abonnement Unibet Coolblue
pi_202409899
Leuke aflevering weer! Mij lijkt het leuk om online een keer een langere/behind the scčnes aflevering te zien. Dus zonder de snelle montage etc
pi_202409974
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:12 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Het MOET wel aan de orde zijn geweest. Die auto met de hunter erin stond daar stil.
Je ziet beelden van Bijan en Shiva terwijl ze op de weg staan, zonder enige twijfel gefilmd door een cameraman die er naast stond en niet in de bosjes verscholen stond. De cameraman MOET gezien zijn door de hunter.
Maar vervolgens zie je uit de auto van de hunter een shot van Bijan en Shiva zonder cameraman. Dit moet geregisseerd zijn, vermoedelijk later nog eens opnieuw opgenomen. Geen ramp, maar om te zeggen dat dit niet aan de orde is vind ik onrealistisch.
Ik denk juist dat het stuk van Bijan en Shiva later in opgenomen. Alle camjo’s hebben een oortje in waarin productie loopt te tetteren ‘verstoppen!’ als ze op de gps zien dat kandidaten en hunters dicht bij elkaar zijn. Verder ken ik de acteur kunsten van de betreffende hunter 😃
pi_202410588
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:02 schreef Selmar het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het stuk van Bijan en Shiva later in opgenomen. Alle camjo’s hebben een oortje in waarin productie loopt te tetteren ‘verstoppen!’ als ze op de gps zien dat kandidaten en hunters dicht bij elkaar zijn. Verder ken ik de acteur kunsten van de betreffende hunter 😃
Dus dan kunnen de kandidaten aan de hand van een cameraman die opeens de bosjes in duikt zien dat de Hunters dichtbij zijn?
pi_202410659
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:28 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Dus dan kunnen de kandidaten aan de hand van een cameraman die opeens de bosjes in duikt zien dat de Hunters dichtbij zijn?
Ik hoop (maar ben er nooit bij) dat ze dat een beetje tactisch doen
pi_202411100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:32 schreef Selmar het volgende:

[..]
Ik hoop (maar ben er nooit bij) dat ze dat een beetje tactisch doen


Je kan toch moeilijk zeggen dat deze cameraman verscholen staat. Dit is gewoon midden op het fietspad. En op dit moment stond de hunter auto al stil want ze zeiden hier "waarom staat die auto daar stil"
pi_202411312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:48 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Je kan toch moeilijk zeggen dat deze cameraman verscholen staat. Dit is gewoon midden op het fietspad. En op dit moment stond de hunter auto al stil want ze zeiden hier "waarom staat die auto daar stil"
Dat is dus waarom ik denk dat juist dit stuk achteraf is opgenomen 😃
pi_202411398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:57 schreef Selmar het volgende:

[..]
Dat is dus waarom ik denk dat juist dit stuk achteraf is opgenomen 😃
Oh, dus voor de duidelijkheid: je denkt dat het echte einde van de vlucht van Bijjan en Shiva niet of slecht gefilmd is omdat de cameraman toen al een stapje terug deed? En het later toen ze al gepakt waren nog eens mooi voor TV in elkaar is gezet. Dus deze geschrokken ogen van de deelnemers is acteerwerk.
Ik kan zeker met je meegaan en zie dat ook als realistisch scenario. Dat wetende, denk ik dat bepaalde achtervolgingsscenes ook later opnieuw gefilmd zijn, want ik vond het altijd al zo raar dat een rennende cameraman bij kan blijven bij rennende kandidaten. Maar die houden dus gewoon hun sprint wat in voor de scene.
Blijkt wel dat de kandidaten in veel gevallen ook nog wat moeten acteren, wat ook helemaal niet erg is hoor maar veel kijkers realiseren zich dat niet.
pi_202412001
quote:
81s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:43 schreef Nine. het volgende:

[..]
Wat een dooddoener weer. Dus je mag nergens (gegronde) kritiek op hebben?
Zeg ik dat? Maar als je al jaren "Ja hoor" roept en niet verder begrijpt wat voor keuzes er in zo'n programma gemaakt (moeten) worden.

Het is geen docu.
pi_202412350
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat weet toch iedereen die een beetje in de IT zit?
Ook als je totaal niks in de ict doet hoort dit toch wel een beetje onder de algemene interwebs kennis :P the union router moet toch wel een belletje doen rinkelen :P
hardcoholic
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:17:21 #160
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_202412648
@Selmar nu je vanavond nog zo actief ben in dit topic, eerst inderdaad bedankt voor al je reacties in het topic! Erg leuk!

Maar ik vroeg me eigenlijk af waarom Bishan en Sjiva wilden onderhandelen. Denken ze echt dat ze zo weer aan het spel mee mogen doen of is dat ook gewoon een beetje gestuurd door de productie om zo'n verhoor er interessant en realistisch uit te laten zien?
pi_202412719
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:39 schreef ThijsTH het volgende:
Leuke aflevering weer. Wel is de vangst van Bijan en Shiva iets sensationeler in beeld gebracht dan het daadwerkelijk moet zijn gegaan. Je ziet namelijk een shot van die hunter in de auto die z'n zonnebril omhoog doet en verbaasd kijkt. Dit is sowieso geacteerd. Hoe het waarschijnlijk echt is gegaan: hij zie opeens 2 jongens met achter zich een cameraman daar langs de weg staan: bingo, dat kan niet mis. Hij wist gelijk dat het raak was. Vervolgens weten de jongens dat het over is, maar laten ze ze nog wel een shot voor de uitzending maken: cameraman wordt verzocht de bosjes in te duiken en ze filmen nog een keer die jongens zonder camera in zicht, en daarbij doet die hunter in de auto dat foefje van zonnebril omhoog en verbaasd kijken.
Dat ze gepakt zijn is eerlijk gegaan, maar de vangst zelf is hoe dan ook sensationeler gefilmd dan het was.

Wat ook kan is dat ze wel gewoon door zijn gegaan en de jongens gepakt hebben zonder dat ze al eerder wisten dat ze gezien waren, maar vervolgens dan NA het pakken nog eens de scene herfilmd hebben voor een mooiere scene.

Dit is overigens absoluut geen klacht, want ik had het zelf ook zo gedaan als ik de redactie was. Ik wou alleen even laten weten dat ik het door heb ;)
Je denkt echt veel te veel door. Het enige wat gedaan kan zijn is de montage. Dus een beeld van B en S plakken zónder camera, na het shot van de hunter in auto die hen ziet.
Op die hunter in die auto staat gewoon een vaste camera de hele dag te draaien (net als die bodycams, die gaan echt niet pas filmen als het “moet”) die heeft dat moment van opmerken dus gewoon live gefilmd (dat hij ze ziet staan).
Maar met de montage kun je natuurlijk wel heel erg veel doen, daarom dragen ze in het HQ dus bijv ook elke dag dezelfde kleren, dat maakt de montage veel makkelijker.
Overigens mogen ze wat mij betreft de afleveringen wel langer of frequenter maken, zodat we ook heel veel dingen zien die mislukken.
Dit seizoen hebben ze voor het eerst (denk ik) een actie op die broer van een van de gevluchten gevolgd die compleet mislukte. Dat soort dingen mogen ze wat mij betreft veel meer uitzenden als die er zijn, je kunt het programma op die manier veel langer in uitzendingen laten lopen, mensen blijven toch wel kijken, er hoeft echt niet íedere uitzending een koppel gepakt te worden om het spannend te houden. Ik heb persoonlijk elk seizoen het gevoel dat ze iedere uitzending minstens twee keer zo lang kunnen maken, maar dat is weer een andere discussie.

Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat ik het ontzettend leuk vind dat iemand uit het Hunter team (Selmar; HQ in dit geval) hier af en toe reageert. Ik denk dat iedereen wel snapt dat dit een TV programma is, ik erger me soms aan de reacties elk jaar weer dat dit of dat allemaal wel weer erg toevallig is en dat het daarom meteen allemáál maar nep moet zijn. Maar als je het ieder jaar weer op de TV wilt zien, zul je nooit 100% realisme kunnen realiseren, je kunt het alleen proberen te benaderen en altijd een compromis moeten sluiten, ook in de montage etc.

Volgend seizoen een All Stars seizoen met alleen maar de winnaars van 2016 tm 2021? @Selmar :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Eagles89 op 30-11-2021 22:33:19 ]
pi_202413464
Kent niet iemand een deelnemer die hier kan meepraten? :D zal leuk zijn om vanuit die kant ook info te krijgen :Y

Ik snap niet waarom die 2 knullen in het bos niet tot einde van de “draai dag zijn blijven zitten” gewoon geen enkel risico nemen daarin. Zeker als je 100% zeker weet dat er 2 teams je op de hielen zitten

Andere optie was toch redelijk safe om via de andere kant van de hei snel het gebied uit te rennen toen ze info kregen van de fietsers waar de hunters zaten
hardcoholic
pi_202413525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Stuk of vijf vrienden in de twee weken van het spel met de telefoon uit kriskras door Nederland laten rijden, af en toe laten stoppen op plekken zonder camera's. Zet de Hunters maar aan het werk. ;)
Denk je dat als dit een week duurt het nog als potentieel interessant wordt gezien? ;)

Juist het hele achterhalen van de MO van deelnemers maakt dat je de volgende move kan inschatten. Van die 2 gasten was al bekend dat zij na een lift een stuk gingen lopen om sporen te wissen. Vandaar dat het hei gebied interessant was, ipv te denken dat ze op de drop locatie weer in een andere klaarstaande lift zouden stappen
hardcoholic
pi_202413526
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:22 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je denkt echt veel te veel door. Het enige wat gedaan kan zijn is de montage. Dus een beeld van B en S plakken zónder camera, na het shot van de hunter in auto die hen ziet.
Op die hunter in die auto staat gewoon een vaste camera de hele dag te draaien (net als die bodycams, die gaan echt niet pas filmen als het “moet”) die heeft dat moment van opmerken dus gewoon live gefilmd (dat hij ze ziet staan).
Maar met de montage kun je natuurlijk wel heel erg veel doen, daarom dragen ze in het HQ dus bijv ook elke dag dezelfde kleren, dat maakt de montage veel makkelijker.
Overigens mogen ze wat mij betreft de afleveringen wel langer of frequenter maken, zodat we ook heel veel dingen zien die mislukken.
Dit seizoen hebben ze voor het eerst (denk ik) een actie op die broer van een van de gevluchten gevolgd die compleet mislukte. Dat soort dingen mogen ze wat mij betreft veel meer uitzenden als die er zijn, je kunt het programma op die manier veel langer in uitzendingen laten lopen, mensen blijven toch wel kijken, er hoeft echt niet íedere uitzending een koppel gepakt te worden om het spannend te houden. Ik heb persoonlijk elk seizoen het gevoel dat ze iedere uitzending minstens twee keer zo lang kunnen maken, maar dat is weer een andere discussie.

Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat ik het ontzettend leuk vind dat iemand uit het Hunter team (Selmar; HQ in dit geval) hier af en toe reageert. Ik denk dat iedereen wel snapt dat dit een TV programma is, ik erger me soms aan de reacties elk jaar weer dat dit of dat allemaal wel weer erg toevallig is en dat het daarom meteen allemáál maar nep moet zijn. Maar als je het ieder jaar weer op de TV wilt zien, zul je nooit 100% realisme kunnen realiseren, je kunt het alleen proberen te benaderen en altijd een compromis moeten sluiten, ook in de montage etc.

Volgend seizoen een All Stars seizoen met alleen maar de winnaars van 2016 tm 2021? @:Selmar :)

Lees dit topic nog eens terug, Selmar gaf notabene zelf toe dat het waarschijnlijk later nog even herfilmd is.

Ik heb het niet over een camera gericht op de hunter auto, ik had het over een camera gericht op de kandidaten. En dat die cameraman uiteraard gezien moet zijn door de hunter in de auto.
pi_202413831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:14 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Lees dit topic nog eens terug, Selmar gaf notabene zelf toe dat het waarschijnlijk later nog even herfilmd is.

Ik heb het niet over een camera gericht op de hunter auto, ik had het over een camera gericht op de kandidaten. En dat die cameraman uiteraard gezien moet zijn door de hunter in de auto.
Je zei in je post letterlijk dat die Hunter nog even zn zonnebril op en af had gezet voor een leuk shot, ofwel het acteerde.

Betreft wat Selmar zei, ik denk dat hij bedoelde dat ze gewoon een shot in de montage hebben gebruikt zonder de cameraman in beeld, dus NADAT de Hunter ze al gezien heeft, niet per se dat ze een compleet nieuw shot hebben gefilmd, B en S zouden dan hele vieze kleding hebben gehad van hun uitstapje op de grond en in het zand van de arrestatie en vlucht actie en waarschijnlijk zelfs nog bezweet/buiten adem kunnen zijn, en een andere gezichtsuitdrukking nadat je weet dat je vlucht van 9 dagen is mislukt.
Ik geloof het gewoon niet, ze gaan gewoon niet dat risico nemen om puur omdat het net ietsje leuker is voor TV een net iets mooier shot te maken, stel dat het bekend wordt, dan is de hele geloofwaardigheid van het programma bij het mainstream publiek in het geding omdat ze graag een shot zonder cameraman wilden, dat is gewoon heel onlogisch vanuit het oogpunt van productie dat risico te nemen, al is het nooit helemaal uit te sluiten natuurlijk. Maar nogmaals; ze hébben dat shot gewoon allang, want die camerman heeft zichzelf daar -zodra die door had/verteld werd dat het een Hunter auto was- allang uit beeld terug de struiken in gemanouvreerd. Dat beeld zonder cameraman hoeven ze er dan alleen even in te monteren.
pi_202414656
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:43 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je zei in je post letterlijk dat die Hunter nog even zn zonnebril op en af had gezet voor een leuk shot, ofwel het acteerde.

Betreft wat Selmar zei, ik denk dat hij bedoelde dat ze gewoon een shot in de montage hebben gebruikt zonder de cameraman in beeld, dus NADAT de Hunter ze al gezien heeft, niet per se dat ze een compleet nieuw shot hebben gefilmd, B en S zouden dan hele vieze kleding hebben gehad van hun uitstapje op de grond en in het zand van de arrestatie en vlucht actie en waarschijnlijk zelfs nog bezweet/buiten adem kunnen zijn, en een andere gezichtsuitdrukking nadat je weet dat je vlucht van 9 dagen is mislukt.
Ik geloof het gewoon niet, ze gaan gewoon niet dat risico nemen om puur omdat het net ietsje leuker is voor TV een net iets mooier shot te maken, stel dat het bekend wordt, dan is de hele geloofwaardigheid van het programma bij het mainstream publiek in het geding omdat ze graag een shot zonder cameraman wilden, dat is gewoon heel onlogisch vanuit het oogpunt van productie dat risico te nemen, al is het nooit helemaal uit te sluiten natuurlijk. Maar nogmaals; ze hébben dat shot gewoon allang, want die camerman heeft zichzelf daar -zodra die door had/verteld werd dat het een Hunter auto was- allang uit beeld terug de struiken in gemanouvreerd. Dat beeld zonder cameraman hoeven ze er dan alleen even in te monteren.
100% dat die zonnebril omhoog doen en verbaasd uit de ogen kijken geacteerd was om het leuker op TV te laten overkomen.

En Selmar gaf nota bene toe dat er waarschijnlijk na het vangen van de deelnemers nog wat nieuwe shots zijn genomen. Hij weet het niet zeker omdat ie er niet bij was maar de aanname dat de geloofwaardigheid van het programma in het geding komt is dus niet juist. Anders had hij wel een contract gehad dat hij hier absoluut niks over mocht zeggen.

En tenslotte, je snapt mijn hoofdpunt niet blijkbaar....zie je de screenshot die ik postte daar? Dat was het beeld wat werd uitgezonden...je kan ook wel bedenken dat dat beeld is geschoten door een cameraman, die er dus naast stond volledig zichtbaar op het fietspad. En die hunter auto stond er toen al. Selmar heeft gelijk, deze moet wel bijna er later nog bij geschoten zijn (met de deelnemers als acteurs) omdat de cameramensen zich tijdens de hunt altijd verstoppen als het spannend begint te worden. Dat de deelnemers nog bezweet zouden zijn is natuurlijk onzin, ze kunnen zoveel tijd nemen als ze willen....het kan ook een half uur na het pakken worden opgenomen. En je ziet ze alleen met bovenlijf op het shot, dus een vieze broek zou niet erg zijn. En even 1 shotje acteren voor bestwil lukt heus wel, ook na een teleurstelling, zeker als je even een halfuurtje tijd pakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door ThijsTH op 01-12-2021 05:41:46 ]
pi_202415229
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:14 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Denk je dat als dit een week duurt het nog als potentieel interessant wordt gezien? ;)

Juist het hele achterhalen van de MO van deelnemers maakt dat je de volgende move kan inschatten. Van die 2 gasten was al bekend dat zij na een lift een stuk gingen lopen om sporen te wissen. Vandaar dat het hei gebied interessant was, ipv te denken dat ze op de drop locatie weer in een andere klaarstaande lift zouden stappen
Ze hadden net zo goed - en mss zelfs verstandiger - kunnen wandelen naar een niet te linken lift. Dan liep het spoor voor de hunters dood. Of in ieder geval vertraging op. Moet je weer kijken of ze op camera's staan en buurtonderzoek doen.

Sowieso is het niet handig om gebruik te maken van je netwerk en als je dat doet dan moet je vooruit denken. Dat hebben deze 2 niet gedaan. Veel onnodig risico genomen. Andere teams doen dat echt beter dus wat dat betreft prima dat ze gepakt zijn. Je moet gewoon je eigen netwerk niet gebruiken - zoals voorgesteld - je netwerk inzetten om dwaalsporen uit te zetten.
pi_202418110
Kl
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ze hadden net zo goed - en mss zelfs verstandiger - kunnen wandelen naar een niet te linken lift. Dan liep het spoor voor de hunters dood. Of in ieder geval vertraging op. Moet je weer kijken of ze op camera's staan en buurtonderzoek doen.

Sowieso is het niet handig om gebruik te maken van je netwerk en als je dat doet dan moet je vooruit denken. Dat hebben deze 2 niet gedaan. Veel onnodig risico genomen. Andere teams doen dat echt beter dus wat dat betreft prima dat ze gepakt zijn. Je moet gewoon je eigen netwerk niet gebruiken - zoals voorgesteld - je netwerk inzetten om dwaalsporen uit te zetten.
klopt eigen Netwerk geeft risico, en als het dan toch moet, dan liefst persoonlijk langsgaan
hardcoholic
pi_202428508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 04:52 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
100% dat die zonnebril omhoog doen en verbaasd uit de ogen kijken geacteerd was om het leuker op TV te laten overkomen.

En Selmar gaf nota bene toe dat er waarschijnlijk na het vangen van de deelnemers nog wat nieuwe shots zijn genomen. Hij weet het niet zeker omdat ie er niet bij was maar de aanname dat de geloofwaardigheid van het programma in het geding komt is dus niet juist. Anders had hij wel een contract gehad dat hij hier absoluut niks over mocht zeggen.

En tenslotte, je snapt mijn hoofdpunt niet blijkbaar....zie je de screenshot die ik postte daar? Dat was het beeld wat werd uitgezonden...je kan ook wel bedenken dat dat beeld is geschoten door een cameraman, die er dus naast stond volledig zichtbaar op het fietspad. En die hunter auto stond er toen al. Selmar heeft gelijk, deze moet wel bijna er later nog bij geschoten zijn (met de deelnemers als acteurs) omdat de cameramensen zich tijdens de hunt altijd verstoppen als het spannend begint te worden. Dat de deelnemers nog bezweet zouden zijn is natuurlijk onzin, ze kunnen zoveel tijd nemen als ze willen....het kan ook een half uur na het pakken worden opgenomen. En je ziet ze alleen met bovenlijf op het shot, dus een vieze broek zou niet erg zijn. En even 1 shotje acteren voor bestwil lukt heus wel, ook na een teleurstelling, zeker als je even een halfuurtje tijd pakt.
Die cameraman kan toch gewoon mee zijn gelopen het pad op, vervolgens filmt die het shot wat ze uitzonden en krijgt die in zn oortje “die auto is van de Hunters verstop je” en loopt die rustig zodat het niet te veel opvalt de bosjes terug in. Vervolgens gebruikt de productie het shot zónder de cameraman in beeld en alleen met B en S. Dat dat een beeld is toen ze allang waren opgemerkt door die Hunter kan natuurlijk makkelijk, die Hunter heeft ze waarschijnlijk al gezien met die cameraman er naast, alleen dat shot gaan ze natuurlijk niet gebruiken want dat is niet mooi voor TV.
Misschien snappen we elkaar niet, maar wat is de reden dat jij denkt dat ze een extra beeld wilden filmen nadat ze gepakt waren? Puur om die camera niet in beeld te hebben die naast B en S stond toch? Ik probeer dus te vertellen dat ze dat shot gewoon moeten hebben, ze stonden er zeker een paar minuten en die cameraman heeft echt niet de volledige 100% van de tijd in het shot gestaan.
  donderdag 2 december 2021 @ 08:08:17 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202429201
Toch vind ik het raar dat B & S daar zo lang stonden. Als je denkt "dat is een verdachte auto" , ga dan de bosjes in.
Als je denkt dat je een drone ziet, ga dan de bosjes in.

Nee, ze staan er vervolgens minuten te kijken en te denken en te doen. Sukkels.
pi_202429353
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:08 schreef Cue_ het volgende:
Toch vind ik het raar dat B & S daar zo lang stonden. Als je denkt "dat is een verdachte auto" , ga dan de bosjes in.
Als je denkt dat je een drone ziet, ga dan de bosjes in.

Nee, ze staan er vervolgens minuten te kijken en te denken en te doen. Sukkels.
Op de bank met een pot bier en een zak chips heb je een heel andere kijk dan wanneer je zelf in het veld staat...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202430442
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op de bank met een pot bier en een zak chips heb je een heel andere kijk dan wanneer je zelf in het veld staat...
😃
  donderdag 2 december 2021 @ 11:36:26 #173
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_202431793
Allemaal veel te ingewikkelde theorieën.
Ze moeten het natuurlijk wel spannend maken, en alles spreiden over het totaal aantal afleveringen.
Maar ze volgen gewoon het telefoontje van de cameraman, that's it O~)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 december 2021 @ 13:42:12 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_202433791
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:08 schreef Cue_ het volgende:
Toch vind ik het raar dat B & S daar zo lang stonden. Als je denkt "dat is een verdachte auto" , ga dan de bosjes in.
Als je denkt dat je een drone ziet, ga dan de bosjes in.

Nee, ze staan er vervolgens minuten te kijken en te denken en te doen. Sukkels.
hertjes in de koplamp gevoel kreeg ik erbij. Vond het ook dom dat ze gingen lopen, ze lagen redelijk beschut en als je goed verstopt zit vinden ze je echt niet zomaar. En als je dan besluit je schuilplaats te verlaten moet je al nooit over paden en langs wegen gaan lopen, hoogstens ze kruisen want daar is het meeste vrije zicht.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_202433913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:36 schreef spapaars het volgende:
Allemaal veel te ingewikkelde theorieën.
Ze moeten het natuurlijk wel spannend maken, en alles spreiden over het totaal aantal afleveringen.
Maar ze volgen gewoon het telefoontje van de cameraman, that's it O~)
Tuurlijk, en daarna nemen wij in HQ alles in een middagje op, daarom hebben we ook steeds dezelfde kleren aan. Snap ook niet waarom ze ons steeds vragen in plaats van gewoon acteurs, doe ze bij Flikken Maastricht toch ook?
pi_202434078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef Selmar het volgende:

[..]
Tuurlijk, en daarna nemen wij in HQ alles in een middagje op, daarom hebben we ook steeds dezelfde kleren aan. Snap ook niet waarom ze ons steeds vragen in plaats van gewoon acteurs, doe ze bij Flikken Maastricht toch ook?
:D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_202434105
Ik had het team graag in Undercover seizoen 4 gezien.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 14:31:21 #178
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_202434341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef Selmar het volgende:

[..]
Tuurlijk, en daarna nemen wij in HQ alles in een middagje op, daarom hebben we ook steeds dezelfde kleren aan. Snap ook niet waarom ze ons steeds vragen in plaats van gewoon acteurs, doe ze bij Flikken Maastricht toch ook?
Ben jij niet Victor Reinier? :o
  donderdag 2 december 2021 @ 15:20:35 #179
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_202435268
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef Selmar het volgende:

[..]
Tuurlijk, en daarna nemen wij in HQ alles in een middagje op, daarom hebben we ook steeds dezelfde kleren aan. Snap ook niet waarom ze ons steeds vragen in plaats van gewoon acteurs, doe ze bij Flikken Maastricht toch ook?
Het is slechts een theoretische opmerking, maar je kunt die telefoon traceren en ze nog dagen laten lopen voordat je ze oppakt.
En bij Flikken Maastricht moet ik altijd lachen als ik Angela Schijf in burger met een pistool zichtbaar op haar heupen door de straten van Maastricht zie lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door spapaars op 02-12-2021 15:27:55 ]
pi_202436244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:31 schreef noodgang het volgende:

[..]
Ben jij niet Victor Reinier? :o
Nee, maar ik snap de verwarring. Dat hoor ik vaker. 😉
pi_202438337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef Selmar het volgende:

[..]
Tuurlijk, en daarna nemen wij in HQ alles in een middagje op, daarom hebben we ook steeds dezelfde kleren aan. Snap ook niet waarom ze ons steeds vragen in plaats van gewoon acteurs, doe ze bij Flikken Maastricht toch ook?
wbt jullie vragen, mag je voor het programma Hunted alle technische snufjes/taps etc die je in het echt ook mag? Of worden de "taps etc" gefaked?
hardcoholic
pi_202441036
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:57 schreef Ferdii het volgende:

[..]
wbt jullie vragen, mag je voor het programma Hunted alle technische snufjes/taps etc die je in het echt ook mag? Of worden de "taps etc" gefaked?
Voor taps moet er 'in het echt' toestemming gevraagd worden bij de officier van justitie en rechter-commissaris.
Het lijkt mij echt totaal uitgesloten dat men hier aan meewerkt. Een tap is geen spelletje :')
Kort antw. dus: fake
pi_202441255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:17 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Voor taps moet er 'in het echt' toestemming gevraagd worden bij de officier van justitie en rechter-commissaris.
Het lijkt mij echt totaal uitgesloten dat men hier aan meewerkt. Een tap is geen spelletje :')
Kort antw. dus: fake
personen geven zelf toestemming om getapt te worden, echter betekend idd niet dat het ook technisch mogelijk is (dus alsof de provider etc hieraan meewerkt). Zelfde geldt voor ANPR camera's, beveiligings camera's, telefoon peilingen etc).

Als hier geen toestemming voor komt vanuit de beheerders van dit soort systemen wordt het hele programma dus bij elkaar gelogen :{
hardcoholic
pi_202442250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:57 schreef Ferdii het volgende:

[..]
wbt jullie vragen, mag je voor het programma Hunted alle technische snufjes/taps etc die je in het echt ook mag? Of worden de "taps etc" gefaked?
Zonder in details te treden gaat het om een gesimuleerde werkelijkheid
pi_202442703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:27 schreef Ferdii het volgende:
personen geven zelf toestemming om getapt te worden, echter betekend idd niet dat het ook technisch mogelijk is (dus alsof de provider etc hieraan meewerkt). Zelfde geldt voor ANPR camera's, beveiligings camera's, telefoon peilingen etc).

Als hier geen toestemming voor komt vanuit de beheerders van dit soort systemen wordt het hele programma dus bij elkaar gelogen :{
Op de telefoons zal verplicht spyware gezet zijn, zodat de tap na toestemming (van de regie) gesimuleerd kan worden.
Datzelfde geldt natuurlijk voor de ANPR camera's. Zou kunnen dat als de GPS van de cameraman er met de opgevraagde auto langs rijdt de regie het team een hit geeft.
Als je heel wild denkt zouden alle auto's van opgegeven vrienden een zendertje gekregen kunnen hebben. Zou dat mogen? :D

Klagen over fake, meen je dat? Zou je willen dat zo'n programma echt in de systemen kon duiken?

[ Bericht 0% gewijzigd door svann op 02-12-2021 22:45:30 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_202442992
Al ben ik wel benieuwd of het openbaar is hoeveel nummers in een bepaald gebied zijn.
Vermoed van wel; er wordt op die manier ook aan crowdcontrole bij evenementen gedaan, heb ik wel eens begrepen.
En die Google verkeers- en filemeldingen zijn toch ook zoiets?

HQ weet iig uitstekend de weg (en de paadjes).
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_202444510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:20 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Die cameraman kan toch gewoon mee zijn gelopen het pad op, vervolgens filmt die het shot wat ze uitzonden en krijgt die in zn oortje “die auto is van de Hunters verstop je” en loopt die rustig zodat het niet te veel opvalt de bosjes terug in. Vervolgens gebruikt de productie het shot zónder de cameraman in beeld en alleen met B en S. Dat dat een beeld is toen ze allang waren opgemerkt door die Hunter kan natuurlijk makkelijk, die Hunter heeft ze waarschijnlijk al gezien met die cameraman er naast, alleen dat shot gaan ze natuurlijk niet gebruiken want dat is niet mooi voor TV.
Misschien snappen we elkaar niet, maar wat is de reden dat jij denkt dat ze een extra beeld wilden filmen nadat ze gepakt waren? Puur om die camera niet in beeld te hebben die naast B en S stond toch? Ik probeer dus te vertellen dat ze dat shot gewoon moeten hebben, ze stonden er zeker een paar minuten en die cameraman heeft echt niet de volledige 100% van de tijd in het shot gestaan.
3 dingen:
1) Selmar zegt dat de cameraman in z'n oortje altijd een seintje krijgt om een stapje terug te doen zodra de hunters in de buurt zijn. Dus om die reden kan het niet zo zijn dat de cameraman nog vol op het fietspad staat te filmen in die situatie. Hunter auto stond letterlijk 20 meter verderop en dat seintje had ie al lang moeten hebben gehad. Maar het shot was er wel, dus moet het wel later opgenomen zijn.
2) Als de cameraman wel live dat shot genomen had dan had de hunter in de auto een oneerlijk voordeel, omdat hij dan meteen wist dat hij kandidaten zag vanwege die opvallende enorme camera. Ook al is dit niet een enorm voordeel, want hij had ze anders ook wel herkend, maar toch...productie wil die voordelen uitsluiten, vandaar ook het seintje in het oor.
3) Je bent het dus wel met mij eens dat de regie af en toe shots achteraf neemt om het mooier in beeld te brengen, want je geeft aan dat je denkt dat het dashboard shot uit de auto met alleen B. en S. in beeld inderdaad later is genomen. Waarom zou dan 1 shot achteraf herfilmen wel kunnen, maar 2 niet?
  vrijdag 3 december 2021 @ 07:52:40 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_202444565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
3 dingen:
1) Selmar zegt dat de cameraman in z'n oortje altijd een seintje krijgt om een stapje terug te doen zodra de hunters in de buurt zijn. Dus om die reden kan het niet zo zijn dat de cameraman nog vol op het fietspad staat te filmen in die situatie. Hunter auto stond letterlijk 20 meter verderop en dat seintje had ie al lang moeten hebben gehad. Maar het shot was er wel, dus moet het wel later opgenomen zijn.
2) Als de cameraman wel live dat shot genomen had dan had de hunter in de auto een oneerlijk voordeel, omdat hij dan meteen wist dat hij kandidaten zag vanwege die opvallende enorme camera. Ook al is dit niet een enorm voordeel, want hij had ze anders ook wel herkend, maar toch...productie wil die voordelen uitsluiten, vandaar ook het seintje in het oor.
3) Je bent het dus wel met mij eens dat de regie af en toe shots achteraf neemt om het mooier in beeld te brengen, want je geeft aan dat je denkt dat het dashboard shot uit de auto met alleen B. en S. in beeld inderdaad later is genomen. Waarom zou dan 1 shot achteraf herfilmen wel kunnen, maar 2 niet?
Kunnen we het er op houden dat het merendeel van de zgn. reality shows niet helemaal 100% echt zijn (aangezien een aanwezige camera sowieso zorgt voor ander gedrag etc.) en zo ook Hunted niet? Hoe en wat er niet helemaal 100% echt is en hoe dat dan gedaan wordt, is m.i. niet zo boeiend.

Het gaat hier om een onderhoudend TV programma en niet om wie er gelijk heeft hoe iets al dan niet in scene gezet wordt…
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:29:04 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202445566
Ter aanvulling, dit artikel: https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted

Hier krijg je een aardig beeld van hoe het programma werkt.

En in dit topic staat een boel info: TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!
KuikenGuppy
pi_202445912
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Kunnen we het er op houden dat het merendeel van de zgn. reality shows niet helemaal 100% echt zijn (aangezien een aanwezige camera sowieso zorgt voor ander gedrag etc.) en zo ook Hunted niet? Hoe en wat er niet helemaal 100% echt is en hoe dat dan gedaan wordt, is m.i. niet zo boeiend.

Het gaat hier om een onderhoudend TV programma en niet om wie er gelijk heeft hoe iets al dan niet in scene gezet wordt…
Natuurlijk zijn we het er allemaal over eens dat niet alles echt is aan TV.

Maar ik vind het gewoon leuk om erover te discussiëren, dat mag toch? Volgens mij vond mijn discussie-genoot dat ook leuk.
  vrijdag 3 december 2021 @ 16:59:49 #191
2651 svann
night-hawk
pi_202451786
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:29 schreef Burdie het volgende:

Ter aanvulling, dit artikel: https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted

Hier krijg je een aardig beeld van hoe het programma werkt.

En in dit topic staat een boel info: TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!

Leuk om nog eens door te lezen!
Die linkjes zouden eigenlijk in de OP moeten staan. @Nizno @Karina
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 17:09:48 #192
9859 crew  Karina
Woman
pi_202451932
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:59 schreef svann het volgende:

[..]
Leuk om nog eens door te lezen!
Die linkjes zouden eigenlijk in de OP moeten staan. @:Nizno @:Karina
Ik ben onderweg als ik er aan denk doe ik het als ik thuis ben.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_202453184
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
3 dingen:
1) Selmar zegt dat de cameraman in z'n oortje altijd een seintje krijgt om een stapje terug te doen zodra de hunters in de buurt zijn. Dus om die reden kan het niet zo zijn dat de cameraman nog vol op het fietspad staat te filmen in die situatie. Hunter auto stond letterlijk 20 meter verderop en dat seintje had ie al lang moeten hebben gehad. Maar het shot was er wel, dus moet het wel later opgenomen zijn.
2) Als de cameraman wel live dat shot genomen had dan had de hunter in de auto een oneerlijk voordeel, omdat hij dan meteen wist dat hij kandidaten zag vanwege die opvallende enorme camera. Ook al is dit niet een enorm voordeel, want hij had ze anders ook wel herkend, maar toch...productie wil die voordelen uitsluiten, vandaar ook het seintje in het oor.
3) Je bent het dus wel met mij eens dat de regie af en toe shots achteraf neemt om het mooier in beeld te brengen, want je geeft aan dat je denkt dat het dashboard shot uit de auto met alleen B. en S. in beeld inderdaad later is genomen. Waarom zou dan 1 shot achteraf herfilmen wel kunnen, maar 2 niet?
Punt 1 zou kunnen, maar het is gewoon een mogelijkheid dat de cameraman het te laat hoorde en de productie te druk was met andere zaken, of dat de cameraman ff niet scherp was.
Punt 2 klopt inderdaad en heb ik ook niet ontkend, dit zou best gebeurd kunnen zijn en dat zal zeker niet de eerste keer geweest zijn dat het gebeurd. Dat is duidelijk het nadeel van de vluchters op de hunters al vanaf seizoen 1. Ook voor voorbijgangers vallen ze veel meer op en daardoor weten Hunters veel sneller dat het om de gevluchte personen moet gaan als ze er naar vragen.
En het laatste punt is meer montage inderdaad, maar ik vind er nog wel een verschil in zitten of je ze laat “acteren” of dat je als productie zegt van “we monteren een eerder of later genomen shot in plaats van het live shot”.
Ik sluit je theorie niet helemaal uit, maar mijn mening is dat het veel waarschijnlijker is dat ze het gewoon gunstiger gemonteerd hebben.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 december 2021 @ 20:39:25 #194
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_202455454
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:59 schreef svann het volgende:

[..]
Leuk om nog eens door te lezen!
Die linkjes zouden eigenlijk in de OP moeten staan. @:Nizno @:Karina
de tweede staat er al in zie ik.
ik zal de eerste er eens in proberen te verwerken.

done
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 6 december 2021 @ 20:16:57 #195
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_202502458
Ik zit klaar.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_202502566
:W
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 6 december 2021 @ 20:28:28 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202502603
:W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202502605
Gaan we weer *O*
  maandag 6 december 2021 @ 20:32:16 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_202502669
Nou, dat was het.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_202502684
Maar geen wachtwoord.
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')