Wat dacht je van gewoon niet weer een avondklok? Dat heeft vorig jaar geen enkel nut gehad.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Wat dacht je van allebei wel? Er is al sprake van verlenging van de kerstvakantie en bij Jinek hebben ze het over een avondklok. Beide komen er dus.
Misschien heb je gelijk, maar kroegen en bars was dus al 3 weken terug nodig.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Serieus? Daar vinden amper besmettingen plaats. Kroegen, bars kan ik me in vinden tho.
Vals dilemma want uiteindelijk krijg je beide.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik merk dat we alweer in een fuik getrokken worden waarbij we moeten kiezen tussen een schoolsluiting en een avondklok. Zullen we het anders gewoon allebei niet doen?
Tja, maak dat de politiek maar duidelijk. Die geloven er heilig in.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef popje het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon niet weer een avondklok? Dat heeft vorig jaar geen enkel nut gehad.
Waarom komen ze er wel? Geen van de mensen aan tafel is onderdeel van de organisaties waar dat besloten wordt.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Wat dacht je van allebei wel? Er is al sprake van verlenging van de kerstvakantie en bij Jinek hebben ze het over een avondklok. Beide komen er dus.
Want daar vinden de besmettingen plaats ja? In horeca waar je geplaceerd moet blijven zitten en bij Gods gratie naar de wc mag?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoho.
Restaurants bioscopen kroegen bars clubs open en scholen dicht? Serieus?
Er zit een volgorde in die shit, laten we beginnen met het minst drastische?
Ik schets slechts de algemene perceptie.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zit er niet objectief in, gezien je opmerking over 'virusfabriek'.
Mee eens. Maar daar zitten wel grenzen aan natuurlijk. Een avondklok vind ik er zo een.quote:Op het moment dat kinderen op een fatsoenlijke manier door kunnen met hun scholing en andere delen van de maatschappij daarop in moeten leveren, so be it.
Verzorgingshuizen vind ik altijd een lastige discussie, het is enerzijds evident een risicosetting. Aan de andere kant het is wel de woning van die mensen, in de rest van de maatschappij zijn woningen ook vrijgesteld van coronamaatregelen. Dat is ook niet voor niets, dat is extreem ingrijpend.quote:Als we dan toch spreken over erg zware maatregelen vind ik dat je ervoor moet kiezen bezoekers bij verzorgingstehuizen etc te screenen voordat je ervoor kiest om scholen te sluiten (als voorbeeld). Het derde jaar op rij kinderen impacten van de maatregelen terwijl zij zelf nagenoeg geen klachten hebben zou ik heel zwaar vinden.
Lekker lang wachten. Tot we Oostenrijkse taferelen hebben..krijg je beiden.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik merk dat we alweer in een fuik getrokken worden waarbij we moeten kiezen tussen een schoolsluiting en een avondklok. Zullen we het anders gewoon allebei niet doen?
Dit is nou dat befaamde inmasseren.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom komen ze er wel? Geen van de mensen aan tafel is onderdeel van de organisaties waar dat besloten wordt.
Thuisbezoek doe je niks aan, werk mogen ze van mij ook thuiswerken verplichten, waar dit kan.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo staat thuisbezoek nog boven scholen qua BCO en staat werk bijna op gelijke hoogte.
Maar daar doen we alleen wat licht advies.
Feest/horeca/vakantie telt ook op even aan scholen en daar doen we ook niks aan.
Hoeft ook niet. Dit is het voorwerk, het bij het volk inmasseren van het idee. Straks komt ie er, over een week of 2 bij de persco. En dan zijn we "voorbereid". Tja, zo gaat het al 2 jaar, dus waarom nu niet?quote:Op donderdag 18 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom komen ze er wel? Geen van de mensen aan tafel is onderdeel van de organisaties waar dat besloten wordt.
Leg dat maar eens uit.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
BSO zou wel goed idee zijn om te sluiten ipv gelijk scholen. Heb je toch wat effect denk ik. Thuis werken ouders.
Zolang ik niet diverse OMT-leden of ministers hierover hoor speculeren dan gaat het hier het ene oor in en het andere oor weer uit.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie!quote:Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Dit is het voorwerk, het bij het volk inmasseren van het idee. Straks komt ie er, over een week of 2 bij de persco. En dan zijn we "voorbereid". Tja, zo gaat het al 2 jaar, dus waarom nu niet?
In het licht van alles zou een 2g QR check voor verzorgingstehuizen een "logische" stap zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik schets slechts de algemene perceptie.
[..]
Mee eens. Maar daar zitten wel grenzen aan natuurlijk. Een avondklok vind ik er zo een.
[..]
Verzorgingshuizen vind ik altijd een lastige discussie, het is enerzijds evident een risicosetting. Aan de andere kant het is wel de woning van die mensen, in de rest van de maatschappij zijn woningen ook vrijgesteld van coronamaatregelen. Dat is ook niet voor niets, dat is extreem ingrijpend.
Meer dan de supermarkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want daar vinden de besmettingen plaats ja? In horeca waar je geplaceerd moet blijven zitten en bij Gods gratie naar de wc mag?
Duidelijk, zo begreep ik hem niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik schets slechts de algemene perceptie.
Oh dat begrijp ik. Ik vind het hebben van gesprekken over schoolsluitingen (maar ook de avondklok) ontzettend prematuur zolang er nog andere plekken zijn. Hoe veel/weinig besmettingen er ook plaatsvinden, de horeca, niet essentiële winkels etc zijn zaken die naar mijn mening voor gaan op zulke ingrijpende maatregelen.quote:Mee eens. Maar daar zitten wel grenzen aan natuurlijk. Een avondklok vind ik er zo een.
Dat is waar. Veel verzorgingstehuizen hebben wel een receptie, schoonmaak etc. Op het moment dat je ze ziet als bezoekers van die locatie en niet alleen de persoon kun je denk ik meer. Ik weet ook niet zo goed hoe we het precies op zouden moeten lossen, maar ik denk wel dat die mensen beter beschermd moeten worden.quote:Verzorgingshuizen vind ik altijd een lastige discussie, het is enerzijds evident een risicosetting. Aan de andere kant het is wel de woning van die mensen, in de rest van de maatschappij zijn woningen ook vrijgesteld van coronamaatregelen. Dat is ook niet voor niets, dat is extreem ingrijpend.
Ik snap nog steeds niet dat dat niet geregeld is. Een thuiswerkplicht.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Thuisbezoek doe je niks aan, werk mogen ze van mij ook thuiswerken verplichten, waar dit kan.
Je kan van bepaalde beroepen gewoon niet verplichten dat ze thuiswerken. (Als dat praktisch niet mogelijk is)
Corona is de nieuwe griepgolf. Hoog tijd dat we dat nu eens accepteren, vooral de politiek. Het is seizoensgebonden.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt sluiten wat je wilt, zodra het weer opent gaat het virus gewoon weer opnieuw circuleren en is het rinse and repeat. Misschien met een paar maandjes respijt al naar gelang het seizoen.
Tenzij boosters het nieuwe magische wondermiddel zijn of het virus in besmettelijkheid afneemt.
Of die nieuwe medicijnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt sluiten wat je wilt, zodra het weer opent gaat het virus gewoon weer opnieuw circuleren en is het rinse and repeat. Misschien met een paar maandjes respijt al naar gelang het seizoen.
Tenzij boosters het nieuwe magische wondermiddel zijn of het virus in besmettelijkheid afneemt.
Kan me ook bijna niet voorstellen dat de politie weer zo fanatiek op een avondklok zou handhaven. Mondkapje interesseert ze ook nietquote:Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef popje het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon niet weer een avondklok? Dat heeft vorig jaar geen enkel nut gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |