SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Sneeuw in NL ja? Wow. Nouja de meesten in dit topic willen geloof ik graag sneeuw, dus have fun!quote:
Ik zit in mijn t-shirt in de kamer.quote:Op zaterdag 27 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sneeuw in NL ja? Wow. Nouja de meesten in dit topic willen geloof ik graag sneeuw, dus have fun!
Ik zit in mn t-shirt in het zonnetje
Loopt daar ook wel eens een wolf voorbij?quote:
Nog niet gezien. Wel herten en zwijnen.quote:Op zaterdag 27 november 2021 16:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Loopt daar ook wel eens een wolf voorbij?
En dan vind ie mij een vreemde vogelquote:Op zaterdag 27 november 2021 15:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zit in mijn t-shirt in de kamer.
5.6 graden hier
Het is regen gewordenquote:Op zondag 28 november 2021 08:33 schreef YourCaptor het volgende:
De lucht ziet eruit alsof er zo een meter sneeuw gaat vallen
Check. Prima, hoef nog helegaar geen sneeuw.quote:
Echt?quote:
wel weer van die net niet kou. je hebt er eigenlijk niet zoveel aan. Als het gaat sneeuwen, dan dooit het weer weg en met regen is het vies koud. Liever + 8 dan + 2, maar als het koud moet worden, dan liever -4 ipv +2quote:Op maandag 29 november 2021 10:16 schreef aloa het volgende:
De pluim wordt steeds kouder.
[ afbeelding ]
Piet zal het wetenquote:’Stevige winter met sneeuw en ijs op komst’
AMSTERDAM - Deze winter krijgen we vaker te maken met sneeuw en ijs dan afgelopen jaren. Regionaal zal er een flink pak sneeuw gaan vallen. Het wordt dan ook een stevige winter met een wisselend karakter.
Dat voorspelt weerman Piet Paulusma. In ieder geval gaat hij ervan uit dat ons land vaker dan één keer wit zal worden. De perioden met vorst zorgen voor ijs en daardoor kunnen we langer dan een week lang schaatsen op ijsbanen of natuurijs.
Ook kunnen we de komende periode meer te maken krijgen met winterstormen. Volgens Paulusma zal het weer niet stabiel worden: „Gemiddeld wordt de winter te koud tot normaal. Het wordt omgerekend een te natte winter, teveel neerslag in welke vorm dan ook. Het af en toe ruige karakter is opvallend en kan overlast veroorzaken.”
In het weekend op de grens van de winter
Volgens Weer.nl komt Nederland vanaf vrijdag in het grensgebied tussen de nog relatief zachte lucht in onze omgeving en veel koudere in het gebied ten noordoosten van ons te liggen. Er passeren diverse storingen met regen en soms ook natte sneeuw, in de droge momenten tussendoor kan ook de zon zich laten zien. De koude lucht vanuit het noorden weet ons land af en toe te bereiken, maar of het na het weekend ook echt tot winterweer gaat komen, is op basis van de nieuwste berekeningen nog steeds onzeker.
Ik voorzie dat we dit gewoon de komende twee maanden elke dag moeten lezen. Terwijl wij hier zitten te vernikkelen in de kou en grijsheid de standaard is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
Dat moment dat je de schuifdeur van je apartement maar even open zet omdat die zon toch wel erg warm is
quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik voorzie dat we dit gewoon de komende twee maanden elke dag moeten lezen. Terwijl wij hier zitten te vernikkelen in de kou en grijsheid de standaard is.![]()
Maar houd je vooral niet in, het is je gegund!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lezen we tenminste wat positief nieuws. Hier is immers vrijwel elke dag intens kut weer. Koud, grijs en nat. Af en toe een glimp van de zon. Maar goed, dat is de herfst tot half maart.quote:Op dinsdag 30 november 2021 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik voorzie dat we dit gewoon de komende twee maanden elke dag moeten lezen. Terwijl wij hier zitten te vernikkelen in de kou en grijsheid de standaard is.![]()
Maar houd je vooral niet in, het is je gegund!
Ajb niet, dan is het nog steeds net zo grijs.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lezen we tenminste wat positief nieuws. Hier is immers vrijwel elke dag intens kut weer. Koud, grijs en nat. Af en toe een glimp van de zon. Maar goed, dat is de herfst tot half maart.
Hopen op sneeuw dan maar
Sneeuw zou juist fijn zijn. Een witte wereld maakt alles aangenamer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ajb niet, dan is het nog steeds net zo grijs.
Die stratus moet gewoon oprotten. Word er chagrijnig van
Het is vaak net zo treurig grijs dan. Het utopischd beeld van strakblauwe lucht met een mooi wit dek is.. Nou ja, een utopiequote:Op dinsdag 30 november 2021 17:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sneeuw zou juist fijn zijn. Een witte wereld maakt alles aangenamer.
Dit weer is intens triest.
Gewoon alles weer eens een paar weken (meer gaat het toch niet wordenquote:Op dinsdag 30 november 2021 17:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sneeuw zou juist fijn zijn. Een witte wereld maakt alles aangenamer.
Dit weer is intens triest.
In Nederland? Zou mooi zijn, maar langer dan 1 week is echt moeilijk met ons klimaat.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Gewoon alles weer eens een paar weken (meer gaat het toch niet worden) helemaal wit.
Dit ja. Ik moet tegenwoordig veel meer met de fiets, omdat ik het nodig heb om naar werk te kunnen. In deze periodes is dat wel echt kut hoor. Steeds weer door die kutregen en straks ook weer die sneeuw en gladheid.quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In Nederland? Zou mooi zijn, maar langer dan 1 week is echt moeilijk met ons klimaat.
Met deze treurnis wel klaar. Vandaag 3x natgeregend. Klaar met de herfst. En dan moeten we nog 3 maand
Dat zal lekker waaien jaquote:Op woensdag 1 december 2021 08:46 schreef Wereldgozer het volgende:
2 handjes aan het stuur op de brienenoord @:haags
En dan zoveel mensen die zeggen dat de herfst hun favoriete seizoen is.quote:Op woensdag 1 december 2021 09:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Gisteren heb ik het van 8 tot 8 niet een keer droog gehad, gauw het gordijn dicht gedaan en een potje gegamed/geslapen.
Allereerste wat ik voelde toen ik vanochtend naar buiten kwam..regen
Regen
Grijze soep
Herfstdynamiek kan geweldig mooi zijn, maar in Nederland is het doorgaans vanaf halverwege oktober tm ergens in april alleen maar grijs met motregen. Echt verschrikkelijkquote:Op woensdag 1 december 2021 09:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En dan zoveel mensen die zeggen dat de herfst hun favoriete seizoen is.![]()
Idd gister de hele dag natgeregend.
Gelukkig is zacht.
Good morning!quote:Op woensdag 1 december 2021 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag is de winter begonnen. Het positieve daaraan is, dat het over 3 maand 1 maart is en de lente begint 😅
G'dumme wat een droevige bende
Ik hoop speciaal voor jou dat februari zwaar bagger wordtquote:Op woensdag 1 december 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Good morning!
[ afbeelding ]
En sterkte daar![]()
Het is dan wel weer extra gezellig met lampjes en kaarsjes. En zo heerlijk om onder je deken weg te kruipen.quote:Op woensdag 1 december 2021 09:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Herfstdynamiek kan geweldig mooi zijn, maar in Nederland is het doorgaans vanaf halverwege oktober tm ergens in april alleen maar grijs met motregen. Echt verschrikkelijk
Die mensen zien de 1 à 2 mooiste dagen van de herfst als herfst en denken dat dat het ook is. Idem met winterfans.quote:Op woensdag 1 december 2021 09:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En dan zoveel mensen die zeggen dat de herfst hun favoriete seizoen is.![]()
Idd gister de hele dag natgeregend.
Gelukkig is het zacht.
Dat ziet er heerlijk uit! Jaloers...quote:Op woensdag 1 december 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Good morning!
[ afbeelding ]
En sterkte daar![]()
Hoaxquote:Op woensdag 1 december 2021 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat ziet er heerlijk uit! Jaloers...
Hier is het vandaag echt schijtweer, met veel te harde wind en regen. Hopelijk krijgen we vandaag een toepasselijke herfsttaart!
Zeker! Het is hier altijd maar 1 dag slecht en dat is net vandaag.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoax
Dit weekend zit ik in Limburg, Sinterklaas vieren. Sporthuis Centrum Heijderbos in Heijen. Vast beter weer dan hier
Lekker bakken in de zon dit weekend. Helemaal topquote:Op woensdag 1 december 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker! Het is hier altijd maar 1 dag slecht en dat is net vandaag.
Het komt toch niet uit maar het zou wel leuk zijn een keer een beetje de bezem erdoorquote:
Kan zomaar. Maar hoeft van mij ook niet.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:09 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Het komt toch niet uit maar het zou wel leuk zijn een keer een beetje de bezem erdoor
Best een prima dag zoquote:Op donderdag 2 december 2021 13:28 schreef INViCTuS het volgende:
Het is koud, maar al stukken beter dan voorgaande dagen. Soms droog met blauwe lucht en zon. Zeldzaam
Ook zonder -2,6 graden.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:46 schreef ACT-F het volgende:
Met -2,6 graden is Twente het absolute dieptepunt van Nederland
Fryslân boppe?quote:
behalve winter, zo te zienquote:
Hier kan ik me helemaal in vindenquote:Op vrijdag 3 december 2021 18:53 schreef INViCTuS het volgende:
Momenteel is het wel echt vies koud. Doe dan iets kouder zodat het gaat sneeuwen of gewoon een graad of 10-12
Jup. De traditionele kerstcirculatie met tot en met de eerste week van januari regen en 8-12 graden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
Halverwege de week stijgen de temperaturen en lijkt er een flinke WC te ontstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |