Aha.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Vuurwerkprotestje ofzo. Werd net aardig wat afgestoken.
Denk dat het een gemiste kans is dat de politiek daar niet wat vaker op ingaat. Maar jongeren zijn al 2 jaar onnodig te klos om ouderen en kwetsbaren te beschermen en dan weten ze het met de boosters ook nog goed verknallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die jongeren kunnen solidair zijn tot ze een ons wegen, maar daarmee wordt de druk op de zorg niet lager. Bejaarden en vetkleppen kunnen dan beter solidair gaan zijn met het zorgpersoneel door zichzelf een vrijwillige lockdown op te leggen.
Klap op de kont van de zorg, dit.quote:
Nou Pietje, als je goed je best doet op school kun je later, net als pappa en mamma, de hele dag thuis achter een scherm opgesloten zitten, je vrienden nooit meer zien en iedere avond naar zanikkende virologen op tv kijken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.
Ga naar Fok.co.ukquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.
Het gebeurt gewoon waar je bij staat hè. Het is echt ongelofelijkquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep opent met het vuurwerkverbod. Tja.
Gelukkig nog wel wat artsen die het symboolpolitiek noemen. We zijn de weg kwijt.
In Rotterdam hebben ze in ieder geval nog genoeg vuurwerkquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
URGENTIEquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:08 schreef Jed1Gam het volgende:
Super druk hier op straat in Wenen, en veel toeristen, kerstmarkten, restaurants bomvol, geen qr controle, en dan gaan ze maandag in lockdown
Dat snap ik, maar tegelijkertijd zijn de modellen nu al drie keer in korte tijd naar boven bijgesteld omdat steeds zelfs het slechtste scenario voorbij werd gestreefd door de realiteit. Dat geeft wel te denken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.
En dan baseer ik me liever op berekeningen uitgevoerd door een RIVM dan op voorspellingen door wat willekeurige doempredikers op twitter ofzo.
Je vindt het uitstellen van zorg erger dan een lockdown van september tot maart?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de toestand in de zorg erger.
Die toestand is in meerdere opzichten een bewuste keuze geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de toestand in de zorg erger.
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je vindt het uitstellen van zorg erger dan een lockdown van september tot maart?
Jeetje. Ik ben niet vaak met stomheid geslagen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.
Dat prachtige rode stippellijntje "Doel" ook in die grafiek, dat heel stoïcijns zijn bescheiden trajectje blijft volgen terwijl de werkelijke besmettingen alle kanten op wapperen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:41 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rstvakantie-rutte-de
Best druk ook.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar tegelijkertijd zijn de modellen nu al drie keer in korte tijd naar boven bijgesteld omdat steeds zelfs het slechtste scenario voorbij werd gestreefd door de realiteit. Dat geeft wel te denken.
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.
Wij leken zijn natuurlijk eerder geneigd de huidige trend tot in het oneindige te extrapoleren maar zo'n model neemt wel alle variabelen mee en ben dan wel benieuwd welke daarvan ervoor zorgt dat de kentering al zo vlot wordt voorspeld.
...en in de verste verte geen politie of ME te bekennen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:19 schreef asco het volgende:
[..]
Best druk ook.
Die jongeren hebben gelijk maar zijn eigenlijk veel te braaf. In de 80's was dit anders aangepakt. Laat staan ten tijde van de goddamn boomers.![]()
En nu spelen ze allemaal de heilige oudjes, echt rot op.
Tsja, shit happens in een pandemie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.
Niet raar bedoeld maar: autorijden kost ook mensenlevens. Het is en blijft een proportionaliteitsvraagstuk waarbij we ons ergens door het midden heenpolderen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
De rioolwatermetingen zijn ook op dit moment op het hoogst, het percentage positief ook ontzettend hoog dus een veelvoud van het aantal positieve testen zal op dit moment wel besmettelijk zijn. Dat kan natuurlijk ook niet altijd door blijven gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.
Wij leken zijn natuurlijk eerder geneigd de huidige trend tot in het oneindige te extrapoleren maar zo'n model neemt wel alle variabelen mee en ben dan wel benieuwd welke daarvan ervoor zorgt dat de kentering al zo vlot wordt voorspeld.
Wellicht heeft het daarmee te maken, maar ook gevaccineerden blijven - tenzij zeer recent gevaccineerd - redelijk vatbaar dus er moet haast meer meespelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.
~50% besmettingen in ongevaccineerden, dus voor t gemak 12.000 per dag. 1.5 miljoen ongevaccineerden dus ~130 dagenquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |