Inderdaad wel heel toevallig allemaal ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 07:48 schreef RedFever007 het volgende:
Vond dit seizoen al wat ongeloofwaardig dat Ferry met Peter een UC operatie ging doen maat de laatste twee afleveringen is het echt totaal ongeloofwaardig geworden![]()
Hierboven zijn de meeste plotholes wel beschreven maar wat ik echt niet snapte is waarom Peter een paar uur voor de actie z'n GPS tracker gaat zoeken, waarom Ferry toevallig op dat moment moet opruimen en toevallig begint bij de frikandellendozen en toevallig ook IN de doos kijkt. Wie doet dat?
Daarna die stompzinnige achtervolging waarbij Ferry dat pistool/revolver pakt om wat? Te schieten op Bobkom op he. Alleen maar zo geschreven zodat Lars en hij een ongeluk krijgen.
Overigens ook belachelijk dat ze vervolgens denken dat Elise Schaap medeplichtig is, ze had immers alleen die bus in goed vertrouwen uitgeleenden waarom hadden ze überhaupt die bus geleend om die vaten PMK te vervoeren. Die bus zit vol met hondentrimsalon zooi
Dexter, anyone?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.
Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen
Niet gezien, maar wel 2 afleveringen van Lost (en toen was ik Lostquote:
Volg Breaking Bad verder niet, maar waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Undercover pretendeerde in het eerste deel gebaseerd te zijn op de realiteit. Dan verwacht je ook enig realisme.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.
Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen
Daar staan verder geen plaatsnaambordjes o.i.d., dus niet relevant. Zo'n wegwijzer met de afslag Assenede is wel slordig als iemand van Tessenderlo naar Polen rijdt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:28 schreef golfer het volgende:
Goh.
Het eerste seizoen van de serie speelt zich grotendeels af op een vakantiepark in Lommel. In de serie zelf wordt dit Camping Zonnedauw genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen op vakantiepark Blauwe Meer. De villa waar Ferry Bouman in woont is hier niet meer te vinden. Het park waar het daadwerkelijke verhaal zich heeft afgespeeld ligt ook in Lommel, namelijk vakantiepark Parelstrand.
Het tweede seizoen speelt zich voor een groot stuk af op een paardenranch in Westerlo. In de serie zelf wordt dit Paardenranch El Dorado genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen in Paardenranch Gipsy Horses Ranch in Westerlo.
En zo zijn er vast nog tientallen onregelmatigheden te vinden in elke TV-serie.
Ik weet wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:38 schreef golfer het volgende:
Het vind het heerlijk om dit soort hersenloos vermaak bij een TV-serie gewoon te kijken zonder op te letten of alle details wel kloppen.
Lijkt mij hele vervelend om mijzelf steeds te ergeren aan allerlei details die schijnbaar niet kloppen.
Undercover heeft nooit gepretendeerd dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Seizoen 1 was losjes gebaseerd op een echt bestaande drugsbaron die in Brabant wat dingetjes deed.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volg Breaking Bad verder niet, maar waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Undercover pretendeerde in het eerste deel gebaseerd te zijn op de realiteit. Dan verwacht je ook enig realisme.
Zitten wel meer foutjes in. Eerste deel tijdens die rit naar Polen vertrekken ze vanaf het tankstation Tessenderlo. Maar daarna zie je ergens 'n afslag Assenede, dat ligt in Oost-Vlaanderen bij Zelzate. Beetje rare route naar Polen natuurlijk om vanuit Tessenderlo eerst naar Zelzate te rijden.
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:55 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Undercover heeft nooit gepretendeerd dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Seizoen 1 was losjes gebaseerd op een echt bestaande drugsbaron die in Brabant wat dingetjes deed.
Gebaseerd zijn op de realiteit betekent niet dat het realistisch moet zijn.
Geen idee eigenlijk waarom je kijkt als je zo op dat soort details bent en je daaraan stoort. Ik zie het niet eens, want het boeit mij geen snars. Ze gaan zogenaamd naar Polen en verzeilen daar in een situatie. Of ze dat nu in Polen filmen of bij mij om de hoek, het maakt mij niets uit.
Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar voor de rest boeien die details mij niet. Het zou niet eens in mij opkomen om het te gaan opzoeken zo weinig boeit het mij. Het verhaal gaat over een ranch, dus vind het plaats op een ranch. Dat is alles wat er voor mij toe doet bij simpel vermaak als een televisieserie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.
Dat wordt anders als men pretendeert in Polen te zitten, maar je ziet de Chinese muur op de achtergrond of zo.
Zoals elke serie die gebaseerd is op een werkelijk verhaal. In seizoen 1 wordt een dergelijk verhaal verteld, als het aanslaat dan schrijft men in dezelfde trend door. Dat is bij Undercover met S2 niet helemaal goed gegaan, dat geef ik direct toe. Maar met S3 pakken ze de draad weer goed op.quote:Undercover 1 is gebaseerd op Janus van W. Niet alles klopt 1 op 1, maar dat boeit verder niet. In Undercover 3 lijken de vele plots een doel op zich geworden te zijn. Waardoor het erg rommelig wordt en het realisme echt heel ver te zoeken is.
Eens. Verhaal gaat over een ranch, dus het zal verder wel. Het wordt pas ongeloofwaardig (vind ik) als er opzichtig landmarks uit een compleet andere streek zichtbaar zijn. Dat er Assenede op een bord stond, stoort me verder niet echt, maar ik vind het wel een slordige fout.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:12 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar voor de rest boeien die details mij niet. Het zou niet eens in mij opkomen om het te gaan opzoeken zo weinig boeit het mij. Het verhaal gaat over een ranch, dus vind het plaats op een ranch. Dat is alles wat er voor mij toe doet bij simpel vermaak als een televisieserie.
[..]
Tweede seizoen vond ik prima. Weinig Ferry, maar die zat natuurlijk ook in de bak. De broertjes Berger vond ik een prima duo. Bij het grote publiek in Nederland zullen ze natuurlijk minder aanslaan dan Ferry Bouman.quote:Zoals elke serie die gebaseerd is op een werkelijk verhaal. In seizoen 1 wordt een dergelijk verhaal verteld, als het aanslaat dan schrijft men in dezelfde trend door. Dat is bij Undercover met S2 niet helemaal goed gegaan, dat geef ik direct toe. Maar met S3 pakken ze de draad weer goed op.
Het realisme is het probleem niet. Het gaat er dit seizoen om dat er te geforceerd problemen worden gecreëerd om het verhaal op gang te houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Gezien de kijkcijfers hoog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:03 schreef Halcon het volgende:
Hoe schatten jullie de kansen in op een vierde seizoen?
Over Polen gesproken, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen voor seizoen 4, zoals dat stukje in seizoen 1. Lekker goedkoop filmen ookquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het maakt me ook niet uit waar ze dat filmen. Die paardenranch staat ook niet in West-Vlaanderen, zoals men pretendeert, maar in Westerlo. Maar dat merk je verder niet.
Dat wordt anders als men pretendeert in Polen te zitten, maar je ziet de Chinese muur op de achtergrond of zo.
Undercover 1 is gebaseerd op Janus van W. Niet alles klopt 1 op 1, maar dat boeit verder niet. In Undercover 3 lijken de vele plots een doel op zich geworden te zijn. Waardoor het erg rommelig wordt en het realisme echt heel ver te zoeken is.
Ja, Bob als undercover in het Belgische drugsmilieu voor de 3e keer is wel heel erg fanta. Die zal naar het buitenland moeten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:24 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Over Polen gesproken, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen voor seizoen 4, zoals dat stukje in seizoen 1. Lekker goedkoop filmen ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |