SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
fipo
/ontopic
Mag dit plaatje in de OP? @Neef_Wuppie
Medicijnen![]()
[ Bericht 49% gewijzigd door jcdragon op 19-11-2021 15:29:07 ]Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
De bedden hebben we wel! Volgens mij rond de 2500, alleen hete personeel is er niet als je uitgaat van 1 op 1 zorg. Dan pleur je er maar mensen bij die lager in de hirarchie staan, en dan maar 1 op 2 zorg of nog meer. Ja het is inboeten op kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een ziekenhuis is geen militaire organisatie. Wat niet kan dat kan niet, wat ga je doen? De directie ontslaan? Lijkt me top midden in een crisis.
Ik wens ze veel succes. “U moet naar 1500 bedden” Hebben we niet. “Ok, u bent ontslagen” Doei!
Hoe dacht je dat de Canadezen en Amerikanen destijds hier aan land kwamen?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ook een kwestie van tijd. Als de IC vol ligt loopt de afdeling vol, want geen doorstroom meer en wel exponentile groei, dan de SEH en dan zit je vol. Je onderschat het echt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gebeurt niet.
Als de laatste bedden vergeven zijn dan wordt er getriageerd. Dan krijgen mensen thuis zuurstof en medicatie. Ambulante zorg gaat ook dan door (tenzij ziekenhuizen gebombardeerd worden). En agressie tegen agenten wordt ook dan bestraft en niet getolereerd.Omdat ze bang zijn om niet geholpen te worden als het mis gaat.quote:Hoezo willen mensen ineens niet meer werken? Een piloot die aan het landen is kan ook niet zomaar stoppen met werken.zie email 27 oktober![]()
Duurt niet lang meer voor we toch een bepaalde mate van groepsimmuniteit hebben zoquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Richting 150k besmettingen deze week (en dan mis je er dus nog een hele boel door capaciteitsproblemen).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
clip: alles naar de klote!quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.026 positieve testen
268 ziekenhuisopnames
49 IC-opnames
37 overlijdens![]()
Zoek eens op wat triage inhoudtquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook een kwestie van tijd. Als de IC vol ligt loopt de afdeling vol, want geen doorstroom meer en wel exponentile groei, dan de SEH en dan zit je vol. Je onderschat het echt.
[..]
Omdat ze bang zijn om niet geholpen te worden als het mis gaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Klap in het gezicht van de bakkers.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen taart, maar een stukje chocola vandaag bij de koffie![]()
Weet iemand hoe het testbeleid met vorig jaar rond deze tijd verschilt? niet zoveel toch?
Behalve dat we nu alle jonge kinderen weer heel massaal testen, en alle gevaccineerde contacten.
Is dat niet gewoon beetje onzinnig aan het worden? Zicht zijn we toch allang kwijt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/quote:Het aantal infecties en ziekenhuisopnames stijgt hard. Het OMT sprak vanochtend uitvoerig over de nieuwste coronagolf. Als er komende week geen kanteling in de cijfers komt, dreigen mogelijk extra maatregelen. De bal ligt bij het kabinet. ‘Het ziet er niet goed uit.’
En:quote:Ingewijden op het Binnenhof melden dat er voorlopig geen Catshuissessie of persconferentie gepland is. ,,Je wil een plateau gaan zien", zegt een ingewijde. ,,Als de aantallen nog dagen doorstijgen, is dat geen goed teken. Je zit met ongeveer 1350 ic-bedden als maximum, daar wil je uit de buurt blijven." Een andere bron meldt: ,,Je zit nu pas op n week, het idee is toch dat je twee weken nodig hebt om het effect van maatregelen te zien."“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Meerssen is erg dicht in de buurt, is ook klein gehucht, wat ze daar in godsnaam gedaan hebben??quote:![]()
Dat weet ik prima. Alleen als je de kraan nog volle bak open hebt staan is dat natuurlijk slechts uitstel van executie. Dan kom je van zelf op het punt dat de ambulance niet meer komt, of je niet meer meeneemt. Vol is vol.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoek eens op wat triage inhoudt
Maar je zit zo vast in je eigen gelijk dat dit gesprek verder zinloos is. Dus ik ga boodschappen halen. Fijne dag verder!zie email 27 oktober![]()
Dat zag natuurlijk iedereen aankomen. Die 1350 bedden hebben we toch ook helemaal niet?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/
En:
[..]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
wat een lijers, er is nu al chaos, over 2 weken zie je de besmettingen in het zkh, wat nu al vol is, neem alvast afscheid van je dierbaren..........quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/
En:
[..]![]()
Ik pas dat inderdaad niet toe op de groep ongevaccineerden, wat niet betekent dat ik vind dat je ongelijk hebt hoor. Want inderdaad, ook voor ongevaccineerden kun je die nuances zeker wel toepassen. Je kunt ook stellen dat ongevaccineerden over het algemeen uit iets jongere doelgroepen bestaan, derhalve relatief vaker gezonder zijn en minder onderliggend lijden hebben en derhalve minder vaak op de IC belanden dan de gevaccineerde tegenhanger in bijvoorbeeld dezelfde leeftijdsgroep.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:27 schreef Coco het volgende:
[..]
Correlatie geen causaliteit.
Je noemt het zelf, maar past dit niet toe op de groep ongevaccineerden.
Puur en alleen de status 'geen prik' betekent niet dat je x% meer kans hebt om op de IC te belanden, zoals wordt geroepen: "Als je ongevaccineerd bent heb je een vl grotere kans om in het ziekenhuis te belanden en een ng grotere kans om op de IC te belanden"
Dat ligt aan veel meer factoren, zoals jij in het voorbeeld van gevaccineerden ouderen wel aangeeft.
Van 85% naar 95% vaccinatiegraad verhoging kan er nog steeds er voor zorgen dat er evenveel aantallen op de IC belanden als bij 85%.
Je kan daar steeds minder over zeggen hoe meer je de 100% benadert.
Toch zijn er zeker wel cijfers die stellen dat binnen eenzelfde leeftijdsgroep de kans op opname voor een gevaccineerde een (flink) stuk kleiner is dan voor een ongevaccineerde. Dat zegt dan nog niets over eventuele andere factoren die een rol spelen inderdaad (misschien is een 30-jarige met onderliggend lijden eerder geneigd zich te laten vaccineren dan een 30-jarige zonder onderliggende klachten, geen idee), maar is op zijn minst een indicatie.
Voorbeelden van dit verschil tussen gevaccineerd en ongevaccineerd te over (zowel van de Engelse NHS als de Schotse tegenhanger daarvan, en vanuit RIVM zelf).Werkelijk waar totaal geen idee hoe je aan deze briljante stelling komt, maar als je dit uit mijn post weet te halen, raad ik je aan het even opnieuw te proberen en om een en ander nog even opnieuw te lezen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:34 schreef Za het volgende:
[..]
Weer dezelfde langspeelplaat.
Dus volgens jou zijn de ongevaccineerden die op de IC liggen gezonde jongeren?
Of betreft het ouderen/zwakkeren bij wie vanwege hun omstandigheden een vaccin gecontraindiceerd was?
De statistieken m.b.t. de ongevaccineerden ken je. Het betreft veelal mensen die ofwel iets ouder zijn, ofwel onderliggend lijden hebben."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
De handrem die ze aan gaan trekken over 1,5 week zal genadeloos hard zijn vrees ik.. en voordat je het dan weer gekanteld hebt ben je gewoon een kwartaal verder.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Doe niet zo dramatisch.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een lijers, er is nu al chaos, over 2 weken zie je de besmettingen in het zkh, wat nu al vol is, neem alvast afscheid van je dierbaren.........."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
JaapGOD is zo'n lekkere droogkloot.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:11 schreef Noek het volgende:
JaapGOD zorgt ervoor dat ik toch wat positiever in het leven sta.
"Onze maatregelen zijn een beetje lek"![]()
Dat ligt maar net aan de wijk, de grachtengordel inderdaad niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:29 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam en Amsterdam nog steeds niet zwartOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Bam, eventjes niet online en dan is het vuurwerk op eens twee keer zo duur geworden.. watskeburt?
Is de lockdown al live?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik ben tegen racisme.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:29 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam en Amsterdam nog steeds niet zwart[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de wijk, de grachtengordel inderdaad niet.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
De kleuren matchen welquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:29 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam en Amsterdam nog steeds niet zwart
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ze wachten tot 3 december eerlijk gezegd. Ik gok dat ze nog voor Black Friday er een klap op willen geven, ook omdat er vorig jaar rond die tijd heel veel discussie was.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
De handrem die ze aan gaan trekken over 1,5 week zal genadeloos hard zijn vrees ik.. en voordat je het dan weer gekanteld hebt ben je gewoon een kwartaal verder.![]()
die hebben wel, maar geen personeel, vorige jaar hadden we geen ademhalingsapparatuurquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zag natuurlijk iedereen aankomen. Die 1350 bedden hebben we toch ook helemaal niet?![]()
Mwh. Maatregelen kun je niet afdwingen. Ja je kan zowat alle ssluiten, maar je krijgt alleen maar substitutie effecten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
De handrem die ze aan gaan trekken over 1,5 week zal genadeloos hard zijn vrees ik.. en voordat je het dan weer gekanteld hebt ben je gewoon een kwartaal verder.
Geen horeca = mensen thuis uitnodigen"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nee nee, ho ho. Lijken stapelen op straat. Dat is wat ons te wachten staat.quote:
Kom zeg, dat weet je toch inmiddels wel.![]()
Met een IC-bed bedoelde ik ook niet enkel een ligplek.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die hebben wel, maar geen personeel, vorige jaar hadden we geen ademhalingsapparatuur
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja haha.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nee, ho ho. Lijken stapelen op straat. Dat is wat ons te wachten staat.
Kom zeg, dat weet je toch inmiddels wel.
Lockdowns lossen alles op."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Na bijna 2 jaar in dit topic begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom dat percentage positief zo belangrijk is. Je gaat toch alleen testen bij een vermoeden van corona? Dan is het toch niet raar dat dat er ook daadwerkelijk uit komt. En zeker nu er geen testen voor toegang meer is (alles is 'savonds immers dicht), dan gaat het toch alleen om vermoedingen van besmetting bij mensen die gaan testen.
Hoe dat percentage uit komt is toch vooral random, afhankelijk van andere factoren? En ook nog een manipuleerbaar?![]()
Testen voor toegang, maar dat is straks ook wel afgelopen als 2 g word ingevoerdquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Weet iemand hoe het testbeleid met vorig jaar rond deze tijd verschilt? niet zoveel toch?
Behalve dat we nu alle jonge kinderen weer heel massaal testen, en alle gevaccineerde contacten.
Is dat niet gewoon beetje onzinnig aan het worden? Zicht zijn we toch allang kwijt.![]()
Auto's mogen allemaal binnen staan, dan kunnen de stiekeme gasten buitenzichts parkeren.. maar eerst zitten we nog even de quarantaine uit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwh. Maatregelen kun je niet afdwingen. Ja je kan zowat alle ssluiten, maar je krijgt alleen maar substitutie effecten.
Geen horeca = mensen thuis uitnodigenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Gedeeltelijk wel. Mensen testen ook bij luchtwegklachten in veel gevallen, dus als veel mensen klachten hebben maar weinig mensen positief testen kan het zijn dat influenza rondgaat, of een virusvariant die niet detecteerbaar is met de huidige PCR.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Na bijna 2 jaar in dit topic begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom dat percentage positief zo belangrijk is. Je gaat toch alleen testen bij een vermoeden van corona? Dan is het toch niet raar dat dat er ook daadwerkelijk uit komt. En zeker nu er geen testen voor toegang meer is (alles is 'savonds immers dicht), dan gaat het toch alleen om vermoedingen van besmetting bij mensen die gaan testen.
Hoe dat percentage uit komt is toch vooral random, afhankelijk van andere factoren? En ook nog een manipulerbaar?
Daarnaast kan het helpen met identificeren of je veel verborgen besmettingen hebt of niet.![]()
Er is een richtlijn (volgens mij van het WHO) die aangeeft dat dit percentage onder de 5% moet zijn. Anders wordt er domweg te weinig getest (om tot een realistisch aantal te komen). Ik denk dat de kleuren van de Europese kaarten hierop ook afgestemd worden. Gaat dus om internationale afspraken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe dat percentage uit komt is toch vooral random, afhankelijk van andere factoren? En ook nog een manipulerbaar?
Kan er helaas niet 1,2,3 een bron bij vinden...![]()
Besmetten mensen elkaar niet bij het testen? Bedoel, met zoveel genfecteerden in een ruimte - welliswaar goed geventileerd - is toch wel het gevaar opzoeken. We weten hoe goed die mondkapjes en stickers op de vloer helpen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Bij testen zit je vaak in je eigen auto en kom je met niemand in aanraking.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:35 schreef phpmystyle het volgende:
Besmetten mensen elkaar niet bij het testen? Bedoel, met zoveel genfecteerden in een ruimte - welliswaar goed geventileerd - is toch wel het gevaar opzoeken. We weten hoe goed die mondkapjes en stickers op de vloer helpen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja daar weet ik van. Maar dat is dan toch raar. Als we morgen met zijn allen afspreken te gaan testen (wat niet kan), dan daalt het zo onder 5. Daarom vraag ik, wat is het belang van dat percentage en wat zegt het nu eigenlijk? Niets toch.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er is een richtlijn (volgens mij van het WHO) die aangeeft dat dit percentage onder de 5% moet zijn. Anders wordt er domweg te weinig getest (om tot een realistisch aantal te komen). Ik denk dat de kleuren van de Europese kaarten hierop ook afgestemd worden. Gaat dus om internationale afspraken.![]()
Ook zijn antwoord over het oh zo grote onderzoek over het meest effectieve middel, de mondkapjes, vond ik ook erg mooiquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
JaapGOD is zo'n lekkere droogkloot.
"Onze maatregelen zijn een beetje lek"Go hard or go home![]()
helaas waar, alleen worden we maandag pas erbij opgeteldquote:
voel me zieker en zieker en zieker, met vaccinatie![]()
Zoals altijd: een bed betekent alles dat nodig is om een patint van zorg te kunnen voorzien, dus personeel, materiaal, etc.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die hebben wel, maar geen personeel, vorige jaar hadden we geen ademhalingsapparatuur![]()
Ik ben het zicht in ieder geval al heel lang kwijt, gisteren bij Jinek werd ook gezegd dat kinderen zieker worden van het virus en niemand snapte daar iets van.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Is dat niet gewoon beetje onzinnig aan het worden? Zicht zijn we toch allang kwijt.
Toen ging iedereen weer door.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Tel daar bij op dat een deel van de testen ook een positieve confirmatietest is na zelftest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja daar weet ik van. Maar dat is dan toch raar. Als we morgen met zijn allen afspreken te gaan testen (wat niet kan), dan daalt het zo onder 5. Daarom vraag ik, wat is het belang van dat percentage en wat zegt het nu eigenlijk? Niets toch.
Mensen die negatief testen met een zelftest zijn minder snel geneigd te gaan testen bij GGD.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Niks aan het handje, de maatregelen doen hun werk wel na het weekend..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is alleen bij van die teststraten zo. Er zijn ook veel locaties waar je gewoon naar binnen wandelt. Ik zag gisteren wat foto's van drukke testlocaties met mensen in de rij enzo. Zag er niet echt veilig uit imho.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij testen zit je vaak in je eigen auto en kom je met niemand in aanraking.![]()
Nou, niet bij de teststraat waar ik kwam en ik kom daar nooit meer. Was n groot hoestconcert daar, dat ik zonder Covid daar ben weggekomen vind ik nog steeds bijzonder.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij testen zit je vaak in je eigen auto en kom je met niemand in aanraking.- verwijderd door admin -![]()
Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef Sfancta het volgende:
[..]
helaas waar, alleen worden we maandag pas erbij opgeteld
voel me zieker en zieker en zieker, met vaccinatie
Wat is je bmi?
Kidding broBeterschap!
![]()
Exactly. Maar waarom is iedereen dat steeds zo geschokt hier over dat percentage? Behalve dan dat het op internationaal vlak vervelend is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tel daar bij op dat een deel van de testen ook een positieve confirmatietest is na zelftest.
Mensen die negatief testen met een zelftest zijn minder snel geneigd te gaan testen bij GGD.![]()
They're gonna kill that poor woman man!quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nee, ho ho. Lijken stapelen op straat. Dat is wat ons te wachten staat.
Kom zeg, dat weet je toch inmiddels wel.
Heerlijk, kan wel de hele dag blijven citeren![]()
![]()
Over de manier van testen zullen ook afspraken zijn gemaakt. Vandaar dat we de cijfers van TvT ook niet meetellen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja daar weet ik van. Maar dat is dan toch raar. Als we morgen met zijn allen afspreken te gaan testen (wat niet kan), dan daalt het zo onder 5. Daarom vraag ik, wat is het belang van dat percentage en wat zegt het nu eigenlijk? Niets toch.![]()
Haha, behalve als ze positief zijn!quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Over de manier van testen zullen ook afspraken zijn gemaakt. Vandaar dat we de cijfers van TvT ook niet meetellen.![]()
En de teststraten waar je naar binnen moet sta je volgens mij vaak half buiten te wachten en ga je naar binnen als je aan de beurt bent. Er zijn dus nooit heel veel mensen binnen in die ruimte.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij testen zit je vaak in je eigen auto en kom je met niemand in aanraking.
Daarbij zijn die ruimtes ook vrij groot en goed geventileerd. Maar goed, ik heb niet alle teststraten gezien.![]()
![]()
Het is een indicator.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor de beeldvorming:
Gister is voor het middaguur ruim 300.000 keer naar het coronanummer gebeld.
Er vanuitgaande dat men over het algemeen meteen wordt geholpen, maar vaak ook meerdere keren moet bellen... Dat zullen er ongeveer 100.000 zijn (grove schatting). Alleen al tot aan de middag. Er zijn ca. 90.000 testplekken per dag beschikbaar.
Als je er vanuitgaat dat het positifiteitspercentage ca. +20% is... Kun je ook een kleine schatting maken van het aantal positieve testen die nog in de pijplijn zitten.
Oftewel... Een shitload.
Uit die shitload zal een X aantal geholpen moeten worden, naar het ziekenhuis moeten of op de IC belanden.
Dus het speelt zeker een rol in berekeningen, indicaties en zijn een van de weinige vaste gegevens die een beeld kunnen vormen van wat er nog aan zit te komen.![]()
Dan heb je het over aantallen, die zie je toch wel. Als er maar 2 mensen testen en 1 is positief, dan is het percentage 50 %. Dus dat zegt niks.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:41 schreef Benny het volgende:
[..]
Het is een indicator.
Voor de beeldvorming:
Gister is voor het middaguur ruim 300.000 keer naar het coronanummer gebeld.
Er vanuitgaande dat men over het algemeen meteen wordt geholpen, maar vaak ook meerdere keren moet bellen... Dat zullen er ongeveer 100.000 zijn (grove schatting). Alleen al tot aan de middag. Er zijn ca. 90.000 testplekken per dag beschikbaar.
Als je er vanuitgaat dat het positifiteitspercentage ca. +20% is... Kun je ook een kleine schatting maken van het aantal positieve testen die nog in de pijplijn zitten.
Oftewel... Een shitload.
Uit die shitload zal een X aantal geholpen moeten worden, naar het ziekenhuis moeten of op de IC belanden.
Dus het speelt zeker een rol in berekeningen, indicaties en zijn een van de weinige vaste gegevens die een beeld kunnen vormen van wat er nog aan zit te komen.
Maar blijkbaar weet niemand het, want ik heb dit al vaker gevraagd, maar nog nooit een duidelijk antwoord gekregen waarom dat percentage dan zo van belang is (behalve dan dat er een internationale richtlijn is, waar ook ieder land anders mee om gaat).![]()
Erg raar hoor,
90% is gevaccineerd en toch is de IC helemaal vol..............................
Zijn de vaccinatie spuiten wel goed genoeg of komen mensen dan met het smoesje dat het vooral ongevaccineerden zijn op de ic ?
Hoe zit dat mensen?![]()
Heb 1 keer test gedaan en moest toen zo'n hal in.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij testen zit je vaak in je eigen auto en kom je met niemand in aanraking."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Lees het nog eens... Want je conclusie uit het verhaal wat ik vertel klopt niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over aantallen, die zie je toch wel. Als er maar 2 mensen testen en 1 is positief, dan is het percentage 50 %. Dus dat zegt niks.
Maar blijkbaar weet niemand het, want ik heb dit al vaker gevraagd, maar nog nooit een duidelijk antwoord gekregen waarom dat percentage dan zo van belang is (behalve dan dat er een internationale richtlijn is, waar ook ieder land anders mee om gaat).![]()
Alles boven 5% positief wil eigenlijk zeggen dat je het zicht op het virus kwijt (aan het raken) bent.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over aantallen, die zie je toch wel. Als er maar 2 mensen testen en 1 is positief, dan is het percentage 50 %. Dus dat zegt niks.
Maar blijkbaar weet niemand het, want ik heb dit al vaker gevraagd, maar nog nooit een duidelijk antwoord gekregen waarom dat percentage dan zo van belang is (behalve dan dat er een internationale richtlijn is, waar ook ieder land anders mee om gaat).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zomaar een plaatje uit de OP:quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Remco2021 het volgende:
Erg raar hoor,
Zijn de vaccinatie spuiten wel goed genoeg of komen mensen dan met het smoesje dat het vooral ongevaccineerden zijn op de ic ?
Hoe zit dat mensen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha en dan weet je dat 1 op de 5 besmet isquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is alleen bij van die teststraten zo. Er zijn ook veel locaties waar je gewoon naar binnen wandelt. Ik zag gisteren wat foto's van drukke testlocaties met mensen in de rij enzo. Zag er niet echt veilig uit imho.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Lees even de vorige 38 topics.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Remco2021 het volgende:
Erg raar hoor,
Hoe zit dat mensen?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kunnen we het antwoord op deze vraag, die dagelijks 10x voorbij komt, wellicht in de OP zetten?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Remco2021 het volgende:
Erg raar hoor,
Hoe zit dat mensen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nog steeds 7 op de 10 COVID-19 patinten op de IC intensive care ongevaccineerdquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Remco2021 het volgende:
Erg raar hoor,
Hoe zit dat mensen?
Uit nieuwe analyses van ziekenhuis- en IC-opnames blijkt nog steeds een hoge werkzaamheid van COVID-19 vaccinatie. De vaccineffectiviteit (VE vaccineffectiviteit) in de periode 11 juli t/m 14 november was 94% tegen ziekenhuisopname en 97% tegen IC-opname. De vaccineffectiviteit gemeten over de afgelopen acht weken was 92% tegen ziekenhuisopname en 96% tegen IC-opname.
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Daarmee zijn er geen grote veranderingen waarneembaar in de vaccineffectiviteit ten opzichte van eerdere analyses begin november.![]()
Geen idee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Remco2021 het volgende:
Erg raar hoor,
Hoe zit dat mensen?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wat een shit moet je invullen om te vliegen
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
ik ben voorquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kunnen we het antwoord op deze vraag, die dagelijks 10x voorbij komt, wellicht in de OP zetten?![]()
Jawel hoor. Je kunt er uit afleiden hoeveel besmettingen er komen en hoe de ziekenhuisbezetting gaat stijgen. Maar dat kan toch wel als een paar uur later de besmettingen bekend zijn. En bovendien blijft het random, afhankelijk van wie en hoeveel er gaan testen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Lees het nog eens... Want je conclusie uit het verhaal wat ik vertel klopt niet.![]()
37 jrquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
Wat is je bmi?
Kidding broBeterschap!
bmi 24![]()
Dat is eigenlijk wel een duidelijk antwoord. Maar het blijft manipulatief natuurlijk. En ik vraag me af of het er in alle landen dan wel vergelijkbaar aan toe gaat wat het testbeleid betreft.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alles boven 5% positief wil eigenlijk zeggen dat je het zicht op het virus kwijt (aan het raken) bent.![]()
Echt?? Ik ga as woensdag. Maar zag voor Spanje dat je basically maar 1 formulier hoefde in te vullen. Leek mij dus mee te vallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een shit moet je invullen om te vliegen![]()
gewoon een private vlucht nemenquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een shit moet je invullen om te vliegen![]()
Mijn suggestie is een (gesloten) veelgestelde vragen topic, waar het antwoord letterlijk uit gekopieerd kan worden of naar verwezen kan worden. Die OP is al schijtla.., eh... coronalangquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kunnen we het antwoord op deze vraag, die dagelijks 10x voorbij komt, wellicht in de OP zetten?![]()
Valt wel mee toch? Die App is eigenlijk wel prima geregeld. Kan je ook gewoon je DCC inladen en met 1QR naar binnen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Op de luchthaven even laten scannen en klaar.
Hopen dat je niet tegelijk met andere kisten land, want anders is het net de Efteling.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt. En een gezondheidsverklaring bij sommige maatschappijen, maar dat is niet meer een " ik verklaar dat "quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt?? Ik ga as woensdag. Maar zag voor Spanje dat je basically maar 1 formulier hoefde in te vullen. Leek mij dus mee te vallen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Haha, twee weken geleden naar Itali gevlogen. Naar Sicili. Zowel voor de heen- als terugreis een gezondheidsverklaring in moeten vullen, Zo'n EU-PLF formulier, en bij aankomst op Sicili zou je je als enige regio van Itali moeten laten testen. Dat laatste niet gedaan, de teststraat was buiten het vliegveld. En de rest van die formulieren heeft ook geen hond naar gevraagd. Konden zo weer in de shredder.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ja, zul je zien als je het niet doet dat er dan net naar gevraagd wordt..![]()
Net gebeld met TUI:quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt?? Ik ga as woensdag. Maar zag voor Spanje dat je basically maar 1 formulier hoefde in te vullen. Leek mij dus mee te vallen.
Je mag eerst dit doorlezen: https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
In essentie: RIVM formulier voor heen en terug
QR code uitprinten
Spaanse QR: https://www.spth.gob.es/ (voor heen vlucht)"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Onze NL app is niet gelden bij het boarden, dan moet je die spaanse hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Die App is eigenlijk wel prima geregeld. Kan je ook gewoon je DCC inladen en met 1QR naar binnen.
Op de luchthaven even laten scannen en klaar.
Hopen dat je niet tegelijk met andere kisten land, want anders is het net de Efteling."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Je kan beter de spth app gebruiken (tip)quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Net gebeld met TUI:
Je mag eerst dit doorlezen: https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
In essentie: RIVM formulier voor heen en terug
QR code uitprinten
Spaanse QR: https://www.spth.gob.es/ (voor heen vlucht)
Meenemen van geprinte QR kan nooit kwaad trouwens.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Yup. Heel mooi ook als je naar de VS vloog, moest ik ook o.a. verklaren dat ik geen banden had of affiliated was met Nazi Duitsland.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. En een gezondheidsverklaring bij sommige maatschappijen, maar dat is niet meer een " ik verklaar dat "
Erg mooi![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: