abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202862086
S3:A6 gezien, prima aflevering weer. Sowieso een sterk seizoen.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 12:12:15 #103
9859 crew  Karina
Woman
pi_202862098
Seizoen 4 zou ik een andere undercover man nemen en Bob is dan een boefje. Hij kan echt niet meer als undercover fungeren, wat al is gezegd: iedereen moet hem nu toch wel kennen zou je denken, helemaal als deze klus eenmaal klaar is.

Verder ook eens dat er nogal wat onzindingen in voorkomen: als je een e-mail verwijderd moet je die bijv. ook even uit de prullenbak halen en ik snap ook niet waarom Timor naar dat restaurant ging toen het open was :') Ga dan 's nachts of zo. En waarom vertelde Leyla niet gewoon dat ze met Bob had afgesproken in dat restaurant om e.e.a. te bespreken? Ja misschien was Serkhan dan ook een beetje boos geworden, maar nu heb je helemaal de poppen aan het dansen..
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_202862223
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:12 schreef Karina het volgende:
Seizoen 4 zou ik een andere undercover man nemen en Bob is dan een boefje. Hij kan echt niet meer als undercover fungeren, wat al is gezegd: iedereen moet hem nu toch wel kennen zou je denken, helemaal als deze klus eenmaal klaar is.

Verder ook eens dat er nogal wat onzindingen in voorkomen: als je een e-mail verwijderd moet je die bijv. ook even uit de prullenbak halen en ik snap ook niet waarom Timor naar dat restaurant ging toen het open was :') Ga dan 's nachts of zo. En waarom vertelde Leyla niet gewoon dat ze met Bob had afgesproken in dat restaurant om e.e.a. te bespreken? Ja misschien was Serkhan dan ook een beetje boos geworden, maar nu heb je helemaal de poppen aan het dansen..
Omdat ze haar pappenheimers kent en weet dat die rolstoelman een jaloerse bok is?

Wel apart verder, aangezien hij daar vooral zelf mee bezig is (hij droomt bij een film, verhaal van die staart over dat handje vasthouden in Turkije en zo) en het niet echt besprak met z'n vrouw.

Maar goed, ze zei het zelf eigenlijk al. Ze heeft het niet gezegd, omdat ze weet dat hij dan jaloers wordt. Wel dom om dat bonnetje in haar tas te laten slingeren.
pi_202862293
Mooi plot voor S4.

Bob en Ferry gaan er met de 1.4 miljoen euro vandoor. _O_
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 14:07:50 #106
9859 crew  Karina
Woman
pi_202864874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat ze haar pappenheimers kent en weet dat die rolstoelman een jaloerse bok is?

Wel apart verder, aangezien hij daar vooral zelf mee bezig is (hij droomt bij een film, verhaal van die staart over dat handje vasthouden in Turkije en zo) en het niet echt besprak met z'n vrouw.

Maar goed, ze zei het zelf eigenlijk al. Ze heeft het niet gezegd, omdat ze weet dat hij dan jaloers wordt. Wel dom om dat bonnetje in haar tas te laten slingeren.
Ja maar dan had ze het alsnog beter kunnen vertellen toen ze merkte dat hij achterdochtig was, ze had wel kunnen raden dat hij er achter zou komen. Dat van dat bonnetje was idd wel heel dom, misschien had de man in het restaurant tegen Timor kunnen zeggen dat Bob er met een mooie blonde was of zo.
niet zo tof doen
pi_202865330
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:07 schreef Karina het volgende:

[..]
Ja maar dan had ze het alsnog beter kunnen vertellen toen ze merkte dat hij achterdochtig was, ze had wel kunnen raden dat hij er achter zou komen. Dat van dat bonnetje was idd wel heel dom, misschien had de man in het restaurant tegen Timor kunnen zeggen dat Bob er met een mooie blonde was of zo.
Denk dat met dat bonnetje de link al was gelegd. Die man had beter kunnen zeggen dat hij geen uitspraken doet over wie er met wie aan het eten is. Dat is ook privé, daar heeft niemand wat mee te maken. Enkel opsporingsdiensten als ze de juiste documenten hebben. Dat Bob er met iemand anders was en dat daarna dat bonnetje met zijn nummer erop in haar tas was beland, was in elk geval een mogelijkheid. Maar ook dat zal die paardenstaart wel niet voor waarheid aangenomen hebben.

Die rolstoel leek steeds redelijk snel overtuigd weer als ze even haar riedel af stak. Totdat die staart opeens het filmpje had.

Als ze echt zo graag zaken wil doen met Peter en Ferry snap ik niet goed waarom ze die "steekwond" niet heeft laten zien aan die rolstoelman.
pi_202866479
Leuk en vermakelijk seizoen. Maar inderdaad het is allemaal wel erg voorspelbaar en ongeloofwaardig. Turkse man speelt het wel goed. Nick terug vind ik echt mooi, heerlijk accent.
"We vechten met gelijke wapens, dit is het eindspel gasten, nou moet het gebeuren!"

Iemand aan de top die zoveel twijfels bij Bob en Ferry gewoon accepteert. Bob en Ferry doen zich voor als grote mannen die wel even voor een paar miljoen pillen binnen 24 uur kunnen maken, maar zijn wel enorm wanhopig door dagenlang achter die Turken aan te kruipen. Ze nemen alles voor lief in Turkije door daar ter plekke bijna geëxecuteerd te worden. Dan ga je daarna een zielig verhaal ophangen dat de grote Ferry Bouman aan wal geraakt is, dat is op zich nobel, maar strookt totaal niet met dat ze daarna alsnog snel kunnen leveren. Ik vind dat zij voor het voorzichtige karakter dat ze hebben, wel erg roekeloos te keer gaan.

Zeker dat Ferry een enorm grote naam was, is dat echt wel bekend wie en wat ervoor zorgde dat hij in de bak belandde.

Die Danielle begint mij echt op de wekker te gaan, vorige seizoenen had ik dat minder.
Of saté?
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 15:06:07 #109
9859 crew  Karina
Woman
pi_202866584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:23 schreef Halcon het volgende:
Als ze echt zo graag zaken wil doen met Peter en Ferry snap ik niet goed waarom ze die "steekwond" niet heeft laten zien aan die rolstoelman.
Dit begreep ik ook niet: want Serkhan had nu nog kunnen denken dat het een smoesje was. Die wond was het bewijs als het ware dat ze echt door die Russen was aangevallen.

Nou ja verder vermaak ik me er gewoon prima mee. Die domme dingetjes maken het eigenlijk wel vermakelijker om te kijken.
niet zo tof doen
pi_202866591
Ja, er kan niemand meer pillen krijgen daar sinds die Festival shop is opgerold, maar hij kan in een dag even 'n miljoen pillen draaien en zou dan zonder klanten zitten :')

Danielle is irritant, vooral dat neppe Tilburgse accent van d'r.
pi_202866599
Die jaloerse Serkan zat een paar afleveringen terug tv te kijken en zag in zijn jaloersheid zijn vrouw met Peter/Bob op een bank. Maar…..pas op dat feest zag hij Peter voor het eerst. Hij kon dus niet weten hoe hij eruit zag.
Die Timur met dat enge staartje.. waarom is die zo tegen die Peter en hitst hij die Serkan op?

Ik vind het wel komisch dit seizoen. Heel onrealistisch maar vermakelijk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_202866643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:06 schreef Injetta het volgende:
Die jaloerse Serkan zat een paar afleveringen terug tv te kijken en zag in zijn jaloersheid zijn vrouw met Peter/Bob op een bank. Maar…..pas op dat feest zag hij Peter voor het eerst. Hij kon dus niet weten hoe hij eruit zag.
Die Timur met dat enge staartje.. waarom is die zo tegen die Peter en hitst hij die Serkan op?

Ik vind het wel komisch dit seizoen. Heel onrealistisch maar vermakelijk.
Lijkt erop dat die Timur meer tegen Leyla heeft dan tegen Peter. Peter is voor hem 'n geschikt middel om die Leyla zwart te maken.

Vermoedelijk omdat zijn neefje (of wat was het) af is geknald in opdracht van Leyla.
pi_202867080
Door de activiteit van dit topic vermoed ik dat Frank en/of Tom dan toch echt aan hun eind gekomen is/zijn.
  dinsdag 28 december 2021 @ 16:19:18 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_202868652
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:21 schreef Nober het volgende:
Door de activiteit van dit topic vermoed ik dat Frank en/of Tom dan toch echt aan hun eind gekomen is/zijn.
Kijk naar de aflevering en dan je weet het zelf ook.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202870329
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:06 schreef Karina het volgende:

[..]
Dit begreep ik ook niet: want Serkhan had nu nog kunnen denken dat het een smoesje was. Die wond was het bewijs als het ware dat ze echt door die Russen was aangevallen.

Nou ja verder vermaak ik me er gewoon prima mee. Die domme dingetjes maken het eigenlijk wel vermakelijker om te kijken.
Ja en de ernst van de zaak was dan ook meteen duidelijk. Of Serkan Peter nu mag of niet, hij zal binnen twee dagen die pillen moeten leveren, anders komt het niet goed.
pi_202870746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:01 schreef Schnitzels het volgende:
Nick terug vind ik echt mooi, heerlijk accent.
Mooi he en dat voor een Nederlander/iemand die ook perfect Nederlands spreekt :D
pi_202871059
Sowieso goeie acteur, Manou Kersting. In Matroesjka's speelt hij de rol van d'n Danny ook geweldig.
pi_202876941
Ik denk dat als ze Danielle eruit hadden gelaten dat het niet heel veel anders was geweest qua seizoen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_202878972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:13 schreef W00fer het volgende:
Ik denk dat als ze Danielle eruit hadden gelaten dat het niet heel veel anders was geweest qua seizoen.
Wie weet komt ze op het einde nog wel terug bij Fer. Die Antilliaanse legertank van d'r is het afgetrapt.
pi_202910641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:28 schreef Halcon het volgende:
Sowieso goeie acteur, Manou Kersting. In Matroesjka's speelt hij de rol van d'n Danny ook geweldig.
En in crimi clowns. Beide ook top (in die tijd)
pi_202911958
Best een prima seizoen tot zo ver (beter dan de 2e tot nu toe) alleen bij de laatste aflevering stoorde ik mij toch aan al dat ge-turk plus een besnijdenis alsof het maar allemaal normaal is.
pi_202916132
Hebben ze geen cameras bij die villa _O-

En o btw. Die timur zat ook in metal gear solid geloof ik...

donderdag 30 december 2021 @ 01:05:57 #124
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_202916431
Spitsebroers speelde hij ook in.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_202917640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Spitsebroers speelde hij ook in.
Is dat een goede serie?
  donderdag 30 december 2021 @ 04:37:30 #126
268260 Dr.Mikey
pi_202917665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 04:12 schreef W00fer het volgende:

[..]
Is dat een goede serie?
Ja steekt goed in elkaar.
R.I.P DTS.
pi_202918437
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:11 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Cijfers zijn in elk geval wel goed. Alles boven de 800.000 kijkers wordt als succesvol beschouwd in België.

(Afl. 1) 21 november: 1.068.753
(Afl. 2) 28 november: 1.057.616
(Afl. 3) 5 december: 947.237
(Afl. 4) 12 december: 1.001.873
(Afl. 5) 19 december: 1.017.796
(Afl. 6) 26 december: 882.139
(Herhaling van afl. 6 na problemen met voice-over) 29 december: Geen cijfers bekend
(Afl. 7) 2 januari:
(Afl. 8) 9 januari:
Eventjes aangevuld (vetgedrukt) met de nieuwste cijfers. Op 26 december waren er problemen met de voice-over bij de gesproken Turkse taal. Daarbij hebben heel wat kijkers afgehaakt op één.
De openbare omroep heeft beslist om de aflevering opnieuw uit te zenden op woensdag 29 december.
Cindy De Vuyst
pi_202919726
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 00:46 schreef SOG het volgende:
Hebben ze geen cameras bij die villa _O-

En o btw. Die timur zat ook in metal gear solid geloof ik...

[ afbeelding ]
Geen camera en geen alarm. Mogelijk hebben ze dat allemaal even uitgeschakeld, maar ook dat zou toch op moeten vallen.

Ze zijn constant op hun hoede, die rolstoel komt amper buiten, maar er kan tijdens dat feestje ongestoord wel even een paar elftallen aan agenten ongezien naar binnen :')

Ik krijg een melding als mijn alarmsysteem uit wordt geschakeld.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:03:52 #129
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202980966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 09:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Geen camera en geen alarm. Mogelijk hebben ze dat allemaal even uitgeschakeld, maar ook dat zou toch op moeten vallen.

Ze zijn constant op hun hoede, die rolstoel komt amper buiten, maar er kan tijdens dat feestje ongestoord wel even een paar elftallen aan agenten ongezien naar binnen :')

Ik krijg een melding als mijn alarmsysteem uit wordt geschakeld.
Ik vond het seizoen tot nu toe erg vermakelijk, maar in de laatste aflevering volgde de ene na de andere " :') " elkaar in rap tempo op. Naast bovenstaande:

- Timur gaat voor de tweede keer naar het restaurant. In plaats van alle beveiligingsbeelden te wissen, is alleen de dag dat Leyla er was gewist, de dagen ervoor niet.
- Timur kan doodleuk het restaurant in lopen na sluitingstijd, terwijl de eigenaar daarvoor al een intimiderend bezoek heeft gehad.
- De eigenaar wordt geïntimideerd in zijn eigen restaurant terwijl hij weet dat het een zware crimineel is, en wacht geduldig tot Timur zijn keel doorsnijdt.
- Peter vraagt om de sleutel van Serkan's auto om zijn gps te checken tijdens het feest, die op de achterband wordt gelegd. Dan gaat hij naar buiten om dat zelf te doen, met alle risico's om je ontdekt te worden en de operatie om zeep te helpen. Waarom in hemelsnaam niet iemand anders?
- Peter en Ferry worden helemaal overgevlogen naar Turkije voor een security check en leugendetectortest, maar in België zelf worden ze helemaal niet gevolgd. Bijvoorbeeld als Peter naar het ziekenhuis gaat omdat zijn vriendin daar aan het bevallen is.

Er worden nu erg geforceerd veel problemen tegelijk gecreëerd om 'spanningsmomenten' in te bouwen. Als een undercoveroperatie echt zo slordig gedaan zou worden, zou je als drugsimperium wel erg amateuristisch zijn als je je op deze manier beet laat nemen.
pi_202981017
En waarom niet gewoon kijken naar het tijdstip op het bonnetje?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_202993252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vond het seizoen tot nu toe erg vermakelijk, maar in de laatste aflevering volgde de ene na de andere " :') " elkaar in rap tempo op. Naast bovenstaande:

- Timur gaat voor de tweede keer naar het restaurant. In plaats van alle beveiligingsbeelden te wissen, is alleen de dag dat Leyla er was gewist, de dagen ervoor niet.
- Timur kan doodleuk het restaurant in lopen na sluitingstijd, terwijl de eigenaar daarvoor al een intimiderend bezoek heeft gehad.
- De eigenaar wordt geïntimideerd in zijn eigen restaurant terwijl hij weet dat het een zware crimineel is, en wacht geduldig tot Timur zijn keel doorsnijdt.
- Peter vraagt om de sleutel van Serkan's auto om zijn gps te checken tijdens het feest, die op de achterband wordt gelegd. Dan gaat hij naar buiten om dat zelf te doen, met alle risico's om je ontdekt te worden en de operatie om zeep te helpen. Waarom in hemelsnaam niet iemand anders?
- Peter en Ferry worden helemaal overgevlogen naar Turkije voor een security check en leugendetectortest, maar in België zelf worden ze helemaal niet gevolgd. Bijvoorbeeld als Peter naar het ziekenhuis gaat omdat zijn vriendin daar aan het bevallen is.

Er worden nu erg geforceerd veel problemen tegelijk gecreëerd om 'spanningsmomenten' in te bouwen. Als een undercoveroperatie echt zo slordig gedaan zou worden, zou je als drugsimperium wel erg amateuristisch zijn als je je op deze manier beet laat nemen.
Goede punten!

Als ze die operatie een beetje goed voor hadden bereid, dan hadden ze die camera's helemaal uitgezet. En in elk geval die recorder niet zo in het zicht gezet. Het was inderdaad ook wel duidelijk dat Timur hem niet geloofde. Geen idee waarom ze er dan maar vanuit zijn gegaan dat hij het erbij zou laten zitten.

Peter zouden ze normaal gesproken al 100 keer ontmaskerd hebben als ze even hadden rondgevraagd. Bouman was de grootste, iedereen kende hem en dan weten ook wel veel mensen door toedoen van wie hij precies in de gevangenis is beland.

Constant zijn ze erg op hun hoede, maar Ferry geloven ze dan meteen als hij zegt dat hij z'n hand kapot heeft geslagen in de wc. Terwijl er langs de auto iemand lag met een ingeslagen kop. Was simpel geweest als ze gewoon even iemand anders in hadden laten breken in die auto. Dan kun je het altijd nog gooien op een simpele autodief.

Dat ze ongestoord dat huis van Leyla en d'r man binnen konden gaan, vind ik nog wel het meest ongeloofwaardig. Zoiets is normaal een fort waar nog geen fruitvlieg ongezien binnen komt.
  zondag 2 januari 2022 @ 18:57:49 #132
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202997327
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Goede punten!

Als ze die operatie een beetje goed voor hadden bereid, dan hadden ze die camera's helemaal uitgezet. En in elk geval die recorder niet zo in het zicht gezet. Het was inderdaad ook wel duidelijk dat Timur hem niet geloofde. Geen idee waarom ze er dan maar vanuit zijn gegaan dat hij het erbij zou laten zitten.

Peter zouden ze normaal gesproken al 100 keer ontmaskerd hebben als ze even hadden rondgevraagd. Bouman was de grootste, iedereen kende hem en dan weten ook wel veel mensen door toedoen van wie hij precies in de gevangenis is beland.

Constant zijn ze erg op hun hoede, maar Ferry geloven ze dan meteen als hij zegt dat hij z'n hand kapot heeft geslagen in de wc. Terwijl er langs de auto iemand lag met een ingeslagen kop. Was simpel geweest als ze gewoon even iemand anders in hadden laten breken in die auto. Dan kun je het altijd nog gooien op een simpele autodief.

Dat ze ongestoord dat huis van Leyla en d'r man binnen konden gaan, vind ik nog wel het meest ongeloofwaardig. Zoiets is normaal een fort waar nog geen fruitvlieg ongezien binnen komt.
Eens. Je zou als argument tegen kritiek op de serie kunnen zeggen dat het fictie is en er weinig spanning zou zijn en niks te kijken viel als dit soort elementen niet ingebouwd zouden zijn. De creatie van problemen komt echter nu zo geforceerd over en de handelswijze van veronderstelde professionals zo amateuristisch (zelfs voor een leek als ik), dat het grote afbreuk begint te doen aan de geloofwaardigheid.
pi_202999982
Kijken jullie toevallig nu via belgie1? Echt MEGA raar. loopt hele tijd een vrouw er doorheen te praten en ALLES te beschrijven wat er gebeurd.

"Ferry haalt een pistool en doet alsof ie schiet. het beeld is nu zwart. Er is een ambulancebroeder en die haalt een brancard uit de auto" etc. Is dat standaard daar? Zo kan je toch niet iets kijken :D

edit: oh blijkbaar keek ik op Ketnet waar ze het 15minuten eerder uitzenden dan op 1. Geen aanrader :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203000908
De plotwendingen worden steeds onwaarschijnlijker. Alsof ze zichzelf elke aflevering moeten overtreffen, het knaagt aan het genot.
pi_203001141
Ik vond het een toffe aflevering. Einde ook weer lekker onheilspellend.
pi_203001586
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:00 schreef Coritchando het volgende:
Ik vond het een toffe aflevering. Einde ook weer lekker onheilspellend.
eens, jammer volgende week alweer de laatste
pi_203001633
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Eens. Je zou als argument tegen kritiek op de serie kunnen zeggen dat het fictie is en er weinig spanning zou zijn en niks te kijken viel als dit soort elementen niet ingebouwd zouden zijn. De creatie van problemen komt echter nu zo geforceerd over en de handelswijze van veronderstelde professionals zo amateuristisch (zelfs voor een leek als ik), dat het grote afbreuk begint te doen aan de geloofwaardigheid.
Ja, dit is wat afgeraffeld. Elke keer weer een ander plot en dat in acht afleveringen.

Ferry Bouman zit in een bestelbusje vol met pillen, maar loopt zo weer de deur uit bij het politiebureau. :')

Ook geen idee hoe Serkan en die Timur denken die pillen te gaan leveren aan die Russen.

En die Patrick heeft ook niet echt door dat het gigantisch uit de hand aan het lopen is. Normaal zou zo'n operatie allang afgeblazen zijn. Kan in een serie natuurlijk.

Alles bij elkaar opgeteld is het wel heel erg ongeloofwaardig allemaal.

Volgende week de laatste aflevering. Eens zien wie er nog het loodje leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Halcon op 02-01-2022 22:40:26 ]
pi_203001779
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:16 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
eens, jammer volgende week alweer de laatste
Kunnen we weer door naar Flikken Maastricht :)
pi_203005662
Alles naar de kloten deze aflevering *O*
pi_203005694
Let op: spoilers over de laatste aflevering!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203006032
Waar zijn die online te vinden? :)
pi_203006203
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:02 schreef Halcon het volgende:
Waar zijn die online te vinden? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 januari 2022 @ 17:44:15 #143
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_203011479
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:24 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Kunnen we weer door naar Flikken Maastricht :)
En Mocro maffia
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_203011675
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:22 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_203011844
Briljant geschreven seizoen!! Hoe komen die schrijvers erop? Wat een talenten. Die tractor!! Geweldige plotwending. Je moet er maar op komen zeg tjongejonge.
  maandag 3 januari 2022 @ 18:49:34 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203012239
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dit is wat afgeraffeld. Elke keer weer een ander plot en dat in acht afleveringen.

Ferry Bouman zit in een bestelbusje vol met pillen, maar loopt zo weer de deur uit bij het politiebureau. :')

Ook geen idee hoe Serkan en die Timur denken die pillen te gaan leveren aan die Russen.

En die Patrick heeft ook niet echt door dat het gigantisch uit de hand aan het lopen is. Normaal zou zo'n operatie allang afgeblazen zijn. Kan in een serie natuurlijk.

Alles bij elkaar opgeteld is het wel heel erg ongeloofwaardig allemaal.

Volgende week de laatste aflevering. Eens zien wie er nog het loodje leggen.
Ik had 7 nog niet gezien, vandaar nog niet gereageerd i.v.m. spoilers. Maar man man man, wat een treinramp wordt dit seizoen nu in rap tempo.

Je hebt 's avonds dus een moment gepland staan voor de deal, zodat de bende opgerold kan worden en de undercoveractie succesvol afgerond is. Wat doet Peter: die gaat precies die dag vlak ervoor via de GPS-tracker op zoek naar Ferry om te zien waar die pillen worden gemaakt met de PMK die ze hebben gestolen.

Dat pak frikandellen is al leeg, dus het lag er allemaal al een tijdje. Die locatie wist hij dus al, daar had hij een ander op af kunnen sturen om te posten en kunnen wachten met actie tot na afronding van de deal diezelfde avond. Precies op het moment dat hij in de buurt is, ontdekt Ferry het GPS-zendertje. Dan gaan Ferry en Lars er als een haas vandoor en worden achtervolgd door Peter, waarna ze crashen en en vrijwel de gehele operatie direct om zeep wordt geholpen.

Waarom op dat moment actie ondernemen hiertegen? Waarom een gevaarlijke achtervolging inzetten met alle risico's van dien, nu je zo dichtbij bent? Welke veronderstelde professional zou in hemelsnaam denken dat deze timing een goed idee is en dat hij er iets mee opschiet? :')

Echt heel jammer.
pi_203012279
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:03 schreef Azureux het volgende:

[..]
SPOILER
Hier ook graag als het een torrent is. 'bronnen' snap ik niet wat dat is :P
pi_203014936
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:22 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
SPOILER
Een PBtje zou fijn zijn. De bekende plekken kan ik niets vinden
Of saté?
  maandag 3 januari 2022 @ 21:39:31 #149
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203016975
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef Flitskikker het volgende:
Let op: spoilers over de laatste aflevering!!

SPOILER
Wilde gok....

Bob wordt gevangen genomen en Timur moet hem eerst uithoren en daarna omleggen. Ferry komt de loods binnen, schiet Timur neer. Wilt uiteindelijk ook Bob omleggen, maar dan komt de politie binnen stormen.
pi_203021433
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik had 7 nog niet gezien, vandaar nog niet gereageerd i.v.m. spoilers. Maar man man man, wat een treinramp wordt dit seizoen nu in rap tempo.

Je hebt 's avonds dus een moment gepland staan voor de deal, zodat de bende opgerold kan worden en de undercoveractie succesvol afgerond is. Wat doet Peter: die gaat precies die dag vlak ervoor via de GPS-tracker op zoek naar Ferry om te zien waar die pillen worden gemaakt met de PMK die ze hebben gestolen.

Dat pak frikandellen is al leeg, dus het lag er allemaal al een tijdje. Die locatie wist hij dus al, daar had hij een ander op af kunnen sturen om te posten en kunnen wachten met actie tot na afronding van de deal diezelfde avond. Precies op het moment dat hij in de buurt is, ontdekt Ferry het GPS-zendertje. Dan gaan Ferry en Lars er als een haas vandoor en worden achtervolgd door Peter, waarna ze crashen en en vrijwel de gehele operatie direct om zeep wordt geholpen.

Waarom op dat moment actie ondernemen hiertegen? Waarom een gevaarlijke achtervolging inzetten met alle risico's van dien, nu je zo dichtbij bent? Welke veronderstelde professional zou in hemelsnaam denken dat deze timing een goed idee is en dat hij er iets mee opschiet? :')

Echt heel jammer.
Een slechte timing inderdaad. En waarom ging hij überhaupt achtervolgen? Wat wilde hij gaan doen? Ze klem rijden of zo? Confrontatie aangaan? Als ze niet op die tractor waren geknald, was het ook wel uit de hand gelopen en konden ze ook niet met z'n tweetjes gezellig naar die Turken gaan om die pillen te brengen.

De logica waarom Lars overal voor op wil draaien, ontgaat me ook even.

[ Bericht 4% gewijzigd door Halcon op 04-01-2022 00:25:00 ]
  dinsdag 4 januari 2022 @ 01:34:46 #151
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203022117
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 00:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een slechte timing inderdaad. En waarom ging hij überhaupt achtervolgen? Wat wilde hij gaan doen? Ze klem rijden of zo? Confrontatie aangaan? Als ze niet op die tractor waren geknald, was het ook wel uit de hand gelopen en konden ze ook niet met z'n tweetjes gezellig naar die Turken gaan om die pillen te brengen.

De logica waarom Lars overal voor op wil draaien, ontgaat me ook even.
Die laatste is het enige dat nog enigszins wordt verklaard: om zijn zus te beschermen, die anders medeplichtig is vanwege haar herkenbare gebruikte busje bij de poging om PMK bij de Festival Shop te kopen.

Tijdens die scene in het begin van de serie vroeg ik me al af waarom Ferry in hemelsnaam zo graag het busje van Daniëlle wilde lenen voor deze actie, gezien de enorme herkenbaarheid ervan en het feit dat het in een undercover-operatie gebruikt zou worden. Een busje huren op naam van Ferry zou geen enkel probleem zijn, alleen naar hem te traceren. Financiële redenen zouden ook onzin en ongeloofwaardig zijn. Waarom op deze wijze zo herkenbaar zijn en je ex (die al in de bak heeft gezeten wegens je vorige drugsperikelen) erin betrekken, in een fucking undercover-operatie? Ik vond dat toen al vreemd.

Nu weet je dus dat het wederom een uiterst makkelijke manier is geweest om een probleem voor later te creëren dat in de verhaallijn past. Iets dat je eigenlijk al aanvoelde aan het begin, omdat het lenen van dat busje al uiterst geforceerd overkwam. Als undercover-operaties in het echt zo amateuristisch worden uitgevoerd, hebben criminelen echt niets te vrezen. :')

Ik vind het wel echt jammer, want seizoen 1 vond ik top. Seizoen 2 was qua thematiek (Belgische cowboys op een 'ranch' in de wapenhandel) wat minder, maar nog wel oké. Dit seizoen is om de aangehaalde redenen echt een enorme aanfluiting wat mij betreft, en dan vooral vanaf aflevering 6. De gecreëerde problemen voelen te geforceerd aan en wekken vooral de indruk dat je naar een stelletje amateurs zit te kijken die voortdurend de meest onlogische beslissingen nemen waarmee ze de slagingskans van hun operatie zoveel mogelijk verkleinen.

Deze serie is wel klaar hierna. Als dit het niveau is dat ze de kijker blijven voorschotelen, wordt het echt lachwekkend.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 01:59:30 #152
174940 W00fer
Maar echt
pi_203022160
Zo te horen komt er nog niet snel een seizoen 4, omdat seizoen 3 en de film Ferry afgelopen april 2020 gedraaid zijn na elkaar

pi_203023284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 01:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die laatste is het enige dat nog enigszins wordt verklaard: om zijn zus te beschermen, die anders medeplichtig is vanwege haar herkenbare gebruikte busje bij de poging om PMK bij de Festival Shop te kopen.

Tijdens die scene in het begin van de serie vroeg ik me al af waarom Ferry in hemelsnaam zo graag het busje van Daniëlle wilde lenen voor deze actie, gezien de enorme herkenbaarheid ervan en het feit dat het in een undercover-operatie gebruikt zou worden. Een busje huren op naam van Ferry zou geen enkel probleem zijn, alleen naar hem te traceren. Financiële redenen zouden ook onzin en ongeloofwaardig zijn. Waarom op deze wijze zo herkenbaar zijn en je ex (die al in de bak heeft gezeten wegens je vorige drugsperikelen) erin betrekken, in een fucking undercover-operatie? Ik vond dat toen al vreemd.

Nu weet je dus dat het wederom een uiterst makkelijke manier is geweest om een probleem voor later te creëren dat in de verhaallijn past. Iets dat je eigenlijk al aanvoelde aan het begin, omdat het lenen van dat busje al uiterst geforceerd overkwam. Als undercover-operaties in het echt zo amateuristisch worden uitgevoerd, hebben criminelen echt niets te vrezen. :')

Ik vind het wel echt jammer, want seizoen 1 vond ik top. Seizoen 2 was qua thematiek (Belgische cowboys op een 'ranch' in de wapenhandel) wat minder, maar nog wel oké. Dit seizoen is om de aangehaalde redenen echt een enorme aanfluiting wat mij betreft, en dan vooral vanaf aflevering 6. De gecreëerde problemen voelen te geforceerd aan en wekken vooral de indruk dat je naar een stelletje amateurs zit te kijken die voortdurend de meest onlogische beslissingen nemen waarmee ze de slagingskans van hun operatie zoveel mogelijk verkleinen.

Deze serie is wel klaar hierna. Als dit het niveau is dat ze de kijker blijven voorschotelen, wordt het echt lachwekkend.
Denk niet dat Danielle voor jaren de bak in vlieg omdat ze haar busje uit heeft geleend aan Ferry. Zeker niet als dat was om meubels te verslepen en ze niet wist dat hij het ging gebruiken om grondstoffen voor xtc te vervoeren.

Voor de verhaallijn is het goed bedacht inderdaad. In het echie zou 'ie Patrick een busje hebben laten regelen. Als Patrick wil dat 'ie pillen gaat draaien, dan moet Patrick ook maar een busje regelen. Ik zou dan al niet eens iets op mijn eigen naam gaan huren of een busje van een bekende gaan lenen.

Wat achteraf ook wel raar is, is dat die Leyla gaat kloten met een leugendetector, terwijl ze die kamer van Peter en Ferry ook vol had kunnen hangen met afluisterapparatuur. Ze hadden niks bij zich om dat te detecteren, want ze moesten op stel en sprong mee naar Turkije en dat hotel is toch van haar. Had makkelijk gekund en dan had ze de telefoongesprekken van Peter daar gehoord.

Als je iemand echt niet vertrouwt, dan doe je dat in je eigen hotel i.p.v. die leugendetector.

Ik vind het rommelig. Elke keer een twist in het plot lijkt een doel op zich geworden te zijn in deze serie.

SPOILER
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:31:32 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203026006
Grappig, al die 'diepgaande' analyses over een verzonnen fantasie verhaaltje die tot TV-serie is gemaakt. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203032122
Ik begrijp wel dat het sommige kijkers stoort, het script lijkt op een reeks toevalligheden die het volgende probleem voor Bob en Ferry vormen.

Ze lijken daarbij hun best te doen om zichzelf steeds in de nesten te werken, net te laat te komen of een steek te laten vallen. En zo kan er weer een extra aflevering uit geperst worden.
pi_203032567
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:31 schreef golfer het volgende:
Grappig, al die 'diepgaande' analyses over een verzonnen fantasie verhaaltje die tot TV-serie is gemaakt. _O-
In het eerste deel claimde men wel dat het gebaseerd was op een echt verhaal. Dan wordt er wel enig realisme verwacht.

Gepruts van de bovenste plank. Ook die Patrick. Waarom wisselt 'ie met zijn werktelefoon filmpjes uit met een dame uit een bordeel en niet via z'n privételefoon? Niet heel erg professioneel van iemand op zo'n positie.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:54:14 #157
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203033236
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:31 schreef golfer het volgende:
Deze reactie valt te verwachten, zoals ik eerder al postte. Ik snap de redenatie wel, echter is het contrast met het eerste seizoen mijns inziens erg of zelfs te groot. Zoals @Halcon ook aangeeft, dat seizoen was gebaseerd op ware gebeurtenissen.

In dit seizoen worden er veel te geforceerd problemen gecreëerd door uitermate dom, onrealistisch en onlogisch handelen door de karakters. Dat gebeurt op zodanige wijze dat het er te dik bovenop ligt dat het bedoeld is om afleveringen te vullen en dan wordt het dus uiterst storend. Je wilt mijns inziens als kijker niet het idee krijgen dat je naar professionals zit te kijken die beslissingen nemen die bij voorbaat al nergens op slaan en tactisch de allerslechtste zijn die je kunt bedenken.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 18:44:19 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203034185
Dus nu je weet dat het al lang niet meer realistisch is waarom zou je je dan nog druk maken over alle niet kloppende lijntjes en details.
Het is na seizoen 1 dus een fantasieverhaaltje.
Poef.....gone! ©golfer
pi_203034348
Ik heb geen last van onlogische of onrealistische toestanden. Het kijkt prima weg en dat is waar het mij om gaat.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:19:03 #160
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203034789
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:44 schreef golfer het volgende:
Dus nu je weet dat het al lang niet meer realistisch is waarom zou je je dan nog druk maken over alle niet kloppende lijntjes en details.
Het is na seizoen 1 dus een fantasieverhaaltje.
Jawel, maar dat was seizoen 2 ook al en die vond ik nog erg vermakelijk. Dan mag je het toch jammer vinden dat dit seizoen (naar mijn mening) zoveel slechter geschreven is en afbreuk doet aan het kijkplezier?

Simpele vergelijking: de eerste drie Die Hards behoren tot mijn favoriete films aller tijden die ik iedere keer weer opnieuw kan kijken. Dat zijn allemaal fantasieverhaaltjes waarin er dingen gebeuren van het kaliber: "dat kan toch nooit."

Vanaf 4 wordt het echter al beduidend minder en 5 heb ik na 1 keer te hebben gekeken uit mijn geheugen verbannen. In de eerste drie is McClane nog een personage met menselijke angsten, emoties en humor. In de laatste twee is het slechts nog een terminator die anderhalf uur lang 'bad guys' kapotschiet met zoveel mogelijk CGI-explosies en geen enkele angst om dood te gaan.

Dan kun je je inderdaad afvragen waar je je druk over maakt omdat het een fantasieverhaaltje is, maar het is gewoon jammer dat het in vergelijking met eerdere delen in de reeks zo slecht is.
pi_203037736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jawel, maar dat was seizoen 2 ook al en die vond ik nog erg vermakelijk. Dan mag je het toch jammer vinden dat dit seizoen (naar mijn mening) zoveel slechter geschreven is en afbreuk doet aan het kijkplezier?

Simpele vergelijking: de eerste drie Die Hards behoren tot mijn favoriete films aller tijden die ik iedere keer weer opnieuw kan kijken. Dat zijn allemaal fantasieverhaaltjes waarin er dingen gebeuren van het kaliber: "dat kan toch nooit."

Vanaf 4 wordt het echter al beduidend minder en 5 heb ik na 1 keer te hebben gekeken uit mijn geheugen verbannen. In de eerste drie is McClane nog een personage met menselijke angsten, emoties en humor. In de laatste twee is het slechts nog een terminator die anderhalf uur lang 'bad guys' kapotschiet met zoveel mogelijk CGI-explosies en geen enkele angst om dood te gaan.

Dan kun je je inderdaad afvragen waar je je druk over maakt omdat het een fantasieverhaaltje is, maar het is gewoon jammer dat het in vergelijking met eerdere delen in de reeks zo slecht is.
Een forum is inderdaad bedoeld om te discussiëren. Het is ook geen SF-serie of een tekenfilm natuurlijk. Waar het eerste deel een goede opbouw had, schiet het in het derde seizoen alle kanten op. Lijkt wat afgeraffeld te zijn.

Ferry is ook gebaseerd op een bestaand personage. Dan verwacht ik enige realiteit. Goed, dat hield in het derde deel al op toen Patrick op eigen houtje een ontslagen ex-wout, die in dat milieu al eerder bezig was en een crimineel die nog vast moest zitten, inschakelde voor een undercover operatie.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:55:41 #162
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203038228
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een forum is inderdaad bedoeld om te discussiëren. Het is ook geen SF-serie of een tekenfilm natuurlijk. Waar het eerste deel een goede opbouw had, schiet het in het derde seizoen alle kanten op. Lijkt wat afgeraffeld te zijn.

Ferry is ook gebaseerd op een bestaand personage. Dan verwacht ik enige realiteit. Goed, dat hield in het derde deel al op toen Patrick op eigen houtje een ontslagen ex-wout, die in dat milieu al eerder bezig was en een crimineel die nog vast moest zitten, inschakelde voor een undercover operatie.
Ik vermoed dat Ferry veruit het populairste karakter in de serie is. Hij ontbrak vrijwel volledig in het tweede seizoen, wat logisch is omdat hij in de bak zat. De Vlaamse cowboy wapenhandelaren zorgden voor een wat minder leuk verhaal.

Daarna is weer vol de aandacht op Ferry gevestigd met een eigen 'origins'-film en een nieuw seizoen waarin hij weer een hoofdrol vertolkt. Er was natuurlijk geen mogelijkheid om Bob/Peter en Ferry tegenover elkaar te zetten in een undercover-operatie, omdat ze elkaar al kennen. Daarom voelt dit vooral heel gekunsteld aan om beide personages alsnog in 1 serie een rol te geven.
pi_203038848
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Ferry veruit het populairste karakter in de serie is. Hij ontbrak vrijwel volledig in het tweede seizoen, wat logisch is omdat hij in de bak zat. De Vlaamse cowboy wapenhandelaren zorgden voor een wat minder leuk verhaal.

Daarna is weer vol de aandacht op Ferry gevestigd met een eigen 'origins'-film en een nieuw seizoen waarin hij weer een hoofdrol vertolkt. Er was natuurlijk geen mogelijkheid om Bob/Peter en Ferry tegenover elkaar te zetten in een undercover-operatie, omdat ze elkaar al kennen. Daarom voelt dit vooral heel gekunsteld aan om beide personages alsnog in 1 serie een rol te geven.
Ja. Nederlandse kijkers willen Ferry zien, Belgische kijkers Tom Waes. Alternatief was geweest dat Ferry weer begonnen was, Bob/Peter als undercover en dat ze elkaar dan ergens in een of ander zaakje tegenkomen. En dat Ferry er dan belang bij heeft om er niks over te zeggen of dat 'ie dat wel doet, maar dat ze hem niet of te laat geloven of zo.

Aan de andere kant was Peter/Bob natuurlijk nooit bij die Turken binnen gekomen zonder Ferry.

Als ze er nog een vierde seizoen uitpersen, zal dat nog meer fanta worden.
pi_203039028
Verder ben ik die Danielle wel beu eigenlijk. Als er nog een vierde seizoen komt, dan hoeft zij van mij niet meer mee te doen.

En daarmee is de hele clan rondom Ferry aardig uitgedund. Van Lars zou je normaal niet veel meer horen, John is dood, Remco Engels ook, die kickbokser ook...
  woensdag 5 januari 2022 @ 23:45:57 #165
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_203056625
Zo'n heel undercover concept drijft natuurlijk ook op die geforceerde spanningsmomentjes waarop het telkens lijkt alsof het misgaat en ze betrapt worden, natuurlijk zal dat in het echt niet zo gaan maar een serie is er ook om de kijker continu spanning te laten voelen en niet dat alles helemaal gesmeerd en soepel gaat. De vorige seizoenen ging het ook gewoon zo.

Het is vermakelijk als je er niet teveel bij nadenkt en het moet het meer hebben van de interacties tussen personages dan dat de verhaallijnen zo denderend in elkaar steken.
Oh.
pi_203056657
Idd vooral erg benieuwd hoe/wat ze bedenken voor een s4 nu.
  donderdag 6 januari 2022 @ 00:38:08 #167
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203056920
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 23:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zo'n heel undercover concept drijft natuurlijk ook op die geforceerde spanningsmomentjes waarop het telkens lijkt alsof het misgaat en ze betrapt worden, natuurlijk zal dat in het echt niet zo gaan maar een serie is er ook om de kijker continu spanning te laten voelen en niet dat alles helemaal gesmeerd en soepel gaat. De vorige seizoenen ging het ook gewoon zo.

Het is vermakelijk als je er niet teveel bij nadenkt en het moet het meer hebben van de interacties tussen personages dan dat de verhaallijnen zo denderend in elkaar steken.
Niet helemaal eens. In het echt zal er ook genoeg fout gaan, omdat je niet alles kunt voorzien. Mensen maken fouten, ook in undercover-operaties. Als het allemaal een fluitje van een cent zou zijn, waren alle criminele organisaties binnen no-time opgerold.

Als je de film Donnie Brasco neemt (ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal), zitten daar genoeg momenten in dat een jarenlange operatie in een klap om zeep geholpen kan worden. Zoals gezegd, je kunt niet alles onder controle hebben.

Dit seizoen zijn echter mijns inziens de 'spanningsmomenten' te overduidelijk gefabriceerd door de karakters de meest onlogische en domme beslissingen te laten nemen Wanneer dat te opzichtig wordt, gaat het storen.
  donderdag 6 januari 2022 @ 00:51:26 #168
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_203056977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 00:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Niet helemaal eens. In het echt zal er ook genoeg fout gaan, omdat je niet alles kunt voorzien. Mensen maken fouten, ook in undercover-operaties. Als het allemaal een fluitje van een cent zou zijn, waren alle criminele organisaties binnen no-time opgerold.

Als je de film Donnie Brasco neemt (ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal), zitten daar genoeg momenten in dat een jarenlange operatie in een klap om zeep geholpen kan worden. Zoals gezegd, je kunt niet alles onder controle hebben.

Dit seizoen zijn echter mijns inziens de 'spanningsmomenten' te overduidelijk gefabriceerd door de karakters de meest onlogische en domme beslissingen te laten nemen Wanneer dat te opzichtig wordt, gaat het storen.
Dat klopt ook wel hoor, maar naar mijn mening heeft de serie 'Undercover' dat altijd al wel gehad. Het is nooit briljant schrijfwerk geweest en moest het altijd wel hebben van domme beslissingen die genomen worden door de personages. Als dat nou echt totaal niet het geval was geweest in seizoen 1 en nu ineens wel, ja dan wordt het irritant (zoals in GoT).

Uiteindelijk als je dit seizoenenlang wil blijven rekken heb je op den duur wel alle goede spanningsmomentjes bedacht en moet je soms maar gaan voor een vergezochte "oplossing".
Oh.
  donderdag 6 januari 2022 @ 01:07:42 #169
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203057036
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2022 00:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Dat klopt ook wel hoor, maar naar mijn mening heeft de serie 'Undercover' dat altijd al wel gehad. Het is nooit briljant schrijfwerk geweest en moest het altijd wel hebben van domme beslissingen die genomen worden door de personages. Als dat nou echt totaal niet het geval was geweest in seizoen 1 en nu ineens wel, ja dan wordt het irritant (zoals in GoT).

Uiteindelijk als je dit seizoenenlang wil blijven rekken heb je op den duur wel alle goede spanningsmomentjes bedacht en moet je soms maar gaan voor een vergezochte "oplossing".
Het viel me in de eerste twee seizoenen gewoon wat minder op. :) Het zal daar vast ook het geval zijn geweest, maar voor mij nog niet dusdanig dat het zo storend is geworden. T/m aflevering vijf vond ik dit seizoen ook prima, maar in aflevering zes is de serie in heel korte tijd vrijwel om zeep geholpen.
pi_203057104
Het voelde ook aan alsof ze in aflevering 7 ineens allerlei nieuwe verhaallijnen gingen bedenken, zoals de vlucht van Leyla.
  donderdag 6 januari 2022 @ 07:48:33 #171
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203057828
Vond dit seizoen al wat ongeloofwaardig dat Ferry met Peter een UC operatie ging doen maat de laatste twee afleveringen is het echt totaal ongeloofwaardig geworden _O-

Hierboven zijn de meeste plotholes wel beschreven maar wat ik echt niet snapte is waarom Peter een paar uur voor de actie z'n GPS tracker gaat zoeken, waarom Ferry toevallig op dat moment moet opruimen en toevallig begint bij de frikandellendozen en toevallig ook IN de doos kijkt. Wie doet dat?

Daarna die stompzinnige achtervolging waarbij Ferry dat pistool/revolver pakt om wat? Te schieten op Bob _O- kom op he. Alleen maar zo geschreven zodat Lars en hij een ongeluk krijgen.

Overigens ook belachelijk dat ze vervolgens denken dat Elise Schaap medeplichtig is, ze had immers alleen die bus in goed vertrouwen uitgeleend :') en waarom hadden ze überhaupt die bus geleend om die vaten PMK te vervoeren. Die bus zit vol met hondentrimsalon zooi :{w
pi_203057889
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 01:27 schreef W00fer het volgende:
Het voelde ook aan alsof ze in aflevering 7 ineens allerlei nieuwe verhaallijnen gingen bedenken, zoals de vlucht van Leyla.
En toen bleken ze nog maar één aflevering over te hebben om dat uit te werken. :')

Ze heeft een privé vliegtuig klaar staan, maar gaat met de auto wat rondjes rijden. :')
  donderdag 6 januari 2022 @ 08:51:04 #173
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203058260
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
En toen bleken ze nog maar één aflevering over te hebben om dat uit te werken. :')

Ze heeft een privé vliegtuig klaar staan, maar gaat met de auto wat rondjes rijden. :')
:')

Hoe zat dat trouwens met die Mehmet ofzo waar haar kinderen waren? Die was ineens op de hand van Leyla ipv Serkan/Timur?
pi_203060580
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:51 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
:')

Hoe zat dat trouwens met die Mehmet ofzo waar haar kinderen waren? Die was ineens op de hand van Leyla ipv Serkan/Timur?
Die hielp beide een beetje mee. Het was natuurlijk ook wel een redelijk hechte club, ook wat familiebanden. Uiteindelijk liet die Mehmet Serkan ook niet helemaal vallen.

Timur wel, maar die was natuurlijk uit op wraak op Leyla voor het afschieten van z'n neefje of wat was het.
pi_203061367
Snap sowieso niet dat dat soort lui niet een 'plan B' hebben. Valse paspoorten, ergens waar je naar toe kan, etc.
pi_203073838
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 07:48 schreef RedFever007 het volgende:
Vond dit seizoen al wat ongeloofwaardig dat Ferry met Peter een UC operatie ging doen maat de laatste twee afleveringen is het echt totaal ongeloofwaardig geworden _O-

Hierboven zijn de meeste plotholes wel beschreven maar wat ik echt niet snapte is waarom Peter een paar uur voor de actie z'n GPS tracker gaat zoeken, waarom Ferry toevallig op dat moment moet opruimen en toevallig begint bij de frikandellendozen en toevallig ook IN de doos kijkt. Wie doet dat?

Daarna die stompzinnige achtervolging waarbij Ferry dat pistool/revolver pakt om wat? Te schieten op Bob _O- kom op he. Alleen maar zo geschreven zodat Lars en hij een ongeluk krijgen.

Overigens ook belachelijk dat ze vervolgens denken dat Elise Schaap medeplichtig is, ze had immers alleen die bus in goed vertrouwen uitgeleend :') en waarom hadden ze überhaupt die bus geleend om die vaten PMK te vervoeren. Die bus zit vol met hondentrimsalon zooi :{w
Inderdaad wel heel toevallig allemaal ja.
Ik denk dat hij in die doos keek omdat hij leeg leek maar wel zwaarder was dan de andere lege dozen vanwege de GPS tracker... maar goed dan nog :P
pi_203074524
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.

Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen _O-
  vrijdag 7 januari 2022 @ 11:43:29 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203075996
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.

Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen _O-
Dexter, anyone? :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_203076011
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 11:43 schreef golfer het volgende:

[..]
Dexter, anyone? :+
Niet gezien, maar wel 2 afleveringen van Lost (en toen was ik Lost :P) en dat zou ik ook niet als heel realistisch bestempelen ;)
pi_203076548
quote:

Volg Breaking Bad verder niet, maar waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Undercover pretendeerde in het eerste deel gebaseerd te zijn op de realiteit. Dan verwacht je ook enig realisme.

Zitten wel meer foutjes in. Eerste deel tijdens die rit naar Polen vertrekken ze vanaf het tankstation Tessenderlo. Maar daarna zie je ergens 'n afslag Assenede, dat ligt in Oost-Vlaanderen bij Zelzate. Beetje rare route naar Polen natuurlijk om vanuit Tessenderlo eerst naar Zelzate te rijden.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 12:28:59 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203076731
Goh.
Het eerste seizoen van de serie speelt zich grotendeels af op een vakantiepark in Lommel. In de serie zelf wordt dit Camping Zonnedauw genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen op vakantiepark Blauwe Meer. De villa waar Ferry Bouman in woont is hier niet meer te vinden. Het park waar het daadwerkelijke verhaal zich heeft afgespeeld ligt ook in Lommel, namelijk vakantiepark Parelstrand.

Het tweede seizoen speelt zich voor een groot stuk af op een paardenranch in Westerlo. In de serie zelf wordt dit Paardenranch El Dorado genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen in Paardenranch Gipsy Horses Ranch in Westerlo.

En zo zijn er vast nog tientallen onregelmatigheden te vinden in elke TV-serie. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_203076841
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:28 schreef golfer het volgende:
Goh.
Het eerste seizoen van de serie speelt zich grotendeels af op een vakantiepark in Lommel. In de serie zelf wordt dit Camping Zonnedauw genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen op vakantiepark Blauwe Meer. De villa waar Ferry Bouman in woont is hier niet meer te vinden. Het park waar het daadwerkelijke verhaal zich heeft afgespeeld ligt ook in Lommel, namelijk vakantiepark Parelstrand.

Het tweede seizoen speelt zich voor een groot stuk af op een paardenranch in Westerlo. In de serie zelf wordt dit Paardenranch El Dorado genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen in Paardenranch Gipsy Horses Ranch in Westerlo.

En zo zijn er vast nog tientallen onregelmatigheden te vinden in elke TV-serie. :+
Daar staan verder geen plaatsnaambordjes o.i.d., dus niet relevant. Zo'n wegwijzer met de afslag Assenede is wel slordig als iemand van Tessenderlo naar Polen rijdt.

In deel 3 is het deel van Turkije ook niet in Turkije opgenomen, maar in Brussel. Maar je ziet niet het Atomium of zo op de achtergrond.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 12:38:38 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203076923
Het vind het heerlijk om dit soort hersenloos vermaak bij een TV-serie gewoon te kijken zonder op te letten of alle details wel kloppen.
Lijkt mij hele vervelend om mijzelf steeds te ergeren aan allerlei details die schijnbaar niet kloppen. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_203077031
Dat mag. Iedereen kijkt het verschillend natuurlijk. Het lijkt mij ook heel vervelend om mijzelf steeds te ergeren aan posts, van mensen die er wat anders naar kijken, in een topic over een televisieserie.
pi_203077114
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:38 schreef golfer het volgende:
Het vind het heerlijk om dit soort hersenloos vermaak bij een TV-serie gewoon te kijken zonder op te letten of alle details wel kloppen.
Lijkt mij hele vervelend om mijzelf steeds te ergeren aan allerlei details die schijnbaar niet kloppen. :')
Ik weet wat je bedoeld.
Helaas komt dit verschijnsel ook onbedoeld en automatisch boven drijven zonder dat je er om vraagt.
Zoals ik nu oude series en films kijk van toen ik een stuk jonger was.
Er irritant soms.
pi_203077200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Volg Breaking Bad verder niet, maar waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Undercover pretendeerde in het eerste deel gebaseerd te zijn op de realiteit. Dan verwacht je ook enig realisme.

Zitten wel meer foutjes in. Eerste deel tijdens die rit naar Polen vertrekken ze vanaf het tankstation Tessenderlo. Maar daarna zie je ergens 'n afslag Assenede, dat ligt in Oost-Vlaanderen bij Zelzate. Beetje rare route naar Polen natuurlijk om vanuit Tessenderlo eerst naar Zelzate te rijden.
Undercover heeft nooit gepretendeerd dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Seizoen 1 was losjes gebaseerd op een echt bestaande drugsbaron die in Brabant wat dingetjes deed.

Gebaseerd zijn op de realiteit betekent niet dat het realistisch moet zijn.

Geen idee eigenlijk waarom je kijkt als je zo op dat soort details bent en je daaraan stoort. Ik zie het niet eens, want het boeit mij geen snars. Ze gaan zogenaamd naar Polen en verzeilen daar in een situatie. Of ze dat nu in Polen filmen of bij mij om de hoek, het maakt mij niets uit.
pi_203077288
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Undercover heeft nooit gepretendeerd dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Seizoen 1 was losjes gebaseerd op een echt bestaande drugsbaron die in Brabant wat dingetjes deed.

Gebaseerd zijn op de realiteit betekent niet dat het realistisch moet zijn.

Geen idee eigenlijk waarom je kijkt als je zo op dat soort details bent en je daaraan stoort. Ik zie het niet eens, want het boeit mij geen snars. Ze gaan zogenaamd naar Polen en verzeilen daar in een situatie. Of ze dat nu in Polen filmen of bij mij om de hoek, het maakt mij niets uit.
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.

Dat wordt anders als men pretendeert in Polen te zitten, maar je ziet de Chinese muur op de achtergrond of zo.

Undercover 1 is gebaseerd op Janus van W. Niet alles klopt 1 op 1, maar dat boeit verder niet. In Undercover 3 lijken de vele plots een doel op zich geworden te zijn. Waardoor het erg rommelig wordt en het realisme echt heel ver te zoeken is.
pi_203077438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.

Dat wordt anders als men pretendeert in Polen te zitten, maar je ziet de Chinese muur op de achtergrond of zo.
Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar voor de rest boeien die details mij niet. Het zou niet eens in mij opkomen om het te gaan opzoeken zo weinig boeit het mij. Het verhaal gaat over een ranch, dus vind het plaats op een ranch. Dat is alles wat er voor mij toe doet bij simpel vermaak als een televisieserie.

quote:
Undercover 1 is gebaseerd op Janus van W. Niet alles klopt 1 op 1, maar dat boeit verder niet. In Undercover 3 lijken de vele plots een doel op zich geworden te zijn. Waardoor het erg rommelig wordt en het realisme echt heel ver te zoeken is.
Zoals elke serie die gebaseerd is op een werkelijk verhaal. In seizoen 1 wordt een dergelijk verhaal verteld, als het aanslaat dan schrijft men in dezelfde trend door. Dat is bij Undercover met S2 niet helemaal goed gegaan, dat geef ik direct toe. Maar met S3 pakken ze de draad weer goed op.
pi_203077530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:12 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar voor de rest boeien die details mij niet. Het zou niet eens in mij opkomen om het te gaan opzoeken zo weinig boeit het mij. Het verhaal gaat over een ranch, dus vind het plaats op een ranch. Dat is alles wat er voor mij toe doet bij simpel vermaak als een televisieserie.
[..]
Eens. Verhaal gaat over een ranch, dus het zal verder wel. Het wordt pas ongeloofwaardig (vind ik) als er opzichtig landmarks uit een compleet andere streek zichtbaar zijn. Dat er Assenede op een bord stond, stoort me verder niet echt, maar ik vind het wel een slordige fout.

quote:
Zoals elke serie die gebaseerd is op een werkelijk verhaal. In seizoen 1 wordt een dergelijk verhaal verteld, als het aanslaat dan schrijft men in dezelfde trend door. Dat is bij Undercover met S2 niet helemaal goed gegaan, dat geef ik direct toe. Maar met S3 pakken ze de draad weer goed op.
Tweede seizoen vond ik prima. Weinig Ferry, maar die zat natuurlijk ook in de bak. De broertjes Berger vond ik een prima duo. Bij het grote publiek in Nederland zullen ze natuurlijk minder aanslaan dan Ferry Bouman.

Derde seizoen vind ik erg rommelig. Veel plot twists, waar dan naar toe wordt geschreven door hoofdrolspelers opzichtig te laten klungelen. Aantal voorbeelden zijn in dit topic genoemd. Het wordt mij dan een beetje teveel fanta voor zo'n serie.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 15:27:03 #190
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203079585
quote:

Het realisme is het probleem niet. Het gaat er dit seizoen om dat er te geforceerd problemen worden gecreëerd om het verhaal op gang te houden.
pi_203081170
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Slotje?
Nog één aflevering te gaan. :)

En wie weet daarna nog wel een vierde seizoen.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 18:46:21 #192
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203082286
Jongens jongens laten we het even gezellig houden, het is maar een serie. :)

Zondag alweer de laatste aflevering helaas, was toch weer genieten elke zondag. (of maandag)
pi_203082512
Hoe schatten jullie de kansen in op een vierde seizoen?
pi_203082552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:03 schreef Halcon het volgende:
Hoe schatten jullie de kansen in op een vierde seizoen?
Gezien de kijkcijfers hoog.
pi_203088452
Bij seizoen 1 werd al meteen gezegd dat er een seizoen 2 kwam.
Bij het uitzenden (of net er voor) van seizoen 2 sprak men al van seizoen 3.

Nu is seizoen 3 afgelopen en is er nog geen sprake van seizoen 4. Er zijn ook nog geen opnames geweest.

Ofwel stoppen ze nu (wat heel logisch zou zijn).
Ofwel lassen ze een stop in voor 2 of 3 jaar om aan een degelijk scenario te schrijven.
Cindy De Vuyst
pi_203089707
Heb gelezen dat de agenda van Waes al t/m 2023 vol zat. Hij heeft niet gezegd waarmee.
pi_203092088
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Over Polen gesproken, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen voor seizoen 4, zoals dat stukje in seizoen 1. Lekker goedkoop filmen ook
pi_203092290
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:24 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
Over Polen gesproken, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen voor seizoen 4, zoals dat stukje in seizoen 1. Lekker goedkoop filmen ook
Ja, Bob als undercover in het Belgische drugsmilieu voor de 3e keer is wel heel erg fanta. Die zal naar het buitenland moeten.

Of anders misschien vrouwenhandel of iets dergelijks. Ook leuk.
  zondag 9 januari 2022 @ 17:44:26 #199
268260 Dr.Mikey
pi_203112808
Hij staat er nog niet op heel vreemd.
Nieuwe flash ook nog niet en dat is zaterdag.
R.I.P DTS.
pi_203112847
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hij staat er nog niet op heel vreemd.

Hoezo is dat vreemd? Hij komt elke zondagavond online en niet eerder.
  zondag 9 januari 2022 @ 17:49:52 #201
268260 Dr.Mikey
pi_203112899
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:46 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Hoezo is dat vreemd? Hij komt elke zondagavond online en niet eerder.
Hoe laat ongeveer dan?

Ik dacht gewoon elke zondag
R.I.P DTS.
  zondag 9 januari 2022 @ 17:55:31 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203112992
21:10
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')