Is er überhaupt opgeroepen om je reisbewegingen te beperken? Ik dacht juist dat dat een van de OMT-adviezen is die expliciet niet door het kabinet is overgenomen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Iemand hier die dat wel daadwerkelijk aangepast heeft?
Het ging om NL.quote:Op zondag 21 november 2021 21:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
We hebben altijd beelden, eat your heart out: https://www.youtube.com/r(...)vid19+hopital+coping
Maar met uitzondering van het thuiswerkadvies (dat door gejojo inmiddels al zijn waarde voor niet-overheidswerkgers is verloren is mijn observatie) is geen enkele maatregel toch gericht op de reisbewegingen? We noemen het een lockdown, maar dat is het niet…quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn reisbewegingen en die van de mensen om mij heen, zijn ook niet significant veranderd sinds die persco.
Nope. Thuiswerken kan ik sowieso niet. Verder nog heerlijk uit eten geweest, stad in, op bezoek bij vrienden, eigenlijk gewoon mijn leven leiden.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging van 'werk de helft thuis' naar 'werk thuis tenzij niet anders kan' (wat het nu is).quote:Op zondag 21 november 2021 21:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er überhaupt opgeroepen om je reisbewegingen te beperken? Ik dacht juist dat dat een van de OMT-adviezen is die expliciet niet door het kabinet is overgenomen.
Ik ben van vier dagen thuiswerken naar vijf dagen gegaan.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het blijft sowieso bij een advies. Er is geen enkele controle of consequentie voor werkgevers die het aan hun laars lappen.quote:Op zondag 21 november 2021 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging van 'werk de helft thuis' naar 'werk thuis tenzij niet anders kan' (wat het nu is).
Maar ja. Het verandert zo snel. Wie houdt dit nog bij?
Ik ben het daar niet meer mee eens sinds iedereen gevaccineerd is. Dan ligt de verantwoordelijkheid in mijn ogen bij de mensen die wel risico lopen om in het ziekenhuis te belanden. Dan kom je toch al gauw, behoudens zeldzame uitzonderingen, bij tachtigers/negentigers (die nu eindelijk een booster kunnen halen) en ongevaccineerde veertigplussers uit. Die weg is simpelweg te ver nu.quote:Op zondag 21 november 2021 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met het idee dat besmettingen onder mensen die niet in het ziekenhuis belanden niet uitmaakt. Met een reproductiegetal van 1,2 worden die 20 besmettingen dus 24 andere besmettingen, wat weer 29 nieuwe worden etc. Uiteindelijk kom je dan altijd bij mensen terecht die wel in het ziekenhuis belanden.
Ze noemen het 'lockdown-achtige maatregelen'. De overheid heeft dit geen 'lockdown' genoemd.quote:Op zondag 21 november 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar met uitzondering van het thuiswerkadvies (dat door gejojo inmiddels al zijn waarde voor niet-overheidswerkgers is verloren is mijn observatie) is geen enkele maatregel toch gericht op de reisbewegingen? We noemen het een lockdown, maar dat is het niet…
Welke leeftijds groep heeft denk je het grootste electoraat?quote:Op zondag 21 november 2021 20:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom geen enkel land 65+ers durft aan te spreken. De meest bizarre maatregelen komen voorbij, maar de groepen waar het om gaat aanspreken durft niemand.
Klap in het gezicht van de autofabrikanten.quote:Op zondag 21 november 2021 21:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben van vier dagen thuiswerken naar vijf dagen gegaan.
Dat tuig, zijn mensen die bang, in de war, erg bezorgd en boos zijn. Door de tuig en voetbalhooligans te noemen enzo en ze nog meer onder druk te zetten krijg je ze echt niet mee.quote:Op zondag 21 november 2021 20:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Denk niet dat het echt gaat om een 'foei', maar dat de redenen voor de maatregelen nogmaals duidelijk in kant en klare babytaal uitgelegd worden aan dat tuig dat het nodig vind om te gaan relschoppen.
Misschien moet Gommers gewoon even een powerpoint maken en dat Rutte die gaat presenteren of zo, en dan met name inhoudelijk erop ingaan wat er nou precies aan de hand is, i.p.v. alleen maatregelen gooien zonder dat ze het nut en/of de reden ervan uitleggen.
Het woord "lockdown" komt niet voor op de pagina over de laatste maatregelen: https://www.rijksoverheid(...)ontacten-te-beperkenquote:Op zondag 21 november 2021 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze noemen het 'lockdown-achtige maatregelen'. De overheid heeft dit geen 'lockdown' genoemd.
Ik ging toch al met de trein.quote:Op zondag 21 november 2021 21:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de autofabrikanten.
Klopt. Oftewel: een ‘milde’ lockdown zonder draagvlak is totaal ineffectief èn brengt schade aan de maatschappij aan. Typisch Nederlands polderen, het slechtste van twee werelden.quote:Op zondag 21 november 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Punt is dat voor zo’n 90 procent van de bevolking dat waarschijnlijk ook opgaat…
Idem. Kan niet thuiswerken. Voor de rest kunnen ze me de boom in met die adviezen allemaal.quote:Op zondag 21 november 2021 21:04 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nope. Thuiswerken kan ik sowieso niet. Verder nog heerlijk uit eten geweest, stad in, op bezoek bij vrienden, eigenlijk gewoon mijn leven leiden.
Eensquote:Op zondag 21 november 2021 20:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt hier wel gaan zitten deugen, maar denk je echt dat 2G onze corona endgame is? Nee toch?
Knal dan de boel gelijk dicht, zijn we er wellicht ook wat eerder klaar mee en kunnen ondernemers weer sneller op een normale manier aan het werk, wanneer iedereen weer welkom is. Vind ik dat leuk? Gun ik dat die ondernemers? Nee natuurlijk niet. Maar het zou wel beter zijn nu.
Naast dat dat eerlijker is voor (on)gevaccineerden is dat ook iets wat logischerwijs ook beter moet werken. En ja, dan is het heel spijtig dat er mensen zijn die dan geen (of minder) inkomsten hebben, maar dat is nou eenmaal ondergeschikt. Of moeten we alles maar lekker open laten terwijl we tegen code zwart aan zitten en ziekenhuizen staks beveiligd moeten gaan worden door de ME?
Een andere goede maatregel zou 1G zijn.
Grootste verschil voor mij zijn weer mondkapje in winkels en QR code showen bij het sporten.quote:Op zondag 21 november 2021 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de pandemie deed ik dat dagelijks, maar als ik de laatste tijd naar kantoor ging was dat steevast met de auto. Lijkt me drie keer niks om in een overvolle trein naar Utrecht Centraal te gaan op dit moment.quote:
Werk is een nogal breed begrip, ik zou graag nader willen zien welke sectoren vooral grote besmettingshaarden zijn als het kennelijk zo'n probleem is dat mensen weer naar locatie gaan. Als dat met name contactberoepen zijn waren alle daarvoor ingevoerde maatregelen kennelijk niet juist, maar als het bijvoorbeeld kantoren zijn kun je je daar op richten, als laaggeschoolde arbeidsmigranten op de bouwplaats elkaar aansteken en ernstig ziek worden omdat ze bovengemiddeld vaak niet gevaccineerd zijn kun je een toegespitste campagne beginnen, etc. "De mensen rijden weer naar hun werk en dat is een probleem want de besmettingen stijgen/zijn te hoog" is mij veel te vaag.quote:Op zondag 21 november 2021 21:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke context zou er aan toegevoegd moeten worden?
Klopt.quote:Op zondag 21 november 2021 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het woord "lockdown" komt niet voor op de pagina over de laatste maatregelen: https://www.rijksoverheid(...)ontacten-te-beperken
Moet zeggen dat de trein eigenlijk vrij leeg was, al reis ik wel eersteklas.quote:Op zondag 21 november 2021 21:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de pandemie deed ik dat dagelijks, maar als ik de laatste tijd naar kantoor ging was dat steevast met de auto. Lijkt me drie keer niks om in een overvolle trein naar Utrecht Centraal te gaan op dit moment.
Iedereen heeft ook inmiddels ook wel door dat die maatregelen weinig zin hebbenquote:Op zondag 21 november 2021 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk niet dat een nieuwe persconferentie om de urgentie te benadrukken gaat werken. Het is wel klaar in de hoofden van mensen.
Stomme woordspelletjes.quote:Op zondag 21 november 2021 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze noemen het 'lockdown-achtige maatregelen'. De overheid heeft dit geen 'lockdown' genoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |