op verschillende mensen, blijkt.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien het tijdstip vermoed ik dat deze mensen niet nuchter waren. Een nacht gaan stappen, en dan gebeurd zoiets.
Drijven is een groot wordquote:
Wat, die wetten?quote:Op zondag 2 juni 2024 20:15 schreef maily het volgende:
[..]
Hopelijk heeft @:suijkerbuijk ze uit het water gevist.
Weten we de namen van de slachtoffers? Dan is het onmogelijk dat ze ontsnapt zijn toch? Anders waren ze ook niet als vermist opgegeven.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:18 schreef Ericr het volgende:
Met sonar en dreggen is in ieder geval weinig hoopgevend. Hopelijk zijn ze toch nog aan de kant gekomen, niet door hebbende wat er nu speelt.
2 Zielen verloren.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:18 schreef SpecialK het volgende:
Het water is gevaarlijk. En traditiegetrouw moeten er weer waarschuwingslimericken voor komen aldaar ons kinderen iets te zingen hebben om elkander hiervoor te waarschuwen.
Dus ... wellicht te vroeg maar met behulp van ChatGPT is dit mijn voorstel:
Er was eens een man uit Venlo, heel snel,
die zijn mobieltje in de Maas liet vallen, wat een hel!
Hij sprong in het water,
maar al snel werd het later,
en zijn vrienden volgden hem in het natte spel.
Ze dachten: "We helpen onze kameraad,"
maar de stroom was sterker dan hun daad.
Ze werden meegezogen,
door de stroming bedrogen,
drie zielen verloren bij de Maaskaad'.
Je hebt gelijk ... maar goed wat is een limerick zonder wat ouderwets authentieke geschiedsvervalsingquote:Op maandag 3 juni 2024 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
2 Zielen verloren.
Nummer 3 is op eigen kracht weer aan land kunnen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |