Ik denk dat er weinig over te zeggen is zo lang van tevoren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:39 schreef groenen het volgende:
Hoi, ik heb een skitrip staan naar Oostenrijk in Maart. Denken jullie dat dit dan een Covid vrij walhalla is?
Sorry, beetje mijn schuldquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Kunnen we slowchat in de SC doen?
Dank!
Ben benieuwd morgen, onze club heeft schijt aan die regels maar we spelen uit dus weten niet of zij zich wel aan de regels houden. Kantine daar heeft ook geen zicht op het veld en nemen toch altijd wel een man/vrouw of 20 aan publiek mee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Ze gaan bij ons dus niemand wegsturen die een biertje komt pakken. Wel met QR en vaste zitplek geloof ik. Perfect zicht op het veld.
We varen in de mistquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig over te zeggen is zo lang van tevoren.
Ik denk dat je zonder booster de piste niet opkomt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:39 schreef groenen het volgende:
Hoi, ik heb een skitrip staan naar Oostenrijk in Maart. Denken jullie dat dit dan een Covid vrij walhalla is?
Daar denkt de KNVB anders overquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Kantine mag iedereen naar binnen, je mag alleen niet naar buiten om langs het veld te staan
HUGOD
https://www.knvb.nl/nieuw(...)mtrent-kantinebezoekquote:De KNVB verzoekt spelers, trainers, vrijwilligers en andere betrokkenen om een bezoek aan de kantine zo kort mogelijk te laten duren en daarna de accommodatie te verlaten. Zo dragen wij als voetbalverenigingen aan het terugdringen van de besmettingen en hopen we dat het publiek bij wedstrijden en trainingen en het gezellige clubleven binnen afzienbare tijd weer de boventoon voert op de club.
Ook als je in augustus/september de laatste prik hebt gehad?quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je zonder booster de piste niet opkomt.
De enige manier om niet te verdwalen in dichte mist, is door zeer flexibel te zijn in je bestemming.quote:
Advies, geen regel. Denk je echt dat de clubs zich ook nog kantine-omzet door de neus laten boren?quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar denkt de KNVB anders over
[..]
https://www.knvb.nl/nieuw(...)mtrent-kantinebezoek
Nee, dan misschien niet. Uit m'n hoofd gezegd mag je laatste prik niet ouder dan 9 maanden zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook als je in augustus/september de laatste prik hebt gehad?
Lijkt mij heel overdreven dat je ieder half jaar een prikkie moet halen voor dit.
Kunt ook gewoon de lift pakken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je zonder booster de piste niet opkomt.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kunt ook gewoon de lift pakken.
Ik heb er hier in de omgeving al een paar gezien die de kantine dicht gaan houden ja.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Advies, geen regel. Denk je echt dat de clubs zich ook nog kantine-omzet door de neus laten boren?
Dat hadden ze ook verkort inderdaad tov 12 maanden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dan misschien niet. Uit m'n hoofd gezegd mag je laatste prik niet ouder dan 9 maanden zijn.
Weet je hoe je dat noemt? Een indirecte vaccinatieplicht.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:46 schreef byah het volgende:
Ik snap dat hele 2G/vaccinatieplicht verhaal niet, ga gewoon korten op toeslagen, geen HRA, kinderopvangtoeslag etc voor ongevaccineerden. Moet je zien hoe snel die discussie voorbij is. Moet technisch zo aan elkaar te linken zijn.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:46 schreef byah het volgende:
Ik snap dat hele 2G/vaccinatieplicht verhaal niet, ga gewoon korten op toeslagen, geen HRA, kinderopvangtoeslag etc voor ongevaccineerden. Moet je zien hoe snel die discussie voorbij is. Moet technisch zo aan elkaar te linken zijn.
Lijkt me een goed idee, met de toeslagenaffaire nog vers in het geheugen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:46 schreef byah het volgende:
Niet DE oplossing. Het zou wel verdomde helpen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:48 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Ja want een hogere vaccinatiegraad is DE oplossing.
Inderdaad, zo'n 75% in je opnames om maar eens wat te noemen..quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet DE oplossing. Het zou wel verdomde helpen.
Een rijbewijs is toch ook verplicht? Of een zorgverzekering..quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je hoe je dat noemt? Een indirecte vaccinatieplicht.
Een hogere vaccinatiegraad zou wel degelijk wat verlichting in de ziekenhuizen brengen. Gisteren bleek nog uit de cijfers van het RIVM dat 70% van de mensen op de IC niet gevaccineerd is. Het zou een gigantisch verschil in bezetting betekenen als deze mensen wel gevaccineerd waren geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:48 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Ja want een hogere vaccinatiegraad is DE oplossing.
De oplossing die vrijwel aan het begin van deze reeks vaak werd gepost lijkt me toch gewoon de beste oplossing: boomerlockdown.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:48 schreef Coco het volgende:
Nog steeds denken dat vaccinatiegraad het oplost
Dat kan. Er zijn er ook zat die het niet doen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb er hier in de omgeving al een paar gezien die de kantine dicht gaan houden ja.
Tief een eind op joh met je kutregeltjes.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef byah het volgende:
[..]
Een rijbewijs is toch ook verplicht?
Goh.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat kan. Er zijn er ook zat die het niet doen.
Het is makkelijker om te zeggen: blijf thuis in isolatie dan: je mag wel naar het bos, maar niet naar (hele waslijst aan zaken).quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef JeOma het volgende:
Weet iemand hier trouwens waaróm je thuis moet blijven als je besmet bent met covid-19? Ik snap de isolatie en dat je écht niet in de buurt van anderen moet blijven, maar als je in je eentje in een leeg bos gaat wandelen... Wat is er dan precies slecht? Bewegen en frisse lucht is toch altijd goed voor je? Waarom niet als je besmet bent?
Iemand een idee?
Eens, maar dat betekent dat jij ook in lockdown gaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
De oplossing die vrijwel aan het begin van deze reeks vaak werd gepost lijkt me toch gewoon de beste oplossing: boomerlockdown.
Zeg maar het verschil tussen ~90 bedden en 400 bedden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een hogere vaccinatiegraad zou wel degelijk wat verlichting in de ziekenhuizen brengen. Gisteren bleek nog uit de cijfers van het RIVM dat 70% van de mensen op de IC niet gevaccineerd is. Dat zou een gigantisch verschil in bezetting betekenen.
Hoe oud waren die cijfers?quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een hogere vaccinatiegraad zou wel degelijk wat verlichting in de ziekenhuizen brengen. Gisteren bleek nog uit de cijfers van het RIVM dat 70% van de mensen op de IC niet gevaccineerd is. Dat zou een gigantisch verschil in bezetting betekenen.
Maar wat bedoel je te zeggen? Dat scholen weer dicht moeten?quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarvan dus de helft te maken heeft met coronagevallen en klassen naar huis moet sturen.
quote:Geen quarantaineplicht voor noodzakelijk zorgpersoneel
Vanaf vandaag geldt er een uitzondering voor zorgmedewerkers op de verscherpte quarantaineplicht. Sinds afgelopen zaterdag moeten bij een besmetting alle huisgenoten in quarantaine, ook als zij gevaccineerd zijn of corona hebben gehad. Dit geldt in principe ook voor zorgpersoneel. Maar bij hoge uitzondering mag hiervan worden afgeweken.
Voorwaarden zijn dat de zorgmedewerker geen klachten heeft, gevaccineerd is of hersteld van corona en dat de inzet van diegene absoluut noodzakelijk is voor de continuïteit van de patiëntenzorg. De zorgmedewerker moet tien dagen een chirurgisch mondneusmasker dragen, zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van patiënten en collega's houden en zich meerdere malen laten testen.
In de persconferentie vorige week kondigde het kabinet aan dat de quarantaineregels werden aangescherpt, maar er ontstond onduidelijkheid over omdat op de websites van de Rijksoverheid de oude voorwaarden nog te lezen waren. Sinds vandaag staan de vernieuwde quarantainemaatregelen op al die websites.
https://nos.nl/liveblog/2(...)illen-vuurwerkverbod
Die waren van gisteren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe oud waren die cijfers?
Krijg de indruk dat een steeds groter percentage gevaccineerden naar kliniek en ic moeten.
Dat zijn wel iets anere dingen denk ik, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef byah het volgende:
[..]
Een rijbewijs is toch ook verplicht? Of een zorgverzekering..
Dat zijn de laatste cijfers, gisteren gepubliceerd door het RIVM: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe oud waren die cijfers?
Krijg de indruk dat een steeds groter percentage gevaccineerden naar kliniek en ic moeten.
Waar kan ik die vinden?quote:
Moet je een vaardigheidsbewijs hebben om aan de maatschappij mee te mogen doen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef byah het volgende:
[..]
Een rijbewijs is toch ook verplicht? Of een zorgverzekering..
Idd, ouderen in lockdown tot ze gevaccineerd/geboosterd zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
De oplossing die vrijwel aan het begin van deze reeks vaak werd gepost lijkt me toch gewoon de beste oplossing: boomerlockdown.
lolquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:55 schreef Oriente het volgende:
Het dragen van mondkapjes is de effectiefste maatregel om coronabesmettingen te voorkomen. Dat concludeert een internationale groep wetenschappers in een donderdag gepubliceerd onderzoek.
Het onderzoek werd gepubliceerd in het gezaghebbende Britse geneeskundeblad The BMJ. Onder anderen wetenschappers van de Monesha University in Australië en de University of Edinburgh werkten eraan mee. Het is de eerste keer dat wetenschappers zo stellig kunnen zijn over de toegevoegde waarde van verschillende maatregelen.
De onderzoekers keken naar de effectiviteit van zogenoemde niet-farmaceutische maatregelen. Dat zijn maatregelen die door burgers in een maatschappij moeten worden opgevolgd in de strijd tegen het virus, zoals mondkapjes dragen, afstand houden en regelmatig de handen wassen.
Het dragen van een mondkapje kan volgens het onderzoek het aantal besmettingen met 53 procent doen afnemen. Ook regelmatig handen wassen zou bijdragen aan een halvering van het aantal besmettingen, al waren daar minder gegevens over beschikbaar. Afstand houden zou een kwart minder besmettingen tot gevolg hebben.
Sinds de aanscherping van de coronamaatregelen begin november is het in Nederland weer verplicht om in publiek toegankelijke binnenruimten (zoals winkels) een mondkapje te dragen. Ook in het openbaar vervoer zijn mondmaskers vereist, net als bij het bezoeken bijvoorbeeld de kapper en andere mensen met een contactberoep.
Meer onderzoek nodig naar effectiviteit andere maatregelen
Volgens de wetenschappers zijn vaccinaties de beste manier om het virus tegen te gaan. Om iets te kunnen zeggen over de lange termijn is echter nog meer onderzoek nodig, omdat de vaccinatiegraad nog niet in alle landen afdoende is. Ook is niet bekend hoe vaccinaties werken tegen mogelijke toekomstige varianten.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQTqe5?ocid=msedgntp
Alleen samen krijgen we de ouderen onder controle.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, ouderen in lockdown tot ze gevaccineerd/geboosterd zijn.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:55 schreef Oriente het volgende:
Het dragen van mondkapjes is de effectiefste maatregel om coronabesmettingen te voorkomen. Dat concludeert een internationale groep wetenschappers in een donderdag gepubliceerd onderzoek.
Het onderzoek werd gepubliceerd in het gezaghebbende Britse geneeskundeblad The BMJ. Onder anderen wetenschappers van de Monesha University in Australië en de University of Edinburgh werkten eraan mee. Het is de eerste keer dat wetenschappers zo stellig kunnen zijn over de toegevoegde waarde van verschillende maatregelen.
De onderzoekers keken naar de effectiviteit van zogenoemde niet-farmaceutische maatregelen. Dat zijn maatregelen die door burgers in een maatschappij moeten worden opgevolgd in de strijd tegen het virus, zoals mondkapjes dragen, afstand houden en regelmatig de handen wassen.
Het dragen van een mondkapje kan volgens het onderzoek het aantal besmettingen met 53 procent doen afnemen. Ook regelmatig handen wassen zou bijdragen aan een halvering van het aantal besmettingen, al waren daar minder gegevens over beschikbaar. Afstand houden zou een kwart minder besmettingen tot gevolg hebben.
Sinds de aanscherping van de coronamaatregelen begin november is het in Nederland weer verplicht om in publiek toegankelijke binnenruimten (zoals winkels) een mondkapje te dragen. Ook in het openbaar vervoer zijn mondmaskers vereist, net als bij het bezoeken bijvoorbeeld de kapper en andere mensen met een contactberoep.
Meer onderzoek nodig naar effectiviteit andere maatregelen
Volgens de wetenschappers zijn vaccinaties de beste manier om het virus tegen te gaan. Om iets te kunnen zeggen over de lange termijn is echter nog meer onderzoek nodig, omdat de vaccinatiegraad nog niet in alle landen afdoende is. Ook is niet bekend hoe vaccinaties werken tegen mogelijke toekomstige varianten.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQTqe5?ocid=msedgntp
Kun je toch prima doen? Kraait geen haan naar.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:50 schreef JeOma het volgende:
Weet iemand hier trouwens waaróm je thuis moet blijven als je besmet bent met covid-19? Ik snap de isolatie en dat je écht niet in de buurt van anderen moet komen, maar als je in je eentje in een leeg bos gaat wandelen... Wat is er dan precies slecht? Bewegen en frisse lucht is toch altijd goed voor je? Waarom niet als je besmet bent?
Iemand een idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |