SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit zijn echt goede cijfers. De daling is ingezet, we gaan naar beneden glijden.![]()
![]()
Vergeet opa en oma niet!quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:54 schreef Questular het volgende:
Fijn die daling, ik nodig meteen wat mensen uit voor SinterklaasGo hard or go home![]()
Dat zou misschien logisch zijn als het OMT daadwerkelijk beleid zou maken, maar dat doen ze niet, ze geven slechts advies. Bovendien is het OMT geen werkgever. Niemand "is" OMT-lid, het OMT vraagt input vanuit verschillende expertises. Al die individuen hebben in principe alleen loyaliteit richting zichzelf, ze treden op als externe consultant. Als je persoon A en B vraagt om hun mening over iets te geven, dan moet je niet raar opkijken als persoon A bij z'n eigen standpunt blijft, ook als dat niet per se in het uiteindelijke advies wordt overgenomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die mensen in het OMT moeten wanneer ze in het OMT zitting (willen) hebben of hadden, hun mening voor zichzelf houden. Iemand die politiek wil bedrijven voor de belangen(organisaties) door bv te lekken of te kleppen in talkshows moet geen zitting nemen in het OMT.![]()
Wel goede timing, straks allemaal besmet met sinterklaas zodat er over 2 weken weer een piek is en precies met kerst alles weer helemaal op slot kanquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:56 schreef Noek het volgende:
Opa en oma worden gelukkig wel minder ziek.
Maar ze gaan alsnog kapot. Dat wel.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Vaccineren is de uitweg, zo kunnen de zwakkeren, kwetsbaren en ouderen tenminste menselijk stervenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:56 schreef Noek het volgende:
Opa en oma worden gelukkig wel minder ziek.
Maar ze gaan alsnog kapot. Dat wel.![]()
![]()
Hoe gaan we die noemen? De pepernotenpiek? De surprisepiek (omdat ze hem weer niet zagen aankomen)?quote:
Als we in code zwart komen zou ik hem wel de ‘zwarte piek’ noemen. Past bij Sinterklaas.Makkelijk eerste![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hoe gaan we die noemen? De pepernotenpiek? De surprisepiek (omdat ze hem weer niet zagen aankomen)?
Als we in code zwart komen zou ik hem wel de ‘zwarte piek’ noemen. Past bij Sinterklaas.![]()
![]()
Minder ziek maar wel doodziek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:59 schreef dycto het volgende:
[..]
Vaccineren is de uitweg, zo kunnen de zwakkeren, kwetsbaren en ouderen tenminste menselijk sterven
Helemaal in de war.Go hard or go home![]()
Tevens te hergebruiken voor kerst.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hoe gaan we die noemen? De pepernotenpiek? De surprisepiek (omdat ze hem weer niet zagen aankomen)?
Als we in code zwart komen zou ik hem wel de ‘zwarte piek’ noemen. Past bij Sinterklaas.![]()
Misschien volgen we nu gewoon de natuurlijke curve vh virus. Iemand postte dat nog vorige week. Dat we toen op een piek zaten en dat het zou gaan dalen.
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.Go hard or go home![]()
Voor de kerstboom gebruik ik liever een gouden piek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Tevens te hergebruiken voor kerst.Makkelijk eerste![]()
Ik geloof wel dat bepaalde maatregelen een drukkend effect hebben, maar in grote lijnen denk ik inderdaad dat het hele verloop van die golven gewoon beperkt te beïnvloeden is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Misschien volgen we nu gewoon de natuurlijke curve vh virus. Iemand postte dat nog vorige week. Dat we toen op een piek zaten en dat het zou gaan dalen.
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.
Je ziet dat alle landen vroeg of laat weer richting een nieuwe piek gaan, ongeacht de maatregelen.![]()
Straks om 14.45 uur weer een persco met nieuwe maatregelen in België. Daar zitten ze inmiddels qua besmettingen hoger dan Nederland in absolute aantallen (23k vandaag) terwijl ze een derde minder inwoners hebbenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Natuurlijk. Iedereen die gevoelig was voor het virus (door geen vaccinatie, een vaccinatie die niet genoeg werkt, een mindere gezondheid etc) kwam deze periode juist door het gebrek aan maatregelen wel in aanraking met het virus. Het was niet echt te ontwijken. Wat je op een gegeven moment krijgt is dat (bijna) iedereen aan de beurt is geweest en dan zakt het vanzelf weer in. Vandaar dat het virus in ieder land, met of zonder maatregelen, uiteindelijk een curve volgt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.Makkelijk eerste![]()
Eigenwijs volkquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef LTVDK het volgende:
Straks om 14.45 uur weer een persco met nieuwe maatregelen in België. Daar zitten ze inmiddels qua besmettingen hoger dan Nederland in absolute aantallen (23k vandaag) terwijl ze een derde minder inwoners hebben![]()
Je bedoelt deze ?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.
ML4.4 Netherlands Covid19 Cases Gompertz Curve [2.0.0]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De Jonge: 'Houd je ook bij Sinterklaasviering aan maatregelen'
"Houd je ook bij de viering van Sinterklaas aan de regel dat je thuis maximaal vier bezoekers mag ontvangen." Die oproep deed demissionair minister De Jonge voor de ministerraad.
Hij zei verder dat bij bezoek mensen het beste ook een zelftest kunnen doen. "Zorg dat Sinterklaas een feest blijft en geen feest voor het virus wordt", benadrukte hij.
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren. "En maak een gedicht, want dat hoort erbij."
.
whahahhaha![]()
Hoe zou Hugo de vragen over de oversterfte nu weer recht gaan praten? Niemand mag weten van de duizenden die worden geweigerd bij het ziekenhuis en dus thuis stikken zonder kans op overleven. Het lijkt steeds moeilijker te worden om deze facade op te houden na die opmerking van die arts gisteravond dat het al in feite code zwart is.![]()
Een bruiloft bijwonen ook.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
"Houd je ook bij de viering van Sinterklaas aan de regel dat je thuis maximaal vier bezoekers mag ontvangen." Die oproep deed demissionair minister De Jonge voor de ministerraad.
Hij zei verder dat bij bezoek mensen het beste ook een zelftest kunnen doen. "Zorg dat Sinterklaas een feest blijft en geen feest voor het virus wordt", benadrukte hij.
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren. "En maak een gedicht, want dat hoort erbij."
.
whahahhaha![]()
Grapperhaus had zijn eigen bruiloft moeten streamen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren.![]()
Echt?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:11 schreef Confetti het volgende:
Hoe zou Hugo de vragen over de oversterfte nu weer recht gaan praten? Niemand mag weten van de duizenden die worden geweigerd bij het ziekenhuis en dus thuis stikken zonder kans op overleven. Het lijkt steeds moeilijker te worden om deze facade op te houden na die opmerking van die arts gisteravond dat het al in feite code zwart is.![]()
Dit gaat nog wel tot maart door.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Er is nog geen land geweest dat een curve van het jaar ervoor heeft "verslagen" of verkort.
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.![]()
Gemiste kans. Erg jammer.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
UK is niet echt een goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel tot maart door.
Er is nog geen land geweest dat een curve van het jaar ervoor heeft "verslagen" of verkort.
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.
Bovendien kan je curves onderling alleen vergelijken door ook de context van maatregelen naast elkaar te leggen. Gevaccineerden zitten vrijwel nergens in lockdown, was vorig jaar wel anders.![]()
Op een gegeven moment is het daar toch wel eens op? Of zijn er ook veel herbesmettingen bij.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als die 40k+ besmettingen per dag leiden tot 10 ziekenhuisopnames is het natuurlijk niet relevant meer. Dan kun je wel stellen dat het op is denk ik.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het daar toch wel eens op? Of zijn er ook veel herbesmettingen bij.![]()
Voelt anders weinig anders dan vorig jaar rond deze periode.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:20 schreef viceversa het volgende:
Gevaccineerden zitten vrijwel nergens in lockdown, was vorig jaar wel anders.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die 40k+ besmettingen per dag leiden tot 10 ziekenhuisopnames is het natuurlijk niet relevant meer. Dan kun je wel stellen dat het op is denk ik.
Het kabbelt een beetje door in de UK
700 opnames per dag, 7644 in ziekenhuis, 931 op de IC, 100-150 doden per dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In principe maken we nu misbruik van de BOSS bedden. Als je die mee telt dan zitten we over de limiet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef viceversa het volgende:
Ik dacht trouwens dat 600 bezetting al code zwart was, maar daar zijn we overheen?
Als je het Hugo vraagt hebben we nog 200 bedden te gaan.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dan ben je wel een beetje wereldvreemd als je dit zegt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
.
whahahhaha![]()
Je ziet aan landen als Frankrijk en Duitsland dat ook zij met veel stengere regels rondom maskers en 2G gewoon weer naar een nieuwe piek werken. Her en der demp je het allicht iets, maar zo'n virus verspreidt zich uiteindelijk toch wel onder de radar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natuurlijk. Iedereen die gevoelig was voor het virus (door geen vaccinatie, een vaccinatie die niet genoeg werkt, een mindere gezondheid etc) kwam deze periode juist door het gebrek aan maatregelen wel in aanraking met het virus. Het was niet echt te ontwijken. Wat je op een gegeven moment krijgt is dat (bijna) iedereen aan de beurt is geweest en dan zakt het vanzelf weer in. Vandaar dat het virus in ieder land, met of zonder maatregelen, uiteindelijk een curve volgt.![]()
Net zoals je bruiloft toch?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Gooi er eens een degelijke bron tegenaan. Want nu is het vooral maar een leeg bericht.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:11 schreef Confetti het volgende:
Mwah. Italië gaat nog wel okay.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je ziet aan landen als Frankrijk en Duitsland dat ook zij met veel stengere regels rondom maskers en 2G gewoon weer naar een nieuwe piek werken. Her en der demp je het allicht iets, maar zo'n virus verspreidt zich uiteindelijk toch wel onder de radar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, ik vind Britten overigens nou niet een toonbeeld van "healthy looking people".quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
700 opnames per dag, 7644 in ziekenhuis, 931 op de IC, 100-150 doden per dag.
Heb hier een Britse pub om de hoek waar ik al paar keer heb gezeten.
Dan zie ik die bleke, veel te dikke Engelse koppen die om 11:00 s'ochtends al halve liters bier zitten weg te klappen.
Ahja, ze zijn wel gezellig, dat dan weer wel![]()
![]()
650 was geloof ik wat Kuipers of Gommers als grens hadden aangegeven. Maar sowieso is dat alleen het aantal covidpatiënten, terwijl het natuurlijk gaat om het totaal. Als er minder non-covidbedden bezet zijn, is er logischerwijs meer plek voor mensen die wel covid hebben. Bovendien was het vandaag nog in het nieuws dat een opschaling naar een IC-capaciteit van 1250 blijkbaar kan lukken, dus dat is 100 bedden meer dan waar voorheen rekening mee werd gehouden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef viceversa het volgende:
Ik dacht trouwens dat 600 bezetting al code zwart was, maar daar zijn we overheen?
Het is al met al moeilijk om te zeggen wat de harde grens precies is, want de capaciteit fluctueert per dag. Voorlopig zijn er volgens LCPS in elk geval nog BOSS-bedden vrij, dus ik neem aan dat zolang dat het geval is er sowieso geen sprake is van code zwart.![]()
Nog wel.quote:
Maar zodra de cijfers eenmaal de stijgende lijn hebben, is het volgens mij 'onderhuids' al te laat. Dan zit de verspreiding al te diep om nog tijdig af te remmen. Want het aantal positieve tests is natuurlijk niet het hele verhaal, er zijn x meer besmettingen dan dat gerapporteerd wordt.![]()
Wat ik bedoelde te zeggen is, geen hond weet of wij gaan stabiliseren op 20K of weer omlaag zullen gaan. En daar is de UK een voorbeeld van een land waarbij er van een curve zelfs geen sprake meer is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:20 schreef viceversa het volgende:
UK is niet echt een goed voorbeeld.
Bovendien kan je curves onderling alleen vergelijken door ook de context van maatregelen naast elkaar te leggen. Gevaccineerden zitten vrijwel nergens in lockdown, was vorig jaar wel anders.
Vorig jaar liepen de 3e golf besmettingen hier in NL door tot half mei (er lijkt even een afname in feb, maar dat kwam door invallende kou), dat gaat heden niet anders zijn, en evenmin in lagere aantallen als een jaar geleden, maar eerder een veelvoud.![]()
Nouja, je ziet dat in ieder geval ook in landen waar mensen amper gevaccineerd zijn en de boel nog wel gewoon grotendeels draait.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.![]()
Om over de Britse causine nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik vind Britten overigens nou niet een toonbeeld van "healthy looking people".
Heb hier een Britse pub om de hoek waar ik al paar keer heb gezeten.
Dan zie ik die bleke, veel te dikke Engelse koppen die om 11:00 s'ochtends al halve liters bier zitten weg te klappen.
Ahja, ze zijn wel gezellig, dat dan weer welNee, inderdaad niet het toonbeeld van gezond leven.
![]()
Wel een mooi voorbeeld van dat verhalen in de media voornamelijk pressie middelen zijn (voortkomend uit zorgen voor code zwart uiteraard).quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
650 was geloof ik wat Kuipers of Gommers als grens hadden aangegeven. Maar sowieso is dat alleen het aantal covidpatiënten, terwijl het natuurlijk gaat om het totaal. Als er minder non-covidbedden bezet zijn, is er logischerwijs meer plek voor mensen die wel covid hebben. Bovendien was het vandaag nog in het nieuws dat een opschaling naar een IC-capaciteit van 1250 blijkbaar kan lukken, dus dat is 100 bedden meer dan waar voorheen rekening mee werd gehouden.
Het is al met al moeilijk om te zeggen wat de harde grens precies is, want de capaciteit fluctueert per dag. Voorlopig zijn er volgens LCPS in elk geval nog BOSS-bedden vrij, dus ik neem aan dat zolang dat het geval is er sowieso geen sprake is van code zwart.
En uiteindelijk is het ook nog De Jonge die mag bepalen wanneer het code zwart is. En ik gok zo dat er heel wat kunstgrepen gaan volgen om dat te voorkomen, linksom of rechtsom.![]()
Marcel Levi zei dat geloof ik, als het echt moet worden er toch bedjes bijgezet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel een mooi voorbeeld van dat verhalen in de media voornamelijk pressie middelen zijn (voortkomend uit zorgen voor code zwart uiteraard).
En uiteindelijk is het ook nog De Jonge die mag bepalen wanneer het code zwart is. En ik gok zo dat er heel wat kunstgrepen gaan volgen om dat te voorkomen, linksom of rechtsom.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Delta was toen nog niet dominant en is veel besmettelijker, wat het ook al lastiger maakt om te vergelijken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voelt anders weinig anders dan vorig jaar rond deze periode.![]()
Daarom is steeds maar weer waarschuwen voor code zwart ook weer gevaarlijk. Niemand gelooft het straks meer als het echt zo is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Marcel Levi zei dat geloof ik, als het echt moet worden er toch bedjes bijgezet.
Dat bedjes bij zetten gaat natuurlijk wel weer ten koste van het personeel. Maar daar dan weer weinig aandacht voor bij de heren in de politiek.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
![]()
We zitten nu op hetzelfde niveau als 23-5-2021 en 24-12-2020wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En juist omdat het zo vaak geroepen wordt verliest het in mijn ogen wel een beetje de waarde. Dan is het code zwart bij 300, dan bij 400, etc. Zolang ze nog de tijd hebben om een dag uit te trekken om te oefenen hoe ze om moeten gaan met code zwart denk ik dat je kan stellen dat het nog geen code zwart is. Dan heb je geen tijd om te gaan oefenen. Haalt niet weg dat ik ook wel besef dat de zorg overloopt hoor, maar telkens die grens verschuiven en elke dag paniek in de media...tja, op een gegeven moment voelt het dan een beetje alsof ik er immuun voor ben geworden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel een mooi voorbeeld van dat verhalen in de media voornamelijk pressie middelen zijn (voortkomend uit zorgen voor code zwart uiteraard).
En uiteindelijk is het ook nog De Jonge die mag bepalen wanneer het code zwart is. En ik gok zo dat er heel wat kunstgrepen gaan volgen om dat te voorkomen, linksom of rechtsom.![]()
Duizenden die thuis stikken? Bron?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:11 schreef Confetti het volgende:
Code pikzwart!quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat het zo vaak geroepen wordt verliest het in mijn ogen wel een beetje de waarde. Dan is het code zwart bij 300, dan bij 400, etc. Zolang ze nog de tijd hebben om een dag uit te trekken om te oefenen hoe ze om moeten gaan met code zwart denk ik dat je kan stellen dat het nog geen code zwart is. Dan heb je geen tijd om te gaan oefenen. Haalt niet weg dat ik ook wel besef dat de zorg overloopt hoor, maar telkens die grens verschuiven en elke dag paniek in de media...tja, op een gegeven moment voelt het dan een beetje alsof ik er immuun voor ben geworden.![]()
Het is ergens ook gewoon een verhaaltje 'the boy who cried wolf'.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat het zo vaak geroepen wordt verliest het in mijn ogen wel een beetje de waarde. Dan is het code zwart bij 300, dan bij 400, etc. Zolang ze nog de tijd hebben om een dag uit te trekken om te oefenen hoe ze om moeten gaan met code zwart denk ik dat je kan stellen dat het nog geen code zwart is. Dan heb je geen tijd om te gaan oefenen. Haalt niet weg dat ik ook wel besef dat de zorg overloopt hoor, maar telkens die grens verschuiven en elke dag paniek in de media...tja, op een gegeven moment voelt het dan een beetje alsof ik er immuun voor ben geworden.
Niemand wil echt code zwart en een waarschuwing is zeker op z'n plek. Maar door er maar elke keer vanaf dag 1 over te gaan bleren worden mensen op den duur gewoon onverschillig.![]()
Het AstraZeneca-vaccin maakt gebruik van een chimpansee-adenovirusvaccinvector. Dit is een onschadelijk, verzwakt adenovirus dat gewoonlijk verkoudheid veroorzaakt bij chimpansees.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:38 schreef dycto het volgende:
Confetti is even weinig betrouwbaar als Za.
https://www.health.gov.au(...)e-contain-animal-dna![]()
Ja precies. Met allerlei andere nadelige gevolgen uiteraard. Waar niet velen naar zullen vragen, zodat Hugo op dat moment triomfantelijk kan roepen dat 't *hem* gelukt isquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Marcel Levi zei dat geloof ik, als het echt moet worden er toch bedjes bijgezet.. [/cynische mode]
Klopt hoor. Je krijgt een beetje het 'code zwart? ja, vast' gevoel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat het zo vaak geroepen wordt verliest het in mijn ogen wel een beetje de waarde. Dan is het code zwart bij 300, dan bij 400, etc. Zolang ze nog de tijd hebben om een dag uit te trekken om te oefenen hoe ze om moeten gaan met code zwart denk ik dat je kan stellen dat het nog geen code zwart is. Dan heb je geen tijd om te gaan oefenen. Haalt niet weg dat ik ook wel besef dat de zorg overloopt hoor, maar telkens die grens verschuiven en elke dag paniek in de media...tja, op een gegeven moment voelt het dan een beetje alsof ik er immuun voor ben geworden.
Andere kant begrijp ik ook wel weer zo'n kreet van Gommers een week of 2 geleden, die spreekt dan weer gewoon voor zijn eigen kleine wereldje omdat hij het dáár fout ziet gaan.![]()
Die hele code zwart is onzin mensen in nood worden echt wel geholpen hetzij in tenten of op de gang.
Dat de hartchirurg nu gaat skiën omdat die nu niets te doen heeft is een ander verhaal maar de meesten met zo'n inkomen en status gaan echt niet helpen op de ICJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Je verandert uitgebrachte artikelen naar eigen goesting, boven op alle discutabele bagger die je in het verleden hebt gedaan. Onbetrouwbaarquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Het AstraZeneca-vaccin maakt gebruik van een chimpansee-adenovirusvaccinvector. Dit is een onschadelijk, verzwakt adenovirus dat gewoonlijk verkoudheid veroorzaakt bij chimpansees.
https://www.health.gov.au(...)e-contain-animal-dna![]()
![]()
Ik mag hopen dat ze alles op alles zetten om code zwart te voorkomen, ja. Dat er druk wordt gezet, al dan niet via de media, is denk ik ook wel terecht als je ziet hoe ongelofelijk druk het nu in de ziekenhuizen is. Het feit dat er überhaupt BOSS-bedden worden gebruikt is eigenlijk al niet ok.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zal je nog verbazen. Bij ons stonden de chirurgen ook gewoon als buddy te helpen op de IC.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:46 schreef halfway het volgende:
Die hele code zwart is onzin mensen in nood worden echt wel geholpen hetzij in tenten of op de gang.
Dat de hartchirurg nu gaat skiën omdat die nu niets te doen heeft is een ander verhaal maar de meesten met zo'n inkomen en status gaan echt niet helpen op de IC
Toegegeven, niet allemaal. En de hartchirurgen niet, maar dat komt omdat die bij ons nog redelijk door mochten opereren.
Maar het zijn ook gewoon maar mensen. En werken vaak in de zorg omdat ze mensen willen helpen.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ja eens hoor, alleen zit ik, op dit moment, wel een beetje in de fase dat ik ook daarin wantrouwig ben. Dus; stel dat het lukt om code zwart te voorkomen, dan denk ik op dit moment dat dat voorkomen is gedaan ten koste van niet zichtbare mensenlevens, alleen maar om te voorkomen dat de minister code zwart moet aankondigen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze alles op alles zetten om code zwart te voorkomen, ja. Dat er druk wordt gezet, al dan niet via de media, is denk ik ook wel terecht als je ziet hoe ongelofelijk druk het nu in de ziekenhuizen is. Het feit dat er überhaupt BOSS-bedden worden gebruikt is eigenlijk al niet ok.
Ik leg het een beetje krom uit, maar wat ik bedoel is dat de grens van code zwart opgeschoven word zonder dat daar daadwerkelijke redenen voor zijn. Alleen maar om niet de minister te zijn die code zwart moet aankondigen.
Deze tweede alinea helpt niet veel, maar ik weet het niet anders te brengen. Ik ga maar even weer aan het werk.![]()
Hoe zat het met BOSS beden in de vorige golven, weet iemand of die ook ingezet zijn destijds?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat je eigenlijk bedoeld is dat code zwart geen exacte wetenschap is die hangt aan een vaste set getallen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens hoor, alleen zit ik, op dit moment, wel een beetje in de fase dat ik ook daarin wantrouwig ben. Dus; stel dat het lukt om code zwart te voorkomen, dan denk ik op dit moment dat dat voorkomen is gedaan ten koste van niet zichtbare mensenlevens, alleen maar om te voorkomen dat de minister code zwart moet aankondigen.
Ik leg het een beetje krom uit, maar wat ik bedoel is dat de grens van code zwart opgeschoven word zonder dat daar daadwerkelijke redenen voor zijn. Alleen maar om niet de minister te zijn die code zwart moet aankondigen.
Deze tweede alinea helpt niet veel, maar ik weet het niet anders te brengen. Ik ga maar even weer aan het werk.![]()
Naar deze situatie moeten wij ook toe. Geen paniek, doorpakken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
700 opnames per dag, 7644 in ziekenhuis, 931 op de IC, 100-150 doden per dag.![]()
Nee, dat vroeg ik me ook al af. Ik krijg de indruk dat dit iets nieuws is, ik heb er vorig jaar niks over gehoord of gelezen in elk geval.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Hoe zat het met BOSS beden in de vorige golven, weet iemand of die ook ingezet zijn destijds?![]()
Ik speel een MMO samen met een hoop Britten en die geven eigenlijk allemaal aan dat ze het raar vinden hoe het er in NL aan toe gaat. En ook in de rest van de EU. Bij hun merken ze echt beginnende acceptatie; hier komt het nog steeds over alsof we van plan zijn om van het virus te winnen; dat elke opname er eentje teveel is. Wel wat jaloers als ik hun verhalen hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Naar deze situatie moeten wij ook toe. Geen paniek, doorpakken.![]()
Man United - Arsenal gisteravond 73.000 man publiek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Naar deze situatie moeten wij ook toe. Geen paniek, doorpakken.
En wij mogen niet eens gaan kijken bij ons 9-jarige zoontje dat gaat voetballen en na 17u uberhaupt niet meer georganiseerd sporten...![]()
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik speel een MMO samen met een hoop Britten en die geven eigenlijk allemaal aan dat ze het raar vinden hoe het er in NL aan toe gaat. En ook in de rest van de EU. Bij hun merken ze echt beginnende acceptatie; hier komt het nog steeds over alsof we van plan zijn om van het virus te winnen; dat elke opname er eentje teveel is. Wel wat jaloers als ik hun verhalen hoor.![]()
Nederland probeert het nog inderdaad, met als gevolg dat we nu weer in de situatie zitten waarin we zitten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Hun hebben de IC capaciteit wel wat beter op orde ja.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".
Maar los daarvan is het stukje mentaliteit imo ook echt wel wat anders, maar dat is wellicht voor iedereen anders.![]()
De Britse gezondheidszorg is ook niet bepaald 21e-eeuws qua aantallen toch?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".![]()
Leuk allemaal, maar dat bewijst helemaal 0,0 voor jouw stelling dat er gemiddeld per vliegtuig 30 besmette mensen het land binnen komen. Daar heb jij helemaal geen cijfers van. Dat kan ook helemaal niet, want die mensen worden niet getest, zoals je zelf al aangeeft.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:32 schreef Za het volgende:
Je houdt je bewust van de domme nu.
Het is een wereldwijd gegeven dat superspread events plaatsen zijn waar veel mensen samenkomen, en dicht op elkaar zitten.
Schiphol is het grootse massaevent dat we hebben met 400.000 bezoekers per dag.
<blablabla lang verhaal>
Je baseert die 30/vliegtuig puur op de gegevens van die twee vluchten uit Zuid-Afrika en trekt dat getal gemakshalve maar door naar iedere vlucht op Schiphol. Zo werkt het niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Klopt maar de hele houding is in de basis een andere. Johnson heeft altijd gezegd dat het uitgangspunt is “zsm terug naar normaal”.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".
Hier zoeken we altijd redenen om toch maatregelen te moeten houden, in UK was altijd een gerichte exitstrategie. Daar wordt ook niet gefilosofeerd over een “nieuw normaal” waarin bepaalde dingen wellicht nooit meer terugkomen vanwege virusdreiging.![]()
De oversterfte is een feit. Tenzij de ziekenhuizen veel doden niet melden aan het RIVM, lijkt de enige mogelijke verklaring dat duizenden thuis aan covid overlijden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Gooi er eens een degelijke bron tegenaan. Want nu is het vooral maar een leeg bericht.
In 2020 stierven volgens het CBS minstens 20030 Nederlanders aan covid. Maar bij het RIVM waren in 2020 slechts 11500 covid doden gemeld.are we infinite or am I alone![]()
Britten zijn van nature ook wel een nuchter volkje, laten het een beetje over zich heen komen. Daar komt bij dat de NHS ieder jaar wel issues heeft met volle ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik speel een MMO samen met een hoop Britten en die geven eigenlijk allemaal aan dat ze het raar vinden hoe het er in NL aan toe gaat. En ook in de rest van de EU. Bij hun merken ze echt beginnende acceptatie; hier komt het nog steeds over alsof we van plan zijn om van het virus te winnen; dat elke opname er eentje teveel is. Wel wat jaloers als ik hun verhalen hoor.
Neemt niet weg dat wij af en toe ook wel wat minder in een kramp mogen schieten en wat flexibeler zouden mogen zijn.![]()
"Normaal" is in het VK zes miljoen mensen op de wachtlijst bij de NHS.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Klopt maar de hele houding is in de basis een andere. Johnson heeft altijd gezegd dat het uitgangspunt is “zsm terug naar normaal”.
Daar kunnen wij ook voor kiezen, ja.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Weekje extra kerstvakantie. Horeca blijft hetzelfde, open tot 23.00.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef LTVDK het volgende:
Straks om 14.45 uur weer een persco met nieuwe maatregelen in België. Daar zitten ze inmiddels qua besmettingen hoger dan Nederland in absolute aantallen (23k vandaag) terwijl ze een derde minder inwoners hebben![]()
Hopelijk volle zalen bij het WK dartsquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt maar de hele houding is in de basis een andere. Johnson heeft altijd gezegd dat het uitgangspunt is “zsm terug naar normaal”.
Hier zoeken we altijd redenen om toch maatregelen te moeten houden, in UK was altijd een gerichte exitstrategie. Daar wordt ook niet gefilosofeerd over een “nieuw normaal” waarin bepaalde dingen wellicht nooit meer terugkomen vanwege virusdreiging.![]()
![]()
Wat wellicht ook meespeelt is dat Engeland sowieso een wat hardere samenleving heeft dan Nederland, met minder sociaal vangnet. Mensen hebben wellicht sneller acceptatie en “jammer eigen schuld”.![]()
Het is helemaal geen regel, maar een advies. Dus geen regel dat je maar 4 personen mag ontvangen. Raar dat hij dat dan zo zegt. Zou hij zelf ook niet meer weten wat er precies allemaal voor regels zijn...quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
.
whahahhaha![]()
Dat is precies van wat ik van mijn engelse contacten hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik speel een MMO samen met een hoop Britten en die geven eigenlijk allemaal aan dat ze het raar vinden hoe het er in NL aan toe gaat. En ook in de rest van de EU. Bij hun merken ze echt beginnende acceptatie; hier komt het nog steeds over alsof we van plan zijn om van het virus te winnen; dat elke opname er eentje teveel is. Wel wat jaloers als ik hun verhalen hoor.
Daar is men veel minder dagelijks bezig met Corona als hier, eigenlijk helemaal niet, behalve wanneer ze de booster krijgen.
En dat zouden we hier ook eigenlijk moeten doen, Corona gaat voorlopig niet meer weg, maar zorg in elk geval dat er meer acceptatie kan komen door randzaken zoals de zorg met prioriteit aandacht te gevenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Destijds waren er ook minder nodig, omdat er minder maatschappelijk verkeer was. Minder mensen op de weg etc.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Hoe zat het met BOSS beden in de vorige golven, weet iemand of die ook ingezet zijn destijds?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is echt niet hoe ik de periode na 25 september heb beleefd. Ik had juist het idee dat de regering hier ook alles wilde laten varen. Zelfs de anderhalve meter werd niet langer geadviseerd.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier zoeken we altijd redenen om toch maatregelen te moeten houden
Dat ging een maandje ofzo "goed" en toen waren de ziekenhuizen vol. Tja.![]()
Maar alle 180 beschikbaar houden is wellicht beetje overkill in deze periode?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Destijds waren er ook minder nodig, omdat er minder maatschappelijk verkeer was. Minder mensen op de weg etc.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat je beter alles los kunt laten in een periode van het jaar - bijvoorbeeld mei - dat je weet dat je de goede maanden in gaat. Wij lieten het los per 1 oktober (afgerond), totaal de verkeerde periode want je gaat juist het najaar in waarbij het leven zich in Nederland veel naar binnen verplaatst.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is echt niet hoe ik de periode na 25 september heb beleefd. Ik had juist het idee dat de regering hier ook alles wilde laten varen. Zelfs de anderhalve meter werd niet langer geadviseerd.
Dat ging een maandje ofzo "goed" en toen waren de ziekenhuizen vol. Tja.![]()
Ze zijn niet voor niets noodzakelijk. Daar kun je incidenteel wel wat in schuiven (en dat gebeurt ook als je kijkt naar de grafieken van LCPS), maar structureel lijkt me niet houdbaar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar alle 180 beschikbaar houden is wellicht beetje overkill in deze periode?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Integendeel, men ging eerder zoeken naar redenen om maar geen (of minder strenge) maatregelen te hoeven nemen... En blijkbaar nog steeds.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is echt niet hoe ik de periode na 25 september heb beleefd. Ik had juist het idee dat de regering hier ook alles wilde laten varen. Zelfs de anderhalve meter werd niet langer geadviseerd.
Dat ging een maandje ofzo "goed" en toen waren de ziekenhuizen vol. Tja.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vorige week waren bijna een miljoen Britten besmet.quote:Covid infections have increased in all four UK nations and remain close to the worst levels on record; though the latest rise is not linked to the arrival of the Omicron variant, new analysis suggests.
Around one in 60 people in private households in England had Covid in the week to 27 November; up from one in 65 the previous week, according to estimates from the Office for National Statistics (ONS). One in 60 is the equivalent of about 898,900 people.
The proportion of people in England who were estimated to have coronavirus at the peak of the second wave in early January was one in 50. This led to a surge in hospital admissions and deaths, along with a nationwide lockdown.
But the current wave of infections has so far not resulted in similar numbers of people becoming seriously ill, thanks to the roll-out of vaccinations.https://www.theguardian.c(...)-coronavirus-updatesquote:In Wales, around one in 45 people is estimated to have had coronavirus in the week to 27 November; up from one in 50 the previous week, with the ONS describing the trend as “uncertain”.
Infection levels in Wales hit one in 40 people in late October, the highest since estimates began in summer 2020.
In Northern Ireland, the latest estimate is also one in 45 people, up from one in 50 the previous week and slightly below the record high of one in 40 in mid-August.
For Scotland, the latest estimate is one in 65, up from one in 70 the previous week and below September’s peak of one in 45.
All figures are for people in private households and do not include hospitals, care homes and other settings.are we infinite or am I alone![]()
Het punt is dat we het uiteindelijk wel moeten laten uitrazen omdat de vaccins niet goed genoeg werken tegen verspreiding (zelfs niet bij een 100% vaccinatiegraad). Zolang de strategie wordt bepaald op contactmomenten beperken kom je daar niks mee verder.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".Makkelijk eerste![]()
Ja, dat denk ik ook wel. Het zou goed zijn als men dat seizoenseffect meer zou omarmen, zowel qua maatregelen als qua vaccinaties.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter alles los kunt laten in een periode van het jaar - bijvoorbeeld mei - dat je weet dat je de goede maanden in gaat. Wij lieten het los per 1 oktober (afgerond), totaal de verkeerde periode want je gaat juist het najaar in waarbij het leven zich in Nederland veel naar binnen verplaatst.![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]Wel creatief, dat moet je 'm nageven
![]()
Zo creatief dat ie wat mij betreft goedgekeurd is!![]()
![]()
We hebben het een maandje gehaald ongeveer.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ging een maandje ofzo "goed" en toen waren de ziekenhuizen vol. Tja.
Ik denk nog steeds (en ik ben geen viroloog) dat het beter was geweest het even zijn gang te laten gaan na de Dansen met Janssen piek (mét kleine aanpassingen) in de zomer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En geen enkele maatregel daar. En in de ziekenhuizen is het best te doen. Heerlijk zoals het daar gaat. Dankzij de vaccinaties.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel tot maart door.
De Nederlandstrategie is dan ook eerst veel te lang wachten met versoepelen en vervolgens op een totaal verkeerd moment alles versoepelen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter alles los kunt laten in een periode van het jaar - bijvoorbeeld mei - dat je weet dat je de goede maanden in gaat. Wij lieten het los per 1 oktober (afgerond), totaal de verkeerde periode want je gaat juist het najaar in waarbij het leven zich in Nederland veel naar binnen verplaatst.Makkelijk eerste![]()
En vervolgens weer veel te lang wachten met ingrijpen, waardoor het ook weer lang duurt voordat je kunt versoepelen etc.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De Nederlandstrategie is dan ook eerst veel te lang wachten met versoepelen en vervolgens op een totaal verkeerd moment alles versoepelen.![]()
- 21.529 nieuw gemelde positieve testen
- 259 nieuwe ziekenhuisopnames
- 36 nieuwe IC-opnames
- 62 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Samengevat: zorgvuldig!quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
En vervolgens weer veel te lang wachten met ingrijpen, waardoor het ook weer lang duurt voordat je kunt versoepelen etc.![]()
Laatste update: 03-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 21612
Gemeentes met +5 besmettingen:
1125 Amsterdam
725 Rotterdam
467 's-Gravenhage
419 Utrecht
284 Eindhoven
273 Tilburg
268 Nijmegen
251 Almere
250 Arnhem
238 Amersfoort
225 's-Hertogenbosch
217 Breda
208 Maastricht
200 Dordrecht
196 Enschede
193 Venlo
191 Zaanstad
184 Apeldoorn
184 Alkmaar
183 Haarlem
179 Haarlemmermeer
172 Leeuwarden
153 Sittard-Geleen
149 Westland
148 ZwolleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
4 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Zullen nog wel wat extra nameldingen inzitten, gezien Amsterdam.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ontvang ook maar 4 mensen, de rest loopt hier gewoon binnen, achterom is altijd openquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen regel, maar een advies. Dus geen regel dat je maar 4 personen mag ontvangen. Raar dat hij dat dan zo zegt. Zou hij zelf ook niet meer weten wat er precies allemaal voor regels zijn...![]()
![]()
Je hele leven kan je al videobellend doorkomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
.
whahahhaha
Maar vertel eens, ow almachtige hugo en ferd, waarom zitten jullie dan iedere week te vergaderen over onzin iedere week?
Practice what you preach, assholes.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
1125 Amsterdamquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Amsterdam +808
Die gaan weer zo'n beetje naar de 1000![]()
Misschien wel, achterstallig onderhoud door die storing misschien? Zit wel rond het gemiddelde van de afgelopen dagen.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nette opnamecijfersquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.529 positieve testen
259 ziekenhuisopnames
36 IC-opnames
62 overlijdens![]()
![]()
Lijkt me dat daar nog wat oude meldingen bij zitten gezien Amsterdam bijvoorbeeld.
Laten we zeggen dat het de facto anders ~1000 lager geweest was. Dan zit je nog altijd net boven de 20k.
#tehoog #newyorkpizza #domino'spizza #yorickB![]()
Wereldvreemdquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hele leven kan je al videobellend doorkomen.
Maar vertel eens, ow almachtige hugo en ferd, waarom zitten jullie dan iedere week te vergaderen over onzin iedere week?
Practice what you preach, assholes.![]()
![]()
![]()
Storing was gisteren al verwerktquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien wel, achterstallig onderhoud door die storing misschien? Zit wel rond het gemiddelde van de afgelopen dagen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
In de periode tussen 1 en 23 november was 66% van de op de IC opgenomen patiënten ongevaccineerd en 31% was volledig gevaccineerd.![]()
Nee das het mooie! Continu halfslachtig ingrijpen zodat je de ‘curve’ nauwelijks uitstelt en zeker niet platslaat, maar waarmee je wel schade aanricht aan de maatschappij.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
En vervolgens weer veel te lang wachten met ingrijpen, waardoor het ook weer lang duurt voordat je kunt versoepelen etc.Makkelijk eerste![]()
Ja bedankt, dat staat inderdaad precies zo in de tweet die je post.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
In de periode tussen 1 en 23 november was 66% van de op de IC opgenomen patiënten ongevaccineerd en 31% was volledig gevaccineerd.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het schijnt dat er mensen zijn die lui zijn om te klikkenquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja bedankt, dat staat inderdaad precies zo in de tweet die je post.![]()
Ja, inderdaad. Dat zijn ze.quote:
Wel lekker zelf op een trouwerij staan aanpappen met iedereen maar van een ander verwachten dat ze de feestmaand al videobellend doorkomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En hoeveel personen waren ongevaccineerd vanwege medische indicatie?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
In de periode tussen 1 en 23 november was 66% van de op de IC opgenomen patiënten ongevaccineerd en 31% was volledig gevaccineerd.![]()
Volgens mij zijn daar geen cijfers van.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:23 schreef zoost het volgende:
[..]
En hoeveel personen waren ongevaccineerd vanwege medische indicatie?![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
Ja bedankt, dat staat inderdaad precies zo in de tweet die je post.![]()
![]()
Waarschijnlijk een heel klein percentage. Vanwaar je vraag?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:23 schreef zoost het volgende:
[..]
En hoeveel personen waren ongevaccineerd vanwege medische indicatie?![]()
Om het weg te kunnen bagatelliseren?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een heel klein percentage. Vanwaar je vraag?
Zomaar wilde gok...![]()
![]()
Streng-christelijke kerken negeren advies en willen ook na 17.00 uur diensten houden
https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-houden~a0bcdb58/
Hier zijn oplossingen voor. @Lenny_Leonard![]()
Ik denk dat het werkelijke aantal besmettingen in Nederland rond de 100k per dag ligt. Dit is natuurlijk giswerk, want er zijn vele factoren waarom we dit cijfer niet kennen:quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef LTVDK het volgende:
Straks om 14.45 uur weer een persco met nieuwe maatregelen in België. Daar zitten ze inmiddels qua besmettingen hoger dan Nederland in absolute aantallen (23k vandaag) terwijl ze een derde minder inwoners hebben
- veel te weinig testcapaciteit
- lage testbereidheid
- thuistests worden gedaan ipv een test bij de GGD
Een factor 4 heb je zo als die dingen een beetje beter op orde waren.
Je zou zeggen, dat er alles aan wordt gedaan om de testcapaciteit te verhogen. Maar nee, we zijn alle zicht op het virus kwijt en het kabinet voert (gisteren) een versoepeling door: voortaan mag je ook gewoon een thuistestje doen..Ja, laten we vooral weer een nieuwe regel verzinnen ipv gewoon de randvoorwaarden creëren waarmee mensen zich aan de basisregels kunnen houden.
Ondertussen plafonneert logischerwijs het aantal positieve gevallen en kunnen er weer successen geclaimd worden en ongefundeerde positieve berichten naar buiten worden gebracht. Want daar heeft het volk zo'n behoefte aan.
Kuipers blijft De Jonge steunen door steeds te benoemen dat het nog geen code zwart is als er in zijn systeempje nog ergens een vrij bed te vinden is. Dat er in ziekenhuizen inmiddels triage wordt gedaan en er dus mensen onnodig doodgaan, wordt door steeds meer mensen bevestigd. Deze week door oa de arts uit Groningen bij Beau en ook het verhaal van SEH-arts Gor uit Nieuwegein gisteren bij Pauw was de spijker op z'n kop. De politiek staat hier gewoon niet in dienst van de samenleving. Veel erger nog dan al die doden is het gezichtsverlies van de eigen persoon.
Ook over de oversterfte en het leed bij al die families heeft niemand het. Wanneer heb je Rutte of De Jonge nog eens hun medeleven horen betuigen met de getroffenen?![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:16 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik ontvang ook maar 4 mensen, de rest loopt hier gewoon binnen, achterom is altijd open![]()
![]()
![]()
Zo op het einde van de week lijkt de stijging er wat betreft de instroom er helemaal uit te zijn![]()
![]()
Wat is er gebeurd met naastenliefde in de kerk?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Streng-christelijke kerken negeren advies en willen ook na 17.00 uur diensten houden
Hier zijn oplossingen voor. @:lenny_leonard![]()
Beetje wensdenken maar het zou mooi zijn als we richting een natuurlijk evenwicht zouden gaan. De pool van mensen die in het ziekenhuis kunnen komen is ook gewoon eindig.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Zo op het einde van de week lijkt de stijging er wat betreft de instroom er helemaal uit te zijn![]()
Sport is niet essentieel, maar het geloof wel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Zipportal het volgende:
Hier zijn oplossingen voor. @:lenny_leonardMakkelijk eerste
Forum Opties Forumhop: Hop naar: