Nou dit dus, zelfde als een persco die perse op vrijdag moet om alles in het nakomende weekend nog te verbieden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er geen tegenstander van, maar dit is toch niet te doen voor de ondernemers? Vorige week hoorden ze: Joeee, het gaat door! dus ze gaan inkopen, om een week later te horen dat het toch niet doorgaat.
Tijd voor het Vuurwerk Management Team.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ging ook wel stuk dat ze eerst het OMT om advies vroegen. Een stel virologen die gaan beslissen of je met vuurwerk mag knallen. Alles voor de politiek om maar verantwoordelijkheid af te schuiven.
LE-ZENquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:45 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou graag wat artikelen zien vwb de viral loads en duur daarvan bij gevaccineerden.
De huishoudens contacten zijn maar een onderdeel van het leven immers.
quote:Fully vaccinated individuals with delta variant infection had a faster (posterior probability >0·84) mean rate of viral load decline (0·95 log10 copies per mL per day) than did unvaccinated individuals with pre-alpha (0·69), alpha (0·82), or delta (0·79) variant infections. Within individuals, faster viral load growth was correlated with higher peak viral load (correlation 0·42 [95% credible interval 0·13 to 0·65]) and slower decline (–0·44 [–0·67 to –0·18]).
Net de samenleving, druk maken om vraagstukken als zwarte piet en vuurwerk terwijl er veel grotere rampen zich aan het voltrekken zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Wel mooi om te zien dat men hier vooral over het vuurwerkverbod aan het bakkelijen is en haast niemand een comment maakt over de ziekenhuiscijfers.
Erg mooi.
Net als vorig jaar dus, toen er ook genoeg de lucht in geknald werd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Burgemeester heeft hier al gezegd dat ze niet gaan handhaven op vuurwerkverbod.
die is vlotquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is momenteel toch niets ergers dan een vuurwerkverbod?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Wel mooi om te zien dat men hier vooral over het vuurwerkverbod aan het bakkelijen is en haast niemand een comment maakt over de ziekenhuiscijfers.
Erg mooi.
Ik krijg vooral jeuk van de handenwrijvende dwingelandjes die kerona nu heel handig inzetten om hun eigen agenda te pushen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er geen tegenstander van, maar dit is toch niet te doen voor de ondernemers? Vorige week hoorden ze: Joeee, het gaat door! dus ze gaan inkopen, om een week later te horen dat het toch niet doorgaat.
Waarom moeten mensen zich druk maken om de ziekenhuiscijfers als Mark, Hugo en de Dissel dat ook niet doen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Erg mooi.
Nee, gemeente hier had al een vuurwerkverbod en burgemeester heeft zijn zegje daar al over gedaan.quote:
True. Ik ben ook diep in tranen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is momenteel toch niets ergers dan een vuurwerkverbod?
Er zijn zeg maar ook een hele hoop andere redenen om vuurwerk te verbieden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:08 schreef VacaLoca het volgende:
Goede kans dat je straks totaal onnodig geen vuurwerk hebt
Ssshht.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Erg mooi.
Wel een goede samenvatting van de aanpak tot dusver.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik krijg vooral jeuk van de handenwrijvende dwingelandjes die kerona nu heel handig inzetten om hun eigen agenda te pushen.
Niet eens de ballen om te zeggen dat ze gewoon anti vuurwerk zijn, maar je verschuilen achter corona. Overigens had je geen andere uitkomst kunnen verwachten van swiffer bv, dit is ook weer een pijnlijk voorbeeld van zwabberende beleidsmakers. Weer een boel ondernemers naar de knoppen, kost weer emmers met geld
Gaan we weer een zak belastinggeld kapotgooien om die ondernemers schadeloos te stellen, of laten we ze dit keer in hun eigen sop gaarkoken?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we het kunnen maken om nu die ondernemers in hun sop gaar te laten koken, maar tegelijkertijd moet er maar tegen ze gezegd worden dat er geen toekomst meer in zit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaan we weer een zak belastinggeld kapotgooien om die ondernemers schadeloos te stellen, of laten we ze dit keer in hun eigen sop gaarkoken?
Een beetje ondernemer was al 3 jaar geleden uit de vuurwerkbranche gestapt omdat het een aflopende zaak is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler moet nu de portemonnee trekken omdat de politici niet het lef hebben gehad om pakweg in april al een algemeen en permanent verbod op consumentenvuurwerk in te stellen, geheel los van corona. Dat geld kunnen we niet meer uitgeven aan de GGZ, of aan onderwijs, of aan ziekenhuiszorg, of aan het onderhoud aan de A12. Daar vind ik wel wat van.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we het kunnen maken om nu die ondernemers in hun sop gaar te laten koken, maar tegelijkertijd moet er maar tegen ze gezegd worden dat er geen toekomst meer in zit.
Gaat veelal om kinderen of ouderen, die hebben (nog) geen DigiD.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit gaat toch gewoon via de mail? Of kan je specifiek opgeven dat je gebeld wilt worden?
Daar vind ik ook wat van, maar als overheid kun je het niet maken om een sector die bestaansrecht heeft niet te compenseren voor je eigen dwalingen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler moet nu de portemonnee trekken omdat de politici niet het lef hebben gehad om pakweg in april al een algemeen en permanent verbod op consumentenvuurwerk in te stellen, geheel los van corona. Dat geld kunnen we niet meer uitgeven aan de GGZ, of aan onderwijs, of aan ziekenhuiszorg, of aan het onderhoud aan de A12. Daar vind ik wel wat van.
De vuurwerkbranche is sowieso ten dode opgeschreven. Om er dan nog een zak met geld in te storten vind ik persoonlijk vrij zonde.
Maar binnen het huidige overheidsbeleid heeft de sector toch helemaal geen bestaansrecht?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar vind ik ook wat van, maar als overheid kun je het niet maken om een sector die bestaansrecht heeft niet te compenseren voor je eigen dwalingen.
Zo gaat het toch al 21 maanden. Niet de ballen hebben om tijdig een besluit te nemen tot je bijna niet anders meer kunt en dan ter elfder ure roepen 'we moesten wel' en anderen met de problemen opzadelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler moet nu de portemonnee trekken omdat de politici niet het lef hebben gehad om pakweg in april al een algemeen en permanent verbod op consumentenvuurwerk in te stellen, geheel los van corona. Dat geld kunnen we niet meer uitgeven aan de GGZ, of aan onderwijs, of aan ziekenhuiszorg, of aan het onderhoud aan de A12. Daar vind ik wel wat van.
De vuurwerkbranche is sowieso ten dode opgeschreven. Om er dan nog een zak met geld in te storten vind ik persoonlijk vrij zonde.
Overheid en het OMT staan sowieso nogal ver af van de samenleving imo.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, afgelopen o&n was er toch ook een 'eenmalig' vuurwerkverbod meen ik?
Nou, ik heb letterlijk geen énkel verschil gemerkt ten opzichte van andere jaren, gingen nog steeds duizend bommen en granaten de lucht in die avond.
Die Pavlovreactie op alles wat wordt aangekondigd is wel heel vermoeiend he?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook in landen met een hogere vaccinatiegraad stijgen cijfers weer gewoon; vaccineren helpt wel wat, maar lang niet genoeg om aan maatregelen te ontkomen helaas.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:16 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juni 2021:
[ afbeelding ]
Waarom zou je je als gezonde dertiger laten inenten tegen corona?
Door je te laten vaccineren bescherm je bovendien niet alleen jezelf, maar ook anderen. ,,Als genoeg mensen zich laten vaccineren, krijgen we groepsimmuniteit. Dan zijn ook mensen met een verminderde afweer beschermd bij wie vaccinatie niet goed werkt, zoals ouderen, mensen met een auto-immuunziekte of niertransplantatie. Jezelf laten vaccineren is dus ook een kwestie van solidariteit.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)atievragen~aa6a8d5c/
Daarom, heb m’n zooi al binnen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef nattermann het volgende:
De Duitse en Belgische vuurwerkhandelaar is de lachende derde.
Verzuurd zeikland zijn we geworden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Kinderachtig geneuzel weer over het vuurwerk.
Een stel azijn zeikerds wil weer van alles verbieden.
Voor 10 minuten ja. Het scheelde ook vrij aanzienlijk in de ziekenhuisopnames.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, afgelopen o&n was er toch ook een 'eenmalig' vuurwerkverbod meen ik?
Nou, ik heb letterlijk geen énkel verschil gemerkt ten opzichte van andere jaren, gingen nog steeds duizend bommen en granaten de lucht in die avond.
Dat was dit land al even. En dan heb ik het niet over de regering.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verzuurd zeikland zijn we geworden.
Al het artikel van Speknek gelezen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:17 schreef Za het volgende:
Juni 2021:
[ afbeelding ]
WAAROM ZOU JE JE ALS GEZONDE DERTIGER LATEN INENTEN TEGEN CORONA?
Door je te laten vaccineren bescherm je bovendien niet alleen jezelf, maar ook anderen. ,,Als genoeg mensen zich laten vaccineren, krijgen we groepsimmuniteit. Dan zijn ook mensen met een verminderde afweer beschermd bij wie vaccinatie niet goed werkt, zoals ouderen, mensen met een auto-immuunziekte of niertransplantatie. Jezelf laten vaccineren is dus ook een kwestie van solidariteit.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)inatievragen~aa6a8d5
Andere variant, andere situatie. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:17 schreef Za het volgende:
Juni 2021:
[ afbeelding ]
WAAROM ZOU JE JE ALS GEZONDE DERTIGER LATEN INENTEN TEGEN CORONA?
https://www.ad.nl/binnenl(...)atievragen~aa6a8d5c/
Door je te laten vaccineren bescherm je niet alleen jezelf, maar ook anderen!quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:20 schreef TheRabbitEars het volgende:
Al het artikel van Speknek gelezen?
Mogelijk, maar dat is een indirect effect. Op zichzelf voorkomt vaccinatie een groot deel van de transmissie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
IMO maakt vaccinatie het juist vele malen erger, kijk om je heen.
Dat is ook logisch, het virus kan ongemerkt langere tijd bij een persoon rondhangen, soms kunnen gevaccineerden zelfs maandenlang positief testen.
Delta was in juni 2021 ook al een ding toch?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Andere variant, andere situatie. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Inderdaad, maar dat vind ik ook van bijvoorbeeld horeca. Door ontwikkelingen in de samenlevingen worden bepaalde sectoren of bedrijven minder nodig. Dat moeten we niet allemaal in stand willen houden. Industrialisatie heeft gezorgd voor het verdwijnen van veel ambachten. Klimaat- en stikstofproblemen moeten een einde maken aan grootschalige veehouderij. De opkomst van de digitale fotografie heeft een einde gemaakt aan de marktpositie van Kodak. Door de pandemie/endemie kunnen we af met minder horecagelegenheden. Etc.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kijkend naar de schade is het lachwekkend dat vuurwerk überhaupt zo lang toegestaan is geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Kinderachtig geneuzel weer over het vuurwerk.
Een stel azijn zeikerds wil weer van alles verbieden.
Toen begon die hier dominant te worden, pas sinds eind juni zijn de meerderheid van de besmettingen van de Delta variant.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Delta was in juni 2021 ook al een ding toch?
Daar heeft het niets mee te maken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:23 schreef Tocadisco het volgende:
Andere variant, andere situatie. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Oh dat zeker maar dan hadden ze gewoon vorig jaar moeten zeggen: joh, dat verbod is goed bevallen, dat gaan we erin houden ktnxbye. Niet dit geneuzel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijkend naar de schade is het lachwekkend dat vuurwerk überhaupt zo lang toegestaan is geweest.
Correlatie geen causaliteit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:56 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit soort dingen wordt hier continue verteld, maar er blijven gewoon genoeg users hier (en ook buiten FOK!) die moeite hebben dit soort zaken te begrijpen.
Gelukkig hebben we hier een heel mooie hont mooi plaatje voor in de OP, die goed aangeeft hoe bovenstaande in elkaar steekt en waarop duidelijk te zien is dat in absolute aantallen er inderdaad best wat gevaccineerden op de IC en in het ziekenhuis belanden (wat niet onlogisch is gezien de 85% vaccinatiegraad), maar dat dit in relatieve zin in een stuk lagere aantallen dan bij ongevaccineerden het geval is.
Een mooie bolletjesgrafiek, want wie is er nu niet gek op bolletjesijs of de bolletjestrui?
Verder nog even de nuance toevoegen dat juist ouderen en kwetsbaren (met onderliggende klachten zoals hoge bloeddruk, overgewicht, hartklachten e.d.) relatief gezien vaker zijn gevaccineerd dan jongere en gezondere doelgroepen en dat diezelfde ouderen en kwetsbaren derhalve nog steeds op de IC en in het ziekenhuis terecht kunnen komen, juist omdat ze...nou ja...oud en kwetsbaar zijn (daar helpt geen vaccin iets aan natuurlijk), en je komt weer op het punt dat correlatie geen causaliteit inhoudt (belanden oudere kwetsbaren op de IC omdat ze zijn gevaccineerd, omdat het vaccin niet werkt, omdat het vaccin na verloop van tijd minder werkt of omdat ze...nou ja...gewoon simpelweg oud en kwetsbaar zijn?).
Na deze fameuze zin van maar liefst zeven regels wordt het weer tijd om verder te werken.
Goede post, wou ik eigenlijk zeggen.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
19 nov 2147 (1719+428)
18 nov 2110 (1697+413)
17 nov 2077 (1675+402)
16 nov 2071 (1686+385)
15 nov 1985 (1605+380)
14 nov 1863 (1486+377)
13 nov 1790 (1425+365)
12 nov 1755 (1402+353)
Gaat geweldig!
Eens, maar één ding weten we van dit kabinet: eigenstandig zullen ze geen vuurwerkverbod op gaan leggen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:26 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oh dat zeker maar dan hadden ze gewoon vorig jaar moeten zeggen: joh, dat verbod is goed bevallen, dat gaan we erin houden ktnxbye. Niet dit geneuzel.
Piekje bijna bereikt dus. Mooi, dan kan de avondhoreca weer gewoon open.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
19 nov 2147 (1719+428)
18 nov 2110 (1697+413)
17 nov 2077 (1675+402)
16 nov 2071 (1686+385)
15 nov 1985 (1605+380)
14 nov 1863 (1486+377)
13 nov 1790 (1425+365)
12 nov 1755 (1402+353)
Gaat geweldig!
Niet alleen tijdens oud en nieuwquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:28 schreef Simmertje het volgende:
Als mensen nou op een normale manier vuurwerk konden afsteken was er niets aan de hand. Helaas is het gewoon niet normaal meer de laatste jaren. Sommige wijken van Amsterdam lijken letterlijk Syrië tijdens Oud&Nieuw.
Niet alleen tijdens oud en nieuw hoorquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:28 schreef Simmertje het volgende:
Als mensen nou op een normale manier vuurwerk konden afsteken was er niets aan de hand. Helaas is het gewoon niet normaal meer de laatste jaren. Sommige wijken van Amsterdam lijken letterlijk Syrië tijdens Oud&Nieuw.
Op naar het kroegen topic.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Piekje bijna bereikt dus. Mooi, dan kan de avondhoreca weer gewoon open.
Het probleem is al dat illegale vuurwerk ja, maar die krijg je niet zomaar weg door legaal vuurwerk te gaan verbieden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:28 schreef Simmertje het volgende:
Ja dat is echt iets van de laatste jarenquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:28 schreef Simmertje het volgende:
Je weet dat mazelen ook een luchtweg virus is toch? Ook nog een dat ordes van grootte besmettelijker is dan corona.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:26 schreef Za het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken.
Het is nooit maar danook nooit mogelijk geweest herd immunity te verkrijgen noch anderen te beschermen dmv vaccins. Het is een luchtweg virus namelijk.
Daar wordt het nu op gegooid, en de mensen geloven het ook nog, blijven het vaccin verdedigen. Waarom toch.
Formeel gezien wel, het is namelijk niet verboden. Als vorige week gezegd wordt "Ja het kan doorgaan!" en nu wordt er gezegd "nee, het kan niet doorgaan". Dat kun je die ondernemers niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar binnen het huidige overheidsbeleid heeft de sector toch helemaal geen bestaansrecht?
'Laatste jaren'quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:28 schreef Simmertje het volgende:
25 en 20% stijging en dat al week in week uitquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Piekje bijna bereikt dus. Mooi, dan kan de avondhoreca weer gewoon open.
Kan ook mijn leeftijd zijn dat het mij nu eerder opvalt. Maar het aandeel illegale vuurwerk lijkt naar mijn idee wel gestegen en lijkt ook steeds harder en extremer te klinken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is echt iets van de laatste jaren
Wordt eerder alleen maar minder. Ik mocht als kind nog 2 volle dagen vuurwerk afsteken
Zomaar weg niet, nee. Maar wel 70% minder vuurwerkslachtoffers vorig jaar. Dat komt uiteraard ook deels vanwege de lockdown die toen gold, maar het zal toch zeker voor een forse reductie gezorgd hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Het probleem is al dat illegale vuurwerk ja, maar die krijg je niet zomaar weg door legaal vuurwerk te gaan verbieden.
Vroeger hadden een enkeling een bom uit Duitsland of Polen en dat was dan de coole buurman vaak die wel wist wat hij deed. Laatste jaren zie je ook van die 11-jarigen met echt zware zooi lopen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan ook mijn leeftijd zijn dat het mij nu eerder opvalt. Maar het aandeel illegale vuurwerk lijkt naar mijn idee wel gestegen en lijkt ook steeds harder en extremer te klinken.
Mij ook. Wel typisch trouwens want ik ben in mijn huidige wijk vorig jaar eind oktober gaan wonen en toen eigenlijk vanaf begin november was het bijna elke avond raak met zeer zwaar vuurwerk, niet alleen knalvuurwerk maar ook hele pijlenpotten die elke avond werden afgestoken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan ook mijn leeftijd zijn dat het mij nu eerder opvalt. Maar het aandeel illegale vuurwerk lijkt naar mijn idee wel gestegen en lijkt ook steeds harder en extremer te klinken.
Wel een stuk harder ja qua illegale zooi, maar ook wel weer een stuk minder dan de jaren 90/00quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als je gelooft dat het over twee weken magisch gaat dalen, dan valt alles wel mee. Waarom het echter dan al opeens om zou slaan is mij volstrekt onduidelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
25 en 20% stijging en dat al week in week uit
Nou, dat is niet helemaal wat ik zeg.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat vind ik ook van bijvoorbeeld horeca. Door ontwikkelingen in de samenlevingen worden bepaalde sectoren of bedrijven minder nodig. Dat moeten we niet allemaal in stand willen houden. Industrialisatie heeft gezorgd voor het verdwijnen van veel ambachten. Klimaat- en stikstofproblemen moeten een einde maken aan grootschalige veehouderij. De opkomst van de digitale fotografie heeft een einde gemaakt aan de marktpositie van Kodak. Door de pandemie/endemie kunnen we af met minder horecagelegenheden. Etc.
In mijn oude wijk werd afgelopen winter tijdens de avondklok zelfs meerdere avonden allerlei siervuurwerk de lucht in geschoten. Nul keer politie op af gekomen. Tja...quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mij ook. Wel typisch trouwens want ik ben in mijn huidige wijk vorig jaar eind oktber gaan wonen en toen eigenlijk vanaf begin november was het bijna elke avond raak met zeer zwaar vuurwerk, niet alleen knalvuurwerk maar ook hele pijlenpotten die elke avond werden afgestoken.
Gek genoeg dit jaar tot nu toe, nauwelijks iets.... Weird.
Weer dezelfde langspeelplaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:56 schreef Salina het volgende:
Verder nog even de nuance toevoegen dat juist ouderen en kwetsbaren (met onderliggende klachten zoals hoge bloeddruk, overgewicht, hartklachten e.d.) relatief gezien vaker zijn gevaccineerd dan jongere en gezondere doelgroepen en dat diezelfde ouderen en kwetsbaren derhalve nog steeds op de IC en in het ziekenhuis terecht kunnen komen
Maar dat is het ding ook met zwaar illegaal vuurwerk afsteken. Is voor de polizei ook nauwelijks te handhaven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn oude wijk werd afgelopen winter tijdens de avondklok zelfs meerdere avonden allerlei siervuurwerk de lucht in geschoten. Nul keer politie op af gekomen. Tja...
Zo massaal was dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef 4-elements het volgende:
Hoop dat mensen gewoon net als vorig jaar massaal het vuurwerkverbod negeren.
We zijn vermoedelijk inmiddels de trotse bezitters van een natuurlijk reservoir.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:34 schreef Momo het volgende:
Gorilla's en leeuwen in Blijdorp positief getest op corona
Hoe de dieren besmet zijn geraakt, is niet bekend. Sinds het begin van de pandemie werken de medewerkers al volgens een protocol met maatregelen als afstand houden, mondkapjes dragen en handen wassen.
[ twitter ]
Zeker tokkies gonna tok. Maar de meerderheid kapt er toch gewoon netjes mee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef 4-elements het volgende:
Dat niet alleen hoor. Ik was bij iemand die net naast een mooie kansenwijk woont. Daar was om middernacht helemaal niets te merken van een verbod.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat is het ding ook met zwaar illegaal vuurwerk afsteken. Is voor de polizei ook nauwelijks te handhaven.
BOEM! En jochies rennen allemaal weg de huizenblokken in.
15 min later: "Tatuu tatuu tatuu, awel awel awel, wat is hier aan de hand?!?"
Dat dit nodig isquote:Ziekenhuis geeft gele en rode kaart aan agressieve patiënten
In het LangeLand ziekenhuis in Zoetermeer krijgen patiënten die zich agressief gedragen gele en rode kaarten, zegt directievoorzitter Pier Eringa in 1 op 1 op NPO Radio 1.
Een gele kaart betekent "we hebben heel vervelend gedrag van u gezien, dat moet u nooit meer doen" en een rode "u hoeft de volgende keer niet meer in het ziekenhuis te komen". Dat laatste afdwingen is lastig vanwege de zorgplicht, erkent Pieringa, die ook voorzitter is van Stichting Open Nederland.
"Maar je gaat wel blaffen, waarschuwen en hopen dat je daarmee het gedrag beïnvloedt. Want zorgpersoneel dat al onder druk staat, moet er niet nog extra druk bij krijgen van patiënten die zich misdragen."
Al tijden ervaren zorgmedewerkers en ziekenhuisbestuurders agressie van een deel van coronapatiënten en hun bezoek.
1300 slachtoffers (2019) vs 400 (2020)quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef 4-elements het volgende:
Zijn dit van die patiënten (of familie van) die eisen dat de artsen verder zoeken naar het echte probleem, want corona bestaat niet.quote:
Totaal bizar. Het is sowieso te treurig voor woorden dat ziekenhuizen beveiligers etc. in dienst moeten hebben vanwege dit soort volk.quote:
Mooi, beter eerst oefenen voordat het echt nodig is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:37 schreef TheRabbitEars het volgende:
Voorbereiding op code zwart officieel gestart:
[ twitter ]
https://www.demedischspec(...)opname-bij-schaarstequote:Vervolgens beschrijft het Draaiboek welke niet-medische overwegingen wel een rol mogen spelen bij triage in fase 3 stap C waarin geen onderscheid tussen patiënten gemaakt kan worden op basis van medische criteria. Er wordt dan eerst gekeken hoe lang mensen naar verwachting ic-zorg nodig hebben. Patiënten van wie verwacht wordt dat ze minder lang op de ic zullen liggen, krijgen voorrang. Op deze manier worden meer patiënten geholpen en dus meer levens gered.
Grappig hoe er bij argumenten tegen vuurwerk met oud en nieuw steeds dingen er bij gehaald worden die al reeds verboden zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mensen mogen niet meer met bommen smijten op straat terwijl we in een zorgcrisis zitten.
Niks mag ook meer
Ja goede discussie, vooral als het gaat over marginale gewonnen levensjaren en of kwaliteit als het leven voorbij is. Maar als ik gemetastaseerd levercarcinoom blijk te hebben met uitzaaien naar X en Y hoop ik dat ik gewoon alle zorg krijg om er bovenop te komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En we zullen moeten accepteren dat we niet alle zorg die technisch mogelijk is ook daadwerkelijk gaan verlenen. Want zoals je zelf al terecht opmerkt - dat is onbetaalbaar.
Deze pandemie zou op zich een mooi startpunt kunnen zijn voor een dergelijke acceptatie.
Is het raar dat ik er een beetje boos over ben dat dit überhaupt nodig is? Zowel vanuit mensen die niet mee willen werken, maar ook vanuit het gebrek aan urgentie van de overheid.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, beter eerst oefenen voordat het echt nodig is.
.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Grappig hoe er bij argumenten tegen vuurwerk met oud en nieuw steeds dingen er bij gehaald worden die al reeds verboden zijn.
De illegale bommen gaan dus ook gewoon door terwijl het mooiere siervuurwerk verdwijnt.
Of: BOEM! Halve speelplek in de hens. 10 minuten later arriveert de brandweer, wordt belaagd met illegaal vuurwerk, daarna komt de politie, inmiddels 60 jongeren betrokken bij de hinderlaag, politie pakt er twee, agent zwaargewond door een lawinepijl tatuu tatuu komt de ambulance.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat is het ding ook met zwaar illegaal vuurwerk afsteken. Is voor de polizei ook nauwelijks te handhaven.
BOEM! En jochies rennen allemaal weg de huizenblokken in.
15 min later: "Tatuu tatuu tatuu, awel awel awel, wat is hier aan de hand?!?"
Bijna. Het zijn de gordijnspiekers die die jochies en gezinnen eigenlijk niks gunnen en zo hun zin doordrijven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of: BOEM! Halve speelplek in de hens. 10 minuten later arriveert de brandweer, wordt belaagd met illegaal vuurwerk, daarna komt de politie, inmiddels 60 jongeren betrokken bij de hinderlaag, politie pakt er twee, agent zwaargewond door een lawinepijl tatuu tatuu komt de ambulance.
Voor een paar tientjes de wijk ontregeld. Maar het probleem zijn dertienjarige jochies met astronauten en gezinnen met sierpotten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |