Daar vind ik ook wat van, maar als overheid kun je het niet maken om een sector die bestaansrecht heeft niet te compenseren voor je eigen dwalingen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler moet nu de portemonnee trekken omdat de politici niet het lef hebben gehad om pakweg in april al een algemeen en permanent verbod op consumentenvuurwerk in te stellen, geheel los van corona. Dat geld kunnen we niet meer uitgeven aan de GGZ, of aan onderwijs, of aan ziekenhuiszorg, of aan het onderhoud aan de A12. Daar vind ik wel wat van.
De vuurwerkbranche is sowieso ten dode opgeschreven. Om er dan nog een zak met geld in te storten vind ik persoonlijk vrij zonde.
Maar binnen het huidige overheidsbeleid heeft de sector toch helemaal geen bestaansrecht?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar vind ik ook wat van, maar als overheid kun je het niet maken om een sector die bestaansrecht heeft niet te compenseren voor je eigen dwalingen.
Zo gaat het toch al 21 maanden. Niet de ballen hebben om tijdig een besluit te nemen tot je bijna niet anders meer kunt en dan ter elfder ure roepen 'we moesten wel' en anderen met de problemen opzadelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler moet nu de portemonnee trekken omdat de politici niet het lef hebben gehad om pakweg in april al een algemeen en permanent verbod op consumentenvuurwerk in te stellen, geheel los van corona. Dat geld kunnen we niet meer uitgeven aan de GGZ, of aan onderwijs, of aan ziekenhuiszorg, of aan het onderhoud aan de A12. Daar vind ik wel wat van.
De vuurwerkbranche is sowieso ten dode opgeschreven. Om er dan nog een zak met geld in te storten vind ik persoonlijk vrij zonde.
Overheid en het OMT staan sowieso nogal ver af van de samenleving imo.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, afgelopen o&n was er toch ook een 'eenmalig' vuurwerkverbod meen ik?
Nou, ik heb letterlijk geen énkel verschil gemerkt ten opzichte van andere jaren, gingen nog steeds duizend bommen en granaten de lucht in die avond.
Die Pavlovreactie op alles wat wordt aangekondigd is wel heel vermoeiend he?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Burgemeester heeft hier al gezegd dat ze niet gaan handhaven op vuurwerkverbod.
Ook in landen met een hogere vaccinatiegraad stijgen cijfers weer gewoon; vaccineren helpt wel wat, maar lang niet genoeg om aan maatregelen te ontkomen helaas.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:16 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juni 2021:
[ afbeelding ]
Waarom zou je je als gezonde dertiger laten inenten tegen corona?
Door je te laten vaccineren bescherm je bovendien niet alleen jezelf, maar ook anderen. ,,Als genoeg mensen zich laten vaccineren, krijgen we groepsimmuniteit. Dan zijn ook mensen met een verminderde afweer beschermd bij wie vaccinatie niet goed werkt, zoals ouderen, mensen met een auto-immuunziekte of niertransplantatie. Jezelf laten vaccineren is dus ook een kwestie van solidariteit.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)atievragen~aa6a8d5c/
Daarom, heb m’n zooi al binnen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef nattermann het volgende:
De Duitse en Belgische vuurwerkhandelaar is de lachende derde.
Verzuurd zeikland zijn we geworden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Kinderachtig geneuzel weer over het vuurwerk.
Een stel azijn zeikerds wil weer van alles verbieden.
Voor 10 minuten ja. Het scheelde ook vrij aanzienlijk in de ziekenhuisopnames.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:15 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, afgelopen o&n was er toch ook een 'eenmalig' vuurwerkverbod meen ik?
Nou, ik heb letterlijk geen énkel verschil gemerkt ten opzichte van andere jaren, gingen nog steeds duizend bommen en granaten de lucht in die avond.
Dat was dit land al even. En dan heb ik het niet over de regering.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verzuurd zeikland zijn we geworden.
Al het artikel van Speknek gelezen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:17 schreef Za het volgende:
Juni 2021:
[ afbeelding ]
WAAROM ZOU JE JE ALS GEZONDE DERTIGER LATEN INENTEN TEGEN CORONA?
Door je te laten vaccineren bescherm je bovendien niet alleen jezelf, maar ook anderen. ,,Als genoeg mensen zich laten vaccineren, krijgen we groepsimmuniteit. Dan zijn ook mensen met een verminderde afweer beschermd bij wie vaccinatie niet goed werkt, zoals ouderen, mensen met een auto-immuunziekte of niertransplantatie. Jezelf laten vaccineren is dus ook een kwestie van solidariteit.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)inatievragen~aa6a8d5
Andere variant, andere situatie. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:17 schreef Za het volgende:
Juni 2021:
[ afbeelding ]
WAAROM ZOU JE JE ALS GEZONDE DERTIGER LATEN INENTEN TEGEN CORONA?
https://www.ad.nl/binnenl(...)atievragen~aa6a8d5c/
Door je te laten vaccineren bescherm je niet alleen jezelf, maar ook anderen!quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:20 schreef TheRabbitEars het volgende:
Al het artikel van Speknek gelezen?
Mogelijk, maar dat is een indirect effect. Op zichzelf voorkomt vaccinatie een groot deel van de transmissie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
IMO maakt vaccinatie het juist vele malen erger, kijk om je heen.
Dat is ook logisch, het virus kan ongemerkt langere tijd bij een persoon rondhangen, soms kunnen gevaccineerden zelfs maandenlang positief testen.
Delta was in juni 2021 ook al een ding toch?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Andere variant, andere situatie. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Inderdaad, maar dat vind ik ook van bijvoorbeeld horeca. Door ontwikkelingen in de samenlevingen worden bepaalde sectoren of bedrijven minder nodig. Dat moeten we niet allemaal in stand willen houden. Industrialisatie heeft gezorgd voor het verdwijnen van veel ambachten. Klimaat- en stikstofproblemen moeten een einde maken aan grootschalige veehouderij. De opkomst van de digitale fotografie heeft een einde gemaakt aan de marktpositie van Kodak. Door de pandemie/endemie kunnen we af met minder horecagelegenheden. Etc.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kijkend naar de schade is het lachwekkend dat vuurwerk überhaupt zo lang toegestaan is geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Kinderachtig geneuzel weer over het vuurwerk.
Een stel azijn zeikerds wil weer van alles verbieden.
Toen begon die hier dominant te worden, pas sinds eind juni zijn de meerderheid van de besmettingen van de Delta variant.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Delta was in juni 2021 ook al een ding toch?
Daar heeft het niets mee te maken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:23 schreef Tocadisco het volgende:
Andere variant, andere situatie. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |