abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202238072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt sluiten wat je wilt, zodra het weer opent gaat het virus gewoon weer opnieuw circuleren en is het rinse and repeat. Misschien met een paar maandjes respijt al naar gelang het seizoen.

Tenzij boosters het nieuwe magische wondermiddel zijn of het virus in besmettelijkheid afneemt.
En dus moet je maar niets doen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202238080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Hoeft ook niet. Dit is het voorwerk, het bij het volk inmasseren van het idee. Straks komt ie er, over een week of 2 bij de persco. En dan zijn we "voorbereid". Tja, zo gaat het al 2 jaar, dus waarom nu niet?
Maar waarom inmasseren? In dit topic hebben we regelmatig ook de discussie of de maatregelen niet gewoon allemaal weg moeten, dat is toch ook geen inmasseren? Geen van de mensen aan tafel is lid van het OMT of lid van het kabinet, effectief hebben ze net zoveel te zeggen als jij en ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 22:41:19 ]
pi_202238104
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is niet verboden om met vriendjes te spelen hè. Of zit hij thuis omdat ie in quarantaine zit?
Nu wel ja, zaterdag kan hij getest worden.

En natuurlijk kan hij gewoon met vriendjes spelen, maar door al dat gedoe op scholen sinds hij begonnen is heeft hij die nog niet veel. Hij is op school begonnen 2 maanden voor het hele corona gebeuren, dus na 2 maanden school ging deze al dicht.

Bij de oudste is dat probleem er niet, die heeft tig vriendjes en gaat lekker zijn gang. Ik denk dat je het voor jonge kinderen allemaal wat onderschat, kinderen die nog niet echt hun draai hebben gevonden door anderhalf jaar corona, precies op het moment dat hun school "carrière" start
  donderdag 18 november 2021 @ 22:41:35 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202238107
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En dus moet je maar niets doen?
Oh, je kunt best wat doen. Maar het probleem gaat er niet mee weg.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:41:55 #80
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202238115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar waarom inmasseren? In dit topic hebben we regelmatig ook de discussie of de maatregelen niet gewoon allemaal weg moeten, dat is toch ook geen inmasseren? Geen van de mensen aan tafel is lid van het OMT of lid van het kabinet.
Het wordt genoemd aan tafel, dat is genoeg. Mensen horen het, bewust of onbewust, maakt niet uit en het blijft toch hangen. Psychyologie 101.
Gevaccineerd.
pi_202238128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Thuisbezoek doe je niks aan, werk mogen ze van mij ook thuiswerken verplichten, waar dit kan.

Je kan van bepaalde beroepen gewoon niet verplichten dat ze thuiswerken.
Nee maar als je echt wilt is dit net zo afdwingbaar als een schoolsluiting.

Maar het is nog steeds treurig dat we ongeveer precies dezelfde discussie hier hebben als vorig jaar rond deze tijd.
En eerlijk gezegd, als de lockdown er komt zal het ook dezelfde opzet zijn als vorig jaar.
Dus horeca eerst, daarna niet essentiële winkels, pretparken etc.
Want als je nu in een lockdown gaat en maar 1 van deze sectoren dichtdoet weet je zeker dat die sector tot eind april dicht zit.
pi_202238139
we gaan nu een aardbeving meemaken, hoelang die duurt hangt af hoe snel de lockdown wordt gedaan!
pi_202238147
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Duidelijk, zo begreep ik hem niet.
[..]
Oh dat begrijp ik. Ik vind het hebben van gesprekken over schoolsluitingen (maar ook de avondklok) ontzettend prematuur zolang er nog andere plekken zijn. Hoe veel/weinig besmettingen er ook plaatsvinden, de horeca, niet essentiële winkels etc zijn zaken die naar mijn mening voor gaan op zulke ingrijpende maatregelen.
Volgens mij zit je hier op een punt waar uitlegbaarheid/acceptatie (die twee hangen natuurlijk nauw samen) niet op een lijn ligt met effectiviteit. Want ik geloof er niets van dat als je de restaurants en de juwelier op slot doet je een significant effect teweeg brengt. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat een schoolsluiting uitlegbaar is/geaccepteerd gaat worden als de rest van de maatschappij open is op het niveau zoals nu.
quote:
Dat is waar. Veel verzorgingstehuizen hebben wel een receptie, schoonmaak etc. Op het moment dat je ze ziet als bezoekers van die locatie en niet alleen de persoon kun je denk ik meer. Ik weet ook niet zo goed hoe we het precies op zouden moeten lossen, maar ik denk wel dat die mensen beter beschermd moeten worden.
Maakt voor het effect niet uit natuurlijk. Verstoten van bezoek/contact is verstoten.
zie email 27 oktober
pi_202238156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nu wel ja, zaterdag kan hij getest worden.

En natuurlijk kan hij gewoon met vriendjes spelen, maar door al dat gedoe op scholen sinds hij begonnen is heeft hij die nog niet veel. Hij is op school begonnen 2 maanden voor het hele corona gebeuren, dus na 2 maanden school ging deze al dicht.

Bij de oudste is dat probleem er niet, die heeft tig vriendjes en gaat lekker zijn gang. Ik denk dat je het voor jonge kinderen allemaal wat onderschat, kinderen die nog niet echt hun draai hebben gevonden door anderhalf jaar corona, precies op het moment dat hun school "carrière" start
Dat geldt voor zijn hele groep. Echt..gooi het eens in de groepsapp van zijn groep. Genoeg ouders die enthousiast gaan reageren. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 18 november 2021 @ 22:43:51 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202238163
Tijd om te gaan accepteren, al was het maar om te overwegen; dat besmettingen niet het probleem zijn.
Het wordt vooral tot het probleem gemaakt omdat men daar voortdurend op (aan)stuurt.

Het lijkt maar is niet logisch om te veronderstellen dat door besmetting te voorkomen men daarmee dus de rest van de riedel kan blokkeren. De denkwijze is zoiets als, stoppen met autorijden met als doel om auto-ongelukken te voorkomen.

Natuurlijk klinkt een aanpak die uitgaat van besmettingen (als KPI) aannemelijk omdat het 'cijfers' zijn die onweerlegbaar zijn en zo een (dimensieloze) betekenis verkrijgen.
Wat hierin onbegrijpelijk is men aan constateren van "virusdeeltjes", allerlei causale koppelingen maakt vanuit veronderstelde besmettelijkheid en hoeveelheden. Meten of -en in welke mate een virus besmettelijk is naast een momentopname; iets ingewikkelder dan een uitstrijkje maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202238166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:41 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Het wordt genoemd aan tafel, dat is genoeg. Mensen horen het, bewust of onbewust, maakt niet uit en het blijft toch hangen. Psychyologie 101.
Ik snap wat je bedoelt en kan me er ergens nog wel in vinden, maar ik vind dit geen inmasseren. Op het moment dat je gesprekken met de Jonge gaat voeren en hem vraagt: "Komt die avondklok nu over 2 of over 3 weken? Weet je zeker dat die er niet moet komen? Weet je het echt heel zeker? Ik heb hier 10 mensen die ontzettend veel problemen hebben en daar moet je echt iets mee" is het echt wat anders.

Op dit moment is het een schooldirecteur die zegt dat ze op haar school problemen heeft. Problematisch, maar niet direct "er komt een schoolsluiting"
pi_202238180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Oh, je kunt best wat doen. Maar het probleem gaat er niet mee weg.
Nee, we proberen het nu zo behapbaar mogelijk te houden.
In Southern Sun
  donderdag 18 november 2021 @ 22:45:31 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202238185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, we proberen het nu zo behapbaar mogelijk te houden.
En over 12 maanden weer, want een structurele oplossing komt er zo niet.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:45:32 #89
472044 Ghost_Buster
pi_202238186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt en kan me er ergens nog wel in vinden, maar ik vind dit geen inmasseren. Op het moment dat je gesprekken met de Jonge gaat voeren en hem vraagt: "Komt die avondklok nu over 2 of over 3 weken? Weet je zeker dat die er niet moet komen? Weet je het echt heel zeker? Ik heb hier 10 mensen die ontzettend veel problemen hebben en daar moet je echt iets mee" is het echt wat anders.

Op dit moment is het een schooldirecteur die zegt dat ze op haar school problemen heeft. Problematisch, maar niet direct "er komt een schoolsluiting"
Je moet het zien in de tijd. Dit gaat geleidelijk aan steeds vaker genoemd worden, op een zeker moment ook door OMT-leden en tenslotte rutte en de jonge. En dan komt ie.
Gevaccineerd.
pi_202238195
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat geldt voor zijn hele groep. Echt..gooi het eens in de groepsapp van zijn groep. Genoeg ouders die enthousiast gaan reageren. O+
Natuurlijk, geloof ik direct. Maar wat is dan het verschil met op school zitten of in een speelgroep thuis? Oftewel, wat lost een schoolsluiting dan op?
pi_202238200
Sloten de scholen maar, dit zeg ik als vader van kinderen die zowel in boven als onderbouw zitten. Op het schoolplein is het ook een gezanik van jewelste, zijn er al die de kinderen thuishouden nu.

Elke dag komen er wel berichten op het ouderportaal, en 3 vd 8 groepen zitten in quarantaine.
pi_202238213
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij zit je hier op een punt waar uitlegbaarheid/acceptatie (die twee hangen natuurlijk nauw samen) niet op een lijn ligt met effectiviteit. Want ik geloof er niets van dat als je de restaurants en de juwelier op slot doet je een significant effect teweeg brengt. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat een schoolsluiting uitlegbaar is/geaccepteerd gaat worden als de rest van de maatschappij open is op het niveau zoals nu.
[..]
Maakt voor het effect niet uit natuurlijk. Verstoten van bezoek/contact is verstoten.
Ik geloof ook direct dat het sluiten van scholen veel meer effect kan hebben, net als het sluiten van KDV's. We kregen vandaag de nieuwsbrief van het KDV van onze dochter, daar stond in de nieuwsbrief:
"Wanneer je kind (onder 4) klachten heeft mag het gewoon komen. Wanneer je je kind hebt laten testen moet je kind thuisblijven tot de uitslag er is. Indien je kind positief is moet deze thuisblijven en op dag 5 nogmaals testen etc"

Tja, daar win je het ook niet mee. Tegelijkertijd is het sluiten van scholen, hoge scholen en universiteiten één van de enige maatregelen die niet alleen met geld oplosbaar zijn, wat het een heel moeilijke sector maakt.
pi_202238217
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Natuurlijk, geloof ik direct. Maar wat is dan het verschil met op school zitten of in een speelgroep thuis? Oftewel, wat lost een schoolsluiting dan op?
Ik dacht dat we het over de sociaal emotionele ontwikkeling van je kind hadden?
Kinderen hebben hier altijd samen gespeeld. Ook tijdens de vorige lockdowns.
Hoe streng je daarin wil zijn, is aan jullie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 18 november 2021 @ 22:47:28 #94
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202238220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
12 maanden is wel optimistisch ingeschat, volgend jaar is er nog minder zorgcapaciteit. Ik zou rekenen op 10 maanden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202238228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Je moet het zien in de tijd. Dit gaat geleidelijk aan steeds vaker genoemd worden, op een zeker moment ook door OMT-leden en tenslotte rutte en de jonge. En dan komt ie.
Ik geloof er niet in dat men op het NKC of waar dan ook bewust een dergelijke ladder doorloopt. Het is meer een ingesleten proces, mensen die zien dat de overheid bijzonder gevoelig is voor publicitaire druk. De overheid die reageert en niet regeert. In dat kader zou je dit wel als een eerste stap kunnen zien, maar zo'n schaal geloof ik echt niet in.
zie email 27 oktober
pi_202238243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die is er dan ook niet. Betekent niet dat je in de tussentijd maar niets moet doen.
In Southern Sun
pi_202238254
https://www.ad.nl/binnenl(...)komen-gaat~afb204a7/

quote:
Besmettingscijfers Zuid-Limburg door het dak: ‘Ontzettend ongerust over wat komen gaat’

Nog nooit sinds de start van de coronacrisis raakten meer mensen besmet met het virus dan nu in het zuiden van Limburg. Een op de negentig Zuid-Limburgers testte afgelopen week positief op corona. Dat leidt tot grote ongerustheid, onder meer in de ziekenhuizen. ,,Ik hoop dat de maatregelen gaan werken, anders hebben we een heel vet probleem.”
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 22:49:04 #98
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202238256
Handig plaatje voor in de OP :+

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202238258
Moeten maar gewoon het noodlot omarmen. :)

Er gaat echt niet veel veranderen behalve dat het gewoon zo gaat zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:51:02 #100
472044 Ghost_Buster
pi_202238298
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik geloof er niet in dat men op het NKC of waar dan ook bewust een dergelijke ladder doorloopt. Het is meer een ingesleten proces, mensen die zien dat de overheid bijzonder gevoelig is voor publicitaire druk. De overheid die reageert en niet regeert. In dat kader zou je dit wel als een eerste stap kunnen zien, maar zo'n schaal geloof ik echt niet in.
Ok, hier kan ik me ook in vinden, al had ik de regering wel intelligenter ingeschat, maar dat is dan mijn fout. Dan gaat dit dus onbewust en hebben ze niet eens in de gaten dat er inmiddels een duidelijk patroon in zit. lol! De overheid regeert niet, maar reageert. Typerend weer voor Nederland. Chapeau! _O_ ^O^
Gevaccineerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')