SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Dat duurde lang!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Terecht klacht. Ik was net aan het afschalen. Verrast door de snelheid van het aantal topic posts.quote:![]()
Tja, en wat dan nog. Als er zoveel met vliegtuigvluchten binnenkomen dan betekent het dat er ook ongeveer net zoveel vertrekken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt een sample van twee vliegtuigen. Uit een land waar zojuist een nieuwe (potentieel besmettelijkere en gevaarlijkere) variant ontdekt is.
Er is vooralsnog geen enkele reden om te vermoeden dat je ditzelfde aantal kunt extrapoleren naar letterlijk alle andere vliegtuigvluchten.
De zo gevreesde 'reisbewegingen' dragen alleen bij aan besmettingen wanneer ze gecombineerd worden met een groter aantal contacten.I'll give you something to do![]()
Afschalen? Dat kan dus niet zomaar he.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Terecht klacht. Ik was net aan het afschalen. Verrast door de snelheid van het aantal topic posts.![]()
Dit. Helemaal. En dan met name gewoon de eerste zin.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zich prima, de meeste van die mensen hebben nog maar nauwelijks kwaliteit van leven, anders zitten ze niet in een verpleeghuis. Daarnaast is het goed voor afname van de vergrijzing, de pensioen zijn nauwelijks te betalen, er komen zorgplekken vrij etc. Begrijp niet waarom iedereen persé 100 jaar moet worden.
Maar als je dat zegt ben je natuurlijk een botte hork.
Als je ziet hoe kwetsbaar sommige mensen eruitzien en zijn.![]()
Maar we goochelen om het allemaal voor ze vol te houden.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Zoals in een vliegtuig? Of zet jij altijd een raampje open?quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:18 schreef galantis het volgende:
De zo gevreesde 'reisbewegingen' dragen alleen bij aan besmettingen wanneer ze gecombineerd worden met een groter aantal contacten.![]()
Zeker wel. Het is vrijdag. Maandag schaal ik weer op.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Afschalen? Dat kan dus niet zomaar he.![]()
"Er komen tribunalen!"
Regering en OMT onderbouwen QR-code met onbetrouwbare modellen
Goed artikel van FTM.Zoals bijna alles in deze plandemie draait het om de centen. Sywert van Lienden was een kleine krabbelaar.
Zeer stabiel genie.![]()
Je houdt je bewust van de domme nu.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Je hebt een sample van twee vliegtuigen. Uit een land waar zojuist een nieuwe (potentieel besmettelijkere en gevaarlijkere) variant ontdekt is.
Er is vooralsnog geen enkele reden om te vermoeden dat je ditzelfde aantal kunt extrapoleren naar letterlijk alle andere vliegtuigvluchten.
Het is een wereldwijd gegeven dat superspread events plaatsen zijn waar veel mensen samenkomen, en dicht op elkaar zitten.
Schiphol is het grootse massaevent dat we hebben met 400.000 bezoekers per dag.
2G'ers mochten zich daar hier zowel als elders in Europa met miljoenen per week ongetest heen begeven, en vervolgens hutje mutje uren in een aluminium cocon gaan zitten, op weg naar het volgende massaevent in de vorm van een luchthaven gevolgd door bv verblijf op een locatie met ongeremde activiteit. En dit alles ongetest tijdens een pandemie.
Het is erg genoeg dat we slechts een sample hebben van 2 vliegtuigen, maar de 2G mensen gooiden helaas woedend hun gratis tests verkregen op de luchthaven in de vuilnisbak.
Er had al veel eerder flink op getest moeten worden in de vorm van op zijn minst een paar dagelijkse steekproeven.
Wanneer 2G vrij kunnen reizen, feesten, samenkomen, ongetest, en we bereiken binnen no time 20K pd, waar denk je dan zelf dat dat door komt?
88% van de bevolking is gevaccineerd, dus hoe in godsnaam kan dat kleine deel waarvan ook nog eens 30% natuurlijke immuniteit heeft moeten zorgen voor een vervijfvoudiging van het aantal besmettingen tov vorig jaar, terwijl ze ook nog eens zijn uitgesloten van massaevents of gewone social gatherings als horeca?
Het zal nooit meer 2G zijn.
Het feit dat men als gevaccineerde nu al aan banden is gelegd, niet meer in de avond de horeca kan bezoeken, geen sportevent meer mag bijwonen, en weer verplicht een mondkap op moet zegt genoeg, dat experiment is helaas mislukt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 03-12-2021 11:38:47 ]![]()
Dat gepush van die tony blair organisatie voor digital id's en dat daar dan het beleid op gemaakt wordt vind ik ook verontrustend.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Donaldson het volgende:
"Er komen tribunalen!"
Goed artikel van FTM.Zoals bijna alles in deze plandemie draait het om de centen. Sywert van Lienden was een kleine krabbelaar.
Die avondklok was al op nattevinger werk gebaseerd en nu weer dit corrupte gestuntel.
Weg met die QR onzin.![]()
Niet nodig. Vliegtuigen zijn uitgerust met degelijke ventilatiesystemen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:22 schreef Paalhaas het volgende:
[..]
Zoals in een vliegtuig? Of zet jij altijd een raampje open?I'll give you something to do![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Donaldson het volgende:
"Er komen tribunalen!"
Dit stuk is ijzersterk. Het hele artikel is goed maar dit is een stuk frustratie waar ik ruim een jaar mee zit. Zo nu met het in de avond sporten, het antwoord is ‘ja maar het OMT zegt’ en daarmee is de kous af, terwijl het advies slecht onderbouwd is en er veel vragen bij te stellen zijn. Het is weinig kritisch meer en altijd maar van één kant belicht.quote:Integriteitshoogleraar Van Eijbergen zegt ‘met verbazing’ te hebben gekeken naar de onderbouwing van het OMT. ‘Ik heb er begrip voor dat je op basis van aannames tot beleid komt in crisissituaties. Zeker de politiek moet keuzes maken. Je weet niet alles. Maar het is problematisch dat er dusdanig veel bij het OMT terechtkomt dat het een soort orakel wordt, en dat de politiek geen verantwoording meer aflegt. Het kabinet wijst simpelweg naar het OMT als dé wetenschap, terwijl je ziet dat die wetenschap soms gebouwd is op vage aannames.’
Van Eijbergen spreekt van ‘schijnexactheid’. Het OMT lijkt de ultieme waarheid te presenteren, maar de wetenschappelijke onderbouwing is ‘nogal triviaal en discutabel’. ‘Als je dan wel stellige uitspraken doet en die als wetenschappelijke waarheid presenteert, is dat een vorm van volksverlakkerij.’
En dat is niet zonder risico. In het wetenschappelijke tijdschrift Nature laat Michael Bang Petersen, een Deense hoogleraar politieke wetenschappen, zien hoe gevaarlijk het is als gezagsdragers het beoordelingsvermogen van de burger miskennen en slordig omspringen met de waarheid: ‘Autoriteiten die hun bevolking wantrouwen, vermijden het uitleggen van nieuwe inzichten – zoals afnemende immuniteit voor nieuwe varianten – en grijpen naar paternalisme en vage geruststellingen. Dat bedreigt de acceptatie van vaccins en verlaagt het vertrouwen in de autoriteit.’Met pijn en moeite derde![]()
Ah, ik zie dat ik net binnen kom tijdens het ‘gevaccineerden zijn super gevaarlijk’ uurtje. Kom over een uurtje wel weer spieken dan![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Probleem is inderdaad dat niemand het OMT kan controleren. De Tweede Kamer heeft de kennis niet en krijgt ook niet alle informatie. Lisa van GL vraagt bijvoorbeeld iedere keer weer om meer informatie en uitleg over hoe het OMT en het RIVM de cijfers berekenen, maar dan krijg je een vaag antwoord dat dat heel lastig is en het niet uit te leggen etc. etc.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[..]
Dit stuk is ijzersterk. Het hele artikel is goed maar dit is een stuk frustratie waar ik ruim een jaar mee zit. Zo nu met het in de avond sporten, het antwoord is ‘ja maar het OMT zegt’ en daarmee is de kous af, terwijl het advies slecht onderbouwd is en er veel vragen bij te stellen zijn. Het is weinig kritisch meer en altijd maar van één kant belicht.
Regering leunt geheel op het OMT en de Tweede Kamer kan het niet controleren, dus eigenlijk worden wij nu al twee jaar lang door het OMT geregeerd. Combineer dat met een minister die niet van aanpakken weet en niet een paar maanden vooruit kan denken en je hebt een "recipe for disaster".
Natuurlijk verwacht ik niet dat Hugo en Mark alle kennis hebben, maar als je ziet dat het al bijna twee jaar lang kut gaat kan je ook een keer zeggen "dit gaat niet jongens, jullie adviezen sucken donkey balls".![]()
FVD dient al bijna twee jaar lang moties in voor meer achtergrondinformatie en meer openbaarheid. Wordt telkens weggestemd door het kartel. Dan wil je geen informatie, dan wil je niet kunnen controleren. Eigen schuld.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is inderdaad dat niemand het OMT kan controleren. De Tweede Kamer heeft de kennis niet en krijgt ook niet alle informatie. Lisa van GL vraagt bijvoorbeeld iedere keer weer om meer informatie en uitleg over hoe het OMT en het RIVM de cijfers berekenen, maar dan krijg je een vaag antwoord dat dat heel lastig is en het niet uit te leggen etc. etc.
Regering leunt geheel op het OMT en de Tweede Kamer kan het niet controleren, dus eigenlijk worden wij nu al twee jaar lang door het OMT geregeerd. Combineer dat met een minister die niet van aanpakken weet en niet een paar maanden vooruit kan denken en je hebt een "recipe for disaster".
Natuurlijk verwacht ik niet dat Hugo en Mark alle kennis hebben, maar als je ziet dat het al bijna twee jaar lang kut gaat kan je ook een keer zeggen "dit gaat niet jongens, jullie adviezen sucken donkey balls".Zeer stabiel genie.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Onzin, want FvD vraagt dingen waarvan ze weten dat ze het nooit gaan krijgen, want dan kunnen ze weer huilie huilie doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:41 schreef Donaldson het volgende:
[..]
FVD dient al twee jaar lang moties in voor meer achtergrondinformatie. Wordt telkens weggestemd door het kartel. Dan wil je geen informatie, dan wil je niet kunnen controleren. Eigen schuld.
FvD vraagt iedere debat weer om informatie PER ziekenhuis. Ze willen niet een totaal plaatje, maar PER individuele ziekenhuis. Als je dan een klein ziekenhuis hebt waar maar één of twee personen op de IC liggen dan kan je dus precies achterhalen wie dat zijn en dat kan en mag gewoon niet. Als ze serieus zouden zijn dan zouden ze genoegen nemen met een overzicht van alle ziekenhuizen. Dat is ze trouwens ook toegezegd.
Enige reden dat FvD informatie per ziekenhuis wil is omdat ze weten dat het niet kan.![]()
Je bent slecht op de hoogte, ik zou de vele moties (je pikt er nu 1 uit) die FVD over dit soort zaken heeft ingediend er eens op nakijken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Onzin, want FvD vraagt dingen waarvan ze weten dat ze het nooit gaan krijgen, want dan kunnen ze weer huilie huilie doen.
FvD vraagt iedere debat weer om informatie PER ziekenhuis. Ze willen niet een totaal plaatje, maar PER individuele ziekenhuis. Als je dan een klein ziekenhuis hebt waar maar één of twee personen op de IC liggen dan kan je dus precies achterhalen wie dat zijn en dat kan en mag gewoon niet. Als ze serieus zouden zijn dan zouden ze genoegen nemen met een overzicht van alle ziekenhuizen. Dat is ze trouwens ook toegezegd.
Enige reden dat FvD informatie per ziekenhuis wil is omdat ze weten dat het niet kan.Zeer stabiel genie.![]()
normaliter doen ze dat altijd netjes gedurende de avondklokdownquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ik zie dat ik net binnen kom tijdens het ‘gevaccineerden zijn super gevaarlijk’ uurtje. Kom over een uurtje wel weer spieken dan![]()
Het was volgens mij Rutte die meende dat als het avondsporten nu zou worden toegestaan dit absoluut zou moeten worden ingewisseld tegen een andere maatregel. Een heel bijzondere gedachte als je nagaat dat - gezien de diversiteit van maatregelen door de tijd en de landen heen - de samenstelling van zo'n maatregelenpakket in zekere mate arbitrair is. Geeft wel aan dat ze compleet blind op het OMT afgaan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[..]
Dit stuk is ijzersterk. Het hele artikel is goed maar dit is een stuk frustratie waar ik ruim een jaar mee zit. Zo nu met het in de avond sporten, het antwoord is ‘ja maar het OMT zegt’ en daarmee is de kous af, terwijl het advies slecht onderbouwd is en er veel vragen bij te stellen zijn. Het is weinig kritisch meer en altijd maar van één kant belicht.I'll give you something to do![]()
OMT overleggen hadden gewoon vanaf het allereerste begin gewoon openbaar moeten zijn. En dat gelul 'ja maar dan kunnen ze niet vrijuit spreken' kan ik echt helemaal niets mee. Ze bepalen daar voor het overgrote deel hoe wij als samenleving dienen te leven, inmiddels bijna 2 jaar, is een klein beetje openheid teveel gevraagd?![]()
Vaccineren is iig minder heilig als men dacht en voordoet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ik zie dat ik net binnen kom tijdens het ‘gevaccineerden zijn super gevaarlijk’ uurtje. Kom over een uurtje wel weer spieken dan
Daarop zou aangepast moeten worden.
Bv testen voordat je naar dat verzorgingshuis gaat, ook al ben je gevaccineerd. Zelfde met grotere events en reizen. Testen voordat je het doet.
Vaccineren helpt, dat aandeel is significant. Maar ik mis de nuance en de aanpassing daarop.
Er wordt nogsteeds teveel gericht op vaccinatie als de heilige graal ipv vaccinatie is zeer belangrijk, maar alleen daarmee zijn we er niet.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.![]()
Dan word je gelijk als wappie weggezet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:
OMT overleggen hadden gewoon vanaf het allereerste begin gewoon openbaar moeten zijn. En dat gelul 'ja maar dan kunnen ze niet vrijuit spreken' kan ik echt helemaal niets mee. Ze bepalen daar voor het overgrote deel hoe wij als samenleving dienen te leven, inmiddels bijna 2 jaar, is een klein beetje openheid teveel gevraagd?What can change the nature of a man?![]()
Alleen in het openbaar huilen vinden ze dan weer geen probleem.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:
OMT overleggen hadden gewoon vanaf het allereerste begin gewoon openbaar moeten zijn. En dat gelul 'ja maar dan kunnen ze niet vrijuit spreken' kan ik echt helemaal niets mee. Ze bepalen daar voor het overgrote deel hoe wij als samenleving dienen te leven, inmiddels bijna 2 jaar, is een klein beetje openheid teveel gevraagd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: