Ik denk dat je beter alles los kunt laten in een periode van het jaar - bijvoorbeeld mei - dat je weet dat je de goede maanden in gaat. Wij lieten het los per 1 oktober (afgerond), totaal de verkeerde periode want je gaat juist het najaar in waarbij het leven zich in Nederland veel naar binnen verplaatst.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is echt niet hoe ik de periode na 25 september heb beleefd. Ik had juist het idee dat de regering hier ook alles wilde laten varen. Zelfs de anderhalve meter werd niet langer geadviseerd.
Dat ging een maandje ofzo "goed" en toen waren de ziekenhuizen vol. Tja.
Ze zijn niet voor niets noodzakelijk. Daar kun je incidenteel wel wat in schuiven (en dat gebeurt ook als je kijkt naar de grafieken van LCPS), maar structureel lijkt me niet houdbaar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar alle 180 beschikbaar houden is wellicht beetje overkill in deze periode?
Integendeel, men ging eerder zoeken naar redenen om maar geen (of minder strenge) maatregelen te hoeven nemen... En blijkbaar nog steeds.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is echt niet hoe ik de periode na 25 september heb beleefd. Ik had juist het idee dat de regering hier ook alles wilde laten varen. Zelfs de anderhalve meter werd niet langer geadviseerd.
quote:Covid infections have increased in all four UK nations and remain close to the worst levels on record; though the latest rise is not linked to the arrival of the Omicron variant, new analysis suggests.
Around one in 60 people in private households in England had Covid in the week to 27 November; up from one in 65 the previous week, according to estimates from the Office for National Statistics (ONS). One in 60 is the equivalent of about 898,900 people.
The proportion of people in England who were estimated to have coronavirus at the peak of the second wave in early January was one in 50. This led to a surge in hospital admissions and deaths, along with a nationwide lockdown.
But the current wave of infections has so far not resulted in similar numbers of people becoming seriously ill, thanks to the roll-out of vaccinations.
https://www.theguardian.c(...)-coronavirus-updatesquote:In Wales, around one in 45 people is estimated to have had coronavirus in the week to 27 November; up from one in 50 the previous week, with the ONS describing the trend as “uncertain”.
Infection levels in Wales hit one in 40 people in late October, the highest since estimates began in summer 2020.
In Northern Ireland, the latest estimate is also one in 45 people, up from one in 50 the previous week and slightly below the record high of one in 40 in mid-August.
For Scotland, the latest estimate is one in 65, up from one in 70 the previous week and below September’s peak of one in 45.
All figures are for people in private households and do not include hospitals, care homes and other settings.
Het punt is dat we het uiteindelijk wel moeten laten uitrazen omdat de vaccins niet goed genoeg werken tegen verspreiding (zelfs niet bij een 100% vaccinatiegraad). Zolang de strategie wordt bepaald op contactmomenten beperken kom je daar niks mee verder.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland zit er logischerwijs nogal anders in, aangezien de IC-capaciteit nagenoeg op is. Dan kun je je geen houding veroorloven van "ach laat maar razen, we zien wel".
Ja, dat denk ik ook wel. Het zou goed zijn als men dat seizoenseffect meer zou omarmen, zowel qua maatregelen als qua vaccinaties.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter alles los kunt laten in een periode van het jaar - bijvoorbeeld mei - dat je weet dat je de goede maanden in gaat. Wij lieten het los per 1 oktober (afgerond), totaal de verkeerde periode want je gaat juist het najaar in waarbij het leven zich in Nederland veel naar binnen verplaatst.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]Wel creatief, dat moet je 'm nageven
We hebben het een maandje gehaald ongeveer.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
En geen enkele maatregel daar. En in de ziekenhuizen is het best te doen. Heerlijk zoals het daar gaat. Dankzij de vaccinaties.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel tot maart door.
Er is nog geen land geweest dat een curve van het jaar ervoor heeft "verslagen" of verkort.
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.
De Nederlandstrategie is dan ook eerst veel te lang wachten met versoepelen en vervolgens op een totaal verkeerd moment alles versoepelen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter alles los kunt laten in een periode van het jaar - bijvoorbeeld mei - dat je weet dat je de goede maanden in gaat. Wij lieten het los per 1 oktober (afgerond), totaal de verkeerde periode want je gaat juist het najaar in waarbij het leven zich in Nederland veel naar binnen verplaatst.
En vervolgens weer veel te lang wachten met ingrijpen, waardoor het ook weer lang duurt voordat je kunt versoepelen etc.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De Nederlandstrategie is dan ook eerst veel te lang wachten met versoepelen en vervolgens op een totaal verkeerd moment alles versoepelen.
Samengevat: zorgvuldig!quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
En vervolgens weer veel te lang wachten met ingrijpen, waardoor het ook weer lang duurt voordat je kunt versoepelen etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
4 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Zullen nog wel wat extra nameldingen inzitten, gezien Amsterdam.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik ontvang ook maar 4 mensen, de rest loopt hier gewoon binnen, achterom is altijd openquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen regel, maar een advies. Dus geen regel dat je maar 4 personen mag ontvangen. Raar dat hij dat dan zo zegt. Zou hij zelf ook niet meer weten wat er precies allemaal voor regels zijn...
Je hele leven kan je al videobellend doorkomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
De Jonge: 'Houd je ook bij Sinterklaasviering aan maatregelen'
"Houd je ook bij de viering van Sinterklaas aan de regel dat je thuis maximaal vier bezoekers mag ontvangen." Die oproep deed demissionair minister De Jonge voor de ministerraad.
Hij zei verder dat bij bezoek mensen het beste ook een zelftest kunnen doen. "Zorg dat Sinterklaas een feest blijft en geen feest voor het virus wordt", benadrukte hij.
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren. "En maak een gedicht, want dat hoort erbij."
.
whahahhaha
1125 Amsterdamquote:Op vrijdag 3 december 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Amsterdam +808
Die gaan weer zo'n beetje naar de 1000
Misschien wel, achterstallig onderhoud door die storing misschien? Zit wel rond het gemiddelde van de afgelopen dagen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |