abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202444872
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:25 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Is dat een onoverkomelijk probleem? Het eerder beschikbaar maken van vaccins en boosters voor ouderen is de jure ook leeftijdsdiscriminatie.
Daar zit wel een bepaalde medische grondslag aan vast omdat hoe ouder hoe meer kans op een opname/overlijden door het virus. Verder heeft men tijdens het vaccineren ook bepaalde groepen (zwakkeren) op medische grond voorrang gegeven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202444875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gaat nooit werken want leeftijdsdiscriminatie.
Tja jammer dan. We gooien allerlei vrijheiden en rechten weg voor het beschermen van mensen en nu ineens kan het niet.

We sluiten ook geen clubs omdat kinderen onder de 18 niet naar binnen mogen of verkopen geen drank en sigaretten omdat kinderen het niet mogen.
Statistisch is het te beargumenteren en ook gewoon een weg uit de ellende waarbij je ze tegen zichzelf in bescherming nemen.
Ze moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en boosteren/prikken.

Plus met 2g kunnen ze ook gewoon alles doen.
Juist dat iedereen maar mee moet doen om solidair te zijn of niet te discrimineren is onzinnig.
Het is een crisis immers.
pi_202444883
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:56 schreef maily het volgende:

[..]
Zou het helpen denk je?
Het zal de vaccinatiegraad in elk geval niet verlagen :)
pi_202444893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vaak is vaccinatieplicht gekoppeld aan uitsluiting van bijvoorbeeld winkels/horeca/theater etc.
Je hebt eigenlijk alleen supermarkt nodig (zeker wanneer alles binnenkort op slot zal gaan).

En daar kunnen ze moeilijk gaan controleren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202444897
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')
Dat dit issue niet benoemd kan worden is te wijten aan niets anders dan zelfcensuur. Kritiek op de islam is in dit land zelfmoord voor je carrière.
pi_202444937
Ik heb op dit moment meer dan 10 lege bedden op COVID-cohort.
Gisteren heb ik ruimte opengezet voor COVID-overnames bij RCPS/LCPS. Geen verzoek tot inplaatsing gekomen.

Regulier voldoende ruimte om extra operaties te doen (die kort liggen; FMS 4-5, want ik moet flexibel blijven).

Maar dat mag dus niet meer van LCPS. Want fase 2d.

... :{
  vrijdag 3 december 2021 @ 08:37:36 #132
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202444959
quote:

[..]
Mensen met een 65+ pas worden al gediscrimineerd, dan gewoon verplicht die prik.
pi_202444980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar zit wel een bepaalde medische grondslag aan vast omdat hoe ouder hoe meer kans op een opname/overlijden door het virus. Verder heeft men tijdens het vaccineren ook bepaalde groepen (zwakkeren) op medische grond voorrang gegeven.
Dat klopt. Dus die overweging kan ook gelden voor een eventuele plicht.
pi_202444991
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Rijnmondnieuws paar keer met artikelen erover gezien, werd landelijk niet opgepakt
Hier in Utrecht ook wel eens een artikeltje dat het probeert aan te snijden. Maar dan kwam er altijd achteraan: taalproblemen, wij als samenleving zijn net zo schuldig dat we ze niet bereikt hebben, kijken alleen Turkse/Marokkaanse tv zenders en krijgen de informatie niet.

Blijkbaar hebben we in Nederland een parallelle samenleving die uit volslagen idioten bestaat.
pi_202444996
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:40 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat klopt. Dus die overweging kan ook gelden voor een eventuele plicht.
Hoeveel procent valt er nog te winnen onder de 50+ers (oprechte vraag, ben benieuwd)?
pi_202445000
quote:
83s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb op dit moment meer dan 10 lege bedden op COVID-cohort.
Gisteren heb ik ruimte opengezet voor COVID-overnames bij RCPS/LCPS. Geen verzoek tot inplaatsing gekomen.

Regulier voldoende ruimte om extra operaties te doen (die kort liggen; FMS 4-5, want ik moet flexibel blijven).

Maar dat mag dus niet meer van LCPS. Want fase 2d.

... :{
Vreselijk, er hadden flink wat mensen snel geholpen kunnen worden...
pi_202445002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben we in Nederland een parallelle samenleving die uit volslagen idioten bestaat.
Dit is wel waar.
pi_202445004
quote:

[..]
Daar issie weer, de "kan niet".
pi_202445014
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoeveel procent valt er nog te winnen onder de 50+ers (oprechte vraag, ben benieuwd)?
Geen idee, zo rond de 10-15% gok ik. Maar elke procent zorgt al voor een hele bak minder opnames, voornamelijk op de IC.
pi_202445022
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:25 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Is dat een onoverkomelijk probleem? Het eerder beschikbaar maken van vaccins en boosters voor ouderen is de jure ook leeftijdsdiscriminatie.
Natuurlijk is dat geen probleem. Autoverzekeringen zijn ook duurder voor jongeren, gebaseerd op risico.

Vaccinatie kun je dus ook verplicht maken voor 50+, gebaseerd op risico.

Rijden alle jongeren hun auto in puin of belandt elke 50+`er in het ziekenhuis? Nee, maar we gaan uit van het risico.
pi_202445035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat geen probleem. Autoverzekeringen zijn ook duurder voor jongeren, gebaseerd op risico.

Vaccinatie kun je dus ook verplicht maken voor 50+, gebaseerd op risico.

Rijden alle jongeren hun auto in puin of belandt elke 50+`er in het ziekenhuis? Nee, maar we gaan uit van het risico.
Ok maar verzekeringen zijn geen overheidsbeleid, dat is wel een verschil denk ik.
pi_202445041
quote:

[..]
Ik had nu niet bepaald de indruk dat dit soort grondrechten nog een belangrijke rol spelen in de corona aanpak _O-

Handhaven lijkt mij wat ingewikkelder overigens. Dat zou wel een punt kunnen zijn om geen 2g voor alleen 50+ te gaan inzetten.
pi_202445047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hier in Utrecht ook wel eens een artikeltje dat het probeert aan te snijden. Maar dan kwam er altijd achteraan: taalproblemen, wij als samenleving zijn net zo schuldig dat we ze niet bereikt hebben, kijken alleen Turkse/Marokkaanse tv zenders en krijgen de informatie niet.

Heel simpel, bij bedden gebrek de ongevaccineerden niet toelaten of zelfs het bed uit flikkeren.
Alleen de gevaccineerden of mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden.

Ben echt klaar met dat gezeik. En als je de taal niet spreekt (zelfs geen engels) dan hoor je niet in dit land want dan kun je niet integreren en wil je dat ook niet. Andere discussie, maar zonder deze groep zou dit land er een stuk beter voorstaan. Het enige wat dat volk toevoegt is een goed tv programma op maandagavond: Opsporing verzocht.
pi_202445051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:46 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik had nu niet bepaald de indruk dat dit soort grondrechten nog een belangrijke rol spelen in de corona aanpak _O-

Handhaven lijkt mij wat ingewikkelder overigens. Dat zou wel een punt kunnen zijn om geen 2g voor alleen 50+ te gaan inzetten.
Je moet nu toch ook al je legitimeren bij die QR-code? Ik gebruik dat ding nooit dus misschien heb ik dat verkeerd.
pi_202445056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit is wel waar.
Laatste gedeelte ook, tenminste, als ik op berichten af ga. Het is die groep niet aan te rekenen want ze zijn de taal niet machtig, kijken niet naar Nederlandse TV, volgen het Turkse/Marokkaanse nieuws blijkbaar ook niet.

Met dit soort argumenten denken wij blijkbaar dat die Turkse/Marokkaanse samenleving uit debielen bestaat die niet zelf kan denken.
pi_202445065
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:43 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Geen idee, zo rond de 10-15% gok ik. Maar elke procent zorgt al voor een hele bak minder opnames, voornamelijk op de IC.
Even opgezocht:

50-60 88% volledig gevaccineerd
60-70: 90% volledig
70-80: 93% volledig
80+: 89% volledig

Hier is volgens mij gewoon echt weinig winst te behalen.
pi_202445071
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Je moet nu toch ook al je legitimeren bij die QR-code? Ik gebruik dat ding nooit dus misschien heb ik dat verkeerd.
Ohja dat is waar. Dan kun je meteen de leeftijd checken. :Y
pi_202445077
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:45 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ok maar verzekeringen zijn geen overheidsbeleid, dat is wel een verschil denk ik.
Ja dus? Als een verzekering het kan, kan de overheid het toch ook?
  vrijdag 3 december 2021 @ 08:48:57 #149
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202445078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Heel simpel, bij bedden gebrek de ongevaccineerden niet toelaten of zelfs het bed uit flikkeren.
Alleen de gevaccineerden of mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden.

Ben echt klaar met dat gezeik. En als je de taal niet spreekt (zelfs geen engels) dan hoor je niet in dit land want dan kun je niet integreren en wil je dat ook niet. Andere discussie, maar zonder deze groep zou dit land er een stuk beter voorstaan. Het enige wat dat volk toevoegt is een goed tv programma op maandagavond: Opsporing verzocht.
Volgens mij heb ik jou wel eens iets genuanceerder zien posten, maar wel eens met de strekking :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202445083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Even opgezocht:

50-60 88% volledig gevaccineerd
60-70: 90% volledig
70-80: 93% volledig
80+: 89% volledig

Hier is volgens mij gewoon echt weinig winst te behalen.
Gemiddeld dus 90%. Hoezo is dat weinig? Die 10% die je hier laat liggen is verantwoordelijk voor de overgrote meerderheid van de opnames.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')