abonnement Unibet Coolblue
pi_202444005
Dood gaan we allemaal wel,een keer op een dag.
  vrijdag 3 december 2021 @ 02:07:24 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202444032
2G heeft geen enkel nut. 1G of lockdown graag.
  vrijdag 3 december 2021 @ 02:11:47 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202444039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 02:07 schreef leolinedance het volgende:
2G heeft geen enkel nut. 1G of lockdown graag.
Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ze nu überhaupt nieuwe maatregelen overwegen. Zou me niks verbazen als ze het huidige pakket gewoon een tijdje volhouden.
  vrijdag 3 december 2021 @ 04:45:45 #29
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202444150
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 02:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ze nu überhaupt nieuwe maatregelen overwegen. Zou me niks verbazen als ze het huidige pakket gewoon een tijdje volhouden.
Ik hoop het. De huidige regels zijn in ieder geval duidelijk en goed te volgen. Je doet bepaalde dingen overdag: werk, sport, winkelen etc en de avond is voor sociale contacten en rust.

Natuurlijk kun je er van alles van vinden, maar dit is tenminste vol te houden.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld verplichte thuislockdowns of 1G+test beleid.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202444198
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 04:45 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik hoop het. De huidige regels zijn in ieder geval duidelijk en goed te volgen. Je doet bepaalde dingen overdag: werk, sport, winkelen etc en de avond is voor sociale contacten en rust.

Natuurlijk kun je er van alles van vinden, maar dit is tenminste vol te houden.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld verplichte thuislockdowns of 1G+test beleid.
Ik denk dat ze bang zijn dat velen psychisch door het ijs zakken als we nu tot april in lockdown gaan (want als je in lockdown gaat is dat niet voor 2 weken). Waarschijnlijk willen ze dat voorkomen. En terecht.
pi_202444262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ondertussen doen die doem berichten me al helemaal niks meer. Alsof je er langzaam immuun voor wordt. Ik zie het allemaal wel. Als je ze zo vaak leest verliezen ze vanzelf hun waarde.
Is ook veel herhaling, vorig jaar ook met de Britse gelezen, de Colombiaanse, de Californische, B100 uit New York.

Een groepje gevaccineerde mensen besmet met omnicron, paniek paniek! Ja en ook 20.000 mensen besmet met Delta en gevaccineerd.
pi_202444271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit?
Ik haal onze huisexpert @:lenny_leonard er even bij…
Oneens. Zo werkt dat niet.
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 06:37:42 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202444273
twitter

Een heel draadje
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 06:40:24 #34
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202444285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 23:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Als de coronaregels ervoor zorgen dat het waterpokken virus minder de ronde doet kan dat meer problemen veroorzaken dan meer besmettingen op latere leeftijd. Eén van de reden waarom er niet tegen gevaccineerd wordt is dat wie waterpokken gehad heeft het virus blijft meedragen (in de zenuwcellen, vergelijkbaar met herpes simplex, aka koortslip) en op latere leeftijd gordelroos kan krijgen. Regelmatige (externe) blootstelling aan het virus vermindert de kans daarop.
Ja, dat is een goeie. Dat probleem hebben we natuurlijk voor meer virussen als de immuniteit afneemt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202444298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 00:10 schreef _serial_ het volgende:
Naar de schuilkelders dus maar

[ afbeelding ]
Vandaag is het zover, Diederik zijn code zwart voorspelling.
Gelukkig kan ik niet meer sporten vanavond wat ik voel me daardoor een stuk gezonder.
pi_202444303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Vandaag is het zover, Diederik zijn code zwart voorspelling.
Gelukkig kan ik niet meer sporten vanavond wat ik voel me daardoor een stuk gezonden.
Volgens die IC-arts uit Groningen (en tevens D66-senator(!!)) is het effectief al code zwart.
pi_202444318
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens die IC-arts uit Groningen (en tevens D66-senator(!!)) is het effectief al code zwart.
Oh, lol. Ook nog uit Groningen. De regio die het minste levert.


Maar zo werkt het dus gewoon niet. Hij snapt niet goed wat fase 3 is.
pi_202444319
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 04:45 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik hoop het. De huidige regels zijn in ieder geval duidelijk en goed te volgen. Je doet bepaalde dingen overdag: werk, sport, winkelen etc en de avond is voor sociale contacten en rust.

Natuurlijk kun je er van alles van vinden, maar dit is tenminste vol te houden.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld verplichte thuislockdowns of 1G+test beleid.
Zeker als er nu een kentering komt en we idd licht gaan dalen lijkt het me nu geen moment meer om nog harder in te grijpen.
pi_202444322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens die IC-arts uit Groningen (en tevens D66-senator(!!)) is het effectief al code zwart.
Misschien in 1 ziekenhuis, maar niet overal lijkt me? Anders stonden de kranten wel weer vol.
pi_202444323
Absurd die oversterfte.. -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202444326
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zeker als er nu een kentering komt en we idd licht gaan dalen lijkt het me nu geen moment meer om nog harder in te grijpen.
En zelfs al grijp je harder in, strenge maatregelen zullen sowieso tot maart/april nodig zijn. Ze gaan echt niet halverwege het griepseizoen versoepelen.

Dan beter aanmodderen met die avondlockdown. Uitkomst is toch hetzelfde.
  vrijdag 3 december 2021 @ 06:57:54 #42
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202444328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens die IC-arts uit Groningen (en tevens D66-senator(!!)) is het effectief al code zwart.
Ik vind die term moeilijk op waarde te schatten. Wat is nu precies de definitie...

Is het nu een landelijke status, waarbij ziekenhuizen nieuwe patiënten volgens een bepaald niveau van triage aannemen? Is het een status per ziekenhuis? Is het het gevoel van de mensen die in het ziekenhuis werken? Een term die de management er op voor hand uit gooit in talkshows om het in werkelijkheid te voorkomen? Op deze manier heeft zelfs de lokale korfbalclub code zwart als er 2 leden besmet zijn of de snackbar code zwart als de patatbestellingen afnemen na 17:00..
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202444330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dan beter aanmodderen met die avondlockdown. Uitkomst is toch hetzelfde.
Dat lijkt me wat kort door de bocht
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202444332
Overigens is er gisteren door LCPS besloten dat er geen fms 4-5 meer mogen doen. Niks. Zelfs als het niets verandert aan je covid capaciteit.


We hebben echt niks geleerd van het verleden.


@miss_sly gaat de operatie van je moeder nog door? Dan kan ze wel eens echt de laatste kans in lange tijd hebben gegrepen. :o
pi_202444337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat lijkt me wat kort door de bocht
Ik heb eerlijk gezegd voor het eerst het gevoel dat er niet alleen maar naar de zorg wordt gekeken. Paar weken geleden gaven ze in een debat ook aan hogere zorgdruk te willen accepteren zodat de maatschappij voor een groter deel kan doordraaien.

Denk dat dat in dit stadium ook wel te verdedigen is.
pi_202444338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien in 1 ziekenhuis, maar niet overal lijkt me? Anders stonden de kranten wel weer vol.
In eindfase 2d wordt overal fms 3-5 afgeschaald. Dan doe je alleen 1-2. Dat is <48 uur. Zo ver zijn we gewoon nog niet. Ook niet in Groningen.
pi_202444342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
In eindfase 2d wordt overal fms 3-5 afgeschaald. Dan doe je alleen 1-2. Dat is <48 uur. Zo ver zijn we gewoon nog niet. Ook niet in Groningen.
Dus die man vertelt onzin zeg je eigenlijk. Maar met welk doel doet hij dat? Draagvlak creëren voor maatregelen? Het is wel een D66-er, je kan het ook niet helemaal los van elkaar zien imo.
  vrijdag 3 december 2021 @ 07:03:39 #48
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202444343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd voor het eerst het gevoel dat er niet alleen maar naar de zorg wordt gekeken. Paar weken geleden gaven ze in een debat ook aan hogere zorgdruk te willen accepteren zodat de maatschappij voor een groter deel kan doordraaien.

Denk dat dat in dit stadium ook wel te verdedigen is.
De effecten van de maatregelen zijn niet eerlijk verdeeld voor iedereen, maar dat kan ook niet. De huidige maatregelen zijn in elk geval veel zachter dan ik had verwacht. Ik heb alleen geen idee of dit nu bewust beleid is of de toevallige uitkomst van een compromis tussen alle belangen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202444357
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:03 schreef GemMagic het volgende:

[..]
De effecten van de maatregelen zijn niet eerlijk verdeeld voor iedereen, maar dat kan ook niet. De huidige maatregelen zijn in elk geval veel zachter dan ik had verwacht. Ik heb alleen geen idee of dit nu bewust beleid is of de toevallige uitkomst van een compromis tussen alle belangen.
Ja, dat zal later wel duidelijk worden. Hoe dat nou gekomen is. Ik merk wel dat ik er steeds meer moeite mee begin te krijgen dat de samenleving - zoals het zich nu laat aanzien - nog jarenlang met beperkende maatregelen zal moeten leven omdat
a. de zorg niets kan hebben en
b. een kleine groep mensen op basis van oneigenlijke argumenten een goedgekeurd vaccin weigert maar wel een beroep wil doen op de zorg indien nodig en dan ook nog eens voorrang krijgt. Zelfs als dit tot gevolg heeft dat andere zorg moet worden uitgesteld, met verlies van een veelvoud aan gezonde levensjaren als gevolg.

Sorry. Ik vind het niet meer uit te leggen.
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 07:08:15 #50
5428 crew  miss_sly
pi_202444359
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 06:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is er gisteren door LCPS besloten dat er geen fms 4-5 meer mogen doen. Niks. Zelfs als het niets verandert aan je covid capaciteit.


We hebben echt niks geleerd van het verleden.


@:miss_sly gaat de operatie van je moeder nog door? Dan kan ze wel eens echt de laatste kans in lange tijd hebben gegrepen. :o
Ik heb nog niet gehoord van niet. Melden om 9.00 uur. Ik hoop het echt heel erg!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')