Die zijn er inderdaad zeker. Maar stel dat je 10% in die groep wel kunt bereiken, dat maakt ook een flink verschil.quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:45 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat helpt bij die groep voor geen meter, de Polen die ik ken bijvoorbeeld gooien voor het overgrote deel de brief ongeopend weg. Corona bestaat niet is een hoax vaccins doden je. Je kunt beter tegen de klaagmuur lullen die geeft eerder antwoord.
Die 10% bereiken; hoe dan?!quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad zeker. Maar stel dat je 10% in die groep wel kunt bereiken, dat maakt ook een flink verschil.
Ik voorspel, 2G of vaccinatieplicht in januari.quote:Op vrijdag 3 december 2021 02:07 schreef leolinedance het volgende:
2G heeft geen enkel nut. 1G of lockdown graag.
Huisarts actief laten nabellen met mogelijkheid zelfde dag nog te vaccineren? Nog agressiever de wijken in, prikbussen tegenover de kerk en moskee en actief werven. Zoiets?quote:
Zou het helpen denk je?quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huisarts actief laten nabellen met mogelijkheid zelfde dag nog te vaccineren? Nog agressiever de wijken in, prikbussen tegenover de kerk en moskee en actief werven. Zoiets?
Gaat niet gebeuren, dat zijn religieuze kneuzen of mensen die alleen maar dwarser worden hoe meer je er over begint.quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad zeker. Maar stel dat je 10% in die groep wel kunt bereiken, dat maakt ook een flink verschil.
Dat gaat je niet lukken ik ga er na 20 maanden al niet eens meer over in discussie ik ben inmiddels de stille genieter. Ze krijgen corona vervolgens zijn ze blij want QR code (dat weten ze namelijk wel) en als het hoestje dan lang na de besmetting nog aanhoudt is het opeens niet leuk meer en willen ze naar de dokter die ze door moet verwijzen naar het ziekenhuis voor een MRI wat dan vervolgens niet gaat want druk.quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe zie je een vaccinatieplicht voor je?quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, dat zijn religieuze kneuzen of mensen die alleen maar dwarser worden hoe meer je er over begint.
Tijd voor vaccinatieplicht.
Het ergste is dat je dit probleem ook niet kunt adresseren zonder meteen de diversiteits- en inclusiviteitspolitie op je nek te krijgen, want dit benoemen is natuurlijk discriminatie en racisme. Dat brengt een oplossing ook niet echt dichterbij.quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:57 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken ik ga er na 20 maanden al niet eens meer over in discussie ik ben inmiddels de stille genieter. Ze krijgen corona vervolgens zijn ze blij want QR code (dat weten ze namelijk wel) en als het hoestje dan lang na de besmetting nog aanhoudt is het opeens niet leuk meer en willen ze naar de dokter die ze door moet verwijzen naar het ziekenhuis voor een MRI wat dan vervolgens niet gaat want druk.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huisarts actief laten nabellen met mogelijkheid zelfde dag nog te vaccineren? Nog agressiever de wijken in, prikbussen tegenover de kerk en moskee en actief werven. Zoiets?
Hier in de regio deed een uitzendbureau er alles voor om mensen zich te laten vaccineren tot aan met een bus naar de vaccinatie lokatie gereden worden aan toe. Het begon allemaal mooi maar uiteindelijk viel de opkomst gewoon tegenquote:Op vrijdag 3 december 2021 07:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien wat minder media (met constant Red Team-geschreeuw) consumeren dan. Dat soort zwartgalligheid is niet gezond.quote:Op vrijdag 3 december 2021 07:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Al die verschillende verhalen in de media. Precies een jaar geleden hadden we zo'n beetje hetzelfde met de Britse destroyer.
Na 20 maanden dit gedoe ben ik echt op het punt gekomen dat ik zeg, laat maar komen die omicron en dat ik hoop dat de doemverhalen kloppen, let's get it over with.
Ik zou zeggen, 2G voor alles, inclusief werk.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe zie je een vaccinatieplicht voor je?
Het leger langs de huizen. vastbinden en dan prikje toedienen?
Deze vraag wordt vaker gesteld maar je kan het vrij eenvoudig enforcen met hoge boetes, Griekenland komt met ¤100 per maand. Je zou hier ¤300 kunnen doen ofzo.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat wordt oorlog.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, 2G voor alles, inclusief werk.
Vanaf 1 maart boete per dag dat je niet gevaccineerd bent.
Vrij simpel. Iedereen met een prikje staat geregistreerd. Geen registratie is geen prikje en dus dagelijks dwangsommen tot er geprikt is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee hoor, kom maar op er mee, ik kijk er naar uit.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:03 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Misschien wat minder media (met constant Red Team-geschreeuw) consumeren dan. Dat soort zwartgalligheid is niet gezond.
En bij een aantoonbare ernstige bijwerking van een dwang-vaccin natuurlijk een leven lang inkomen en zorgkosten vergoeding betaalt door de overheid, naast een eenmalige schadevergoeding. Dan dek je in elk geval die hele kleine kans ook netjes af.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, 2G voor alles, inclusief werk.
Vanaf 1 maart boete per dag dat je niet gevaccineerd bent.
Ben je teleurgesteld als omicron helemaal niet besmettelijker blijkt te zijn?quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee hoor, kom maar op er mee, ik kijk er naar uit.
Alle andere opties "kunnen niet", dus ik verwelkom omicron met open armen 👍
De boete kan nog even uitgesteld worden, als stok achter de deur.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat wordt oorlog.
2G voor alles ben ik mee eens. Boete niet.
Ik denk dat omicron weer met een sisser af gaat lopen, maar ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ben je teleurgesteld als omicron helemaal niet besmettelijker blijkt te zijn?
Vaak is vaccinatieplicht gekoppeld aan uitsluiting van bijvoorbeeld winkels/horeca/theater etc.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Prima, zet maar in de kleine lettertjes.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En bij een aantoonbare ernstige bijwerking van een dwang-vaccin natuurlijk een leven lang inkomen en zorgkosten vergoeding betaalt door de overheid, naast een eenmalige schadevergoeding. Dan dek je in elk geval die hele kleine kans ook netjes af.
Hoezo wordt dit oorlog? Alles is tot nu toe klakkeloos geaccepteerd omdat het geleidelijk ging. Er komt geen opstand. Ook met een vaccinatieplicht niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat wordt oorlog.
2G voor alles ben ik mee eens. Boete niet.
Vergeet vooral niet dat 85-90% inmiddels ís gevaccineerd.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo wordt dit oorlog? Alles is tot nu toe klakkeloos geaccepteerd omdat het geleidelijk ging. Er komt geen opstand. Ook met een vaccinatieplicht niet.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat omicron weer met een sisser af gaat lopen, maar ik hoop van niet.
Misschien een klein beetje teleurgesteld...
Ik snap sowieso niet dat er niet meer prikkers zijn als je kunt EHBO en kun je na een opleiding van een dag ook prikken zetten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:08 schreef aartstyle het volgende:
Gisteren bij Beau mij ook mateloos lopen ergen aan die Rouvoet. Vol trots dat ze wellicht straks 700K vaccinaties kunnen zetten. Melden dat ze nauw samenwerken met de ziekenhuizen, nou no way. Dat willen ze helemaal niet, ze willen het allemaal zelf doen.
Mijn vrouw heeft overigens 2 weken geleden nog aangeboden om te helpen bij het vaccineren (is verpleegkundige en heeft eerste vaccinatie periode ook geholpen). Krijgt ze een mail terug dat het niet nodig is.....
Afgelopen week nog eens contact geweest. Ze zoeken nu toch mensen. Mijn vrouw geeft aan wel een dag in het weekend te willen helpen, want doordeweeks gaat echt niet lukken. Wederom een afwijzing want je moet 1 dag door de weeks en 1 dag in het weekend. HALLO, WE ZITTEN IN EEN CRISIS!
Gisteren verkondigde die rouvoet ook dat het moeilijk is om locaties te vinden, hallo!!!! Alle evenementen gaan niet door, de hele Rai/jaarbeurs/ziggo dome en andere evenementenhallen staan leeg.
Dat we zo diep gezonken zijn is echt niet te bevatten.
Ga serieus overwegen om dit land te verlaten. Het artikel uit BN de stem over de domheid van de patienten en de laksheid van hugo helpt daar ook niet bij. Man man man.
Ik durf wel te stellen dat Turken en Marokkanen veruit het minst gevaccineerd zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het ergste is dat je dit probleem ook niet kunt adresseren zonder meteen de diversiteits- en inclusiviteitspolitie op je nek te krijgen, want dit benoemen is natuurlijk discriminatie en racisme. Dat brengt een oplossing ook niet echt dichterbij.
Die 85-90% wil gewoon terug naar hoe het was. En terecht. Dus de druk op de groep die nu de ziekenhuizen bezet zal alleen nog maar verder toenemen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet vooral niet dat 85-90% inmiddels ís gevaccineerd.
Dit vat het gekloot wel samen jaquote:Op vrijdag 3 december 2021 08:08 schreef aartstyle het volgende:
Gisteren bij Beau mij ook mateloos lopen ergen aan die Rouvoet. Vol trots dat ze wellicht straks 700K vaccinaties kunnen zetten. Melden dat ze nauw samenwerken met de ziekenhuizen, nou no way. Dat willen ze helemaal niet, ze willen het allemaal zelf doen.
Mijn vrouw heeft overigens 2 weken geleden nog aangeboden om te helpen bij het vaccineren (is verpleegkundige en heeft eerste vaccinatie periode ook geholpen). Krijgt ze een mail terug dat het niet nodig is.....
Afgelopen week nog eens contact geweest. Ze zoeken nu toch mensen. Mijn vrouw geeft aan wel een dag in het weekend te willen helpen, want doordeweeks gaat echt niet lukken. Wederom een afwijzing want je moet 1 dag door de weeks en 1 dag in het weekend. HALLO, WE ZITTEN IN EEN CRISIS!
Gisteren verkondigde die rouvoet ook dat het moeilijk is om locaties te vinden, hallo!!!! Alle evenementen gaan niet door, de hele Rai/jaarbeurs/ziggo dome en andere evenementenhallen staan leeg.
Ga serieus overwegen om dit land te verlaten. Het artikel uit BN de stem over de domheid van de patienten en de laksheid van hugo helpt daar ook niet bij. Man man man.
Ik zou het geen zwart gat noemen, maar juist DE weg uit de besluiteloosheid.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]. Ik ben blij dat ik niet zomaar in zo'n zwart gat val.
Alleen samen ...quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit vat het gekloot wel samen ja
Samen helpen we elkaar naar de tering![]()
Zo werkt het blijkbaar met mensen via het leger ook. 2 dagen opleiding en prikken maar. Er moet sowieso altijd supervisie van een GGD arts zijn dus dit moet toch lukken? In België allemaal een stuk minder gecompliceerd.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat er niet meer prikkers zijn als je kunt EHBO en kun je na een opleiding van een dag ook prikken zetten.
Hij was irritant. Had ook een boze geïrriteerde ondertoon waarin mensen te dom zijn om te snappen dat het blijkbaar allemaal niet sneller kan dan dit en dit al heel bijzonder is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:08 schreef aartstyle het volgende:
Denk ik ook, vreemd genoeg zag je nooit een cameraploeg voor de moskee maar werd alleen Staphorst met de grond gelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat Turken en Marokkanen veruit het minst gevaccineerd zijn.
Te veel complottheorieën, te veel wantrouwen richting de overheid, te veel anti vaccin en zij beïnvloeden hun ouders ook ermij die dan bang zijn voor zowel corona als het vaccin en dan maar op god vertrouwen.
Gelukkig zitten er hier en daar wel ouderen tussen die zich hebben laten vaccineren maar denk wel minder 50+ dan bij Nederlanders bv.
Onder de 50 ken ik bijna niemand die gevaccineerd is.
Al mijn vrienden "vertrouwen op hun lichaam".
Bv 1 vrouw die ik ken heeft een hersenbloeding gehad 2 dagen na het vaccin.
Ligt dan op de IC waarna die zoon tegen de hele familie zei, ligt vol met mensen die na vaccin er komen maar de media wil niet dat je het weet.
Daarna zijn ze allemaal doodsbang om het vaccin te nemen.
Hoe meer je pusht hoe meer je ze wegduwt.
Voorlichting bij de moskeeën kan nog helpen voor ouderen die nu nog ongevaccineerd zijn.
Als je te dom bent om te schijten dan helpt daar vrij weinig tegenquote:Op vrijdag 3 december 2021 08:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat Turken en Marokkanen veruit het minst gevaccineerd zijn.
Te veel complottheorieën, te veel wantrouwen richting de overheid, te veel anti vaccin en zij beïnvloeden hun ouders ook ermij die dan bang zijn voor zowel corona als het vaccin en dan maar op god vertrouwen.
Gelukkig zitten er hier en daar wel ouderen tussen die zich hebben laten vaccineren maar denk wel minder 50+ dan bij Nederlanders bv.
Onder de 50 ken ik bijna niemand die gevaccineerd is.
Al mijn vrienden "vertrouwen op hun lichaam".
Bv 1 vrouw die ik ken heeft een hersenbloeding gehad 2 dagen na het vaccin.
Ligt dan op de IC waarna die zoon tegen de hele familie zei, ligt vol met mensen die na vaccin er komen maar de media wil niet dat je het weet.
Daarna zijn ze allemaal doodsbang om het vaccin te nemen.
Hoe meer je pusht hoe meer je ze wegduwt.
Voorlichting bij de moskeeën kan nog helpen voor ouderen die nu nog ongevaccineerd zijn.
Dat kan ook primaquote:Op vrijdag 3 december 2021 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo werkt het blijkbaar met mensen via het leger ook. 2 dagen opleiding en prikken maar. Er moet sowieso altijd supervisie van een GGD arts zijn dus dit moet toch lukken? In België allemaal een stuk minder gecompliceerd.
[ twitter ]
Dat is altijd zo, om niet te stigmatiseren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk ik ook, vreemd genoeg zag je nooit een cameraploeg voor de moskee maar werd alleen Staphorst met de grond gelijk gemaakt.
Als je uitgaat van je bestaande mogelijkheden in alle niet crisis structuren dan gaat dat idd niet neequote:Op vrijdag 3 december 2021 08:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij was irritant. Had ook een boze geïrriteerde ondertoon waarin mensen te dom zijn om te snappen dat het blijkbaar allemaal niet sneller kan dan dit en dit al heel bijzonder is.
Rijnmondnieuws paar keer met artikelen erover gezien, werd landelijk niet opgepaktquote:Op vrijdag 3 december 2021 08:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk ik ook, vreemd genoeg zag je nooit een cameraploeg voor de moskee maar werd alleen Staphorst met de grond gelijk gemaakt.
Als we dan ook nog kunnen onderhandelen over de vaccinatie frequentie zodat deze proportioneel is aan de waargenomen afname van de opgewekte immuniteit en er per ronde opnieuw een volwaardige overweging wordt gemaakt of een plicht nog langer noodzakelijk is, komen we er wel uit.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prima, zet maar in de kleine lettertjes.
Dan maar 2g voor 50+ overal. Denk dat we er dan ook wel zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je te dom bent om te schijten dan helpt daar vrij weinig tegen
Meer en betere voorlichting en meer kun je niet doen
Tijd om Covid als één van de soorten zorg te zien. Opa heeft geen vaccin en slechte kansen, de groeten, geen IC plek voor u
Gaat nooit werken want leeftijdsdiscriminatie.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan maar 2g voor 50+ overal. Denk dat we er dan ook wel zijn.
Creëer je ook meer draagvlak bij 50 min.
Niet per se, ik zie ook wel dat de noodzaak van al die dingen moeilijker houdbaar wordt zodra corona meer endemisch wordt. Het is nu nog steeds het gesprek van de dag maar als het qua zorgimpact gelijkwaardig wordt aan griep dan gaat de meerderheid echt niet vrijwillig een mondkapje op doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou het geen zwart gat noemen, maar juist DE weg uit de besluiteloosheid.
Als de oplossing uit de samenleving moet komen zijn we over 10 jaar nog bezig met vliegverboden, debatteren over 2G, boosters, groene vinkjes of mondkapjes.
Niet geheel onverwacht van de voormalig partijleider van de CU.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je uitgaat van je bestaande mogelijkheden in alle niet crisis structuren dan gaat dat idd niet nee
Of het anders kán, tuurlijk. Maar doen we niets mee want wij zijn niet verantwoordelijk
Is dat een onoverkomelijk probleem? Het eerder beschikbaar maken van vaccins en boosters voor ouderen is de jure ook leeftijdsdiscriminatie.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat nooit werken want leeftijdsdiscriminatie.
Dus gedwongen prikken is ok, maar leeftijdsdiscriminatie is een stap te ver?quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je dat doet kan je je carrière als journalist verder wel vergeten en wordt het pand van de NOS dezelfde avond nog in de fik gestoken. Daarom.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je dat doet kan je je carrière als journalist verder wel vergeten en wordt het pand van de NOS dezelfde avond nog in de fik gestoken. Daarom.
Daar zit wel een bepaalde medische grondslag aan vast omdat hoe ouder hoe meer kans op een opname/overlijden door het virus. Verder heeft men tijdens het vaccineren ook bepaalde groepen (zwakkeren) op medische grond voorrang gegeven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat een onoverkomelijk probleem? Het eerder beschikbaar maken van vaccins en boosters voor ouderen is de jure ook leeftijdsdiscriminatie.
Tja jammer dan. We gooien allerlei vrijheiden en rechten weg voor het beschermen van mensen en nu ineens kan het niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk alleen supermarkt nodig (zeker wanneer alles binnenkort op slot zal gaan).quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vaak is vaccinatieplicht gekoppeld aan uitsluiting van bijvoorbeeld winkels/horeca/theater etc.
Dat dit issue niet benoemd kan worden is te wijten aan niets anders dan zelfcensuur. Kritiek op de islam is in dit land zelfmoord voor je carrière.quote:
Mensen met een 65+ pas worden al gediscrimineerd, dan gewoon verplicht die prik.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat klopt. Dus die overweging kan ook gelden voor een eventuele plicht.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar zit wel een bepaalde medische grondslag aan vast omdat hoe ouder hoe meer kans op een opname/overlijden door het virus. Verder heeft men tijdens het vaccineren ook bepaalde groepen (zwakkeren) op medische grond voorrang gegeven.
Hier in Utrecht ook wel eens een artikeltje dat het probeert aan te snijden. Maar dan kwam er altijd achteraan: taalproblemen, wij als samenleving zijn net zo schuldig dat we ze niet bereikt hebben, kijken alleen Turkse/Marokkaanse tv zenders en krijgen de informatie niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Rijnmondnieuws paar keer met artikelen erover gezien, werd landelijk niet opgepakt
Hoeveel procent valt er nog te winnen onder de 50+ers (oprechte vraag, ben benieuwd)?quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:40 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt. Dus die overweging kan ook gelden voor een eventuele plicht.
Vreselijk, er hadden flink wat mensen snel geholpen kunnen worden...quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb op dit moment meer dan 10 lege bedden op COVID-cohort.
Gisteren heb ik ruimte opengezet voor COVID-overnames bij RCPS/LCPS. Geen verzoek tot inplaatsing gekomen.
Regulier voldoende ruimte om extra operaties te doen (die kort liggen; FMS 4-5, want ik moet flexibel blijven).
Maar dat mag dus niet meer van LCPS. Want fase 2d.
...
Dit is wel waar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we in Nederland een parallelle samenleving die uit volslagen idioten bestaat.
Daar issie weer, de "kan niet".quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, zo rond de 10-15% gok ik. Maar elke procent zorgt al voor een hele bak minder opnames, voornamelijk op de IC.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel procent valt er nog te winnen onder de 50+ers (oprechte vraag, ben benieuwd)?
Natuurlijk is dat geen probleem. Autoverzekeringen zijn ook duurder voor jongeren, gebaseerd op risico.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat een onoverkomelijk probleem? Het eerder beschikbaar maken van vaccins en boosters voor ouderen is de jure ook leeftijdsdiscriminatie.
Ok maar verzekeringen zijn geen overheidsbeleid, dat is wel een verschil denk ik.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen probleem. Autoverzekeringen zijn ook duurder voor jongeren, gebaseerd op risico.
Vaccinatie kun je dus ook verplicht maken voor 50+, gebaseerd op risico.
Rijden alle jongeren hun auto in puin of belandt elke 50+`er in het ziekenhuis? Nee, maar we gaan uit van het risico.
Ik had nu niet bepaald de indruk dat dit soort grondrechten nog een belangrijke rol spelen in de corona aanpakquote:Op vrijdag 3 december 2021 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel simpel, bij bedden gebrek de ongevaccineerden niet toelaten of zelfs het bed uit flikkeren.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier in Utrecht ook wel eens een artikeltje dat het probeert aan te snijden. Maar dan kwam er altijd achteraan: taalproblemen, wij als samenleving zijn net zo schuldig dat we ze niet bereikt hebben, kijken alleen Turkse/Marokkaanse tv zenders en krijgen de informatie niet.
Blijkbaar hebben we in Nederland een parallelle samenleving die uit volslagen idioten bestaat.
Je moet nu toch ook al je legitimeren bij die QR-code? Ik gebruik dat ding nooit dus misschien heb ik dat verkeerd.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:46 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik had nu niet bepaald de indruk dat dit soort grondrechten nog een belangrijke rol spelen in de corona aanpak
Handhaven lijkt mij wat ingewikkelder overigens. Dat zou wel een punt kunnen zijn om geen 2g voor alleen 50+ te gaan inzetten.
Laatste gedeelte ook, tenminste, als ik op berichten af ga. Het is die groep niet aan te rekenen want ze zijn de taal niet machtig, kijken niet naar Nederlandse TV, volgen het Turkse/Marokkaanse nieuws blijkbaar ook niet.quote:
Even opgezocht:quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:43 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen idee, zo rond de 10-15% gok ik. Maar elke procent zorgt al voor een hele bak minder opnames, voornamelijk op de IC.
Ohja dat is waar. Dan kun je meteen de leeftijd checken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je moet nu toch ook al je legitimeren bij die QR-code? Ik gebruik dat ding nooit dus misschien heb ik dat verkeerd.
Ja dus? Als een verzekering het kan, kan de overheid het toch ook?quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok maar verzekeringen zijn geen overheidsbeleid, dat is wel een verschil denk ik.
Volgens mij heb ik jou wel eens iets genuanceerder zien posten, maar wel eens met de strekkingquote:Op vrijdag 3 december 2021 08:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heel simpel, bij bedden gebrek de ongevaccineerden niet toelaten of zelfs het bed uit flikkeren.
Alleen de gevaccineerden of mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden.
Ben echt klaar met dat gezeik. En als je de taal niet spreekt (zelfs geen engels) dan hoor je niet in dit land want dan kun je niet integreren en wil je dat ook niet. Andere discussie, maar zonder deze groep zou dit land er een stuk beter voorstaan. Het enige wat dat volk toevoegt is een goed tv programma op maandagavond: Opsporing verzocht.
Gemiddeld dus 90%. Hoezo is dat weinig? Die 10% die je hier laat liggen is verantwoordelijk voor de overgrote meerderheid van de opnames.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even opgezocht:
50-60 88% volledig gevaccineerd
60-70: 90% volledig
70-80: 93% volledig
80+: 89% volledig
Hier is volgens mij gewoon echt weinig winst te behalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |