SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Nog een keer foei zeggen, dan quasi verbaasd zijn dat cijfers wederom niet dalen om vervolgens de boel dicht te gooien. Eigen schuld, dikke bult![]()
Vriendin zojuist positief getest.
Ga ik dan toch nog aan de beurt komen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Averechts. Het wordt alleen maar ongeloofwaardiger en paniekerig.quote:Op zondag 21 november 2021 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Denkt hij echt dat zoiets helpt? Een extra foei?zie email 27 oktober![]()
Denk niet dat het echt gaat om een 'foei', maar dat de redenen voor de maatregelen nogmaals duidelijk in kant en klare babytaal uitgelegd worden aan dat tuig dat het nodig vind om te gaan relschoppen.
Misschien moet Gommers gewoon even een powerpoint maken en dat Rutte die gaat presenteren of zo, en dan met name inhoudelijk erop ingaan wat er nou precies aan de hand is, i.p.v. alleen maatregelen gooien zonder dat ze het nut en/of de reden ervan uitleggen.![]()
En wat verwachten ze dan? Dat Nederland opeens haar gedrag aan gaat passen?quote:Op zondag 21 november 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Averechts. Het wordt alleen maar ongeloofwaardiger en paniekerig.![]()
Echt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
’Persconferentie Rutte mogelijk eerder dan 3 december, zonder nieuwe maatregelen’
Bronnen rondom het OMT bevestigen een verzoek aan het kabinet om eerder dan vrijdag 3 december een persconferentie te houden. Dat meldt De Ondernemer. Een week al na de vorige lijkt er aangestuurd te worden op een ’persmoment’ of toespraak van demissionair premier Rutte, gelet op de inmiddels structureel ruim 20.000 besmettingen per dag, de naderende ’Code Zwart’ bij ziekenhuizen en om dringende adviezen als thuiswerken en gespreid winkelen nog eens te benadrukken.
Met deze cijfers, de toenemende maatschappelijke onrust daarover, en „vooral een boodschap die duidelijker moet, is een persconferentie over pas twee weken onverantwoord”, stellen bronnen rondom het OMT aan De Ondernemer. Het gaat dan niet direct om nieuwe coronamaatregelen, omdat het te vroeg is te kunnen constateren of de nieuwe maatregelen sinds 13 november al dan niet voldoende resultaat hebben. „De boodschap moet veel duidelijker. Het waarom. De urgentie lijkt niet door te dringen. Code Zwart dreigt en wat dat betekent moet niet alleen een Diederik Gommers in een talkshow aan Nederland moeten uitleggen.”
bron![]()
Ik vrees dat het daar te laat voor is, men luistert nu niet meer na 2 jaar van die waardeloze persconferenties.quote:Op zondag 21 november 2021 20:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Denk niet dat het echt gaat om een 'foei', maar dat de redenen voor de maatregelen nogmaals duidelijk in kant en klare babytaal uitgelegd worden aan dat tuig dat het nodig vind om te gaan relschoppen.
Misschien moet Gommers gewoon even een powerpoint maken en dat Rutte die gaat presenteren of zo, en dan met name inhoudelijk erop ingaan wat er nou precies aan de hand is, i.p.v. alleen maatregelen gooien zonder dat ze het nut en/of de reden ervan uitleggen.
En als men nu nog steeds niet door heeft waar het om te doen is, contacten verminderen en thuisblijven bij symptomen, dan gaat dat ook niet meer komen.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Zonder nieuwe maatregelen staat Rutte compleet voor aap.quote:Op zondag 21 november 2021 20:03 schreef Oliver23 het volgende:
’Persconferentie Rutte mogelijk eerder dan 3 december, zonder nieuwe maatregelen’
Bronnen rondom het OMT bevestigen een verzoek aan het kabinet om eerder dan vrijdag 3 december een persconferentie te houden. Dat meldt De Ondernemer. Een week al na de vorige lijkt er aangestuurd te worden op een ’persmoment’ of toespraak van demissionair premier Rutte, gelet op de inmiddels structureel ruim 20.000 besmettingen per dag, de naderende ’Code Zwart’ bij ziekenhuizen en om dringende adviezen als thuiswerken en gespreid winkelen nog eens te benadrukken.
Met deze cijfers, de toenemende maatschappelijke onrust daarover, en „vooral een boodschap die duidelijker moet, is een persconferentie over pas twee weken onverantwoord”, stellen bronnen rondom het OMT aan De Ondernemer. Het gaat dan niet direct om nieuwe coronamaatregelen, omdat het te vroeg is te kunnen constateren of de nieuwe maatregelen sinds 13 november al dan niet voldoende resultaat hebben. „De boodschap moet veel duidelijker. Het waarom. De urgentie lijkt niet door te dringen. Code Zwart dreigt en wat dat betekent moet niet alleen een Diederik Gommers in een talkshow aan Nederland moeten uitleggen.”
bron
Wat moet ie zeggen? 'Foei mensen, ga nou thuis werken. En pas je winkeltijden aan.'
- Goethe, “Faust”![]()
Je kunt hier wel gaan zitten deugen, maar denk je echt dat 2G onze corona endgame is? Nee toch?quote:Op zondag 21 november 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het heeft niets met eerlijker te maken, en zoals het ingezet is, ook vaak niet met nuttiger
'heel vervelend dat jullie geen inkomsten hebben, maar...'
Echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit
Knal dan de boel gelijk dicht, zijn we er wellicht ook wat eerder klaar mee en kunnen ondernemers weer sneller op een normale manier aan het werk, wanneer iedereen weer welkom is. Vind ik dat leuk? Gun ik dat die ondernemers? Nee natuurlijk niet. Maar het zou wel beter zijn nu.
Naast dat dat eerlijker is voor (on)gevaccineerden is dat ook iets wat logischerwijs ook beter moet werken. En ja, dan is het heel spijtig dat er mensen zijn die dan geen (of minder) inkomsten hebben, maar dat is nou eenmaal ondergeschikt. Of moeten we alles maar lekker open laten terwijl we tegen code zwart aan zitten en ziekenhuizen staks beveiligd moeten gaan worden door de ME?
Een andere goede maatregel zou 1G zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 21-11-2021 20:11:44 ]![]()
Presco vanuit het torentje om de ernst van de situatie bij de mensen laten doordringen?quote:Op zondag 21 november 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder nieuwe maatregelen staat Rutte compleet voor aap.
Wat moet ie zeggen? 'Foei mensen, ga nou thuis werken. En pas je winkeltijden aan.'Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dat vrees ik ook, maar men kan het altijd blijven proberen.quote:Op zondag 21 november 2021 20:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik vrees dat het daar te laat voor is, men luistert nu niet meer na 2 jaar van die waardeloze persconferenties.
En als men nu nog steeds niet door heeft waar het om te doen is, contacten verminderen en thuisblijven bij symptomen, dan gaat dat ook niet meer komen.![]()
Ach, ik probeer gewoon met een open blik naar de situatie te kijkenquote:Op zondag 21 november 2021 19:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kijk eens wie ‘t typt. @:leolinedance is best goed in sarcasme soms. Hij verzet zich al weet ik veel hoe lang tegen die oneerlijke situatie![]()
![]()
Zoals al die zelf verklaarde 'belangrijke' lui. Vol op dat iedereen moet thuis werken maar zelf de hele week door bij iedere talkshow aanschuiven.quote:Op zondag 21 november 2021 18:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet zaterdag nog naar de kapper. Ik kan een nieuwe lockdown nog niet aan hoor.
[..]
Laat hem zelf eens het goede voorbeeld geven wat meer thuiswerken, hij duikt elke dag wel ergens anders op.
-nee-
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 21-11-2021 20:17:58 ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
En wat ga jij dan concreet aanpassen in je gedrag?quote:Op zondag 21 november 2021 20:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Presco vanuit het torentje om de ernst van de situatie bij de mensen laten doordringen?
Ik was vandaag met mijn dochtertje naar het zwembad. Met die QR. Het was niet heel druk of zo, maar ook niet rustig. Ik ga twee keer per week naar de basic fit, groepslessen, en ik begeleid een jeugd hockeyteam (3 keer per week). Daarnaast zie ik mijn moeder zo'n twee keer per week. En ik zie af en toe nog wat vriendinnen voor de lunch. En ik werk zo nu en dan wat, wat niet altijd remote kan, dus soms op lokatie.
Alles prima binnen de mogelijkheden...ik zie niet wat ik aan ga passen zonder dat er expliciet zaken verboden of gesloten gaan worden.
Persoonlijk denk ik dat dit voor ons bijna allemaal geldt.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Wat mij betreft kan het steeds benoemen van uiterlijke kenmerken van mensen die vaak in de media komen wel wat minder.![]()
Ik zou het een nederlaag vinden. Het volk smeken om haar gedrag aan te passen, zonder daadwerkelijk kracht bij te zetten door middel van maatregelen.quote:I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik spreek af en toe met mensen. Doe boodschappen en werk voornamelijk thuis.quote:Op zondag 21 november 2021 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat ga jij dan concreet aanpassen in je gedrag?
Ik was vandaag met mijn dochtertje naar het zwembad. Met die QR. Het was niet heel druk of zo, maar ook niet rustig. Ik ga twee keer per week naar de basic fit, groepslessen, en ik begeleid een jeugd hockeyteam (3 keer per week). Daarnaast zie ik mijn moeder zo'n twee keer per week. En ik zie af en toe nog wat vriendinnen voor de lunch. En ik werk zo nu en dan wat, wat niet altijd remote kan, dus soms op lokatie.
Alles prima binnen de mogelijkheden...ik zie niet wat ik aan ga passen zonder dat er expliciet zaken verboden of gesloten gaan worden.
Persoonlijk denk ik dat dit voor ons bijna allemaal geldt.
Helaas mag ik niet zwemmen de komende weken, omdat chloorwater de wondjes op mijn handen gaan irriteren.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Nou ja, de strategie is er lange tijd één geweest van een grote mate van vrijwilligheid en veel maatregelen staan of vallen ook gewoon met de welwillendheid van de bevolking. Natuurlijk zijn er ook nog wel genoeg dwingende maatregelen te nemen die goed te handhaven zijn, maar die brengen ook weer veel nadelen met zich mee.quote:Op zondag 21 november 2021 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het een nederlaag vinden. Het volk smeken om haar gedrag aan te passen, zonder daadwerkelijk kracht bij te zetten door middel van maatregelen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik denk dat de urgentie pas komt bij heftige ziekenhuisbeelden.quote:Op zondag 21 november 2021 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het een nederlaag vinden. Het volk smeken om haar gedrag aan te passen, zonder daadwerkelijk kracht bij te zetten door middel van maatregelen.
Tot dan gaat de geest niet in de fles. Werkgevers eisen personeel naar kantoor, men gaat massaal black friday inkopen doen en zoekt elkaar massaal op bij de feestdagen.
Niks wat hij kan zeggen gaat dit veranderen.![]()
Het enige wat jij dan aan zou kunnen passen is je boodschappen bestellen en nog minder mensen face to face spreken. Nou..ik neem aan (maar ik kan het mis hebben) dat je dat niet van plan bent als Mark Rutte je dat vraagt. Terwijl alles overdag gewoon geopend is en lekker door gaat met elkaar besmetten.quote:Op zondag 21 november 2021 20:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik spreek af en toe met mensen. Doe boodschappen en werk voornamelijk thuis.
Helaas mag ik niet zwemmen de komende weken, omdat chloorwater de wondjes op mijn handen gaan irriteren.
- Goethe, “Faust”![]()
Het helpt ook niet mee dat Rutte zijn geloofwaardigheid al lang en breed kwijt is.quote:Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat de urgentie pas komt bij heftige ziekenhuisbeelden.
Tot dan gaat de geest niet in de fles. Werkgevers eisen personeel naar kantoor, men gaat massaal black friday inkopen doen en zoekt elkaar massaal op bij de feestdagen.
Die beelden ga je hier niet zo snel krijgen, denk ik.quote:Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niks wat hij kan zeggen gaat dit veranderen.
Mensen worden naar huis gestuurd met een corona-koffer als er geen plaats in het ziekenhuis is. En in de verzorgingstehuizen zien ze niet eens het ziekenhuis van binnen. Die sterven daar.
Ik vind er sws erg weinig beeldmateriaal van, van hoe het nu gaat. Als we tegen code zwart aan aan het lopen zijn.
Wel veel talkshows, maar weinig beelden.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik zie toch weinig mensen en de ah is hier letterlijk om de hoek. Dus bestellen is sowieso al geen punt en ten tweede ik doe meestal 's avonds boodschappenquote:Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het enige wat jij dan aan zou kunnen passen is je boodschappen bestellen en nog minder mensen face to face spreken. Nou..ik neem aan (maar ik kan het mis hebben) dat je dat niet van plan bent als Mark Rutten je dat vraagt. Terwijl alles overdag gewoon geopend is en lekker door gaat met elkaar besmetten.
Maar verder ik hoef me niet verantwoorden tegenover jouFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Een nationale toespraak zoals in maart en december vorig jaar zou qua inhoud vergelijkbaar zijn met die Duitse viroloog die ik in een vorig deel postte. Namelijk tegen de mensen die zich hebben laten vaccineren om meer vrijheid te krijgen, te zeggen: "Sorry, we hebben ons erop verkeken, het gaat helaas niet."quote:Op zondag 21 november 2021 20:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Presco vanuit het torentje om de ernst van de situatie bij de mensen laten doordringen?
En mensen voorbereiden op 2G+++ dus dat je én een vaccin, én test, én 1,5m én mondkapje nodig hebt voor allerlei niet-essentiële zaken, of anders lockdown.
De kans is sterk aanwezig dat je daarmee de samenleving weer verder aan stukken scheurt na de laatste nationale toespraak met geschreeuw van buiten, de avondklokrellen en de rellen van dit weekend, maar goed, je doet het voor de zorg.![]()
![]()
Ik zou dolgraag om 21.30 boodschappen doen hoor, maar de supermarkt sluit om 20 uur.quote:Op zondag 21 november 2021 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder nieuwe maatregelen staat Rutte compleet voor aap.
Wat moet ie zeggen? 'Foei mensen, ga nou thuis werken. En pas je winkeltijden aan.'Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Misschien is dat ook de enige manier om mensen weer wat voorzichtiger te laten worden. Door de situatie te laten ontploffen in de zorg. Met alle respect naar de zorg; maar we worden al maandenlang (on and off) platgegooid met ''code zwart'' termen. Het virus is voor veel mensen niet héél gevaarlijk en dan kan er gewoon code zwart vermoeidheid optreden. Van ''het zal wel'' zeg maar. We zien geen lijken in de gangen, etc. Zelfs de risico groepen....die ook echt véél kans maken op een opname leven hun leven gewoon lekker. Misschien is dit wel de manier waarop het volk onbewust demonstreert. Aangeeft dat het wel een keer genoeg is met het leven in angst zeg maar. Totdat ze er echt mee geconfronteerd worden.quote:Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die geest krijg je die fles never nooit meer in. Al komen er 50k besmettingen/dag, men is er klaar mee.quote:Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niks wat hij kan zeggen gaat dit veranderen.Tics van je petten.![]()
Ze moeten in Den Haag de zaken gewoon een keer op orde krijgen en niet jonge gezonde mensen 8 maanden per jaar gijzelen met allerlei gedrags- en gezondheidsregels.quote:Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Een nationale toespraak zoals in maart en december vorig jaar zou qua inhoud vergelijkbaar zijn met die Duitse viroloog die ik in een vorig deel postte. Namelijk tegen de mensen die zich hebben laten vaccineren om meer vrijheid te krijgen, te zeggen: "Sorry, we hebben ons erop verkeken, het gaat helaas niet."
En mensen voorbereiden op 2G+++ dus dat je én een vaccin, én test, én 1,5m én mondkapje nodig hebt voor allerlei niet-essentiële zaken, of anders lockdown.
De kans is sterk aanwezig dat je daarmee de samenleving weer verder aan stukken scheurt na de laatste nationale toespraak met geschreeuw van buiten, de avondklokrellen en de rellen van dit weekend, maar goed, je doet het voor de zorg.![]()
Ik doe met dat thuiswerken vaak even tussendoor in de ochtend boodschappen. Heerlijk rustig in de supermarkt.quote:Op zondag 21 november 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag om 21.30 boodschappen doen hoor, maar de supermarkt sluit om 20 uur.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat er geen endgame is helpt ook niet mee. Elk verhaal wat je in zo’n persco ophangt is automatisch kut, want iedereen weet dat zodra de lockdown eindigt, de cijfers weer oplopen en er weer maatregelen nodig zijn.![]()
We hobbelen van maatregelen naar maatregelen. Er is geen eindstreep in zicht. Men vindt het wel best, wat ik prima kan begrijpen.Tics van je petten.![]()
Het is me ook helemaal niet duidelijk wat de politiek nou van de mensen vraagt. De winkels en horeca geen netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgeblazen. Als je zo'n Bruls hoort praten lijkt het net alsof niemand zich wat van de regels aantrekt, maar volgens mij houden de meeste mensen zich prima aan wat er is toegestaan. Wat willen ze nog meer dan?quote:Op zondag 21 november 2021 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het een nederlaag vinden. Het volk smeken om haar gedrag aan te passen, zonder daadwerkelijk kracht bij te zetten door middel van maatregelen.![]()
Wat denk ik ook mee speelt is dat veel mensen zich door hun prikje(s) nu afdoende beschermd achten. Ja je kunt beelden van volle ziekenhuizen tonen, maar waarom zou je voor jezelf daardoor weer schrik krijgen als jijzelf en je naasten immers braaf gevaccineerd zijn?quote:Op zondag 21 november 2021 20:42 schreef nattermann het volgende:
[..]
Die geest krijg je die fles never nooit meer in. Al komen er 50k besmettingen/dag, men is er klaar mee.![]()
Noem het een Korte Ingenieuze Listige Lockdown ... die het virus zal uittrappen.quote:Op zondag 21 november 2021 16:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Denk dat we de lockdown met een hoger IQ terugkrijgen.
Voor 3 weken maanden
Dat zal helpen om het virus het besmettende draagvlak te geven zich definitief ter aarde te laten storten.
Niet alleen intelligent maar ook slim zijn door eerst wat onrust te veroorzaken.
Niet dat het virus ook maar kan lezen of zien maar wie weet vangt de Haas, de Rat via de Geit om de boerderij der dieren te laten overheersen. O ja, het Groene Gras komt zonder Garantie. Altijd leuk om wat doordenkertjes te lanceren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Precies. Het helpt ook niet dat voor het grootste deel van de maatschappij corona hooguit een griepje is (door de vaccinaties). De lockdownmaatregelen en basismaatregelen volgen zijn een stuk vervelender dan daadwerkelijk corona krijgen. Dan krijg je een soort spelletje dat mensen zich aan de regeltjes moeten houden om minder regeltjes te krijgen en dat werkt natuurlijk voor geen meter (en ook niet voor anderhalve meter)quote:Op zondag 21 november 2021 20:45 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat er geen endgame is helpt ook niet mee. Elk verhaal wat je in zo’n persco ophangt is automatisch kut, want iedereen weet dat zodra de lockdown eindigt, de cijfers weer oplopen en er weer maatregelen nodig zijn.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.quote:Op zondag 21 november 2021 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten in Den Haag de zaken gewoon een keer op orde krijgen en niet jonge gezonde mensen 8 maanden per jaar gijzelen met allerlei gedrags- en gezondheidsregels.- verwijderd door admin -![]()
quote:Op zondag 21 november 2021 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me ook helemaal niet duidelijk wat de politiek nou van de mensen vraagt. De winkels en horeca geen netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgeblazen. Als je zo'n Bruls hoort praten lijkt het net alsof niemand zich wat van de regels aantrekt, maar volgens mij houden de meeste mensen zich prima aan wat er is toegestaan. Wat willen ze nog meer dan?Die lui zitten zich kennelijk suf te staren op (verkeers)bewegingen en dergelijke. Wat me zonder verdere context niet enorm effectief lijkt.quote:Ook Koopmans, die lid is van het Outbreak Management Team (OMT), ziet nog geen effect van de huidige maatregelen. Volgens haar zijn ook zaken die daarop kunnen wijzen nog niet zichtbaar. "Dingen als meer thuiswerken, meer thuisblijven, geen drukte opzoeken: dat zou je nu willen terugzien in bijvoorbeeld de mobiliteitscijfers, maar daar zie je het nog niet in. Dus ik maak mij zorgen over of het effect wel wordt bereikt."![]()
Tja, ken zat jonge mensen die gewoon thuis in grote groepen blijven afspreken. Ik in principe ook. Maar zelfs dan is er niet perse een verwijt. 20 gevaccineerde jongeren die allemaal corona krijgen gaat geen meer druk op de ziekenhuizen zorgen. Ook niet indirect.quote:Op zondag 21 november 2021 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me ook helemaal niet duidelijk wat de politiek nou van de mensen vraagt. De winkels en horeca geen netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgeblazen. Als je zo'n Bruls hoort praten lijkt het net alsof niemand zich wat van de regels aantrekt, maar volgens mij houden de meeste mensen zich prima aan wat er is toegestaan. Wat willen ze nog meer dan?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Dat hele OMT zit vast in een tunnel zonder einde. Dat team had al lang en breed ververst en/of vervangen moeten worden.quote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Die lui zitten zich kennelijk suf te staren op (verkeers)bewegingen en dergelijke. Wat me zonder verdere context niet enorm effectief lijkt.![]()
Ik zou er een nuance op willen maken, door leeftijd en/of vaccin. Kijk naar de grafieken en je ziet dat voor mensen onder de 50 het risiconiveau zo veel lager is dat je in feite al dik anderhalf jaar een beroep doet op solidariteit. Als je dan ook nog de in het vooruitzicht gestelde tijdelijkheid er onderuit schopt, wordt het allemaal wel heel scheef en daarmee lastig…quote:Op zondag 21 november 2021 20:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Het helpt ook niet dat voor het grootste deel van de maatschappij corona hooguit een griepje is (door de vaccinaties). De lockdownmaatregelen en basismaatregelen volgen zijn een stuk vervelender dan daadwerkelijk corona krijgen. Dan krijg je een soort spelletje dat mensen zich aan de regeltjes moeten houden om minder regeltjes te krijgen en dat werkt natuurlijk voor geen meter (en ook niet voor anderhalve meter)
En dat geldt natuurlijk ook voor de groep gevaccineerden, al is de tijdsduur daar nu nog een stuk korter.zie email 27 oktober![]()
Vooral dik gedrukte ja. Het is toch nog steeds voornamelijk een specifieke bevolkingsgroep die voor de meeste druk zorgt en als de rest van de samenleving ziet dat die er zelf in het straatbeeld (waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen in die groep er zo in staat) ook wel klaar mee is....tja, dan beginnen de regeltjes en lockdowns meer te irriteren dan Corona zelf. Steeds meer mensen beginnen zich te realiseren dat we een keer door de zure appel heen moeten bijten; hoe kut dat wel niet is voor de zorg.quote:Op zondag 21 november 2021 20:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Het helpt ook niet dat voor het grootste deel van de maatschappij corona hooguit een griepje is (door de vaccinaties). De lockdownmaatregelen en basismaatregelen volgen zijn een stuk vervelender dan daadwerkelijk corona krijgen. Dan krijg je een soort spelletje dat mensen zich aan de regeltjes moeten houden om minder regeltjes te krijgen en dat werkt natuurlijk voor geen meter (en ook niet voor anderhalve meter)![]()
Fwiw: thuisblijven en drukte vermijden zijn geen basisregels: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/maatregelenquote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Die lui zitten zich kennelijk suf te staren op (verkeers)bewegingen en dergelijke. Wat me zonder verdere context niet enorm effectief lijkt.![]()
Ik ben het niet eens met het idee dat besmettingen onder mensen die niet in het ziekenhuis belanden niet uitmaakt. Met een reproductiegetal van 1,2 worden die 20 besmettingen dus 24 andere besmettingen, wat weer 29 nieuwe worden etc. Uiteindelijk komt het dan altijd bij mensen terecht die wel in het ziekenhuis belanden.quote:Op zondag 21 november 2021 20:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
20 gevaccineerde jongeren die allemaal corona krijgen gaat geen meer druk op de ziekenhuizen zorgen. Ook niet indirect.![]()
Het is een proxy voor de mate waarin mensen thuiswerken. De dip in verkeersbewegingen was bij eerdere maatregelen duidelijk zichtbaar, maar nu niet significant. Welke context zou er aan toegevoegd moeten worden?quote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Die lui zitten zich kennelijk suf te staren op (verkeers)bewegingen en dergelijke. Wat me zonder verdere context niet enorm effectief lijkt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Punt is dat voor zo’n 90 procent van de bevolking dat waarschijnlijk ook opgaat…quote:Op zondag 21 november 2021 20:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Het helpt ook niet dat voor het grootste deel van de maatschappij corona hooguit een griepje is (door de vaccinaties). De lockdownmaatregelen en basismaatregelen volgen zijn een stuk vervelender dan daadwerkelijk corona krijgen. Dan krijg je een soort spelletje dat mensen zich aan de regeltjes moeten houden om minder regeltjes te krijgen en dat werkt natuurlijk voor geen meter (en ook niet voor anderhalve meter)zie email 27 oktober![]()
We hebben altijd beelden, eat your heart out: https://www.youtube.com/r(...)vid19+hopital+copingquote:Op zondag 21 november 2021 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Die beelden ga je hier niet zo snel krijgen, denk ik.
Mensen worden naar huis gestuurd met een corona-koffer als er geen plaats in het ziekenhuis is. En in de verzorgingstehuizen zien ze niet eens het ziekenhuis van binnen. Die sterven daar.
Ik vind er sws erg weinig beeldmateriaal van, van hoe het nu gaat. Als we tegen code zwart aan aan het lopen zijn.
Wel veel talkshows, maar weinig beelden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.quote:Op zondag 21 november 2021 21:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een proxy voor de mate waarin mensen thuiswerken. De dip in verkeersbewegingen was bij eerdere maatregelen duidelijk zichtbaar, maar nu niet significant. Welke context zou er aan toegevoegd moeten worden?
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Is er überhaupt opgeroepen om je reisbewegingen te beperken? Ik dacht juist dat dat een van de OMT-adviezen is die expliciet niet door het kabinet is overgenomen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?![]()
Het ging om NL.quote:Op zondag 21 november 2021 21:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
We hebben altijd beelden, eat your heart out: https://www.youtube.com/r(...)vid19+hopital+coping
- Goethe, “Faust”![]()
Maar met uitzondering van het thuiswerkadvies (dat door gejojo inmiddels al zijn waarde voor niet-overheidswerkgers is verloren is mijn observatie) is geen enkele maatregel toch gericht op de reisbewegingen? We noemen het een lockdown, maar dat is het niet…quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?zie email 27 oktober![]()
Nope. Thuiswerken kan ik sowieso niet. Verder nog heerlijk uit eten geweest, stad in, op bezoek bij vrienden, eigenlijk gewoon mijn leven leiden.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging van 'werk de helft thuis' naar 'werk thuis tenzij niet anders kan' (wat het nu is).quote:Op zondag 21 november 2021 21:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er überhaupt opgeroepen om je reisbewegingen te beperken? Ik dacht juist dat dat een van de OMT-adviezen is die expliciet niet door het kabinet is overgenomen.
Maar ja. Het verandert zo snel. Wie houdt dit nog bij?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik ben van vier dagen thuiswerken naar vijf dagen gegaan.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het blijft sowieso bij een advies. Er is geen enkele controle of consequentie voor werkgevers die het aan hun laars lappen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging van 'werk de helft thuis' naar 'werk thuis tenzij niet anders kan' (wat het nu is).
Maar ja. Het verandert zo snel. Wie houdt dit nog bij?![]()
Ik ben het daar niet meer mee eens sinds iedereen gevaccineerd is. Dan ligt de verantwoordelijkheid in mijn ogen bij de mensen die wel risico lopen om in het ziekenhuis te belanden. Dan kom je toch al gauw, behoudens zeldzame uitzonderingen, bij tachtigers/negentigers (die nu eindelijk een booster kunnen halen) en ongevaccineerde veertigplussers uit. Die weg is simpelweg te ver nu.quote:Op zondag 21 november 2021 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met het idee dat besmettingen onder mensen die niet in het ziekenhuis belanden niet uitmaakt. Met een reproductiegetal van 1,2 worden die 20 besmettingen dus 24 andere besmettingen, wat weer 29 nieuwe worden etc. Uiteindelijk kom je dan altijd bij mensen terecht die wel in het ziekenhuis belanden.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ze noemen het 'lockdown-achtige maatregelen'. De overheid heeft dit geen 'lockdown' genoemd.quote:Op zondag 21 november 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar met uitzondering van het thuiswerkadvies (dat door gejojo inmiddels al zijn waarde voor niet-overheidswerkgers is verloren is mijn observatie) is geen enkele maatregel toch gericht op de reisbewegingen? We noemen het een lockdown, maar dat is het niet…I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Welke leeftijds groep heeft denk je het grootste electoraat?quote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.![]()
Klap in het gezicht van de autofabrikanten.quote:Op zondag 21 november 2021 21:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben van vier dagen thuiswerken naar vijf dagen gegaan.![]()
Dat tuig, zijn mensen die bang, in de war, erg bezorgd en boos zijn. Door de tuig en voetbalhooligans te noemen enzo en ze nog meer onder druk te zetten krijg je ze echt niet mee.quote:Op zondag 21 november 2021 20:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Misschien moet Gommers gewoon even een powerpoint maken en dat Rutte die gaat presenteren of zo, en dan met name inhoudelijk erop ingaan wat er nou precies aan de hand is, i.p.v. alleen maatregelen gooien zonder dat ze het nut en/of de reden ervan uitleggen.
En worden ze een gevaar voor de samenleving.
Beter praten met die mensen, als mensen.
Beleid moet je kunnen uitleggen, kun je dat niet, is het kutbeleidOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het woord "lockdown" komt niet voor op de pagina over de laatste maatregelen: https://www.rijksoverheid(...)ontacten-te-beperkenquote:Op zondag 21 november 2021 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze noemen het 'lockdown-achtige maatregelen'. De overheid heeft dit geen 'lockdown' genoemd.![]()
Ik ging toch al met de trein.quote:Op zondag 21 november 2021 21:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de autofabrikanten.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Klopt. Oftewel: een ‘milde’ lockdown zonder draagvlak is totaal ineffectief èn brengt schade aan de maatschappij aan. Typisch Nederlands polderen, het slechtste van twee werelden.quote:Op zondag 21 november 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Punt is dat voor zo’n 90 procent van de bevolking dat waarschijnlijk ook opgaat…Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Idem. Kan niet thuiswerken. Voor de rest kunnen ze me de boom in met die adviezen allemaal.quote:Op zondag 21 november 2021 21:04 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nope. Thuiswerken kan ik sowieso niet. Verder nog heerlijk uit eten geweest, stad in, op bezoek bij vrienden, eigenlijk gewoon mijn leven leiden.Tics van je petten.![]()
Eensquote:Op zondag 21 november 2021 20:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt hier wel gaan zitten deugen, maar denk je echt dat 2G onze corona endgame is? Nee toch?
Knal dan de boel gelijk dicht, zijn we er wellicht ook wat eerder klaar mee en kunnen ondernemers weer sneller op een normale manier aan het werk, wanneer iedereen weer welkom is. Vind ik dat leuk? Gun ik dat die ondernemers? Nee natuurlijk niet. Maar het zou wel beter zijn nu.
Naast dat dat eerlijker is voor (on)gevaccineerden is dat ook iets wat logischerwijs ook beter moet werken. En ja, dan is het heel spijtig dat er mensen zijn die dan geen (of minder) inkomsten hebben, maar dat is nou eenmaal ondergeschikt. Of moeten we alles maar lekker open laten terwijl we tegen code zwart aan zitten en ziekenhuizen staks beveiligd moeten gaan worden door de ME?
Een andere goede maatregel zou 1G zijn.
Drie weken alles dicht of alles met 1G, inclusief gebedshuizen etc zou wmb prima zijn als het helpt. Europa breed
Vaccinatieplicht erbij boven de 18, klaar ermeeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Grootste verschil voor mij zijn weer mondkapje in winkels en QR code showen bij het sporten.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een nieuwe persconferentie om de urgentie te benadrukken gaat werken. Het is wel klaar in de hoofden van mensen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Voor de pandemie deed ik dat dagelijks, maar als ik de laatste tijd naar kantoor ging was dat steevast met de auto. Lijkt me drie keer niks om in een overvolle trein naar Utrecht Centraal te gaan op dit moment.quote:![]()
Werk is een nogal breed begrip, ik zou graag nader willen zien welke sectoren vooral grote besmettingshaarden zijn als het kennelijk zo'n probleem is dat mensen weer naar locatie gaan. Als dat met name contactberoepen zijn waren alle daarvoor ingevoerde maatregelen kennelijk niet juist, maar als het bijvoorbeeld kantoren zijn kun je je daar op richten, als laaggeschoolde arbeidsmigranten op de bouwplaats elkaar aansteken en ernstig ziek worden omdat ze bovengemiddeld vaak niet gevaccineerd zijn kun je een toegespitste campagne beginnen, etc. "De mensen rijden weer naar hun werk en dat is een probleem want de besmettingen stijgen/zijn te hoog" is mij veel te vaag.quote:Op zondag 21 november 2021 21:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke context zou er aan toegevoegd moeten worden?![]()
Klopt.quote:Op zondag 21 november 2021 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het woord "lockdown" komt niet voor op de pagina over de laatste maatregelen: https://www.rijksoverheid(...)ontacten-te-beperken
Het de term "lockdown achtige maatregelen" komt bij het OMT en Hugo vandaan.
Maar bij mijn weten heeft niemand gezegd dat er nu een lockdown is.
https://twitter.com/RTLni(...)FyQvqCn8Oi9bKhQ&s=19
https://www.telegraaf.nl/(...)elen-voor-twee-wekenI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Moet zeggen dat de trein eigenlijk vrij leeg was, al reis ik wel eersteklas.quote:Op zondag 21 november 2021 21:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de pandemie deed ik dat dagelijks, maar als ik de laatste tijd naar kantoor ging was dat steevast met de auto. Lijkt me drie keer niks om in een overvolle trein naar Utrecht Centraal te gaan op dit moment.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Iedereen heeft ook inmiddels ook wel door dat die maatregelen weinig zin hebbenquote:Op zondag 21 november 2021 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk niet dat een nieuwe persconferentie om de urgentie te benadrukken gaat werken. Het is wel klaar in de hoofden van mensen.![]()
Stomme woordspelletjes.quote:Op zondag 21 november 2021 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze noemen het 'lockdown-achtige maatregelen'. De overheid heeft dit geen 'lockdown' genoemd.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: