abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2021 @ 22:33:56 #51
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202237942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Wat dacht je van allebei wel? Er is al sprake van verlenging van de kerstvakantie en bij Jinek hebben ze het over een avondklok. Beide komen er dus.
Wat dacht je van gewoon niet weer een avondklok? Dat heeft vorig jaar geen enkel nut gehad.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202237943
Avondklok schiet niet op als de horeca ook dicht is straks. Dan kun je beter een dagklok hebben en alleen noodzakelijke reizen.
pi_202237944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Serieus? Daar vinden amper besmettingen plaats. Kroegen, bars kan ik me in vinden tho.
Misschien heb je gelijk, maar kroegen en bars was dus al 3 weken terug nodig.

Zeg het maar. Als het drastischer wordt straks omdat dat nodig zou zijn is dat volledig zelf gecreëerd. Over heel Europa overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202237953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik merk dat we alweer in een fuik getrokken worden waarbij we moeten kiezen tussen een schoolsluiting en een avondklok. Zullen we het anders gewoon allebei niet doen?
Vals dilemma want uiteindelijk krijg je beide.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:34:34 #55
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202237961
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef popje het volgende:

[..]
Wat dacht je van gewoon niet weer een avondklok? Dat heeft vorig jaar geen enkel nut gehad.
Tja, maak dat de politiek maar duidelijk. Die geloven er heilig in.
Gevaccineerd.
pi_202237962
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Wat dacht je van allebei wel? Er is al sprake van verlenging van de kerstvakantie en bij Jinek hebben ze het over een avondklok. Beide komen er dus.
Waarom komen ze er wel? Geen van de mensen aan tafel is onderdeel van de organisaties waar dat besloten wordt.
pi_202237969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoho.

Restaurants bioscopen kroegen bars clubs open en scholen dicht? Serieus?

Er zit een volgorde in die shit, laten we beginnen met het minst drastische?
Want daar vinden de besmettingen plaats ja? In horeca waar je geplaceerd moet blijven zitten en bij Gods gratie naar de wc mag?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202237976
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je zit er niet objectief in, gezien je opmerking over 'virusfabriek'.
Ik schets slechts de algemene perceptie.
quote:
Op het moment dat kinderen op een fatsoenlijke manier door kunnen met hun scholing en andere delen van de maatschappij daarop in moeten leveren, so be it.
Mee eens. Maar daar zitten wel grenzen aan natuurlijk. Een avondklok vind ik er zo een.
quote:
Als we dan toch spreken over erg zware maatregelen vind ik dat je ervoor moet kiezen bezoekers bij verzorgingstehuizen etc te screenen voordat je ervoor kiest om scholen te sluiten (als voorbeeld). Het derde jaar op rij kinderen impacten van de maatregelen terwijl zij zelf nagenoeg geen klachten hebben zou ik heel zwaar vinden.
Verzorgingshuizen vind ik altijd een lastige discussie, het is enerzijds evident een risicosetting. Aan de andere kant het is wel de woning van die mensen, in de rest van de maatschappij zijn woningen ook vrijgesteld van coronamaatregelen. Dat is ook niet voor niets, dat is extreem ingrijpend.
zie email 27 oktober
pi_202237980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, ik merk dat we alweer in een fuik getrokken worden waarbij we moeten kiezen tussen een schoolsluiting en een avondklok. Zullen we het anders gewoon allebei niet doen?
Lekker lang wachten. Tot we Oostenrijkse taferelen hebben..krijg je beiden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202237981
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom komen ze er wel? Geen van de mensen aan tafel is onderdeel van de organisaties waar dat besloten wordt.
Dit is nou dat befaamde inmasseren.
In Southern Sun
pi_202237988
BSO zou wel goed idee zijn om te sluiten ipv gelijk scholen. Heb je toch wat effect denk ik. Thuis werken ouders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202237996
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zo staat thuisbezoek nog boven scholen qua BCO en staat werk bijna op gelijke hoogte.

Maar daar doen we alleen wat licht advies.
Feest/horeca/vakantie telt ook op even aan scholen en daar doen we ook niks aan.
Thuisbezoek doe je niks aan, werk mogen ze van mij ook thuiswerken verplichten, waar dit kan.

Je kan van bepaalde beroepen gewoon niet verplichten dat ze thuiswerken. (Als dat praktisch niet mogelijk is)
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  donderdag 18 november 2021 @ 22:36:42 #63
472044 Ghost_Buster
pi_202238005
quote:

[..]
Hoeft ook niet. Dit is het voorwerk, het bij het volk inmasseren van het idee. Straks komt ie er, over een week of 2 bij de persco. En dan zijn we "voorbereid". Tja, zo gaat het al 2 jaar, dus waarom nu niet?
Gevaccineerd.
pi_202238018
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
BSO zou wel goed idee zijn om te sluiten ipv gelijk scholen. Heb je toch wat effect denk ik. Thuis werken ouders.
Leg dat maar eens uit. :D
Naar de ouders.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202238020
quote:

[..]
Zolang ik niet diverse OMT-leden of ministers hierover hoor speculeren dan gaat het hier het ene oor in en het andere oor weer uit.
I'll give you something to do
pi_202238021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Hoeft ook niet. Dit is het voorwerk, het bij het volk inmasseren van het idee. Straks komt ie er, over een week of 2 bij de persco. En dan zijn we "voorbereid". Tja, zo gaat het al 2 jaar, dus waarom nu niet?
Zie!
In Southern Sun
pi_202238032
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Mee eens. Maar daar zitten wel grenzen aan natuurlijk. Een avondklok vind ik er zo een.
[..]
Verzorgingshuizen vind ik altijd een lastige discussie, het is enerzijds evident een risicosetting. Aan de andere kant het is wel de woning van die mensen, in de rest van de maatschappij zijn woningen ook vrijgesteld van coronamaatregelen. Dat is ook niet voor niets, dat is extreem ingrijpend.
In het licht van alles zou een 2g QR check voor verzorgingstehuizen een "logische" stap zijn.

Ik denk het enige is dat we kunnen hopen dat het RIVM gelijk heeft en het rond begin december drastisch begint te dalen qua opnames/besmettingen.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:38:21 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202238034
Je kunt sluiten wat je wilt, zodra het weer opent gaat het virus gewoon weer opnieuw circuleren en is het rinse and repeat. Misschien met een paar maandjes respijt al naar gelang het seizoen.

Tenzij boosters het nieuwe magische wondermiddel zijn of het virus in besmettelijkheid afneemt.
pi_202238047
Ik denk trouwens dat het allemaal maar een beetje gaat werken. Mensen zijn er zo godvergeten klaar mee. Of je moet echt weer hele drastische maatregelen gaan nemen, maar dat zie ik niet gebeuren. Bovendien hebben mensen al een heel kort lontje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202238051
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Want daar vinden de besmettingen plaats ja? In horeca waar je geplaceerd moet blijven zitten en bij Gods gratie naar de wc mag?
Meer dan de supermarkt.

Of winkels. En minder balangrijk, mijn excuus.

En wie weet. Testen voor toegang... Als dat zinvol is... Mag van mij best.

Maar als maatregelen nodig zijn zijn deze minder drastisch dan avondklok en scholen sluiten en een tikje effectief.

Weetje ik geef je 99% gelijk, gros van die maatregelen is pure irrationele wanhoop van maar wat moeten doen maar is effectief zinloos. Dus fuck it. Doe dan gewoon niks. Doet minder schade.

Maarja als de nood ultiem is pak je alles aan wat een beetje effect zou kunnen hebben.

Maar deze situatie is zelf gecreëerd verder... Word er niet goed van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202238052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Duidelijk, zo begreep ik hem niet.

quote:
Oh dat begrijp ik. Ik vind het hebben van gesprekken over schoolsluitingen (maar ook de avondklok) ontzettend prematuur zolang er nog andere plekken zijn. Hoe veel/weinig besmettingen er ook plaatsvinden, de horeca, niet essentiële winkels etc zijn zaken die naar mijn mening voor gaan op zulke ingrijpende maatregelen.

quote:
Dat is waar. Veel verzorgingstehuizen hebben wel een receptie, schoonmaak etc. Op het moment dat je ze ziet als bezoekers van die locatie en niet alleen de persoon kun je denk ik meer. Ik weet ook niet zo goed hoe we het precies op zouden moeten lossen, maar ik denk wel dat die mensen beter beschermd moeten worden.
pi_202238056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Thuisbezoek doe je niks aan, werk mogen ze van mij ook thuiswerken verplichten, waar dit kan.

Je kan van bepaalde beroepen gewoon niet verplichten dat ze thuiswerken. (Als dat praktisch niet mogelijk is)
Ik snap nog steeds niet dat dat niet geregeld is. Een thuiswerkplicht.
zie email 27 oktober
  donderdag 18 november 2021 @ 22:39:35 #73
472044 Ghost_Buster
pi_202238057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt sluiten wat je wilt, zodra het weer opent gaat het virus gewoon weer opnieuw circuleren en is het rinse and repeat. Misschien met een paar maandjes respijt al naar gelang het seizoen.

Tenzij boosters het nieuwe magische wondermiddel zijn of het virus in besmettelijkheid afneemt.
Corona is de nieuwe griepgolf. Hoog tijd dat we dat nu eens accepteren, vooral de politiek. Het is seizoensgebonden.
Gevaccineerd.
pi_202238059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

Of die nieuwe medicijnen.
Ach..er hebben een jaar de tijd om iets te bedenken tot volgend najaar. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202238068
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:33 schreef popje het volgende:

[..]
Kan me ook bijna niet voorstellen dat de politie weer zo fanatiek op een avondklok zou handhaven. Mondkapje interesseert ze ook niet
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')