De eerste dag dat ze stijgen? De eerste week? Zeg het maar. Het is altijd gemakkelijk achteraf praten. En als je al maatregelen treft dan wil de helft er ook nog eens overheen omdat ze niet het geduld hebben om de welbekende 2 weken af te wachten. Nog niet half beseffende dat wat je dan invoert ook pas weer na 2 weken effect heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Als nu te laat is, wanneer was dan op tijd? En hoe ver moet je dan gaan?
Dat is precies waar de signaalwaardes voor zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Als nu te laat is, wanneer was dan op tijd? En hoe ver moet je dan gaan?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:02 schreef MissionPhailed het volgende:
Kerstviering werk
Vuurwerkshow regio 27 november
Vuurwerk jaarwisseling
Roadtripje Oostenrijk januariJa precies... zit ik te mekkeren dat de kerstmarkt misschien niet doorgaat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, maar welke houden we dan aan? GL deed een voorstel om een lockdown in te voeren totdat de dagelijks gemelde besmettingen onder de 4000 zijn. Ben je daar voorstander van?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies waar de signaalwaardes voor zijn.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:01 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)oek-naar-sluiproutes
Het grote succes van 2G beleid...
quote:Voor mijn gevoel is nog niet alles duidelijk. Ik ben geen wetenschapper, maar ook geen wappie.
Deze Karenquote:Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik zo veel last zou hebben.
Maar da's op dit moment niet van belang omdat we het spelletje met de coronacijfertjes spelen. Overleden hart- of kankerpatienten verdwijnen in statistieken die we gewoon even niet zo belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is meer in een ziekenhuis en überhaupt zorg dan de IC
Dit is dus waar het probleem ligt. Je maakt aannames gebaseerd op een vaccin(mrna) dat voor het eerst op massale schaal zo is ingezet. We hebben geen flauw idee wat de lange termijnen zijn omdat er geen data voor beschikbaar is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lucky bastard, zou ik zeggen. Als oudere zou je je allereerst voor jezelf moeten vaccineren. De risico's voor een oudere om ernstig ziek te worden van corona zijn groter dan de kans om ernstig ziek te worden van een vaccin. Dan zou voor mij het sommetje snel gemaakt zijn.
Voor jongere kinderen geldt dat niet.
Nee hoorquote:Op vrijdag 19 november 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoelde helemaal niets. Ik wil geen maatregelen maar als ze er komen, ik heb er over het algemeen geen last van. Wat mij opvalt is dat je zoiets roept en dan allerlei zijstraten gaat bewandelen om vooral maar niet te zeggen dat er, gegeven wat je postte, eigenlijk wel maatregelen hadden moeten zijn zodat het niet uit de hand gelopen was.
Vooral omdat ze 50 is. Van een tiener kan ik het nog begrijpen. Maar als je die leeftijd hebt zou je toch na al het nieuws wel beter moeten weten.quote:
Het was een reactie op je ‘rood waas’ opmerking. Het zal inderdaad vooral de ouders raken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey, wat mij betreft is het allemaal prima, ik vond de redenatie die gebruikt werd gewoon niet erg sterk. Zoals ik al opmerkte, het zal vooral de ouders zelf gaan raken vroeg of laat.
Ik denk vooral dat je maatregelen moet opleggen op het moment dat de uitgestelde zorg niet langer ingehaald wordt, want anders gaat het van kwaad tot erger met de achterstanden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar welke houden we dan aan? GL deed een voorstel om een lockdown in te voeren totdat de dagelijks gemelde besmettingen onder de 4000 zijn. Ben je daar voorstander van?
Dan ben je, gegeven de het feit dat je dan al 2 weken achterloopt, eigenlijk al te laat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat je maatregelen moet opleggen op het moment dat de uitgestelde zorg niet langer ingehaald wordt, want anders gaat het van kwaad tot erger met de achterstanden.
Wat mij betreft is het een verkeerde keuze om kinderen het recht op fatsoenlijk onderwijs te ontzeggen omdat bepaalde risico- en leeftijdsgroepen een overmatig zware druk op de zorg uitoefenen. Een lockdown en contactverbod voor vijftigers en ouder zouden dan veel effectiever zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Kinderen zijn natuurlijk wel een vrij grote besmettingshaard. Dus als je die kan wegnemen zal de druk op de zorg ook minder worden.
Moet ik er wel direct bij zeggen dat ik toch wat moeite zou hebben om m'n kids (beide onder 12) te laten vaccineren. Zeker omdat, zoals je al zegt, ze er zelf niet zoveel last van hebben. Ik hou ze dan wel binnen als ze klachten hebben en gooi er dan een zelftestje tegenaan.
Sinterklaasjournaal?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Beste persconferentie van de afgelopen twee jaar!
Zeker. Maar een paar weken aanpoten in het ziekenhuis is wat anders dan maandenlang.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ben je, gegeven de het feit dat je dan al 2 weken achterloopt, eigenlijk al te laat.
Dat is in ieder geval vrij concreetquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat je maatregelen moet opleggen op het moment dat de uitgestelde zorg niet langer ingehaald wordt, want anders gaat het van kwaad tot erger met de achterstanden.
En met een beetje pech worden (onder andere) door dit soort mensen, patiënten met kanker later geholpen.quote:
Bejaarden met doorbraakinfecties liggen óók in het ziekenhuis, of verpleeghuis, of hebben zorg van de huisarts nodigquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar da's op dit moment niet van belang omdat we het spelletje met de coronacijfertjes spelen. Overleden hart- of kankerpatienten verdwijnen in statistieken die we gewoon even niet zo belangrijk vinden.
Volgens mij zijn de opgestelde signaalwaardes voor ziekenhuisopnames juist zo gekozen dat de zorg deze instroom aan kan. Als je daar dan overheen gaat, kun je dus verwachten dat ze in de knel komen. Wat de precieze getallen zijn weet ik als buitenstaander natuurlijk ook niet, maar het lijkt me dat de mensen bij het OMT daar wel wat over kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:18 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval vrij concreet. Maar wanneer is dat het geval, hoeveel besmettingen zijn dat? Opnames? Deze vragen zijn echt niet bedoeld om flauw te zijn ofzo hoor. Ik ben gewoon echt benieuwd hoe je dat in de praktijk voor je ziet.
Wie slim is koopt de drank vast in!quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nu op Volkskrant.nl: de zorgbelasting van vuurwerk is eigenlijk niet zo groot. Alcohol en drugs zijn een groter probleem voor de ziekenhuizen.
Dus dan weet je vast welke discussie je de komende weken kan verwachten.
Dit echt, wat een onzin zeg dat vuurwerkverbod.quote:Spoedeisende Hulpartsen: vuurwerkverbod is symboolmaatregel
De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulpartsen vindt het vuurwerkverbod dat het kabinet heeft ingesteld voor de komende jaarwisseling een symboolmaatregel. Voorzitter David Baden zegt dat het verbod in ieder geval voor de druk op de acute zorg niet veel toevoegt.
"Wij maken ons veel meer zorgen over wat er in de dagen tot Oud en Nieuw op ons afkomt", zegt Baden. "Elk slachtoffer is er één te veel, maar dit is niet waar we ons nu op zouden moeten concentreren." Baden ziet liever dat het demissionaire kabinet nu maatregelen neemt om de druk op de zorg te verlichten, bijvoorbeeld door meer in te zetten op boosterprikken of een lockdown.
"Ik vind het lastig dat het wordt gekoppeld aan de drukte in de acute zorg. Wij zien nu de drukte, wij hebben nu hulp nodig." Hij vermoedt dat het verbod is ingesteld, zodat de politiek kan laten zien dat er bepaalde maatregelen worden genomen. "Terwijl de problemen nu spelen en niet alleen met Oud en Nieuw."
Ik denk dat het ook weer uitmaakt hoe goed je kan inschatten hoe lang een golf gaat duren. Voor bijvoorbeeld de griep weten we dat we ons best wat opnames boven zo'n signaalwaarde en dus uitgestelde zorg kunnen permitteren omdat de piek eindig is en men aardig weet wat te verwachten. Dan is er later weer gelegenheid tot inhaalzorg. Nu is de situatie met covid wel anders, maar zeker als je de RIVM modellen mag geloven komt de piek op z'n hoogst in december en neemt daarna weer af. Als dat zo blijkt te zijn dan is het wellicht een overkill je heel stipt aan bepaalde signaalwaardes te houden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de opgestelde signaalwaardes voor ziekenhuisopnames juist zo gekozen dat de zorg deze instroom aan kan. Als je daar dan overheen gaat, kun je dus verwachten dat ze in de knel komen. Wat de precieze getallen zijn weet ik als buitenstaander natuurlijk ook niet, maar het lijkt me dat de mensen bij het OMT daar wel wat over kunnen zeggen.
Blijkbaar zit ze ziek thuis, dus geen druk op de zorg. Daar is het toch om te doen?quote:
Gewoon 17 miljoen pillen uitdelen. Opgelost.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ik begreep van een collega is het wel zo is dat je de pil moet nemen in de eerste twee dagen van besmetting.
Maar je ontwikkelt pas klachten daarna, dus lastig timen.
Awakenings in de gashouder 1 januariquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gewoon 17 miljoen pillen uitdelen. Opgelost.
Pfizer wil vast ook nog wel wat andere pilletjes slijten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
David Badenquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit echt, wat een onzin zeg dat vuurwerkverbod.
Er spelen meerdere agenda's natuurlijk. Nu antivuurwerklui zich volledig hierop storten en in feite hun munitie verschieten moeten ze wel heel creatief worden de komende jaren als corona het als argument niet meer redt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou het en - en moeten zijn. Dus inderdaad nu al maatregelen nemen, maar ook met Oud & Nieuw. Als ze straks overlopen zijn, is het toch alleen maar goed dat er niet nog iemand zonder oog of hand bij komt?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een enorme gok. Want als het tegenvalt ben je nóg later met reageren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook weer uitmaakt hoe goed je kan inschatten hoe lang een golf gaat duren. Voor bijvoorbeeld de griep weten we dat we ons best wat opnames boven zo'n signaalwaarde en dus uitgestelde zorg kunnen permitteren omdat de piek eindig is en men aardig weet wat te verwachten. Dan is er later weer gelegenheid tot inhaalzorg. Nu is de situatie met covid wel anders, maar zeker als je de RIVM modellen mag geloven komt de piek op z'n hoogst in december en neemt daarna weer af. Als dat zo blijkt te zijn dan is het wellicht een overkill je heel stipt aan bepaalde signaalwaardes te houden.
Ok, stel daar zouden we op instellen. Dat betekent in de praktijk lockdown tot maart. Is dat een goed idee?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de opgestelde signaalwaardes voor ziekenhuisopnames juist zo gekozen dat de zorg deze instroom aan kan. Als je daar dan overheen gaat, kun je dus verwachten dat ze in de knel komen. Wat de precieze getallen zijn weet ik als buitenstaander natuurlijk ook niet, maar het lijkt me dat de mensen bij het OMT daar wel wat over kunnen zeggen.
Wat dat betreft liever een keer te vroeg reageren, dan wederom te laat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een enorme gok. Want als het tegenvalt ben je nóg later met reageren.
Iets met sluitingstijd van de kroegen en angst-scenario's dat mensen vervolgens drank in gaan slaan in de supermarkt. Geloof ik.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik kom er net pas achter dat de supermarkten om 20:00 dicht zijn. Wat is het idee achter? Meer mensen proppen in een korte tijd?
Nou wij (+-15) gaan morgen uiteten tot 20:00. Dan kunnen we A) van te voren een paar kratten bier inslaan of B) we bellen de biertaxi voor het feestje erna.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Iets met sluitingstijd van de kroegen en angst-scenario's dat mensen vervolgens drank in gaan slaan in de supermarkt. Geloof ik.
Maar boosters gaan er niet per direct voor zorgen dat hart- en kankerpatienten weer geopereerd kunnen worden. Dat is nl. alleen mogelijk door een maximum te stellen aan het aantal coronapatiënten dat op de IC opgenomen wordt. Dat zie ik, gezien de totale fixatie op corona en de desinteresse in geplande acute zorg, echter niet gebeuren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Bejaarden met doorbraakinfecties liggen óók in het ziekenhuis, of verpleeghuis, of hebben zorg van de huisarts nodig
En andere patiënten ook
Boosters werken voor de héle groep die kwetsbaar is voor corona
Effe snel gerekend:quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een enorme gok. Want als het tegenvalt ben je nóg later met reageren.
Als dat de consequentie is, dan is dat maar zo.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:39 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, stel daar zouden we op instellen. Dat betekent in de praktijk lockdown tot maart. Is dat een goed idee?
Volgend jaar wordt je tasje vuurwerk schaamteloos omgerekend in dakloze jongeren gezien de hoeveel huizen je voor die uitstoot had kunnen bouwen.. tja, dat is het nieuwe NL. Wie iets echt wil regelt dat zelf. Er is op oudejaarsavond geen overcapaciteit op handhaving en ander druk je die een oliebol en glas champagne in de hand.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Er spelen meerdere agenda's natuurlijk. Nu antivuurwerklui zich volledig hierop storten en in feite hun munitie verschieten moeten ze wel heel creatief worden de komende jaren als corona het als argument niet meer redt.
Ik verwacht ook een lockdown als het volgende week niet beter wordt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:47 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Effe snel gerekend:
2 weken geleden zaten we op 10.000 meldingen, vandaag ruim 20.000. Vandaag zo’n 300 opnames vp, 50 ic. Grofweg gezegd dat de opnames van vandaag voortkomen uit die 10.000 van 2 weken geleden gaan we dus nog een keer verdubbelen. Dat betekent 600 opnames vp en 100 ic per dag over een week of 2.
Hoe dan??
Vind je dat niet wel heel makkelijk gedacht?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat de consequentie is, dan is dat maar zo.
Klopt, echter zijn er boosters beschikbaar, kost dit geen zorgcapaciteit en levert wel besparing van doorbraakinfecties en opnames op dus zéker zsm erin rammen bij wie wilquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar boosters gaan er niet per direct voor zorgen dat hart- en kankerpatienten weer geopereerd kunnen worden. Dat is nl. alleen mogelijk door een maximum te stellen aan het aantal coronapatiënten dat op de IC opgenomen wordt. Dat zie ik, gezien de totale fixatie op corona en de desinteresse in geplande acute zorg, echter niet gebeuren.
Dat hart- en kankerpatienten momenteel opgeofferd worden om maar zoveel mogelijk coronapatiënten te "redden" omdat dat op dit moment het enige cijfertje is waarin men geïnteresseerd is, is gewoon een keuze.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Even teruggekeken, geweldig!![]()
Die icoontjes.![]()
[ twitter ]
Los van die (on)wil wat een eigen keuze is, is vaccinatie en sws alles aangaande iemands medische status, alleen iets van/voor de persoon zelf (en behandelend artsenij die dat in dat vertrouwen respecteren).quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
En de onwil van sommigen om zich te laten vaccineren.
2019 BC heeft nu een andere betekenisquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:50 schreef asco het volgende:
Ik betrap me er zelf op dat ik voor ELK filmpje welke ik kijk (buiten muziek) op YT ben aan het opletten of het van vóór of na 2020 is.
Echt zo van: ja, dat was in die andere wereld.![]()
Achja, meerdan maar.
Ik vind niet dat je een noodzakelijke beslissing maar niet moet nemen omdat-ie impopulair is. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook belangrijk dat er wordt geprobeerd een lockdown in de toekomst te voorkomen. Investeren in de zorg, betere medicatie ontwikkelen, de vaccinatiegraad verhogen, weet ik veel. Alle zeilen bijzetten natuurlijk, de hele wereld zit met deze ellende.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:50 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vind je dat niet wel heel makkelijk gedacht?
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:51 schreef leolinedance het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ns-coronacrisis.html
Wie had dat nou verwacht
Ik had ook gehoopt dat de pillen de oplossing zouden zijn, maar je moet ze inderdaad innemen voordat het virus in je bloedbaan terecht komt, dus op de eerste dag als je nog helemaal niet weet hoe zwaar je het gaat krijgen, en de pillenkuur van Merck kost 600 euro.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je een noodzakelijke beslissing maar niet moet nemen omdat-ie impopulair is. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook belangrijk dat er wordt geprobeerd een lockdown in de toekomst te voorkomen. Investeren in de zorg, betere medicatie ontwikkelen, de vaccinatiegraad verhogen, weet ik veel. Alle zeilen bijzetten natuurlijk, de hele wereld zit met deze ellende.
behalve het feestje van de prins.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.
Ja precies, dat gaat ook niet de grote gamechanger zijn. Helaas.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat de pillen de oplossing zouden zijn, maar je moet ze inderdaad innemen voordat het virus in je bloedbaan terecht komt, dus op de eerste dag als je nog helemaal niet weet hoe zwaar je het gaat krijgen, en de pillenkuur van Merck kost 600 euro.
Dat is dus met 20.000 besmettingen per dag elke dag 12 miljoen euro aan pillen. Koekoek!
quote:"Aangezien het aantal covidpatiënten blijft stijgen, zijn we helaas genoodzaakt onze covidzorg nog verder uit te breiden en reguliere zorg af te schalen. Op de operatiekamers gaan spoedzorg en oncologie door. De reguliere zorg moeten we helaas uitstellen.
Nee, maar de achterstanden in de zorg maar op laten lopen ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.
De jongeren moeten maar even solidair zijn met de ouderen. Inmiddels al twee jaar, maar wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.
Vind je dat vergelijkbaar?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar de achterstanden in de zorg maar op laten lopen ook niet.
Lekker de komende jaren de helft van je leven in een lockdown doorbrengen en de andere helft in een volledig gesloopte en murw gebruikte samenleving vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus...quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.
Kinderen voortaan maar weer in de mergelgrotten baren graagquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/l(...)-af?context=topstory
[..]
Zullen we boomers van nu de coronakids van later zijn?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kinderen voortaan maar weer in de mergelgrotten baren graag
Move along
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lekker de komende jaren de helft van je leven in een lockdown doorbrengen en de andere helft in een volledig gesloopte en murw gebruikte samenleving vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus...
Die jongeren kunnen solidair zijn tot ze een ons wegen, maar daarmee wordt de druk op de zorg niet lager. Bejaarden en vetkleppen kunnen dan beter solidair gaan zijn met het zorgpersoneel door zichzelf een vrijwillige lockdown op te leggen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De jongeren moeten maar even solidair zijn met de ouderen. Inmiddels al twee jaar, maar wat maakt dat uit?
Wat is daar loos?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:07 schreef Haags het volgende:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/1285687308614903
Tis al oudejaarsavond daar.
Mondlapjes, alcoholverkoopverbod na 20u, vuurwerkverbod, QR voor buitenactiviteiten (sinterklaas kijken!) en zwemles.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep opent met het vuurwerkverbod. Tja.
Gelukkig nog wel wat artsen die het symboolpolitiek noemen. We zijn de weg kwijt.
Aha.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Vuurwerkprotestje ofzo. Werd net aardig wat afgestoken.
Denk dat het een gemiste kans is dat de politiek daar niet wat vaker op ingaat. Maar jongeren zijn al 2 jaar onnodig te klos om ouderen en kwetsbaren te beschermen en dan weten ze het met de boosters ook nog goed verknallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die jongeren kunnen solidair zijn tot ze een ons wegen, maar daarmee wordt de druk op de zorg niet lager. Bejaarden en vetkleppen kunnen dan beter solidair gaan zijn met het zorgpersoneel door zichzelf een vrijwillige lockdown op te leggen.
Klap op de kont van de zorg, dit.quote:
Nou Pietje, als je goed je best doet op school kun je later, net als pappa en mamma, de hele dag thuis achter een scherm opgesloten zitten, je vrienden nooit meer zien en iedere avond naar zanikkende virologen op tv kijken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.
Ga naar Fok.co.ukquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.
Het gebeurt gewoon waar je bij staat hè. Het is echt ongelofelijkquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep opent met het vuurwerkverbod. Tja.
Gelukkig nog wel wat artsen die het symboolpolitiek noemen. We zijn de weg kwijt.
In Rotterdam hebben ze in ieder geval nog genoeg vuurwerkquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
URGENTIEquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:08 schreef Jed1Gam het volgende:
Super druk hier op straat in Wenen, en veel toeristen, kerstmarkten, restaurants bomvol, geen qr controle, en dan gaan ze maandag in lockdown
Dat snap ik, maar tegelijkertijd zijn de modellen nu al drie keer in korte tijd naar boven bijgesteld omdat steeds zelfs het slechtste scenario voorbij werd gestreefd door de realiteit. Dat geeft wel te denken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.
En dan baseer ik me liever op berekeningen uitgevoerd door een RIVM dan op voorspellingen door wat willekeurige doempredikers op twitter ofzo.
Je vindt het uitstellen van zorg erger dan een lockdown van september tot maart?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de toestand in de zorg erger.
Die toestand is in meerdere opzichten een bewuste keuze geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de toestand in de zorg erger.
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je vindt het uitstellen van zorg erger dan een lockdown van september tot maart?
Jeetje. Ik ben niet vaak met stomheid geslagen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.
Dat prachtige rode stippellijntje "Doel" ook in die grafiek, dat heel stoïcijns zijn bescheiden trajectje blijft volgen terwijl de werkelijke besmettingen alle kanten op wapperen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:41 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rstvakantie-rutte-de
Best druk ook.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar tegelijkertijd zijn de modellen nu al drie keer in korte tijd naar boven bijgesteld omdat steeds zelfs het slechtste scenario voorbij werd gestreefd door de realiteit. Dat geeft wel te denken.
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.
Wij leken zijn natuurlijk eerder geneigd de huidige trend tot in het oneindige te extrapoleren maar zo'n model neemt wel alle variabelen mee en ben dan wel benieuwd welke daarvan ervoor zorgt dat de kentering al zo vlot wordt voorspeld.
...en in de verste verte geen politie of ME te bekennen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:19 schreef asco het volgende:
[..]
Best druk ook.
Die jongeren hebben gelijk maar zijn eigenlijk veel te braaf. In de 80's was dit anders aangepakt. Laat staan ten tijde van de goddamn boomers.![]()
En nu spelen ze allemaal de heilige oudjes, echt rot op.
Tsja, shit happens in een pandemie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.
Niet raar bedoeld maar: autorijden kost ook mensenlevens. Het is en blijft een proportionaliteitsvraagstuk waarbij we ons ergens door het midden heenpolderen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
De rioolwatermetingen zijn ook op dit moment op het hoogst, het percentage positief ook ontzettend hoog dus een veelvoud van het aantal positieve testen zal op dit moment wel besmettelijk zijn. Dat kan natuurlijk ook niet altijd door blijven gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.
Wij leken zijn natuurlijk eerder geneigd de huidige trend tot in het oneindige te extrapoleren maar zo'n model neemt wel alle variabelen mee en ben dan wel benieuwd welke daarvan ervoor zorgt dat de kentering al zo vlot wordt voorspeld.
Wellicht heeft het daarmee te maken, maar ook gevaccineerden blijven - tenzij zeer recent gevaccineerd - redelijk vatbaar dus er moet haast meer meespelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.
~50% besmettingen in ongevaccineerden, dus voor t gemak 12.000 per dag. 1.5 miljoen ongevaccineerden dus ~130 dagenquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |