abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202248601
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hey, wat mij betreft is het allemaal prima, ik vond de redenatie die gebruikt werd gewoon niet erg sterk. Zoals ik al opmerkte, het zal vooral de ouders zelf gaan raken vroeg of laat.
Maar is dat niet méér te wijten aan de ongevaccineerde 40 plussers dan aan die jonge kinderen? Hoever moet je gaan om die ongevaccineerde groep, die hun verantwoordelijkheid niet neemt, nog te faciliteren?
pi_202248602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:47 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Of we lossen het echte probleem op. De personele bezetting in de zorg. Dan kunnen we dit soort pieken ook weer opvangen.
Samen met vaccineren van volwassenen, mondkapjes, afstand en netjes die vieze handen wassen ben je dan al een heel eind.
Maar dat is niet het echte probleem want met 20% meer personeel schuif je het kantelpunt alleen maar een paar weken door. En die andere zaken doen we al en we noteren record cijfers.

Sowieso, waar denk je die vandaan te gaan halen?
pi_202248620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat is niet het echte probleem want met 20% meer personeel schuif je het kantelpunt alleen maar een paar weken door. En die andere zaken doen we al en we noteren record cijfers.

Ik trek de conclusie dat je pleit voor een harde lange lockdown. Klopt dat?
pi_202248637
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:48 schreef Arizona het volgende:

[..]
Maar is dat niet méér te wijten aan de ongevaccineerde 40 plussers dan aan die jonge kinderen? Hoever moet je gaan om die ongevaccineerde groep, die hun verantwoordelijkheid niet neemt, nog te faciliteren?
Tja, ik vind het niet zo belangrijk om met vingers te wijzen, eigenlijk. Waarom is de 40+ ongevaccineerde meer schuldig dan een mens van onder de 16, beiden ongevaccineerd, beiden blijkbaar (gezien de enorme toename op scholen) flink corona aan het verspreiden.
pi_202248648
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:48 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Volgens de laatste cijfers werkt het ook nu in november nog goed tegen ernstige ziekte. Minder goed bij de oudere mensen maar dat heeft te maken met hun verminderde afweer en veel minder met aflopende werking van de vaccins. Ik vind zeggen dat we 'geen idee' hebben niet correct.
Het was wellicht een beetje over gechargeerd :) Maar de hoge mate van bescherming tegen besmetting werkt toch een stuk minder lang dan we hadden gehoopt. En als bescherming van de ouderen het probleem is, prik hen dan ipv de kinderen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202248665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, ik vind het niet zo belangrijk om met vingers te wijzen, eigenlijk. Waarom is de 40+ ongevaccineerde meer schuldig dan een mens van onder de 16, beiden ongevaccineerd, beiden blijkbaar (gezien de enorme toename op scholen) flink corona aan het verspreiden.
Omdat je als volwassene een bewuste keuze kunt maken om je wél te laten vaccineren, omdat je er zelf wél ziek van wordt en de zorg belast als jij in het ziekenhuis komt.
Als jong kind kun jij niet zelf de keuze maken én zul je de zorg niet belasten.
pi_202248667
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:49 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik trek de conclusie dat je pleit voor een harde lange lockdown. Klopt dat?
Je trekt onzinnige conclusies op basis van lucht in dat geval. Ik heb het woord lockdown nergens gebruikt, ik voorzie de consequenties van de huidige trends en ik geloof er geen bal van dat het over 3 weken ineens enorm gaat dalen. Het zou leuk zijn maar ik geloof er niet erg in.
pi_202248670
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geef ze een fatsoenlijk salaris en betere arbeidsvoorwaarden, zeg waar ze al jaren om vragen en door weglopen, en wellicht kan je een hoop mensen weer terug de zorg in trekken. Zijn er genoeg met geldige papieren die wat anders zijn gaan doen omdat daar wel een goede boterham te verdienen is.
De tijd van zeggen dat het een roeping is mag wat mij betreft wel voorbij zijn.
pi_202248677
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die van 40+ heeft een veel grotere kans om op de IC te belanden (onder de 16 is dat bijna 0). Bovendien verspreiden kinderen het virus nog altijd veel minder dan ongevaccineerde volwassenen. De toename op scholen is te wijten aan het feit dat het virus overal rondgaat en dus ook op school, en kinderen zijn de enigen die zich verplicht moeten testen.

Niets van wat ik hier type is nieuwe informatie ofzo ;).
pi_202248693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je trekt onzinnige conclusies op basis van lucht in dat geval. Ik heb het woord lockdown nergens gebruikt, ik voorzie de consequenties van de huidige trends en ik geloof er geen bal van dat het over 3 weken ineens enorm gaat dalen. Het zou leuk zijn maar ik geloof er niet erg in.
Ok, verkeerd geinterpreteerd dus. Excuus :). Maar wat wil je dan wel?
pi_202248702
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik haal dat echt absoluut niet uit die post eigenlijk
Niet deze specifiek hoor, maar de toon van posten van de laatste tijd. Vroeg het mij gewoon af 🙃
pi_202248710
Vuurwerk nu hier. Ik denk een protest tegen het vuurwerkverbod.

Heel jammer dat er geen vuurwerk is, ik vind het wel horen bij O&N, maar ik snap ook wel heel goed dat het dit jaar niet door mag gaan. Dit is dus wél een simpele manier om extra zorgbelasting te voorkomen :)
pi_202248714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Met de huidige maatregelen, die eigenlijk niks zwaarder zijn dan een week of 2 geleden, gaat er weinig gebeuren.

We hadden al weken geleden harder op moeten treden, dan hadden we nu wellicht niet zo in de sores gezeten. Maar zoals in alle andere golven zijn we weer eens veel te laat begonnen. Als alle kwetsbare groepen hun booster al gehad hadden, dan was de druk op de zorg nu niet zo hoog geweest. Maar voorlopig worden ze nog niet eens geprikt. :{
pi_202248720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:52 schreef Arizona het volgende:

[..]
Omdat je als volwassene een bewuste keuze kunt maken om je wél te laten vaccineren, omdat je er zelf wél ziek van wordt en de zorg belast als jij in het ziekenhuis komt.
Als jong kind kun jij niet zelf de keuze maken én zul je de zorg niet belasten.
Wat zeg je dan tegen een 40+er die ongevaccineerd is en bijvoorbeeld zeer lichte klachten heeft door corona of gewoon nooit ziek is? moet hij dan maar een bijwerking (hoe klein dan ook) riskeren ? Eerst was het voor de ''ouderen'' en nu is het ''voor de zorg'' lekker makkelijk praten terwijl de overheid weigert om op te schalen. Het probleem ligt veel en veel dieper dan een ''doe maar een prikje en we zijn vrij''.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202248741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Met de huidige maatregelen, die eigenlijk niks zwaarder zijn dan een week of 2 geleden, gaat er weinig gebeuren.

We hadden al weken geleden harder op moeten treden, dan hadden we nu wellicht niet zo in de sores gezeten. Maar zoals in alle andere golven zijn we weer eens veel te laat begonnen. Als alle kwetsbare groepen hun booster al gehad hadden, dan was de druk op de zorg nu niet zo hoog geweest. Maar voorlopig worden ze nog niet eens geprikt. :{
Als nu te laat is, wanneer was dan op tijd? En hoe ver moet je dan gaan?
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:57:15 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202248751
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Arizona het volgende:

Heel jammer dat er geen vuurwerk is, ik vind het wel horen bij O&N, maar ik snap ook wel heel goed dat het dit jaar niet door mag gaan. Dit is dus wél een simpele manier om extra zorgbelasting te voorkomen :)
Nu op Volkskrant.nl: de zorgbelasting van vuurwerk is eigenlijk niet zo groot. Alcohol en drugs zijn een groter probleem voor de ziekenhuizen.

Dus dan weet je vast welke discussie je de komende weken kan verwachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202248757
@lenny_lennard meldde dit ook al over zijn ziekenhuis:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)uUO4wfpArOH9MYjvZ6B4

Echt zo kut dit he, loop je langer met een tumor rond dan nodig zou moeten zijn...
quote:
Het Isala Ziekenhuis in Zwolle kan de kritieke planbare zorg niet meer in alle gevallen op tijd uitvoeren. Een woordvoerder van het ziekenhuis laat weten dat zorg die binnen zes weken geleverd moet worden deels wordt afgeschaald.
De maatregelen van het Zwolse ziekenhuis zijn een direct gevolg van het opschalen van de coronazorg. "We hebben inmiddels 28 procent van de operatieve zorg moeten afschalen", aldus de woordvoerster. Na het weekend wordt dat volgens haar 35 procent. "De wachttijden voor een operatie lopen weer op."

Uit het ziekenhuis komen berichten dat minstens één afdeling in het ziekenhuis problemen heeft om de komende dagen diensten in te vullen.

Kans op meer afzeggingen
Patiënten voor wie dat geldt worden door het ziekenhuis benaderd. "Alleen op deze manier houden wij ruimte in het ziekenhuis voor coronapatiënten en voor patiënten die acute zorg nodig hebben. De kans is echter groot dat wij binnenkort nog meer operaties moeten afzeggen. "

Kritieke planbare zorg is zorg die binnen zes weken moet worden uitgevoerd, om schade aan de gezondheid van de patiënt te voorkomen. Dit kan bijvoorbeeld het verwijderen van een tumor zijn nadat iemand de diagnose darmkanker heeft gekregen. Gisteren meldde de Nederlandse Zorgautoriteit dat twaalf ziekenhuizen in het land die planbare zorg niet of niet altijd meer tijdig kunnen uitvoeren.

Er zijn volgens de gegevens van de autoriteit nu nog maar twee regio's die de kritieke planbare zorg wèl binnen zes weken kunnen leveren. Het gaat dan om Twente en het oosten van de Achterhoek en Midden-Nederland. Een woordvoerder van het MST heeft tegen RTV Oost bevestigd dat de kritieke planbare zorg in het Enschedese ziekenhuis niet hoeft te worden afgeschaald.

Nauwlettend gevolgd
Ook in het Deventer Ziekenhuis is nog geen sprake van afschaling van planbare kritieke zorg. Het Saxenburgh Medisch Centrum in Hardenberg kan nog niet zeggen of de kritieke planbare zorg wordt afgeschaald. De situatie wordt volgens een woordvoerster nauwlettend gevolgd.
pi_202248782
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Arizona het volgende:

Dat is nog maar de vraag. Het OMT kon er niets over zeggen en het kabinet ook niet. Maar ja, dan beginnen verschillende belangengroepen weer te roeptoeteren in de media en dat bepaalt de uitkomst. Zo gaat het met de meeste dingen ;).
pi_202248818
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Wat zeg je dan tegen een 40+er die ongevaccineerd is en bijvoorbeeld zeer lichte klachten heeft door corona of gewoon nooit ziek is? moet hij dan maar een bijwerking (hoe klein dan ook) riskeren ? Eerst was het voor de ''ouderen'' en nu is het ''voor de zorg'' lekker makkelijk praten terwijl de overheid weigert om op te schalen. Het probleem ligt veel en veel dieper dan een ''doe maar een prikje en we zijn vrij''.
Lucky bastard, zou ik zeggen :P . Als oudere zou je je allereerst voor jezelf moeten vaccineren. De risico's voor een oudere om ernstig ziek te worden van corona zijn groter dan de kans om ernstig ziek te worden van een vaccin. Dan zou voor mij het sommetje snel gemaakt zijn.
Voor jongere kinderen geldt dat niet.
pi_202248823
https://nos.nl/artikel/24(...)oek-naar-sluiproutes
Het grote succes van 2G beleid...
pi_202248834
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nu op Volkskrant.nl: de zorgbelasting van vuurwerk is eigenlijk niet zo groot. Alcohol en drugs zijn een groter probleem voor de ziekenhuizen.

Nooit geweten dat het vooral xtc pillen en biertjes zijn die ogen beschadigen en vingers afrukken :o
pi_202248838
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:56 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Als nu te laat is, wanneer was dan op tijd? En hoe ver moet je dan gaan?
Einde zomer gaf Isreal al aan dat de werking van de vaccins minder werd. Dus vanuit dat punt kon uitgerekend worden hoeveel later wij begonnen zijn met prikken en wanneer dat hier dan zou zijn. En dan zorgen dat je rond dat punt de risicogroep gaat prikken.
Maar wij wilden liever even afwachten of het hier ook wel zo ging lopen. Ja dus :)
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:02:46 #98
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202248845
Kerstviering werk
Vuurwerkshow regio 27 november
Vuurwerk jaarwisseling
Roadtripje Oostenrijk januari

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202248861
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Overdosis en alcoholvergiftiging gok ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202248874
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:02 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Einde zomer gaf Isreal al aan dat de werking van de vaccins minder werd. Dus vanuit dat punt kon uitgerekend worden hoeveel later wij begonnen zijn met prikken en wanneer dat hier dan zou zijn. En dan zorgen dat je rond dat punt de risicogroep gaat prikken.
Maar wij wilden liever even afwachten of het hier ook wel zo ging lopen. Ja dus :)
Ooh je doelde op de boosters. Ja, dat daar nu weer zo gehaast mee moet worden ingelopen is niet best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')