abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202248227
Ik heb vanmiddag hier niet veel kunnen lezen, maar of ik zie iets over het hoofd, maar volgens mij is het einde van de crisis nabij.

De corona pil! Die van MSD mag vanaf heden toegediend worden en zou het aantal ziekenhuisopnames met 50% verminderen. Die van Pfizer zou binnenkort moeten volgen en zou het aantal ziekenhuisopnames zelfs met 89% moeten verminden. Uiteraard wel met de kanttekening dat hij dan wel ingenomen moet worden.

Zelfs Marc van Ranst is enthousiast over deze pillen. De vlag kan uit!
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:20:31 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202248260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Jij stelde dat het uit de hand gelopen was. Dan neem ik aan dat je weet waarom dat zo is en aan de hand daarvan zou je zeggen dat je weet welke maatregelen dat tegengegaan waren.
Er is meer in het leven van publieke gezondheidszorg dan maatregelen zoals ze geopperd worden qua sluiten van toko's enzo. Als je dat bedoelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:21:02 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202248264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er wordt al geboosterd in nederlandje; 80- en 90-jarigen die sowieso geen druk op de zorg veroorzaken omdat ze niet op de IC opgenomen worden wanneer ze zich met corona aansteken. Daarnaast wordt alles op alles gezet om te forceren dat tienertjes en twintigers, die ook al geen druk op de zorg veroorzaken omdat ze amper op de IC terecht komen na besmetting, zich laten vaccineren.

De echte risicogroepen, die de IC vol laten stromen, zijn lekker zorgvuldig pas vanaf januari aan de beurt... :')
Er is meer in een ziekenhuis en überhaupt zorg dan de IC
pi_202248288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Klopt idd, misantropischer, suïcidaler en veel korter lontje dan precorona.

Die Jozef Stalin quote over statistiek en mensenlevens wordt steeds meer het afgestompte doffe gevoel wat door onze gedachten galmt.

Het is er ij ieder geval niet veel gezelliger op geworden.
Wat is er met jou gebeurd eigenlijk, een jaar geleden was je nog wel gek op regels en voorzichtig? Nu lijk je veel meer tegen regels en doet corona je niet zo veel meer?
pi_202248303
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:17 schreef aartstyle het volgende:
Ik heb vanmiddag hier niet veel kunnen lezen, maar of ik zie iets over het hoofd, maar volgens mij is het einde van de crisis nabij.

De corona pil! Die van MSD mag vanaf heden toegediend worden en zou het aantal ziekenhuisopnames met 50% verminderen. Die van Pfizer zou binnenkort moeten volgen en zou het aantal ziekenhuisopnames zelfs met 89% moeten verminden. Uiteraard wel met de kanttekening dat hij dan wel ingenomen moet worden.

Helpt die medicatie dan bij elke variant?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:24:08 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202248305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat is er met jou gebeurd eigenlijk, een jaar geleden was je nog wel gek op regels en voorzichtig? Nu lijk je veel meer tegen regels en doet corona je niet zo veel meer?
Ik haal dat echt absoluut niet uit die post eigenlijk
pi_202248316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Volgens mij is het een soort van onstekingsremmer van de longen. En dat is blijkbaar de reden dat veel mensen in het ziekenhuis komen.
pi_202248355
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar de genoemde cijfers gaan over mensen met een risicofactor (>60, obese, diabetes, hartproblemen). Mensen dus die al een aardig risico hebben om in het ziekenhuis te komen. Bij het MSD onderzoek kwam in de controlegroep ~14% in het ziekenhuis, en in de behandelgroep ~7%.
pi_202248357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er wordt al geboosterd in nederlandje; 80- en 90-jarigen die sowieso geen druk op de zorg veroorzaken omdat ze niet op de IC opgenomen worden wanneer ze zich met corona aansteken. Daarnaast wordt alles op alles gezet om te forceren dat tienertjes en twintigers, die ook al geen druk op de zorg veroorzaken omdat ze amper op de IC terecht komen na besmetting, zich laten vaccineren.

De echte risicogroepen, die de IC vol laten stromen, zijn lekker zorgvuldig pas vanaf januari aan de beurt... :')
Kinderen zijn natuurlijk wel een vrij grote besmettingshaard. Dus als je die kan wegnemen zal de druk op de zorg ook minder worden.
Moet ik er wel direct bij zeggen dat ik toch wat moeite zou hebben om m'n kids (beide onder 12) te laten vaccineren. Zeker omdat, zoals je al zegt, ze er zelf niet zoveel last van hebben. Ik hou ze dan wel binnen als ze klachten hebben en gooi er dan een zelftestje tegenaan.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202248382
quote:

Het probleem blijft de transmissie icm de pech van de macht van het grote getal van het virus. Daar gaat deze pil ook geen oplossing voor bieden.
pi_202248453
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het probleem blijft de transmissie icm de pech van de macht van het grote getal van het virus. Daar gaat deze pil ook geen oplossing voor bieden.
En de onwil van sommigen om zich te laten vaccineren.
pi_202248455
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Er is meer in het leven van publieke gezondheidszorg dan maatregelen zoals ze geopperd worden qua sluiten van toko's enzo. Als je dat bedoelt
Ik bedoelde helemaal niets. Ik wil geen maatregelen maar als ze er komen, ik heb er over het algemeen geen last van. Wat mij opvalt is dat je zoiets roept en dan allerlei zijstraten gaat bewandelen om vooral maar niet te zeggen dat er, gegeven wat je postte, eigenlijk wel maatregelen hadden moeten zijn zodat het niet uit de hand gelopen was.
pi_202248468
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:28 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Kinderen zijn natuurlijk wel een vrij grote besmettingshaard. Dus als je die kan wegnemen zal de druk op de zorg ook minder worden.
Moet ik er wel direct bij zeggen dat ik toch wat moeite zou hebben om m'n kids (beide onder 12) te laten vaccineren. Zeker omdat, zoals je al zegt, ze er zelf niet zoveel last van hebben. Ik hou ze dan wel binnen als ze klachten hebben en gooi er dan een zelftestje tegenaan.
Ik snap heel goed dat je kinderen onder de 12 niet laat vaccineren.
Ik snap echter niet waarom je je als 40 plusser niet zou laten vaccineren en daar lopen er helaas nog teveel van rond ;(
pi_202248482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:37 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik snap heel goed dat je kinderen onder de 12 niet laat vaccineren.
Ik snap echter niet waarom je je als 40 plusser niet zou laten vaccineren en daar lopen er helaas nog teveel van rond ;(
Ik eigenlijk niet. We beginnen al vlak na de geboorte met vaccineren tegen ziektes die kinderen vaak zelf niet eens zo ziek maken maar die voor volwassenen ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Maar als het om corona gaat dan heeft iedereen ineens een rood waas voor zijn ogen als je het over vaccineren van kinderen hebt.
pi_202248494
quote:

Wat ik begreep van een collega is het wel zo is dat je de pil moet nemen in de eerste twee dagen van besmetting.
Maar je ontwikkelt pas klachten daarna, dus lastig timen.
pi_202248519
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik eigenlijk niet. We beginnen al vlak na de geboorte met vaccineren tegen ziektes die kinderen vaak zelf niet eens zo ziek maken maar die voor volwassenen ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Maar als het om corona gaat dan heeft iedereen ineens een rood waas voor zijn ogen als je het over vaccineren van kinderen hebt.
Als hij langer dan 6 maanden zou werken zou ik er al minder moeite mee hebben. Maar we hebben, zoals nu wel duidelijk wordt, nog steeds geen idee van de werking op lange termijn.
Dat hij veilig is geloof ik wel, daar maak ik me verder niet zoveel zorgen om, maar om m'n kinderen nu iedere 6 maanden te laten prikken gaat me weer wat te ver. Zeker jonge kinderen waarbij het iedere keer weer een heel gedoe oplevert zo'n vaccinatie.

bovendien, ga eerst de vaccinweigeraars maar eens aanpakken, daar is veel meer winst te behalen.
pi_202248520
quote:

[..]
Van de meeste ziekten waar je je als kind voor laat vaccineren, kun je zelf flink ziek worden (bijvoorbeeld hersenvliesontsteking) of er nare bijwerkingen als doofheid aan overhouden. Voor corona geldt dat niet of nauwelijks, dus ik snap ouders wel die er dan niet om zitten te springen hun piepjonge kind in te laten enten.
pi_202248531
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Als hij langer dan 6 maanden zou werken zou ik er al minder moeite mee hebben. Maar we hebben, zoals nu wel duidelijk wordt, nog steeds geen idee van de werking op lange termijn.
Dat hij veilig is geloof ik wel, daar maak ik me verder niet zoveel zorgen om, maar om m'n kinderen nu iedere 6 maanden te laten prikken gaat me weer wat te ver. Zeker jonge kinderen waarbij het iedere keer weer een heel gedoe oplevert zo'n vaccinatie.
De vaccinatie werkt langer dan 6 maanden. Het wordt minder effectief na 6 maanden.

Ok, nou, prima, als het gedoe teveel gevraagd is dan wens ik je veel plezier met gesloten scholen en een kinderopvang die iedere dicht gaat want dat gaat echt wel gebeuren straks.
pi_202248545
quote:

[..]
Het is natuurlijk niet voor niets dat zelfs de Gezondheidsraad terughoudend was. Het is niet niks om een (klein) kind het risico op een hartspierontsteking te laten lopen om volwassenen te beschermen. In veel gevallen volwassenen die niet bereid zijn dat zelf te doen.
pi_202248548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Van de meeste ziekten waar je je als kind voor laat vaccineren, kun je zelf flink ziek worden (bijvoorbeeld hersenvliesontsteking) of er nare bijwerkingen als doofheid aan overhouden. Voor corona geldt dat niet of nauwelijks, dus ik snap ouders wel die er dan niet om zitten te springen hun piepjonge kind in te laten enten.
Nou ja, prima, dan blijven we lekker in een cirkeltje ronddraaien. Helemaal top. Waarbij vooral de ouders zelf de meeste last ondervinden op den duur, natuurlijk.
pi_202248556
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De vaccinatie werkt langer dan 6 maanden. Het wordt minder effectief na 6 maanden.

Ok, nou, prima, als het gedoe teveel gevraagd is dan wens ik je veel plezier met gesloten scholen en een kinderopvang die iedere dicht gaat want dat gaat echt wel gebeuren straks.
Ik heb netjes m'n vaccin gehaald (dankzij het "voorrecht" in de zorg te werken zelfs als 1 van de 1e in Nederland). En nu zijn alsnog straks weer alle kroegen dicht. Dus hoeveel heeft het dan echt opgeleverd?
Dus hoeveel garantie is er dan de scholen open blijven als ieder kind geprikt is?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dit doet zeker ook mee.
pi_202248566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, prima, dan blijven we lekker in een cirkeltje ronddraaien. Helemaal top. Waarbij vooral de ouders zelf de meeste last ondervinden op den duur, natuurlijk.
Waar heb je het in vredensaam over :D.
pi_202248585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet voor niets dat zelfs de Gezondheidsraad terughoudend was. Het is niet niks om een (klein) kind het risico op een hartspierontsteking te laten lopen om volwassenen te beschermen. In veel gevallen volwassenen die niet bereid zijn dat zelf te doen.
Hey, wat mij betreft is het allemaal prima, ik vond de redenatie die gebruikt werd gewoon niet erg sterk. Zoals ik al opmerkte, het zal vooral de ouders zelf gaan raken vroeg of laat.
pi_202248589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of we lossen het echte probleem op. De personele bezetting in de zorg. Dan kunnen we dit soort pieken ook weer opvangen.
Samen met vaccineren van volwassenen, mondkapjes, afstand en netjes die vieze handen wassen ben je dan al een heel eind.
pi_202248597
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

bovendien, ga eerst de vaccinweigeraars maar eens aanpakken, daar is veel meer winst te behalen.
Volgens de laatste cijfers werkt het ook nu in november nog goed tegen ernstige ziekte. Minder goed bij de oudere mensen maar dat heeft te maken met hun verminderde afweer en veel minder met aflopende werking van de vaccins. Ik vind zeggen dat we 'geen idee' hebben niet correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')