Het komt op mij vooral over als een 'gebaar' naar de boeren omdat er pijnlijke ingrepen aan zitten te komen en niet per se als een serieus voorstel. Een beetje in lijn met het totaal kansloze VVD-voorstel om toch weer over het afschaffen van dividendbelasting te willen praten.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:05 schreef VoMy het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)n-bij-boer~aa37a675/
Erg jammer dat populistische moties en plannen steeds meer hun weg vinden naar de doorgaans normalere partijen.
Waarom zou je het aantal bedden willen verhogen tot X? Welk plan zit daar achter? En waarom niet X+10? Of X+20? Of X+30? Als je toch bezig bent?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
De beoogde coalitiepartijen willen iig niet de IC capaciteit naar EU gemiddelde brengen.
[ twitter ]
Zo’n motie is toch veel te algemeen om serieus over te kunnen stemmen?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
De beoogde coalitiepartijen willen iig niet de IC capaciteit naar EU gemiddelde brengen.
[ twitter ]
Dan zorg je er toch voor dat je een een stappenplan maakt om tot invulling van de motie te komen. Het is toch volstrekt niet onredelijk om toe te werken naar een IC capaciteit die op EU gemiddelde ligt. Het hoeft niet morgen gebeurd te zijn. btw; moties zijn 9 van de 10 keer vrij algemeen, ook moties van coalitiepartijen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zo’n motie is toch veel te algemeen om serieus over te kunnen stemmen?
Ik denk persoonlijk dat De Jonge helemaal opgebrand is maar dat is slechts mijn gevoel.quote:Op woensdag 1 december 2021 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Zou De Jonge zelf verder willen? Die man is toch ook een keer toe aan aflossing?
IC bedden alleen zijn een onzin statistiek, in sommige landen gaan patienten altijd naar een IC bed na een operatie, in Nederland niet om maar een aspect te noemen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
En in sommige landen ook niet. In sommige landen hebben ze wellicht hele goede redenen om patienten altijd naar een IC bed te sturen na een operatie. In sommige landen doen ze het net zoals in Nederland enkel hebben dan meer IC bedden per 100.000 inwoners. In sommige landen loopt het allemaal dan net even wat fijner tijdens een pandemie.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IC bedden alleen zijn een onzin statistiek, in sommige landen gaan patienten altijd naar een IC bed na een operatie, in Nederland niet om maar een aspect te noemen.
Ik ben het wel met je eens dat dit kabinet met een missie het veld in sturen een kansloze zaak is.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En zijn alle oppositiepartijen ook voor zo’n voorstel als dat betekent dat Nederlandse mannen en vrouwen ook het aantal uren moeten werken dat andere Europeanen werken? Hoe gaan we dat bereiken?
We werken hier namelijk gemiddeld flink minder dan de meeste andere EU-landen maar zijn wel efficiënt. Misschien geldt voor onze zorg wel hetzelfde.
Noem ze eens? Want ik zie geen enkel EU land waar het fijn loopt qua corona.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En in sommige landen ook niet. In sommige landen hebben ze wellicht hele goede redenen om patienten altijd naar een IC bed te sturen na een operatie. In sommige landen doen ze het net zoals in Nederland enkel hebben dan meer IC bedden per 100.000 inwoners. In sommige landen loopt het allemaal dan net even wat fijner tijdens een pandemie.
In vele landen loopt het even net wat fijner dan in Nederland. Zo zitten er weer Nederlanders Duitse IC plaatsen bezet te houden.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem ze eens? Want ik zie geen enkel EU land waar het fijn loopt qua corona.
Overigens heeft men in de Scandinavische landen ook (veel) minder IC-bedden dan het Europees gemiddelde, dat zegt wel iets.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En zijn alle oppositiepartijen ook voor zo’n voorstel als dat betekent dat Nederlandse mannen en vrouwen ook het aantal uren moeten werken dat andere Europeanen werken? Hoe gaan we dat bereiken?
We werken hier namelijk gemiddeld flink minder dan de meeste andere EU-landen maar zijn wel efficiënt. Misschien geldt voor onze zorg wel hetzelfde.
2 momenteel, geloof ik. Dat zet nog niet echt zoden aan de dijk. De Duitse zorg is net zo ver afgeschaald als de Nederlandse.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In vele landen loopt het even net wat fijner dan in Nederland. Zo zitten er weer Nederlanders Duitse IC plaatsen bezet te houden.
Die kan beter even een jaartje vakantie nemenquote:Op woensdag 1 december 2021 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat De Jonge helemaal opgebrand is maar dat is slechts mijn gevoel.
Hij ziet het zelf nog zitten, dus blijkbaar valt dat mee.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die kan beter even een jaartje vakantie nemen
Tja, iets met weinig zelfkennis of inzicht? Als crisis minister is hij toch wel aardig door het ijs gezakt, denk ik zelf.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij ziet het zelf nog zitten, dus blijkbaar valt dat mee.
Nu schijnt Hoekstra intern bij het CDA te hebben gezegd dat er alleen maar nieuwe gezichten komen, geen De Jonge en hijzelf dus ook niet. Het vervelende is dan alleen dat De Jonge ook geen kamerzetel heeft, dan serveer je hem dus echt af. En dat heeft hij echt niet verdiend.
Hebben we iemand die het beter kan?quote:Op donderdag 2 december 2021 10:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, iets met weinig zelfkennis of inzicht? Als crisis minister is hij toch wel aardig door het ijs gezakt, denk ik zelf.
Dit soort dingen krijg je dus doordat Rutte niet opzout.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij ziet het zelf nog zitten, dus blijkbaar valt dat mee.
Nu schijnt Hoekstra intern bij het CDA te hebben gezegd dat er alleen maar nieuwe gezichten komen, geen De Jonge en hijzelf dus ook niet. Het vervelende is dan alleen dat De Jonge ook geen kamerzetel heeft, dan serveer je hem dus echt af. En dat heeft hij echt niet verdiend.
Lastig. Dat weten we pas als iemand het daadwerkelijk over neemt.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hebben we iemand die het beter kan?
Nou zijn er in voorgaande jaren ook wel artikelen geweest waarin artsen aangaven dat het aantal IC bedden iig niet verder moest dalen. Dus dat goed onderzoeken kan zeker geen kwaad, nee.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:12 schreef Hanca het volgende:
Ik zou eerst een onderzoek willen zien dat dat europese gemiddelde (wat heeft NL eigenlijk met de zorg in Bulgarije en Portugal te maken?) ook daadwerkelijk het aantal is dat Nederland nodig heeft. Tot 1,5 jaar geleden ging het meestal prima, is er echt aanleiding om te denken dat het straks permanent hoger moet zijn? En hoeveel hoger? Komt het dan echt op het europese gemiddelde? Of veel hoger ofveel lager? Sowieso: heeft Nederland wel minder IC bedden dan het Europese gemiddelde?
Minder dan Duitsland, Frankrijk, België, Italië... dat klopt. Maar ook minder dan Bulgarije, Polen?
En sowieso: in Nederland lig je verreweg het kortst van Europa op een IC bed, omdat wij goede revalidatiecentra hebben en ook gewone ziekenhuisbedden met beademing e.d., dat kennen veel landen niet. In Duitsland lig je bijvoorbeeld na elke operatie een tijd op de IC, in Nederland helemaal niet. In Nederland revalideer je dan ook sneller.
Kortom: beter een gedegen onderzoek naar wat Nederland nodig heeft, dan een populistische onnadenkende motie. Eigenlijk zouden ze zulke moties zonder onderliggend onderzoek gewoon moeten verbieden.
Ik denk niet dat we hier achter gaan komen, ik denk dat het huidige kabinet pas bij legere ziekenhuizen zijn intrede doet.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hebben we iemand die het beter kan?
Ik denk dat hij het prima heeft gedaan, ik denk namelijk niet dat iemand anders het beter had gedaan. Ik vind hem juist opgestaan als crisismanager eigenlijk. Geluisterd naar de wetenschap en Nederland tot nu toe de echt harde lockdown bespaard zonder code zwart.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, iets met weinig zelfkennis of inzicht? Als crisis minister is hij toch wel aardig door het ijs gezakt, denk ik zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |