In mijn oude wijk werd afgelopen winter tijdens de avondklok zelfs meerdere avonden allerlei siervuurwerk de lucht in geschoten. Nul keer politie op af gekomen. Tja...quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mij ook. Wel typisch trouwens want ik ben in mijn huidige wijk vorig jaar eind oktber gaan wonen en toen eigenlijk vanaf begin november was het bijna elke avond raak met zeer zwaar vuurwerk, niet alleen knalvuurwerk maar ook hele pijlenpotten die elke avond werden afgestoken.
Gek genoeg dit jaar tot nu toe, nauwelijks iets.... Weird.
Weer dezelfde langspeelplaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:56 schreef Salina het volgende:
Verder nog even de nuance toevoegen dat juist ouderen en kwetsbaren (met onderliggende klachten zoals hoge bloeddruk, overgewicht, hartklachten e.d.) relatief gezien vaker zijn gevaccineerd dan jongere en gezondere doelgroepen en dat diezelfde ouderen en kwetsbaren derhalve nog steeds op de IC en in het ziekenhuis terecht kunnen komen
Maar dat is het ding ook met zwaar illegaal vuurwerk afsteken. Is voor de polizei ook nauwelijks te handhaven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn oude wijk werd afgelopen winter tijdens de avondklok zelfs meerdere avonden allerlei siervuurwerk de lucht in geschoten. Nul keer politie op af gekomen. Tja...
Zo massaal was dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef 4-elements het volgende:
Hoop dat mensen gewoon net als vorig jaar massaal het vuurwerkverbod negeren.
We zijn vermoedelijk inmiddels de trotse bezitters van een natuurlijk reservoir.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:34 schreef Momo het volgende:
Gorilla's en leeuwen in Blijdorp positief getest op corona
Hoe de dieren besmet zijn geraakt, is niet bekend. Sinds het begin van de pandemie werken de medewerkers al volgens een protocol met maatregelen als afstand houden, mondkapjes dragen en handen wassen.
[ twitter ]
Zeker tokkies gonna tok. Maar de meerderheid kapt er toch gewoon netjes mee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef 4-elements het volgende:
Dat niet alleen hoor. Ik was bij iemand die net naast een mooie kansenwijk woont. Daar was om middernacht helemaal niets te merken van een verbod.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat is het ding ook met zwaar illegaal vuurwerk afsteken. Is voor de polizei ook nauwelijks te handhaven.
BOEM! En jochies rennen allemaal weg de huizenblokken in.
15 min later: "Tatuu tatuu tatuu, awel awel awel, wat is hier aan de hand?!?"
Dat dit nodig isquote:Ziekenhuis geeft gele en rode kaart aan agressieve patiënten
In het LangeLand ziekenhuis in Zoetermeer krijgen patiënten die zich agressief gedragen gele en rode kaarten, zegt directievoorzitter Pier Eringa in 1 op 1 op NPO Radio 1.
Een gele kaart betekent "we hebben heel vervelend gedrag van u gezien, dat moet u nooit meer doen" en een rode "u hoeft de volgende keer niet meer in het ziekenhuis te komen". Dat laatste afdwingen is lastig vanwege de zorgplicht, erkent Pieringa, die ook voorzitter is van Stichting Open Nederland.
"Maar je gaat wel blaffen, waarschuwen en hopen dat je daarmee het gedrag beïnvloedt. Want zorgpersoneel dat al onder druk staat, moet er niet nog extra druk bij krijgen van patiënten die zich misdragen."
Al tijden ervaren zorgmedewerkers en ziekenhuisbestuurders agressie van een deel van coronapatiënten en hun bezoek.
1300 slachtoffers (2019) vs 400 (2020)quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef 4-elements het volgende:
Zijn dit van die patiënten (of familie van) die eisen dat de artsen verder zoeken naar het echte probleem, want corona bestaat niet.quote:
Totaal bizar. Het is sowieso te treurig voor woorden dat ziekenhuizen beveiligers etc. in dienst moeten hebben vanwege dit soort volk.quote:
Mooi, beter eerst oefenen voordat het echt nodig is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:37 schreef TheRabbitEars het volgende:
Voorbereiding op code zwart officieel gestart:
[ twitter ]
https://www.demedischspec(...)opname-bij-schaarstequote:Vervolgens beschrijft het Draaiboek welke niet-medische overwegingen wel een rol mogen spelen bij triage in fase 3 stap C waarin geen onderscheid tussen patiënten gemaakt kan worden op basis van medische criteria. Er wordt dan eerst gekeken hoe lang mensen naar verwachting ic-zorg nodig hebben. Patiënten van wie verwacht wordt dat ze minder lang op de ic zullen liggen, krijgen voorrang. Op deze manier worden meer patiënten geholpen en dus meer levens gered.
Grappig hoe er bij argumenten tegen vuurwerk met oud en nieuw steeds dingen er bij gehaald worden die al reeds verboden zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mensen mogen niet meer met bommen smijten op straat terwijl we in een zorgcrisis zitten.
Niks mag ook meer
Ja goede discussie, vooral als het gaat over marginale gewonnen levensjaren en of kwaliteit als het leven voorbij is. Maar als ik gemetastaseerd levercarcinoom blijk te hebben met uitzaaien naar X en Y hoop ik dat ik gewoon alle zorg krijg om er bovenop te komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En we zullen moeten accepteren dat we niet alle zorg die technisch mogelijk is ook daadwerkelijk gaan verlenen. Want zoals je zelf al terecht opmerkt - dat is onbetaalbaar.
Deze pandemie zou op zich een mooi startpunt kunnen zijn voor een dergelijke acceptatie.
Is het raar dat ik er een beetje boos over ben dat dit überhaupt nodig is? Zowel vanuit mensen die niet mee willen werken, maar ook vanuit het gebrek aan urgentie van de overheid.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, beter eerst oefenen voordat het echt nodig is.
.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Grappig hoe er bij argumenten tegen vuurwerk met oud en nieuw steeds dingen er bij gehaald worden die al reeds verboden zijn.
De illegale bommen gaan dus ook gewoon door terwijl het mooiere siervuurwerk verdwijnt.
Of: BOEM! Halve speelplek in de hens. 10 minuten later arriveert de brandweer, wordt belaagd met illegaal vuurwerk, daarna komt de politie, inmiddels 60 jongeren betrokken bij de hinderlaag, politie pakt er twee, agent zwaargewond door een lawinepijl tatuu tatuu komt de ambulance.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat is het ding ook met zwaar illegaal vuurwerk afsteken. Is voor de polizei ook nauwelijks te handhaven.
BOEM! En jochies rennen allemaal weg de huizenblokken in.
15 min later: "Tatuu tatuu tatuu, awel awel awel, wat is hier aan de hand?!?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |