abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2024 @ 16:33:28 #226
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216012709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:23 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het wel vermakelijk maar ben geloof ik in de minderheid.
Na alle negatieve reacties hier dacht ik ook dat ik het een kutfilm zou vinden, maar ik vond hem ook gewoon vermakelijk. Niet te lang ook, prima. Enige hinderlijke vond ik die 'bad guy', die was te overduidelijk bezig om de kwaadaardige psychopaat uit te hangen in alles dat hij zei en deed. :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 28 december 2024 @ 22:14:30 #227
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216058196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Na alle negatieve reacties hier dacht ik ook dat ik het een kutfilm zou vinden, maar ik vond hem ook gewoon vermakelijk. Niet te lang ook, prima. Enige hinderlijke vond ik die 'bad guy', die was te overduidelijk bezig om de kwaadaardige psychopaat uit te hangen in alles dat hij zei en deed. :)
Dit inderdaad. Keek wel lekker weg. En vond de hele korte Daniëlle cameo wel leuk.

Lammers vind ik altijd wel goed acteren, maar die acteur die Lex speelt, :'). Dat vond ik echt dramatisch. Dat acteerwerk was erg nep en ongeloofwaardig. Er zijn heus dat soort compleet gestoorde mafklappers maar dit was overduidelijk iemand die acteerde dat hij een psycho was. Ik kreeg niet het gevoel dat ik níet naar acteur zat te kijken. Beetje plaatsvervangende schaamte. Ook erg over-the-top verzonnen ‘hoe doen we iemand psycho lijken?’ in de schrijversruimte denk ik.

Die Jezebel - ook slecht acteerwerk.

Het ongeloofwaardige script daargelaten (vooral dat politiebureau inderdaad) het keek alsnog lekker weg.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216069649
Tja, het open haard vuur op Netflix kijkt ook lekker weg. Als dat de standaard is...
  Miss 200.000.000! zondag 29 december 2024 @ 14:16:18 #229
367000 roos94
pi_216069826
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 14:06 schreef Breekfast het volgende:
Tja, het open haard vuur op Netflix kijkt ook lekker weg. Als dat de standaard is...
Pfffff
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 29 december 2024 @ 17:11:56 #230
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216073940
quote:
Dat is de standaard inderdaad.

:').

Beetje elitair. Niet álles hoeft altijd maar een vernuftig hoogstandje te zijn. Soms wil je gewoon lekker iets makkelijks kijken. Nou, dat lukte met Ferry 2.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216079173
quote:
17s.gif Op zondag 29 december 2024 17:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Beetje elitair. Niet álles hoeft altijd maar een vernuftig hoogstandje te zijn. Soms wil je gewoon lekker iets makkelijks kijken. Nou, dat lukte met Ferry 2.
Nou streamingdiensten zijn niet opgericht om pulp te tonen. Vooral Netflix wil echt het beste van het beste.
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 29 december 2024 @ 20:56:52 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216079325
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:53 schreef W00fer het volgende:

[..]
Nou streamingdiensten zijn niet opgericht om pulp te tonen. Vooral Netflix wil echt het beste van het beste.
Dat is dan nogal lastig aangezien pulp en het beste van het beste aardig subjectief is.
  zondag 29 december 2024 @ 22:01:44 #233
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_216081338
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:53 schreef W00fer het volgende:

[..]
En toch zijn de Netflix only films (Ook internationaal)meestal matige films die niet verder komen als kijkt lekker weg ook de betere niet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 29 december 2024 @ 22:19:36 #234
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216081824
quote:
Wie gaat er nog met een nieuwe BSG of Babylon 5 komen inderdaad...?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216082338
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 22:01 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
En toch zijn de Netflix only films (Ook internationaal)meestal matige films die niet verder komen als kijkt lekker weg ook de betere niet.
Ik denk dat dat ook komt door de belachelijke licentie vereisten tegenwoordig en alle regeltjes.
pi_216094681
quote:

[..]
Niet álles hoeft altijd maar een vernuftig hoogstandje te zijn. Soms wil je gewoon lekker iets makkelijks kijken. Nou, dat lukte met Ferry 2.
Precies dit. Prima vermaakt met deze film.
pi_216187553
quote:

[..]

Dat hoeft van mij ook zeker niet, maar Ferry 2 is echt slecht.
pi_216217893
Ja, dit was niet best, lachwekkende personages ook.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216273308
Dit had van mij ook niet gehoeven..... echt heel slecht en voegde niks toe aan de succesvolle voorgangers. Undercover S1 blijft mijn favoriet
pi_216274732
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:07 schreef Dazalbest1 het volgende:
Dit had van mij ook niet gehoeven..... echt heel slecht en voegde niks toe aan de succesvolle voorgangers. Undercover S1 blijft mijn favoriet
We moeten ook nog maar zien of de Tonnano serie goed wordt. Soms moet je gewoon stoppen op je hoogtepunt.
pi_216276700
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 01:09 schreef W00fer het volgende:

[..]
We moeten ook nog maar zien of de Tonnano serie goed wordt. Soms moet je gewoon stoppen op je hoogtepunt.
Precies dit
pi_217778911
Oud-drugsbaron Van Wesenbeeck klaagt Netflix aan: 'Grote emotionele, financiële en reputatieschade opgelopen'

quote:
Voormalig drugsbaron Janus van Wesenbeeck heeft dinsdag in de Amerikaanse staat Florida een flinke schadeclaim tegen Netflix ingediend.

Volgens hem is de succesvolle misdaadreeks Undercover overduidelijk op zijn leven gebaseerd, maar toont de serie hem onterecht als een "brute seriemoordenaar en mensenhandelaar".

De Brabantse ex-drugsbaron claimt volgens TheWrap dat hij door deze franchise "grote emotionele, financiële en reputatieschade heeft opgelopen."

Serie gebaseerd op Van Wesenbeeck?
De serie Undercover verscheen in 2019 op Netflix en groeide uit tot een van de succesvolste Nederlandstalige series op het platform. De reeks draait om Ferry Bouman, een koele, gewetenloze drugsbaron, gespeeld door Frank Lammers. Bouman is het doelwit van een langdurige undercoveroperatie, net zoals Van Wesenbeeck dat was.

Volgens de oud-drugsbaron hebben Netflix en het Belgische productiehuis De Mensen nooit officieel toegegeven dat Undercover op zijn leven is gebaseerd. Maar hij zegt dat verschillende acteurs tijdens interviews wél hebben gezegd dat het hoofdpersonage Ferry Bouman is geïnspireerd op een echte Nederlandse drugsbaron. En dat zou duidelijk naar hem verwijzen.

Van Wesenbeeck zegt dat hij al in een vroeg stadium signalen opving dat hij als inspiratiebron diende, maar vooral de film Ferry 2 uit 2024 zou volgens hem vol zitten met persoonlijke details, waaronder gebeurtenissen die hij beschrijft in zijn boek Drugsbaron.

Miljoenenclaim
De aanklacht, die gisteren werd ingediend bij de federale rechtbank in Florida, omvat een reeks zware aantijgingen: smaad, inbreuk op auteursrechten, het opzettelijk toebrengen van emotioneel leed en schending van het publiciteitsrecht.

Van Wesenbeeck eist tientallen miljoenen dollars aan schadevergoeding en wil bovendien een deel van de opbrengsten van de Undercover-franchise.

Een woordvoerder van Netflix heeft aan het Algemeen Dagblad laten weten 'voor nu geen reactie te geven'.

https://panorama.nl/artik(...)atieschade-opgelopen
pi_218426138
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:07 schreef Dazalbest1 het volgende:
S2 is ook best goed vind ik. Wat ondergesneeuwd, omdat Ferry er niet in meespeelt, maar prima serie, vind ik. Wat daarna is gemaakt, is slecht.
pi_218429211
Eigenlijk zijn er na Undercover (en een deel van Ferry) geen echte grote series meer gemaakt in het politiegenre?
Je hebt Sleepers, maar dat is een ander kaliber. Mocro Maffia, ook anders. Penoza, Undercover, dat was peak series voor mij.
pi_218431781
Ik zou wel een Unit 13 achtige serie willen zien.
pi_218439189
Ik heb ook het idee dat de budgetten er niet meer zijn. In de tijd van Undercover had je veel minder streaming aanbieders en gaf Netflix scheppen met geld uit om een Nederlandstalige blockbuster op de markt te brengen.
Videoland is ooit begonnen met de Zwarte Tulp.

De streaming piek is wel een beetje geweest heb ik het gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')