Er mist een woord dat ik invul dat daar had moeten staan.......quote:Op donderdag 18 november 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Ach. Volgens Mark hebben we nu wellicht teveel maatregelen. Loopt wel los dus.
[ afbeelding ]
17-11-2021
Zie spoiler: Hontquote:Op donderdag 18 november 2021 22:49 schreef D_A het volgende:
Handig plaatje voor in de OP
[ afbeelding ]
Ahquote:
Dit geeft toch wel aan hoe hoog de nood is.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:53 schreef THEFXR het volgende:
Kuipers: Duitsland kan toch beperkt aantal patinten overnemen
Vanaf volgende week zullen Duitse ziekenhuizen een beperkt aantal coronapatinten overnemen uit Nederland. Dat heeft voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) gezegd tegen BNR. Hij heeft daarover naar eigen zeggen overeenstemming bereikt met een Duitse collega. Eerder zei Duitsland nog geen patinten te kunnen overnemen vanwege de druk op de ziekenhuizen. Tijdens eerdere golven gebeurde dat wel.
Kuipers zei dat het LNAZ momenteel bezig is om de praktische zaken te regelen met de Duitsers, "waarna de eerste patinten waarschijnlijk begin volgende week die kant uitgaan".
Eerder vandaag werd duidelijk dat twaalf Nederlandse ziekenhuizen de zogenoemde 'kritieke planbare zorg' niet binnen de voorgeschreven zes weken kunnen leveren. Vorige week ging het nog om negen ziekenhuizen.
Volgens mij zijn er drie maatregelen die je cht niet wil, ondanks dat ze best effectief kunnen zijn. In willekeurige volgorde:quote:Op donderdag 18 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
Ik ben niet zo van het vooraf uitsluiten van maatregelen, dat ze nooit mogen gebeuren. Wel vind ik dat proportionaliteit iets heel belangrijks is en dat de mensen die de problemen veroorzaken de gevolgen moeten dragen. Daar zijn kinderen geen onderdeel van, het is aan ons die te beschermen. Oftewel, het sluiten van scholen moet in de gereedschapskist met maatregelen een maatregel zijn wanneer alternatieven geen optie meer zijn.
dat was toch wel al langer duidelijk met code zwart in Limburgquote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit geeft toch wel aan hoe hoog de nood is.
Ik vind mondkapjes voor 4+ (wat ik in Itali gezien heb) ook wel eens persoonlijke grens.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er drie maatregelen die je cht niet wil, ondanks dat ze best effectief kunnen zijn. In willekeurige volgorde:
- Sluiting Basis en voortgezet onderwijs en mbo
- Avondklok
- Bezoekverbod (in langdurige zorginstellingen)
Al die drie zijn wat mij betreft even verwerpelijk en kunnen slechts aan de orde komen als er cht geen andere opties meer zijn en zelfs dan alleen na nauwkeurige weging van verwacht effect en proportionaliteit.
Ik vind daar niks mis mee. Totaal niet zelfs.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind mondkapjes voor 4+ (wat ik in Itali gezien heb) ook wel eens persoonlijke grens.
Misschien is om te beginnen het maximum van 1250 mensen in een ruimte voor evenementen en voorstellingen wat aan de hoge kant.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er drie maatregelen die je cht niet wil, ondanks dat ze best effectief kunnen zijn. In willekeurige volgorde:
- Avondklok
Al die drie zijn wat mij betreft even verwerpelijk en kunnen slechts aan de orde komen als er cht geen andere opties meer zijn en zelfs dan alleen na nauwkeurige weging van verwacht effect en proportionaliteit.
Mijn dochter wordt boos als ze geen mondkapje op mag als ik er n op moet, die kent niet anders. Best bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind mondkapjes voor 4+ (wat ik in Itali gezien heb) ook wel eens persoonlijke grens.
De avondklok past wat mij betreft niet in dit rijtje. Veel minder schadelijk dan die andere twee, zeker wanneer deze om 22.00 of later pas in gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
- Avondklok
1250 bezoekers op een evenement maar maximaal 75 studenten in een ruimte is natuurlijk ook wel ietwat bijzonderquote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is om te beginnen het maximum van 1250 mensen in een ruimte voor evenementen en voorstellingen wat aan de hoge kant.
Vooral inconsequent, gelet op voetbalstadions, amateursport en hoger onderwijs. Gewoon terug naar maximaal 75 (of zelfs 30) personen in alle binnenruimtes. Dan doe je iets zinnigs.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is om te beginnen het maximum van 1250 mensen in een ruimte voor evenementen en voorstellingen wat aan de hoge kant.
Eens. Al vind ik dat de effectiviteit ook niet in dat rijtje past, ik denk niet dat het een maatregel is die super veel effect heeft.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De avondklok past wat mij betreft niet in dit rijtje. Veel minder schadelijk dan die andere twee, zeker wanneer deze om 22.00 of later pas in gaat.
Dan doe je haar toch een mondkapje op? Wat is het probleem?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter wordt boos als ze geen mondkapje op mag als ik er n op moet, die kent niet anders. Best bizar eigenlijk.
Mag niet van Capricia.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan doe je haar toch een mondkapje op? Wat is het probleem?
Net als in Spanje. Die hebben een tijdje een avondklok van 1 tot 5 gehad.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De avondklok past wat mij betreft niet in dit rijtje. Veel minder schadelijk dan die andere twee, zeker wanneer deze om 22.00 of later pas in gaat.
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me geen argument om het andere kinderen te verplichten.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter wordt boos als ze geen mondkapje op mag als ik er n op moet, die kent niet anders. Best bizar eigenlijk.
Wat mij betreft wel. Het daadwerkelijk opsluiten van je bevolking is zo'n verregaand middel dat je het alleen zou mogen toepassen als absolute last-resort.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet maar voor heel veel mensen wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.
Spanjaarden eten laat, he. Als je daar een avondklok om 8 uur instelt, moeten ze het avondeten nog koken.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Net als in Spanje. Die hebben een tijdje een avondklok van 1 tot 5 gehad.
Oh zo bedoelde ik het niet, was gewoon een anekdote. Mijn schoonmoeder heeft een mondkapje voor haar gemaakt. Als ik boodschappen ga doen en zij gaat mee moet en zal zij er ook n op.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan doe je haar toch een mondkapje op? Wat is het probleem?
Ja een echt bangmaak-kleurtje. Hebben ze goed gekozen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:51 schreef Sfancta het volgende:
Lekker kleurtje
https://covid19.innouveau(...)iveTests&language=nl
quote:Op donderdag 18 november 2021 23:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Eens. Al vind ik dat de effectiviteit ook niet in dat rijtje past, ik denk niet dat het een maatregel is die super veel effect heeft.
Ja dat is de spagaat. Ik denk wel dat 'ie effect heeft gehad. Er werd bij die invoering toen regelmatig gelachen van 'dan blijven we wel slapen', maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat uiteindelijk gedaan hebben. Het doel was toentertijd gewoon feestjes etc voorkomen en ik denk wel dat die maatregel daarin ontmoedigend heeft gewerkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb puur principieel moeite met een avondklok, maar vooral op de basis waarop ie vorige keer ingevoerd is. Ik ben het wel met je eens dat de impact voor veel mensen relatief beperkt is. Je kunt je wel afvragen hoeveel effect het heeft als de impact beperkt is.
Klopt. Het hangt er vanaf hoe oud je bent en waar je woont. In de steden zie je 's avonds nog best wat mensen buiten, in de dorpen is dat veel minder. Jongeren zoeken elkaar 's avonds veel vaker op dan ouderen. Dus je ziet hier meteen 2 doelgroepen. Jongeren en stedelingen. Of dit de juiste doelgroepen zijn laat ik in het midden.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die avondklok voor mij de meest ingrijpende van de drie is, maar vooral weer zomaar oordelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:03 schreef popje het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet maar voor heel veel mensen wel.
Ik denk dat het uiteindelijk ook de laatst ingevoerde maatregel was toen?quote:Op donderdag 18 november 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Het daadwerkelijk opsluiten van je bevolking is zo'n verregaand middel dat je het alleen zou mogen toepassen als absolute last-resort.
Los van het QR-gebeuren wel volgens mij.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk ook de laatst ingevoerde maatregel was toen?
jaquote:Op donderdag 18 november 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk ook de laatst ingevoerde maatregel was toen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijfelachtig-a4043529quote:Op donderdag 18 november 2021 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is de spagaat. Ik denk wel dat 'ie effect heeft gehad. Er werd bij die invoering toen regelmatig gelachen van 'dan blijven we wel slapen', maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat uiteindelijk gedaan hebben. Het doel was toentertijd gewoon feestjes etc voorkomen en ik denk wel dat die maatregel daarin ontmoedigend heeft gewerkt.
Er is wat mij betreft n ding dat onbespreekbaar is, en dat is de zorg laten imploderen en 'gewoon' verder gaan. De impact die dat zal hebben is denk ik echt niet te overzien.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijfelachtig-a4043529
Daar was toentertijd wel twijfel over. En van die evaluatie van het RIVM heb ik iig niets meer gehoord.
Ik heb ook niet gezegd dat je het nooit zou moeten doen, als je alle middelen al hebt ingezet en je hebt nog iets nodig om het laatste zetje te geven kun je het overwegen (alhoewel ik juist denk dat in die situaties een avondklok veel minder effect heeft, dan schuift de dagindeling gewoon wat op). Maar niet eerder dan op dat moment.
Ik denk niet dat je ontmoedigen kunt meten. Maakt het allemaal vaag, dat snap ik ook wel. Maar een maatregel die de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks raakte omdat die het merendeel van die avondklok slapend heeft doorgebracht zou ik niet in dat rijtje met scholen dicht of bezoekverbod bij oude besjes zetten.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijfelachtig-a4043529
Daar was toentertijd wel twijfel over. En van die evaluatie van het RIVM heb ik iig niets meer gehoord.
Ik heb ook niet gezegd dat je het nooit zou moeten doen, als je alle middelen al hebt ingezet en je hebt nog iets nodig om het laatste zetje te geven kun je het overwegen (alhoewel ik juist denk dat in die situaties een avondklok veel minder effect heeft, dan schuift de dagindeling gewoon wat op). Maar niet eerder dan op dat moment.
Een last-resort van het kabinet dan toch. En dan kun je altijd discussiren of ze nog andere dingen eerder hadden kunnen doen maar zoveel mensen zoveel meningen.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Los van het QR-gebeuren wel volgens mij.
Het zorgde voor minder verkeer maar omdat alles al gesloten was 's avonds had het geen groot effect. Een avondklok vanaf 18:00 uur zou beter zijn aangezien mensen dan na hun werk geen kant meer op kunnen. Als je gaat polderen en hij gaat in om 23:30..ja dan niet nee.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ontmoedigen kunt meten. Maakt het allemaal vaag, dat snap ik ook wel. Maar een maatregel die de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks raakte omdat die het merendeel van die avondklok slapend heeft doorgebracht zou ik niet in dat rijtje met scholen dicht of bezoekverbod bij oude besjes zetten.
Ontmoedigen zelf is misschien slecht meetbaar, het effect er van wel natuurlijk. Zowel rond invoering als rond afschaffing zagen we geen verandering in de grafieken, dat verwacht en zag je wel bij andere maatregelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ontmoedigen kunt meten. Maakt het allemaal vaag, dat snap ik ook wel. Maar een maatregel die de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks raakte omdat die het merendeel van die avondklok slapend heeft doorgebracht zou ik niet in dat rijtje met scholen dicht of bezoekverbod bij oude besjes zetten.
Ik zeg MISSCHIEN, dat is dus geen oordeel.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat die avondklok voor mij de meest ingrijpende van de drie is, maar vooral weer zomaar oordelen.
Nou ja dat dus. En als je een heel hard thuiswerkbeleid voert is zelfs dat twijfelachtig. Dan ga je wel lunchen bij iemand of koffiedrinken.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zorgde voor minder verkeer maar omdat alles al gesloten was 's avonds had het geen groot effect. Een avondklok vanaf 18:00 uur zou beter zijn aangezien mensen dan na hun werk geen kant meer op kunnen. Als je gaat polderen en hij gaat in om 23:30..ja dan niet nee.
Ik laat ze daar in vrij, iedereen op school doet dat dus afspreken is het probleem niet. Maar door alle sluitingen heeft hij dus nog niet echt een positie verworven zeg maar en is dagelijks fysiek contact met vriendjes niet mogelijk. Dit omdat hij er nog niet veel heeft en die hij wel heeft spreken ook met andere vriendjes af.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over de sociaal emotionele ontwikkeling van je kind hadden?
Kinderen hebben hier altijd samen gespeeld. Ook tijdens de vorige lockdowns.
Hoe streng je daarin wil zijn, is aan jullie.
Je begrijpt het argument dan ook verkeerd. Een avondklok waarvan de gemiddelde Nederlander nauwelijks iets merkt hoort niet in een rijtje thuis van duizenden kinderen die wellicht hun leven lang last hebben van slecht onderwijs of ouderen die eenzaam sterven.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ontmoedigen zelf is misschien slecht meetbaar, het effect er van wel natuurlijk. Zowel rond invoering als rond afschaffing zagen we geen verandering in de grafieken, dat verwacht en zag je wel bij andere maatregelen.
Het meerendeel van Nederland heeft ook geen schoolgaande kinderen of een moeder in het verpleeghuis. Dat is niet perse een argument. Ik vind het zo diep ingrijpen dat je het gewoon echt niet moet willen, tenzij je volkomen met je rug tegen de muur staat.
Misschien een goed idee om dat eens met de juf aan te kaarten?quote:Op donderdag 18 november 2021 23:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik laat ze daar in vrij, iedereen op school doet dat dus afspreken is het probleem niet. Maar door alle sluitingen heeft hij dus nog niet echt een positie verworven zeg maar en is dagelijks fysiek contact met vriendjes niet mogelijk. Dit omdat hij er nog niet veel heeft en die hij wel heeft spreken ook met andere vriendjes af.
De basisschool is sinds dinsdag gesloten hier en is volgende week ook nog dicht.
Ik gok dat de "verlengde schoolvakantie" er ook aankomt dus dat gaat ook niet helpen.
lol @krijspaleisquote:Op donderdag 18 november 2021 23:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om dat eens met de juf aan te kaarten?
Kan me zo voorstellen dat er meer kinderen/ouders met dit probleem kampen.
Of abonnementje op zo'n krijspaleis (zolang ze nog open zijn)? Kunnen ze even hun energie kwijt en ter plekke met anderen spelen.
Krijspaleis werkt inderdaad goed 👍quote:Op donderdag 18 november 2021 23:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om dat eens met de juf aan te kaarten?
Kan me zo voorstellen dat er meer kinderen/ouders met dit probleem kampen.
Of abonnementje op zo'n krijspaleis (zolang ze nog open zijn)? Kunnen ze even hun energie kwijt en ter plekke met anderen spelen.
Fijn dat hij (en jij) dat op deze manier oppakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Krijspaleis werkt inderdaad goed 👍
We hebben het er met de meester over gehad en die begreep het en gaf aan met wie hij het meeste om gaat, dus daar gaan we mee afspreken.
Overigens durf ik bij de meester de namen Hugo en Mark niet te noemen want dan krijgt hij moordneigingen.
Gelukkig zit er geen Hugo of Mark in de klas 😁
Dan zou ik toch pleiten om 70+ te ruimen, leveren toch niks meer op en ziekenhuizen zijn dan leeg.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:34 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nderen-scholen-dicht
KINDEREN ZIJN VIRUSFABRIEKJES.![]()
Ik dacht dat kinderen vooral kleine mensen waren met een toekomst voor zich, maar het zijn dus vooral virusfabriekjes. Rest alleen nog de vraag of we naar een ophokplicht toe moeten, of direct over moeten gaan op preventief ruimen.
Hier op de basisschool is een kwart meester, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen... En staan dus ook gewoon voor groep 1-2 en groep 3 👍quote:Op donderdag 18 november 2021 23:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Fijn dat hij (en jij) dat op deze manier oppakt.![]()
Een meester in de kleuterklas.... wat een verwennerij...![]()
Helemaal mee eens. Achteraf is ook gebleken dat het merendeel van de bevolking het niet zo'n ramp vond.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mooi he..quote:Op donderdag 18 november 2021 23:34 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nderen-scholen-dicht
KINDEREN ZIJN VIRUSFABRIEKJES.![]()
Ik dacht dat kinderen vooral kleine mensen waren met een toekomst voor zich, maar het zijn dus vooral virusfabriekjes. Rest alleen nog de vraag of we naar een ophokplicht toe moeten, of direct over moeten gaan op preventief ruimen.
Op 31 augustus was dat 95%, dus inmiddels zo'n 100%.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:30 schreef capricia het volgende:
Ik kan me herinneren dat de Sanquin bloeddonoren namelijk al maanden lang 90% of meer antistoffen hebben.
@:za postte dat toen. Weet jij het nog?
Moet er niet aan denken, dat was wel de maatregel waar ik mentaal de meeste last van gehad heb.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:51 schreef ipa84 het volgende:
O god de discussie over de avondklok is weer begonnen. Weten wel al of het effect had? Want de nevenschade is inmiddels wel bekent, want seksueel geweld nam tijdens de avondklok flink toe. Dus laten we de avondklok weer van stal halen...
Ik ook niet maar las net even vluchtig het topic door en las de discussie al. Maar het was voor veel mensen een draconische maatregel waar we nog steeds niet het effect van weten. Maar evidence based medicine is al een tijdje geleden het raam uitgegooid.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken, dat was wel de maatregel waar ik mentaal de meeste last van gehad heb.
Doodvermoeiend dit micro-management gelul voor iets over een maand terwijl alles in brand staat.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:45 schreef THEFXR het volgende:
Kabinet wil er niet aan, maar burgemeesters vragen toch om vuurwerkverbod
https://nos.nl/artikel/24(...)ch-om-vuurwerkverbod
Niemand schijnt dat te snappen...quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doodvermoeiend dit micro-management gelul voor iets over een maand terwijl alles in brand staat.
De ziekenhuisopnames van vandaag zijn de mensen die besmet raakten toen we op 8k per dag zaten. Die idiote politici weten niet wat op ons afkomt.
Dit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doodvermoeiend dit micro-management gelul voor iets over een maand terwijl alles in brand staat.
De ziekenhuisopnames van vandaag zijn de mensen die besmet raakten toen we op 8k per dag zaten. Die idiote politici weten niet wat op ons afkomt.
Kun je hier wel mee leven?quote:Op donderdag 18 november 2021 23:50 schreef Za het volgende:
[..]
Op 31 augustus was dat 95%, dus inmiddels zo'n 100%.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors
Dan is het niet zo gek dat de oudste groepen nu weer in het ziekenhuis eindigen. Vaccinatiegraad in die groepen is dus effectief maar iets van 60%.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:05 schreef Momo het volgende:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2114228
[ twitter ]
Studie uit Isral over afzwakking werking vaccin.
ja hoor, alleen niemand die op belangrijke positie zitquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand schijnt dat te snappen...
Daarom begonnen ze daar maanden geleden ook al met boosters. En ze lieten weten dat dat goed werkt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan is het niet zo gek dat de oudste groepen nu weer in het ziekenhuis eindigen. Vaccinatiegraad in die groepen is dus effectief maar iets van 60%.
Net als dat wij niks deden met alle informatie uit Itali toen het daar zo mis ging. Op een of andere manier wil het RIVM het eerst zelf ondergaan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom begonnen ze daar maanden geleden ook al met boosters. En ze lieten weten dat dat goed werkt.
En wat deden wij met deze informatie? Geen reet.
Oh ja? Heb die discussie nog niet gezien. Heb er nu al zin in, doe maar tijdens kerstquote:Op donderdag 18 november 2021 23:51 schreef ipa84 het volgende:
O god de discussie over de avondklok is weer begonnen. Weten wel al of het effect had? Want de nevenschade is inmiddels wel bekent, want seksueel geweld nam tijdens de avondklok flink toe. Dus laten we de avondklok weer van stal halen...
Het leek mij al behoorlijk evident dat Nederland continu achter de feiten aan loopt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:14 schreef Evenstar het volgende:
Net als dat wij niks deden met alle informatie uit Itali toen het daar zo mis ging. Op een of andere manier wil het RIVM het eerst zelf ondergaan.
Mondlapje op en winkels eerder sluiten zal vast prima werkenquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit.
Zijn constant aan het kutten in de marge ...
nee, Jaap wil alles zelf onderzoeken, maar in een Pandemie is er gewoon geen tijd, je zult wel moeten overnemen, anders gaat het mis, dat is ook wat bijvb gebeurde in de verpleegtehuizenquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Net als dat wij niks deden met alle informatie uit Itali toen het daar zo mis ging. Op een of andere manier wil het RIVM het eerst zelf ondergaan.
Het moet zorgvuldig.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, Jaap wil alles zelf onderzoeken, maar in een Pandemie is er gewoon geen tijd, je zult wel moeten overnemen, anders gaat het mis, dat is ook wat bijvb gebeurde in de verpleegtehuizen
Dank je.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:50 schreef Za het volgende:
[..]
Op 31 augustus was dat 95%, dus inmiddels zo'n 100%.
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors
Topicreeks: De amateurs van het RIVMquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het leek mij al behoorlijk evident dat Nederland continu achter de feiten aan loopt.
ging meer om het afnemen van burgerrechtenquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:23 schreef Evenstar het volgende:
Wat was de motie die vandaag was aangenomen ook alweer? Iets met dat de regering niet te snel moest beslissen omtrent coronabeleid?
Deze bedoelde ik.quote:In een motie over "terugkeer naar een meer normale besluitvorming", die door alle fracties werd gesteund, wordt het kabinet opgeroepen coronamaatregelen voortaan op een minder gehaaste en crisisachtige manier te behandelen.
Accepteren dat we gewoon net zoals andere corona virussen regelmatig besmet worden lijkt me. Bij de andere 4 corona virussen is dat gemiddeld elk 10 keer in je leven. Dus komt er een 5de bij. Voor de risicogroep een booster aan het einde van de zomer begin van de herfst en accepteren dat niet elke covid patint geholpen kan worden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
In augustus dus bij 95% antilichamen geconstateerd. Dit zou nu minstens 105% moeten zijn. Of meer.
Echt mensen..Dit gaat niet weg. Wat gaan we daar aan doen?
In zekere zin klopt dat wel. Als de situatie niet meer onder controle is en ook niet meer onder controle te krijgen, wat voor de korte termijn toch echt de situatie lijkt, dan hoef je ook niet te gaan crisis managen. Dan kun je je beter gaan richten op de wederopbouw.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Deze bedoelde ik.
Gelukkig is er geen crisis
Ik mag toch hopen dat wij niet al de handdoek in de ring gaan gooien.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In zekere zin klopt dat wel. Als de situatie niet meer onder controle is en ook niet meer onder controle te krijgen, wat voor de korte termijn toch echt de situatie lijkt, dan hoef je ook niet te gaan crisis managen. Dan kun je je beter gaan richten op de wederopbouw.
Dit.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ga jij ooit nog eens wat over het onderwerp van dit topic zeggen of blijf je bezig met de mensen hier afzeiken en de maat nemen?
Dat hebben we de facto al gedaan. Er wordt nu al gepraat over code zwart, en we zijn nog zeker twee weken van de piek af.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat wij niet al de handdoek in de ring gaan gooien.
Wederopbouw van wat? Er is nu juist wel crisismanagement nodig.Crisismaatregelen die nu nodig zijn om nog erger over ca. 3 weken te voorkomen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In zekere zin klopt dat wel. Als de situatie niet meer onder controle is en ook niet meer onder controle te krijgen, wat voor de korte termijn toch echt de situatie lijkt, dan hoef je ook niet te gaan crisis managen. Dan kun je je beter gaan richten op de wederopbouw.
Echt h..quote:Op donderdag 18 november 2021 22:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ga jij ooit nog eens wat over het onderwerp van dit topic zeggen of blijf je bezig met de mensen hier afzeiken en de maat nemen?
Dat ze nog gewoon elke avond een volle zaal hebben bij Aladdin De Musical voelt een beetje al de band van de Titanic die maar bleef spelen nadat ze de ijsberg al hadden geraakt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hebben we de facto al gedaan. Er wordt nu al gepraat over code zwart, en we zijn nog zeker twee weken van de piek af.
Ja nu ook de doden vaccineren, Hugo zegt het werkt bij de doden 100% tegen infectiequote:Op vrijdag 19 november 2021 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
In augustus dus bij 95% antilichamen geconstateerd. Dit zou nu minstens 105% moeten zijn. Of meer.
Echt mensen..Dit gaat niet weg. Wat gaan we daar aan doen?
Van de zorg, van de samenleving, van het vertrouwen...quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wederopbouw van wat? Er is nu juist wel crisismanagement nodig.Crisismaatregelen die nu nodig zijn om nog erger over ca. 3 weken te voorkomen.
Volgens Hugo is er nog lang geen zorginfarct.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hebben we de facto al gedaan. Er wordt nu al gepraat over code zwart, en we zijn nog zeker twee weken van de piek af.
in werkelijkheid is het code chaos, alleen weten ze het nog niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens Hugo is er nog lang geen zorginfarct.
Volgens Slob is er geen probleem met scholen.
En Mark vindt dat er wellicht al teveel maatregelen genomen zijn.
[ afbeelding ]
Er is helemaal geen code zwart. Allemaal gezeur.
ik ben tegen kinderen vaccineren , zij moeten nog gezond uitgroeienquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik ben tegen deze vaccinaties voor mezelf, maar moeten we dalijk echt kinderen gaan prikken die eerder niet of nauwelijks het virus kunnen doorgeven en nu ineens de motor van de infecties zijn? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me daar best zorgen over maak, ik heb zelf geen kinderen maar moeten we kinderen gaan vaccineren met een goedje dat die kinderen misschien meer aan gaat doen dan dit virus dat kinderen spaart... Kinderen moeten kind kunnen zijn denk ik en laat ze buiten dit.
Het simpele feit dat de GGDs overbelast zijn en de testaanvragen niet kunnen verwerken, betekent toch gewoon dat onze medeburgers complient genoeg zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 00:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in werkelijkheid is het code chaos, alleen weten ze het nog niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |