Ik vind niet dat je een noodzakelijke beslissing maar niet moet nemen omdat-ie impopulair is. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook belangrijk dat er wordt geprobeerd een lockdown in de toekomst te voorkomen. Investeren in de zorg, betere medicatie ontwikkelen, de vaccinatiegraad verhogen, weet ik veel. Alle zeilen bijzetten natuurlijk, de hele wereld zit met deze ellende.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:50 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vind je dat niet wel heel makkelijk gedacht?
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:51 schreef leolinedance het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ns-coronacrisis.html
Wie had dat nou verwacht
Ik had ook gehoopt dat de pillen de oplossing zouden zijn, maar je moet ze inderdaad innemen voordat het virus in je bloedbaan terecht komt, dus op de eerste dag als je nog helemaal niet weet hoe zwaar je het gaat krijgen, en de pillenkuur van Merck kost 600 euro.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gewoon 17 miljoen pillen uitdelen. Opgelost.
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je een noodzakelijke beslissing maar niet moet nemen omdat-ie impopulair is. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook belangrijk dat er wordt geprobeerd een lockdown in de toekomst te voorkomen. Investeren in de zorg, betere medicatie ontwikkelen, de vaccinatiegraad verhogen, weet ik veel. Alle zeilen bijzetten natuurlijk, de hele wereld zit met deze ellende.
behalve het feestje van de prins.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.
Ja precies, dat gaat ook niet de grote gamechanger zijn. Helaas.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat de pillen de oplossing zouden zijn, maar je moet ze inderdaad innemen voordat het virus in je bloedbaan terecht komt, dus op de eerste dag als je nog helemaal niet weet hoe zwaar je het gaat krijgen, en de pillenkuur van Merck kost 600 euro.
Dat is dus met 20.000 besmettingen per dag elke dag 12 miljoen euro aan pillen. Koekoek!
quote:"Aangezien het aantal covidpatiënten blijft stijgen, zijn we helaas genoodzaakt onze covidzorg nog verder uit te breiden en reguliere zorg af te schalen. Op de operatiekamers gaan spoedzorg en oncologie door. De reguliere zorg moeten we helaas uitstellen.
Nee, maar de achterstanden in de zorg maar op laten lopen ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.
De jongeren moeten maar even solidair zijn met de ouderen. Inmiddels al twee jaar, maar wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.
Vind je dat vergelijkbaar?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar de achterstanden in de zorg maar op laten lopen ook niet.
Lekker de komende jaren de helft van je leven in een lockdown doorbrengen en de andere helft in een volledig gesloopte en murw gebruikte samenleving vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus...quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.
Kinderen voortaan maar weer in de mergelgrotten baren graagquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/l(...)-af?context=topstory
[..]
Zullen we boomers van nu de coronakids van later zijn?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kinderen voortaan maar weer in de mergelgrotten baren graag
Move along
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een enorme gok. Want als het tegenvalt ben je nóg later met reageren.
Why not, sounds rather fun.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lekker de komende jaren de helft van je leven in een lockdown doorbrengen en de andere helft in een volledig gesloopte en murw gebruikte samenleving vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus...
Die jongeren kunnen solidair zijn tot ze een ons wegen, maar daarmee wordt de druk op de zorg niet lager. Bejaarden en vetkleppen kunnen dan beter solidair gaan zijn met het zorgpersoneel door zichzelf een vrijwillige lockdown op te leggen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De jongeren moeten maar even solidair zijn met de ouderen. Inmiddels al twee jaar, maar wat maakt dat uit?
Wat is daar loos?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:07 schreef Haags het volgende:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/1285687308614903
Tis al oudejaarsavond daar.
Mondlapjes, alcoholverkoopverbod na 20u, vuurwerkverbod, QR voor buitenactiviteiten (sinterklaas kijken!) en zwemles.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep opent met het vuurwerkverbod. Tja.
Gelukkig nog wel wat artsen die het symboolpolitiek noemen. We zijn de weg kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |