En dus moet je maar niets doen?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt sluiten wat je wilt, zodra het weer opent gaat het virus gewoon weer opnieuw circuleren en is het rinse and repeat. Misschien met een paar maandjes respijt al naar gelang het seizoen.
Tenzij boosters het nieuwe magische wondermiddel zijn of het virus in besmettelijkheid afneemt.
Maar waarom inmasseren? In dit topic hebben we regelmatig ook de discussie of de maatregelen niet gewoon allemaal weg moeten, dat is toch ook geen inmasseren? Geen van de mensen aan tafel is lid van het OMT of lid van het kabinet, effectief hebben ze net zoveel te zeggen als jij en ik.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Dit is het voorwerk, het bij het volk inmasseren van het idee. Straks komt ie er, over een week of 2 bij de persco. En dan zijn we "voorbereid". Tja, zo gaat het al 2 jaar, dus waarom nu niet?
Nu wel ja, zaterdag kan hij getest worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet verboden om met vriendjes te spelen hè. Of zit hij thuis omdat ie in quarantaine zit?
Oh, je kunt best wat doen. Maar het probleem gaat er niet mee weg.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus moet je maar niets doen?
Het wordt genoemd aan tafel, dat is genoeg. Mensen horen het, bewust of onbewust, maakt niet uit en het blijft toch hangen. Psychyologie 101.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom inmasseren? In dit topic hebben we regelmatig ook de discussie of de maatregelen niet gewoon allemaal weg moeten, dat is toch ook geen inmasseren? Geen van de mensen aan tafel is lid van het OMT of lid van het kabinet.
Nee maar als je echt wilt is dit net zo afdwingbaar als een schoolsluiting.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Thuisbezoek doe je niks aan, werk mogen ze van mij ook thuiswerken verplichten, waar dit kan.
Je kan van bepaalde beroepen gewoon niet verplichten dat ze thuiswerken.
Volgens mij zit je hier op een punt waar uitlegbaarheid/acceptatie (die twee hangen natuurlijk nauw samen) niet op een lijn ligt met effectiviteit. Want ik geloof er niets van dat als je de restaurants en de juwelier op slot doet je een significant effect teweeg brengt. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat een schoolsluiting uitlegbaar is/geaccepteerd gaat worden als de rest van de maatschappij open is op het niveau zoals nu.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk, zo begreep ik hem niet.
[..]
Oh dat begrijp ik. Ik vind het hebben van gesprekken over schoolsluitingen (maar ook de avondklok) ontzettend prematuur zolang er nog andere plekken zijn. Hoe veel/weinig besmettingen er ook plaatsvinden, de horeca, niet essentiële winkels etc zijn zaken die naar mijn mening voor gaan op zulke ingrijpende maatregelen.
Maakt voor het effect niet uit natuurlijk. Verstoten van bezoek/contact is verstoten.quote:Dat is waar. Veel verzorgingstehuizen hebben wel een receptie, schoonmaak etc. Op het moment dat je ze ziet als bezoekers van die locatie en niet alleen de persoon kun je denk ik meer. Ik weet ook niet zo goed hoe we het precies op zouden moeten lossen, maar ik denk wel dat die mensen beter beschermd moeten worden.
Dat geldt voor zijn hele groep. Echt..gooi het eens in de groepsapp van zijn groep. Genoeg ouders die enthousiast gaan reageren.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nu wel ja, zaterdag kan hij getest worden.
En natuurlijk kan hij gewoon met vriendjes spelen, maar door al dat gedoe op scholen sinds hij begonnen is heeft hij die nog niet veel. Hij is op school begonnen 2 maanden voor het hele corona gebeuren, dus na 2 maanden school ging deze al dicht.
Bij de oudste is dat probleem er niet, die heeft tig vriendjes en gaat lekker zijn gang. Ik denk dat je het voor jonge kinderen allemaal wat onderschat, kinderen die nog niet echt hun draai hebben gevonden door anderhalf jaar corona, precies op het moment dat hun school "carrière" start
Ik snap wat je bedoelt en kan me er ergens nog wel in vinden, maar ik vind dit geen inmasseren. Op het moment dat je gesprekken met de Jonge gaat voeren en hem vraagt: "Komt die avondklok nu over 2 of over 3 weken? Weet je zeker dat die er niet moet komen? Weet je het echt heel zeker? Ik heb hier 10 mensen die ontzettend veel problemen hebben en daar moet je echt iets mee" is het echt wat anders.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:41 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Het wordt genoemd aan tafel, dat is genoeg. Mensen horen het, bewust of onbewust, maakt niet uit en het blijft toch hangen. Psychyologie 101.
Nee, we proberen het nu zo behapbaar mogelijk te houden.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh, je kunt best wat doen. Maar het probleem gaat er niet mee weg.
En over 12 maanden weer, want een structurele oplossing komt er zo niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, we proberen het nu zo behapbaar mogelijk te houden.
Je moet het zien in de tijd. Dit gaat geleidelijk aan steeds vaker genoemd worden, op een zeker moment ook door OMT-leden en tenslotte rutte en de jonge. En dan komt ie.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt en kan me er ergens nog wel in vinden, maar ik vind dit geen inmasseren. Op het moment dat je gesprekken met de Jonge gaat voeren en hem vraagt: "Komt die avondklok nu over 2 of over 3 weken? Weet je zeker dat die er niet moet komen? Weet je het echt heel zeker? Ik heb hier 10 mensen die ontzettend veel problemen hebben en daar moet je echt iets mee" is het echt wat anders.
Op dit moment is het een schooldirecteur die zegt dat ze op haar school problemen heeft. Problematisch, maar niet direct "er komt een schoolsluiting"
Natuurlijk, geloof ik direct. Maar wat is dan het verschil met op school zitten of in een speelgroep thuis? Oftewel, wat lost een schoolsluiting dan op?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geldt voor zijn hele groep. Echt..gooi het eens in de groepsapp van zijn groep. Genoeg ouders die enthousiast gaan reageren.
Ik geloof ook direct dat het sluiten van scholen veel meer effect kan hebben, net als het sluiten van KDV's. We kregen vandaag de nieuwsbrief van het KDV van onze dochter, daar stond in de nieuwsbrief:quote:Op donderdag 18 november 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zit je hier op een punt waar uitlegbaarheid/acceptatie (die twee hangen natuurlijk nauw samen) niet op een lijn ligt met effectiviteit. Want ik geloof er niets van dat als je de restaurants en de juwelier op slot doet je een significant effect teweeg brengt. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat een schoolsluiting uitlegbaar is/geaccepteerd gaat worden als de rest van de maatschappij open is op het niveau zoals nu.
[..]
Maakt voor het effect niet uit natuurlijk. Verstoten van bezoek/contact is verstoten.
Ik dacht dat we het over de sociaal emotionele ontwikkeling van je kind hadden?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk, geloof ik direct. Maar wat is dan het verschil met op school zitten of in een speelgroep thuis? Oftewel, wat lost een schoolsluiting dan op?
12 maanden is wel optimistisch ingeschat, volgend jaar is er nog minder zorgcapaciteit. Ik zou rekenen op 10 maanden.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En over 12 maanden weer, want een structurele oplossing komt er zo niet.
Ik geloof er niet in dat men op het NKC of waar dan ook bewust een dergelijke ladder doorloopt. Het is meer een ingesleten proces, mensen die zien dat de overheid bijzonder gevoelig is voor publicitaire druk. De overheid die reageert en niet regeert. In dat kader zou je dit wel als een eerste stap kunnen zien, maar zo'n schaal geloof ik echt niet in.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Je moet het zien in de tijd. Dit gaat geleidelijk aan steeds vaker genoemd worden, op een zeker moment ook door OMT-leden en tenslotte rutte en de jonge. En dan komt ie.
Die is er dan ook niet. Betekent niet dat je in de tussentijd maar niets moet doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En over 12 maanden weer, want een structurele oplossing komt er zo niet.
quote:Besmettingscijfers Zuid-Limburg door het dak: ‘Ontzettend ongerust over wat komen gaat’
Nog nooit sinds de start van de coronacrisis raakten meer mensen besmet met het virus dan nu in het zuiden van Limburg. Een op de negentig Zuid-Limburgers testte afgelopen week positief op corona. Dat leidt tot grote ongerustheid, onder meer in de ziekenhuizen. ,,Ik hoop dat de maatregelen gaan werken, anders hebben we een heel vet probleem.”
Ok, hier kan ik me ook in vinden, al had ik de regering wel intelligenter ingeschat, maar dat is dan mijn fout. Dan gaat dit dus onbewust en hebben ze niet eens in de gaten dat er inmiddels een duidelijk patroon in zit. lol! De overheid regeert niet, maar reageert. Typerend weer voor Nederland. Chapeau!quote:Op donderdag 18 november 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in dat men op het NKC of waar dan ook bewust een dergelijke ladder doorloopt. Het is meer een ingesleten proces, mensen die zien dat de overheid bijzonder gevoelig is voor publicitaire druk. De overheid die reageert en niet regeert. In dat kader zou je dit wel als een eerste stap kunnen zien, maar zo'n schaal geloof ik echt niet in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |