Moeilijk vraagstuk, natuurlijk wil je scholen niet dichtgooien, maar de besmettingen zitten momenteel wel voor 20% bij kinderen en pubers en het lijkt me stug dat dat geen effect heeft op besmetting richting oudere groepen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:53 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je te zeggen? Dat scholen weer dicht moeten?
Je leest de laatste dagen weer veel verhalen over besmettingen op scholen, maar als ik om me heen kijk is er in mijn omgeving geen enkele school die klassen naar huis hoeft te sturen.
Ik werk zelf op een (vo) school en af en toe een besmetting, maar geen (grote) clusters.
Ik denk dat het veel te ver gaat om dan maar het hele onderwijs weer plat te leggen. Klassen naar huis sturen waar nodig, maar ik zou nog niet verder gaan.
Dankje,quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zijn de laatste cijfers, gisteren gepubliceerd door het RIVM: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0
[ afbeelding ]
Als je naar de IC kijkt, is het aantal gevaccineerden maar 1 procentpunt hoger dan vorige maand.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dankje,
Maar daar zie je dat er wel een tendens gaande is. Een behoorlijke stijging onder volledig gevaccineerden en een redelijk stabilisatie onder ongevaccineerden.
En de IC is waar de pijn grotendeels ligt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar de IC kijkt, is het aantal gevaccineerden maar 1 procentpunt hoger dan vorige maand.
Daarom heb ik liever dat de ouderen zich isoleren zodat die link er niet is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moeilijk vraagstuk, natuurlijk wil je scholen niet dichtgooien, maar de besmettingen zitten momenteel wel voor 20% bij kinderen en pubers en het lijkt me stug dat dat geen effect heeft op besmetting richting oudere groepen.
Jep.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En de IC is waar de pijn grotendeels ligt.
Absoluut, mee eens. Alleen op scholen waar het(nog) geen probleem is, zou ik nog niets doen. Wel scherp en alert blijven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moeilijk vraagstuk, natuurlijk wil je scholen niet dichtgooien, maar de besmettingen zitten momenteel wel voor 20% bij kinderen en pubers en het lijkt me stug dat dat geen effect heeft op besmetting richting oudere groepen.
Stabilisatie ? Er zijn al 224 ongevaccineerde opgenomen in NOV op de IC en we zijn amper halverwege de maandquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dankje,
Maar daar zie je dat er wel een tendens gaande is. Een behoorlijke stijging onder volledig gevaccineerden en een redelijk stabilisatie onder ongevaccineerden.
Tja, maar ondertussen zijn er ook heel wat ouderen afhankelijk van hun volwassen kinderen voor mantelzorg.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom heb ik liever dat de ouderen zich isoleren zodat die link er niet is.
Hele klassen besmet geweest en klaar. Daarna kan het dan wel weer. Of aks de ongevaccineerden zich laten vaccineren of geboosterd zijn asap.
Op die manier kunnen de scholen open blijven zonder dat de opa's en oma's massaal besmet worden de komende 6 weken.
@Lenny_Leonard heeft gisteren uiteen gezet dat er ook flinke pijn zit op cohort en SEH, omdat SEH weer op oude hoeveelheid zit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En de IC is waar de pijn grotendeels ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was leuk je te kennen. Kun je de taart van vanmiddag nog wel posten?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen weer eens "fysiek" boodschappeb gaan doen (ipv laten bezorgen)
Sowieso kut, Jezus wat een lading bejaarden in die supermarkt op de vrijdagochtend. Was te verwachten natuurlijk
Maar er stond ook een test-bus op het parkeerterrein vd supermarkt.
En een rij die daar stond, holy moly! Zeker een man of 40 stonden in de rij...
De 'rona is real in my town yo.
Als je kijkt naar aantallen zie je dat deze onder gevaccineerden hard stijgen. Van stuk of 30 in de zomermaanden tot vorige maand al 100+ en deze maand gaat nog hoger uitvallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar de IC kijkt, is het aantal gevaccineerden maar 1 procentpunt hoger dan vorige maand.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen weer eens "fysiek" boodschappeb gaan doen (ipv laten bezorgen)
Sowieso kut, Jezus wat een lading bejaarden in die supermarkt op de vrijdagochtend. Was te verwachten natuurlijk
De 'rona is real in my town yo.En al die bejaarden worden besmet door de vakkenvullers van 15. Dus daarom moeten de scholen dicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ofzo.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmorgen weer eens "fysiek" boodschappen gaan doen (ipv laten bezorgen)
De 'rona is real in my town yo.Kunnen ze daar geen vaccinatiebus naast zetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zitten op 2/3 van de maand, en kijk voor de grap eens naar de stijging onder gevaccineerden. Van stuk of 30, naar nu al 3-4 keer zoveel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:01 schreef groenen het volgende:
[..]
Stabilisatie ? Er zijn al 224 ongevaccineerde opgenomen in NOV op de IC en we zijn amper halverwege de maand
Alleen de ubermensch overleeft coronaquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:30 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ahh 2e wo vergelijking incomingggg
Oke, duidelijk, die had ik gemist.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Lenny_Leonard heeft gisteren uiteen gezet dat er ook flinke pijn zit op cohort en SEH, omdat SEH weer op oude hoeveelheid zit.
Als ambulances niet af kunnen leveren is dat eigenlijk een indicatie.
Jaa ik weet, maar wat moeten we anders doen? Scholen dicht is ook zwaar kut.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:01 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Tja, maar ondertussen zijn er ook heel wat ouderen afhankelijk van hun volwassen kinderen voor mantelzorg.
Ja, leuk. Maar het is 1361 ongevaccineerd vs. 385 gevaccineerd. Dan is het toch duidelijk dat een hogere vaccinatiegraad zou helpen de druk op de IC te verlichten?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar aantallen zie je dat deze onder gevaccineerden hard stijgen. Van stuk of 30 in de zomermaanden tot vorige maand al 100+ en deze maand gaat nog hoger uitvallen.
Terwijl onder ongevaccineerden de stijging qua aantallen veel kleiner is.
Drukte op IC -> Ongevaccineerden vaccinerenquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oke, duidelijk, die had ik gemist.
Koos testloos till I die hier hoor!quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was leuk je te kennen. Kun je de taart van vanmiddag nog wel posten?
Heb je de GGD in je testament opgenomen?
Het wordt tijd om die verantwoordelijkheid ook naar die ouderen te liggen. Ik zie een prima taak weggelegd voor H&M om een presentatie te geven over de leeftijd van de mensen die in het ziekenhuis belanden. Er zijn vast prachtige cijfers om te onderbouwen dat deze ouderen terughoudender moeten zijn, minder of niet op kleinkinderen te passen, horeca wat vaker links moeten laten liggen en contact beperkt moeten houden met een select gezelschap mensen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onmogelijk, discriminatie, tweederangsburgers etc.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom heb ik liever dat de ouderen zich isoleren zodat die link er niet is.
Hele klassen besmet geweest en klaar. Daarna kan het dan wel weer. Of aks de ongevaccineerden zich laten vaccineren of geboosterd zijn asap.
Op die manier kunnen de scholen open blijven zonder dat de opa's en oma's massaal besmet worden de komende 6 weken.
Waarom moet een kleding-keten hier een presentatie over geven?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het wordt tijd om die verantwoordelijkheid ook naar die ouderen te liggen. Ik zie een prima taak weggelegd voor H&M om een presentatie te geven over de leeftijd van de mensen die in het ziekenhuis belanden. Er zijn vast prachtige cijfers om te onderbouwen dat deze ouderen terughoudender moeten zijn, minder of niet op kleinkinderen te passen, horeca wat vaker links moeten laten liggen en contact beperkt moeten houden met een select gezelschap mensen.
Maar zoals gebruikelijk laten we alleen de niet risicogroep de gevolgen ondervinden van maatregelen en maken we geen woord vuil aan dat deze volwassen personen ook een verantwoordelijkheid hebben.
No shit Sherlock, maar we hebben het toch over maatregelen die besmettingen en opnames moeten laten afnemen? Onder ongevaccineerden is er qua aantallen de laatste 3-4 maanden niet veel stijging te bemerken. Juist onder gevaccineerden is er sprake van een stijging.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar het is 1361 ongevaccineerd vs. 385 gevaccineerd. Dat is het toch duidelijk dat een hogere vaccinatiegraad zou helpen de druk op de IC te verlichten?
Uiteraard bedoel ik hier het (tragi) komische duo van de persconferenties.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom moet een kleding-keten hier een presentatie over geven?
Eh, wat? Dit is allemaal een reactie op dit, he:quote:
Het antwoord is dus: ja, een hogere vaccinatiegraad zou enorm helpen. En dan kom je terug met "no shit sherlock"quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:48 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Ja want een hogere vaccinatiegraad is DE oplossing.
Waar precies zeg ik dit, waar suggereer ik een complot?quote:Op vrijdag 19 november 2021 10:59 schreef Momo het volgende:
Jij zegt eigenlijk dat iedereen die "medisch expert" dit al sinds begin uitrol vaccin weten en in het complot zitten?
Het was niet gebaseerd op de 1e variant, vwb geen overdracht.quote:Je hebt soms nieuwe inzichten in de wetenschap. Bovendien was al dat onderzoek gebaseerd op de gewone corona variant.
Eens.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het wordt tijd om die verantwoordelijkheid ook naar die ouderen te liggen. Ik zie een prima taak weggelegd voor H&M om een presentatie te geven over de leeftijd van de mensen die in het ziekenhuis belanden. Er zijn vast prachtige cijfers om te onderbouwen dat deze ouderen terughoudender moeten zijn, minder of niet op kleinkinderen te passen, horeca wat vaker links moeten laten liggen en contact beperkt moeten houden met een select gezelschap mensen.
Maar zoals gebruikelijk laten we alleen de niet risicogroep de gevolgen ondervinden van maatregelen en maken we geen woord vuil aan dat deze volwassen personen ook een verantwoordelijkheid hebben.
Waarom? We laten tieners van 14 ook niet in bars voir hun bestwil.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Onmogelijk, discriminatie, tweederangsburgers etc.
2020 all over again.
Ik heb toch gewoon gelijk?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, wat? Dit is allemaal een reactie op dit, he:
[..]
Het antwoord is dus: ja, een hogere vaccinatiegraad zou enorm helpen. En dan kom je terug met "no shit sherlock"
Een deel van het kwaad is inderdaad al geschied, met dank aan, maar het lijkt me dat er nog steeds veel winst valt te behalen: zo'n 50% op de verpleegafdeling en 70% op de IC...quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, maar we hebben het toch over maatregelen die besmettingen en opnames moeten laten afnemen? Onder ongevaccineerden is er qua aantallen de laatste 3-4 maanden niet veel stijging te bemerken. Juist onder gevaccineerden is er sprake van een stijging.
De booster lijkt er ook voor te zorgen dat de kans op het verspreiden van het virus wanneer je gevaccineerd bent flink omlaag gaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb toch gewoon gelijk?
Juist onder gevaccineerden neemt het aantal besmettingen en opnames (ic en kliniek) het hardste toe. Dan is vaccineren toch niet DE oplossing?
Boosters ja, maar je focussen op gezonde 50-ers die gezond zijn en zich niet willen laten vaccineren is zonde van je tijd en energie EN gaat de zorg geen fuck helpen.
Je verspreid alsnog minder wanneer gevaccineerd en haalt de Russische roulette factor weg maar vind ook dat de focus meer op 50+ moet liggen nu dan ongevaccineed vs gevaccineerd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Juist onder gevaccineerden neemt het aantal besmettingen en opnames (ic en kliniek) het hardste toe. Dan is vaccineren toch niet DE oplossing?
Boosters ja, maar je focussen op gezonde 50-ers die gezond zijn en zich niet willen laten vaccineren is zonde van je tijd en energie EN gaat de zorg geen fuck helpen.
Zoals ik al zei, vorig jaar werd daar al van gezegd "kan niet", "discriminatie", "tweederangsburgers creeren" en meer van dat soort kreten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom? We laten tieners van 14 ook niet in bars voir hun bestwil.
Plus zodra ze onlangs gevaccineerd, geboosterd of hersteld zijn weer toegang.
Kan zelfs dmv een ouderenuurtje bv plus streng advies om prive goed op te letten.
Kwetsbaar blijft kwetsbaar, natuurlijk helpt het vaccin in heel veel gevallen tegen erger, maar een 80-jarige longpatient die gevaccineerd is, komt waarschijnlijk toch op de kliniek/ic terecht na besmetting, met een booster wordt die kans weer een stuk kleiner.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je verspreid alsnog minder wanneer gevaccineerd en haalt de Russische roulette factor weg maar vind ook dat de focus meer op 50+ moet liggen nu dan ongevaccineed vs gevaccineerd.
Toch scheelt het aanzienlijk in de opnames bij de 50-ersquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
IMO maakt vaccinatie het juist vele malen erger, kijk om je heen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
En ondanks alles voorkomt vaccinatie nog steeds een fors deel van de transmissie.
Er is al uit onderzoek gebleken dat dit niet zo is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef Za het volgende:
Ik ben er zeker van dat de viral loads van gevaccineerden hoger zijn en langduriger dan bij ongevaccineerden vwb de asymptomatische gevallen. Daarnaast waant men zich gevaccineerd veilig, ook voor anderen, wat het allemaal nog dramatischer maakt.
Wetenschappelijke literatuur is het niet met je eens.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
IMO maakt vaccinatie het juist vele malen erger, kijk om je heen.
Dat is ook logisch, het virus kan ongemerkt langere tijd bij een persoon rondhangen, soms kunnen gevaccineerden zelfs maandenlang positief testen.
Ik ben er zeker van dat de viral loads van gevaccineerden hoger zijn en langduriger dan bij ongevaccineerden vwb de asymptomatische gevallen. Daarnaast waant men zich gevaccineerd veilig, ook voor anderen, wat het allemaal nog dramatischer maakt.
Nee, daarom raken 6 van de 8 mensen allemaal besmet, allen gevaccineerd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:26 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Wetenschappelijke literatuur is het niet met je eens.
Als je ongevaccineerd bent heb je een véél grotere kans om in het ziekenhuis te belanden en een nóg grotere kans om op de IC te belanden. We hebben een vaccinatiegraad van 85% dus je moet de aantallen die in het ziekenhuis/IC liggen in verhouding zien met het totale aantal. Laten we voor het gemak (kinderen en jongeren pakken we ook mee) even zeggen: 85% en 15% van 17 miljoen mensen: 14.45 miljoen vs 2.55 miljoenquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een R0 van rond de 7 is wat het dramatisch maakt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
IMO maakt vaccinatie het juist vele malen erger, kijk om je heen.
Dat is ook logisch, het virus kan ongemerkt langere tijd bij een persoon rondhangen, soms kunnen gevaccineerden zelfs maandenlang positief testen.
Waar zijn deze representatieve onderzoeken, ook voor wat betreft de viral loads?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Er is al uit onderzoek gebleken dat dit niet zo is.
Een gevaccineerde is veel korter besmettelijk dan een ongevaccineerde.
Mooi...quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De enige manier om niet te verdwalen in dichte mist, is door zeer flexibel te zijn in je bestemming.
Als je 30 jaar bent en kerngezond, heb je in 99,99% van de gevallen niks te vrezen bij een besmetting.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je ongevaccineerd bent heb je een véél grotere kans om in het ziekenhuis te belanden en een nóg grotere kans om op de IC te belanden. We hebben een vaccinatiegraad van 85% dus je moet de aantallen die in het ziekenhuis/IC liggen in verhouding zien met het totale aantal. Laten we voor het gemak (kinderen en jongeren pakken we ook mee) even zeggen: 85% en 15% van 17 miljoen mensen: 14.45 miljoen vs 2.55 miljoen
14.45 miljoen vs 2.55 miljoen. Leg de cijfers uit die tabel ernaast en hopelijk gaat er dan een lichtje branden waarom vaccineren belangrijk is en hoe veel leger de ziekenhuizen/IC's nu zouden zijn bij een hogere vaccinatiegraad.
https://www.thelancet.com(...)(21)00648-4/fulltextquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:34 schreef Za het volgende:
[..]
Waar zijn deze representatieve onderzoeken, ook voor wat betreft de viral loads?
Het is maar net waar je gaat zoeken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:26 schreef TheRabbitEars het volgende:
Wetenschappelijke literatuur is het niet met je eens.
Je blijft dit nu dus roepen na een soort disclaimer van "ja er zijn ook zoveel onderzoeken" om de resultaten je gezwam niet in de weg te laten zitten?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het is maar net waar je gaat zoeken.
Indien gewenst kun je 900 artikelen vinden met onderzoeken waarin zou zijn aangetoond mondkapjes niet werkzaam zijn, en met dezelfde moeite vind je artikelen die exact het tegenovergestelde beweren.
Ook voor wat betreft de besmettelijkheid van kleine kinderen, van "spelen geen enkele rol" tot de grootste besmetters.
Geloof wat je wil/uitkomt.
Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk maar vermoedelijk besmettelijker, een prik in de spier heeft geen effect op het slijmvlies in de neusholte, het is wat het is, kinderen zijn de aanjagers van de pandemie, altijd geweest ook.
Ik zou graag wat artikelen zien vwb de viral loads en duur daarvan bij gevaccineerden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:38 schreef speknek het volgende:
https://www.thelancet.com(...)(21)00648-4/fulltext
Aantal participanten is wat laag, maar toch.
Moet toch wat als je alleen maar thuis mag zittenquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat mensen nog steeds in discussie gaan met Za over zijn langspeelplaat met betrekking tot vaccinaties.
Ja, ik mis alleen voorbeeldland Israëlquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat mensen nog steeds in discussie gaan met Za over zijn langspeelplaat met betrekking tot vaccinaties.
Van "vaccinatiegraad verhogen heeft geen zin" naar "gezonde ongevaccineerde 50-ers laten vaccineren heeft geen zin" naar praten over 50-minners. Krijg je geen spierpijn van al dat verplaatsen van die doelpalen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je 30 jaar bent en kerngezond, heb je in 99,99% van de gevallen niks te vrezen bij een besmetting.
Als je 80 bent en wel gevaccineerd heb je waarschijnlijk wel wat te vrezen zie de doorbraakinfecties de laatste weken. Natuurlijk helpt het vaccin, maar voor een groot deel van de gezonde mensen onder de 50 jaar helpt het nauwelijks.
Dan kun je je blind staren op vaccinatiegraad, maar er zijn factoren die belangrijker zijn zoals leeftijd en onderliggend lijden.
Gezonde 50 minners zorgen niet voor een overbelasting in de zorg.
Je bent ooit wijsgemaakt dat je je moest laten vaccineren voor een ander, doe het voor een ander. Als gevaccineerde ben je veilig, herd immunity etc.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:45 schreef Qarrad het volgende:
Je blijft dit nu dus roepen na een soort disclaimer van "ja er zijn ook zoveel onderzoeken" om de resultaten je gezwam niet in de weg te laten zitten?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:45 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou graag wat artikelen zien vwb de viral loads en duur daarvan bij gevaccineerden.
De huishoudens contacten zijn maar een onderdeel van het leven immers.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het is maar net waar je gaat zoeken.
Indien gewenst kun je 900 artikelen vinden met onderzoeken waarin zou zijn aangetoond mondkapjes niet werkzaam zijn, en met dezelfde moeite vind je artikelen die exact het tegenovergestelde beweren.
Ook voor wat betreft de besmettelijkheid van kleine kinderen, van "spelen geen enkele rol" tot de grootste besmetters.
Geloof wat je wil/uitkomt.
....
Nee hoor, jij wel?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Van "vaccinatiegraad verhogen heeft geen zin" naar "gezonde ongevaccineerde 50-ers laten vaccineren heeft geen zin" naar praten over 50-minners. Krijg je geen spierpijn van al dat verplaatsen van die doelpalen?
Sowieso. Volwassen mensen die knalletjes moeten afsteken om hun gevoel van "geluk" te verhogen.quote:
Wat doe jij om je geluk te verhogen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sowieso. Volwassen mensen die knalletjes moeten afsteken om hun gevoel van "geluk" te verhogen.
Honestly....
Steek vrijwel alleen siervuurwerk af, heb je daar ook een mening over?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sowieso. Volwassen mensen die knalletjes moeten afsteken om hun gevoel van "geluk" te verhogen.
Honestly....
Taart eten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:50 schreef Coco het volgende:
[..]
Wat doe jij om je geluk te verhogen?
Check die blauwe letters, dat zegt genoeg toch?quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:50 schreef Coco het volgende:
[..]
Wat doe jij om je geluk te verhogen?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Check die blauwe letters, dat zegt genoeg toch?
Ik verplaats geen doelpalen. Vaccinatiegraad in het algemeen verhogen heeft zin want daarmee pak je alle leeftijden en groepen mee, ook de kwetsbaren. Vaccinatiegraad van 50-ers en hoger heeft nog meer zin want focus op kwetsbaren. Vaccinatiegraad van 50-minners verhogen heeft minder zin dan bovengenoemde maar nog steeds zin qua druk op de zorg en qua verspreiding.quote:
Goede post dit, eens.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iets over vaccineren van ouderen. Een bepaalde user die vaccineren nog immer stom vindt. Andere users die weer vinden dat het stom is dat hij dat stom vindt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb hier weer eens een ouderwetse verkoudheid te pakken; eerste sinds 2020![]()
Wat heb ik hier gemist?
Klap in het gezicht van de feestdagen van @Predator40quote:
Mondmaskers hebben schijnbaar nog veel meer zin.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik verplaats geen doelpalen. Vaccinatiegraad in het algemeen verhogen heeft zin want daarmee pak je alle leeftijden en groepen mee, ook de kwetsbaren. Vaccinatiegraad van 50-ers en hoger heeft nog meer zin want focus op kwetsbaren. Vaccinatiegraad van 50-minners verhogen heeft minder zin dan bovengenoemde maar nog steeds zin qua druk op de zorg en qua verspreiding.
Dit soort dingen wordt hier continue verteld, maar er blijven gewoon genoeg users hier (en ook buiten FOK!) die moeite hebben dit soort zaken te begrijpen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je ongevaccineerd bent heb je een véél grotere kans om in het ziekenhuis te belanden en een nóg grotere kans om op de IC te belanden. We hebben een vaccinatiegraad van 85% dus je moet de aantallen die in het ziekenhuis/IC liggen in verhouding zien met het totale aantal. Laten we voor het gemak (kinderen en jongeren pakken we ook mee) even zeggen: 85% en 15% van 17 miljoen mensen: 14.45 miljoen vs 2.55 miljoen
14.45 miljoen vs 2.55 miljoen. Leg de cijfers uit die tabel ernaast en hopelijk gaat er dan een lichtje branden waarom vaccineren belangrijk is en hoe veel leger de ziekenhuizen/IC's nu zouden zijn bij een hogere vaccinatiegraad.
https://nos.nl/artikel/24(...)elijk-vuurwerkverbodquote:Dit jaar toch een landelijk vuurwerkverbod
Er komt dit jaar opnieuw een landelijk vuurwerkverbod rond de jaarwisseling. De druk op de ziekenhuizen is door corona hoog, daar moeten geen honderden vuurwerkslachtoffers bovenop komen, vindt het demissionaire kabinet. Gisteren meldden ingewijden dat er geen verbod zou komen.
Vorig jaar gold ook een landelijk vuurwerkverbod in verband met corona. Daardoor gebeurden er veel minder ongelukken . Er meldden zich 108 mensen met letsel in de ziekenhuizen en 275 bij de huisartsenposten. Het gemiddelde aantal gewonden in andere jaren was ruim duizend.
De Vereniging Nederlandse Gemeenten en de burgemeesters van het Veiligheidsberaad hebben het kabinet deze week in een brandbrief gevraagd om ook dit jaar een verbod in te stellen op de verkoop en het afsteken van vuurwerk.
Bedankt voor de aanvulling en het compliment. Ik heb de OP eigenlijk nog niet bekeken, ga ik nu doenquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:56 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit soort dingen wordt hier continue verteld, maar er blijven gewoon genoeg users hier (en ook buiten FOK!) die moeite hebben dit soort zaken te begrijpen.
Gelukkig hebben we hier een heel mooie hont mooi plaatje voor in de OP, die goed aangeeft hoe bovenstaande in elkaar steekt en waarop duidelijk te zien is dat in absolute aantallen er inderdaad best wat gevaccineerden op de IC en in het ziekenhuis belanden (wat niet onlogisch is gezien de 85% vaccinatiegraad), maar dat dit in relatieve zin in een stuk lagere aantallen dan bij ongevaccineerden het geval is.
Een mooie bolletjesgrafiek, want wie is er nu niet gek op bolletjesijs of de bolletjestrui?
Verder nog even de nuance toevoegen dat juist ouderen en kwetsbaren (met onderliggende klachten zoals hoge bloeddruk, overgewicht, hartklachten e.d.) relatief gezien vaker zijn gevaccineerd dan jongere en gezondere doelgroepen en dat diezelfde ouderen en kwetsbaren derhalve nog steeds op de IC en in het ziekenhuis terecht kunnen komen, juist omdat ze...nou ja...oud en kwetsbaar zijn (daar helpt geen vaccin iets aan natuurlijk), en je komt weer op het punt dat correlatie geen causaliteit inhoudt (belanden oudere kwetsbaren op de IC omdat ze zijn gevaccineerd, omdat het vaccin niet werkt, omdat het vaccin na verloop van tijd minder werkt of omdat ze...nou ja...gewoon simpelweg oud en kwetsbaar zijn?).
Na deze fameuze zin van maar liefst zeven regels wordt het weer tijd om verder te werken.
Goede post, wou ik eigenlijk zeggen.
hihi brandbrief.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
Oh nou is er toch een landelijk vuurwerkverbod.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)elijk-vuurwerkverbod
Ik zit al aan mijn zoveelste sinds juli. Meisje waarmee ik date had afgelopen woensdag keelklachten en nu heb ik exact dezelfde klachten. Mijn immuunsysteem maakt overuren de afgelopen maanden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb hier weer eens een ouderwetse verkoudheid te pakken; eerste sinds 2020![]()
Wat heb ik hier gemist?
Letterlijk gisteren was het nog niet nodig. Voortschrijdend inzicht is goed, maar dit is wel erg zwabberend.quote:
Vuurwerkbranche begint bevoorraden winkels na uitblijven adviesquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nu zet je de doelpalen weer ergens anders neer. Je doet 't er gewoon om hè.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mondmaskers hebben schijnbaar nog veel meer zin.
Oplossing: lockdowns! Meer! Meer! Helpt zo goed. Behalve voor je immuunsysteem danquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zit al aan mijn zoveelste sinds juli. Meisje waarmee ik date had afgelopen woensdag keelklachten en nu heb ik exact dezelfde klachten. Mijn immuunsysteem maakt overuren de afgelopen maanden.
Ik denk dat ik de afgelopen vier maanden vaker wel dan niet verkouden ben geweest.
We groeien met de maatregelen mee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:59 schreef _serial_ het volgende:
Kunnen ze ook weer mee stoppen dan. En meteen faillissement aanvragen, die branche keert niet meer terug.
Vorig jaar scheelde het 70% vuurwerkslachtoffers dus ik snap de keuze goedquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als iedereen gevaccineerd is liggen er alleen maar gevaccineerde mensen in het ziekenhuis!!!111! Het bewijs dat vaccins niet werken!!quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, maar we hebben het toch over maatregelen die besmettingen en opnames moeten laten afnemen? Onder ongevaccineerden is er qua aantallen de laatste 3-4 maanden niet veel stijging te bemerken. Juist onder gevaccineerden is er sprake van een stijging.
Erg leuk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben er geen tegenstander van, maar dit is toch niet te doen voor de ondernemers? Vorige week hoorden ze: Joeee, het gaat door! dus ze gaan inkopen, om een week later te horen dat het toch niet doorgaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat vooral niemand snapt is waarom het gisteren nog niet hoefde. Sowieso: waarom zo lang wachten dat de bevoorrading van de winkels al begonnen is? Is het echt zo moeilijk om een week vooruit te denken?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorig jaar scheelde het 70% vuurwerkslachtoffers dus ik snap de keuze goed
Ik zou ook snel nog een avondklok invoeren.......quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vuurwerkbranche begint bevoorraden winkels na uitblijven advies
Kunnen ze ook weer mee stoppen dan. En meteen faillissement aanvragen, die branche keert niet meer terug.
Niet verrast hier, ondanks dat bericht van gisteren, zat er al wel aan te komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
70% van hoeveel normaal?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorig jaar scheelde het 70% vuurwerkslachtoffers dus ik snap de keuze goed
Tijd voor nieuwe ingewijden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
Gisteren meldden ingewijden dat er geen verbod zou komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |