SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit zijn echt goede cijfers. De daling is ingezet, we gaan naar beneden glijden.![]()
![]()
Vergeet opa en oma niet!quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:54 schreef Questular het volgende:
Fijn die daling, ik nodig meteen wat mensen uit voor SinterklaasGo hard or go home![]()
Dat zou misschien logisch zijn als het OMT daadwerkelijk beleid zou maken, maar dat doen ze niet, ze geven slechts advies. Bovendien is het OMT geen werkgever. Niemand "is" OMT-lid, het OMT vraagt input vanuit verschillende expertises. Al die individuen hebben in principe alleen loyaliteit richting zichzelf, ze treden op als externe consultant. Als je persoon A en B vraagt om hun mening over iets te geven, dan moet je niet raar opkijken als persoon A bij z'n eigen standpunt blijft, ook als dat niet per se in het uiteindelijke advies wordt overgenomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die mensen in het OMT moeten wanneer ze in het OMT zitting (willen) hebben of hadden, hun mening voor zichzelf houden. Iemand die politiek wil bedrijven voor de belangen(organisaties) door bv te lekken of te kleppen in talkshows moet geen zitting nemen in het OMT.![]()
Wel goede timing, straks allemaal besmet met sinterklaas zodat er over 2 weken weer een piek is en precies met kerst alles weer helemaal op slot kanquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:56 schreef Noek het volgende:
Opa en oma worden gelukkig wel minder ziek.
Maar ze gaan alsnog kapot. Dat wel.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Vaccineren is de uitweg, zo kunnen de zwakkeren, kwetsbaren en ouderen tenminste menselijk stervenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:56 schreef Noek het volgende:
Opa en oma worden gelukkig wel minder ziek.
Maar ze gaan alsnog kapot. Dat wel.![]()
![]()
Hoe gaan we die noemen? De pepernotenpiek? De surprisepiek (omdat ze hem weer niet zagen aankomen)?quote:
Als we in code zwart komen zou ik hem wel de ‘zwarte piek’ noemen. Past bij Sinterklaas.Makkelijk eerste![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hoe gaan we die noemen? De pepernotenpiek? De surprisepiek (omdat ze hem weer niet zagen aankomen)?
Als we in code zwart komen zou ik hem wel de ‘zwarte piek’ noemen. Past bij Sinterklaas.![]()
![]()
Minder ziek maar wel doodziek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:59 schreef dycto het volgende:
[..]
Vaccineren is de uitweg, zo kunnen de zwakkeren, kwetsbaren en ouderen tenminste menselijk sterven
Helemaal in de war.Go hard or go home![]()
Tevens te hergebruiken voor kerst.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hoe gaan we die noemen? De pepernotenpiek? De surprisepiek (omdat ze hem weer niet zagen aankomen)?
Als we in code zwart komen zou ik hem wel de ‘zwarte piek’ noemen. Past bij Sinterklaas.![]()
Misschien volgen we nu gewoon de natuurlijke curve vh virus. Iemand postte dat nog vorige week. Dat we toen op een piek zaten en dat het zou gaan dalen.
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.Go hard or go home![]()
Voor de kerstboom gebruik ik liever een gouden piek.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Tevens te hergebruiken voor kerst.Makkelijk eerste![]()
Ik geloof wel dat bepaalde maatregelen een drukkend effect hebben, maar in grote lijnen denk ik inderdaad dat het hele verloop van die golven gewoon beperkt te beïnvloeden is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Misschien volgen we nu gewoon de natuurlijke curve vh virus. Iemand postte dat nog vorige week. Dat we toen op een piek zaten en dat het zou gaan dalen.
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.
Je ziet dat alle landen vroeg of laat weer richting een nieuwe piek gaan, ongeacht de maatregelen.![]()
Straks om 14.45 uur weer een persco met nieuwe maatregelen in België. Daar zitten ze inmiddels qua besmettingen hoger dan Nederland in absolute aantallen (23k vandaag) terwijl ze een derde minder inwoners hebbenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Natuurlijk. Iedereen die gevoelig was voor het virus (door geen vaccinatie, een vaccinatie die niet genoeg werkt, een mindere gezondheid etc) kwam deze periode juist door het gebrek aan maatregelen wel in aanraking met het virus. Het was niet echt te ontwijken. Wat je op een gegeven moment krijgt is dat (bijna) iedereen aan de beurt is geweest en dan zakt het vanzelf weer in. Vandaar dat het virus in ieder land, met of zonder maatregelen, uiteindelijk een curve volgt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.Makkelijk eerste![]()
Eigenwijs volkquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef LTVDK het volgende:
Straks om 14.45 uur weer een persco met nieuwe maatregelen in België. Daar zitten ze inmiddels qua besmettingen hoger dan Nederland in absolute aantallen (23k vandaag) terwijl ze een derde minder inwoners hebben![]()
Je bedoelt deze ?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.
ML4.4 Netherlands Covid19 Cases Gompertz Curve [2.0.0]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De Jonge: 'Houd je ook bij Sinterklaasviering aan maatregelen'
"Houd je ook bij de viering van Sinterklaas aan de regel dat je thuis maximaal vier bezoekers mag ontvangen." Die oproep deed demissionair minister De Jonge voor de ministerraad.
Hij zei verder dat bij bezoek mensen het beste ook een zelftest kunnen doen. "Zorg dat Sinterklaas een feest blijft en geen feest voor het virus wordt", benadrukte hij.
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren. "En maak een gedicht, want dat hoort erbij."
.
whahahhaha![]()
Hoe zou Hugo de vragen over de oversterfte nu weer recht gaan praten? Niemand mag weten van de duizenden die worden geweigerd bij het ziekenhuis en dus thuis stikken zonder kans op overleven. Het lijkt steeds moeilijker te worden om deze facade op te houden na die opmerking van die arts gisteravond dat het al in feite code zwart is.![]()
Een bruiloft bijwonen ook.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
"Houd je ook bij de viering van Sinterklaas aan de regel dat je thuis maximaal vier bezoekers mag ontvangen." Die oproep deed demissionair minister De Jonge voor de ministerraad.
Hij zei verder dat bij bezoek mensen het beste ook een zelftest kunnen doen. "Zorg dat Sinterklaas een feest blijft en geen feest voor het virus wordt", benadrukte hij.
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren. "En maak een gedicht, want dat hoort erbij."
.
whahahhaha![]()
Grapperhaus had zijn eigen bruiloft moeten streamen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
Collega Grapperhaus voegde er nog aan toe dat je Sinterklaas ook via een videoverbinding kunt vieren.![]()
Echt?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:11 schreef Confetti het volgende:
Hoe zou Hugo de vragen over de oversterfte nu weer recht gaan praten? Niemand mag weten van de duizenden die worden geweigerd bij het ziekenhuis en dus thuis stikken zonder kans op overleven. Het lijkt steeds moeilijker te worden om deze facade op te houden na die opmerking van die arts gisteravond dat het al in feite code zwart is.![]()
Dit gaat nog wel tot maart door.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Er is nog geen land geweest dat een curve van het jaar ervoor heeft "verslagen" of verkort.
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.![]()
Gemiste kans. Erg jammer.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.![]()
UK is niet echt een goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel tot maart door.
Er is nog geen land geweest dat een curve van het jaar ervoor heeft "verslagen" of verkort.
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.
Bovendien kan je curves onderling alleen vergelijken door ook de context van maatregelen naast elkaar te leggen. Gevaccineerden zitten vrijwel nergens in lockdown, was vorig jaar wel anders.![]()
Op een gegeven moment is het daar toch wel eens op? Of zijn er ook veel herbesmettingen bij.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:15 schreef Za het volgende:
De UK zit al chronisch met 40-50K besmettingen pd.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als die 40k+ besmettingen per dag leiden tot 10 ziekenhuisopnames is het natuurlijk niet relevant meer. Dan kun je wel stellen dat het op is denk ik.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het daar toch wel eens op? Of zijn er ook veel herbesmettingen bij.![]()
Voelt anders weinig anders dan vorig jaar rond deze periode.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:20 schreef viceversa het volgende:
Gevaccineerden zitten vrijwel nergens in lockdown, was vorig jaar wel anders.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die 40k+ besmettingen per dag leiden tot 10 ziekenhuisopnames is het natuurlijk niet relevant meer. Dan kun je wel stellen dat het op is denk ik.
Het kabbelt een beetje door in de UK
700 opnames per dag, 7644 in ziekenhuis, 931 op de IC, 100-150 doden per dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In principe maken we nu misbruik van de BOSS bedden. Als je die mee telt dan zitten we over de limiet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef viceversa het volgende:
Ik dacht trouwens dat 600 bezetting al code zwart was, maar daar zijn we overheen?
Als je het Hugo vraagt hebben we nog 200 bedden te gaan.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dan ben je wel een beetje wereldvreemd als je dit zegt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
.
whahahhaha![]()
Je ziet aan landen als Frankrijk en Duitsland dat ook zij met veel stengere regels rondom maskers en 2G gewoon weer naar een nieuwe piek werken. Her en der demp je het allicht iets, maar zo'n virus verspreidt zich uiteindelijk toch wel onder de radar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natuurlijk. Iedereen die gevoelig was voor het virus (door geen vaccinatie, een vaccinatie die niet genoeg werkt, een mindere gezondheid etc) kwam deze periode juist door het gebrek aan maatregelen wel in aanraking met het virus. Het was niet echt te ontwijken. Wat je op een gegeven moment krijgt is dat (bijna) iedereen aan de beurt is geweest en dan zakt het vanzelf weer in. Vandaar dat het virus in ieder land, met of zonder maatregelen, uiteindelijk een curve volgt.![]()
Net zoals je bruiloft toch?quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:10 schreef THEFXR het volgende:
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Gooi er eens een degelijke bron tegenaan. Want nu is het vooral maar een leeg bericht.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:11 schreef Confetti het volgende:
Mwah. Italië gaat nog wel okay.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je ziet aan landen als Frankrijk en Duitsland dat ook zij met veel stengere regels rondom maskers en 2G gewoon weer naar een nieuwe piek werken. Her en der demp je het allicht iets, maar zo'n virus verspreidt zich uiteindelijk toch wel onder de radar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, ik vind Britten overigens nou niet een toonbeeld van "healthy looking people".quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het kabbelt een beetje door in de UK
700 opnames per dag, 7644 in ziekenhuis, 931 op de IC, 100-150 doden per dag.
Heb hier een Britse pub om de hoek waar ik al paar keer heb gezeten.
Dan zie ik die bleke, veel te dikke Engelse koppen die om 11:00 s'ochtends al halve liters bier zitten weg te klappen.
Ahja, ze zijn wel gezellig, dat dan weer wel![]()
![]()
650 was geloof ik wat Kuipers of Gommers als grens hadden aangegeven. Maar sowieso is dat alleen het aantal covidpatiënten, terwijl het natuurlijk gaat om het totaal. Als er minder non-covidbedden bezet zijn, is er logischerwijs meer plek voor mensen die wel covid hebben. Bovendien was het vandaag nog in het nieuws dat een opschaling naar een IC-capaciteit van 1250 blijkbaar kan lukken, dus dat is 100 bedden meer dan waar voorheen rekening mee werd gehouden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:24 schreef viceversa het volgende:
Ik dacht trouwens dat 600 bezetting al code zwart was, maar daar zijn we overheen?
Het is al met al moeilijk om te zeggen wat de harde grens precies is, want de capaciteit fluctueert per dag. Voorlopig zijn er volgens LCPS in elk geval nog BOSS-bedden vrij, dus ik neem aan dat zolang dat het geval is er sowieso geen sprake is van code zwart.![]()
Nog wel.quote:
Maar zodra de cijfers eenmaal de stijgende lijn hebben, is het volgens mij 'onderhuids' al te laat. Dan zit de verspreiding al te diep om nog tijdig af te remmen. Want het aantal positieve tests is natuurlijk niet het hele verhaal, er zijn x meer besmettingen dan dat gerapporteerd wordt.![]()
Wat ik bedoelde te zeggen is, geen hond weet of wij gaan stabiliseren op 20K of weer omlaag zullen gaan. En daar is de UK een voorbeeld van een land waarbij er van een curve zelfs geen sprake meer is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:20 schreef viceversa het volgende:
UK is niet echt een goed voorbeeld.
Bovendien kan je curves onderling alleen vergelijken door ook de context van maatregelen naast elkaar te leggen. Gevaccineerden zitten vrijwel nergens in lockdown, was vorig jaar wel anders.
Vorig jaar liepen de 3e golf besmettingen hier in NL door tot half mei (er lijkt even een afname in feb, maar dat kwam door invallende kou), dat gaat heden niet anders zijn, en evenmin in lagere aantallen als een jaar geleden, maar eerder een veelvoud.![]()
Nouja, je ziet dat in ieder geval ook in landen waar mensen amper gevaccineerd zijn en de boel nog wel gewoon grotendeels draait.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:03 schreef Noek het volgende:
Dan iedereen zo van:"Hoera, hoezee, de maatregelen hebben het virus verslagen." En het virus doet gewoon zn virusdingetje en geeft geen neuk.![]()
Om over de Britse causine nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik vind Britten overigens nou niet een toonbeeld van "healthy looking people".
Heb hier een Britse pub om de hoek waar ik al paar keer heb gezeten.
Dan zie ik die bleke, veel te dikke Engelse koppen die om 11:00 s'ochtends al halve liters bier zitten weg te klappen.
Ahja, ze zijn wel gezellig, dat dan weer welNee, inderdaad niet het toonbeeld van gezond leven.
![]()
Wel een mooi voorbeeld van dat verhalen in de media voornamelijk pressie middelen zijn (voortkomend uit zorgen voor code zwart uiteraard).quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
650 was geloof ik wat Kuipers of Gommers als grens hadden aangegeven. Maar sowieso is dat alleen het aantal covidpatiënten, terwijl het natuurlijk gaat om het totaal. Als er minder non-covidbedden bezet zijn, is er logischerwijs meer plek voor mensen die wel covid hebben. Bovendien was het vandaag nog in het nieuws dat een opschaling naar een IC-capaciteit van 1250 blijkbaar kan lukken, dus dat is 100 bedden meer dan waar voorheen rekening mee werd gehouden.
Het is al met al moeilijk om te zeggen wat de harde grens precies is, want de capaciteit fluctueert per dag. Voorlopig zijn er volgens LCPS in elk geval nog BOSS-bedden vrij, dus ik neem aan dat zolang dat het geval is er sowieso geen sprake is van code zwart.
En uiteindelijk is het ook nog De Jonge die mag bepalen wanneer het code zwart is. En ik gok zo dat er heel wat kunstgrepen gaan volgen om dat te voorkomen, linksom of rechtsom.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: