Doe niet zo ordinair.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik las pik. Ik ben weer af voor vandaag.
Drangsommen dan.........klinkt minder erg....quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:24 schreef Paalhaas het volgende:
[..]
En het registratiesysteem direct geschikt maken voor het toevoegen van boosters. Zonder leeftijdsbeperking.
Klinkt een beetje als de griepprik. Het helpt wel, maar voor de alleroudsten werkt die volgens mij ook maar zeer beperkt.quote:
quote:In de eerste golf stierven mensen aan corona en nu sterven ze met corona, maar ook aan algehele zwakheid, minder eten en minder drinken bijvoorbeeld
Oftewel: een griep was ze waarschijnlijk ook fataal geworden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:21 schreef Molo het volgende:
[..]
80+ers in een verpleeghuis die dood gaan, moet niet gekker worden
terecht punt. Ik zou wel eens willen weten hoe lang deze mensen anders te leven hadden. Waarom wordt dat niet besproken? 70+ in een verpleeghuis (dus niet verzorgingtehuis) hebben de laatste afslag al genomen. Het gaat alleen een beetje sneller maar dat was bij de griep wellicht ook zo geweestquote:Op vrijdag 3 december 2021 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zich prima, de meeste van die mensen hebben nog maar nauwelijks kwaliteit van leven, anders zitten ze niet in een verpleeghuis. Daarnaast is het goed voor afname van de vergrijzing, de pensioen zijn nauwelijks te betalen, er komen zorgplekken vrij etc.
Maar als dat zegt ben je natuurlijk een botte hork.
Wat maakt het uit hoe het klinkt als het niet eens uitmaakt of het werkt?quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:42 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Drangsommen dan.........klinkt minder erg....
Sluit maar achteraan in de rij, zomer ben je aan de beurt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:00 schreef Mondkapje het volgende:
Het wordt nu echt snotterweer, booster graag!
Mijn opa kreeg een beroerte en in het ziekenhuis kreeg hij er een longontsteking bovenop waardoor hij werd 'opgegeven'. Hele familie naar het ziekenhuis om afscheid te nemen, zie het nog voor me hoe mijn oma ernaast stond toen hij van de medicatie werd gehaald. Maar daarna leefde hij nog 4 jaar in een verzorgingstehuis. Wat hijzelf zeker niet had gewild maar er was niets meer aan te doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:49 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
terecht punt. Ik zou wel eens willen weten hoe lang deze mensen anders te leven hadden. Waarom wordt dat niet besproken? 70+ in een verpleeghuis (dus niet verzorgingtehuis) hebben de laatste afslag al genomen. Het gaat alleen een beetje sneller maar dat was bij de griep wellicht ook zo geweest
Ja, ik weet, als het je eigen ouders of grootouders zijn is het natuurlijk anders maar de kwaliteit van het leven lijkt me ook niet geheel onbelangrijk. Soms is het gewoon klaar.
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op vrijdag 3 december 2021 00:29 schreef Vallon het volgende:
Los daarvan, de ziekte start hier idd met de virusinfectie maar is - strikt medisch gezien - niet de oorzaak van het (over)lijden. Mensen overlijden door een ontoereikende afweer, uitputting en onderliggende oorzaken die van alles overhoop schopt. Dat wordt niet minder of erger door het virus zelf.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zich prima, de meeste van die mensen hebben nog maar nauwelijks kwaliteit van leven, anders zitten ze niet in een verpleeghuis. Daarnaast is het goed voor afname van de vergrijzing, de pensioen zijn nauwelijks te betalen, er komen zorgplekken vrij etc. Begrijp niet waarom iedereen persé 100 jaar moet worden.
Maar als je dat zegt ben je natuurlijk een botte hork.
Dat wordt heel vaak besproken?quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:49 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoe lang deze mensen anders te leven hadden. Waarom wordt dat niet besproken?
Ja, zoals 30 corona besmette personen per vliegtuig pd dag het land invliegen. Zo'n 15.000 per dag. Dat zal ons helpen het virus te verslaan.quote:[b]Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:[/b
Plus met 2g kunnen ze ook gewoon alles doen.
Leuk dat je dit blijft roepen, maar je hebt geen enkele onderbouwing hiervan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:03 schreef Za het volgende:
Ja, zoals 30 corona besmette personen per vliegtuig pd dag het land invliegen. Zo'n 15.000 per dag.
2G+++++++ Lijkt mij nog beter, dus plus testen, plus mondneusmasker (2 tegelijk, vandaar een extra plus), plus 1.5meter, plus beperkt aantal personen per locatie, plus handschoentjes, plus een flinke angstcampagne.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, zoals 30 corona besmette personen per vliegtuig pd dag het land invliegen. Zo'n 15.000 per dag. Dat zal ons helpen het virus te verslaan.
2G gaat volledig van de baan nu het superspread events zijn gebleken die ons hebben gebracht tot 20K dagelijkse besmettingen, en ongecontroleerd binnenvliegen van Omicron.
Alleen 2G++++ is tijdelijk nog een optie, dus plus testen, plus mondmasker, plus anderhalve meter, plus beperkt aantal personen per lokatie. Zo gaat het zijn straks, overal.
Ik denk dat de 2G's ook vervallen wegens mogelijke nutteloosheid in pakweg 4 wkn.
In de KLM vliegtuigen zaten er 30 per stuk.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
Leuk dat je dit blijft roepen, maar je hebt geen enkele onderbouwing hiervan.
Feit is dat in het vliegtuig niemand wist dat ze de killervariant bij zich hadden, omdat ze waarschijnlijk door vaccinatie geen klachten ontwikkelen. 2G werkt derhalve prima, maar verplichte vaccinatie zou nog beter zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, zoals 30 corona besmette personen per vliegtuig pd dag het land invliegen. Zo'n 15.000 per dag. Dat zal ons helpen het virus te verslaan.
Plus verplichte thuisquarantaine van 10 dagen bij terugkomst!quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2G+++++++ Lijkt mij nog beter, dus plus testen, plus mondneusmasker (2 tegelijk, vandaar een extra plus), plus 1.5meter, plus beperkt aantal personen per locatie, plus handschoentjes, plus een flinke angstcampagne.
Of 10 dagen verplicht quarantaine als je een keertje buiten bent geweest.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Plus verplichte thuisquarantaine van 10 dagen bij terugkomst!
Je hebt een sample van twee vliegtuigen. Uit een land waar zojuist een nieuwe (potentieel besmettelijkere en gevaarlijkere) variant ontdekt is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:11 schreef Za het volgende:
In de KLM vliegtuigen zaten er 30 per stuk.
Niet zo logisch redeneren hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:11 schreef Za het volgende:
We zitten op 20K dagelijkse besmettingen, waar komt het vandaan denk je, de kleuters, de huishond, de ongevaccineerde die zelfs geen toilet kan gebruiken ergens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |