abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2021 @ 19:57:20 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202283163

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

pi_202283187
Nog een keer foei zeggen, dan quasi verbaasd zijn dat cijfers wederom niet dalen om vervolgens de boel dicht te gooien. Eigen schuld, dikke bult
  zondag 21 november 2021 @ 19:59:00 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202283190
Vriendin zojuist positief getest.

Ga ik dan toch nog aan de beurt komen 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202283210
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Denkt hij echt dat zoiets helpt? Een extra foei?
Averechts. Het wordt alleen maar ongeloofwaardiger en paniekerig.
zie email 27 oktober
pi_202283240
Denk niet dat het echt gaat om een 'foei', maar dat de redenen voor de maatregelen nogmaals duidelijk in kant en klare babytaal uitgelegd worden aan dat tuig dat het nodig vind om te gaan relschoppen.

Misschien moet Gommers gewoon even een powerpoint maken en dat Rutte die gaat presenteren of zo, en dan met name inhoudelijk erop ingaan wat er nou precies aan de hand is, i.p.v. alleen maatregelen gooien zonder dat ze het nut en/of de reden ervan uitleggen.
pi_202283255
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Averechts. Het wordt alleen maar ongeloofwaardiger en paniekerig.
En wat verwachten ze dan? Dat Nederland opeens haar gedrag aan gaat passen? :')

Echt. 8)7
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202283269
’Persconferentie Rutte mogelijk eerder dan 3 december, zonder nieuwe maatregelen’
Bronnen rondom het OMT bevestigen een verzoek aan het kabinet om eerder dan vrijdag 3 december een persconferentie te houden. Dat meldt De Ondernemer. Een week al na de vorige lijkt er aangestuurd te worden op een ’persmoment’ of toespraak van demissionair premier Rutte, gelet op de inmiddels structureel ruim 20.000 besmettingen per dag, de naderende ’Code Zwart’ bij ziekenhuizen en om dringende adviezen als thuiswerken en gespreid winkelen nog eens te benadrukken.

Met deze cijfers, de toenemende maatschappelijke onrust daarover, en „vooral een boodschap die duidelijker moet, is een persconferentie over pas twee weken onverantwoord”, stellen bronnen rondom het OMT aan De Ondernemer. Het gaat dan niet direct om nieuwe coronamaatregelen, omdat het te vroeg is te kunnen constateren of de nieuwe maatregelen sinds 13 november al dan niet voldoende resultaat hebben. „De boodschap moet veel duidelijker. Het waarom. De urgentie lijkt niet door te dringen. Code Zwart dreigt en wat dat betekent moet niet alleen een Diederik Gommers in een talkshow aan Nederland moeten uitleggen.”

bron
pi_202283296
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Denk niet dat het echt gaat om een 'foei', maar dat de redenen voor de maatregelen nogmaals duidelijk in kant en klare babytaal uitgelegd worden aan dat tuig dat het nodig vind om te gaan relschoppen.

Misschien moet Gommers gewoon even een powerpoint maken en dat Rutte die gaat presenteren of zo, en dan met name inhoudelijk erop ingaan wat er nou precies aan de hand is, i.p.v. alleen maatregelen gooien zonder dat ze het nut en/of de reden ervan uitleggen.
Ik vrees dat het daar te laat voor is, men luistert nu niet meer na 2 jaar van die waardeloze persconferenties.
En als men nu nog steeds niet door heeft waar het om te doen is, contacten verminderen en thuisblijven bij symptomen, dan gaat dat ook niet meer komen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202283306
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:03 schreef Oliver23 het volgende:
’Persconferentie Rutte mogelijk eerder dan 3 december, zonder nieuwe maatregelen’
Bronnen rondom het OMT bevestigen een verzoek aan het kabinet om eerder dan vrijdag 3 december een persconferentie te houden. Dat meldt De Ondernemer. Een week al na de vorige lijkt er aangestuurd te worden op een ’persmoment’ of toespraak van demissionair premier Rutte, gelet op de inmiddels structureel ruim 20.000 besmettingen per dag, de naderende ’Code Zwart’ bij ziekenhuizen en om dringende adviezen als thuiswerken en gespreid winkelen nog eens te benadrukken.

Met deze cijfers, de toenemende maatschappelijke onrust daarover, en „vooral een boodschap die duidelijker moet, is een persconferentie over pas twee weken onverantwoord”, stellen bronnen rondom het OMT aan De Ondernemer. Het gaat dan niet direct om nieuwe coronamaatregelen, omdat het te vroeg is te kunnen constateren of de nieuwe maatregelen sinds 13 november al dan niet voldoende resultaat hebben. „De boodschap moet veel duidelijker. Het waarom. De urgentie lijkt niet door te dringen. Code Zwart dreigt en wat dat betekent moet niet alleen een Diederik Gommers in een talkshow aan Nederland moeten uitleggen.”

bron
Zonder nieuwe maatregelen staat Rutte compleet voor aap.
Wat moet ie zeggen? 'Foei mensen, ga nou thuis werken. En pas je winkeltijden aan.' _O-
- Goethe, “Faust”
  zondag 21 november 2021 @ 20:06:43 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202283325
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 19:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Het heeft niets met eerlijker te maken, en zoals het ingezet is, ook vaak niet met nuttiger

'heel vervelend dat jullie geen inkomsten hebben, maar...'
Echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit
Je kunt hier wel gaan zitten deugen, maar denk je echt dat 2G onze corona endgame is? Nee toch?
Knal dan de boel gelijk dicht, zijn we er wellicht ook wat eerder klaar mee en kunnen ondernemers weer sneller op een normale manier aan het werk, wanneer iedereen weer welkom is. Vind ik dat leuk? Gun ik dat die ondernemers? Nee natuurlijk niet. Maar het zou wel beter zijn nu.

Naast dat dat eerlijker is voor (on)gevaccineerden is dat ook iets wat logischerwijs ook beter moet werken. En ja, dan is het heel spijtig dat er mensen zijn die dan geen (of minder) inkomsten hebben, maar dat is nou eenmaal ondergeschikt. Of moeten we alles maar lekker open laten terwijl we tegen code zwart aan zitten en ziekenhuizen staks beveiligd moeten gaan worden door de ME? :{

Een andere goede maatregel zou 1G zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 21-11-2021 20:11:44 ]
pi_202283330
Als het OMT dit geadviseerd heeft, zijn ze nog wereldvreemder dan ik al dacht.
pi_202283335
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Zonder nieuwe maatregelen staat Rutte compleet voor aap.
Wat moet ie zeggen? 'Foei mensen, ga nou thuis werken. En pas je winkeltijden aan.' _O-
Presco vanuit het torentje om de ernst van de situatie bij de mensen laten doordringen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202283364
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:05 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ik vrees dat het daar te laat voor is, men luistert nu niet meer na 2 jaar van die waardeloze persconferenties.
En als men nu nog steeds niet door heeft waar het om te doen is, contacten verminderen en thuisblijven bij symptomen, dan gaat dat ook niet meer komen.
Dat vrees ik ook, maar men kan het altijd blijven proberen.
pi_202283377
Nou, dat zal helpen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 21 november 2021 @ 20:10:38 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202283390
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kijk eens wie ‘t typt. @:leolinedance is best goed in sarcasme soms. Hij verzet zich al weet ik veel hoe lang tegen die oneerlijke situatie ;)
Ach, ik probeer gewoon met een open blik naar de situatie te kijken :)
pi_202283419
quote:
15s.gif Op zondag 21 november 2021 18:00 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik moet zaterdag nog naar de kapper. Ik kan een nieuwe lockdown nog niet aan hoor.
[..]
Laat hem zelf eens het goede voorbeeld geven wat meer thuiswerken, hij duikt elke dag wel ergens anders op.
Zoals al die zelf verklaarde 'belangrijke' lui. Vol op dat iedereen moet thuis werken maar zelf de hele week door bij iedere talkshow aanschuiven.

-nee-

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 21-11-2021 20:17:58 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 20:15:49 #17
236264 crew  capricia
pi_202283473
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Presco vanuit het torentje om de ernst van de situatie bij de mensen laten doordringen?
En wat ga jij dan concreet aanpassen in je gedrag?

Ik was vandaag met mijn dochtertje naar het zwembad. Met die QR. Het was niet heel druk of zo, maar ook niet rustig. Ik ga twee keer per week naar de basic fit, groepslessen, en ik begeleid een jeugd hockeyteam (3 keer per week). Daarnaast zie ik mijn moeder zo'n twee keer per week. En ik zie af en toe nog wat vriendinnen voor de lunch. En ik werk zo nu en dan wat, wat niet altijd remote kan, dus soms op lokatie.
Alles prima binnen de mogelijkheden...ik zie niet wat ik aan ga passen zonder dat er expliciet zaken verboden of gesloten gaan worden.

Persoonlijk denk ik dat dit voor ons bijna allemaal geldt.
- Goethe, “Faust”
pi_202283504
Wat mij betreft kan het steeds benoemen van uiterlijke kenmerken van mensen die vaak in de media komen wel wat minder.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 20:17:12 #19
236264 crew  capricia
pi_202283505
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:09 schreef Monolith het volgende:
Nou, dat zal helpen.
Ik zou het een nederlaag vinden. Het volk smeken om haar gedrag aan te passen, zonder daadwerkelijk kracht bij te zetten door middel van maatregelen.
- Goethe, “Faust”
pi_202283544
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
En wat ga jij dan concreet aanpassen in je gedrag?

Ik was vandaag met mijn dochtertje naar het zwembad. Met die QR. Het was niet heel druk of zo, maar ook niet rustig. Ik ga twee keer per week naar de basic fit, groepslessen, en ik begeleid een jeugd hockeyteam (3 keer per week). Daarnaast zie ik mijn moeder zo'n twee keer per week. En ik zie af en toe nog wat vriendinnen voor de lunch. En ik werk zo nu en dan wat, wat niet altijd remote kan, dus soms op lokatie.
Alles prima binnen de mogelijkheden...ik zie niet wat ik aan ga passen zonder dat er expliciet zaken verboden of gesloten gaan worden.

Persoonlijk denk ik dat dit voor ons bijna allemaal geldt.
Ik spreek af en toe met mensen. Doe boodschappen en werk voornamelijk thuis.

Helaas mag ik niet zwemmen de komende weken, omdat chloorwater de wondjes op mijn handen gaan irriteren.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202283563
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou het een nederlaag vinden. Het volk smeken om haar gedrag aan te passen, zonder daadwerkelijk kracht bij te zetten door middel van maatregelen.
Nou ja, de strategie is er lange tijd één geweest van een grote mate van vrijwilligheid en veel maatregelen staan of vallen ook gewoon met de welwillendheid van de bevolking. Natuurlijk zijn er ook nog wel genoeg dwingende maatregelen te nemen die goed te handhaven zijn, maar die brengen ook weer veel nadelen met zich mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202283578
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat de urgentie pas komt bij heftige ziekenhuisbeelden.
Tot dan gaat de geest niet in de fles. Werkgevers eisen personeel naar kantoor, men gaat massaal black friday inkopen doen en zoekt elkaar massaal op bij de feestdagen.
Niks wat hij kan zeggen gaat dit veranderen.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 20:21:32 #23
236264 crew  capricia
pi_202283591
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik spreek af en toe met mensen. Doe boodschappen en werk voornamelijk thuis.

Helaas mag ik niet zwemmen de komende weken, omdat chloorwater de wondjes op mijn handen gaan irriteren.
Het enige wat jij dan aan zou kunnen passen is je boodschappen bestellen en nog minder mensen face to face spreken. Nou..ik neem aan (maar ik kan het mis hebben) dat je dat niet van plan bent als Mark Rutte je dat vraagt. Terwijl alles overdag gewoon geopend is en lekker door gaat met elkaar besmetten. :+
- Goethe, “Faust”
  zondag 21 november 2021 @ 20:24:53 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202283662
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Tot dan gaat de geest niet in de fles. Werkgevers eisen personeel naar kantoor, men gaat massaal black friday inkopen doen en zoekt elkaar massaal op bij de feestdagen.
Het helpt ook niet mee dat Rutte zijn geloofwaardigheid al lang en breed kwijt is.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 20:25:05 #25
236264 crew  capricia
pi_202283664
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Die beelden ga je hier niet zo snel krijgen, denk ik.
Mensen worden naar huis gestuurd met een corona-koffer als er geen plaats in het ziekenhuis is. En in de verzorgingstehuizen zien ze niet eens het ziekenhuis van binnen. Die sterven daar.

Ik vind er sws erg weinig beeldmateriaal van, van hoe het nu gaat. Als we tegen code zwart aan aan het lopen zijn.
Wel veel talkshows, maar weinig beelden.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')