SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
fipo
/ontopic
Mag dit plaatje in de OP? @Neef_Wuppie
Medicijnen![]()
[ Bericht 49% gewijzigd door jcdragon op 19-11-2021 15:29:07 ]Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
De bedden hebben we wel! Volgens mij rond de 2500, alleen hete personeel is er niet als je uitgaat van 1 op 1 zorg. Dan pleur je er maar mensen bij die lager in de hiërarchie staan, en dan maar 1 op 2 zorg of nog meer. Ja het is inboeten op kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een ziekenhuis is geen militaire organisatie. Wat niet kan dat kan niet, wat ga je doen? De directie ontslaan? Lijkt me top midden in een crisis.
Ik wens ze veel succes. “U moet naar 1500 bedden” Hebben we niet. “Oké, u bent ontslagen” Doei!
Hoe dacht je dat de Canadezen en Amerikanen destijds hier aan land kwamen?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ook een kwestie van tijd. Als de IC vol ligt loopt de afdeling vol, want geen doorstroom meer en wel exponentiële groei, dan de SEH en dan zit je vol. Je onderschat het echt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gebeurt niet.
Als de laatste bedden vergeven zijn dan wordt er getriageerd. Dan krijgen mensen thuis zuurstof en medicatie. Ambulante zorg gaat ook dan door (tenzij ziekenhuizen gebombardeerd worden). En agressie tegen agenten wordt ook dan bestraft en niet getolereerd.Omdat ze bang zijn om niet geholpen te worden als het mis gaat.quote:Hoezo willen mensen ineens niet meer werken? Een piloot die aan het landen is kan ook niet zomaar stoppen met werken.zie email 27 oktober![]()
Duurt niet lang meer voor we toch een bepaalde mate van groepsimmuniteit hebben zoquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Richting 150k besmettingen deze week (en dan mis je er dus nog een hele boel door capaciteitsproblemen).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
clip: alles naar de klote!quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.026 positieve testen
268 ziekenhuisopnames
49 IC-opnames
37 overlijdens![]()
Zoek eens op wat triage inhoudtquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook een kwestie van tijd. Als de IC vol ligt loopt de afdeling vol, want geen doorstroom meer en wel exponentiële groei, dan de SEH en dan zit je vol. Je onderschat het echt.
[..]
Omdat ze bang zijn om niet geholpen te worden als het mis gaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Klap in het gezicht van de bakkers.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen taart, maar een stukje chocola vandaag bij de koffie![]()
Weet iemand hoe het testbeleid met vorig jaar rond deze tijd verschilt? niet zoveel toch?
Behalve dat we nu alle jonge kinderen weer heel massaal testen, en alle gevaccineerde contacten.
Is dat niet gewoon beetje onzinnig aan het worden? Zicht zijn we toch allang kwijt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/quote:Het aantal infecties en ziekenhuisopnames stijgt hard. Het OMT sprak vanochtend uitvoerig over de nieuwste coronagolf. Als er komende week geen kanteling in de cijfers komt, dreigen mogelijk extra maatregelen. De bal ligt bij het kabinet. ‘Het ziet er niet goed uit.’
En:quote:Ingewijden op het Binnenhof melden dat er voorlopig geen Catshuissessie of persconferentie gepland is. ,,Je wil een plateau gaan zien", zegt een ingewijde. ,,Als de aantallen nog dagen doorstijgen, is dat geen goed teken. Je zit met ongeveer 1350 ic-bedden als maximum, daar wil je uit de buurt blijven." Een andere bron meldt: ,,Je zit nu pas op één week, het idee is toch dat je twee weken nodig hebt om het effect van maatregelen te zien."“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Meerssen is erg dicht in de buurt, is ook klein gehucht, wat ze daar in godsnaam gedaan hebben??quote:![]()
Dat weet ik prima. Alleen als je de kraan nog volle bak open hebt staan is dat natuurlijk slechts uitstel van executie. Dan kom je van zelf op het punt dat de ambulance niet meer komt, of je niet meer meeneemt. Vol is vol.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoek eens op wat triage inhoudt
Maar je zit zo vast in je eigen gelijk dat dit gesprek verder zinloos is. Dus ik ga boodschappen halen. Fijne dag verder!zie email 27 oktober![]()
Dat zag natuurlijk iedereen aankomen. Die 1350 bedden hebben we toch ook helemaal niet?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)asisregels~a36b958d/
En:
[..]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: