abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202447311


quote:
VACCINATIEPLICHT MOGELIJK ALS VOLKSGEZONDHEID IN GEDING IS'

De Tweede Kamer geeft gisteren een motie verworpen die een mogelijke vaccinatieplicht helemaal uitsloot. Een vaccinatieplicht in Nederland is mogelijk wanneer de volksgezondheid in het geding is. Dit zegt hoogleraar Gezondheidsrecht Aart Hendriks van de Universiteit van Leiden. Hendriks noemt de wens van de Duitse regering, die haar burgers een prikplicht wil opleggen, een 'forse inbreuk de op de zelfbeschikking.'

Laat onverlet dat er volgens de hoogleraar sprake is van een gezondheidscrisis waarbij veel mensen denken dat ze ofwel dood gaan ofwel ernstig ziek worden. 'Dan moet je als politicus de afweging maken: ga je voor de gezondheid van velen of voor de zelfbeschikking van weinigen?'

Volksgezondheid
Het is volgens Hendriks toegestaan om dat zelfbeschikkingsrecht terzijde te schuiven als er goede redenen voor zijn. Als dagelijkse voorbeelden van die inperking noemt Hendriks het dragen van een helm en de autogordel in het verkeer. 'Het is in het belang van de volksgezondheid.' Politici moeten zich later achter de oren krabben als na jaren blijkt dat veel sterfte voorkomen had kunnen worden, zegt Hendriks.

In Duitsland gaat hoofdelijk gestemd worden over de vaccinatieplicht en de stemming verloopt niet zoals gebruikelijk niet langs de partijlijnen, wat aangeeft hoe gevoelig het onderwerp ligt. Hendriks stelt dat een eventuele vaccinatieplicht wettelijk verankerd moet worden. 'Het moet in een wet. het kan in een aparte wet, maar het kan ook in de Wet Publieke Gezondheid.'
quote:
'Vaccinatieplicht nog niet aan de orde, maar niet uitgesloten'
"Je kunt niks uitsluiten", antwoordde demissionair premier Mark Rutte, toen hem vrijdag werd gevraagd naar de mogelijkheid van een vaccinatieplicht. Zelfs de meest verstokte pro-vaccinatiepartijen in Den Haag willen daar niet aan. Maar wat als dat verandert? Is zo'n plicht dan wettelijk mogelijk?

Vooropgesteld. In Nederland is het nog lang niet zover, andere Europese landen kiezen al wel voor een vaccinatieplicht. Zo moeten Griekse 60-plussers voor 16 januari een afspraak hebben gemaakt voor hun eerste vaccinatie. Oostenrijk gaat zelfs nog verder met een vaccinatieplicht voor iedereen. Andere Europese landen moeten op zijn minst nadenken over zo'n verplichting, vindt Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Zij noemt dat 'logisch en gepast'.

Na afloop van de coronapersconferentie afgelopen vrijdagavond vroeg de NOS premier Rutte naar de vaccinatieplicht:

Verslaggever:

"U bent geen voorstander van vaccinatieplicht, maar u zei ook: in een crisis kan je niets uitsluiten. Met code zwart in zicht: is dit dan het moment?"

Premier Rutte:

"Nee, dit is niet het moment, maar je kunt ook niks uitsluiten. Maar dit is niet het moment."

"Ik hield het niet voor mogelijk, maar inmiddels lijken de geesten rijp te worden gemaakt voor een vaccinatieplicht", zegt Andre den Exter, universitair hoofddocent gezondheidsrecht aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. "Een algehele vaccinatieplicht zoals in Oostenrijk gaat naar mijn idee wel erg ver hoor. Mocht Nederland al besluiten tot een vaccinatieplicht, dan zal die zich in eerste instantie waarschijnlijk nog beperken tot bepaalde beroepssectoren, zoals de gezondheidszorg en essentiële diensten, zoals politieagenten."

Den Exter verwacht dat een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht er alleen kan komen als alle andere maatregelen een code zwart in de zorg niet kunnen voorkomen. "Het is het meest vergaande middel waarover de overheid beschikt en daar kan die niet zomaar toe besluiten. Als niet eerst geprobeerd is om bijvoorbeeld met prikbussen de wijk in te gaan, dan zal de overheid daarmee moeten beginnen."

Voor militairen bestaat er al wel een vaccinatieplicht, voor gewone burgers (nog) niet. De Wet publieke gezondheid zal daarvoor moeten worden uitgebreid, zegt Aart Hendriks, hoogleraar gezondheidsrecht aan de Universiteit Leiden. "Die wet verplicht de overheid enerzijds om maatregelen te nemen tegen de verspreiding van infectieziektes, zoals het coronavirus. Anderzijds kan de overheid de wet zo aanpassen dat burgers verplicht worden zich te laten vaccineren."

Mocht er al een vaccinatieplicht komen, dan betekent dat nog niet dat er vaccinaties onder dwang worden gezet, zegt Den Exter. "Je zal niet thuis worden beetgepakt en geprikt: drang is nog geen dwang. De sancties op weigeren zullen proportioneel moeten zijn. Dat kan bijvoorbeeld een boete zijn, het opschorten van salaris is dat naar mijn idee niet. Het lijkt me niet proportioneel om iemand onder de armoedegrens te drukken omdat die zich niet wil laten vaccineren."

Recht op lichamelijke integriteit niet absoluut
Een veelgehoord argument van mensen die zich niet willen laten vaccineren is het recht op lichamelijke integriteit. Dat recht is in tegenstelling tot het recht op leven geen absoluut recht, zegt emeritus hoogleraar ethiek Govert den Hartogh van de Universiteit van Amsterdam. "Het recht op lichamelijke integriteit is beperkt tot bijvoorbeeld in het geval waarbij je dronken betrokken raakt bij een auto-ongeluk. Dan zal je bloed moeten afstaan. In deze pandemie gaat het om een nog veel zwaarder belang. Aan de ene kant hebben we te maken met grote economische schade, anderzijds zorgen ongevaccineerden voor een grote druk op de zorg, waardoor operaties moeten worden uitgesteld. Vrijheid mag nooit zo ver gaan dat die anderen in gevaar brengt."

Vooralsnog wil het kabinet niet tornen aan die vrijheid, maar mocht dat wel gebeuren dan zal de wetswijziging daarover door beide Kamers moeten worden aangenomen, zegt hoogleraar gezondheidsrecht Hendriks. "De proportionaliteit zal door de Tweede en Eerste Kamer moeten worden bekeken, maar als de regering die kan aantonen, kan het binnen een dag of 10 geregeld zijn."

"Ik verwacht niet dat Nederland zomaar kiest voor een vaccinatieplicht, maar tegelijk zie je dat steeds meer Europese landen ertoe besluiten. Als deze quasi-lockdown steeds maar weer blijft terugkomen, dan verwacht ik wel dat de Kamer er uiteindelijk mee instemt. Er zal dan wel rekening gehouden moeten worden met het kleine deel van de bevolking dat zich om medische redenen niet kán laten vaccineren. Dat wil ik niet onopgemerkt laten."

Zelfs pro-vaccinatiepartijen Den Haag zijn tegen
Volgens politiek verslaggever Marieke van de Zilver voelen weinig mensen in politiek Den Haag iets voor een vaccinatieplicht. "Op dit moment speelt een vaccinatieplicht nog helemaal niet in Den Haag. Zelfs de meest verstokte pro-vaccinatiepartijen zien meer in het overtuigen van moeilijk bereikbare groepen, bijvoorbeeld in kwetsbare wijken. Demissionair minister De Jonge heeft ook meerdere keren uitgesloten dat zo'n plicht er in Nederland komt, maar de ervaring leert dat er in deze crisis wel meer maatregelen op tafel zijn gekomen waarvan niemand zich eerder kon voorstellen dat ooit ze genomen zouden worden."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-verplichting-dwang
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:01:09 #2
3542 Gia
User under construction
pi_202447334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Stel je bent er van overtuigd dat je zult sterven heeft thuisisolatie dan wel zin?
Waarom zou ik sterven. Iedereen sterft ooit.
Als ik Corona krijg, is de kans voor mij redelijk groot, dus probeer ik dat te vermijden.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:04:55 #3
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202447374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:47 schreef probeer het volgende: [..] Maar er is niets normaals aan. Stop eens met dat walgelijk egocentrische, compleet onwetenschappelijke, complotdenkende gedrag te normaliseren? Waarom iets wat compleet van de zotte is, algemeen bespreekbaar moeten maken? Dat doen we toch ook niet bij flat-earthers? Dan zeggen we toch ook niet, 'mjah, laten we inderdaad nog maar eens flink met z'n allen de vorm van de aarde gaan bespreken'?
Het gaat ze helemaal niet om de vaccinaties. Het gaat om aandacht en erkenning. Deze lui zijn niet in staat om op een positieve manier een bijdrage en daarmee erkenning te krijgen, dus dan maar zo.

Kijk ook eens naar de verdeling van iq in de samenleving. 13,6% zit tussen de 70 en 85. Waarmee komt dat percentage grofweg overeen? Het zijn natuurlijk niet de echte mongolen die anti-vax zijn, die nemen braaf hun prikje. Maar die groep net daarboven, die zonder begeleiding door het leven gaat, die houden het land nu in gijzeling.
pi_202447387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat wordt niet meer naar de costa of de ardeche in de zomer.
Ik ga niet eens het land uit, al ben ik gevaccineerd. Alleen al die maatregelingen en uren met een mondkapje in een trein zitten etc. ontneemt mij al het plezier. Dan maar weer een jaar overslaan.
pi_202447399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:04 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het gaat ze helemaal niet om de vaccinaties. Het gaat om aandacht en erkenning. Deze lui zijn niet in staat om op een positieve manier een bijdrage en daarmee erkenning te krijgen, dus dan maar zo.

Kijk ook eens naar de verdeling van iq in de samenleving. 13,6% zit tussen de 70 en 85. Waarmee komt dat percentage grofweg overeen? Het zijn natuurlijk niet de echte mongolen die anti-vax zijn, die nemen braaf hun prikje. Maar die groep net daarboven, die zonder begeleiding door het leven gaat, die houden het land nu in gijzeling.
Correctie Mark en Hugo houden het land in gijzeling.

Alleen samen krijgen we het demissionaire kabinet er onder.
pi_202447417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Angstspropaganda?

Je doelt op de onzin die wappies verspreiden over vaccins? Dat het gevaarlijk zou zijn en ontelbare slachtoffers eist?
Hou toch op met je wappies.

Grootste angstpropaganda komt uit het kabinet zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202447421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Correctie Mark en Hugo houden het land in gijzeling.

Alleen samen krijgen we het demissionaire kabinet er onder.
Realisme bij die gasten is ver te zoeken. Totale paniekvoetballers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202447442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat wordt niet meer naar de costa of de ardeche in de zomer.
De gevaccineerden dachten daar anders over totdat het bleek dat de vaccines niet werkten en op de IC's terechtkwamen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:10:09 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202447445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Juist en dan stiekem opsluiten en dan met zn allen: "Hahaha ja was toch wel waar wat jullie dan met zn allen riepen".

En dan heel hard wegrennen.
Nah, allemaal niet nodig.... de treinreis en na de reis douchen zal voor de meesten genoeg zijn om zich te realiseren dat de huidige maatschappij echt niets met 80 jaar geleden te maken heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 12:12:47 #10
8781 crew  Frutsel
pi_202447479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
Hoe zit dat bij de griep virus. Heb je dan ook een groot kans om te overlijden of geldt dit alleen voor de covid-19 virus?
Met griep kun je ook doodgaan, zeker als je onderliggende klachten hebt, daarom halen veel mensen ook jaarlijks een griepprik.
pi_202447481
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Jawel, maar dat neemt niet weg dat qua taalgebruik we geen krachttermen hoeven te gebruiken. Het gaat me meer om het inhoudelijke hier in het topic of dat een beetje normaal kan.
Er is per definitie geen normale inhoudelijke discussie met die mensen mogelijk. Er valt niet te praten met mensen die complotten boven wetenschap verkiezen. En door dat toch keer op keer, maand in maand uit, elk topic weer te proberen, faciliteer je hun waanzin.

Lang niet alles verdient serieuze aandacht. Zo ook de anti-vaxxers / wappies niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202447490
''Ja maar als ik niet vaccineer dan mag ik niet uitgaan, mag ik niet naar de kroeg, mag ik niet naar de restaurant, mag ik niet reizen, mag ik dit niet, mag ik dat niet uhu uhu uhu uhuu..''

Ondertussen indirect gedwongen zichzelf te vaccineren oftewel gezondheid in ruil voor ''vrijheid'' op spel te zetten.

''Jaa maar meneer/mevrouw, je hebt nu wel elke jaar je boosterprikje nodig he anders werkt dat vaccin namelijk niet...''

WATT??? -O-

Tjaaa... daar sta je dan met je domme kop
pi_202447514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
Hoe zit dat bij de griep virus. Heb je dan ook een groot kans om te overlijden of geldt dit alleen voor de covid-19 virus?
Covid is gevaarlijker dan het griepvirus. Er zijn nu nog mensen herstellende die tijdens de eerste golf getroffen zijn. Kijk voor de aardigheid maar eens op de site van het longfonds cq coronaplein.nu. Er is zelfs een onderzoek gaande dat het een zenuwstelsel kan aantasten. Helaas men weet nog te weinig.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:16:15 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202447524
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Jawel, maar dat neemt niet weg dat qua taalgebruik we geen krachttermen hoeven te gebruiken. Het gaat me meer om het inhoudelijke hier in het topic of dat een beetje normaal kan.

Het zal me een rotzorg zijn of jij die lui wappies vindt of tuig, maar als ik zeg: iedereen van het RIVM is tuig dan is dat nog weer anders dan dat ik zeg: Tengano en Leandra zijn tuig. Als iemand jou een schaap noemt, moet je dat niet quoten, maar melden :)
Ja, dat had ik kunnen doen, in dit geval heb ik het idd gequote een opmerking over het schelden gemaakt, waar door iemand anders dan weer schamper op gereageerd werd, dat heb ik verder genegeerd.

Punt is dat het de discussie behoorlijk vervuilt, evenals het gegeven dat de oorspronkelijke TS gewoon een topic geopend heeft om zijn anti-vaxx propaganda te kunnen spuien, ongeacht het gegeven dat hij in de OP nog deed alsof hij niet anti-vaxx was.

Maar ik ga die "schaap' opmerkingen niet melden, want als ik dat doe kan ik ook iedere "wappie" opmerking gaan melden, of het wordt me verweten dat ik die niet meld, en er komt hoe dan ook gezeik van maar doet de discussie niet goed.
Overigens is het jammer dat het topic geopend is met een Trojaans paard strategie, want an sich is het onderwerp wel interessant, maar dat ik tegen verplicht vaccineren ben wil niet zeggen dat ik het met allerlei Tisjeboyjay complottheorieën eens ben, of dat soort figuren überhaupt serieus genomen zouden moeten worden.
Wat dat betreft is het meer dan prima dat het vervolgtopic door een neutrale mod geopend is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202447614
Wat mij interessant lijkt is of mensen nog zolang moeten herstellen na een vaccinatie mocht men alsnog ziek worden door corona. Die eerste golf heeft er behoorlijk ingehakt toen we nog geen vaccinaties hadden. Zoals ik al aangaf zijn er nu nog tal van mensen niet hersteld van die eerste golf.
pi_202447671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Er is per definitie geen normale inhoudelijke discussie met die mensen mogelijk. Er valt niet te praten met mensen die complotten boven wetenschap verkiezen. En door dat toch keer op keer, maand in maand uit, elk topic weer te proberen, faciliteer je hun waanzin.
Valse tegenstelling, de geschiedkundige wetenschap leert ons dat er volop gecomplotteerd wordt. Zelf ben ik nogal van de rechtswetenschap volgen en zie tot mijn afgrijzen overal en in deze OP mensen opduiken die grondrechten gelijk stellen om ze te laten botsen waarna ze dan onderdeel van een politieke afweging zouden zijn. Maar zo werken grondrechten helemaal niet. Dat is net zoiets als alle asielzoekers over de grens zetten omdat in de GW staat "Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid."

Daarbuiten valt er ook niet zoveel voor de wetenschap te kiezen. Er is namelijk geen wetenschap zonder wetenschappelijk debat en dat wordt van meerdere kanten gesmoord. Van een wetenschappelijke consensus kan dus als zodanig geen sprake zijn.

Ik ben zelf nooit zo'n fan van Ockham's Razor geweest, omdat het simpelweg niet zoveel is. Niettemin moet ik droog vaststellen dat als je het coronagebeuren zonder complot wil verklaaren, je tot een stapeling van meer en minder bizarre aannames en mechanisme moeten komen die niet tegen Ockham's razor opgewassen zouden zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:34:39 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202447754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:09 schreef Werkperd het volgende:

[..]
De gevaccineerden dachten daar anders over totdat het bleek dat de vaccines niet werkten en op de IC's terechtkwamen.
Hoe dan ook mag jij lekker in NL blijven als je lekker dwars blijft doen en dezelfde nonsens blijft herhalen. Ik stuur wel een kaartje ergens van een eiland in de Middellandse zee.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:42:21 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202447880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef Cherni het volgende:
Wat mij interessant lijkt is of mensen nog zolang moeten herstellen na een vaccinatie mocht men alsnog ziek worden door corona. Die eerste golf heeft er behoorlijk ingehakt toen we nog geen vaccinaties hadden. Zoals ik al aangaf zijn er nu nog tal van mensen niet hersteld van die eerste golf.
Het vervelende in het maken van die vergelijking is dat niet iedereen even ziek wordt, ook als ze wel of niet gevaccineerd zijn.
Waar mijn neefje na een paar dagen zijn reuk- en smaakvermogen weer terug had heeft een bekende van mijn oudste zoon dat nog steeds niet na een besmetting, en dit gaat beiden om volledig gevaccineerden.
Het verloop van de ziekte en de klachten zijn simpelweg niet bij iedereen gelijk.

Hetzelfde met niet-gevaccineerden; waar de één met een vrij mild verloop van de ziekte te maken heeft loopt een ander een jaar later nog tegen behoorlijke beperkingen aan, als ze er niet aan overlijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:43:06 #19
3542 Gia
User under construction
pi_202447893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
Hoe zit dat bij de griep virus. Heb je dan ook een groot kans om te overlijden of geldt dit alleen voor de covid-19 virus?
Ik krijg al sinds mijn 40ste de griepprik. Inderdaad omdat de griep gevaarlijk kan zijn voor mij.
Ik heb dan ook geen seconde geaarzeld voor het coronavaccin en ook niet voor de booster. Hoop snel aan de beurt te zijn, want heb de 2de pfizerprik 14 juni gehad.
pi_202447996
Ik ben erg benieuwd wanneer ze het gaan verplichten, wordt een grote puinhoop. Dat is het toch al...
pi_202448033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:48 schreef Antares1981 het volgende:
Ik ben erg benieuwd wanneer ze het gaan verplichten, wordt een grote puinhoop. Dat is het toch al...
Als het verplicht is blijft het verplicht, ook al is het niet meer nodig voor 99% van de bevolking. De overige maatregelen blijven ook bestaan en de zorg wordt nog verder afgebouwd maar de kosten uiteraard hoger.

We hebben gelukkig de mondkapjes weer terug zodat de griep ook deze winter wordt vermeden ondanks dat men dacht dat hier velen aan onderdoor zouden gaan. Diezelfde griep die ook dodelijk kan zijn waar men nog wel vrij over mag beslissen of ze die nemen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_202448152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:13 schreef Werkperd het volgende:
''Ja maar als ik niet vaccineer dan mag ik niet uitgaan, mag ik niet naar de kroeg, mag ik niet naar de restaurant, mag ik niet reizen, mag ik dit niet, mag ik dat niet uhu uhu uhu uhuu..''

Ondertussen indirect gedwongen zichzelf te vaccineren oftewel gezondheid in ruil voor ''vrijheid'' op spel te zetten.

''Jaa maar meneer/mevrouw, je hebt nu wel elke jaar je boosterprikje nodig he anders werkt dat vaccin namelijk niet...''

WATT??? -O-

Tjaaa... daar sta je dan met je domme kop
Voortschrijdend inzicht. Je kan als gezond normaal denkend mens ook snappen dat sommige dingen onvoorspelbaar zijn.

De piek nu is direct te wijten aan ongevaccineerden die onterecht een bed bezetten. Even mensen die om medische reden geen vaccin mochten nemen.
pi_202448270
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op met je wappies.

Grootste angstpropaganda komt uit het kabinet zelf.
Vertel.

Het kabinet waarschuwt dat de zorg overbelast dreigt te raken. Als jij dringend zorg behoeft, is dat inderdaad een beangstigende boodschap. Maar dat is geen 'angstpropaganda', want de ziekenhuizen stromen inderdaad vol en de zorg dreigt te bezwijken onder de druk.

Of is dat volgens jou allemaal onzin?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202448273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 03:34 schreef EINZ het volgende:

[..]
Dus we mogen de vinger niet leggen waar het pijn doet?
Als je het doet bij een verkiezingsdebat ofzo. Maar op de vraag of je je moet laten vaccineren is een falend kabinet dat maar geen ic plekken maakt juist een reden om het wel te doen.
pi_202448308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:13 schreef Werkperd het volgende:
''Ja maar als ik niet vaccineer dan mag ik niet uitgaan, mag ik niet naar de kroeg, mag ik niet naar de restaurant, mag ik niet reizen, mag ik dit niet, mag ik dat niet uhu uhu uhu uhuu..''

Ondertussen indirect gedwongen zichzelf te vaccineren oftewel gezondheid in ruil voor ''vrijheid'' op spel te zetten.

''Jaa maar meneer/mevrouw, je hebt nu wel elke jaar je boosterprikje nodig he anders werkt dat vaccin namelijk niet...''

WATT??? -O-

Tjaaa... daar sta je dan met je domme kop
Zolang het virus in deze mate rondwaart en de zorg onder druk blijft staan, heb ik geen enkele moeite met een periodiek prikje. Kost hooguit een half uurtje, doet geen centje pijn en van bijwerkingen heb ik niets gemerkt. M'n bovenarm was alleen een beetje broos. Nou, poeh poeh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202448588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:13 schreef Werkperd het volgende:
''Ja maar als ik niet vaccineer dan mag ik niet uitgaan, mag ik niet naar de kroeg, mag ik niet naar de restaurant, mag ik niet reizen, mag ik dit niet, mag ik dat niet uhu uhu uhu uhuu..''

Ondertussen indirect gedwongen zichzelf te vaccineren oftewel gezondheid in ruil voor ''vrijheid'' op spel te zetten.

''Jaa maar meneer/mevrouw, je hebt nu wel elke jaar je boosterprikje nodig he anders werkt dat vaccin namelijk niet...''

WATT??? -O-

Tjaaa... daar sta je dan met je domme kop
Als je niet vuistdiep in de angstpropaganda van de anti-vaxbeweging zit, heb je niet zoveel moeite met eens in de zoveel tijd een prikje halen.

Jouw horrorscenario maakt daarom weinig indruk op mensen die geen wappie zijn.
pi_202448750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht. Je kan als gezond normaal denkend mens ook snappen dat sommige dingen onvoorspelbaar zijn.
De QR-code en de vaccinatieplicht waren al voorspeld hoor, nog voor Rutte en De Jonge nog beweerden dat we dat nooit gingen doen. Het is juist uiterst voorspelbaar als je ophoudt te doen alsof dit uitsluitend om volksgezondheid gaat.

quote:
De piek nu is direct te wijten aan ongevaccineerden die onterecht een bed bezetten.
Zoals je hier zelf treffend illustreert is de variable die zorgt voor de 180 graden beleidswijziging de inwerking van propaganda. De geesten moeten langzaam rijp gemaakt worden, het kost even tijd maar sukkels genoeg.

Als ze in maar 2020 hadden aangekondigd waar we nu staan dan waren ze door het gepeupel afgemaakt. Maar stapje voor stapje worden de grenzen verlegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:42:16 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:02:43 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202449047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 00:30 schreef Maharski het volgende:
Brainwashed society. Het is ook nog nooit zo agressief gepoogd te veroorzaken. Nooit eerder zoveel voortdurende angstpropaganda gezien als bij dit. En dat allemaal om een virus waar nog geen 0,2% van de menselijke populatie aan sterft, en waarvan degenen die eraan sterven meestal in feite al behoorlijk oud & versleten zijn.
Er zijn nu zo'n 20.000 coronadoden in een periode van ongeveer 20 mndn gemeld in Nederland... In diezelfde periode zijn er ongeveer 1.000 verkeersdoden gevallen... Alle stoplichten, zebrapden, etc. ook maar opheffen ofzo? Want het zijn maar 0.006% van de Nederlanders?

Voor nog geen 10% van het tot nu toe aantal gemelde coronadoden hebben we de grootste stormvloedkering ter wereld gebouwd (Deltawerken)...

Daarnaast is het aantal doden (zoals door een aantal al gemeld) helemaal geen graadmeter. Het gaat erom dat de zorg niet vastloopt want dat is het grootste probleem.

Het is ook gewoon een militaire tactiek om je tegenstander te verwonden ipv te doden, daar moet de tegenstander nl. veel meer effort in steken. De doden worden op een bult gegooid en heb je verder geen last meer van een gewonde moet je verzorgen, in het ziekenhuis, kost mankracht, eten, water etc etc. Daarom zorgen bv. antipersoneelsmijnen ook voor "slechts" geamputeerde ledematen...
pi_202449176
twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:41:00 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202449503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:08 schreef Red_85 het volgende:
Realisme bij die gasten is ver te zoeken. Totale paniekvoetballers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarbuiten valt er ook niet zoveel voor de wetenschap te kiezen. Er is namelijk geen wetenschap zonder wetenschappelijk debat en dat wordt van meerdere kanten gesmoord. Van een wetenschappelijke consensus kan dus als zodanig geen sprake zijn.
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:50:31 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202449674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op met je wappies.

Grootste angstpropaganda komt uit het kabinet zelf.
Vertel?
pi_202449804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er zijn nu zo'n 20.000 coronadoden in een periode van ongeveer 20 mndn gemeld in Nederland... In diezelfde periode zijn er ongeveer 1.000 verkeersdoden gevallen... Alle stoplichten, zebrapden, etc. ook maar opheffen ofzo? Want het zijn maar 0.006% van de Nederlanders?

Voor nog geen 10% van het tot nu toe aantal gemelde coronadoden hebben we de grootste stormvloedkering ter wereld gebouwd (Deltawerken)...
Dat is omdat dat overstromingsdoden een ramp zijn, verkeersdoden allemaal tragedies, en oude mensen die doodgaan slechts een verdrietig maar onvermijdelijk aspect van het leven is. Er wordt nu met "doden" geschermd alsof het peuters onder een vrachtwagen zijn. Maar het gaat grotendeels om mensen die bij de eerstvolgende ziekte het loodje zouden leggen. Het is een redenering alsof er zonder covid het eeuwige leven zou zijn.

quote:
Daarnaast is het aantal doden (zoals door een aantal al gemeld) helemaal geen graadmeter. Het gaat erom dat de zorg niet vastloopt want dat is het grootste probleem.
De regering gaat het daar niet om hoor. Anders hadden ze de capaciteit wel uitgebreid zodat je veel meer speelruimte hebt, hadden ze niet zelf besmettingsgolven veroorzaakt met QR-codes, hadden ze zich gericht op de oude vetzakken en niet op de jongeren en kinderen, en hadden ze niet het idee van long covid gepromoot maar die jongeren elkaar van de zomer lekker laten besmetten voor robuuste natuurlijke immuniteit.

quote:
Het is ook gewoon een militaire tactiek om je tegenstander te verwonden ipv te doden, daar moet de tegenstander nl. veel meer effort in steken. De doden worden op een bult gegooid en heb je verder geen last meer van een gewonde moet je verzorgen, in het ziekenhuis, kost mankracht, eten, water etc etc. Daarom zorgen bv. antipersoneelsmijnen ook voor "slechts" geamputeerde ledematen...
Dus de vaccins zijn een soort antipersoneels biologisch wapen om zorgomzet te genereren? Is dat wat je hiermee wil zeggen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202449872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:13 schreef Werkperd het volgende:
''Ja maar als ik niet vaccineer dan mag ik niet uitgaan, mag ik niet naar de kroeg, mag ik niet naar de restaurant, mag ik niet reizen, mag ik dit niet, mag ik dat niet uhu uhu uhu uhuu..''

Ondertussen indirect gedwongen zichzelf te vaccineren oftewel gezondheid in ruil voor ''vrijheid'' op spel te zetten.

''Jaa maar meneer/mevrouw, je hebt nu wel elke jaar je boosterprikje nodig he anders werkt dat vaccin namelijk niet...''

WATT??? -O-

Tjaaa... daar sta je dan met je domme kop
Correctie; "privileges" in ruil voor vrijheden.

En die privileges dien je net zo lang te verdienen totdat Covid geacht wordt afdoende bestreden te zijn. En wat daar dan de criteria voor zijn is net zoiets als "zo de wind waait waait het jasje van Hugo".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202449985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht. Je kan als gezond normaal denkend mens ook snappen dat sommige dingen onvoorspelbaar zijn.

De piek nu is direct te wijten aan ongevaccineerden die onterecht een bed bezetten. Even mensen die om medische reden geen vaccin mochten nemen.
En ook direct te wijten aan de 'zich QR code veilig wanenden' gevaccineerden. Het is niet zwart wit. Er zijn meerdere zondebokken in deze, en niet in de laatste plaats de kabinetten Rutte die de IC capaciteit te gronde hebben gericht en zelfs in pandemie tijden nauwelijks een helpende vinger uit willen steken naar de zorg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:10:41 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202450065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat is omdat dat overstromingsdoden een ramp zijn, verkeersdoden allemaal tragedies, en oude mensen die doodgaan slechts een verdrietig maar onvermijdelijk aspect van het leven is. Er wordt nu met "doden" geschermd alsof het peuters onder een vrachtwagen zijn. Maar het gaat grotendeels om mensen die bij de eerstvolgende ziekte het loodje zouden leggen. Het is een redenering alsof er zonder covid het eeuwige leven zou zijn.
Als je jezelf dat graag wijs wil maken prima.

quote:
De regering gaat het daar niet om hoor. Anders hadden ze de capaciteit wel uitgebreid zodat je veel meer speelruimte hebt, hadden ze niet zelf besmettingsgolven veroorzaakt met QR-codes, hadden ze zich gericht op de oude vetzakken en niet op de jongeren en kinderen, en hadden ze niet het idee van long covid gepromoot maar die jongeren elkaar van de zomer lekker laten besmetten voor robuuste natuurlijke immuniteit.
Dat de IC capaciteit ver beneden de maat is verkondigde ik al aan het begin van deze crisis. Maar de rest van je verhaal slaat kant noch wal.

Maar goed, ook hier weer. Als "anderen" maar verveeld worden... Owee als ik me even iets aan moet passen dan is het land te klein.

quote:
Dus de vaccins zijn een soort antipersoneels biologisch wapen om zorgomzet te genereren? Is dat wat je hiermee wil zeggen?
Doe je nou alsof? Ik geef hiermee aan dat zieken die (langdurig) in het ziekenhuis verpleegd en verzorgd moeten worden een veel grotere aanslag zijn op de zorgcapaciteit dan lui die vrij snel dood gaan. Of was dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Zieken heb je last van, doden niet.
pi_202450097
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Discriminatie draait om ongelijke behandeling in gelijke gevallen.

Er is hier geen sprake van gelijke gevallen.
Zeker wel. Iedereen die zorg nodig heeft in de vorm van opname in een ziekenhuis is gelijk en wqrdt als zodanig gelijk behandeld.

Anders kunnen we nog wel meer glijdende schaal maatschappelijk aanvaarde citeria verzinnen waarom de 1 meer recht heeft op opname dan de andere.

Tot dusver gelden de triage regels, en het lijkt me dat we die moeilijke beslissingen bij die beroepsgroep moeten laten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202451219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je jezelf dat graag wijs wil maken prima.
We weten toch waarmee de IC's vol liggen en hoeveel verpleeghuisbewoners zijn gesneuveld? De gemiddelde levensverwachting door covid (niet door de raadselachtige oversterfte) zal gedaald zijn in termen van weken eerder dan maanden. Elk overlijden is triest maar nog een paar maanden meer gehad hebben is bij lange na niet zo erg als een verkeersongeluk.

Het idee van 'levens redden' is simplistisch. Ook voor covid konden we in de zorg duizenden levens 'redden' doordat we niet alles deden om mensen hun leven zo lang mogelijk te rekken. Ja, dat is iets heel anders maar het geeft wel aan dat we daar doorgaans anders naar kijken, maar bij covid is het ineens zwart wit. Het hele debat over proportionaliteit en wat we nou eigenlijk willen wordt daardoor gesmoord. De reflex van artsen om levens te redden en de reflex van bestuurders om op simpele statistieken te sturen is leidend, zoals de hoogbejaardheid ook stilzwijgend heilig is verklaard, voor covid al. Laat hoogbejaardheid nou ook net toevallig de cash cow van de industrie zijn.

Laten we het over de echte schade in kwalitatieve levensjaren uitdrukken en van daaruit een aanpak bepalen die ook rekening houdt met andere volksgezondheidsaspecten en welzijn in het algemeen. Hoeveel ontwikkelingsachterstand mogen honderdduizenden kinderen oplopen om een paar maanden leven te redden? Moeilijke vragen, maar beter dan de afwezigheid ervan.

quote:
Dat de IC capaciteit ver beneden de maat is verkondigde ik al aan het begin van deze crisis. Maar de rest van je verhaal slaat kant noch wal.
Dat zegt genoeg over waar de prioriteiten liggen inzake volksgezondheid, met name omdat het nog steeds zo is.

quote:
Maar goed, ook hier weer. Als "anderen" maar verveeld worden... Owee als ik me even iets aan moet passen dan is het land te klein.
Ik wil mij best even aanpassen. Maar dan wel aan een integer volksgezondheidsbeleid, democratisch tot stand gekomen, a-politiek, zonder belangenverstrengelingen en tijdelijk. Maar covid wordt misbruikt voor de permanente inwisseling van vrijheid voor staatstoestemming, voor verkoop van vaccins en het slijten van QR-codes. En dan zijn we ook nog onder het mom van covid een transferunie ingerommeld.

En nou moet ik me laten vaccineren om politiek gezichtsverlies te besparen aan diegenen die de doelpalen hebben verzet van criisisbestrijding naar vaccineren en een kat in de zak hebben gekocht? Die aanpassing ga ik niet doen. Ik ben vrijwilliger voor de controlegroep.

quote:
Doe je nou alsof? Ik geef hiermee aan dat zieken die (langdurig) in het ziekenhuis verpleegd en verzorgd moeten worden een veel grotere aanslag zijn op de zorgcapaciteit dan lui die vrij snel dood gaan. Of was dat nou echt zo moeilijk te begrijpen? Zieken heb je last van, doden niet.
Ik snap niet precies wat je ermee wil zeggen. Dat de vaccinaties zorgen voor de belasting van de zorg die bij deze capaciteit een overbelasting is, omdat gevaccineerden minder snel doodgaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:50:39 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202452361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

We weten toch waarmee de IC's vol liggen en hoeveel verpleeghuisbewoners zijn gesneuveld? De gemiddelde levensverwachting door covid (niet door de raadselachtige oversterfte) zal gedaald zijn in termen van weken eerder dan maanden. Elk overlijden is triest maar nog een paar maanden meer gehad hebben is bij lange na niet zo erg als een verkeersongeluk.

Het idee van 'levens redden' is simplistisch. Ook voor covid konden we in de zorg duizenden levens 'redden' doordat we niet alles deden om mensen hun leven zo lang mogelijk te rekken. Ja, dat is iets heel anders maar het geeft wel aan dat we daar doorgaans anders naar kijken, maar bij covid is het ineens zwart wit. Het hele debat over proportionaliteit en wat we nou eigenlijk willen wordt daardoor gesmoord. De reflex van artsen om levens te redden en de reflex van bestuurders om op simpele statistieken te sturen is leidend, zoals de hoogbejaardheid ook stilzwijgend heilig is verklaard, voor covid al. Laat hoogbejaardheid nou ook net toevallig de cash cow van de industrie zijn.
Het zijn niet alleen de bejaarden van 85+ die overlijden, daarnaast vind ik het eerlijk gezegd bijzonder storend dat de antivaxxers wel even vanuit hun leunstoel gaan bepalen wie er mag blijven leven en wie niet en alleen maar omdat ze zelf te bang zijn om een simpele vaccinatie te halen... Iedereen mag kapot vallen als IK maar niet verveeld word.

En hoe weet jij dat elke covid dode nog maar een paar maanden te leven had? Dat zijn weer van die dingen die jullie zelf verzinnen om jullie gedachtegang te rechtvaardigen.

En oh ja:
twitter


quote:
Laten we het over de echte schade in kwalitatieve levensjaren uitdrukken en van daaruit een aanpak bepalen die ook rekening houdt met andere volksgezondheidsaspecten en welzijn in het algemeen. Hoeveel ontwikkelingsachterstand mogen honderdduizenden kinderen oplopen om een paar maanden leven te redden? Moeilijke vragen, maar beter dan de afwezigheid ervan.
Die ontwikkelingsachterstand van de kinderen is gewoon een schaamlap, wat een bizarre onzin weer. Alsof de jeugd hier zoveel slechter van wordt en of een achterstand oploopt, ga toch weg man.

En mooi dat je nu begint over kwalitatieve levensjaren, die tellen tot een bepaalde leeftijd zeker? 85 En vitaal telt zeker niet meer mee?

quote:
Dat zegt genoeg over waar de prioriteiten liggen inzake volksgezondheid, met name omdat het nog steeds zo is.
Dat is natuurlijk een compleet andere discussie.

quote:
Ik wil mij best even aanpassen. Maar dan wel aan een integer volksgezondheidsbeleid, democratisch tot stand gekomen, a-politiek, zonder belangenverstrengelingen en tijdelijk. Maar covid wordt misbruikt voor de permanente inwisseling van vrijheid voor staatstoestemming, voor verkoop van vaccins en het slijten van QR-codes. En dan zijn we ook nog onder het mom van covid een transferunie ingerommeld.
Democratisch tot stand gekomen? De meerderheid was voor de coronapas, in Duitsland is een overgrote meerderheid voor een vaccinatieplicht, de vaccinatiebereidheid hier in Nederland ligt tussen de 90 en 100%... Democratie telt alleen maar als het jou goed uitkomt zeker?

En voor de rest zijn het vooral geen feiten maar zijn het dingen waarvan je denkt dat het zo zal gaan...

quote:
En nou moet ik me laten vaccineren om politiek gezichtsverlies te besparen aan diegenen die de doelpalen hebben verzet van criisisbestrijding naar vaccineren en een kat in de zak hebben gekocht? Die aanpassing ga ik niet doen. Ik ben vrijwilliger voor de controlegroep.
Dan doe je het niet, voorlopig hebben we helemaal geen vaccinatieplicht hier in Nederland. En als die er wel komt blijft de wet gewetensbezwaren nog steeds bestaan.

quote:
Ik snap niet precies wat je ermee wil zeggen. Dat de vaccinaties zorgen voor de belasting van de zorg die bij deze capaciteit een overbelasting is, omdat gevaccineerden minder snel doodgaan?
Omdat het begon met "het zijn maar 0.2% die overlijden!" en dat men daarom vooral met rust gelaten wil worden. De lui die overlijden heb je relatief weinig last van de zieken des te meer, dat was mijn punt aangezien die doden feitelijk geen argument zijn in de discussie vwb het zorginfarct.

Jij bent het die de zorg op slot gaat zetten als je ernstig ziek wordt door covid. Denken dat het jou niet zal overkomen was ook iets wat al die antivaxxers dachten voordat ze aan de beademing op de IC lagen...

Edit:

Maar de kinderen!!! Die achterstand die ze oplopen!!!
twitter

Vooralsnog ziet omicron er vooral slecht uit voor 50 min...

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 03-12-2021 18:15:18 ]
  vrijdag 3 december 2021 @ 18:40:09 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202453176
quote:
60-minners kunnen vanaf januari boesterprik krijgen

Dat moet ertoe leiden dat Nederland aan het eind van dit jaar 'ruim 3 miljoen prikken' heeft gezet. Dat zijn er zo'n 2,5 miljoen extra boven de 700.000 prikken die eind deze week ongeveer zijn gezet.

Het is een flinke operatie, benadrukt de minister: „Daarvoor moet de GGD natuurlijk geweldig opschalen.” Dat zit hem in het aantal priklocaties. Dat is nu ongeveer 70. Halverwege december moeten dat ’79 wat kleinere locaties’ zijn. „En daarbovenop nog 9 XXL-locaties, over het hele land verspreid.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-boosterprik-krijgen
De huidige infrastructuur en logistiek moet dus gigantisch worden aangepast omdat het nu ineens allemaal in 2 weken moet gebeuren. En dat allemaal omdat er te laat begonnen is. Lees: meer geld uitgeven aan infrastructuur terwijl dat helemaal niet nodig was als we op tijd begonnen waren. Maar het (ons belasting)geld kan toch niet op.

Lekker bezig man.
pi_202453279
quote:
twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 3 december 2021 @ 18:50:21 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202453407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wat ik begrepen heb van mensen uit de zorg, is dat die ook niet allemaal op 1 lijn zitten qua mening, inzicht en visie.

Ik respecteer dus wat deze man zegt, maar als 70% van de IC bedden wordt bezet door 15% van de bevolking die niet gevaccineerd is, dan weet ik eigenlijk al genoeg. Dit omdat ik vroeger op school rekenen heb gehad; 15% zorgt dus voor 70% van het probleem.
pi_202453448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:04 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het gaat ze helemaal niet om de vaccinaties. Het gaat om aandacht en erkenning. Deze lui zijn niet in staat om op een positieve manier een bijdrage en daarmee erkenning te krijgen, dus dan maar zo.

Kijk ook eens naar de verdeling van iq in de samenleving. 13,6% zit tussen de 70 en 85. Waarmee komt dat percentage grofweg overeen? Het zijn natuurlijk niet de echte mongolen die anti-vax zijn, die nemen braaf hun prikje. Maar die groep net daarboven, die zonder begeleiding door het leven gaat, die houden het land nu in gijzeling.
Tussen welke groep zit jij? Ik kan het al raden.
  vrijdag 3 december 2021 @ 19:06:02 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202453754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:45 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Ah ja, weer een zorgvuldig geknipt stukje en alle antivaxxers lopen er weer juichend mee weg. Het weerwoord wat er op kwam wordt natuurlijk achterwege gelaten en was allemaal maar stom...

twitter


Frontberichten, de hele aflevering. Spoel anders ook ff door naar 45:00.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 03-12-2021 19:25:18 ]
  vrijdag 3 december 2021 @ 19:50:07 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202454450
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen de bejaarden van 85+ die overlijden, daarnaast vind ik het eerlijk gezegd bijzonder storend dat de antivaxxers wel even vanuit hun leunstoel gaan bepalen wie er mag blijven leven en wie niet en alleen maar omdat ze zelf te bang zijn om een simpele vaccinatie te halen... Iedereen mag kapot vallen als IK maar niet verveeld word.

En hoe weet jij dat elke covid dode nog maar een paar maanden te leven had? Dat zijn weer van die dingen die jullie zelf verzinnen om jullie gedachtegang te rechtvaardigen.

En oh ja:
[ twitter ]
[..]

Als dat de denkwijze van de anti-vaxxers is dan is er al helemaal geen plek voor anti-vaxxers in het ziekenhuis als ze toch Covid krijgen.
Overigens heb ik niet de illusie dat Weltschmerz voor alle niet-gevaccineerden spreekt, maar ik denk wel dat degenen die nu het hardst roepen dat het maar een griepje is en dat het alleen maar dor hout is dat Covid niet overleeft nog veel harder zouden gaan staan schreeuwen als de ziekenhuizen zouden besluiten dat niet-gevaccineerde volwassen Covid-patiënten niet meer opgenomen worden.

Daarom: 3 anti-vaxx ziekenhuizen waar je zonder QR code terecht kunt voor behandeling.
3 ziekenhuizen moet genoeg zijn lijkt me, voor een griepje waar toch alleen maar dor hout dood aan gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202454601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:50 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat ik begrepen heb van mensen uit de zorg, is dat die ook niet allemaal op 1 lijn zitten qua mening, inzicht en visie.

Ik respecteer dus wat deze man zegt, maar als 70% van de IC bedden wordt bezet door 15% van de bevolking die niet gevaccineerd is, dan weet ik eigenlijk al genoeg. Dit omdat ik vroeger op school rekenen heb gehad; 15% zorgt dus voor 70% van het probleem.
Ik sta ook volledig achter jouw rekenkunsten, want dat zijn ook de mijne. Ik bestrijd daar niets van. Bemerk wel dat er een verschuiving gaande is naar grotere precentages gevaccineerden in het ziekenhuis.

En verder wordt er al bijna 2 jaar met cijfertjes en statistieken geschermd en gestunteld, zolang ze die maar naar eigen goeddunken kunnen uitleggen (door zowel de pro-vax adepten als de anti-vax wappies). Ze doen maar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202454637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah ja, weer een zorgvuldig geknipt stukje en alle antivaxxers lopen er weer juichend mee weg. Het weerwoord wat er op kwam wordt natuurlijk achterwege gelaten en was allemaal maar stom...

[ twitter ]

Frontberichten, de hele aflevering. Spoel anders ook ff door naar 45:00.
Mwah, het was voor mij meer een reactie op het 'zonder commentaar' neerplempen van een twitterfilmpje. Vond het wel een aardige tegenstelling.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:01:01 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202454649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:59 schreef Montagui het volgende:
Bemerk wel dat er een verschuiving gaande is naar grotere precentages gevaccineerden in het ziekenhuis.
Bij 100% gevaccineerden zal 100% van de opgenomen patienten gevaccineerd zijn. Alleen zal het aantal vele malen lager zijn dan wanneer er niemand gevaccineerd zou zijn. Dat lijkt me geen heel ingewikkelde rekensom of wel?
pi_202454662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bij 100% gevaccineerden zal 100% van de opgenomen patienten gevaccineerd zijn. Alleen zal het aantal vele malen lager zijn dan wanneer er niemand gevaccineerd zou zijn. Dat lijkt me geen heel ingewikkelde rekensom of wel?
Nee, zoals ik al zei, ik kan ook rekenen. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:03:15 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202454701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:00 schreef Montagui het volgende:
Mwah, het was voor mij meer een reactie op het 'zonder commentaar' neerplempen van een twitterfilmpje. Vond het wel een aardige tegenstelling.
Als je de hele aflevering even bekijkt gaat het hem om de IC capaciteit en dat dat de ongevaccineerden niet verweten kan worden. En daar heeft hij gewoon gelijk in... Maar ja, een klein stukje laten zien en dan lijkt het net alsof hij het opneemt voor de ongevaccineerden en de wappies lopen er weer mee weg.
  Beste debater 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 20:04:40 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202454725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We weten toch waarmee de IC's vol liggen en hoeveel verpleeghuisbewoners zijn gesneuveld? De gemiddelde levensverwachting door covid (niet door de raadselachtige oversterfte) zal gedaald zijn in termen van weken eerder dan maanden. Elk overlijden is triest maar nog een paar maanden meer gehad hebben is bij lange na niet zo erg als een verkeersongeluk.

Het idee van 'levens redden' is simplistisch. Ook voor covid konden we in de zorg duizenden levens 'redden' doordat we niet alles deden om mensen hun leven zo lang mogelijk te rekken. Ja, dat is iets heel anders maar het geeft wel aan dat we daar doorgaans anders naar kijken, maar bij covid is het ineens zwart wit. Het hele debat over proportionaliteit en wat we nou eigenlijk willen wordt daardoor gesmoord. De reflex van artsen om levens te redden en de reflex van bestuurders om op simpele statistieken te sturen is leidend, zoals de hoogbejaardheid ook stilzwijgend heilig is verklaard, voor covid al. Laat hoogbejaardheid nou ook net toevallig de cash cow van de industrie zijn.

Laten we het over de echte schade in kwalitatieve levensjaren uitdrukken en van daaruit een aanpak bepalen die ook rekening houdt met andere volksgezondheidsaspecten en welzijn in het algemeen. Hoeveel ontwikkelingsachterstand mogen honderdduizenden kinderen oplopen om een paar maanden leven te redden? Moeilijke vragen, maar beter dan de afwezigheid ervan.
[..]
Dat zegt genoeg over waar de prioriteiten liggen inzake volksgezondheid, met name omdat het nog steeds zo is.
[..]
Ik wil mij best even aanpassen. Maar dan wel aan een integer volksgezondheidsbeleid, democratisch tot stand gekomen, a-politiek, zonder belangenverstrengelingen en tijdelijk. Maar covid wordt misbruikt voor de permanente inwisseling van vrijheid voor staatstoestemming, voor verkoop van vaccins en het slijten van QR-codes. En dan zijn we ook nog onder het mom van covid een transferunie ingerommeld.

En nou moet ik me laten vaccineren om politiek gezichtsverlies te besparen aan diegenen die de doelpalen hebben verzet van criisisbestrijding naar vaccineren en een kat in de zak hebben gekocht? Die aanpassing ga ik niet doen. Ik ben vrijwilliger voor de controlegroep.
[..]
Ik snap niet precies wat je ermee wil zeggen. Dat de vaccinaties zorgen voor de belasting van de zorg die bij deze capaciteit een overbelasting is, omdat gevaccineerden minder snel doodgaan?
Wat een enorme berg stront om gewoon het Zwagermaniaanse dor-hout principe te huldigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202454755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je de hele aflevering even bekijkt gaat het hem om de IC capaciteit en dat dat de ongevaccineerden niet verweten kan worden. En daar heeft hij gewoon gelijk in... Maar ja, een klein stukje laten zien en dan lijkt het net alsof hij het opneemt voor de ongevaccineerden en de wappies lopen er weer mee weg.
Ach ja, zo werkt dat nou eenmaal. Iedere activistische donder bedient zich van dergelijk soort praktijken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste debater 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 20:07:12 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202454795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je de hele aflevering even bekijkt gaat het hem om de IC capaciteit en dat dat de ongevaccineerden niet verweten kan worden. En daar heeft hij gewoon gelijk in... Maar ja, een klein stukje laten zien en dan lijkt het net alsof hij het opneemt voor de ongevaccineerden en de wappies lopen er weer mee weg.
Doodvermoeiend volk inderdaad. En voorspelbaar.

Zoals ik al zei, had de overheid, die gemene boze overheid, gezegd dat Corona 'maar een griepje' was, hadden al die wappies lopen scanderen dat de overheid een enorme pandemie wil stilzwijgen om 'het gewone volk' kapotdood te krijgen.

Net een stel dwarsliggende emo-pubers, wat er ook speelt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202455446
Faalhaas Rutte roept weer wat om zijn eigen falen in te dekken, vorige keer waren het de mensen die zich niet aan de maatregelen hielden nu is het de vaccinatieplicht die niet uitgesloten kan worden, beide oorzaken van zijn eigen faalbeleid, bij de eerste keer door een warrig en onduidelijk beleid en bij de 2e keer door constante en volhoudende beperkingen op de ic bedden, ik ga me voor de rest maar inhouden
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:42:18 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202455524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat een enorme berg stront om gewoon het Zwagermaniaanse dor-hout principe te huldigen.
Ook tekenend:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is omdat dat overstromingsdoden een ramp zijn, verkeersdoden allemaal tragedies, en oude mensen die doodgaan slechts een verdrietig maar onvermijdelijk aspect van het leven is. Er wordt nu met "doden" geschermd alsof het peuters onder een vrachtwagen zijn. Maar het gaat grotendeels om mensen die bij de eerstvolgende ziekte het loodje zouden leggen.
Als de overstromingsdoden en verkeersslachtoffers allemaal oud zouden zijn zou het gewoon een aspect van het leven zijn toch?

Maar ook het gemak waarmee gezegd wordt dat ze bij de eerstvolgende ziekte wel het loodje zouden leggen... Gebaseerd op wat precies?
pi_202455538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
[ twitter ]
quote:
De ‘zorghelden’ van vorig jaar moeten nu functioneren in een samenleving vol mensen die zich in loopgraven hebben verschanst. Daar wilde de scherpe Khatchikyan nog iets over kwijt. „Ik hoor dat we het ‘voor de zorg’ moeten doen. Maar ik mag ’s avonds naar huis. Néé, je doet het voor je eigen opa en oma, voor je vriend.” Met die observatie sloot Jeroen Pauw de uitzending af, het land hoog op de vierde coronagolf. Om het op zijn Zoetemelks te zeggen: Parijs is nog ver.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uststelling-a4067800
pi_202455599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen de bejaarden van 85+ die overlijden, daarnaast vind ik het eerlijk gezegd bijzonder storend dat de antivaxxers wel even vanuit hun leunstoel gaan bepalen wie er mag blijven leven en wie niet en alleen maar omdat ze zelf te bang zijn om een simpele vaccinatie te halen... Iedereen mag kapot vallen als IK maar niet verveeld word.
Nee, nou draai je de zaak om. Er komt een besmettelijke ziekte voorbij en die treft voornamelijk een bepaalde groep. Dat is op zich het lot, pech, los van de vraag of het het product is van onze o zo gerespecteerde virologische wetenschap.

Nu heeft de overheid besloten dat die pech niet gewoon ten laste komt van de pechvogels, maar dat we die pech met zijn allen gaan delen. Daar is best wat voor te zeggen, maar het is geen vanzelfsprekendheid en de mate waarin die pech wordt verplaatst en voor hoe lang moet dan natuurlijk wel ter discussie staan.

We weten ook dat mensen door het vaccin komen te overlijden. Enorm storen dat vaccinatici als ze het al niet stug negeren even komen vertellen dat je dat maar als risico moet accepteren omdat de covid risicogroep zijn eigen pech niet mag dragen. Het zijn de vaccinatici die zich het recht hebben toegeeigend om over levens te beschikken, zij zijn degenen die ingrijpen op het natuurlijk verloop der dingen met gezondheidsrisico's voor anders ongemoeiden tot gevolg.

quote:
En hoe weet jij dat elke covid dode nog maar een paar maanden te leven had? Dat zijn weer van die dingen die jullie zelf verzinnen om jullie gedachtegang te rechtvaardigen.
Ik hoef helemaal niks te rechtvaardigen. Ik stel alleen vast dat het simplistisch is om te doen alsof je levens uit een brandend huis redt of zo. Zo moet je sterfgevallen niet benaderen omdat het een andere situatie is. Ik durf het wel gewoon te zeggen hoor: Een kind dat dood gaat is erger dan een 90-jarige die dood gaat. Dat kun je uitdrukken in verloren levensjaren, je kunt ook gewoon vaststellen dat het leven eindig is en voor iedereen boven de 70 elke dag extra mooi meegenomen is.

Dat moet je erbij betrekken omdat het de ernst betreft. In verpleeghuizen weten ze ook gewoon dat niet iedereen de volgende herfst gaat halen. Elke extra inspanning die van het lichaam gevraagd wordt kan al fataal zijn. Of het dan een verkoudheid, een griepje of een hittegolf is maakt niet zoveel uit. We gaan een hittegolf ook niet met alle macht proberen te ondervangen omdat er elk jaar weer een paar duizend bejaarden het loodje leggen. De dood is immers onderdeel van het leven.

quote:
En oh ja:
[ twitter ]
Ja, die propaganda van anekdotes ken ik inmiddels wel. Bij de beoordeling van het beleid moeten we ons op de cijfers richten. Het is een nare ziekte die ook mensen onder de vijftig treft, maar dat is op geen enkele manier een crisis die wat voor dwingende maatregel dan ook rechtvaardigt.

quote:
Die ontwikkelingsachterstand van de kinderen is gewoon een schaamlap, wat een bizarre onzin weer. Alsof de jeugd hier zoveel slechter van wordt en of een achterstand oploopt, ga toch weg man.
Voor de jeugd is een jaar een veel belangrijker onderdeel van hun leven dan voor een vijftiger en het is weldegelijk forse schade. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vanzelsprekend om daarvan een offer te eisen voor de 70-plussers. Individueel niet, maar je moet ook afvragen wat voor decadente samenleving je creeert die het zich denkt te kunnen veroorloven om de jeugd op te offeren aan de sowieso aflopende zaak van de alleroudsten.

quote:
En mooi dat je nu begint over kwalitatieve levensjaren, die tellen tot een bepaalde leeftijd zeker? 85 En vitaal telt zeker niet meer mee?
Ik beschik niet over leven en dood, als je vitaal genoeg bent om met vaccin covid te overleven dan is het je gegund, maar het is geen staatsaangelegenheid om te zorgen dat elk leven zolang mogelijk gerekt wordt, en zeker niet ten koste van de jeugd.

quote:
Dat is natuurlijk een compleet andere discussie.
.Nee dat is het niet. Het gebrek aan zorgcapaciteit is de enige crisis die er is. De sterftecijfers in de zin van verloren levensjaren staan voor verdrietige momenten, maar dat is op zich geenzins een crisis.

quote:
Democratisch tot stand gekomen? De meerderheid was voor de coronapas, in Duitsland is een overgrote meerderheid voor een vaccinatieplicht, de vaccinatiebereidheid hier in Nederland ligt tussen de 90 en 100%... Democratie telt alleen maar als het jou goed uitkomt zeker?
Nee, democratie is meer dan de wil van de meerderheid, en zeker niet de meerderheid die de wet aan de laars lapt omdat ze het als meerderheid kunnen. Opiniepeilers zijn niet alleen leugenachtig, zonder fatsoenlijke informatie inclusief de beantwoording van kamervragen en het voldoen aan wettelijke transparantieverplichtingen, en met journalisten die hun werk niet doen, is dat heel weinig waard.

quote:
En voor de rest zijn het vooral geen feiten maar zijn het dingen waarvan je denkt dat het zo zal gaan...
Zo is het gegaan. Ik snap dat het ingewikkeld wordt als je er niet vanuit kan gaan dat de overheid integer is, maar daar zul je aan moeten wennen.

quote:
Dan doe je het niet, voorlopig hebben we helemaal geen vaccinatieplicht hier in Nederland. En als die er wel komt blijft de wet gewetensbezwaren nog steeds bestaan.
Dat maakt nog niet dat het deugt.

quote:
Omdat het begon met "het zijn maar 0.2% die overlijden!" en dat men daarom vooral met rust gelaten wil worden. De lui die overlijden heb je relatief weinig last van de zieken des te meer, dat was mijn punt aangezien die doden feitelijk geen argument zijn in de discussie vwb het zorginfarct.

Jij bent het die de zorg op slot gaat zetten als je ernstig ziek wordt door covid. Denken dat het jou niet zal overkomen was ook iets wat al die antivaxxers dachten voordat ze aan de beademing op de IC lagen...
En wat die gevaccineerden wiens leven verpest is dachten toen ze het vaccin namen. Ik had het er waarschijnlijk wel op gewaagd, beide zijn een risico voor mij, het een is beperkt, het ander onbekend. Ik weet ook helemaal niet zeker of het covid was dat ik gehad heb. Maar toen ze kinderen gingen vaccineren met het argument dat we anders lockdowns krijgen die ook slecht voor hun gezondheid (en ontwikkeling) zijn en er daardoor netto gezondheidswinst voor kinderen zou zijn heb ik besloten dat het niet deugt en ik dus niet meedoe, desnoods ten koste van mijzelf.

quote:
Edit:

Maar de kinderen!!! Die achterstand die ze oplopen!!!
[ twitter ]
Vooralsnog ziet omicron er vooral slecht uit voor 50 min...
Dus de scholen moeten dicht zodat de luchthavens open kunnen blijven. Dat is ook een aspect wat mij totaal niet bevalt, die beslechting van de klassenstrijd ten koste van de somewheres ten bate van de anywheres. Het is dezelfde logica waarmee van een epidemie een pandemie is gemaakt en die in stand is gehouden.

En net nu de kleine kindervaccinatie kan beginnen en de vaccinatieplicht erdoor geramd moet worden duikt dit virus met dit nieuws op. Ik geloof er niet meer in. Het is snel iedereen gevaccineerd krijgen voordat doordringt wat voor enorm fiasco het beleid is geworden en wat er allemaal onder het tapijt is geveegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste debater 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 20:46:23 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202455616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook tekenend:
[..]
Als de overstromingsdoden en verkeersslachtoffers allemaal oud zouden zijn zou het gewoon een aspect van het leven zijn toch?

Maar ook het gemak waarmee gezegd wordt dat ze bij de eerstvolgende ziekte wel het loodje zouden leggen... Gebaseerd op wat precies?
Bek vol over lichamelijke integriteit en grondrechten, maar dor hout moet wijken... kost allemaal teveel centjes.

Hypocriet volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202455633
JAAAAAAAAAA

ALLE WAPPIES ERUIT
  Beste debater 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 20:47:26 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202455638
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, nou draai je de zaak om. Er komt een besmettelijke ziekte voorbij en die treft voornamelijk een bepaalde groep. Dat is op zich het lot, pech, los van de vraag of het het product is van onze o zo gerespecteerde virologische wetenschap.

Nu heeft de overheid besloten dat die pech niet gewoon ten laste komt van de pechvogels, maar dat we die pech met zijn allen gaan delen. Daar is best wat voor te zeggen, maar het is geen vanzelfsprekendheid en de mate waarin die pech wordt verplaatst en voor hoe lang moet dan natuurlijk wel ter discussie staan.

We weten ook dat mensen door het vaccin komen te overlijden. Enorm storen dat vaccinatici als ze het al niet stug negeren even komen vertellen dat je dat maar als risico moet accepteren omdat de covid risicogroep zijn eigen pech niet mag dragen. Het zijn de vaccinatici die zich het recht hebben toegeeigend om over levens te beschikken, zij zijn degenen die ingrijpen op het natuurlijk verloop der dingen met gezondheidsrisico's voor anders ongemoeiden tot gevolg.
[..]
Ik hoef helemaal niks te rechtvaardigen. Ik stel alleen vast dat het simplistisch is om te doen alsof je levens uit een brandend huis redt of zo. Zo moet je sterfgevallen niet benaderen omdat het een andere situatie is. Ik durf het wel gewoon te zeggen hoor: Een kind dat dood gaat is erger dan een 90-jarige die dood gaat. Dat kun je uitdrukken in verloren levensjaren, je kunt ook gewoon vaststellen dat het leven eindig is en voor iedereen boven de 70 elke dag extra mooi meegenomen is.

Dat moet je erbij betrekken omdat het de ernst betreft. In verpleeghuizen weten ze ook gewoon dat niet iedereen de volgende herfst gaat halen. Elke extra inspanning die van het lichaam gevraagd wordt kan al fataal zijn. Of het dan een verkoudheid, een griepje of een hittegolf is maakt niet zoveel uit. We gaan een hittegolf ook niet met alle macht proberen te ondervangen omdat er elk jaar weer een paar duizend bejaarden het loodje leggen. De dood is immers onderdeel van het leven.
[..]
Ja, die propaganda van anekdotes ken ik inmiddels wel. Bij de beoordeling van het beleid moeten we ons op de cijfers richten. Het is een nare ziekte die ook mensen onder de vijftig treft, maar dat is op geen enkele manier een crisis die wat voor dwingende maatregel dan ook rechtvaardigt.
[..]
Voor de jeugd is een jaar een veel belangrijker onderdeel van hun leven dan voor een vijftiger en het is weldegelijk forse schade. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vanzelsprekend om daarvan een offer te eisen voor de 70-plussers. Individueel niet, maar je moet ook afvragen wat voor decadente samenleving je creeert die het zich denkt te kunnen veroorloven om de jeugd op te offeren aan de sowieso aflopende zaak van de alleroudsten.
[..]
Ik beschik niet over leven en dood, als je vitaal genoeg bent om met vaccin covid te overleven dan is het je gegund, maar het is geen staatsaangelegenheid om te zorgen dat elk leven zolang mogelijk gerekt wordt, en zeker niet ten koste van de jeugd.
[..]
.Nee dat is het niet. Het gebrek aan zorgcapaciteit is de enige crisis die er is. De sterftecijfers in de zin van verloren levensjaren staan voor verdrietige momenten, maar dat is op zich geenzins een crisis.
[..]
Nee, democratie is meer dan de wil van de meerderheid, en zeker niet de meerderheid die de wet aan de laars lapt omdat ze het als meerderheid kunnen. Opiniepeilers zijn niet alleen leugenachtig, zonder fatsoenlijke informatie inclusief de beantwoording van kamervragen en het voldoen aan wettelijke transparantieverplichtingen, en met journalisten die hun werk niet doen, is dat heel weinig waard.
[..]
Zo is het gegaan. Ik snap dat het ingewikkeld wordt als je er niet vanuit kan gaan dat de overheid integer is, maar daar zul je aan moeten wennen.
[..]
Dat maakt nog niet dat het deugt.
[..]
En wat die gevaccineerden wiens leven verpest is dachten toen ze het vaccin namen. Ik had het er waarschijnlijk wel op gewaagd, beide zijn een risico voor mij, het een is beperkt, het ander onbekend. Ik weet ook helemaal niet zeker of het covid was dat ik gehad heb. Maar toen ze kinderen gingen vaccineren met het argument dat we anders lockdowns krijgen die ook slecht voor hun gezondheid (en ontwikkeling) zijn en er daardoor netto gezondheidswinst voor kinderen zou zijn heb ik besloten dat het niet deugt en ik dus niet meedoe, desnoods ten koste van mijzelf.
[..]
Dus de scholen moeten dicht zodat de luchthavens open kunnen blijven. Dat is ook een aspect wat mij totaal niet bevalt, die beslechting van de klassenstrijd ten koste van de somewheres ten bate van de anywheres. Het is dezelfde logica waarmee van een epidemie een pandemie is gemaakt en die in stand is gehouden.

En net nu de kleine kindervaccinatie kan beginnen en de vaccinatieplicht erdoor geramd moet worden duikt dit virus met dit nieuws op. Ik geloof er niet meer in. Het is snel iedereen gevaccineerd krijgen voordat doordringt wat voor enorm fiasco het beleid is geworden en wat er allemaal onder het tapijt is geveegd.
Decadent!!! Uit jouw mond!

_O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:55:40 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202455828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, die propaganda van anekdotes ken ik inmiddels wel.
Hier draait het dus gewoon om. Omdat je het allemaal maar "propaganda" en "anekdotes" vindt heb je en compleet eigen waarheid gecreeerd... Is verder je goed recht hoor, die mening mag je best hebben, ik ben het er simpelweg niet mee eens.

quote:
Dat kun je uitdrukken in verloren levensjaren, je kunt ook gewoon vaststellen dat het leven eindig is en voor iedereen boven de 70 elke dag extra mooi meegenomen is.
70 Is dus het omslagpunt? Boven de 70 is dor hout???
pi_202456081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Correctie Mark en Hugo houden het land in gijzeling.

Alleen samen krijgen we het demissionaire kabinet er onder.
Correctie iedereen houdt elkaar in gijzeling.
Plaats hier uw advertentie
pi_202456830
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier draait het dus gewoon om. Omdat je het allemaal maar "propaganda" en "anekdotes" vindt heb je en compleet eigen waarheid gecreeerd... Is verder je goed recht hoor, die mening mag je best hebben, ik ben het er simpelweg niet mee eens.
[..]
70 Is dus het omslagpunt? Boven de 70 is dor hout???
Als je geen arbeid meer kunt verrichten en dus niet meer rendabel bent en pensioenen opvreet ben je dor hout. Het word steeds gekker. En obese hoorde ik op het nieuws. Dat is de volgende groep.
  vrijdag 3 december 2021 @ 22:06:56 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202457232
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:42 schreef Cherni het volgende:
Als je geen arbeid meer kunt verrichten en dus niet meer rendabel bent en pensioenen opvreet ben je dor hout. Het word steeds gekker. En obese hoorde ik op het nieuws. Dat is de volgende groep.
Zolang het "de anderen" maar zijn... Want ik ben niet oud, want ik ben gezond, want ik heb geen onderliggend lijden, want ik ben niet dik...

Echt wat een volledig kansloze samenleving. Solidariteit nul komma nul.
  vrijdag 3 december 2021 @ 22:29:28 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202457631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 22:18 schreef keuringmonat het volgende:
Jij moet een keer je kophouden met al dat geschreeuw. Schreeuwlelijkerd.
Oei, kloon 6 geeft modder... Be afraid, be very afraid...

quote:
Mensen met dwang vaccineren (TBS maatregel , dwangverpleging) vind je wel óke met je ''solidariteit''.
Quote me maar!

En als dat allemaal niet lukt moet je je ongefundeerde beschuldigingen lekker voor je houden akkoord?
pi_202458096
Voor zover ik me kan herinneren probeer ik een (niet wappie) kritisch geluid te late horen in de met name door schreeuwende anti vax wappies en pro vax schaapjes overheersend discussies.

Ik ben dan ook uitermate gecharmeerd van onderzoeksjournalistiek, in deze van FTM, via twitter aangehaald door Pieter Omtzigt.

twitter


https://www.ftm.nl/artike(...)n=QRcodeOnderbouwing

Voor wie hierin geinteresseerd is. M.i. inderdaad lezenswaardig voor pro- en anti. Doe er verder mee wat je wil.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202458987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef Cherni het volgende:
Wat mij interessant lijkt is of mensen nog zolang moeten herstellen na een vaccinatie mocht men alsnog ziek worden door corona. Die eerste golf heeft er behoorlijk ingehakt toen we nog geen vaccinaties hadden. Zoals ik al aangaf zijn er nu nog tal van mensen niet hersteld van die eerste golf.
En sommige mensen blijven vermoeit en energieloos van de prik.
Dit is wat ik zelf namelijk heb opgelopen .
Veel moe en val vaak in slaap.
Voor de prik nergens geen last van en kon makkelijk met de pijn wat ik heb door gaan.
Nu slapen wakker worden door de pijn van mijn rug en verder vermoei dan anders.
Zelf testen gedaan maar geen corona.
Nu was ik al snel energieloos door de pijn wegens mij ziekte.
Maar omdat ik rustige in slaap valt op de bank met de Xbox controller in mijn handen .
En soms met een koffie in mijn handen .
Zit ik dus schreef wat de rug verkeerd belast.


Helaas is de prik ook niet alles en een van de reden dat ik de 3e prik niet gaat halen zolang ik me zo beroerd voelt als nu.

Dit is mijn persoonlijke ervaring maar de arts waar ik nu loop zegt dat het wel vaker voor komt dat mensen energieloos zijn.
Soms gaat van zelf over maar mensen die net als ik al ziek zijn duurt velen malen langer.

Ondertussen maandag een nieuwe mri scan.
Eens kijken hoever mijn ziekte de rug verder heeft gesloopt.
En kijken of daar de klachten vandaan komen. ( Acute artrose)
pi_202460321
quote:
Bruijning en Illy weken het kind los uit zijn maatschappelijke context en plaatsen het als onschuldig wezen tegenover de asociale volwassene. Dat kun je doen, maar de vraag is: waar leidt dit toe? Hebben deze kinderartsen alternatieve oplossingen? Volgens mij volgt uit hun redenering dat een vaccinatieplicht voor volwassenen de voorkeur heeft boven het vaccineren van kinderen. Immers: dat laatste mag pas als de andere opties zijn uitgeput.

Maar of zij echt voorstander zijn van een vaccinatieplicht weet ik niet, omdat er zelden wordt doorgevraagd. De kinderarts heeft in interviews vaak de vrije hand, omdat hij/zij de zaakwaarnemer is van het het kind. Wie zegt het kinderwelzijn voorop te stellen, heeft de discussie bij voorbaat gewonnen: wie is daar nou tegen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)len-wel-mee-a4067905
pi_202463032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 20:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier draait het dus gewoon om. Omdat je het allemaal maar "propaganda" en "anekdotes" vindt heb je en compleet eigen waarheid gecreeerd... Is verder je goed recht hoor, die mening mag je best hebben, ik ben het er simpelweg niet mee eens.
Je kunt toch zelf vaststellen dat het propaganda is?
quote:
70 Is dus het omslagpunt? Boven de 70 is dor hout???
Het leven is eindig, daar is ook met een vaccinatie geen ontkomen aan. Als je blijft weigeren dat in je redenering te betrekken kom je heel raar uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202468191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je kunt toch zelf vaststellen dat het propaganda is?
[..]
Het leven is eindig, daar is ook met een vaccinatie geen ontkomen aan. Als je blijft weigeren dat in je redenering te betrekken kom je heel raar uit.
Het leven is oneindig als men de normale mensen maar eens liet begaan en hielp. En dus eens vertrok met de aardappelen en slechte melk.
pi_202470260
Graag. De mens, de meerderheid, is te dik om zelf altijd goede keuzes te maken. Help ze maar een handje.
pi_202475179
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 20:24 schreef wpor het volgende:
Graag. De mens, de meerderheid, is te dik om zelf altijd goede keuzes te maken. Help ze maar een handje.
Goede keuzes of slechte keuzes bestaan niet.

Keuzes wel.

En die zijn in de ogen van de 1 goed en in de ogen van de ander slecht.

Niettemin hebben we in een vrije maatschappij het recht om goede of foute keuzes te mogen maken. *O*

En daar zitten gevolgen aan waar we in eerste instantie gezamenlijk een grondwet voor hebben bedacht. Het lijkt mij dus dat we die keuzes ten eerste aan de grondwet zullen moeten toetsen, en als die keuzes tegen de grondwet ingaan en als dat dan door meer dan 2/3 meerderheid alsl 'fout' wordt beoordeeld dat we DAN pas de grondwet aanpassen en niet nu de grondwettelijke rechten aan onze laars gaan lappen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')